להרוס, ואז בנייה חדשה מהיסוד / מנחם לס

הקריעה אמש בבית – 98-75 – נגד אטלנטה (שהיא, אגב, יותר קרובה ללייקרס מאשר לספארס ביכולתה) היתה סימפטום רציני לבעייה רצינית.

הבעייה היא לא רק באי היכולת של שלושת כוכביה הראשיים ברוק לופז, דרון ויליאמס, וג'ו ג'ונסון. הבעייה היא גם לא כולה המאמן ליונל הולינס. הוא לא רד אורבך, אבל הוא היה שם, והוא עשה זאת. הוא לא גאון כדורסל של MIT העושה כל מיני אנליטיקס, והוא לא גאון ה-X  וה-Y  של היקום. אבל ה_NBA  היא בדמו יותר אולי מכל מאמן אחר ששמו אינו גרג פופוביץ'.

הוא יודע בדיוק מתי לקחת טיים-אאוט והוא יודע להחליף, ואף מאמן אחר בליגה לא היה מצליח לעשות איתם טוב יותר.

אז מה הבעייה?

הבעייה – כפי שאני רואה אותה כאן בגרינוויל כשהעיזות שלי מלחכות עשב הנקרא קיוטוטו (איזה יפאני הביא אותו הנה מהאי אוקינואוה בשנת 1850, קח או תן תריסר) – היא פשוטה הרבה יותר, ולכן גם כואבת יותר מהכל:

זה הכי טוב שהנטס הזאת מסוגלת לעשות.

אין לה את זה, קומראדים. פשוט אין לה את זה. כמו שמומי לא יוכל להשתמש בנפט במקום בבנזין במונית המרסדס 2015 החדשה שלו שבינתיים ראה רק בתמונות (הוא קנה אחת שתגיע מהמכולה ביום הדלקת הנר השני של חנוכה, וכמו שהעיזות שלי לא יכולות לתת לי גבינה מוכנה במקום חלב רזה – בגלל העשב הדפוק של היפאני –  הנטס לא יכולה לעשות יותר עם מה שיש לה).

זאת בעייה, אנשים.

הקבוצה עם הפיירול הגבוה בליגה לא מסוגלת ליותר מלהפסיד ב-23 בבית נגד אטלנטה.

הולינס ביקר לאחרונה את המשחק של לופז, ויליאמס, וג'ונסון. לא ביקורת קשה, אבל ביקורת. למה ביקר אותם? כי הם התלוננו על חוסר התרומה של של שחקנים אחרים בקבוצה. כשהמנכ"ל בילי קינג – גם אותו הייתי מדרג איפה שהוא באחוזון ה-15-20 בין מנכ"לי הליגה נשאל אם הנטס יכולים לנצח עם קדר השחקנים הזה הוא ענה תשובה מהאגדה:

"WE SHALL SEE!"

אפילוו אלעד רבין מסוגל לטוב מזה.

תשובה כזאת ELUSIVE   (קוס אעמק, אני שוכח עברית. או, פתאום נפל אסימון: 'מתחמקת') לא שמעתי מאז הנשיא קלינטון ענה לשאלה אם הוא זיין את מוניקה לוינסקי!

תראו. אני לא מדבר על אורלנדו או מילווקי (שתי קבוצות שהיום לא רואות את הנטס ביכולתן!). אני מדבר על קבוצה שהיו לה אינספירציות לאליפות. כן. הנטס דיברה בתחילת העונה על  א-ל-י-פ-ו-ת. למזלה היא תפסה קרבן השבוע בנצחון על הפלח וקבוצתו מסן אנטוניו. אבל היה זה נצחונה היחיד העונה על קבוצה שהיא מעל 500.  במקום אליפות הנטס חייבת לשחק במיטבה כדי לעשות את הפלייאוף.

 

ליונס לא מתרגש ביותר. "זה תמיד אתגר להתחיל לאמן קבוצה חדשה. אתה לא מכיר אותם והם לא מכירים אותי. אבל כשהביאו אותי הנה איש לא ביקש ממני אליפות ואיש לא ביקש ממני להצהיר כוונות. באתי לאמן קבוצת שחקנים ולראות כמה רחוק אני יכול לקחת אותם!".

לא יותר מדי רחוק זה בטוח.

 

כשליונס הובא, הם הביאו מאמן שבנה את ממפיס קובייה אחרי קובייה. לאט, בשקט, בלי הצהרות וללא הופלה. זאת היתה כוונתו כשהגיע לנטס, והצרה היא שבילי קינג רצה INSTANT WINNER.  זה לא מה שליונס הוא. הוא מאמין 'בתהליך'. הסבר להם, מומי, מה ז"א 'תהליך'. זה די דומה לסקס, תסביר להם מומי. מי הם המצליחים? אלה הבונים יחסים לאט, מביאים פרחים, הולכים לדינר עם כוסית יין, ואז נפרדים עם נשיקה קלקלה בשפתיים (בשום פנים ואופן לא להוציא פתאום לשון דפוקה!). אחרי זה אולי מגיע 'היום הגדול' שלמענו קנית פרחים ולקחת לדינר (זאת הבעייה שיש לאשך שמנסה להשיג הכל בשעה הראשונה!) כמו בביסבול: לפני 'הום ראן' אתה צריך ללמוד להגיע לבסיס ראשון, אז בסיס שני, שלישי, ואז מגיע 'היום הגדול'.

ככה עובד ליונס, והשאלה אם יתנו לו זמן.

כי אני משוכנע שברור לו שעם החבורה הזאת רחוק הוא לא יגיע. בדיוק כמו שמיאמי חייבת היתה לרסק את החבילה ולהתחיל מחדש, זה מה שהנטס צריכה לעשות, אלא אם כן היא – כמו ההיט – יסתפקו בלהגיע לסיבוב הראשון של הפלייאוף ולעוף משם.

 מיאמי היט וברוקלין נטס נמצאות באותה בעייה: אין להן 'פרסונל' טוב מספיק להגיע ליותר מהבסיס השני, מקסימום, וגם זה עם די הרבה מזל.

תנו מבט והקשיבו לשחקני הנטס:

*דרון ויליאמס משבח את הולינס. הוא טוען שההתקפה החדשה שהוא השתיל עוזרת לו, והיום – אחרי הניתוח בקיץ – הוא שוב "מרגיש במיטבו".

*ג'ו ג'ונסון לא מביו מה רוצים ממנו: "אני מחזיק באותה סטטיסטיקה כמו בעונה שעברה, וזה טוב מספיק עבורי".

*וברוק לופז, אחרי שחזר מניתוח כף רגל, קולע את נקודותיו (טוב, בואו לא נזכיר לרגע את הגנתו), וטוען שהוא "משחק טוב יותר מאשר ציפיתי".

הוא אשר אמרתי: בדיוק כפי שדוויין ווייד וכריס בוש – אפילו במיטבם – כבר לא טובים מספיק ולא מספיקים עבור מיאמי, ככה דרון, ג'ו, וברוק – אוקיי, ב-מ-י-ט-ב-ם – כבר לא מספיק טובים עבור הנטס.

תראו. העונה כבר רבע מאחורינו. ג'ונסון וויליאמס עברו את גיל ה-30. קווין גארנט הוא בן 38 וכל מה שהוא עושה העונה זה לתכנן  את פרישתו, ולופז נפצע יותר מאשר הוא בריא. המסקנה פשוטה: צריכים להודות בכשלון ולהתחיל מחדש.

קינג התבקש לייצר בברוקלין לא רק קבוצה מנצחת אלא "BRAND" – מותג חדש בתפוח הגדול. הוא ניכשל גם בזה וגם בזה. האוליגרך הרוסי חשב שהוא יבוא הנה, וכמו שעושים באמא רוסיה, הוא יקנה לו מה שהוא רוצה, ולפני שתאמר "'doh-bry utro'" ('בוקר טוב ברוסית'. לא מאמינים? תשלחו את מומי לשאול את האוזביקיסטנית שלו) תהיה לו אליפות.

הוא ניתקל באמת מרה:  THIS IS  דה יונייטד סטייט אוף אמריקה, עדיין האומה הגדולה, החזקה, והעשירה בעולם, ולא 'רוסינקה', ומה שטוב במוסקבה לא מספיק טוב בברוקלין.

כשבעל הקבוצה מיקאיל פרוקורוב (המנסה למוכרה ובינתיים אין קונה) נשאל כיצד ולמה הקבוצה מפשלת, ואם הטרייד שהביא את קווין גארנט ופול פירס לא היה הגורם מס' 1 בנפילה הגדולה, הוא הגיב: "אולי היום ניתן לחשוב על כך אחרת. אבל בזמנו הבאת קווין גארנט ופול פירס עבור שלוש בחירות דראפט ראשונות היה רעיון מצויין לפיתוח ה'מותג'. הייתי מעוניין באליפות אבל גם ב-'מותג' לא פחות מאשר באליפות!".

 אז עתה אין לו לא את זה ולא את זה.

מה שכן יש לו הם שלושה כוכבים שהם OVERPAID  ברמות, ושלושתם מהצד השני של הגבעה, ממשיכים בירידה עם כל יום שעובר.

מה שהנטס צריכה לעשות זה לוותר על העונה, ולתת לדברים לקרות כפי שייקרו, עם מחשבה של בנייה חדשה לחלוטין. הלוואי שהרוסי ימצא קונה כי הכל צריך להתחיל עם בעל קבוצה חדש. אחרי זה לתת לקינג ללכת – עם כל הכבוד.

אם הולינס נשאר – אני הייתי מעדיף מאמן צעיר מהמכללות – עליו להחליט שהוא מתחיל מחדש, כפי שעשה בממפיס, ואם הוא לא יכול לעשות טרייד של ויליאמס וג'ונסון – מי ייקח אותם עם משכורתיהם המטמטמות חושים? – שיושיבם הרבה יותר לנוח על הספסל בעת זקנתם, ויכניס צעירים רעבים במקומם. זה ייקח זמן אבל זוהי הדרך היחידה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תגיד מנחם, לא רשמת בתחילת העונה שההיט יתנו פייט לקאבס על ראשות המזרח או איזה משהו כזה שהם יראו לכולם??
    ועכשיו אתה כבר משווה אותם לברוקלין שסיבוב שני זה הגג שלהן…

    1. מתחילת העונה ועד עתה מתו בעולם 657,887,651 אנשיןם, נשים, וטף. אילו הייתי אתה, הייתי מחליף את הסמיילי שלך לפרצוף מאד קודר.

        1. מנחם התכוון שהעולם משתנה כמו שמים זורמים והנהר שישבת לידו אתמול הוא לא הנהר שמצאת היום.
          לא תקף כמובן לנחל הגעתון המיתולוגי הזורם בלב נהריה, שהיה ביוב, הינו ביוב, ויהיה ביוב גם אחרי שישמע נעירת חמורו של משיח בן דוד.
          והניקס, כנ"ל לגבי הביוב.

    2. ההיט אחלה של קבוצה. באמת, קבוצה אחלה. אבל יש לנו 2 בעיות:

      1) לא הבאנו את אריק בלדסו שיכולנו, ויכולנו. עם בלדסו, בחוזה מקס' שרצה (וזה היה מביא אותו), מיאמי הייתה טופ 4 במזרח. אבל זה היסטוריה. נאפייר לא מקבל מספיק דקות, זאת בעיה, במיוחד אצל מאמן שלא הצמיח יותר מדי רוקיז.

      2) ספו הורס את גריינג'ר. הוא מוכשר ויש לו יכולת גבוהה, אבל הוא יובש עד עכשיו. עם הפציעה של דנג, זה יכול להתברר כקטלני.

      אנחנו עדיין קבוצת פלייאוף.

  2. אמנם אתה חי באמריקה כבר 50 שנה וטוען שאתה בעל תרבות אמריקאית ומגן בחירוף נפש על האומה.
    אבל הזגזוג בפוסטים שלך זה פשוט החוסר סובלנות הישראלית במיטבה שמנצחיםאז הם בדרך לאליפות ומפסידים יש להחליף את הכל

    1. smiley, ממליץ לך לשמוע או לראות פעם את התוכנית first take. הזגזוג הוא ממש לא משהו ישראלי. ובמקרה הספציפי הזה, להגיב על קבוצה אחרי 20 משחקים זה לא ממש זגזוג. אפשר לראות את הקבוצה, לדמיין מה התקרה שלה ולדעת שזה לא זה.

  3. מנחם אני מסכים עם כל מילה. הליגה פשוט השתפרה ואפילו המזרח טוב יותר משהיה. בנוסף נראה שתלכיד קבוצתי מקבל הרבה יותר משקל בבניה של הקבוצות הטובות מאשר בעבר וזה דבר מאוד חיובי בעיניי. אין מקום לוויליאמס וגונסון בקבוצה אחת וצריך פשוט לפרק את העסק

  4. טעויות פאטליות בבניה
    ווילאמס וג'ונסון סופר סטארים בקבוצות פח מעבר לשיא
    גארנט ופירס היו טעות קולאסלאית מעבר לשיאם
    לופז ? שומר יותר גרוע מג'י לו

  5. מנחם, השיטה שלי עם הנשים היא כזו:

    אני שואל אם אפשר צביטה בציצי תמורת עשרה שקלים.
    אלה שמסכימות (=אלה שלא מורידות לי סטירה, מזמינות משטרה או בועטות באשך), אני מתחיל למשמש להן את הציצי, למזמז, לחפון ולעסות במשך כמה דקות.
    בסוף נמאס להן והן דורשות את הכסף שהובטח.
    ואז אני אומר להן "אבל לא צבטתי!" – ובורח.

  6. השנה הנוכחית לא ברורה, כבר בשנה שעברה היה ברור שזה לא זה, אז למה להמשיך לדשדש ? אפילו הבעלים כבר הבין והחליט לחתוך. היו צריכים לקבל החלטות קשות, ומוקדם מוקדם ממאוחר.

  7. כבר אמרתי ביום שבנו תקבוצה,שאין לה מה למכור ואם הפרנצייז פלייר שלך זה דרון ויליאמס אז לא תגיע רחוק, במקומם הייתי מפרק הכול וכמה שיותר מהר , שולח את דרון יחד ברוק לופז תמורת חוזה נגמר ואם אפשר מצרף גם את גונסון והחוזה הגרוע שלו(דש מפארי שלא מאמין שהוא נפטר מהחוזה שלו)..
    הייתי שולח את כולם לליקרס תמורת לין היל ונאש

  8. אם לא תהיה קטסטרופת פציעות עד לוף העונה הנטס יכנסו לפלייאוף מהמזרח.

    היריבה הרצינית שלה? אורלנדו(עניין הפציעות גם תקף לגביה).

    אחר כך? אינדיאנה עם אחת ההתקפות העלובות בליגה.

    בקיצןר מבחינת ספוט לפלייאוף אין להם הרבה מה לפחד העונה.

    הם יגיעו לשם גם אם מאזן שלילי.

  9. בנייה מחדש זה רעיון נחמד בתיאוריה, אבל כשנתת כמעט את כל הבחירות סיבוב ראשון שלך עד שנת 2100 וכתקרת השכר שלך מלאה בחוזים מופרכים זאת בעיה.

    למרות שברוקלין בשוק אטרקטיבי, יהיה להם קשה לשכנע שחקנים בכירים לחתום שם בלי לשלם להם יותר מדי. יש לי הרגשה בבוסטון הולכת לחגוג על הבחירות של ברוקלין.

  10. אף אחד מהם לא היה כוכב אף פעם.
    אחד היה שחקן טוב ביוטה
    השני באטלנטה
    ולופז ? יש עוד אחד כזה, לא ?
    בקיצור לא אבק כוכבים.
    מקסימום אבק באור כוכבים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט