מייקל בליגה בפני עצמה (וקובי יודע זאת) / מנחם לס

בעשרות מאמרים ממש הסברתי שוב ושוב את עליונותו המחלטת של מייקל ג'ורדן על כל שחקן אחר. אפילו הלכתי עד הבדיקות הגופניות שעורכים לשחקנים אחרי הדראפט, כולל אחוז שומן בגוף, ניתור, מהירות ריצה של 40 יארדס, מבחני זריזות, והרמת משקולות. מייקל תמיד היה עליון על כל שחקן כדורסל אחר בגובהו ומשקלו +- 5 ס"מ ו-6 ק"ג.

אין שאלה שהישגו של קובי – 33,310 נק' – המעמידו שלישי בשורת קולעי הרקודות הגדולים בכל הזמנים הוא הישג אדיר. בתריסר השנים האחרונות הוא היה הסקורר ה-EXPLOSIVE ביותר בליגה, ללא תחרות ממש. את מי הוא עבר כקלעי שלישי? כוכם יודעים: את ה-32,292 נק' של מייקל.

אבל חשוב לתת מבט כיצד שנ י המספרים הושגו:

עם כל ההשתאות להישגו של קובי, מייקל הגיע למספרו ב-197 משחקים פחות (שהיו מוסיפים לו עוד בערך 5,000 נקודות).

הנה טבלה שמשווה בין השניים עם פרספקטיבה אובייקטיבית:

Kobe & Jordan

קובי שחקן מצויין, אבל הוא בכיתה אחת מתחת מייקל בכל אספקט של המשחק!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
54 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 19:36:59

במשחקי פלייאוף בלבד, הפערים אפילו גדולים יותר!

אמירוס
אמירוס
18/12/2014 21:58:44
הגב ל  מנחם לס

האול אראונד של לברון שווה יותר שבמובן הזה הוא כמו לארי ומאג'יק.

יונתן שגב
יונתן שגב
16/12/2014 19:40:37

אין ספק בכלל. מייקל הוא דרגה אחת מעל כל אחד ששיחק את המשחק. לדעתי קובי ספציפית כמה רמות מתחתיו.

דדי
דדי
16/12/2014 20:16:47

כאילו שהמספרים של מייקל היו כאלה אם הוא היה מבלה חצי מהקריירה שלו כאופציה שנייה ליד שאקיל – וזה בדיוק מה שהיה קורה אם הוא היה משחק איתו, שלא לדבר על השינויים בחוקי ההגנה מתקופת ג'ורדן ועד היום.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
16/12/2014 20:41:26
הגב ל  דדי

וכשהוא לא שיחק ליש שאקיל המספרים שלו התקרבו לג'ורדן?

שי אבן-צור
שי אבן-צור
16/12/2014 20:41:54

*ליד

ג'ק השף המשפשף
ג'ק השף המשפשף
16/12/2014 21:07:07
הגב ל  דדי

שינויים בחוקי ההגנה? כמו ההנדצ'ק שהיה מותר בימי גורדן והיום או לא?

ג'ק השף המשפשף
ג'ק השף המשפשף
16/12/2014 21:08:15

*הוא

דדי
דדי
16/12/2014 20:17:56

comment image

Etayle
Etayle
16/12/2014 20:37:03

נייס.רק אני שמתי לב למרות שקובי שיחק 197 משחקים יותר, הפרשי הזריקות לא אותם פרופורציות.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
16/12/2014 20:37:27

זה ברור.
הויכוח הזה עקר ומיותר.
לקובי יש יותר נקודות במספרים מוחלטים אבל לא יותר מזה בהשוואה לג'ורדן

רועי ויינברג
16/12/2014 20:39:35

ג'ורדן יותר גדול מקובי. אבל לא יהיה אף אחד יותר גדול מג'ורדן, בעשור-שניים הקרובים. זה ספורטאי של פעם בדור, כמו פלה.

מה שכן, הבלאק ממבה ענק. הבחור הזה גדל על ג'ורדן, והפך לטוב כמוהו. בלי קשר לכשרון שלו, והוא מוכשר בטירוף, הוא אחד הספורטאים שעובדים הכי קשה בתולדות הליגה.

השוטינג גארד השני הגדול בהיסטוריה

איתי
איתי
16/12/2014 20:40:42

מנחם תעשה השוואה בין מייקל ללפלופ ותראה שמשם דווקא מגיעה ההשוואה האמיתית. לברון ממש אבל ממש קרוב בסטטיסטיקה למייקל. חבל שרק בזה הוא קרוב….

אבי.
אבי.
16/12/2014 20:48:02

אני חושב שמה שיפה מאוד בקובי, בעיקר השנה, זה שהוא יודע שמייקל הוא לא היה וגם לא יהיה, אבל הוא יצר מורשת אחרת שעומדת מאוד בזכות עצמה (ועם כל המגרעות שאוהבים תמיד להדגיש – עדיין חתיכת מורשת) וספק אם מישהו בשנים הקרובות יצליח להגיע למורשת כמו שקובי יצר בעבודה אדירה ובלתי נתפסת.
ובזה הוא אחד מהגדולים ללא ספק.

עידן
עידן
16/12/2014 20:49:45

כולכם לא שואלים את השאלה הנכונה בכלל!

כשמגיע שחקן חדש לליגה או שכותבים על פרוספקט חדש שגילו בגיל 13 למי משווים אותו? רק לאחד והיחיד למייקל.

לדעתי זה הנתון שמעיד יותר מהכל על כך שקובי לא בליגה של מייקל!!!

עגל
עגל
16/12/2014 21:35:12

דווקא הגרף שמנחם צירף מראה שאין הבדל בין קובי למייקל. למה ? משום שהשיפועים של שניהם שווים בקירוב. זאת אומרת שלקובי היו כמה שנים חלשות בהתחלה (עד המשחק ה 250)שהורידו את הגרף שלו מתחת לזה של מייקל, ואחריהן הוא התחיל להתקדם בקצב די דומה (כך שההפרש בין העקומות נשמר).
למען ההבהרה אני כן חושב שלמייקל ישנו יתרון מסוים. אבל יש לזכור שהם שיחקו בתקופות שונות עם הגנות שונות. אני רוצה כבר הרבה זמן לכתוב על ההבדל בין הגנה אישית לאזורית ועל המשמעות של זה אבל לא יודע איך להתחיל. כשמייקל יצא מהקבוצה שלו לחופש כמעט לא הורגש הבדל וכפסע היה בין הבולס לבין גמר נוסף. מה יקרה עם קובי יצא היום מהלייקרס ?
לסיכום, יש הבדל בינהם אבל הוא לא משמעותי, מייקל וקובי אחד הם !

עומר
עומר
17/12/2014 11:54:05
הגב ל  עגל

בעקומת הזריקות השיפוע לא דומה. ג'ורדן קלע באחוזים טובים בהרבה.

ערן
ערן
16/12/2014 21:52:12

מתאים לך השם עגל..

עגל
עגל
16/12/2014 23:09:53
הגב ל  ערן

זה מה שאמא שלי אמרה אחרי שבחרה את השם

Mbk
Mbk
16/12/2014 22:21:52

מייקל מעל קובי
ההישג האמיתי של קובי היא היכולת שהוא מציג כשחקן בן 36 לאחר קרע באכילס ולאחר שנה ללא משחק
קובי זוכה לכבוד והערכה ממייקל משהו שלברון לעולם לא יקבל

מייקל שיחק בשנות ה 90 וה 80 מול יריבים ושומרים שאין שני להם

אפלטון
אפלטון
16/12/2014 22:27:48

עזבו את ההשוואות, זה שטויות.
מה שמדהים הוא העקומה הלינארית בשני המקרים, וזה שקובי בן 36 ומשחק בלי רגליים בעצם, גורם לי להעריך אותו יותר היום ממה שהערכתי אותו בגיל 25. באמת תופעות טבע. שניהם.

אלי זחלוואי
אלי זחלוואי
16/12/2014 22:30:19

מנחם יא צ'ימיקולו
אם אתה רוצה להראות שג'ורדן יותר קל מקובי זה ממש לא הדרך הטובה לעשות את זה, קרב של נקודות?
לא משנה איזה טמבל יביא נתונים וזיבי, מבחינת סקורר, קובי מעולם לא נפל מג'ורדן, וגם עלה עליו בתחום הסקורר.
הטעות הגדולה של הגרף היא שכשקובי הגיע לליגה, הלייקרס לא ידעו מה יש להם עוד ביד, הוא עצמו עוד לא היה בשל מספיק ונתנו לו סתם עונת שיפשוף בה הוא שיחק 15 דקות וקלע 7 נקודות, וכך גם עונה שנייה, עדיין עוד לא הגיע למיצוי.
לעומתו מייקל ישר נכנס לעניינים עם 28 נק' בממוצע, כולם ידעו כולם הבינו, ופה קבור הכלב! פה כל ההבדל, בעונות הראשונות.
אז בבקשה לא להמשיך עם מסכת השטויות שלך,

מייקל הוא שחקן יותר גדול מקובי. (יותר גדול. לשים לב, לא יותר מוכשר או סקורר ודברים כאלה) אבל אפשר להשוות את קובי למייקל בחזה נפוח ממש ממש בקלילות בלי שום היסוס, אין על זה עוררין.

עגל
עגל
16/12/2014 23:05:37

זה בערך מה שאני אמרתי

אלי זחלוואי
אלי זחלוואי
16/12/2014 22:30:39

יותר גדול*

דורון
דורון
16/12/2014 22:39:10

הוד מלך האוירודינמיקה מייקל ג'ורדן הוא האיש שבזכותו
אני צופה בכדורסל היום.
מאיפה אתם יודעים שלא? הלוואי שעוד נזכה לראות מישהו
כמוהו. הרבה יותר גדול מקובי!
מקובי נהנתי מאד מהפייד וואי ששחקו שומר אותו חזק והוא
קולע. משהו מטורף אין ספק.
מייקל היה מקבל פיצוצים וקולע ואח"כ מהעונשין.
למייקל היתה הילה וניצוצות סביבו.
מי שחושב שמייקל היה אדם פחות טוב אז הוא היה חייב ליהות
קשוח ולאתגר את חבריו. כי לפעמים אנשים מתעצלים והעצלות
נעלמת ברגע שיש מישהו שאתה ירא אותו.
וגם שתרם 100 מליון דולר ויותר.
הפך את פיפן ורודמן ולונגלי וכל מי שמסביבו לשחקן יותר טוב.
קובי לצערי קילקל לכמעט כל מי שמסביבו.

ולשלוט בחבריו

דורון
דורון
16/12/2014 22:47:41

הלוואי ותיהיה לי עשירית התשוקה להצליח במה שאני רוצה
שטוב לי באמת (לא ספורט ולא כסף) (ולא בחורות לאשך)
ממה שיש למייקל ולקובי.
אני זוכר שמייקל היה משפיע עלי יום אחרי ולאו דווקא
בגלל שקמתי ב4 בבוקר. דווקא לא הייתי עייף.
אלא משהו במושלמות שלו לנצל את הכישורים שלו
ומה שניתן לו במתנה מהשמיים עד הסוף.
אני יודע שכל אדם הוא כזה שייש לו פונטיאל עצום.
החטא שלי שאני לא מממש את עצמי ומה שניתן לי
במתנה עד הסוף.
אתם כולכם כאלה! מתכוון כולכם מופלאים שיכולים
להצליח כמו מייקל. וחלק לא מממשים עד הסוף.

Yavor
Yavor
16/12/2014 22:47:59

אגב, עם כל זה שקובי יותר שנים בליגה וכו', עדיין ייקח לו עוד יותר מ-100 משחקים כדי להגיע לכמות הקליעות (כלומר, הזריקות שאשכרה נכנסו לסל) של מייקל. בכמות הזריקות הכוללת הוא כבר עבר אותו מזמן.

דורון
דורון
16/12/2014 22:51:02

דוגמה ליכולות שלכם אנשים כותבים פה ביכולות
אלוהיות לגמרי מאמרים ותגובות בצורה מדהימה.
לפעמים כמו סל של מייקל בשנית הסיום.
מימוש פונטציאל ואחרים נהנים מהקריאה כמו ממייקל.

מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 23:07:02

וכולנו שכחנו בכלל שמייקל החליט בשיא יכולתו לעזוב ת'כדורסל ולנסות בייסבול…
אחרת היו לו היום 9 טבעות.
וגם אסור לשכוח שהוא אף פעם לא נתן לסידרת גמר להגיע למשחק שביעי (שש פעמים!).
הוא גדול השחקנים מאז ומעולם ללא כל ויכוח.

סלים וארזה
סלים וארזה
17/12/2014 3:14:53
הגב ל  מנחם לס

אם בשנה אחת הוא היה זוכה בעוד 3 טבעות זו הייתה הוכחה ניצחת שהוא באמת אלוהים.

Dalazred
Dalazred
16/12/2014 23:12:55

אני חייב להבין למה אף פעם לא מתווכחים על היותו של צ'מברליין השחקן הטוב בעולם? מנחם בעצמך דיברת על היכולות האתלטיות המדהימות שלו מלבד זה שהוא הוביל את הליגה בריבאונדים ובנקודות מלא פעמים הייתה לו גם לפחות עונה אחת של הובלה באסיסטים. אז למה הוא לא נחשב הכי טוב? כאילו תמיד אפשר לדבר על זה שאין לו טבעות אבל הוא השיג 2 אליפויות בלי עזרה כמעט.

מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 23:31:46
הגב ל  Dalazred

בלי עזרה כמעט? היתה לו עזרה רבה. פשוט ישנם יותר מדי הרבה דברים שליליים עליו!

מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 23:14:12

אם יעשו אי פעם הר רשמור, הראשון שיעלה לשם ללא היסוס או ויכוח יהיה מייקל.
אחרי כמה שנין יחצבו את פניו של ביל ראסל. אחרי עוד איזה עשר שנים יעלו את מג'יק ג'ונסון.
ואז יתחיל הויכוח על הבא בתור.
אם להר יעלו יותר מ-6-7, אני מאמין שלקובי יהיה סכוי להיות בעשירייה הראשונה.

מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 23:15:52

הרביעי יהיה קרים עבדול ג'אבר

מנחם לס
מנחם לס
16/12/2014 23:18:21

החמישי?
קרב קשה בין אוסקאר רוברטסון, לארי בירד, שאקיל, טים דנקן, וקובי

אלי זחלוואי
אלי זחלוואי
16/12/2014 23:53:00

מנחם באמת תפסיק עם השטויות שלך… די באמת זה כבר לא נראה טוב ולא נשמע טוב, אתה פשוט קרקס שלם

עלאק אם יעשו הר, מה אתה בא להראות בכוונה שאתה דופק את קובי מקום 20 בהיסטוריה? בגלל שהוא היחיד בהיסטוריה שאנשים ישלפו אותו בוויכוח כנגד ג'ורדן אז זה מלחיץ אותך?

Ish
Ish
17/12/2014 3:28:47

מייקל ג'ורדן שחק בתקופה שהיתרון האתלטי שלו בליגה היה עצום, יותר גדול מההפרש בין לברון לליגה כיום. אנשים שחושבים שהשמירה פעם היתה טובה מהיום בגלל hand checking הם הזויים, כמעט כל שחקן בליגה היום חזק ואתלטי בבערך 150% מהממוצע בתקופה בה ג'ורדן שיחק. והביטוי ההגנתי של זה גדול לעין שיעור מhand checking, וזה בלי להכנס כלל להתפתחויות ההגנה הקבוצתית. מה גם שבלי כמויות של שריקות bail out שקיבל אחוזי הקליעה שלו היו צונחים לאזור ה45%.

מייקל ג'רדן שחקן ענק אבל המיתוס שלו יצא מכל פרופורציה. קלאסיזציה קלאסית של אנשים שקשה להם להסתכל על העבר בעיניים פקוחות.

יניב
יניב
17/12/2014 9:52:00
הגב ל  Ish

זה ממש לא נכון,היו מספיק שחקנים שהיו לא פחות אתלטים מג'ורדן ולהגיד שהיתרון האתלטי שלו היה עצום זה פשוט לא נכון,ואל תשכח שגם פעם היה מותר לשמור כמו שצריך ולא שורקים על כל פיפס קטן.מה עוד שאני לא יודע בן כמה אתה אבל במשך שנים הפיסטונס מיררו לג'ורדן את החיים וזה למרות שלא היה להם אתלט על(אולי רק רודמן).
לדעתי מה שגדול בקובי זה שעוד שג'ורדן שיחק כל פרוספקט שהגיע לליגה מיד השוו אותו לג'ורדן ואז הוא לא התקרב אפילו(גארנט היל,ג'רי סטקהאוס,וינס קרטר ועוד רבים וטובים)והיחיד שבאמת הצליח להתקרב(לא הצליח להגיע אליו)הוא קובי.

Ish
Ish
17/12/2014 20:25:15
הגב ל  יניב

זה נכון לחלוטין. אתה מוזמן ללכת ולצפות שוב בוידאו בדברים שאתה מתאר ולראות כמה אתה טועה.

תשאל את עצמך בכנות מתי פעם אחרונה הסתכלת על משחק מאז.

ערן
ערן
17/12/2014 8:00:42

מה עם דרקסלר,דומיניק וילקינס,וינס קארטר…שמבחינת אתלטיות היו שווים לו אם לא למעלה מי זה

Ish
Ish
17/12/2014 9:32:59
הגב ל  ערן

מהממוצע

Ish
Ish
17/12/2014 9:34:11
הגב ל  ערן

ווינס קארטר ממש לא בתקופתו

Berch
Berch
17/12/2014 8:36:55

אף אחד לא יכול להשוות אף אחד להוד אוויריותו.

קובי היה הכי קרוב מבחינת הוויב והאנרגיה 🙂

האוהד הממוצע
האוהד הממוצע
17/12/2014 11:13:37

האם מישהו יודע הכין נמצאים המאמרים שמראים את העליונות הפיזית של מייקל ג'ורדן? ("כולל אחוז שומן בגוף, ניתור, מהירות ריצה של 40 יארדס, מבחני זריזות, והרמת משקולות. מייקל תמיד היה עליון על כל שחקן כדורסל אחר בגובהו ומשקלו +- 5 ס"מ ו-6 ק"ג")

Mel Less
Mel Less
17/12/2014 15:18:10

הם בידיעות, מעריב, באתר הישן, ובדהבאזר. כבר חודש מבטיחים לי אותם

Smiley
Smiley
17/12/2014 11:39:41

מה יהיה אם ההשוואות האלה בין ג'ורדן לקובי ו/או לברון… מישהו בכלל מדמיין את ג'ורדן מפסיד סדרת גמר כמו השניים האחרים???

ערן
ערן
17/12/2014 11:59:42

אפשר להוסיף את גרנט היל שכאשר היה בריא לא היה ניתן לעצירה-אתלט מושלם שבזמנו היה אמור לרשת את הגדול מכולם.

Berch
Berch
17/12/2014 12:15:26
הגב ל  ערן

גרנט היל היה באמת מעולה אבל לא היה לו קילר אינסטינקט.
הוא היה חמוד מדי.
אני אישית בעד אבל זה מתבטא גם בהצלחה על המגרש.

Smiley
Smiley
17/12/2014 12:17:23
הגב ל  ערן

חחחחח לא חסרים כאלו… שנחשבו להבטחות והפציעות הרגו אותם
פני הארדווי, דני מנינג, רון הארפר, גרג אודן, ברנדון רוי
אני אפילו מרשה לעצמי להכניס את דרק רוז וסטיב פרנסיס לרשימה
והנה סתם רשימה שמצאתי:
http://dimemag.com/2013/08/the-30-best-nba-careers-ruined-by-injury/

איתי
איתי
17/12/2014 12:20:20

בתקופת מייקל שיחקו כמה אתלטים נחמדים ולא מרשימים כמו דומיניק ווילקינס , קלייד דרקסלר , קווין ג'ונסון , ג'ו דומארס , כמעט כל החמישייה של הלייקרס!!!! ועוד כמה לא אתלטיים כמו היום –
צ'רלס באקרלי ( נראה מי יכול לשמור עליו היום).
קארל מלון ( ננה היה עושה במכנסיים אם היה פוגש אותו בסמטה חשוכה)
דניס רודמן ( למרקוס אלדריג' היה מביים פציעה לפי כל משחק נגדו)
חאכים, דיוויד רובינסון, להמשיך או שהמסר מובן ??

Ish
Ish
17/12/2014 20:31:24
הגב ל  איתי

קווין ג'ונסון ????!!!
אחד מהשחקנים האהובים עלי אי פעם, אבל לקרוא לו אתלט נחמד באירוניה בכדי לציין שלצד ג'ורדן היו עוד אתלטים. זה מגוחך לחלוטיןץ אתה בטוח שראית אותו משחק ולא רק את היי לייט שבו הוא מטביע על האקים? 80% מהליגה היום שמים אותו בכיס הקטן מבחינת אתלטיות.

ג'ו דומארס??? כמעט כל החמישייה של הלייקרס???? אתה צוחק או מדבר על החמישיה של הלייקרס היום?

ערן
ערן
17/12/2014 13:54:22

כל זה מראה כי העליונית של מייקל היא מנטלית שמבוססת על אתלטיות. אתלטים ברמתו היו ולא הגיעו עם קבוצותיהם להשגים מרשימים.זו טעות לייחס לו את הגדולה עקב עליונות פיזיולוגית.ווילקינס,דרקסלר והיל ריחפו לא פחות גבוה ורחוק.

john
john
18/12/2014 12:07:39

ג'ורדן הוא הגדול מכולם בגלל האישיות הספורטאית שלו. מספרים יש גם לווילט וגם לג'ורג' גרווין ודומיניק. העליונות שלו הוא השלטת הרצון שלו על המגרש, הקריאה הניצית של איך ההגנה מסודרת מולו, האופי הבלתי מתפשר שכל מה שצריך לעשות על מנת לנצח יעשה (כן גם אם זה אומר למסור…). לקובי יש את הווינריות והרצון. אבל אין לו את המוח האנלטי של מייקל. מייקל החזיק הרבה בכדור אבל אם תחזרו לצפות שוב במשחקים תראו כמה היה יעיל עם הכדור. לעולם לא ויתר על מיקום בפוסט אפ כדי ללכת אחורה, מעולם לא כדרר סתם. ללא קשר למספר האסיסטים הוא מסר די הרבה במהלך התקפות כדי לקבל שוב כדור מול הגנה מבולבלת.
החסרון של מייקל היה שהוא שיחק בשיאו (שנות ה-90) מול ליגה של שחקני פנים. למעט דרקסלר לא התמודד עם סקנד גארד ברמה היסטורית.

Reignman
Reignman
18/12/2014 18:41:03

מסכים עם האמור. השוטינג גארדס הגדולים של הניינטיז היו ג'ורדן ודרקסלר (גדולים היסטורית), מילר (ללא ספק elite shooting guard אבל לא EPIC כמו ג'ורדן ומילר) וכמה כוכבים שהבליחו לפרקים כמו מיץ' ריצמונד, סטארקס, ספריוול ו… האמת שלא לא עולים לי יותר בראש, שלא ממש היוו תחרות אמיתית לג'ורדן.