יומן מיאמי (1)-מתחילים להדרדר/רועי ויינברג

מיאמי היט פתחו את העונה מעולה. כרגע הם התחילו להדרדר, ומחזיקים ברצף של 3 הפסדים ברציפות, ו-4 הפסדים מתוך 5 המשחקים האחרונים (ניצחון בודד נגד הניקס…). אז מה הבעיות של ההיט, ויותר מזה-איך הקבוצה יכולה לפתור אותן?

*

הבעיות

דני גריינג'ר
גריינג'ר שומר על לברון ג'יימס. הפורוורד של ההיט צריך לקבל יותר דקות.

בעוד שההגנה של מיאמי עובדת, כמו בימים הטובים, וסופגת 98.4 נקודות למשחק (המקום התשיעי בלבד בליגה), ההתקפה תקועה לחלוטין. בעוד בוש (22 נקודות, 9 ריב') ו-וויד (22 נקודות, 6 אסיסטים), תורמים, אבל אין אף אחד אחר מלבדם. לואל דנג ומריו צ'למרס יכולים להתפוצץ עם 20 כל ערב, אבל נשארים באזור ה-14 נקודות למשחק, ולא יציבים במאומה.

להיט יש סקורר של 20 נקודות למשחק בעבר, דני גריינג'ר. הוא לא זוכים לקרדיט-שותף 4 העונה, ובפעמים ששותף שיחק בגראבג' טיים, או ששיחק דקות רבות ללא הכנה לפני זה. יתכן ומדובר בהכנה לקראת תפקיד משמעותי יותר שלו בהמשך העונה-לא ריאלי שישחק רק שדנג לא זמין. גם שאנון בראון חתם במיאמי, אבל שוחרר לאחרונה לאחר שלא זכה לצ'אנס משמעותי.

שורש הבעיה הוא בניהול המשחק. מיאמי מדורגת במקום התשיעי בליגה מאחוזים מהשלוש ושישית באחוזים ל-2, אבל מתנהלת בקצב איטי להחריד. ה-PACE של ההיט הוא ה-29 הנמוך בליגה (לפני פילדלפיה). מריו צ'למרס מוסר פחות מ-5 אסיסטים למשחק, נמוך מאוד לרכז פותח, ונאפייר וקול מוסרים 5 אסיסטים ביחד למשחק. כל מיאמי מוסרת 20.6 אסיסטים למשחק, רע מאוד. זה חייב להפתר בהקדם, אם ההיט רוצים לשמור על סיכוי למקום 4-6 במזרח.

בעיה נוספת היא הריבאונד. כריס בוש לוקח 8.7 ריבאונדים למשחק, אבל מלבדו אין יותר מדי ריבאונדרים. דנג נותן כמות סבירה לסמול פורוורד עם 4.7 ריב' לערב, והריבאונדר הטבעי הנוסף בסגל של מיאמי, אודוניס האסלם, לא נספר יותר מדי-4 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-13 דקות בלבד. תרומה של רול פלייר לשחקן בן 34, ולך תדע כמה נשאר לו בברכיים.

*

הפתרונות

הבעיה שקל ביותר לפתור היא הריבאונד. ההיט כבר עשו חצי צעד בכיוון הנכון, עם החתמת חסן וויטסייד, הפאוור/סנטר הלבנוני. הוא שחקן לא רע, אבל יש סנטרים הרבה יותר טובים בשוק-במידה ולא רוצים להחתים מקרים כמו אנדרו ביינום, אפשר להחתים סנטרים כאמקה אוקפור, שחוזר מפציעה, והימורים בטוחים יותר כקניון מרטין. החתמת עוד גבוה לצד בוש, שיחזק את מסבת הגבוהים החלשה ממילא של הקבוצה (עוד יותר לאור פציעתו של כריס אנדרסן).

מבחינת ניהול המשחק, חזרתו של ג'וש מקרוברטס, שבספק למשחק הגריזליס הערב, תסייע למיאמי לפתור את הבעיה. מקרוברטס הוא מנהל משחק מעמדת הפאוור פורוורד, ולצד צ'למרס/נאפייר (קול יותר שוטינג גארד מפוינט גארד), יכולה להווצר קבוצה עם משחק קבוצתי סביר.

מבחינת הוספת סקורר נוסף, צריך לתת לגריינג'ר יותר דקות בהקדם האפשרי. גריינג'ר לא אותו שחקן שהיה לפני הפציעה, ולא יקלע 19 נקודות למשחק, אבל הוא יכול להפוך לשחקן של 13 נקודות ב-25 דקות לערב. אם גם זה לא יעבוד, אז טרייד על סקורר שיכול לתפקד ב-2 עמדות הגארד הוא מהלך חכם. אולי מו וויליאמס מהוולבס יתאים.

*

המשחקים הקרובים של מיאמי:

7.12, נגד ממפיס: קבוצת ההגנה הטובה בליגה נגד אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגה. מיאמי תפסיד פה. ממפיס.

9.12, נגד פניקס: בוש, דנג וגריינג'ר יוכלו להראות את היכולות שלהם על הפורוורדים והסנטרים הדלילים של פניקס. אני מאמין שמיאמי תנצח פה, בקושי. מיאמי.

10.12, נגד דנבר: מיאמי עדיפה בהרבה על דנבר. למרות זה משחק בק טו בק, 3 ב-4 ימים ובמסע חוץ במערב, סגנית האלופה צריכה לנצח. מיאמי.

12.12, נגד יוטה: גם זה צריך להגמר בניצחון של מיאמי. דנג טוב הגנתית מספיק כדי לנטרל את היווארד, ומלבדו אין ליוטה עוד נשקים התקפיים. מיאמי.

14.12, נגד שיקגו: הקבוצה החזקה ביותר במזרח, שהיא כשירה לגמרי. תנצח בקלות את ההיט. שיקגו.

*

מצב פצועים:

* כריס אנדרסן-נקע בקרסול הימני. הסנטר בחוץ לשבועיים-שלוש.

* ג'וש מקרוברטס-מחלה. הפורוורד בספק למשחק ההיט נגד ממפיס.

* נוריס קול-מחלה. קרוב לודאי שלא ישחק במשחק ההיט הערב, לא ידוע בקשר למשחקים הבאים של הקבוצה.

* לואל דנג-כאבים ביד ימין. לא ידוע האם ישחק בשאר המשחקים במסע החוץ של מיאמי (4 משחקיה הבאים).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. הבעייה של מיאמי מתחילה ומסתיימת בחוסר סנטר אמיתי. עם לברון היה מספיק כשרון להסתיר את הבעייה. לא משנה הסיבות – פציעה פה, מחלה שם. למיאמי אין סנטר וכריס אנדרסן הוא לא יותר מסנטר מחליף. אם למיאמי עיה סנטר מהסוג של אנדרו בוגוט (אבל לא פצוע) פתאום כל הבעיות היו ניפתרות, בעיקר עם דנג ומקרוברטס בריאים.

  2. כואב לראות מה שנשאר מהקבוצה הזאת אחרי העזיבה של לברון, ומי שציפה שריילי יצליח לעשות שינוי ממש בקבוצה, מתבדה.
    רק ווייד ובוש מצליחים לתפקד, וצ'אלמרס ודנג לפרקים.
    באופן אישי חסר לי בקבוצה הזאת קצת דם צעיר ורעב. יותר מדי וטרנים עייפים שנמצאים מאחורי השיא שלהם

  3. מה שאמרתי בתחילת העונה- בBEST SCENARIO מיאמי תסיים מקום 8 במזרח, סיבוב ראשון והביתה.

    אני לא אהיה מופתע אם הגלגל שלג ימשיך להתגלגל, הפיקות בברכיים של וויד ימשיכו לכאוב ויגמרו הנורופנים בכל מטרופולין מיאמי, דבר שיגרום להם לא לעלות לפלייאוף.

    נטס, אורלנדו ואפילו בוסטון מעומדות להכנס במקומה.

  4. אגב מיאמי לא עדיפה בהרבה על דנבר.

    מה שקורה בדנבר זה די מדהים כי היא קבוצה מאוד לא מאוזנת ולא מנוהלת טוב.

    אבל כמה דברים שצריך לזכור- גם מגי וגם פאריד לא שיחקו הלילה.
    פאריד יכול להיות שחוזר כבר הלילה.

    זו עדיין קבוצה שהיא מקום 5 או 6 בקליעה בליגה ובכל יום נתון יכולה לשים 106-107 נקודות על הלוח בלי בעיה.

    אני בהחלט רואה אותם מנצחים את מיאמי ומעמיקים את המשבר שלה בטח כשנראה שמיאמי תגיע למשחק מול דנבר עם עוד שני הפסדים לאוסף/רצף.

  5. מה עם ביזלי ואודן?
    יש למישהו מושג מה איתם?
    אודן הואשם בתקיפה אבל האם הוא משחק ?
    אשמח לקבל תשובה (מישהו אמר מכבי תל אביב?)

  6. חבל על מיאמי.
    אפשר להבין את לברון, הבין שנגמר על הקבוצה. הביאו שלושה שחקנים לא רעים במקומו, דנג+מקרוברטס+גריינג'ר, והקבוצה לא מתפקדת. מראה גם על החוזק שלו, אבל גם הרבה מאוד על החולשה של הקבוצה.
    ובוש… יש שחלמו שיהפוך לסופרסטאר שסוחב את הקבוצה על גבו, ובכן הוא נותן את ה 20/10 שלו, וויד כבר לא יכול לשחק ביותר מ 60% מהיכולת האמיתית שלו, ובוש לבד כמו בטורונטו, להוביל קבוצה הוא יכול רק למאבק על הפלייאוף, במקרה הטוב…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט