אכזבות העונה: פיניקס סאנס (מאמר 2) / מנחם לס

לפיניקס סאנס העתיד נראה כה וורוד כשבוע הראשון של פתיחת העונה!

 

* הם באים מעונה של 48 נצחונות, רק נצחון אחד מהמקום השמיני (והפלייאוף) של דאלאס.

*הקבוצה שלפה 70 מיליון לתת הארכת חוזה מקסימלי (5 שנים) לאריק בלדסאו.

*הקבוצה זה סגרה חוזה של 4 שנים "SIGN AND TRADE" שהביא את הפוינט גארד אייזיה תומאס.

*ישנו מאמן צעיר חדש שכולם מתים עליו.

 

מה קרה? בינתיים DISASTER. הקבוצה 14-12, וכבר מפגרת אחרי הת'אנדר ששיחקה חודש שלם בלי קווין דוראנט וראסל ווסטברוק. במקום שתהיה קואורדינציה בין גוראן דראצ'יק, אריק בלדסאו, ואייזיה תומאס כל מה שיש בינתיים הוא פקק תנועה מסובך שלא יודעים כיצד לפוטרו.

המאמן ג'ף הורנסאק, מסתבר, הוא יותר מדי אינטרברטי ומופנם, ולא מדבר הרבה בהפסדים או נצחונות. הקולקציה של כל הפוינט גארדס נראית בינתיים קומבינציה של "TOO MUCH OF A GOOD THINGS". במקום קואורדינציה הם דורכים איש על כף רגלו של השני, ואז בא השלישי ודורך על מה שנשאר.

לכל אחד מהשלושה יש פחות TOUCHES, ועם פחות TOUCHES באות התמרמרויות. אייזיה  כבר אמר ל-"REPORTERS"

 

It's a tough situation. But you've just got to be ready for whatever circumstances coach puts you in. You gotta be ready when your name is called, but I'm not going to sugarcoat it. It's tough.

It's not what I expected, but coach has a tough job. Putting all of us on the floor and trying to mix up the minutes, it's tough for him. So it's not just tough for us as players, we just gotta be ready when our name's called and just know, I mean, coach is trying to do what he thinks is best for the team to put us in a position to win. But the key word is it's a tough situation. For all of us.

השאלה אם ישנו פתרון, והשאלה השנייה שישנה לי היא אם לג'ף הורנסאק ישנם את האשכים המתאימים לבצע את השינויים שעתה נראים כהכרחיים: להוריד פוינט גארד אחד לספסל, ולעשות טרייד על השלישי ולהביא שוטינג גארד רציני!!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. שישאיר רק את פי ג'יי טאקר ויבנה סביבו. לבחור יש צלחת אליפות !!!
    (עם חומוס)

    הם באמת נראו ממש ממש לפני פריצה בשנה שעברה. מוזר.
    מצד שני אחרי קריסת אינדיאנה בעונה שעברה כלום כבר לא מפתיע…

  2. לפעמים הפתעה לטובה בעונה אחת הופכת לציפיות מוגזמות. לפני עונה שעברה דיברו על הקבוצה הזו באותה נשימה של פילי. ואז קרה הלא יאומן והחבורה הסופר אלמונית הזו פתאום התחברה וכל החסרונות שלה (גובה, העדר משחק פוסט הפך ליתרון (ריצה עם שתי סילונים בפוינט גארד ושלישיה קדמית עם נשמה של גארדים גנרים. דראגיץ' בלדסו ופלאמלי עשו קפיצות משהימות בבת אחת. פריי גרין ואחד המוריסים צלפו מבחוץ. המומחיות של הסאנס הייתה לתפוס קבוצות עייפות אחרי בק טובק או קבוצות כבדות ולרוץ בשיא המהירות. ופה גם נכנסים לאלמנט שלא תמיד מופיע בסטטיסטיקה המתקדמת. אופי ומוטיבציה.
    1. כשאף אחד לא מצפה קל לאסוף את כולם ולהשתמש בזילזול כמנוע מוטיבציוני. כשיש ציפיות וכולם כבר למדו אותך האלמנט המנטאלי גדול יותר.
    2. איזייה תומאס היה יקיר הסטטיסטיקות המתקדמות שנה שעברה. כל מיני אבילים טענו שהוא טוב יותר מקיירי אירווינג. רק שכחו שהאחרים סביבו לא נעשים טובים יותר ושלא היה כימייה בסקרמנטו. עובדה שכשהוא עזב סקרמנטו הלכה קדימה. הוא מיס מץ מוחלט מול הפוינט גארדים הנמרים של המערב.
    3. אריק בלדסו הוא גם סוג של בלון. כשלדראגיץ היה את המפתחות והוא נעדר, פיניקס עשתה ריצה לא רעה בלעדיו. היא הייתה יותר אפקטיבית כשחזר מכיוון שהוא לא יכל להרשות לעצמו לכפות את עצמו ככוכב כשהמערכת עבדה טוב בלעדיו. הוא היה יעיל ואגרסיבי. השנה הוא מנסה לכפות עצמו על הקבוצה כפרנצ'ייס פלייר. הוא לא. הוא כינור שני או שלישי בקבוצת צמרת. חצי רמה מעל רג'י ג'קסון של OKC.
    4. במערב אין בלופים השנה. קבוצות הצמרת באו מוכנות מהפתיחה. שימו לב שיש מתכון קבוע בכל השמינייה הראשונה: לכולם יש שחקן פנים דומיננטי בהגנה ורים פרוטקטור. לכולם שחקן על באחד מעמדות הגארד. לכולם יש לפחות שתי סופרסטארים וכינור שלישי יעיל. לכולם יש אופציה למשחק פוסט אפ גם אם לא משתמשים בו הרבה (גאסול רנדולף, קליי תומפסון או בוגוט, האוורד, אודרידג', בלייק,דירק, טים ודיוויס. ב-OKC ווסטברוק שחקן פוסט מעולה). פיניקס חסרה בכל האזורים האלה ויותר דומה לקבוצות שמתחתיה מאשר אלא שמעליה. ההבדל הוא שפיניקס בניגוד לכתוב קבוצה מאוד מאומנת שמוציאה את המייטב. אין לה אף יתרון של כישרון על אף אחד מהקבוצות מעלייה.

  3. מדהים שגם דראגיץ וגם לאורי היו בידיים שלל מורי והוא ויתר עליהם בשביל לקבל את לין (פחות או יותר). אני מאמין שגם השנה פיניקס יסיימו באיזור 44-45 נצחונות שיעמידו אותם בדיוק במקום של שנה שעבר ומחוץ לפלייאוף. אין מה לעשות, המערב חזק ומאוזן והם לא מספיק טובים.
    אם אני זוכר נכון יש להם בחירת דראפט של הלייקרס מוגנת טופ 5, אולי אם יסחרו בה תמורת שחקן גבוה יעיל, סטייל ג'ורדן היל, זה יתן להם את השדרוג הנכון כי בשנים האחרונות הבחירות הגבוהות שלהם לא ממש מנוצלות היטב. אם יוסיפו גם את הבחירה שלהם באמצע סיבוב ראשון יוכלו לקבל איזה פקוביץ'.

    1. לאורי ודראגיץ' הוטרדו בשרשרת מהלכים וצבירת נכסים שהביאה את הארדן, ככה שאול אנד אול אי אפשר להתלונן.
      גם אריזה כבר עשה סיבוב קודם ברוקטס, ועכשיו הוא חזר וותיק יותר, חכם יותר ומשופשף יותר.
      הקהל ביוסטון מת על דראגיץ' ומת שיחזור. קשה לי לראות את פיניקס משחררים אותו מול מה שיוסטון יכולים להציע אבל תמיד אפשר לקוות.
      מה שבטוח זה יותר ממה שלדאלאס יש להציע תמורת רונדו.

        1. צודק, טעות שלי. אבל זה מצחיק כי זה החזיר אותי כמה שנים אחורה בגוגל לכותרות- 'איך למורי עדיין יש עבודה?' 'מה לעזאזל מורי חושב??'
          איך שגלגל מסתובב לו…

  4. מסכים לגבי עניין הציפיות – למרות ההגעה של אייזאה אי אפשר להגיד שהם ישתדרגו ביחס לדאלאס, גולדן סטייט, יוסטון, ממפיס והקבוצות שנחשבו לדרג השני במערב בפתיחת העונה. אוק,ס"א, פורטלנד וקליפרס היה די ברור שיהיו בשמיניה ועם השיפור של ניו אורלינס להמר על פיניקס בפלייאוף היה הימור חצי הזוי.

    1. תכלס זה טרייד ממש הגיוני, עונה על הצרכים של 2 הקבוצות (דראגיץ' לא איזאה) וגם פייר מבחינת רמת כישרון, מצב חוזי לדרישות שכר עתידיות.
      כמעט הגיוני מדי בשביל הג"מים המתחכמים

  5. פיניקס מבחינת סגל שחקנים לא בין 8 הראשונות במערב. שנה שעברה הם היו הפתעה, אבל ההחתמה של תומאס יצרה פקק תנועה בקו האחורי (והמרמור היה רק עניין של זמן).
    פיניקס חסרה שחקן פנים איכותי ושוטינג גארד. טרייד על אחד או שניים מהרכזים תמורת שחקנים איכותיים יכול רק לעזור.
    יש לזכור שיש להם את הרוקי המעניין טיילר אניס על הספסל והוא יכול לקבל הזדמנות

  6. שוטינג גארד???בערך הדבר האחרון שחסר להם.

    בכל דקה על המגרש או בלדסו או דראגיץ' משחקים את העמדה הזאת ובספסל יש להם את ג'רארלד גרין, אולי השוטינג גארד שקולע הכי הרבה נקודות העונה פר דקות משחק.

    לאף קבוצה בליגה אין 3 גארדים ברמה כל כך גבוהה.

    מה שחסר להם זה: בשר בצבע(אני הייתי בקיץ מנסה להביא את מייסון פלומלי, הבחור הבאמת מוכשר של משפחת פלאמלי, 7 פוט אמיתי, לואו פוסט, ריבאונדר מצוין, חוסם שפשוט נבלע ברוב העונה ברוטציה של ברוקלין ומאחורי ברוק לופז(עכשיו כשלופז פצוע הם מבינים מה יש להם).

    בנוסף גם שני הרוקיז שלהם שהם רוקיז מצוינים בקושי צוברים דקות.
    בטי ג'יי וורן הם צריכים יותר להשתמש, הוא גם נראה מוכן יותר יותר וגם מעבה להם את הקליעה מהפינות.

    אניס נמצא על משבצת שאין לו סיכוי עם שלושה PG בכירים.
    זו אומנם חוכמה בדיעבד כי את אייזהה הם השיגו אחרי הדראפט אבל.

    1. מסכים לחלוטין חוץ מהעניין עם מייסון פלאמלי. ממה שראיתי ממנו עד עכשיו לא התלהבתי במיוחד, למרות שזה בהחלט יהיה בהתאם לרוח הפרוייקט איחוד משפחות שעובדים עליו השנה חזק בפיניקס (המוריסים, הדראגיצ'ים). פיניקס צריכה 4/5 הגנתי חזק ורעב לריבאונד, שהוא לא בקושי 1.96 מ' ביום טוב.

      1. אתה לא התרשמת ממנו כי לא ראית אותו מספיק.

        סתם ליידע הכללי הוא אול אמריקן מהתיכונים, אחד מהפרוספקטים הכי גדולים של מחזור הדראפט הקודם(שעד כה נראה מחזור לא רע בכלל למרות כל השחורות שנבאו לו).
        הוא 7 פוטר אמיתי והוא בדיוק מה שאתה מתאר, גבוה עם מוטת ידיים גדולנ, חוסם טוב, ריבאונדר מצוין(תראה גם מה נתן בעונה האחרונה שלו בדיוק), משחק לואו פוסט טוב מאוד לגילו.

        הוא בדיוק הפוטנציאל שהם היו רוצים שיתפתח תחתיהם.
        ביום שיפתח גם מיד ריינג שוט כמו ברוק לופז הוא בכלל יהיה מפלצת.

        לא סתם קואץ' קיי לקח אותו לאליפות העולם בקיץ.
        הוא פרוספקט לא קטן.

    2. ג'ארלד גרין יותר סמול פורוורד משוטינג גארד. כל אחד מתרכזים מעדיף לזרוק מכדרור מאשר ב-catch & shoot.
      פלאמלי זה העברה מעניינת, אם כי קשה לי לתאר מצב שברוקלין מוותרת עליו. עדיף להם טרייד עם אחד הגבוהים של הפיסטונס

    1. הבנאדם רשום כ-Sf/SG אבל מה לעשות שהוא יותר SF (ומשחק יותר בעמדה) מ-SG.
      הוא פחות מתאים ל-SG, בתור אחד שקורא את כל הסקאוטים ומתגאה בזה שהוא אומן מכללות חשבתי שתבין את שה או שתקציב לואן-גנדי בשידורים של פניקס.

  7. אתה באמת לא מצליח לראות בעיניים שלך שכשהוא על הפארקט הוא כמעט תמיד משחק רק SG?? אתה מבין בכלל מה ההבדל בהתקפה של פיניקס בין סמול פוורד לSG?? או שאתה מעדיף להקשיב לואן גאנדי??

    1. בחירה לא קלה שאף נשקלה בכובד ראש… טוקבקיסט באתר של מנחם לס או פרשן הכדורסל (אולי) הטוב בעולם כיום ומאמן NBA מצליח בעברו…

      לא קל… לא קל… אבל אני אלך עם ואן-גנדי.

      תגדל, תחכים, תצבור ניסיון ואולי אשנה את דעתי 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט