אחרי שמנחם הפליא בנו עם המאמר על הר ראשמור – הנה לכם ממוצעי קריירה בליגה הרגילה , נתונים יבשים , בלי אליפויות , בלי פלייאוף ובלי כל שאר אינסוף הפרטים החשובים שכולנו יודעים שמהם קובעים מי הגדול מכולם ולא. אפשר להסיק מכאן מסקנות ואפשר לצחוק על זה אבל סטטיסטיקה היא הכלי הראשון והחשוב ביותר לסינון שחקנים טובים/מצוינים וגדולים מכולם. הרי לא ייתכן שחקן ייכנס לדיון על מקומו בהיסטוריה של המשחק בלי שיציג שורה סטטיסטית ברמה טובה או לכל הפחות דומה לגדולים ביותר בהיסטוריה.
מכיוון שנושא הסנטרים הגדולים בהיסטוריה הוא נתון לויכוח תמידי בחרתי להציג אותם בטבלה נפרדת. אלו שמוצגים כאן מהווים קונצנזוס עולמי פחות או יותר לגדולתם מי יותר ומי פחות. הנתונים נלקחו מאתר הליגה. אני מזכיר שהנייר סופג הכל – כלומר השנים של מייקל בוושינגטון , החזרה ממחלה של מג'יק , השנים האחרונות של שאקיל ועוד. הנתונים שקופים , כלולים הכל בפנים והשפיעו על הממוצעים כמובן. ובכל זאת , שימו לב כמה דומים השחקנים האלו באחוזי הקליעה וכמה מדהים שכולם חוטפים ברמה הגבוהה ביותר ( חכמת משחק!) . הסדר אקראי ולא לפי חשיבות רק רציתי להראות כמה לפלופ דומה למייקל בנתונים ורחוק ממנו במציאות (אליפויות ודומיננטיות)
שחקן | עונות בליגה | נק' | %מהשדה | %מ3 | %עונשין | ריב | אס | חט | חס | איבוד |
מייקל ג'ורדן | 15 | 30.1 | 49.7 | 32.7 | 83.5 | 6.2 | 5.3 | 2.3 | 0.8 | 2.7 |
לברון ג'יימס | 12 | 27.5 | 49.7 | 34.2 | 74.7 | 7.2 | 6.9 | 1.7 | 0.8 | 3.3 |
קובי בריאנט | 19 | 25.5 | 45.2 | 33.3 | 83.7 | 5.3 | 4.8 | 1.5 | 0.5 | 3.0 |
מג'יק ג'ונסון | 13 | 19.5 | 52.0 | 30.3 | 84.8 | 7.2 | 11.2 | 1.9 | 0.4 | 3.9 |
לארי בירד | 13 | 24.3 | 49.6 | 37.6 | 88.6 | 10.0 | 6.3 | 1.7 | 0.8 | 3.1 |
צ'רלס בארקלי | 16 | 22.1 | 54.1 | 26.6 | 73.5 | 11.7 | 3.9 | 1.5 | 0.8 | 3.1 |
דאנקן טימי | 18 | 19.8 | 50.6 | – | 69.5 | 11.1 | 3.1 | 0.7 | 2.2 | 2.5 |
והנה הסנטרים הגדולים בתולדות המשחק שנכנסים ( לפחות חלקם ) לדיון על השחקן הגדול בהיסטוריה ( והוספתי את הווארד רק בשביל הכיף כי הוא לא באמת באותה סקאלה ) :
שחקן | עונות בליגה | נק' | %מהשדה | %מ3 | %עונשין | ריב | אס | חט | חס | איבוד |
ראסל | 13 | 15.1 | 44.0 | – | 56.1 | 22.5 | 4.3 | – | – | – |
צ'מברלין | 16 | 30.1 | 54.0 | – | 51.1 | 22.9 | 4.4 | – | – | – |
קארים | 20 | 24.6 | 55.9 | – | 72.1 | 11.2 | 3.6 | 0.7 | 2.0 | 1.6 |
שאקיל | 21 | 23.7 | 58.2 | – | 52.7 | 10.9 | 2.5 | 0.6 | 2.3 | 2.7 |
חאכים | 18 | 21.8 | 51.2 | – | 71.2 | 11.1 | 2.5 | 1.7 | 3.1 | 3.0 |
רובינסון | 14 | 21.1 | 51.8 | – | 73.6 | 10.6 | 2.5 | 1.4 | 3.0 | 2.4 |
הווארד | 11 | 18.3 | 57.9 | – | 57.3 | 12.8 | 1.5 | 1.0 | 2.2 | 3.1 |
עכשיו , אחרי שהנתונים מולכם , אפשר להמשיך ולהתווכח על מאונט ראשמור .
ולדי קוגן
17 דצמ 2014 16:00:54תשימו לב שבירד רשם 10 ריב למשחק, למרות שהוא לא יכול לקפוץ 10 סנטימטר.
יפת
17 דצמ 2014 17:50:18ואם תבדוק תראה שלצ'ארלס בארקלי יש כמעט 12 ריב' למשחק למרות שהוא בגובה של קובי בריאנט.
מתר
17 דצמ 2014 16:31:30יופי של פוסט, תודה רבה.
באופן אישי, כל פעם שאני רואה בפוסט דברים כמו"לפלופ" הכתבה נלקחת בהרבה פחות רצינות, וחבל. כל הפוסט היה כתוב כל כך טוב ואובייקטיבי, כמו שהיית מצפה מפוסט על סטטיסטיקה, עד למשפט האחרון (לעניות דעתי כמובן).
פיזיקאי
17 דצמ 2014 17:02:49בירד היחיד שסיים עם 20+ 10+ 5+ אם זה לא הר רשמאור מנחם,
אז……………. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
אפלטון
17 דצמ 2014 17:10:48בירד נכנס בכל משאל להר. בטופ 3 שלי.
רועי ויינברג
17 דצמ 2014 20:57:27גם מג'יק, 19+ 11+ 7+, עדיף על 20-10-6
Mel Less
17 דצמ 2014 17:12:43אני אוהד של בירד יותר מכל אחד כאן!
רועי ויינברג
17 דצמ 2014 18:20:05בירד צריך להכנס. הס"פ הגדול בהיסטוריה, כולל לברון ופיפן. היה שחקן ענק
דביל מערוץ הספורט
17 דצמ 2014 18:26:22אם אני זוכר נכון איזה דביל מערוץ הספורט אמר פעם על סטטיסטיקה את הדבר הבא:
"סטטיסטיקה זה חרטא, כל לילה אני הולך לבאר ומתחיל עם 100 בחורות שונות ואחת מסכימה. סטטיסטית אני לוזר אבל בתכלס כל לילה אני עם מישהי אחרת"
TheGreatWall
17 דצמ 2014 19:27:41חן חן על הנתונים, אבל לדעתי כשמדרגים את גדולי השחקנים בהיסטוריה, הסטטיסטיקה היבשה, בייחוד כשמדובר על העונה הרגילה בלבד, מהווה פקטור בודד ואולי די זניח. יש כל כך הרבה גורמים אחרים ומשמעותיים שיש להתחשב בהם, וזו גם סיבה לדוגמה למדוע ראסל נכנס להר שלי על אף הסטטיסטיקה הפחות מרשימה שלו
אחד העם
17 דצמ 2014 19:52:47מבט נוסף על סטטיסטיקה (אמצעי חשוב שלפעמים הופך למטרה כמיטב מסורת הסטטיסטיקות המוזרות בליגה כמו "הראשון ב14 שנה האחרונות לתת 4 אסיסטים ברבע השני כשברבע הראשון היו לו 4 ריבאונדים וברבע השלישי 4 נקודות ואיבוד אחד" .. תוסיפו כל סטטי' מיותרת אחרת)
בארקלי עם נתונים טובים משל דאנקן אבל מה שמקבע את טימי בכל רשימה הן הטבעות.. גם הווארד עם נתונים קרובים לאחרים ברשימה אבל ……….
Yinon Yavor
17 דצמ 2014 19:56:59where is Big O? Can you still add him?
מוטה זוכמיר
17 דצמ 2014 22:33:46עונה של טריפל דאבל ועוד 3 של כמעט (30,10,10)
איתי
17 דצמ 2014 20:00:20הי מתר מסכים איתך…. בפעם הבאה לא נשתמש בכינויים לשחקנים בכתיבת פוסטים אלא רק בתגובות !
עגל
17 דצמ 2014 20:35:02גם אני מסכים
מתר
17 דצמ 2014 20:52:32🙂
שוב, המון תודה על ההשקעה, פוסט מצויין!
Dalazred
17 דצמ 2014 23:57:04פוסט טוב! שמתם לב לזה שבראיינט מנצל שלשות כאילו הם זריקות לשתיים? 33% זה בדיוק מה שצריך כדי שהזריקות לשלוש לא יהיו יעילות יותר מזריקות ל2 ב50%)
מתר
18 דצמ 2014 01:21:17אם להיות קטנוניים, אני לא לגמרי בטוח שאתה צודק.
הרבה זריקות לשתיים של בראיינט היו בחדירות ועל הרבה מהן נשרקה גם עבירה מה שנתו אפשרות למהלך של שלוש נקודות. לעומת זאת על שלשות מקבלים הרבה פחות עבירות.
קיצור, נקודה למחשבה…
Berch
18 דצמ 2014 06:46:30פוסט מצויין
גם לי צרם קצת ה"לפלופ". מאמר כזה נקי על סטטיסטיקה לא אמור לתת פן אישי, בטח לא בצורה כזו.
בנוסף, ישנם כמוני שאינם מכירים לעומק את כל כינויי החיבה, גם אם השתמשו בהם באתר 1000 פעם.
אני זכר. אני לא טוב בלזכור 🙂
משום מה חשבתי לשניה שאתה מדבר על בוש (בושית)….
חוצמזה באמת תודה על ההשקעה. גם הכותרת לעניין.
Dalazred
18 דצמ 2014 13:29:32מתר אתה צודק לא חשבתי על זה… אם כבר מדברים על סטטיסטיקות מוזרות יש סטטיסטיקה שמראה מה יותר יעיל בשבילו? לחדור או לזרוק שלוש?
מתר
18 דצמ 2014 19:32:32לא שלי ידוע, אבל סמוך על האמריקאים שמישהו כבר עשה על זה מינימום תזה 😉
Yavor
19 דצמ 2014 04:11:17מתר
אתה צודק, אם היה לו 50% מה-2. אבל יש לו פחות, לכן שלשה בשבילו זו זריקה יעילה יותר