מיאמי היט-יומן סיבוב שני? (2)-פוט דה בול אין דה סל/רועי ויינברג

המצב לא טוב אצל מיאמי. ג'וש מקרוברטס גמר את העונה, ולמרות הסטט' הלא מרשימה שלו, הפציעה שלו תשנה לגמרי את כל שיטת המשחק שהייתה למיאמי בתחילת העונה, ותשאיר אותה ללא מנהל משחק ברמה גבוהה. יתרה מזאת, גם כריס בוש בחוץ בודאות, מה שמשאיר את מיאמי עם שחקן אחד שלל יותר מ-15 נקודות למשחק, דווין וויד. זה הוביל ל-7 הפסדים ב-10 המשחקים האחרונים של ההיט, ומעלה את השאלה, מה אפשר לעשות?

*

אפשר להסתכל על זה מהזווית של לוי אשכול, ראש ממשלת ישראל השלישי. אותו אשכול אמר, כאשר נשאל בקשר לעקרונות המוסריים של מדינת ישראל, שלא צריך להיות אור לגויים-אלא חושך ליהודים. מיאמי יכולה לפעול באותו עקרון, בגלל שהיא במזרח. זה לא כמו במערב, איפה שיש 7 מ-8 הקבוצות הטובות בליגה (בסדר רנדומלי-ספרס, ווריורס, גריזליס, דאלאס, יוסטון, קליפרס, אוקלהומה בריאה).

במזרח, אתה פשוט צריך להיות אחת מ-8 הקבוצות הפחות גרועות כדי להגיע לפלייאוף. האם מיאמי תסיים לפני פילדלפיה, דטרויט, ניו יורק, אינדיאנה ושרלוט? כנראה שכן, במצבן הנוכחי. זה משאיר את אורלנדו ובוסטון. כרגע לא נראה שאף אחת טובה מספיק לפלייאוף, למרות שטריידים של הפיסטונס, הסלטיקס וההורנטס, שלושה דברים שלדעתי יקרו, יהפכו אותן למועמדות לגיטימיות לפלייאוף.

*

דווין וויד
הנשק ההתקפי היחיד של מיאמי נטולת בוש. דווין וויד.

בינינו, אסור לנהל קבוצת כדורסל מהמחשבה של להיות פחות גרועים. כל ארגון ספורטיבי באשר הוא צריך לשאוף להיות הטוב ככל האפשר, גם אם בודאות יש 5 או 10 טובים ממנו באזור בו הוא מתחרה (במקרה של מיאמי-וושינגטון, אטלנטה, טורונטו, קליבלנד, שיקגו).

עקב כך, ההיט חייבים להתחיל לעבוד. וכפי שהכותרת של המאמר רומזת, אין למיאמי אף שחקן שיכול לקלוע מלבד וויד, ולא בטוח שזה מספיק. למשל במשחק האחרון של מיאמי הוא התפוצץ עם 42, כמות הנקודות הגבוהה ביותר שלו ב-4 השנים האחרונות, וכל שאר הקבוצה קלעה 45 נקודות. ש-11 שחקנים קולעים 45 נקודות, אין לך סיכוי לנצח.

לו היו במיאמי עוד שחקני התקפה של 20 למשחק, המצב היה מעולה. אין כאלו, למרות שצ'למרס הסתמן כאחד, וכרגע, על כל משחק של 20 נקודות שלו, הוא קולע 20 ב-3 אחרים. ביחד. אניס, נאפייר, קול ושות' לא רעים, אבל לא נראה שאף אחד מהם יהפוך לשחקן כזה בעתיד הקרוב.

אז אין אופציה אחרת מלבד טרייד שיביא סקורר להיט. רצוי אחד שישחק כגארד, ויוכל לתת מנוחה לפלאש ולשחק לידו שצריך, בהנחה שאמאקה אוקאפור או כל סנטר הגנתי אחר יוחתם. מישהו כמו מו וויליאמס, אוון פורנייה או איזייאה תומאס יהיה מעולה, וגם חשיבה מחוץ לקופסה עם מישהו כמו לאנס סטפנסון (למרות שלמיאמי אין מספיק בשביל להשיגו) יכולה להתאים.

אריק ספולסטרה מאמן מעולה, אבל רחוק מהשורה הראשונה של המאמנים ההתקפיים בליגה (פופוביץ', קרלייל, בודנהולצר). לכן ההתקפה של מיאמי צריכה להבנות על סקוררים, או על השגת רכז מהשורה הראשונה שיהיה מעין מאמן על המגרש, אבל זה לא יקרה העונה.

עד אז מיאמי צריכה להשיג עוד סקורר, לא לפשל מול הקטנות, ויכול להיות שזה יספיק לפלייאוף במזרח האפרורי. שם כנראה אין למיאמי מה למכור מעבר לסיבוב הראשון

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mel Less
Mel Less
9 years ago

בתחילת העונה היו תקוות. על הנייר קבוצה עם דוויין, כריס בוש, לואל דנג, מקרוברטס, דני גריינג'ר, מריו צ'אלמרס, כריס אנדרסון, וכל הצעירים – היתה צריכה להיות קבוצה שמגמתה גמר המזרח לפחות.

המגדל קרס: מקרוברטס גמור; גריינג'/ר גמור; כריס אנדרסון איבד את המעט שהיה לו; כריס בוש כבר לא יחזור להיות שחקן לגיטימי.

בקיצור – חשבנו, וטעינו.

צריכים לחמוק את העונה, למחוק את השחקנים, ולהתחיל בנייה מחדש מהמרתף. עד שכותב מאמר זה יקבל צו גיוס – יש סכויים להיות קבוצה פעם נוספת.

ויינברג
ויינברג
9 years ago
Reply to  Mel Less

תלוי בחומרת הפציעה של בוש-אם הוא יפספס חודשיים-שלוש, שווה לשקול טנקינג אבל זה לא עבד עם ביזלי.

עגל
עגל
9 years ago
Reply to  Mel Less

אז כנראה שלברון ידע משהו כשהוא עזב . . .
אני לא בטוח שקליבלנד כזאת מציאה בשבילו, בטח ביחס לאלטרנטיבות האחרות שהיו לו. אבל אם הוא יצליח שם אז הוא שיחק אותה.
במיאמי זו הצטברות של מקרים של חוסר מזל, רק חבל לי על ווייד. אולי בשנה הבאה הוא יעבור לקליבלנד כוטרן מוכח לשתי עונות פרישה 🙂

Smiley
Smiley
9 years ago
Reply to  Mel Less

עם גריינג'ר הכתובת היתה על הקיר. פציעה קשה ובקושי קיבל דקות משחק בקליפרס שצריכים SF, הימור של רכיבי שלא ממש צלח אבל הוא היה חייב לנסות.

Smiley
Smiley
9 years ago
Reply to  Smiley

הימור של ריילי

Mel Less
Mel Less
9 years ago

הקלידו את התגובה כאן…

יונתן שגב
יונתן שגב
9 years ago

סיבוב שני? רועי, אני אוהב את האופטימיות שלך. בכל מקרה תודה על פוסט משובח!

ולדי קוגן
9 years ago

למי שלא יודע, הבחירה של מיאמי הולכת לפילי אם היא נופלת מחוץ לטופ 10. לדעתי מיאמי לא שווה יותר מסיבוב ראשון, ובלי בוש בהחלט שווה לשקול לוותר על העונה ולשמור על הבחירה. אם בכל זאת לא מוותרים אפשר לעשות טרייד כמו זה:
דטרויט מקבלים- מריו צאלמרס, גיימס אניס ובחירת סיבוב 1 ב-2017.
מיאמי מקבלים- גרג מונרו.
דטרויט מסכימים בגלל הבחירה, מיאמי מקבלים סנטר מעולה שישלים שלישיה מצוינת עם וייד ובוש.

אורן
אורן
9 years ago

הדאנק מהתמונה – :O

https://www.youtube.com/watch?v=JUbQ2FMtaFI

עגל
עגל
9 years ago
Reply to  אורן

זה מהלך מדהים של ווייד. קודם כל האתלטיות והמהירות מרשימים בפני עצמם. אח"כ הוא מדהים כי הוא מזכיר לנו איך ווייד שיחק פעם וכמה הוא רחוק מזה היום, ואיך סגנון המשחק הזה שמבוסס על אתלטיות לא יכול להחזיק כשהשחקן מתבגר.

אורן
אורן
9 years ago
Reply to  עגל

מעלה כל כך הרבה געגועים לווייד הזה, ובהמשך לדבריך – מעלה הרבה מאוד תהיות לגבי עתידם של דרק רוז, ראסל ווסטברוק, ואחרים… יותר של רוז – לווסטברוק יש קליעה מעולה מחצי מרחק ושלוש. רוז, אם רוצה להישאר שחקן על, חייב לפתח רפטואר התקפי.

k_700
k_700
9 years ago

אמרתי או לא אמרתי שמיאמי זה גג מקום 8 במזרח???

מי שהסתכל על הסגל שלהם ובחן את האיכות שלו "על סמך הנייר" בלי להתייחס לכל האילוצים שנלווים אליו וסתם עניין פעוט שנקרא סגל שמועד לפציעות, צריך להפסיד לדסקס על כדורסל.

שמעתי שבשנה הבאה צפויים כמה שטפונות רציניים בעקבות הפשרת קרחונים מאסיבית בקוטב הצפוני. אני כמעט בטוח שזה באשמת הברכיים של דווין וויד.

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago
Reply to  k_700

אתם שמים שלא קרה או קורה דבר בעולם הכדורסל ש-K-700 לא אמר, כתב, או חשב עליו, לפני שהוא קרה?

פיזיקאי
פיזיקאי
9 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם לא ידעת שקיי 300 הוא נביא,הוא ידע שבוש יפצע,ושמקרוברטס
יגמור את העונה,רק מה שהוא לא יודע,זה שהוא ג'וחא ברמה גבוהה

k_700
k_700
9 years ago

אני אענה לך בסגנון דיפלומטי-

קרו כמה דברים בעולם שלא השקעתי מזמני כדי לתת את הדעת עליהם, הם פשוט לא היו חשובים.

בושי
בושי
9 years ago

+200 to less

המשגיח
המשגיח
9 years ago

אני מאמין שמיאמי ישתחלו לפלייאוף.