איך זה שלא דברנו עליו עד כה? / מנחם לס

 

כשסטיב קאר נשאל שלשום על למה האורות בחדר מלונו מוארים ב-3 וב-4 בבוקר, הוא ענה: "אני מצטער לאכזב אתכם. אבל אני בן 49, וב-3 לפנות בוקר אני מתעורר להשתנת לילה ראשונה, וב-4:30 להשתנת הלילה השנייה!".

אני לא מבין מה הבושה בלהיות כל כך מוכן לכל משחק.

אבל אח"כ הוא הודה: כשהייתי משדר משחק, הייתי נירדם אחרי משחק תוך 5 דקות. היום אני לא יכול להירדם. אני שואל את עצמי איזה תרגיל הייתי צריך להריץ כאן ואיזה תרגיל הייתי צריך להריץ שם. אבל אני מתחיל להירגע. מתחיל להרגיש יותר נינוח במושבי כמאמן. אני ישן טוב יותר, ואני לא עושה אנאליסיס משך כל הלילה יותר. למעשה, אני מתחיל ליהנות יותר ויותר מכל העסק!".

כמובן שזה עוזר כשיש לך סטפן קרי וקייל תומפסון להרגעת העצבים.

לי עושה רושם שהקבוצה הזאת עם המאמן הזה היא בדרך לצעוד את הצעד האחרון, הצד שיוביל אותה לאליפות המערב, ואליפות ה-NBA. אילו סובבו את ידי עד שאשמיע שם של קבוצה, נכון לרגע זה הייתי קורא בשמה של הווריורס כמועמדת מס' 1 שלי לאליפות.

ההתקפה של הקבוצה שהיתה כה חנוקה תחת מרק ג'קסון נראית היום משוחררת וחופשייה, וההגנה שהיה חלקה החלש השתפרה ללא היכר.

אנדרו בוגוט אמר: "מה שאני אוהב אצלו היא העובדה שהוא לא מתגאה בנצחונות אלא מדבר על איבודי הכדור. הוא מבקש שכל אחד יהיה מוכן למלא את תפידו ויידע בדיוק מה שמצופה ממנו. אנחנו שומעים זאת ממנו ויודעים שהוא את חלקו עשה: אימוניו הם הכי מאורגנים שאי-פעם עברתי. כל דקה רשומה ונחשבת. אין ביזבוזי זמן. הכל עובד כשעון. הוא יודע את ה-STUFF שלו וזה ברור בכל משפט שהוא אומר. שום דבר לא עובר באימון או במשחק מבלי שהוא  יראה או ישים לב אליו. הוא פשוט בתוך העניינים יו8תר מכל מאמן אחר שהתאמנתי תחתיו".

סטפן קרי מוסיף: "אין כל ביזבוז באימונים. הכל מאורגן ולכל דבר ישנה מטרה: הוצאת כדור תחת סלנו. תחת סל היריב. מצבי סוף משחק. דברים שמאמנים אחרים מדברים עליהם פעם אחת ומתאמנים פעם אחת. אצלו זה 'שוב ושוב' עד שהוא מרגיש מסופק!".

כמובן ששני עוזרי מאמן כאלבין גנטרי, וגורו ההגנה רון אדאמס רק עוזרים. למעשה אני מדרגם כשני עוזרי המאמן הטובים ביותר בכל ה-NBA!

החשש הגדול היה כיצד יתקבל סטיב קאר, הלבן שגדל בבית עשיר, בן טובים שקיבל 25 מיליון לאמן את הווריורס (ל-5 שנים) אחרי פיטוריו של מרק ג'קסון, שהפך למעשה ליותר חבר של כמה שחקנים מאשר מאמנם. בתחילה האווירה היתה מאד עצורה והאוויר היה "כבד", כפי שמתאר אותה דייויד לי. "אבל תוך שבועיים-שלושה סטיב קנה אותנו בגישתו הישירה, NO-NONSENSE APPROACH, והעובדה שהוא בא כל כך מוכן לעבודה בעוד שעם מרק ג'קסון היה הרבה ביזבוז זמן, והיה ברור שלא היתה הכנה מספקת לאימונים מצד המאמן. הדבר המפתיע והכיפי ביותר הוא שגילינו מהר מאד שלסטיב קאר יש חוש הומור יבש נפלא, והוא משכיב אותנו על הפארקט בכמה ממשפטיו!".
סטפן קרי כבר מודה שקאר עזר לו יותר מכל דבר אחר להפוך ל-'TWO-WAY PLAYER' ולא סתם מכונת קליעות. סטיב קאר דחף ככל יכולתו להחתמת קליי ת'ומפסון על 70 מיליון ל-4 שנים, ות'ומפסון יודע זאת. "כיף לשחק עבורו. אני מנסה ככל יכולתי לתת את כל מה שיש לי, והרבה עבורו ובזכותו", אומר ת'ומפסון.

סטיב קאר לא פוחד להחליט החלטות קשות, כשהוא מאמין ביעילותם.

למשל? להעלות את הצעיר הריון בארנס בחמישייה במקום אנדרה איגודלה.

למשל?  בלעודד את דריימונד גרין שהוא מעריך את משחקו לא פחות מאשר את משחקו של דייויד לי, ונכון להיום – עלייתו בחמישייה אפילו לפני לי.

למשל? לא לחשוב מלשחק 10 שחקנים ברוטציה קבועה.

ואיך המרגש, סטיב קאר?

"אני מרגיש ELATED. מאושר. I FEEL ALIVE. לשבת עם מיקרופון היה נסיון מעניין אבל הרגשתי כבול. כל מה שיכולתי לעשות עם המיקרופון היה לומר מה אני הייתי עושה במקרים אלה ואחרים. אבל יכולתי רק לדבר. עתה אני קובע, ועבורי זה הבדל של יום ולילה. אני מרגיש שיש לי ידע כדורסלני שיכול לתרום לשחקנים אפילו ברמה הגבוהה ביותר, וסוף-סוף משאלתי התמלאה. לא הייתי מחליף היום את הג'וב שלי באף ג'וב אחר בעולם!".

אסור לשכוח שלמרות שהוא אף פעם לא אימן, היו לו שניים מטובי המאמנים:  פיל ג'קסון וגרג פופוביץ'. הוא גם עבר ב-FRONT OFFICE של הפיניקס. מג'קסון ופופוביץ' הוא למד את הגישה הישירה ללא קלישאות ומשחקים. מהם הוא למד לומר מה שהוא חושב, ולא מה שהוא חושב שאחרים רוצים לשמוע. מגרג פופוביץ' הוא למד לשים לב לדברים הקטנים ביותר. בוגוט אומר: לפני העונה עשינו תרגילים של הקפצות כדור. תרגילים של JUMP-STOP. תרגילי פיבוט. בתחילה חשבנו – וגם לחשנו בחדר ההלבשה – 'מה הוא חושב? שאנחנו קבוצת ילדים?'. אבל היום ברור לנו שהוא רצה שנשים לב לדברים הקטנים ביותר. הוא אמר לנו, 'למה אנחנו מתאמנים ב-'JUMP-STOP'? כי זה מה שעליכם לעשות כשעושים עליכם 'דאבל-טים'. הוא לימד אותנו דברים בסיסיים שאיש מאיתנו לא ידע. אנשים חושבים ששחקני NBA יודעים הכל. תאמין לי שיש הרבה מאד שאנחנו לא יודעים, וסטיב קאר החליט ללמד אותנו. היום אנחנו ממש מחכים לאימונים איתו. זה כמו שעורים פרטיים בכדורסל!".

בואו נקשיב לבוגוט:

"He told us:'If you're double-teamed, do a jump-stop, get to your pivots.' We actually do that stuff. It's monotonous to some guys, because you're a pro and you're like, 'Holy (expletive), this is lame.' But I knew right away that he didn't care what guys thought. He was like, 'We're going to do this until you get it, even if it takes me 3 straight days"

 

"Last season, we didn't practice a lot," Bogut said. "Every coach is different, and coach Jackson liked us to be fresh for games and have fresh legs. We came in, did what we needed, scouted and got out of there. (Now) we're doing much  more with coach (Kerr). Like I said, the fundamental stuff … That worked for us last season. This season, they're different. They want to make sure we stay on the fundamentals and that kind of stuff."

 

רק השבוע נודע שלפני שסטיב קאר החליט לקבל את הצעת הווריורס הוא טס לאוסטרליה לבלות כמה שעות עם אנדרו בוגוט. הוא רצה לשמוע את דעתו. משם הוא טס למיאמי, ושיחק 18 חורים נגד סטפן קרי, שחקן הגולף מס' 1 בין שחקני ה-NBA. כשקאר שיחק, הוא היה שחקן הגולף מס' 1 ב-NBA.

לסטיב קאר אין גוף אתלטי לניתורים, אבל הקואורדינציה שלו, יכולת הריכוז שלו, והאש הבוערת בתוכו הפכוהו לשחקן גולף כמעט ברמה מקצוענית, ושחקן NBA עם שלוש טבעות ו-15 שנות משחק.

בסיום ה-18 חורים סטפן קרי חיבקו ואמר: "אני רוצה אותך כמאמן!". כפי שהזכרתי, הוא היה אחד מהמתנגדים הגדולים להחלפתו של מרק ג'קסון שהוביל את הווריורס לשני פלייאוף רצופים.

הוא טס לפגישות עם דייויד לי, הריסון, איגודלה, ת'ומפסון, גרין, ואפילו כמה שחקנים פחות חשובים.

רק אח"כ הוא חתם את החוזה.

קרי בטח בידע שלו, אבל ידע שהוא זקוק לעזרה של מאמן שהיה שם, וג'נטרי היה בחירתו הראשונה.הוא גם ידע את מיגבלותיו כמאמן הגנה, וכך הציע חוזה לטוב ביותר – רון אדאמס, אותו פגש בלאס ווגאס.

את התוצאות רואים עכשיו. הוא מבקש INPUT מהשחקנים.הוא מקשיב להם. הוא מתנהג כאילו הוא לא האדם החכם ובעל הידע העליון בחדר.
אבל הוא החכם ביותר בחדר ויש לו ידע עליון.
הוא כבר מאמן-על, ורק ישתפר עם השנים.

 

 מוכן להקשיב לכל שחקן!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. שתי טבעות מהספרס הורדת לו?

    עם חמש אליפויות (מהן אחת רשומה על כדור שלו, אסיסט מאתם-יודעים-מי) קר בדרך הבטוחה ל-HOF.

    לא היה לי כוח לבדוק בויקי וכאלה אבל נראה לי שהוא לא ממש בא מבית עשיר. אאל"ט אבא שלו נשבה בלבנון וגם נרצח שם.

    מי שלא אוהב את סטיב קר – זה הזמן לבדיקת רופא 😉

  2. אהבתי אותו בתור שחקן. אייסמן קטלני הוא היה….
    כשאני חושב על זה גם ICE וגם ACE (שוב… הסל ההוא….)

    נחמד לראות אותו מחדש בתור מאמן. שאפו.

  3. מודה שלא חשבתי שהוא יקח את הקבוצה רחוק יותר ממה שג'קסון לקח אותם. אבל היתרון הגדול שלו זה שהוא לא בא וניסה לעשות מהפיכה. יש סגל יציב עם המשכיות והוא בנה על ההגנה הטובה שכבר היתה להם ומתוך השיטה הקיימת מנסה לשפר. זו גישה שלא חשבתי שמאמן רוקי עם מוטיבציה להוכיח יבוא והוא משחק אותה בענק בינתיים.
    שני מאמנים רוקים שהיו גארדים קלעים ושחקני קלאצ' גדולים- קר ופישר. שתי קצוות.

    1. אויש נו, מה נראה לך שאם קר היה מקבל את הניקס העלובה אז התוצאות היו אחרות??? מספיק עם הקלישאות המעייפות.

      והוא עוד לא לקח את ג"ס לשום מקום.
      15 משחקים מתחילת העונה, הם לפני המשבר הראשון שלהם בוא נראה איך הכדורסל ההתקפי היפה הזה יעבוד בפלייאוף מול קבוצות שידעו לעשות להם טירור ולהוריד את האחוזים שלהם.

      כבר אתמול ראינו כמה זה מקרטע כשאורלנדו התרכזה בעיקר בהגנת פרימטר והורידה אותם ל-23 אחוז בערך עד שקרי וקליי התפוצצו עם 3 שלשות ב-2 דקות האחרונות.

      אני עדיין חשדן מאוד בקשר לג"ס. יש לי עדיין את ההרגשה שזו קבוצה שהכל עובד לה יותר מדי בקלות בעונה הסדירה אבל בפליאוף זה לא כדורסל שינצח את המערב(וכרגע היא מתחרה ללהוליך את הקונפרנס ואולי את הליגה כולה).

      1. אמרתי שהייתי סקפטי לגבי היכולת של מאמן רוקי לקחת את הקבוצה שלב אחד קדימה, וזה להיות קונטנדרית.
        כמו שהיא נראית כרגע, בעיקר בהתנהלות, הם בהחלט נראים כמו קונטנדרים לגיטימיים. למרות זאת- אני עדיין סקפטי. עוד באירופה הייתי סקפטי.
        לגבי פישר- לא מאשים רק אותו אבל המהפיכה המוחלטת שנעשתה שם, בלי להתייחס לחומר השחקנים ול'מה שיש' גרמה לקבוצה להיראות אפילו יותר גרוע ממה שהיא. תכלס אין סיבה שקבוצה עם כרמלו לא תעלה לפלייאוף במזרח. גם אם יעלה עם 4 לוחמי דעא'ש הוא צריך להגיע לפלייאוף בקונפרנס העלוב הזה.
        מה שקר עשה יפה זה להיכנס בעדינות'. בלי מהפיכות גדולות והשתמש במה שכן עבד תוך כדי תיקוני ליקויים של מה שלא עבד (ויש עוד הרבה ליקויים)

        1. בניקס משחקים את הטרינגל כי ג'קסון החליט לא כי פישר יזם.

          פישר הנהן, אמר כן וצריך להתמודד עם הפדלאות שיש לו שזה אומר איכשהו להעביר את העונה הזאת ולהתחיל לבנות משהו אחרי העונה הזאת.

          עד שהעונה הזאת תגמר אין צורך לקחת את הג'וב של פישר ברצינות. הרבה קסמים אי אפשר לעשות שם.
          אתה כתבת שהם שתי קצוות וזה מגוחך אחרי 15 משחקים בעונה הרגילה וכשהאחד קיבל את אחת מ-3 הקבוצות עם הסגלים הטובים בליגה והשני בדיוק ההפך את אחד מה-3 הגרועים בליגה(ומבחינת חומר אנושי הכי גרועה בליגה בפער).

          זה לא בר השוואה.

          את ההודעה שלך התחלת במשפט הזה:
          "מודה שלא חשבתי שהוא יקח את הקבוצה רחוק יותר ממה שג'קסון לקח אותם. "

          אז תקנתי אותך שאין לך מה להודות כי הוא עדיין לא לקח אותם לשום מקום.

          1. דובי תענה לו, ראית איזושהי צורה גיאומטרית במשחק של הניקס?
            K אתה מושבניק לא? ראית פעם תרנגולת שממשיכה לרוץ אחרי שמלקו לה את הראש? אז ככה הניקס נראים.
            כרגע מה שיוצא מפישר זו תחושה של חוסר אונים מוחלט. מה שהיית מצפה ממאמן רוקי.
            נכון שלהשוות זה לא פייר אבל הכניסה של קר לקבוצה טובה עם שאיפות גדולות היתה יכולה להיות מסוכנת לא פחות ונראה שהוא צלח את הכניסה הראשונית למים הקרים בצורה יפה. נראה איך יגיב כשהמים יגיעו לביצים.
            מה שנכון לגמרי זה שזה עוד ממש ממש מוקדם לשפוט, אבל בשביל זה אנחנו כאן 🙂

      2. ההבדל בין השנה לשנה שעברה הוא שבשנה שעברה הם הפסידו כל משחק ראשון אחרי מסע ארוך מוצלח במזרח. גם אתמול הם שיחקו חלש אבל ניצחו, לא מעט בזכות ניהול משחק אקטיבי של קר. אחת הטענות המרכזיות כנגד גקסון מצד האוהדים היתה פסיביות מוחלטת בניהול המשחק. חלק נוהג לקרוא לו "כיסים"

  4. אחלה שחקן ואחלה מאמן בינתיים.

    45% מהשלוש, מטורף!

    ה"כתם" היחיד ברזומה שלו עם עכשיו היה בתור הGM של פיניקס. לא היה נורא סטייל ג'ורדן אבל היו לא מעט שגיאות כמו לתת את שון מריון בשביל הגופה של שאק

  5. כיף לראות אותו מצליח. הוא היה שחקן בינוני, אבל החוכמת משחק שלו לא היתה נתונה בספק.
    עכשיו רואים את זה.

  6. תאכלס אני לא ממש מתלהב, עוד צעיר. מגיע לקבוצה שגם שנה שעברה הייתה חזקה( 7 מול הקליפרס ), תומפסון בשל יותר אחרי הקיץ, בקיצור מצליח אבל עדיין לא עבר מספיק לדעת כמה הוא טוב. הוא באותו מצב כמו המאמן של ממפיס טורונטו וסטוטס( ברח לי השמות של השניים הראשונים ), שמתחילים מאיפה שהפסיקו ששנה שעברה, אותו סגל משופר ורצים קדימה, מי שאותי מרשים זה המאמן של יוסטון( גם ברח השם ) שמצליח עם סגל חסר להישאר למעלה.
    גם קיד חיובי, והכי מפתיע ואן גנדי…

    1. דווקא דיוויד ג'ורגר וסטוטס של פורטלנד צריכים לקבל יותר קרדיט כרגע.
      שניהם כבר כמה שנים במערכת. סטוטס גם היה העוזר של קרלייל בדאלאס שזכתה באליפות.
      גו'רגר היה אסיסטנט בממפיס וצריך לתת לו קצת יותר קרדיט למה שאנחנו רואים שם עכשיו ושנבנה עם המון סבלנות לאורך השנים.

      עם קר אני מסכים לגמרי.

  7. הלוחמים אימתניים השנה ועל פי העדויות של השחקנים ועל פי העובדה שהוא טס כדי להיפגש עם השחקנים לפני שלקח על עצמו את התפקיד, שזה דבר מרשים ביותר, יש לו יד ורגל בזה!

    מעניין לאן יגיעו השנה

  8. בינתיים הוא מצליח מאוד והכתבה בהחלט מציירת אדם מרשים מאוד. הלוואי שימשיך להצליח וביחד עם בלאט (קצת פרובינציאליות לא מזיקה) יהיו הדור החדש של מאמני הליגה !

    1. האמת שמי שרואה את כינוסי העיתונאים של בלאט מרגיש שהוא מתחיל קצת לעצבן ולהתעצבן. עדיף לו לדבר פחות. בסוף ימצא את עצמו כמו פופוביץ', עונה תשובות של 2 מילים.

      1. אני ממש לא מסכים.

        אולי זה טקטיקת הישרדות או שהוא פשוט אדם לבבי, אבל לי נראה שבלאט מפעיל את ה "צ'ארם" שלו על התקשורת בשיא הכוח.

        1. זה לא יעבוד לאורך זמן. כבר מתחיל לעלות לאנשים שם על העצבים.
          בטח לא עוזר שלברון מבקר בתקשורת כל החלטה שהוא עושה אבל לפעמים לדבר בקלישאות זה הדבר הנכון לעשות.
          כמו מקרה מייק מילר, במקום להגיד "כל שחקן על הספסל צריך להיות מוכן להיכנס ולתרום שיקרא", קלישאה ידועה וחביבה על כל מאמני הליגה הוא בוחר להסתבך ולנסות להסביר למה מילר לא נכנס במשחקים האחרונים, ואז לענות שמייק מילר לא יצא מהרוטציה כאילו שזו שאלה לגיטימית אחרי 3 משחקים. לפעמים צריך להשתיק עיתונאים אחרת הם יטפסו עליך. המצב שם אמנם לא גרוע כמו בארץ, אבל גם שם צריך לדעת לא להיכנס לפינות האלו.

  9. כתבה טובה שלך אחרי הרבה זמן של קשקושים מוחלטים. פעם מיאמי הכי טובים, פעם הם בתחתית בור הצועה, פעם פופביץ' גאון פעם הוא עובד עלינו בעיניים, פעם קובי הורס את הלייקרס עד 2098 פעם הוא שני רק למייקל ואולי יוליך את הלייקרס לפלייאוף.

  10. הולך להם טוב השנה אין ספק. היתרון הגדול בפתיחת העונה הזו היא שבוגוט עדיין בריא (עד שהוא יזכור שסטטיסטית זה לא הגיוני וימצא איזה שבר מאמץ) מכיוון שאין לו מחליף ברמה סבירה כמו שגרין מחליף בהצלחה את לי.
    בסופו של יום יחדשו את קר בפלייאוף שם ג'קסון נכשל. אבל בהחלט הם מצוינים בפתיחת העונה וקר עושה רושם של מאמן יוצא מן הכלל, אם מבחינת התוצאות או המחמאות מהשחקנים (הצליח לשכנע שחקן בקליבר של איגודאלה לעלות מהספסל בלי שום בעיות)

  11. סוף סוף ממשים אני את הפוטנציאל
    יתכן שההצלחה של קר חושפת את העגמימיות של מרק ג'קסון
    יש סיכוי טוב לגולדן סטייט לקחת את אחד מ 3 המקומות הראשונים במערב וזה השג מסחרר לקבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט