הפרק החדש של סופרמן – שהוא ה-PHONY הגדול בליגה / מנחם לס

ספורטס אילוסטרייטד וכמעט כל מגזין ועתון בארה"ב כתבו השבוע על הפרק החדש של דווייט האוארד. בזמן האולימפיאדה לא היה זמן להתרכז בו, אבל עתה כל העולם בפניו, מלבד התחלת הדיבורים על סופרבול בין האחים מנינג, אילי מהג'איינטס והאח המבוגר פייטון שחזר לכושרו בדנבר ברונקוס.

בזמן ה-RUSH HOUR ביום ששי האחרון דווייט האוארד הגיע עם ה-BENTLEY שלו ($250,000) לחנייה של שחקני הלייקרס, הסתכל במראה ($5,000), סירק את שערו, וניכנס לחדר הטריינינג שם חיכה לו כל ה-BRASS של הלייקרס. כשהוא ניכנס כולם מחאו כפיים. המשיח הגיע. הגואל של הלייקרס.

בארבעה החודשים האחרונים הוא היה תקוע בסוויטה שלו בברלי-הילס הוטל (אני מוכן להיות תקוע שם עד יום מותי!), עושה ריהביליטציה לגבו אחרי הניתוח המסובך שעבר. משך כל ארבעת החודשים הללו פיו היה הסגור ומסוגר. רוקטס? נטס? חזרה למג'יק? לייקרס? הוא ידע גם ידע את שם הקבוצה אך לא גילה לאיש. מבע פניו היה זועף וקודר, אבל זאת היתה מין העמדת פנים. הרי אין שובבן כדווייט האוארד בכל הליגה, והפרצוף היחיד שכולם מכירים הוא פרצוף מחייך. אז מה פתאום מבע הפנים הזה, SULLEN מהשפיץ הימני של שפתיו עד השפיץ השמאלי? הוא הפך לספינקס ברגע שנזרקה השאלה, "אז היכן תשחק?". הוא אפילו הפסיק לענות ועבר לדבר הבא.

אבל אז זה ניגמר. הגיע זמן ה-SHOWTIME. מהרגע שנודע שהקבוצה בה ישחק היא הלייקרס, החיוך הרחב חזר, ודווייט האוארד חזר להיות דווייט האוארד: מחייך, מתבדח, מתלוצץ, ומשתובב. אתם רוצים לדעת מדוע בחר בלייקרס? הוא מוכן לתת תשובה של דקה או שעה, תגיד רק כמה זמן יש לך לשמוע. במסיבת העתונאים הראשונה נזרקו שאלות הוסטיליות וקשות מכל כיוון. הוא רק חייך וענה לכל עתונאי שרצה לקבור אותו על שהוא 'מנסה לקנות אליפות בלייקרס אחרי שניכשל בגדול באורלנדו עם קבוצה לגיטימית'. האוארד לא ענה. הוא פשוט הגיב במשפטים מפרקי-נשק ומנטרלים בלי להסגיר דבר חשוב אחד. לגבי אין כלל שאלה שדווייט האוארד החייכן והשובב יחליף את לברון ג'יימס כ-VILLAIN החדש של הליגה. אוייב הציבור, האיש הרע, רודף הבצע שלא ידע איך עושים זאת לבד אז כמו שפן הוא התחבר לקובי בריאנט שיעזור לו לקחת אליפות.

לגבי דידי הוא כבר עשה זאת. הוא – והלייקרס – הבינו שהם לא ינצחו את אוקלהומה-סיטי ת'אנדרס אפילו אם יעלו את ווילט צ'מברליין מהקבר. מה, סטיב נאש יוכל לעשות זאת? מה כבר יוסיף עוד פוינט גארד זקן כשראסל ווסטברוק עובר אותו כאילו היה עמוד חשמל? פאו גאסול היה מצויין באולימפיאדה, אבל ה-NBA היא לא האולימפיאדה. ב-NBA גאסול הוא חור הגנתי, בכיין לשופטים, מין גבוה כאילו על קביים שבקושי זז ובפלייאוף קולע 11 נקודות מסכנות, עם 7 ריבאונדים. אז פאו גאסול יעשה זאת? הלייקרס ידעו שהם חייבים לקנות אליפות כי מתוך הבית לא תצא יותר קבוצה טובה ממקום 4-5 במערב. אז הפם הביאו את האוארד, מעשה דומה שתי טיפות מים למיאמי, ולגבי דידי האוארד הוא עתה הדרק הגדול של הליגה במקום לברון. תראו מה לברון עשה לארה"ב!!! הביא לה מדליית זהב כשחקן הטוב בעולם, כשלעומתו קובי בריאנט הוא מין זקן שעבר ליחו. מה עשה האוארד? ישב בבית מלון חמישה כוכבים בברלי-הילס כשהוא יודע כל הזמן שהתחנה הבאה היא הלייקרס, בלי לגלות לאף אחד.

אז אני אומר כאן ללא כחל ושרק, בגילוי רשי: דווייט האוארד הוא PHONY! פוני גדול. חיוכו הוא חיוך מזוייף. כמה שעות אחרי שהודיע ברבים שהוא לא ישחק יותר תחת סטן ואן-גאנדי הוא פתאום ניכנס לחדר בו רואיין המאמן שרק לפני כמה שעות האותו דווייט האוארד כפיש והעליב את שמו, ופתאום הוא שם את זרועו המזוייפת על כתפו של סטן, ואומר למצלמות – "HERE IS MY MAN!". הוא ידע כבר אז מה ה-"DECISION" שלו. הוא ידע כבר אז שבמג'יק לא ישחק. אז למה לקבור בדרך את ואן גנדי מאמנו? אתה רוצה לברוח כשפן? ברח. אבל למה לקבור את המאמן כ-"COLLATERAL DAMAGE"? (נזק מתווסף). כי זהו דווייט האוארד: מחייך, משתובב, מתבדח. אבל בפנים שוכן לב מלא זימה.

הוא הגיע לחדר האימונים בה חיכה לו כל ה-BRASS של הקבוצה. הם בכוונה פתחו את ארון הגביעים כדי שהאוארד יראה אותם וירצה להוסיף עוד כמה לקבוצה. הוא ניכנס לחדר והדבר הראשון שעשה היה ללטף אותם. טוב שעשה זאת כי זאת הקירבה הגדולה ביותר שתהיה לו לאחד מהם בשנים הבאות. מיץ' קופצ'יק – עוד PHONY גדול מבית החרושת של הלייקרס – נותן לו בחיוך ממתקי את הגופיה שלו – מספר 12. הואוארד: "אני כל כך מאושר. אני מרגיש ברקיע השביעי. אני בקושי יכול לדבר", הוא אמר בעת שקיבל את החולצה וכל המצלמות מתקתקות, "טיק טיק", "טיק טיק", והאואד מחייך ומרגליות נוספות נוטפות מפיו, "הגעתי למכה של הכדורסל. הגעתי לארגון הכדורסל הטוב בעולם. אני מקווה לתרום את כל יכולתי לקבוצה!".

אז יש לי כבר יכולת אחת שאין לו לתרום יכולת לשחק עם הגב לסל כמו שצריך לשחק סנטר. האוארד, הקשיב לי והקשיב לי טוב: אתה לא סנטר. אתה מין ריבאונדר בגובה 11'6 שלא יודע משחק התקפה מה הוא. אוי כמה שהלייקרס יתגעגעו לאנדרו ביינום!

וואללה כמה שאני מחכה לסוף העונה הבאה (אחרי שהת'אנדרס יקרעו את הלייקרס בפלייאוף) כשהאוארד יהיה פרי אג'נט! הוא לא הבטיח לקופצ'יק דבר. אני רק מחכה לרגע שהוא יגיד להם שלום בעונה הבאה – ככה הרי מתנהגים PHONIES – ויחתום עם אוקלהומה-סיטי שגם להם אין סנטר טוב יותר מפרקינס. זה יהיה היום המאושר בחיי שאחרי עונה הוא יגיד ללייקרס 'שלום' והם יישארו בלי ביינום ובלי האוארד, רק עם פאו גאסול הגדול. הוא הרי החליט כבר לא לקנות וילה בבברלי הילס. הוא נשאר במלון. אדם המתכנן ישיבה בת שנים בעיר הולך דבר ראשון למשרד נדל"ן. הלייקרס ישפכו דליים זל זיעה וישתינו גלונים של דם לפני שהאוארד יצלצל למשרד נדל"ן. 'פוני' לא עושה זאת כל כך מהר.

נכון שאחרי העונה הבאה הלייקרס יוכלו לשלם לו 30 מיליון, יותר מכל קבוצה אחרת. יש שם גם את הוליווד, ואחרי ניו-יורק אין מקום טוב יותר מעיר המלאכים להשגת חסויות. אבל דבר אחד הם לא יכולו להבטיח לו, והוא דבר שגם לא יקרה: אליפות!. ואם לא תהיה אליפות בעונה הבאה, בוודאי לא תהיה אליפות בעונת 2013-2014 כי אז קובי ונאש כבר יעמדו בתור ל-BEVERLY HILLS GERIATRIC CENTER שאומרים עליו שהוא בית האבות היקר בעולם.

אתם רוצים, אוהדי לייקרס, שאזכיר לכם כמה טריידים בעבר שהבטיחו אליפות במיליון אחוזים ונפלו על פניהם? מה שנכון הוא שהעבר מוכיח שדווקא הלייקרס כן הצליחו: ווילט צ'מברליין עבור ג'רי צ'מברס, ארצ'י קלארק, ודרל אימהוף. קרים עבדול ג'אבר עבור ג'וניור ברידג'מן, דייב מאיירס, אלמןר סמית', ובריאן וינטרס, שקיל אוניל עבור קרון באטלר, בריאן גראנט, ולמאר אודום

אבל מה? הבעייה של אוהדי הלייקרס היא שעבורם דווייט האוארד הוא משהו שווה-ערך לצ'מברליין, קרים, ושקיל. אז אני מתחיל לצחוק כאן בגרינוויל, דרום קרולינה, ואם אתם לא שומעים את צחוקי בתל אביב אז אתם חרשים, או סתם בורחים מהמציאות שתכה בפניכם בחודש יוני הבא.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. אני אוהב לקרוא את הטורים שלך,אך כמו שהרבה אומרים לך,שזה הופך להיות LA אתה לא שווה קריאה.
    מתחנן אליך תהיה אובייקטיבי.

    1. הוא אולי קצת קיצוני בירידות על הווארד והלייקרס אבל סך הכל הוא צודק.
      אוהדי לייקרס חיים בסרט אם נראה להם שהם יקחו אליפות השנה.

      יש בי צד שבאמת רוצה שיקחו אליפות, רק בשביל נאש, אבל אני לא רואה את זה קורה…

  2. לא רואה תסריט בכלל שהאוורד לא מאריך חוזה בלייקרס. גם אם מגיעים לגמר מערב וגם אם מגיעים לגמר ומפסידים בשניהם.

    הוא את החוזה בלייקרס יאריך. קובי יהיה פה עוד 3 שנים, נאש גם כן וגם גאסול כנראה(או שאחרי שחוזהו יגמר לא יאריך ויהיה אפשר להביא פאור פוורד לא פחות טוב ממנו).

    בקשר לנוול. הוא נוול אבל לא מאמין שהוא יהיה יותר שנוא מלברון. מכמה סיבות פשוטות:
    א. לברון שחקן פופולארי יותר.
    ב. לברון החליט לחבור לגארד השני הכי טוב בליגה בפריים שלו כמו כן לאחד מהפוורדים הטובים בליגה שגם כן נמצא בפריים ואת כל זה עשה בתוכנית טלוויזיה מטופשת שהוכנה עבורו.
    כשכל העולם מכסס ציפורניים לשמוע לאן יגיע.

    בסך הכל הדרישה של האוורד לעבור מובנת. הוא שואף לזכות בתארים. באורלנדו לא היה לו סיכוי. הקבוצה לא מספיק טובה כדי להתמודד עם בוסטון, מיאמי, לייקרס, אוקלהומה , סן אנטוניו וקליפרס.
    כל אחת מהם טובה מאורלנדו.
    היום אי אפשר לקחת אליפות עם שחקן אחד שהוא כוכב ואוסף של שחקנים שבתקופות מסוימות היו שחקנים סולידים/או טובים כל אחד מהם בתחום אחד בלבד.

    היום אתה צריך 2-3 כוכבים בפריים שלהם או לא רחוק משם ואוסף של שחקנים מנוסים וטובים ליד.

    שוב אני לא רואה סרט שהוא לא מחדש חוזה בלייקרס.
    אגב, איך בדיוק אוקלהומה יכולה להביא אותו? ברור לך שזה לא הגיוני אחרי חוזה המקסימום שנתנו לדורנאט ולווסטברוק(והארדן שקיץ הבא גם כן יצטרך לקבל חוזה גבוה).

    זה לא אפשרי.

  3. אני באמת מנסה להבין את כל הירידות האלו על השחקנים וחוסר ה"נאמנות" שלהם ואני לא ממש מצליח

    האמת שנמאס לי לשמוע על העובדה שכל פעם קוטלים שחקן אחר שבוחר לעשות את הבחירה השפוייה ביותר עבורו!

    אם כל אחד מקבוצות הכדורסל שמשחקות בליגה שואפות להביא אליפות ומשתמשות באמצעים לגיטימיים לשם כך (טריידים, דראפט, החתמות שוק חופשי וכו') למה שהשחקנים עצמם לא יעשו את אותו המאמץ בשביל להגיע לאותה נקודה?

    והאמת שאני לא מקבל את הבולשיט הזה על נאמנות, אולי אנחנו כאוהדי הקבוצות היינו שמחים שאותו שחקן שהצליח בקבוצה שלנו ישאר אבל אני ממש מבין את אותו השחקן שהחליט להגיע למקום שאולי יאפשר לו לקחת אליפות

    ומנחם לומר על האוורד שהוא לא סנטר? נו באמת

  4. אמן הוא באמת יגמור כמו סופרמן 'כריסטופר ריב'.

    שחקן דוחה, בלי אופי. דפק ת'מג'יק ואת כל הליגה ביחד עם הטרייד הזה.

  5. מנחם אני ממש מצטער בכל מה שקשור ללייקרס אתה ממש
    מאבד את הצפון.

    לא היה דבר אחד נכון מכל מה שכתבת.

    ממש כמה נקודות בשליפה מהמותן:

    -הווארד נתן מספיק שנים לאורלנדו כדי שיבנו שם קבוצה רצינית.

    -סטן ואן גנדי לא יודע לאמן.

    -השיטה שם היתה מחורבנת. לאסוף רק קלעים סביב סנטר? מה אנחנו בכיתה ד'?

    -ואם לא היה עובר ללייקרס היה עובר לנטס- דרון ויליאס, ג'וג'ו, וואלאס, הווארד זה לא לקנות אליפות? זה אוטומטית להיות הקבוצה מספר 2 במזרח וזה עוד בלי תוספות של שחקנים חדשים שבוודאי היו בוחרים בהם ולא בלייקרס למשל.

    -לשמור על ארשת פנים חתומה ומקצועית נחשב "פוני"? זה נקרא מקצוען לא "פוני"!

    -אתה באמת משווה בין לברון להווארד? אפשר לכתוב 3 ספרים על כמה שהמקרים שונים.

    -לברון הביא זהב לארה"ב?? לנצח ב 7 הפרש את ספרד זה הכי קרוב לכשלון שיכול להיות.
    ארה"ב לא התעלו מעל היריבות אלא עשו בקושי את מה שציפו מהם.

    -ומה אתה רוצה מהלייקרס????
    שלא יביאו אותו כשיש להם הזדמנות. רגע רגע..
    כתבת הרי שביינום יותר טוב מהווארד (הלייקרס עוד יתגעגעו לביינום כדבריך) אז זה טרייד כושל ללייקרס מה פתאום אתה שופך את כל הקיתונות הזו על הטרייד?
    זה למשל נקרא להיות "פוני"..

    -ואם הווארד יחתום או לא בעונה הבאה? את מי זה מעניין. בוא נסיים את העונה ונראה מה יהיה. אי אפשר לתכנן יותר מדי תוכניות לטווח ארוך. הליגה הזו דינמית.

    -כרגע הלייקרס קפצו בסולם עד לרמת האוקלהומה סיטי ולדעתי כם ישברו אותה השנה כי תהיה אנרגיה חדשה. ויש כמה רגליים צעירות כמו ג'ודי מיקס ואולי איבנקס יפרוץ להיות טרבור אריזה הבא כמו שאני מצפה ממנו, ולגאסול יחזור החיוך ונאש ירכז את המשחק כפי שלא עשו מאז מג'יק.

    1. 1. לנצח את כל העולם בהפרש ממוצע של 31.7 זה "בקושי לנצח את העולם". ה-7 הפרש נגד ספרד קרה במשחק הגרוע ביותר שארה"ב יכולה לנצח. ומה בקשר ל-30 הפרש נגד הארגנטינאים והרוסים שניצחו את הספרדים העלובים. ובכלל, מי עונד את טבעת הזהב? גאסול הבכיין?

      2. הלייקרי היחיד שאני מעט פוחד ממנו הוא רון (מר עולם) ארטסט.

      3. ביינום יותר טוב מהאוארד אבל הלייקרס מבינים כדורסל בדיוק כמוך, ולכן הם לא מבינים את זה.

      1. לנצח את ניגריה ב 80 הפרש לא מרשים אותי.
        לנצח את צרפת וארגנטינה ב 20 + זה משהו שמצופה מהם.
        אל תשכח שאת ליטא ניצחו ב 5 ואת ספרד ב 7 .
        אז זה כבר 2 משחקים גרועים.

        מעניין שאף אחד לא מעז להגיד שביינום יותר טוב מהווארד שהוא שחקן מוכח.
        מר דאבל דאבל, שמכיע כל ערב לעבודה. שחקן ההגנה 3 פעמים.

        הווארד הוא פרנצ'ייז פלייר בעוד שביינום כרגע מפלס את דרכו.
        אני לא מקבל את זה שהתקפית הוא יותר טוב, יכול להיות שאין להוואררד מספיק תנועות אבל מה שיש לו הוא עושה מצוין ויעשה אפילו טוב יותר עם נאש.

        ואם הלייקרס לא מבינים מה הם עושים מה גורם לשפוך כזה ארס עליהם.
        רק פחד.

      2. מנחם:"ומה בקשר ל-30 הפרש נגד הארגנטינאים והרוסים שניצחו את הספרדים העלובים."

        אני לא מבין מאיפה בא הצורך הזה להמציא דברים.
        ארה"ב לא ניצחה את רוסיה באף משחק בטורניר.
        ארכנטינה לא ניצחה את ספרד שאף משחק בטורניר.

        לארה"ב היה טורניר מצויין בגמר הם התקשו מול הספרדים ואם לברון לא היה פוצע את גאסול אין לדעת איך זה היה ניגמר.

  6. האמת לגבי ביינום חייבת להאמר כי לי יש הרגשה שמנחם מרחיק לכת באתר שלו בפיאור ביינום לשווא.

    ביינום בהחלט מגוון יותר התקפית מהאוורד, טוב יותר בפוסט ויעיל יותר עם הכדור ביד שלו ותוך כדי כדרור.

    אבל פה זה נגמר. האוורד בא כל יום לעבודה. אצל האוורד אין ימים ראים כפי שיש אצל ביינום.

    מביינום אתה יכול לקבל 36 נק' ואחרי זה 5 משחקים של פרצוף חמוץ. שלא נדבר שבסדרה אחת הוא יכול להראות כפטריק יואינג בשיאו ואז סדרה שלמה להראות חלש יותר מולדי דיבאס בימיו החלשים ביותר.

    לביינום יש גם את הדבר הזה שמונע ממנו להצליח. הוא לא יודע להתנתק ממשחקים חלשים. משחק חלש יושב אצלו בראש ומונע ממנו להצליח במשחק שאחריו. זה קרה לו הרבה.

    שלא נדבר גם על ההגנה ששם ההבדל הוא שמיים וארץ. ביינום ביום רע התקפית גם שוכח איך לעשות הגנה. האוורד גם ביום רע שלו עדיין עושה הגנה טובה בשביל כולם ופה השידרוג.

    ככה שמנחם לנסות לצייר לכולם תמונה שבה ביינום טוב יותר מהאוורד זה מגוחך, פשוט ככה.

    1. K-700!

      אני יודע שאתה פלח כי פעם כתבת לי שאתה חולב פרות במושב. אבל למה לא גילית לי שאתה גם פסיכולוג? ("לביינום יש את הדבר הזה שמונע ממנו להצליח…")

    2. כמה שלא דיברו על זה עדיין לא הבנתי מה לא בסדר במה שמיאמי ולברון עשו בטרייד וגם לא במה שהאווארד והלייקרס עשו. בשני המקרים החוזים כובדו והכל נעשה לפי הכללים, כל השאר זה רגשנות ושיפוט מוטה לפי נטיית ליבו של כל אחד.
      קליבלנד לא קיבלו כלום תמורת לברון? הם ידעו יפה מאד את המשמעות והסיכונים של פרי אייג'נט שלא מחדש חוזה בעונה האחרונה. בעלי קבוצות יחתכו שחקן בלי לחשוב פעמיים אם זה ישרת את האינטרסים שלהם, ואפילו ימכרו את כל הקבוצה לעיר אחרת אם צריך. ולכן בכל מה שקשור לחוזים וכסף אין בכלל מה לדבר על נאמנות. אותו הדבר לגבי אליפויות: בלייקרס עושים הכל כדי לקחת אליפות, בקבוצות אחרות לא תמיד זה כך ולכן שחקנים שרוצים לקחת אליפות צריכים לדאוג לעצמם, זה לגיטימי, כולם רוצים תארים וכבוד.

  7. להווארד הייתה חייתיות בתיכון שלביינום לא תהיה כל הקריירה.
    לא משנה לאן ביינום יתפתח הוא יישאר כבד בתנועה, זה משהו שיהיה קשה לו לשפר.
    הווארד זריז ואתלטי ברמה משוגעת.
    למעשה חוץ מ לברון אין עוד פריק גנטי כמוהו.
    ביינום הוא בהחלט סנטר נחמד, אבל הוא עוד סנטר.

    הווארד נותן כל משחק 20-10 , אבל כל משחק. הוא התייאש מהקבוצה שלו אחרי 7 שנים. ביינום היה מתייאש אחרי 7 משחקים.

    להשוות את ביינום להווארד זה פשוט עלבון . הוא סגר את הצבע בזמן ששיחק עם רשארד לואיס\טורקגולו בעמדה 4. שזו שערורייה בפני עצמה.

    ביינום לא היה מסוגל לעשות זאת עם גאסול ואודום..

    עכשיו זו שנת המבחן שלו והוא משחק בקבוצה שמתאימה למידותיו.
    הוא בהחלט לא פלופ והוא בהחלט שחקן טוב ואולי יתפתח לסופרסטאר למרות שהוא לא מראה את הבגרות המתאימה.

    הוא אולי נחשב "צעיר" אבל 25 זה כבר לא ילד וכל השחקנים הטובים באמת התבגרו מוקדם יותר.

  8. מנחם בוא תגזים עוד להווארד יש רק רוע הוא לא יודע לשחק התקפה הוא הסנטר הכי טוב בליגה ויותר טוב מביינום הלייקרס יקחו אליפות השנה במיוחד שמיאמי משחקים בלי סנטר
    אז מנחם אם אתה לא אוהב את הלייקרס אל תכתוב עליהם זה עדיף מאשר לכתוב כאלה שטויות

  9. בינום סנטר מצויין! ממש לא עוד סנטר וגם לא כבד תנוע(להסתכל על הדנק שנתן על שאק בגיל 17 http://www.youtube.com/watch?v=61BZEHdzX0k שאק איפלו לא הספיק לזוז).

    הווארד נכון לעכשיו יותר טוב. למרות לשניהם יש יתרונות אחד על השני.

    הוארד מתאים הרבה יותר סטיב נאש ולגאסול. לגאסול יש אחלה משחק עומד וסוף סוף יוכל לעשות מזה משהו ולהוארד הגנה טוב משל בינום(ולא תהיה בעיה מול גבוהים מהירים כמו שנה שעברה). והוארד ונאש אין צורך להסביר.

    בינום בכל מיקרה רצה לעזוב שנה הבראה אז לא היה להם מה להפסיד בלהמר על הוארד.

  10. נמאס מכל אלה ששונאים את הלייקרס רק בגלל שהם הלייקרס. זה כל כך קיצוני וחסר פורפורציה, שכשזה בא מעיתונאים זה מביך בשבילם. שנאה כזו גם למיאמי היט לא הייתה, והם עשו משהו הרבה יותר גרוע.

    להזכירך – בוסטון התחילה את הטרנד המכוער הזה של גאלאקטיקוס. (אי אפשר לקרוא ללייקרס של 2004 גאלאקטיקוס, לצרף שני שחקנים גמורים בסוף הקריירה שלהם לא ממש נחשב ל"איחוד כוחות מפלצתי").
    אמנם בבוסטון, כולם היו בסביבות גיל ה 30, ממש לא צעירים, אבל גם לא ממש זקנים, והיו להם עוד כמה עונות טובות (של כמעט פריים) לתת.

    מיאמי ולברון – שניהם כשלו מול אותה בוסטון הגלאקטית. אז הם עשו מה שהם חשבו לנכון – איחדו כוחות. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, צודק או לא, אבל זה קרה, וזה סימן עידן חדש בנ.ב.א.

    מה שלברון עשה היה בכמה רמות יותר מכוער ממה שקרה עם דוויט. לטעון אחרת זה פשוט לשקר לעצמך מתמימות או מזדון. לפחות אורלנדו קיבלו משהו (לא מדברת על הבוטנים כמו אפללו, אבל הרבה מאוד בחירות דראפט, פלוס לוטרי גבוה בשנים הבאות).
    לעומת קליבלנד שנשארה חרוכה ובלי כלום, ואפילו לא זכתה לקבלת מלברון פרידה ראויה.

    לברון, וויד ובוש – כולם היו בפריים שלהם. (אולי חוץ מוויד, אבל הוא עדיין היה טופ פלייר).

    נאש – כבר גומר את הקריירה, זה ממש לא נאש ה MVP של לפני כמעט עשור!
    קובי – בירידה קבועה מאז 2010. אמנם הוא כמעט היה מלך הסלים, אבל באחוזים מחרידים וכמות זריקות מטורפת. זה ממש לא קובי בשיאו, וגם לא כל כך קרוב לזה. מדי פעם הוא מבליח במשחקים מבריקים, אבל בדרך כלל הוא די מסריח את המגרש להודות על האמת, יחסית לקובי כמובן.
    גאסול – גם הוא מזדקן וכבר אחרי השיא, עדיין מצויין אבל יש לו את המגרעות שלו.
    והווארד הוא הווארד, היחיד בלייקרס שבשיאו.

    זה שונה מאוד ממיאמי, או אוקלהומה, להבדיל אלף הבדלות.

    אז לבכות על מה שהלייקרס עשו, בעוד שהסלטיקס וההיט "קנו" אליפויות לפניהם, והפכו את הליגה למה שהיא היום, בעידן החדש – קבוצות עם multiple סטארס – זה שיא הצביעות! (PHONY בשבילך…)

  11. אגב, אתה לא מעודכן – הווארד רכש אחוזה בניופורט ב 20 מיליון 🙂

    ואולי ביינום טיפה יותר מגוון מבחינה התקפית, אבל הוא ממש לא טוב יותר מהווארד.

    1) הוא איטי וכבד הרבה יותר.
    2) ההגנה שלו לא משתווה לזו של דוויט.
    3) הוא מזלזל ולא רציני. זורק שלשות, לא שם על המאמן, וחושב שהוא סופר סטאר יותר ממה שהוא. הוא פשוט לא "בא לעבודה" כמו דוויט.
    4) לא יציב מבחינת התפוקה.

  12. צריך לציין עוד עובדה מאוד חשובה, האווארד וביינום אחרי פציעות מורכבות וספק גדול מי מהם יוכל לתפקד ב100% פיזית בעונה של 82 משחקים לא כולל פלייאווף!

  13. אם להתעלם מכל השטויות שנאמרו בטור על הלייקרס, עדיין יש דבר אחד בהשוואה של האוורד לביינום שאני חייב להגיב עליו.
    קודם כל אני כבר לא מתגעגע לביינום , ואני כל כך שמח שנפטרנו מהשחקן הכי מחלה שיש בליגה, הכי הפכפך, כזה שנותן סריות של משחקים שלא דומים אחד לשני שלפעמים אתה חושב כאילו עלה שחקן אחר למשחק, שחקן שכשמגיע הפלייאוף אתה פתאום מגלה שיש לך רוח בצבע, פשוט אוויר!
    שחקן שכל העונה אתה משלה את עצמך "הנה יש לנו סנטר יותר טוב מהאוורד איזה יופי כמה הוא מגוון התקפית!"
    כל זה שווה לתחת, זה השחק עם המנטליות הכי גרועה בליגה, וזה בושה בכלל לשים אותו במשפט ליד האוורד, אני אפילו מתבייש בעצמי שפעם הייתי מעז להשוות ביניהם.
    בגלל כמה מהלכים של ביינום בפוסט משווים אותו להאוורד?
    איך אפשר להשוות את האתלטיות, את הדומיננטיות, את ההגנה המטורפת של האוורד לביינום? את השליטה הבלתי מעורערת בצבע של האוורד בכל -משחק-! ולא פעם בחודש כמו ביינום.

    אבל מה שיותר מעניין אותי מנחם , איך פתאום שהאוורד עבר ללייקרס, פתאום אתה שונא אותו ? פתאום הוא לא הסנטר הבלתי מעורער של הליגה? פתאום אתה מוריד לו מהיכולת?

    ואני שוב יזכיר, שההשוואה של ביינום להאוורד זו אחת ההשוואות הכי מטומטמות שיש, וכן גם אני פעם חשבתי ככה, אבל בפלייאוף נוכחתי לדעת שביינום רחוק שנות אור מהאוורד.

  14. חברים.
    זו הדרך של פרופ' לס להביע את הקנאה, התרעומת והחשש…..
    משנואת נפשו.
    אני מאוד נהניתי ממה שהוא כתב. נסו לקרוא כמוני את הכתבה – מתוך מקום של חשש – שנאה – קנאה …. ותבינו לליבו.
    בין אם תקח הלייקרס אליפות או לא – הקיץ הזה עשה את שלו – לס יצא מדעתו.

  15. אחרי התרגיל שדייוויד סטרן עשה ללייקרס בשנה שעבר (עם כריס פול)
    הגיע הזמן שהלייקרס יתחזקו ושתהיה לקובי עזרה – הבן אדם בן 34, סוחב את הקבוצה על גבו ועדיין בין 3 השחקנים הטובים בעולם (עם לברון ודוראנט).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט