דובי, שמעת? פיל ג'קסון "לא מרוצה" מהניקס! / מנחם לס

בעוד 3-4 שעות אני נוסע לגרינוויל ממוריאל הוספיטל לקבל כתף חדשה. המנתח המשתיל את הכתף החדשה, ד"ר ג'רניגן, סיפר לי שבסלואן קטרינג בניו יורק עובדים על השתלת בולבול חדש, ז"א שעדיין ישנה תקווה. אבל בינתיים הייתי צריך להחליט על צבע הכתף החדשה ("החלפת כתף" היא למעשה החלפת ה-BALL – ראש עצם ה-FEMOR של הזרוע העליונה – וה-SOCKET, 'הכיס' של עצם השכם שאליו ניכנס 'הכדור'. לפני שנתיים החלפתי את הבתף הימנית הפועלת טוב יותר מכתף נורמלית!).

הכתף הימנית שלי היא ירוקה – מכבי חיפה והסלטיקס. בקשר לכתף של היום לא יכולתי להחליט בין כתף כחולה – צבעי הניקס – או צהובה – מכבי ת"א כדורסל. נטיתי לכיוון הכחול של הניקס עד שפיל ג'קסון דיבר אתמול עם העתונאים וחיסל אותי לחלוטין עם דבריו. צלצלתי הבוקר לד"ר ג'רניגן ואמרתי לו שאני החלטתי על צבע גינרי – צבע הכסף של הפלטיניום – ואולי את הבולבול החדש נעשה עם צבע הניקס. כשיחלחפו לי את ה-ASS (גם זה יבוא עם הזמן!) – הצבע כבר נקבע: הזהוב-סגול של הלייקרס.

אז אתמול, בעיירה גרינברג באפסטייט ניו יורק (שגרים בה יותר חסידים מאשר בבני ברק!) הוא החליט על מסיבת עתונאים לדבר על ה-"STATE OF THE KNICKS". איך מומי אומר? לדבר על 'מצב הניקס'. כמו שהנשיא של ארה"ב מדבר כל שנה בפני בית הנבחרים והסינט (וכל אמריקה) על "מצב האומה".

אז ככה, דובי. הוא אומר לנו שהוא 'לא מרוצה' ממצב הניקס. הוא "DISPLEASED". במקום לומר שהוא רותח ושוצף, זועם, מדוכא, ומתפלץ, הוא מספר לנו עם חיוך הזן שלו שהוא "אינו מרוצה".

יא דפוק בראש. עליך להיות מבואס, מיואש, ומתוסכל ממצבם. משלמים לך 12 מיליון לשנה ואתה אומר לדובי שאתה 'לא מרוצה'?"הוא התחיל בכך שאמר שהתחלת העונה היתה CRUCIBLE. מסכנים איזה 20 עתונאים ספרדים ויפאנים שישבו שם ורק הסתכלו אחד בשני. מה שהוא אמר היה שתחילת העונה היתה "כור היתוך". כשג'קסון לא רוצה שיחשבו על האפסיות שבהנהגתו, הוא משתמש במילים קשות שאפילו מומי צריך מילון להבין. הוא מעדיף לבלבל את האוייב עם שטויות – מילים קשות וסיפורים על אביו שהיה מיניסטר בכנסייה ומה הוא היה עושה – שלא קשורות לבעייה הראשית: ניווט הניקס בהנהגתו.

הוא אמר שהדבר המטריד אותו ביותר היא ה-LOSING MENTALITY שמתפתח בקבוצה שהיא 18-4 ומשתרכת אי-שם אחרי קבוצות כמילווקי בתחתית המזרח. הם עתה בנפילה חופשית של 8 משחקים בזמן שכרמלו אנטוני עסוק יותר מדי בעסקיו הפורחים (ESPN מגזין הקדיש השבוע את כל הגליון כמעט לכרמלו אנטוני, איש ההון והעסקים החדש שהרבה מהונו נעשה בהיי טק, ומסתבר שהוא אחד הכרישים החכמים והלוהטים ביותר מכל שחקני הליגה כשהיום ישנם בראשו דברים הרבה יותר חשובים מכדורסל. מבטיח לתרגם את המאמר בהזדמנות!), ואף שחקן אחר לא מראה זיק של יכולת.

מה הוא אמר?

"זה הכל עניין של תהליך, והתהליך החל!"

-ג'קסון, יא כזבן. 'תהליך' מיי אס!

-ג'קסון, יא רמאי. איזה 'תהליך'? מה 'תהליך'? על מי אתה מנסה לעבוד?

-ג'קסון, יא שקרן. אתה חושב ששוב תצליח לעבוד על דובי ועוד כמה נאיבים אוהדי הניקס שלמעשה החל (וקיים!) 'תהליך של שינוי'?

אתה שוכח שהדוק הוא גם אוהד הניקס מזה 45 שנים ועליו אתה לא תצליח לעבוד עם 'תהליכים'. הדוק רוצה הוכחות בשטח. הוא לא רוצה 'תהליך'. הוא רוצה 3-4 שחקנים טובים צעירים ומאמן שיש לו מושג מה הוא עושה.

הנה עוד ציטוטים מהאגדה שלו:

"השחקנים כולם יודעים שזה עניין של 'תהליך'. הם כולם מבינים את התהליך ונותנים לתהליך את ידיהם. הם מבינים מה אנחנו מנסים לעשות ואנחנו כולנו יחד בעניין!".

דובי, עשה לי טובה: הרם טלפון לג'יי.אר. ושאל אותו אם הוא מבין את עקרונות 'התהליך' ומה 'התהליך' מנסה להשיג! או הרם טלפון ליהודי שלנו שהחל, אגב , לשחק לא רע. סטודמאייר לא רק שלא יודע מה הוא "התהליך", הוא אפילו לא מבין את המילה "PROCESS". הוא מסתכל בתנ"ך אפילו ולא מוצא.

 

דובי, תראה איזה יורם מנהל לנו את העניינים!

"ברור שכולם מתוסכלים עם תחילת העונה הגרועה ביותר בהסטוריה של הפרנצ'ייז, אבל גם זה חלק מהתהליך. לפעמים עליך להיות בשפל המדרגה כדי להעריך את היציאה מהבור והעלייה המחודשת לעליונות!".

דובי, לא בא לך להקיא למשמע המילים הללו?

"אני בטוח שהשחקנים הם היום הרבה יותר COMPLIANT (מתרצים, נעתרים) לתהליך. אף אחד לא אוהב להפסיד אבל כל זמן שזה חלק מתהליך, אפשר לבלוע זאת ולעכל זאת בהבנה שזה חלק מהתשלום להשלמת התהליך!".

דובי, החזיק אותי. אל תתן לי להתפרץ. עוד 'תהליך' אחד ואני זורק עליו את העיזה 'יוכבד' בת ה-28 שלי שהיא עיוורת, משלשלת קבוע, לא נותנת חלב ובקושי זזה. רק אוכל היא רוצה.

"כולנו החלטנו לקרוא למה שהולך עתה בקבוצה CRUCIBLE". זוכרים? "כור היתוך". "השחקנים לומדים בהדרגה את המשולשים והמשחק הופך לחלק טבעי ממשחקם מבלי לחשוב, במקום שבתחילה הם היו צריכים לחשוב על מה לעשות במקום לשחק!", הוא אמר.

(אני מסתכל על משחקי הניקס, וכשהם מפגרים ב-20 נקודות אני מנסה לראות משולשים, וניזכר רק במצילתיים שהמורה פנינה הכריחה אותי להקיש בהם, ואני בכוונה היקשתי ברגעים הכי איומים עד שהיא העיפה אותי מהמקהלה ואמי הדסה שוב בכתה, "מנחמל'ה שלי, למה אתה עושה לי את כל הצרות הללו?")

משולשים. משולשים.  אז דובי, למה שלא תשאל אותו 'היכן התוצאות' של למידת המשולשים? במה זה מתבטא? במה הניקס טובים יותר היום מאשר היו לפני 6 שבועות עתה כשהמשולשים הם חלק מנפשם ואישיותם (אני משלם אלפייה אם לג'יי אר או אמארה יש מושג מה זה משולש דפוק אחד).

כשהוא – ג'קפון – דיבר עם עתונאים בפעם האחרונה ב-10 לאוקטובר הוא אמר שהוא זקוק לקצת זמן להכיר את השחקנים ומה יש לו. לראות מי הוא 'THE LEARNER' ומי הוא "NOT THE LEARNER". אתמול הוא אמר – מבלי להזכיר שמות – שיש לו 'מושג די טוב' מי הם אלה שלמדו ואלה שלא למדו, ו-"השינויים בקבוצה ייעשו בהתאם". הוא הוסיף: "אני לא הולך לעשות כל טרייד בקרוב רק על מנת לעשות טרייד. אני אחכה עד סוף העונה כשיהיה לנו כסף תחת התיקרה להביא שחקנים רציניים בשתי העונות הבאות!".

ז"א שעד אז יהיו לו כבר 36 מיליון בכיס, והוא עדיין יהיה בשלבי 'בנייה'. איש לא יוכל לומר לו "היכן התוצאות?" כי הוא יוכל לענות שהכל "באמצע התהליך" וכמובן יש לו 5 שנים 'להשלמת התהליך'.

הוא המשיך: "אין אפילו שחקן אחד בקבוצה שלא רוצה להיות חלק ממנה, ולהיות חלק מהתהליך. אין אף אחד שלא מוכן ללמוד!".

היי, פיל, אפילו דובי מוכן להיות חלק מהקבוצה וחלק מהתהליך, ואפילו ללמוד – במיוחד כשמשכורתו 4-5 מיליון. אבל ישנה לי בעייה עם זה: לדובי אין כדורסל. הוא לא טוב. הוא חתיכת חרא. הוא רוצה ללמוד? גם אני רוצה ללמוד! אבל הניקס צריכה שחקן שקולע 20 נק' למשחק עם 10 ריב', ולא אחד "שמוכן ללמוד!".

ג'קסון אמר שביולי יהיה לו מספיק כסף להביא "TWO QUALITY PLAYERS" מהפרי אג'נסי. אבל רגע, איזה שחקן טוב ירצה להיכנס למיטה חולה? שחקן כמו קווין לאב העדיף לשחק באל.איי, אבל כשעשה חושבים הוא אמר לעצמו: "מה? להיכנס לבור צואה? עדיף כבר השלג של קליבללנד והרוחות של אגם ארי, ובנוסף – כבונוס – יוצא לי לשחק לפני הנסיכה והמלך העתידי של בריטניה!" (שהיו אורחי ה-NBA במשחק אמש נגד הנטס, מ.ל).

כשג'קסון מתחיל הוא לא סותם את הפה. הנה דבר חדש שגיליתי, ורציתי שגם דובי יידע עליו: לפיל ג'קסון ישנם שבעה (7!) עקרונות של כדורסל, ולפי איש הזן "השחקנים החלו להבין את שבעת העקרונות ולשחק לפיהם!".

NOW THE QUESTION IS WHAT ARE HIS PRINCIPLESֱ

האם באמת ישנם לו שבעה עקרונות?

בוודאי. הוא אפילו בזכיר אותם:

אז הנה הם:

1. חדירה

2. מסירה לאדם פתוח

3. תנועה נכונה על המגרש

וכו', וכו'.

דובי, אתה יודע שכבר בגיל 14 אימנתי את קבוצת הילדות של קרית טבעון ולימדתי אותן את העקרונות הללו? אז עתה הוא מלמד את העקרונות הללו לשחקנים המשתכרים 20 מיליון דולארים לעונה? וואללה הייתי קורע לו את הצורה אתמול עם שאלות אילו רק הייתי שם.

הוא לא גילה ולו דבר חדש אחד מלבד הדיבורים הרמים על 'התהליך'.

או כן. הוא גם הזכיר שהוא "שבע רצון לחלוטין" מכרמלו אנטוני הקולע 23.2 נק' ב-46.3% עם 6.6 ריב', ו-3.6 אסיסט, והוא "אינו מבקש כל תרומה גדולה מזו מכרמלו".

בקיצור, הוא מרח ומרח ומרח איזה 100 עתונאים אמריקאים וזרים שנסעו את השעתיים ממנהטן עד העיירה גרינבורג, ולארוחת הצהריים כולם שתו מרק בורשט כמיטב התפריט של המלונות היהודיים בקטצקלס," THE BORSCHT BELT" הידוע. לי מסיבת העתונאים הזאת נראית כביזבוז אחד גדול. אני מצטער רק שהחמצתי מרק בורשט טוב. לא שתיתי מרק בורשט טוב מאז אימי היתה מכינה לי אותו קבוע לפני משחקי כדורסל "כי זה טוב לשרירים ולמוח".

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. דובי אולי לא מתאים לניקס (הם מחפשים חיזוק בעמדות אחרות), אבל חכה שנתיים שלוש ויהיה להם את יותם עופר הגדול בכבודו ובעצמו!

  2. הניקס צריכים לבנות את הקבוצה סביב מלו. הם חייבים לבחור גארד פותח-הארדוואי ג'וניור, שומפרט או סמית'. השניים האחרים מועמדים מיידים לטרייד על גבוה טוב. יחד עם בחירת דראפט גבוהה (שתשמש כסנטר, במקום קלדרון) ורכז טוב בפרי אייג'נסי (דראגיץ' במקרה האידיאלי, רונדו במקרה הטוב מאוד, בברלי במקרה הסביר), יש חמישייה של בברלי-הארדוואי ג'וניור-מלו-ה-PF -אוקפור.

    שווה פלייאוף במזרח? ברור. גמר מזרח? אולי עוד כמה שנים

  3. כתבה משעשעת ביותר, במיוחד הקטע עם דובי שמוכן לשחק וללמוד את המשולשים עבור 4-5 מליון.
    מעניין מה היה קורה אם מנחם באמת היה במסיבת העתונאים, האם היה מתפרץ בשאלה מתגרה

  4. האמת שהמצב של הניקס לא כל כך גרוע יחסית לקבוצות אחרות, יש להם קבוצה עם כישרון שמשחקת ממש גרוע כרגע. קצת מזל בדארפט הקרוב (ושלא בטעות יתחילו לנצח) שעמוק בסנטרים מבטיחים, מביאים עוד שחקן מוביל בקיץ במקום אמארה והחוזה הענק שלו שנגמר (אולי להשאיר אותו בסכום סביר אם אפשר) ויש קבוצה טובה עוד שנתיים. רק שבשביל זה הניקס יצטרכו לפעול בצורה חכמה, להבדיל מכל מה שהלך שם ב15 שנה האחרונות.

    כמובן שגם צריך להחליף מאמן (אלא אם פישר יראה עקומת למידה תלולה בזמן הקרוב). שמעתי שיש במועדון איזה בחור עם 11 טבעות.

    עדיין מצבם הרבה יותר טוב (לעתיד) לטעמי מברוקלין והלייקרס (והם עוד במערב…)

  5. למה הכותרת של הדף הראשי של האתר היא "מועדון שייט ויאכטות|הכשרת סקיפרים"? אפלטון ההאקר השתלט על האתר?

  6. יש בהחלט תהליך, ואכן כל השחקנים מגויסים אליו, הוא רק לא אמר איזה.
    התהליך הוא תהליך של התפרקות פח הזבל הזה למרכיביו.
    כמו בור קומפוסט.

  7. שתיגמר כבר העונה הזאת. מצידי שישנו את השם להפועל לכו לעזאזל חולירות ויעלו לשחק בסגול כתום מפוספס בתצורת הסוואה. אם זה ימשיך ככה השם ניקס ימשיך להסריח לעשרים שנים ואני אגיע לפנסיה עם אוצר קללות מוגדל ושפע תסכולים. אח אין לי מה להגיד עליהם יותר. אני בחיים לא התביישתי ונגעלתי ככה מהקבוצה שלי, ואני נגעל ומתבייש בהם לסירוגין כבר שלושים שנה.
    הפתרון היחיד שנראה יעיל הוא הפחדה. כל צופה בכניסה לMSG יקבל שקית וישתין לתוכה במהלך המשחק. במקרה של הפסד יתאספו שחקני הסגול כתום מפוספס ביזיון בעיגול האמצע והקהל יפציץ אותם כאוות נפשו. אחרת זה לא יעבוד.
    ואז ימסרו אותם לCIA שיתרגל עליהם שיטות ששמורות לפקיסטנים.

  8. מנחם, עם כתף חדשה ובולבול מפלטינה תוכל ל- %$#&* בכיף כל הפנסיה. מאמר משעשע מאוד, איפה הניקס של היום לעומת הלוחמים החיות של שנות ה-90..
    אגב, לקחתי את הספר שלך "על חיצים ובונבונים" כל הדרך לוונקובר (רק הוקי משדרים פה ומדי פעם עושים טובה עם קמצוץ של היי-לייטס של הרפטורס)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט