מסתבר שגם להיות בתחתית הבור צריך כשרון (עכשיו כולל מאמר) / מנחם לס

svg

סטן ואן גנדי הוא המאמן הכי OBNOXIOUS ב-NBA. מומי הסביר לי שבעברית 'אובנוקשיוס' זה מגעיל. אבל זה לא בדיוק 'מגעיל'. זה חצי מגעיל, חצי מעצבן, חצי מאוס, וחצי בזוי. או….פססס. עכשיו מומי אומר לי שעם כל החצאים האלה יצרתי שני סטן ואן גנדי'ים.

אני מזמן טוען שהוא האנטי-מאמן מס' 1 בכל הליגה.

למה?

 כי הוא אנטי אנושי, אימתני לשחקניו, חסר סבלנות, מעורר טינה, וממש מבעית. מספיק להסתכל על כפות ידיו השמנות להבין שהוא מין חזיר. המורה שלי קווינט הזהיר אותנו כבר בכיתה ג' מאנשים עם ידיים שמנות: "למי שיש ידיים שמנות הוא אשם!" , הוא נהג לומר. "ואם יש להם כפות ידיים שמנות ומזיעות, הם מנסים להסתיר משהו חשוב!". קווינט עיצב את אישיותי בכיתות ב' ג', ד', וה' יותר מכל דבר אחר בעולם.

אחרי ההפסד אמש לפילדלפיה הוא אמר שכעת הוא "לא מרגיש טוב במיוחד" בקשר לקבוצתו.

איזה בולשיטר!!!

 ב'דטרויט פרס' ישנו מאמר על כמעט מכות בחדר ההלבשה אחרי שהוא השפיל את שחקניו בהיותם "פחדנים". מאמן לא מכנה שחקנים שגובהם 2.10 מ' ומשקלם 140 ק"ג 'פחדנים'.

הם לא פחדנים.

אולי הם לא טובים מספיק, וזה סיפור אחר. אבל רגע…אולי אין להם מאמן שמסוגל להלהיב אותם להיות יחידה לוחמת? אולי יש להם מאמן שהם כבר שונאים ומקווים שייכשל וייזרק?

סטן הוא האנטי מאמן מס' 1 בכל הליגה: שמן…קול צרוד של סופרנו…עושה צחוק מעצמו בכל התנהגותו על הקווים…היחיד מכל מאמני ה-NBA שמעולם לא שיחק כדורסל מעל DIV III, והיכן שיחק? בקולג' ברוקפורט באפסטייט ניו יורק שאדלפי פעם ניצחה 23-98. לי הוא נראה ומתנהג כמוקיון. אפילו החליפה שלו נראית כאילו ניקנתה בשוק של תל-חנן 'יד שנייה אבל במצב אקסלנט!'.

לדטרויט ישנו רוסטר שעל הנייר הוא מצויין, אבל למעשה הוא נייר תועלת. 17-3? אחרונה בדיביזיה, ורק פילדלפיה עם 17-2 גרועה ממנה?

הבעייה שאת סטן ואן גנדי יכול לזרוק מתפקידו כמאמן רק סטן ואן גנדי שהוא גם נשיא הקבוצה לענייני כדורסל. אני לא מאמין איזה סמכויות נתנו לבשרי הזה, המפותם והמדושן, למאמן החריג ובמוזר הזה שכל מה שהוא רוצה עכשיו זה עוד המבורגר ופרנץ' פרייז עם האציל.

הבנאדם הוא STRESSED מעל כל יכולת להירגע. הוא OVER STRESSED אפילו בקונצרט של הפילהרמוניקה, אם כי אני מוכן לשיםחכמה שקלים שהוא לא ראה את הבפנים של אולם קונצרטים מימיו. כולם בורחים ממנו כי פוחדים מהתפרצות חסרת רסן שתסתיים באגרוף לפרצופו השמנמן והמזיע. שמתם לב שתמיד מזיע לו תחת הפדשת, תחת השערות? רק לפושעים שמנסים לצאת בסדר מחקירה במשטרה ישנם עגלי (אגלי?) זיעה מבצבצים כאלה. גם את זה לימד אותנו קווינט.

בשלושת משחקיהם האחרונים הם הפסידו לבוסטון, ללייקרס – ללייקרס!!! ללייקרס!!! ללייקרס!!!, ועוד בבית – ואמש לפי…פי…פי…פילדלפיה. לך הביתה ואן גנדי. מי צריך אותך? המשך יותר גרוע מהגרועים ביותר שהיו שם לפניו, טיפוסים עם שמות כמוריס צ'יקס, ג'ון לוייר, ופליפ סאונדרס.

 את השגיאה הגדולה ביותר שהם עשו היתה לפטר את לורנס פרנק שהחליף את לארי בראון, שהביא להם אליפות עם הבד-בויז.

מה אמר סטן אחרי ההפסד אמש לפילדלפיה? "אני לא מבין מה קורה איתנו. לא היו לנו כל דילמות בפרה-סיסון. הכל עבד כשעון שוויצרי. כל אחד ידע את מקומו ותפקידו, ופתאום הכל מתפורר".

HALLO? שמעת פעם מהו תפקידו של מאמן? למנוע מפולות כאלה.

אתמול הוא השמיע קולות מוזרים: "NO ONE CARES!"

לאף אחד לא איכפת? אז אשמה של מי היא האי איכפתיות הזאת? אולי הדג מסריח מהראש – וזאת בדיוק הבעייה שאני מוכן לשים כסף עליה. קראו מה הוא אמר, מילה במילה:

. You're not worried about stats. … No one cares. Same in practice. You practice hard, do what you're supposed to do."

את עניין "לאף אחד לא חשובה הסטטיסטיקה" אני בכלל לא מבין, אבל הוא אמר זאת, אז שיהיה!

פתאום הוא אומר:

 . "I have to do my job better. I'm not gonna say I have a selfish team or lazy team. We have a messed up team."

אתה צריך לעשות ג'וב טוב יותר? אז למה אתה לא עושה? אין לך 'קבוצה של אגואיסטים, רק קבוצה שהיא 'MESSED UP? . אז תעשה משהו בנידון.

MESSED UP נשמע לי נכון. הפיסטונס הם מס' 29 בליגה במספר נקודות פר פוזשיון ומספר 21 בנתינת נקודות ליריבה פר פוזשיון. הם מס' 19 באסיסט חלקי איבודי כדור, ואחרונים בליגה ב-EFFECTIVE FIELD GOAL PERCENTAGE.

עשה משהו, יא אהבל.

אתה לא רואה שלעלות את ברנדון ג'נינגס, ג'אש סמית', וגרג מונרו ביחד לא עובד משום מה? דחוק את האנליטקס לתחת השמן שלך, ונסה משהו חדש.

אולי מה שדטרויט צריכה היא מכירה כללית ולבנות הכל מחדש מסביבו של אנדרה דרמונט. קוראים לזה כאן "FIRE SALE”: מכירת 'אחרי השריפה'. מוכרים מה שנשאר. ישנם דברים שניתן לעשות: ברנדון ג'נינגס יכול להיות מציאה לקבוצה כמו מיאמי ב-8 מיליון שלו. ג'אש סמית? כולם יודעים מה הוא מסוגל לעשות, אבל לא בדטרויט. גם עליו יהיו קופצים. גרג מונרו? אני עדיין מאמין שהוא סנטר טוב הנמצא בקבוצה גרועה או במצב לא מתאים, עם מאמן שלא מסוגל לבנות התקפה שתנצל אותו.

כמובן שהפתרון מס' 1 הוא להעיף את סטן ואן גנדי ולהביא מאמן כמו שאקה סמרט מ-VCU או ג'יימי דיקסון מפיטסבורג, או בילי סמארט מקנזס. הם רואים שהסלטיקס ניסתה וזה מתחיל לתת תוצאות.

השאלה היא אם הם יירצו בכלל להיכנס למיטה חולה.

אמש הוא נשמע בסוף כמאמן המאבד את בטחונו. הוא סיים עם: 

"Maybe I have not done a good job of recognizing that it is a process, because I'm not all that interested in a process even though that's all I used to talk about."

"I'm not very good with patience. It's not a strength of mine."

"If we could put our finger on it, we would have changed it by now. Any time you're losing, there's definitely a level of frustration. We're just trying to focus on getting out of this funk. Sometimes it just takes that one game."

"I've never been through it like this. Sometimes it just takes one to get over the hump and then all of a sudden, you've figured it out. I don't think that's how it works. I think you've got to do it every single night."

משפט המפתח הוא:

"I'm not very good with patience. It's not a strength of mine."

את זה אנחנו יודעים. השאלה היא כמה סבלנות ישנה לבעלי הקבוצה. הבעייה שלהם היא שלא כמה סבלנות יש להם או אין להם. הבעייה שלהם היא שהם תקועים איתו במגה חוזה ל-5 שנים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. הוא פשוט סמרטוט. אי אפשר להגיד שהוא לא מבין כדורסל כי הוא הפך את האוורד למפלצת ולקח אותם לגמר עם ג'מיר נלסון הננסי, קורטני לי (בשנת רוקי אבל עם העונה הכי טובה שלו עד עכשיו בממפיס) וראשארד לואיס שהוא שודד בטרנינג.
    מפתיע שהוא לא עשה טרייד על סמית או מונרו, בשביל לקבל עליהם תמורה יפה.
    ולא מנסה להעביר את ג'נינגס שהוא הכי רחוק ממנהל משחק

  2. דווקא אין לי טענות אליו. הקבוצה משחקת זוועה, אבל מישהו ציפה למשהו אחר אחרי העונה שעברה?
    בינתיים זה תהליך של ניסוי ותעייה. הוא בינתיים בוחן ומנסה. אני מאמין שבקרוב נראה שינויים בקבוצה, בין אם סדרות חינוך, טריידים מסויימים וכו

  3. זה האיש שהנהלת ג"ס ניסתה להחתים לפני שבחר בדטרוייט. בשלב ההוא הם חשבו שקר סגור בניו יורק. רק לאחר שואן גאנדי סגר דיל חלומי בדטרויט ג"ס שמה את כל יהבה על קר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט