ענייני כדורסל לשבת: ב-OKC חוגגים עם מרטין. כרמלו אנטוני הטוב מכולם / מנחם לס

ב-OKC התחילו כבר לחגוג!

הארדן! THE PARTY IS OVER!!!

תגידו: רק משחק שהיא פישל. אני אענה: בולשיט!

מה שקרה הוא שהוא תפס ליגה שלמה בלתי מוכנה, והוא יצא סופרסטר. אני ניסיתי להסביר לאוהדים של-OKC שהתחליף של ג'יימס הארדן בקווין מרטין ייגמר טוב בעיר הקאובויים. ניסיתי להסביר במילים שניכתבו לאט-לאט כדי שגם תקראו אותם לאט-לאט: להארדן אין דבר אחד אפילו שאין לקווין דוראנט או ראסל ווסטברוק, מלבד יד שמאל. הוא נמצא ביניהם בגובה, ובצורת המשחק. OKC לא צריכה אותו. את מי היא צריכה?

צדקתם! את קווין מרטין.

אני אמרתי זאת עוד בפריוויו של הליגה, ואתם העדים שלי באם אתם רוצים או לא רוצים להיות. הכל כתוב על שחור לבן והכל בארכיון. היום רוב עתוני ארה"ב הרציניים אומרים מה שאני אמרתי לפני שבוע: OKC וקווין מרטין הם ב-SINC. הם מתאימים אחד לשני כמו כפפה ליד. מה שהוא עושה בינתיים זה להפיק עבורם ממוצע של 19.3 נק'. מהרגע הראשון הוא התקבל כפי שכוכב צריך להתקבל: סם פרסטי בעצמו ובכבודו הגיע להסיעו מהמטוס שנחת מיוסטון, לבית המלון הילטון בו הוא שוכן בסוויטה של $700 ליום עד שיימצא ווילה מתאימה.

יש לי את כל שמות הגולשים שליגלגו על קווין מרטין. מעניין מה הם אומרים עכשיו. הם צחקו וליגלגו על ההגנה שלו, והנה פרסטי המנכ"ל אמר היום ליו.אס.איי. טודיי שהוא בינתיים "אחד מהמגינים שהראו הכי הרבה לחימה, ושיתוק של האדם עליו הם שומרים". היו שאמרו שהעובדה ש-OKC לא הסכימה לתת להארדן את החוזה שביקש היה אות שהם מוותרים העונה על האליפות ועל ציפיות גבוהות מדי. פרסטי חייך והגיב: "כן? ומי אמר לכם זאת? הציפיות שלי רק עולות עם קווין וג'רמי למב, שלא לדבר על בחירות הדראפט שקבלנו. קווין מרטין הוא שחקן הרבה יותר טוב משאנשים חושבים. הצרה שלו היתה שלא היתה לו הזדמנות להראות זאת עם קבוצה טובה עד עכשיו!".

תגידו, האם הוא מבין עברית וקרא אותי מלפני שבוע? הרי טענתי זאת מילה במילה.!

וכיצד מגיב מרטין על כל העניין? "פרסטי נתן לי להבין שהוא הביא אותי לת'אנדר כי הוא חושב שאני יכול להוסיף לקבוצה דברים שחסרים לה, ושזאת לא היתה פעולה של חוסר ברירה. אבל אני לא מתכונן לדאוג יותר מדי על מה ולמה. הדאגה היחידה שלי היא לתרום לקבוצה בדרך לאליפות. אני מאושר. אני מלא התלהבות. אני מתעורר בבוקר ולא יכול לחכות לאימון או למשחק. אני לא יכול לחכות 'TO WORK MY TAIL OFF'. אני שמח סוף-סוף להיות שחקן טוב בקבוצה טובה!".

ככה מדבר כוכב כדורסל!

***********************************************************

אנטוני כרמלו הוא היום שחקן ה-NBA מס' אחד (כמו ב-"1")

כרמלו אנטוני חוזר בפול ספיד להגנה. אנטוני כרמלו צורח לעבר חבריו "PRESSURE THEM!". כרמלו אנטוני משתטח לעבר השורה הרביעית בנסיונו להציל כדור. מה קורה כאן אחי? האם עיני רואות נכון? ראיתם את הכדור ההוא שהיה בדרכו החוצה מעל ספסל הסיקסרס, וכרמלו – שבעבר היה עומד ומסתכל עם חיוך דבילי – רודף אחרי הכדור, מנתר מעל ספסל האוייב, ומציל את הכדור כשהוא נוחת על ברכי היושבים בשורה הראשונה ביציע?

מה קרה לך כרמלו אנטוני?

"סתם מנסה לתרום בדברים אחרים מלבד נקודות", באה התשובה. "כל אחד בעולם יודע שאני יכול לדפוק נקודות 'LIKE THE BEST OF THEM'. אבל העונה בא לי להראות שאני יכול להיות שחקן מושלם אם אני רוצה. ואני מאד רוצה כי ברצוני לעשות את העונה הזאת עונה מיוחדת עבור הניקס".

האם זה בגלל שבעונה שעברה ג'רמי לין היה הדבר ואיש לא התייחס אליך?

"אתה אמרת את זה, לא אני. מה שהיה בשנה שעברה היה בשנה שעברה ומה שהעונה זה העונה. הדבר היחיד שאני מוכן לומר זה שהמשחק שלי מתאים יותר לצוות הזה הקיים, ולא לצוות של העונה שעברה".

הם לא המשיכו לשאול, אבל אני יודע את הכוונה: הרבה יותר נוח לו לשחק עם ריימונד פלטון וג'ייסון קיד. הם כולם ניו-יורקים וכל בהמה יודעת נפשה של בהמה אחרת. ג'רמי לין נפל על הניקס כמו מטאור מעולם אחר, וכרמלו שמח שהוא עושה עכשיו את השטיק שלו רחוק-רחוק, אפילו לא באותו אזור, שלא לדבר על אותה דיביזיה.

מה שקרה הוא שהניקס נעשו יותר זקנים, לא יותר צעירים, עם קיד, מרכוס קמבי, וקורט ת'ומאס, אבל במקרה של הקבוצה המטורפת הזאת, הזיקנה היא יתרון. אני מאמין שעם חבורת זקנים מנוסה זאת היודעת נפש בהמתה, גם אמארה סטודמאייר יחזור במידה מסויימת להיות אמארה של פעם, כי הזקנים מכירים את הבעיות מתוך נסיון, ויידעו לשחק אותה עם כרמלו וסטודמאייר. הניקס הם 0-3 בעת כתיבת שורות אלה, והשחיטה של מיאמי היט עדיין מהדהדת בקול רם במוחי. זה לא היה ABBERRATION. זה לא היה "טריק אחד וגמרנו". זה היה נצחון שהגיע לניקס מכל הבחינות.

הניקס ניצחה את כל המשחקים בספרות כפולות. היא עושה זאת עם הגנה רצחנית. והתקפה מאד FLUID. יכול מאד להיות שכשאמארה סטודמאייר יחזור, המאמן מייק וודסון יחליט שאולי פרונט-ליין של טייסון צ'נדלר, כרמלו אנטוני, ואמארה סטודמאייר הוא צפוף מדי. אני רואה אפשרות מצויינת לעשות רוטציה קבועה בין השלושה, כשתמיד פורוורד אחד יהיה יותר נמוך, יותר מהיר, וקולע שלשות יותר טוב. ג'יי אר סמית' הזכרתי? וגם סטיב נובאק עומד ומגרד לו באצבעות הזהב הקולעות היום מדאונטאון טוב יותר מכל שחקן אחר בליגה. ואימן שומפרט אפילו לא מוזכר בינתיים.

כרמלו עד עתה קולע 26.8 נק' עם 7.3 ריבאונדים. אלה מספרים מושלמים עבורו, והוא יוכל לשמור עליהם רק ברוטציה שהזכרתי. ג'ייסון קיד וריימונד פלטון נראים כאילו הם משחקים יחד עוד מגן הילדים, וכשהם זקוקים למנוחה, ניכנס הארגנטינאי פבלו פריגיוני, והקבוצה לא נראית כמאבדת אפילו צעד אחד. רוני ברואר, ורשאד וולאס מוכנים עם הוותיקים קמבי ותומאס לעשות כל מה שמבקשים מהם כי הם יודעים שכל דקת משחק היא מתנת אלוהים.

הניקס מרגישה שהיא קבוצת כדורסל יותר טובה בגלל השחקנים שאין לה יותר, ובראשם ג'רמי לין. עם כל הכבוד לו, משחקו היה 'אברציה'. הוא לא היה חלק שוטף ממשחק הקבוצה. הוא נינ כמו הפרה עם שני הראשים באלטונה, פנסילבניה. כשהוא שיחק, זה היה כאילו היו שני משחקים: משחק הניקס, ומשחקו של לין. לא באשמתו, אבל בשעה שהכדור היה בידיו העולם כאילו נעצר וכולם רצו לראות מה יהיה הדבר הבא שיקרה. זה מונע צמיגות ושטף. זה כדורסל בלתי טבעי.

אבל העיקר הוא מה שקרה לכוכב: כרמלו אנטוני הוריד 14 פאונדס ממשקלו, והוא נראה שרירי וחזק מתמיד. הוא גם מהיר יותר משהיה בדנבר או בשנה שעברה כי הוא עובד על כושר עם המאמן הפרטי הידוע סבסטיאן לודמורין. הוא הודה בפני מראיינו מיו.אס.איי.טודיי שכל הביקורות עליו סוף-סוף עבדו על ראשו: "לא כל כך האמנתי שאני לא משחק הגנה, אבל הקיץ עם הנבחרת החלטתי שאני הופך לשחקן חדש. כבר בנבחרת שיחקתי אחרת, ועכשיו אני משחק אחרת!".

כרמלו הוא שחקן פיקח הרבה יותר משחושבים. אני תמיד אהבתי אותו עד שבעונה שעברה כיניתי אותו 'השחקן מס' 1 ב-NBA' כשהיתה לו תקופה קצרה מצויינת. אני חוזר לכנותו כך, כשרק לברון ג'יימס הוא – אולי – טוב יותר

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אני רואה את אוקלהומה עכשיו…נראה שריפ לא שמע על ההגנה של מרטין. זה לא רציני להשוות את התרומה שלו לשל הארדן.

    1. כל מה שהמילטון עושה זה לרוץ ולברוח כמו ב-'תופסת'. מה החוכמה לרוץ בלי כדור? כמה נקודות הוא קלע ההמילטון הזה?

  2. באמת נראה שמלו התבגר
    שאלת המליון דולאר היא כמה זמן זה ימשך עד שמלו המוכר יחזור?
    תמיד ידענו שלמלו יש את זה, השאלה היא לכמה זמן?
    האם הוא יכול להחזיק את זה ולהיות מס אחד גם כשלא הכל הולך?
    נחיה ונראה!

  3. תראה כמה התאמות אוקלהומה עושה כדי להחביא מרטין בהגנה. לשמור על היינריך גם אני יכול. ווסטברוק צריך לרוץ אחרי ריפ. הוא אמור לשמור את וויד בגמר חחח

  4. תגיד לי, אתה מתבדח או אתה עוור? המילטון בחמישייה קלע 20. מרטין מהספסל קלע 17. הם לקחו בערך אותו מספר ריבאונדים (8 נגד 7). ומי ניצח? תגיד לי עוד פעם – מי ניצח?

  5. אוקלהומה ניצחה בגלל שלשיקגו אין שחקן ברמה של דוראנט ובגלל שלשיקגו יש שחקן ברמה של היינריך.
    מרטין שחקן נהדר אבל מאוד מוגבל. הוא שומר כל כך גרוע שבריינט או וויד יכריחו את ברוקס לשחק בלעדיו.
     

  6. אסור לזלזל בניצחון אוק' על הבולס. גם ללא רוז שיקגו קבוצה טובה מאוד- קשה לשחק נגדה !

    גם המספרים של הארדן ירדו כשתפוג ההתלהבות והוא יתיישר על 20-22 נק' למשחק.

  7. די מנחם נמאס, כמה אפשר להתרגש אחרי 3-4 משחקים וגם כשרואים שמרטין לא מביא את ההשפעה של הארדן.

    אין לו את האפשרות לעשות מהלכים שעוצרים מומנטום של יריבה, אין לו את האפשרות לעשות סטופס בהגנה, הוא קולע זריקות חופשיות וחודר והולך לקו.
    ביג דיל, בפלייאוף הוא יחנק יותר ממה שהארדן נחנק.

    למרות שאם אני מאמן קבוצה אני משאיר אותו פנוי ונותן לו לקלוע כמה שהוא רוצה עליי הכל רק שישאר כמה שיותר על המגרש.
    מה גם שהופעה טובה שלו יכולה להביא להופעה פושרת של דוראנט ולהופעה מזעזעת של ווסטברוק, אז גם זה הימור מושכל.

    אגב, מה עם מגי שלך והאאשייים תביט?? איפה הסנטרים הטובים בליגה שהבטחת לנו?

  8. מגי עדיין לא שיחק. תביט עדייין לא שיחק. חכה.

    אוקלהומה לא צריכה את הארדן. היא צריכה צלף מה-3 כמו ריי אלן. מרטין נותן לה 17-20 נקודות למשחק וכשהןא משחק היא נראית הרבה יותר טוב מאשר בלעדו. הוא משחק 30 דקות. אילו שיחק 37-40 הוא היה קולע 25-28 למשחק.

    אז אין לי ברירה K-700 אלא להכליל גם אותך בקבוצת הטירונים שאצטרך ללמד אותם הרבה משך כל העונה.

  9. פרופסור, לדעתי טעית בקשר לאנטוני. ה-3 ניצחונות של הניקס מרשימים, אבל הוא לא השחקן הטוב בעולם, ולא הטוב ביותר העונה.

    אחד מהאלה שפתחו העונה בצורה הטובה ביותר זה הארדן. לדעתי הטוב העונה זה לברון ג'יימס, עם מאזן של 1-4 (4 ניצחונות והפסד), שעכשיו הפך עם ההיט לקבוצה עוד יותר בלתי ניתנת לעצירה:

    כדור אחרון, הולך ללברון. שמירה כפולה עליו? אין בעיה-ריי אלן/מריו צ'למרס מקבלים את הכדור, שלשת ניצחון. לחץ על כל המגרש ושמירה כפולה על לברון של הפאוור פורוורד והסנטר? מסירה לדווין וויד או כריס בוש. שמירה לוחצת על כל אחד? לא נוצר עדיין בן האנוש שיכול לעצור את לברון ג'יימס.

  10. הארדן טוב ממנו גם בשלשות. שוב, מרטין שחקן נהדר אבל אוקלהומה נחלשה נקודה.
    נגד קבוצות עם 2-3 אגריסיביים שהולכים לטבעת, אי אפשר יהיה להחביא את מרטין בהגנה.
    תסביר לי פרופסור מתי מרטין יהיה על המגרש מול מיאמי?

  11. בוקר טוב לכולם.
    מנחם, שוב אני מסכים עם מבקרי מרטין רא וקיי700 (מאיפה הכינוי?).
    אנסה להסביר. האפקט שכתבת שהיה למשחקו של לין על הניקס בשנה שעברה? זה בדיוק מה שמרטין גורם לקבוצות שלו. (דרך אגב אינני מסכים עם מה שכתבת על לין כלל וכלל). הוא פוגם בשטף ההתקפי כי הוא מה שנקרא "תחנה אחרונה". הנעת הכדור נפגמת ו-4 שחקנים לידו חווים נפילת בטחון בהתקפה. הוא סקורר טוב כדי לעלות מהספסל עם הרכב שני ולירות בלי חשבון כדי שהכוכבים יוכלו לנוח. הוא לא ורסטילי כלל במשחקו, אין לו מסירה והנעת כדור כמו להארדן, הוא שחקן מוגבל בהרבה, אין לו הגנה כמו להארדן, הוא מבוגר מהארדן ולטעון שמרטין שומר זה פשוט חוסר הבנה. הוא שוקל 20 קילו, על מי הוא ישמור בפלייאוף? מה גם שאין לו ניסיון פלייאוף כמו להארדן. מרטין הוא סוליסט
    ולכן תרומתו לקבוצה היא שלילית לרוב. שחקן אינו נמדד רק בנקודות שהוא עושה!!!! מרטין הוא מה שנקרא סקורר של קבוצות קטנות ותו לא.
    אוקלהומה איבדו עושה משחק!! יחי ההבדל הקטן.
    לעניין אנתוני, אפשר לומר על כרמלו את אותם הדברים בדיוק ולא לחטוא לאמת כמעט בכלל. (מלבד העובדה שאנתוני תורם יפה גם בריבאונד).
    אינטיליגנצית המשחק של שניהם מוטלת בספק עד שיוכיחו אחרת.
    כשהם במשחק הקבוצה שלהם תמיד תשחק כדורסל טיפש. ועם כדורסל טיפש מנצחים בספורטק אולי, לא בנבא. כרמלו נזכר להרזות ולשמור אחרי עשר שנים בנבא? ממש גאון הבנאדם. ממש צ'ארלס ברקלי!
    מנחם, כששחקן זורק במשך חמש התקפות רצופות לסל מרחוק וקולע 4 מחמש, הוא פוגע בקבוצה כי במאני טיים האחוזים יורדים וזה לא יעבוד והחברים שלך לא נגעו בכדור ולכן לא יתפקדו. זה ממש פשוט. מה גם שמרטין וכרמלו אינם פייטרים באופיים, לא מנהיגים, בקיצור נזקם עולה על תועלתם ואני יכול להביא 30 שחקנים בעמדה של שניהם שהם טובים מהם בליגה. כרמלו הוא סיסי, מרטין הוא נקניק. זאת האמת.

  12. מנחם – OKC היו מוכנים לשלם הרבה מאד כסף בשביל שהארדן דווקא ישאר. אבל אחרי שהוא הלך זה לא אסון כזה גדול. מרטין עושה עבודה טובה ראסל והקוראנטלה מושכים עוד קצת דקות.

    יוסטון מזכיר לי בלון מפוצץ באוויר עם חור…

  13. מנחם, את החסרון של הארדן קשה לראות אבל קל להגדיר. בדקות האחרונות, כשצריך מישהו אחראי שיוביל כדור בעבר הארדן היה לוקח את ניהול המשחק על עצמו. היום ווסטברוק ודוארנט – שניים ממאבדי הכדור הגדולים בליגה מובילים את הכדור. יש פה לדעתי חסרון ענק שמרטין לא יוכל להשלים. כבר ראיתי שני משחקים של OKC העונה ולתת לווסטברוק להחזיק כדור ברבע הרביעי זה לתת לו אור ירוק לחרב את המשחק

  14. אפרופו הארדן, בתור אחד שראה את כ-ל ה-מ-ש-ח-ק-י-ם שלו ביוסטון הוא היה נפלא עד עכשיו.מול דנבר איגואדלה נעל אותו בצבתות ועדיין יוסטון לא היתה רחוקה מלנצח קבוצה שנחשבת לאחת הטובות בליגה.

  15. מנחם, אז למה אוקלהומה לא נראית כ״כ טוב..
    להארדן יש יתרון על מרטין לא רק בהגנה, הוא גם היה שחקן יוצר כשהוא מקבל את הכדור בהתקפה עומדת.. מרטין הוא כ״כ חד גוני שזה יעלה להם בהמשך וגם בפלייאוף שאין זמן לרוץ…
    ולגבי הארדן, דנבר עשתה מה שכל קבוצות הליגה תעשה מעכשיו להארדן, איך שהוא יכנס לחדירה יקוובצו את ההגנה, ובגלל שאין לו שם איזה קווין דוראנט יהיה לו בעיה עם זה..

    על זה שכרמלו הפך לשחקן אחר, נחיה ונראה…
    יש להם עכשיו שני משחקים נגד דאלאס (מעניין גם לראות את דאלאס) ונגד אורלנדו, ככה שיש מצב שיגיעו אפי׳ ל-5:0. אבל אז מגיע נגד הספרס בחוץ….
    חוץ מזה שעברו 3 משחקים והגיל עוד לא משחק תפקיד, במיוחד לניקס שיש להם הרבה ימי מנוחה, נחכה עד פגרת האולסטאר בשביל הסיכום…..

  16. האמת איפשהו באמצע, הארדן שחקן יותר טוב ממרטין. זה עובדה ואין מה להתווכח על זה אבל יחד עם זה אוקלומה לא נחלשה יותר מידי כי מרטין סך הכל נותן מהם מה שמצפים ממנו, שזה נקודות והובלה של החמישייה השנייה והוא עושה את זה עד עכשיו מעולה ובאחוזים מטורפים.
    מצד שני לקבור את הארדן אחרי משחק אחד לא טוב שניצבו מולו ברואר ואיגואדלה שהם שניים משומרים הטובים בליגה זה לא רציני, הוא בטח לא ישאר על הנתונים מהמשחקים הראשונים אבל אין ספק שהוא מצדיק את החוזה שלו.

    ומגי עד עכשיו אסון העונה, הוא איבד את המקום שלו בחמישיה לפאקינג קוסטה קופוס וחוץ מהמשחק נגד מיאמישבו הוא נראה טוב בכל שאר המשחקים הוא היה אסון, עד עכשיו האיש של דנבר בקו הקדמי ובכלל הוא המאנימל קנת' פאריד.
    דווקא תאביט מפתיע לטובה העונה שהוא נותן לתאנדר אחלה אופצייה מהספסל, קוטף ריבאונדים מפריע לזריקות מרביץ שצריך ובהחלט נראה סוף סוף כמו גבוה לגיטימי בליגה, עכשיו רק שיפתח טיפונת יכולת פוסט ויהיה בכלל טוב מאד לOKC

      1. זה חלק מהתפקיד שלו להוות אופציה טובה לנקודות בחמיישיה, החלק השני של התפקיד זה להנהיג את הצוות השני ולדאוג שהוא שומר ואף מגדיל את הפער שהקבוצה הראשונה פותחת

  17. הארדן עדיף על מרטין. אין מה לעשות. הם קלעים בערך באותה רמה, אך להארדן היה את הערך המוסף של הובלת כדור אמינה, משהו שחסר לאוק' היום.

  18. כמה שטויות אחרי כל כך מעט משחקי פתיחת עונה, הניקס הולכים להכנס בקלות לפלייאוף בגלל שהמזרח הוא בדיחה חוץ ממיאמי, אבל בפלייאוף הם לא יעשו כלום כרגיל. אוקלהומה לא יתקרבו לאליפות עוד עונה כי אין להם שחקני פנים שיודעים לקלוע ולמרטין אין הגנה, אבל במערב הם יכולים להגיע לגמר בזכות שני שחקני על שאין לאף קבוצה שם, אבל הם בדרך לקריסה בעוד עונה כשדוראנט יבין שהוא לא יכול לקחת קבוצה לבד לאליפות כשאף שחקן גדול לא מוכן להוריד בשכר ולהגיע לשם. כמו שחקנים שמגיעים למיאמי.

  19. אם בוחרים אמ וי פי אחרי שבוע (ולא בוחרים או בכלל מסיקים מסקנות, אבל זה כבר נושא אחר) – אז זה באמת כרמלו, אבל חלק ענק מזה היא העובדה שהניקס עם מאזן מושלם.

    ולגבי הארדן-מרטין, זו פשוט בדיחה.
    מרטין כרגע משחק את הכדורסל הטוב בחייו. הוא יעיל בצורה מדהימה, הוא השחקן השישי של העונה נכון לרגע זה, ו…

    ועדיין – אוקלהומה נראית לא טוב.

    אני כבר לא מדבר על מרטין ואיך קבוצות תוקפות אותו בהגנה (מול שיקגו זה היה ממש מביך – כמעט כל נקודה שהוא קולע, הוא מחזיר בצד השני…), אלא על דרגת הקושי של הזריקות שווסטברוק, דוראנט, ושאר השחקנים צריכים לזרוק עכשיו – לעומת המצבים שיכולת עשיית המשחק של הארדן יצרה לכולם.

    אין. מה. להשוות.

  20. מייק בראון פוטרררר!!!!

    ועכשיו אני צריך שכולכם פה תתפללו שמייק אחר לא יגיע(מייק דאנטוני).

    כולם להחזיק ידיים, אצבעות וכל מה שיכול לעזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט