עשרת "מגדלי התאומים" המובילים בליגה / איתי קדם

 

מעקב מגדלי תאומים – power rankings – צמד הגבוהים הטוב בליגה נכון להיום

מאת הגולש הוותיק איתי קדם

אז אחרי שכל קבוצה שיחקה יותר מ 15 משחקים ורוב גבוהי הליגה כבר רואים מגרשים וחוזרים מפציעות הנה לכם דרוג צמדי הגבוהים הטוב בליגה נכון לכתיבת שורות אלו. נדמה שאם יש לקבוצה צמד גבוהים שנותן יותר מ 30 נקודות ו 20 ריבאונד בערב – יש לך צמד מוצלח פלוס. כמובן שיש חריגים אבל כמו בכל כתיבת power rankings ההתייחסות הינה משולבת – בין נתונים אישיים , מצב הקבוצה , מול אלו קבוצות וגבוהים אחרים הספיקו כבר להתמודד וכמובן – הפציעות וההיעדרויות הרבות ( הווארד וגו'נס ביוסטון , טיאגו ספליטר בסן אנטוניו , דיוויד לי בגולדן סטייט ועוד מספר גבוהים משמעותיים )  קדימה תתחילו להתנגד לדירוגים J

 

מקום 10 –

 

גרג מונרו ואנדרה דרמונד

קשה לי מאוד לקרוא להם צמד אבל קשה גם להתעלם מהנתונים היבשים. בוא ניתן לנתונים לדבר ואז נחשוב כמה הם באמת חשובים – המספרים של דרמונד 11.4 בנקודות , 12 בריבאונד 1.8 בחסימות אחוזים נמוכים מהעונשין ומהשדה (46% ) כל זה ב 30 דק'. המספרים של מונרו 14.4 בנק' , 9.4 בריבאונד , 2 באסיסטים ואחוזים טובים יותר בעונשין והשדה באותו מספר דק'. יחד הנתונים שלהם מרשימים כעמט כמו הטובים ביותר. הבעיה היא שהקבוצה שלהם פשוט מגעילה… דטרויט עם מאזן מביך של 16-3 עם נצחון בודד על נציגה מהמערב ( הת'אנדר האומללים) . הצמד מסייע לדטרויט לעמוד במקום ה 7 בליגה בריבאונד וסיכום הנתונים שלו מרשים מספיק בשביל להיכנס לרשימה אבל זה לא מסייע להם לאסוף נצחונות….

מקום 9 –

 

ולנצ'יונאס את גו'נסון

טורונטו ראשונה במזרח ונכון שהצמד אינו האופציה הראשונה או השנייה בהתקפה והגארדים של הקבוצה הם המובילים אבל אי אפשר לנצח בלי גבוהים ואלו של טורונטו עושים את העבודה עד כה. מביאים בכל ערב 21.2 נק , 13.5 ריבאונדים ,2.5 חסימות. טורונטו במאזן 2-6 חיובי מול קבוצות במערב וצברה כבר נצחונות מול קבוצות עם קו קדמי איכותי כמו ממפיס , אטלנטה , סקרמנטו ואורלנדו.

מקום 8 –

 

אנדרסון ורז'או וקווין לאב

הקבוצה החדשה בקליבלנד עדיין מוגדרת ע"י רובנו כמאנית דיפרסית. ורז'או נהנה מפתיחת עונה אישית טובה בנתונים עקב החברות עם לברון והעובדה שפשוט אין לו מחליף ב 26.5 דק' על הפרקט הוא נותן 10.5 נק' , 6.8 ריבאונדים  ו 60% מהשדה. עדיין לא דומיננטי בגזרת החסימות או החטיפות. הסמן של קליבלנד מהבחינה הזו הוא לאב שחווה ירידה משמעותית בנתונים עד כה השנה ונותן ב 35דק על המשטח רק 17.5נק' ו 9.6 ריבאונדים. נוסיף לזה 2.2 אסיסטים ו 45% מהשדה וזה מסביר את אי היציבות של קליבלנד השנה עד כה. לאב מציג 37.7% מהשלוש ו 83% מהעונשין אבל אלו לא המספרים שהביאו אותו להיות אולסטאר. הניתוח של קליבלנד בגזרת הגבוהים מתבטא בהפסדים לפורטלנד ,הספרס,דנבר טורונטו ואפילו וושינגטון לכולן גבוהים שהצליחו לנטרל את הצמד של קליבלנד.

מקום 7 –

 

פול מילסאפ ואל הורפורד

אטלנטה תיכנס גם השנה במיקום גבוה לפלייאוף במזרח הרבה תודות לצמד הזה ועדיין – הקבוצה שיחקה רק 4 משחקים עד כה נגד קבוצת מערביות – הפסידה לספרס וללייקרס וניצחה את יוטה והפליקנס . ככה שיש עוד מבחנים גדולים לפניה.

ביחד הצמד הזה מביא בכל ערב 29.9 בנק , 14.1 בריבאונד , 5.9 אסיסטים ו 2.9 בחסימות. מילסאפ מוביל את הליגה בחטיפות עם 2.4 !!

מקום 6 –

רובין לופז ולמרקוס אלדריג'

עוד פתיחה מוצלחת לפורטלנד העונה . במאזן 4-15 והפסדים רק לקבוצות במערב. צמד הגבוהים אלדריג' את לופז עובד כמו מכונה משומנת והנה הנתונים

אלדריג' נותן ב 35 דק' 22.2 נקודות , 9.8 ריבאונד , 2.3 אסיסטים ו 1.3 חסימות. קולע 82.5 מהעונשין אבל מתקש מהשדה עם 45% בלבד. לופז נותן ב 28 דק' 10.7 נקודות ו 7.1 ריבאונד. מוסיף 1.6 חסימות, 80% מהעונשין ו 54% מהשדה. בקיצור הצמד עובד יפה ואף מביא תוצאות. אין כאן ריח של אולסטאר אבל יעילות – כן!

 

מקום 5 –

 

דיאנדרה גורדן ובלייק גריפין

מצד אחד יש לקליפרס מאזן טוב (5-13 )  מצד שני חוסר יציבות וטענות קשות להגנה בכל כיוון.כך גם נראים כרגע ג'ורדן וגריפין. דיאנדרה משחק 33 דק' בערב וזורק רק 5 פעמים ל 8 נק ממוצע עם 72% מהשדה! 11.9 בריבאונד רובם בהגנה ו 2.4 חסימות למשחק כרגיל גרוע מהעונשין אבל כמעט ולא הולך לקו. בלייק לעומתו ממשיך להיות אופציה מועדפת בהתקפה ונותן 22.5 נק' ב 34.8 דק' ב 50% מהשדה. תוסיפו 7.6 בריבאונד ו 3.9 באסיסטים אבל חלש מאוד בחטיפות ובחסימות ( רק 0.3 חסימות למשחק לכזה שחקן !!!!! ). בינתיים במפגשי הגבוהים הקליפרס מפסידה לממפיס,שיקאגו,פורטלנד ואפילו גולדן סטייט וסן אנטוניו נטולת סנטר. בקיצור כל ההפסדים מול קבוצות עם גבוהים או חצאי גבוהים טובים יותר כרגע מהצמד שרבים מחשיבים כטוב בליגה? חובת הוכחה!

 

מקום 4 –

GASOL2 

ג'ואקים נואה ופאו גאסול

מביאים כל ערב מתחילת העונה – 28.3 נק' , 21.3 בריבאונד , 6.7 אסיסטים , 3.4 חסימות.

נואה בפתיחת עונה סולידית מקבל 31 דק' לערב . קולע באחוזים גרועים מהשדה 43% בלבד וממשיך להיות מאותגר מהעונשין עם 66% בלבד. פאו לעומתו חווה רנסנס אחרי המחנק בלייקרס, פתיחת עונה מצויינת לספרדי וכל זה ב 35 דק' – רק שלא ייגמר לו הגז. שיקאגו סוחבת כהרגלה פציעות ופצועים מכל הסוגים ועדיין במאזן חיובי 7-12 שמדרג אותה בנינוחות בצמרת המזרח. חשוב לציין שמול קבוצות המערב היא במאזן 3-4 מכובד נכון לכרגע.

מקום 3 –

 

אנתוני דיוויס ועומר אשיק

אמנם הפליקנס בתחתית המערב אבל תסתכלו מה הצמד הזה מביא בכל ערב מתחילת העונה יחד לקבוצה שלו –

32.9 נקודות , 22 ריבאונדים , 4.1 חסימות , 2.8 חטיפות , 3 אסיסטים . דיוויס כמובן מביא את הרוב לשולחן וגם מוסיף 56.8% מהשדה בפתיחת עונה מפלצתית שקצת נרגעה בשבוע האחרון אם ניתן לומר עליו זאת בכלל.

הקבוצה במאזן שלילי אבל קיימה 12 משחקים כבר בתוך הקונפרנס שלה (6-6 ) והתמודדה יפה גם עם יוסטון גם עם סן אנטוניו וגם עם דאלאס.

מקום 2 –

 

טייסון צ'נדלר ודירק נוביצקי

שימו לב לצ'נדלר עם פתיחת עונה שאוהדי הניקס התחננו לקבל ממנו והוא מספק רק במערב הפרוע – 11.3 בנק', 11.8 בריבאונד מוסיף לזה חסימה וחצי למשחק ו 69% מהשדה! לידו נוביצקי נותן קבוע כבר 2 עשורים נתוני אולסטאר 19.6 נק' , 5.8 ריבאונד  ו 2.5 אסיסטים ב 29 דק' משחק בלבד. כמובן שנוסיף 50% מהשדה ו 85% מהעונשין כן ? דאלאס במאזן מצויין נאבקת על מיקום בפליאוף כבר עכשיו במערב הפרוע וגם קולעת בצרורות . אין ספק שאם הצמד הזה ממשיך להיות בריא ושמח אז דאלאס תגיע רחוק העונה.

 

מקום 1 –

gasol1 

מארק גאסול וזאק רנדולף

את ההצלחה של ממפיס אפשר לחלק בין הרבה גורמים בקבוצה אבל אנחנו כאן כדי להתמקד הצמד הגבוהים הטוב בליגה כיום. רנדולף משחק 32 דק' בממוצע ונותן שימו לב : 15.8 בנקודות, 11.4 ריבאונד, 1.4 אסיסטים ו 1.1 חטיפות. מרק גאסול בפתיחת עונה מצויינת נותן 19.4 בנק', 8 ריבאונד ו 3.6 אסיסטים. יחד עם 1.1 בחטיפות ו 1.1 בחסימות וכל זה ב 35 דק'. חשוב לציין כי לממפיס משחק איטי וסקור נמוך כך שהסטטיסטיקה מרשימה אפילו יותר. ממפיס כבר לא מובילה את הליגה אבל המאזן עדיין מצויין כשהיא מקיימת 11 משחקים כבר בתוך הקונפרנס שלה ומפסידה רק באחד – שלשום ליוסטון במשחק שנראה מדאיג מבחינת מצב העייפות של הצמד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לא מבין את הרשימה… דאלאס מאבדת את המוג'ו מול כל קבוצת גבוהים דומיננטית והיא מקום שני.

    קבוצות צבע כמו הקינגס פורטלנד וושינגטון מג'יק וס"א לא מקבלות דירוג בכלל וקבוצות שמפסידות בלי הפסקה או חלשות במיוחד בצבע נכנסו לדירוג (קאבס, טורנטו, דטרויט) .

  2. דירוג טוב לדעתי, אבל (אני מאוד אובייקטיבי כן?) הייתי מחליף בין נואה וגזול לנוביצקי וצ׳אנדלר.

  3. עדו הרעיון הוא למצוא קבוצות עם צמד גבוהים. לא מספיק שיש לך רק אחד כמו לקינגס – טוב ככל שיהיה. … גם ספליטר בספרס עדיין לא בעניינים כמו גם הצמד המצויין של יוסטון. לגבי הצמד של וושינגטון חווה לדעתי פתיחת עונה חלשה יחסית למרות ההצלחה הקבוצתית וכרגע לא מספיק טוב להיכנס. לא מסכים שטורונטו חלשה בצבע עובדה שמנצחת קבוצות עם גבוהים טובים . המגיק בהחלט בתמונה מבחינה זו אבל פריי כרגע לא מספיק טוב בשביל להשלים את ןוצביץ המעולה

    1. סתם, זה רק אני, אומרים לי צמד מגדלים אני ישר מדמיין אותם בצבע… כל האופנה הזאת של סטראץ' 4, זה תאום שמבריז מבחינתי. כמו שאומרים מפקיר עמדה.

      1. גם ראלף סמסון מתאומי המקוריים לא בדיוק חי בצבע.
        בשביל שזה יעבוד חייבים שלפחות אחד אם לא שני השחקנים יהיה מסוגל לאיים מחצי מרחק ומעלה..

  4. מעניין שהצמדים האמיתיים, כמו הורפורד ומילסאפ, גאסול ורנדולף ודייויס ואשיק, שיש בינהם סינרגיה, ממוקמים גבוה, בעוד צמדים שהם בכלל לא צמדים כמו ולנצ'יונס וג'ונסון או לאב וורז'או ממוקמים נמוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט