מעורב הופס ליום ב' / מנחם לס

gasol

1. מרק גאסול לא הולך לשום מקום

יש לי בד ניוז לכל הדחלילים אוהדי הלייקרס שהקשיבו לשטויות של דדי שהלייקרס בונה על מרק גאסול. אבל לפני ה-BAD NEWS, לאן נעלם  דדי, הגולם הגדול ביותר מכל דחלילי הלייקרס? אולי מישהו מתנדב לחפש במודעות האבלים?

טוב, נחזור לעניינינו.

מנכ"ל הגריזליס כריס וולאס הודיע הבוקר בפשטות ש-

Wallace: Marc Gasol isn’t going anywhere

שום פרי אג'נסי ושום בטיח. "מרק גאסול לא יצליח לראות FREE AGENCY אפילו ממרחק של מייל", אמר וולאס. "IT IS A NON-ISSUE!" (מומי, הסבר לדחלילים מה זאת אומרת 'נון-אישו'). הסנטר של ממפיס נשאר בממפיס בגלל טון של סיבות, והראשית שבהן היא שהוא אוהב את הקבוצה, אוהב את העיר, ואוהב את חייו שם בעיר בג'אז (ניו אורלינס עיר הגא'ז הראשונה. מקום שני? שוויון בין ממפיס וסנט לואיס). הסיבה השנייה היא שוואלאס מוכן לפתוח את הארנק בשבילו.

כריס וולאס הגיע כפי שאתם בוודאי זוכרים מהבוסטון סלטיקס, והוא אמר לבוסטון גלוב, העתון של עיר השעועית כשנשאל אם ישנו לו מג'יק כיצד לבנות קבוצה שהיום היא  נחשבת לבין שלוש הטובות בליגה, אבל בפינקס שלי הם היום הקבוצה מספר אחת:

 “Well, I think you take what’s given as sort of a sports cliche … we’d love to have a star too that’s a top 3 player in the league. But we can’t stop operations waiting for that Messiah to arrive.” Memphis certainly isn’t a historical franchise like the Lakers or Celtics, and isn’t a free agent destination like Los Angeles or Miami, but they’ve done things right through free agency. the draft, and trades.

הדבר הגדול שעשה וולאס כמובן היה ה-SWAPPING ('החלפה') של האחים גאסול,  שהביא את מרק לממפיס עבור אחיו פאו. הוא אומר:

. “We had to do what was right for this franchise and it worked out.”

הוא ממשיך: הטרייד היה מצויין לשני הצדדים: הלייקרס זכו בשתי אליפויות והממפיס זכו…בהמון ביקורת וצחוק, אבל אני ידעתי שצוחק זה שצוחק אחרון:

“Sometimes when you move a major player, it’s not the old Mickey Mantle for Hank Aaron type things where we flip baseball cards. Sometimes you have to get a variety of assets and that’s what we did. Draft picks, the rights to Marc Gasol, and cap room.” That was a rare trade that worked for both teams. The Lakers won two championships, and the Grizzlies have been an elite team, although we had to suffer years of jokes on us. But I always knew who would have the last laughter!".

ממפיס היתה אחת הקבוצות הקשות לפיצוח ביותר בשלוש השנים האחרונות. הוא אומר:

 “Other than the Spurs series two years ago where we were unfortunately swept the other times when we’ve been knocked out of the playoffs it was in the seventh game … Despite the fact that you may not see us frequently on National television, we like to think we have a pretty good team here and a team that will be a challenger in the Western Conference.”

אני מחזיק להם ידיים לקבוצה הפחות ידועה ופופולרית במערב, אבל היום הקבוצה החזקה ביותר שם.

*******************

2. בעיות בחצר האחורית שלי

lance

תוך שעה וחצי – דלת לדלת – אני באולמה של ההורנטס. היו לי תקוות גדולות עם הקבוצה. חשבתי שמייקל ג'ורדן סוף-סוף עשה זאת והוכיח את גדולתו לא רק כשחקן הגדול ביותר בכל הזמנים (ועגל, עשה לי טובה ותפסיק להשוות את קובי אליו כי אתה משווה שתי רמות כדורסל שונות, שני עולמות שונים לחלוטין: אחד שרק למייקל יש, והשנייה שלקובי ועוד איזה עשרה שחקנים יש – ובראשם אוסקאר רוברטסון היחיד שמותר בכלל להתחיל להשוות למייקל), אלא גם כבעל קבוצה רציני.

חשבתי שכשלאנס סטפנסון הגיע, שיחד עם אל ג'פרסון וקמבה וולקר יש על מה לדבר במונחים רציניים ביותר.

בדרך כלל כשקבוצת כדורסל מסריחה זה בגלל שהיא OVER-MATCHED בענייני טלנט, או בגלל ששחקניה לא שמים זין. במקרה של ההורנטס גם זה וגם זה לא נכונים. זוהי קבוצה של שחקנים טובים עד טובים מאד שכולם מנסים ורוצים, אבל לא יודעים כיצד לתקן את השבר. בא לי לומר זאת בשפה שתבינו יותר טוב:

!Right now they just don’t have a clue how to fix the mess

ישנן כמובן בעיות קטנות, ואולי הן לא כל כך קטנות, והראשית היא למה קודי זלר לא שיחק כמעט עד עתה. הוא גבוה, הוא ארוך, הוא רעב, הוא שחקן מצויין. מה קרה למאמן אדלפי לשעבר שלא נתן לו דקות עד המשחק נגד מיאמי?

ומה יקרה עתה? האם סטיב קליפורד יענישו על הסל שכריס בוש קלע סל מצויין לנצחון? קודי עשה כל מה שהיה צריך לעשות – בלי לעשות פאול על בוש: הוא ניצמד אליו והכריחו לקחת פיידאוויי מ-6 מטרים, זריקה שאף שחקן אחר ששמו אינו קובי לא מצליח לעולם להכניס. אז הכדור ניכנס. היתה זו הפעם הראשונה העונה שקליפורד נתן לזלר 31 דקות משחק, דבר שהוא חייב לעשות מעתה כל משחק. הוא הפאור פורוורד הטוב ביותר בקבוצה, אז תן לו לשחק!

בעייה נוספת היא חסרונו של המגן הטוב ביותר בקבוצה מייקל קיד-גילכריסט. בלעדיו הם 18-10. אני לא אומר שבגלל היעדרותו הם מפסידים, אבל הוא חסר מאד.

אולי למעשה אין כאן הרבה מה לתקן אלא לצפות לקצת מזל. עם חמישייה של קמבה וולקר, לאנס סטפנסון, מייקל קיד-גילכריסט, קודי זלר, ואל ג'פרסון הם צריכים לתת פייט רציני לכל קבוצה בליגה. ובנוסף לחמישייה יש את גארי ניל שמחליף את קמבה, ג'רלד הנדרסון שמחליף את לאנס, נואה וולנה כשיחזור מהפציעה, מרווין ויליאמס בפאור פורוורד, וג'פרי טיילור.

וכמובן שאסור לשכוח את ה-X-FACTOR הגדול, ביסמאק ביומבו בכבודו ובעצמו!!!

עם סגל כזה אתה לא יכול להיות כזה גרוע. אני מצפה מהם עלייה דראסטית במהרה בימינו.

**************************


3. בעיות יותר גדולות בקליפרס

 

CHRIS

ההפסד האחרון של הקליפרס היה פאנץ' לנוק אאוט. איזה מין ROLLER COASTER מוזר היא הקבוצה הזאת שיום אחד היא משחקת כמו הלייקרס של 1981 או 1982 ויום שני היא מסריחה את הפרקט.

מה קורה כאן?

אם דוק ריברס הוא באמת כזה גדול כמו שכולם – חוץ ממני – חושבים, איך זה שהוא לא מצליח לטפל בבעייה? אחרי ההפסד לממפיס אני הייתי מכניס את כל השחקנים לחדר סגור לתריסר שעות ולא מפסיק עם GROUP THERAPY עד שהייתי מוציא את המוץ (מולי או גיא: אפשר לומר כך? מה זה 'מוץ' – אחרי 54 שנים כאן אני מתחיל לשכוח!) ומתחיל מחדש.

בעיקר הייתי מבקש שבלייק גריפין יסביר את דבריו אחרי ההשפלה של 107-91 לממפיס:

“I didn’t expect to go undefeated the rest of the year. It’d be great. But we’re going to have games like this, but we’ve got to relax. We can’t start panicking,” he said. “We’ve done a poor job handling playing badly early in the season, and we can’t do that again. We have to relax"x.”

nv? nv? nv?

(ניסיתי לכתוב בעברית 'מה?, מה? מה?' אבל יצא באותיות אנגליות).

"WE HAVE TO RELAX"???

אנחנו צריכים 'להירגע'???? אתם צריכים לנסות לשבור את התחת ולנסות יותר. אתם משחקים כנבחרת השפנים של קיבוץ יגור. אתם משחקים כילדות. אף אחד לא טורף את הסלים ואף אחד לא משקיע את כל-כולו במשחק.

עם כל הכבוד לממפיס – היום הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA – הקליפרס עזרו להם בקריעה הזאת.

 לקליפרס ישנה בעייה: לא משנה כמה טובים הם, ב-DNA שלהם רשום "LOSERS", ואת זה דוק ריברס לא מצליח למחוק, ובינתיים אפילו לא לתקן.

בושה וחרפה לצוות כזה להפסיד על 16 לגריזליס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. בשארלוט מורגש חסרונו של מקרוברטס (שאמנם פצוע כרגע במיאמי אבל זה לא משנה).
    לא הבנתי מה קרה איתו. האם הם לא היו מוכנים לשלם עליו יותר מהחמש ומשהו מליון שהוא מרויח במיאמי או שהוא חשב שהוא עומד לשחק עם לברון וויתר על כסף? אם זו האופציה הראשונה שארלוט עשו טעות. הוא היה שווה להם שביעיה בכיף (ובמקרה כזה הם לא היו בוחרים בדראפט את וולנה, אלא שחקן בעמדה אחרת).
    מכל מקום, הם בודאי שווים יותר ממאזנם הנוכחי. יהיה בסיידר.

    1. הייתה לו אופציית שחקן להישאר בבובקאטס תמורת 2.7 מיל' לעונה.
      הוא קיבל הצעה מצוינת מההיט של 23 מיל' ל 4 שנים, והחליט לחתום שם, למרות ששארלוט הסכימה להשוות את הההצעה.

      1. אז אם הבנתי נכון זו האופציה הראשונה. טעות – הם היו צריכים להציע יותר. גם במחיר של קושי כלכלי בהמשך.

  2. הקליפרס מפספסים הזדמנות יוצאת דופן לכבוש את המקום הראשון במערב
    הסגל של הקבוצה רץ כבר 3 עונות ואין שום בשורה או שיפור . כריס פול וגריפין בירידה . פול הוא מר אוברייטד

    שארלוט הפסידה חמישה משחקים על חודו של סל , מיקריות , חוסר מזל או סתם מחסור בווינר שישים את הג׳אמפ המנצח ( יושב בחליפה ביציע )

  3. אם אני מייקל (הלוואי) אני מתפרץ לחדר הלבשה ומחדיר בשחקנים שלי קצת ציונות, מלווה בשאגות ומכות במידת הצורך. רבאק, הקבוצה הזאת צריכה להיות הבאד אס של כל הליגה! זוכרים איך הם נכנסו במיאמי של לברון בסיבוב הראשון עונה שעברה? ועוד עכשיו אחרי הצירוף של סטפנסון בכלל! זאת צריכה להיות הדטרויט פיסטונס החדשה בשכונה! במקומם הייתי משאיר את מקרוברטס שפשוט היה מצויין ולוקח את מקדרמוט אולי בדראפט כמחליף לקיד-גילכריסט שיביא מימד של קליעה שחסר לקבוצה. אני לא דואג להם אבל, הם יתעוררו בקרוב.
    המצב של הקליפרס יותר מדאיג, פשוט לא ברור מה עובר על הקבוצה הזאת. אם למישהו יש תיאוריה מה עובר עליה שתפו

  4. אני בהחלט חושב שהקליפרס מוכיחים כרגע את כל הלוזריות שאמרו עליהם. סגל מעולה עם כל העומק והסטאר פאואר שיש להם, וכאלו הצגות מבישות.

  5. את היכול לשנות את השם של המועדון לצרעות כהומאז' למועדון נפלא שהיה ואיננו, אתה יכול להפוך את אחד הווינרים הכי גדולים של המשחק לבעלים, אתה יכול להביא שחקנים שהביאו תארים במכללות ושעשו דבר או שניים בפלייאוף הNBA, אבל אם אתה אף פעם לא יכול לשנות את הDNA של המועדון וזה הדבר היחיד שמכשיל את חתולי הבר העוקצים.

    ודרך אגב, אותו עיקרון נכון גם לגבי הקליפרס. סוף סוף יש להם הזדמנות לכבוש את המערב אז אין פלא שהם מחמיצים אותה. מסורת קוראים לזה.

  6. שאריות של השיעור עולות לי. המשפט הוא: יש שלושה מושגים שונים:
    בר- גרעיני חיטה
    מוץ- הקליפה של החיטה
    תבן- כל החרא שמסביב… הגבעולים, האלה שדוקרים וכד׳
    עכשיו אתה רוצה להפריד את הדברים אחד מהשני.

  7. הקליפרס באמת לא עושים שכל.
    הם אמורים להיות חזקים יותר אבל הולכים אחורה בלי שום סיבה נראית לעין.
    מוזר…

  8. 1.
    בדיעבד קל להגיד שלהביא את מארק לממפיס היה "דבר גדול", אבל בזמנו זה היה אחד הטריידים היותר הזויים.
    אף אחד לא האמין שמארק ישים את פאו בכיס הקטן.

    2.
    כשאתה מצפה מפסיכופט להיות רוח השינוי של המועדון, אל תתפלא כשמועדון משתגע.

    3.
    אני נוטה להסכים איתך לגבי ריברס.
    מצפים ממנו ליותר.
    למרות שמן הסתם הוא לא האשם היחידי.

    1. 1. מארק עוד לא שם את פאו בכיס הקטן. פאו בשיאו לא נופל ממארק כעת. בוא לא נשכח שמדובר בגדול שחקני ממפיס, אלוף NBA פעמיים שעולה בהישגיו על אלו של אחיו הצעיר. ראה דוגמה לשליטתו באליפות העולם האחרונה בעת שיתוף הפעולה עם אחיו.

      2. צודק לחלוטין.

      3. אני דווקא רואה בו כאחראי העיקרי, אם כי לא ברור לי כיצד הצליח להצעיד אותם בעונה שעברה ונראה היה שהם במגמת שיפור, ואילו העונה זה פשוט לא קורה. אולם הוא אמור לשלוט ביד רמה במה שנעשה בקבוצה שלו ולדעת להשתלט עליה

      1. אני חושב שהיה שינוי גדול בצוות העוזרי מאמנים. (לדוגמא הביאו את מייק וודסון במקום טיירון לו שהלך לקליבלנד, וכולנו ראינו מה וודסון עשה לניקס).
        בכל מקרה, גריפין משחק המון isolation הרבה יותר מהעונה שעברה.
        אם רחוק זורק ג'אמפ (מתפתה לזה הרבה יותר מדיי) ואז הוא רחוק מהטבעת והקליפרס מאבדים עוד יותר סיכוי לריבאונד התקפה כי כל השחקנים האחרים יורדים ולא מנסים, או מתחת לסל שעדיין עובד לו די טוב חוץ ממפיס שהיה די נורא ממה שראיתי.
        אין ממש תרגילים מסודרים בהתקפה. יותר מדיי התקפות מועברותת ב15 שניות מבוזבזות עד שמתחילים משהו ואז מגיעים לסוף שעון.
        קיצר, הגנת חצי מגרש מזעזעת.
        ריברס לא האשם היחיד, אבל אני מסכים שהוא בהחלט העיקרי שהוא לא מצליח להביא פתרונות.

      2. לא חושב שפאו הוא גדול שחקני ממפיס.
        סתם מסקרנות הסתכלתי עכשיו, וב8 שנים בממפיס הוא הגיע רק 3 פעמים לפלייאוף ובכולן עף בסווייפ בסיבוב הראשון.
        לעומתו מארק ב6 שנים הוביל אותם 4 פעמים לפלייאוף, כולל גמר מערב אחד(, שאם נהיה כנים, גם שם הם עפו בסוויפ לספרס).

        נכון שהרוסטרים לא באותה רמה (למרות שגם עכשיו ממפיס לא בדיוק מחזיקה כוכבים גדולים), אבל פאו פרה-קובי לא עשה יותר מדי חוץ מלנפח סטטיסטיקות.

        פלוס מארק הוא לא ילדה בכיינית כמו פאו 🙂

        1. חחחחחחח זה בהחלט נקודת זכות לטובתו
          אני מבין את הכוונה שלך, אבל עדיין עומד איתן בדעתי. הפרנצ'ייז בתקופתו של פאו עדיין היה מועדון חדש יחסית, ולכן עצם ההגעה לפלייאוף נחשבת בעיניי ענקית. כמו כן, הוא שיאן הנקודות, הריבאונדים והחסימות של המועדון ומחזיק בעוד כמה הישגים שמציבים אותו, לפחות לדעתי, בראש שחקני ממפיס בכל הזמנים. אולי בעתיד מארק יעקוף אותו.
          בקשר ל-p, זאת בדיוק הנקודה. קליפרס נראו מעולה בעונה שעברה ודוק ריברס היה אמור להסיק בדיוק מה עובד בקבוצה הזו ומה לא. ולכן לא ברור לי הכישלון היחסי שלהם העונה. כל מה שציינת אכן פוגע בהם, וריברס היה אמור להבין זאת יותר טוב מכולם…

    2. מסכים בקשר ל-1, קטלו את וואלאס על הטרייד הזה. הזכויות על מארק גאסול נוספו בסוף השיחות לפי מה שאני זוכר, הם גם קיבלו את קוואמי בראון, ארון מקי וג'רוויס "אקדחים בחדר הלבשה" קרינטון.

  9. מארק משפיע אנרגטית על שאר הקבוצה לטובה
    יותר מפאו לגם נחסם ע"יי קובי.
    ההגנה הקבוצתית הגאונית שלו וגם בהתקפה
    הוא הפך לאח מס 1 מהגאסולים

  10. מנחם לבקשתך:

    מוֹץ [ש"ע; ז'ו] עטיפה/קליפה של גַרגְרֵי הדָגָן המסוּלֶקת בשעת הדַיש

    מוץ מופיע בביטוי שמקורו חקלאי: "להפריד מוץ מבר" ומשמעותו היא להפריד את הטפל מן העיקר.
    ואגב, יש לביטוי כמה גרסאות: "מה לתבן את הבר", "להפריד (לבור) מוץ מתבן" ו"להפריד מוץ מבר".

    ואם כבר:
    בר – גרעיני חיטה
    תבן – לפי התנ"ך התבן הוא גבעולי החיטה הקשים שרוסקו בתהליך הדישה ונהפכו לקש מפורר וחסר ערך. לפי המשנה תבן הוא תערובת הכוללת בתוכה בר ומוץ.

  11. ביקשתם תאוריה על הקליפרס:
    נתחיל בדוק, לדעתי הוא בסך הכל מאמן מוטיבציה טוב, כשיש לך שחקנים כמו פירס גארנט אלן ורונדו שבסך הכל שחקני התקפה מסודרת ויציבה שכל אחד משחק את העמדה שלו בצורה מושלמת, אתה מצליח רק עם מוטיבציה להוסיף מימד הגנתי, התלהבות ומלחמה.
    אבל כשהשחקני מפתח שלך הם גריפין וגורדן בקו הקדמי (שהכרחי למשחק התקפה יציב) המוטיבציה לפעמים עוזרת ולפעמים לא.. ובפרט שמגעים לפליאוף ששם ההגנות היריבות לא נותנות לך לרוץ ולשחק טוב בצורה מבולגנת.. אם גריפין ודיאנדרה היו לומדים לשחק בפנים, לקבל כדור בפוסט ואז לעשות כדרור או שניים וסל או הוצאה לקלעים בצורה טובה כל הקבוצה היתה נראית אחרת..
    העיקרון הוא פשוט, למשחק ריצה אתלטי ככל שיהיה אין יכולת לספק תשובות

  12. (המשך) בכל פעם כמו למשחק מסודר.
    פול שחקן מוכשר, אבל כשהוא לבד רק מסביב לקשת עם חסימות והנעת כדור ושוב, רק מסביב לקשת אז הוא צריך לעבוד הרבה יותר קשה להשיג קליעה נוחה מאשר אם הנמכת כדור נכנסת פנימה והחוצה ומבלבלת יותר את ההגנה של היריבה.
    אשמח לתגובות.

    1. מעניין. אבל יותר התכוונתי במה נשתנתה העונה הזו מקודמתה שהרי מדובר באותו סגל שחקנים ובאותו מאמן, וההבדל כה גדול במשחקים? בעונה שעברה הקבוצה הייתה מקום ראשון מבחינת יעילות התקפית ובטופ 5 ביעילות הגנתית. זו קבוצה אלופה לכל דבר ועניין.
      התיאוריה שלך בהחלט יכולה להיות נכונה, אבל לא ברור לי למה העונה הקודמת הצליחה וזו נפתחה בצליעה

  13. הייתה הרגשה בקשר לקליפרס שדווקא בגלל כל הסיפור של הגזענות, והרצון שלהם להוכיח כשסטרלינג עזב שזו תהיה העונה שלהם, ובינתיים הם פשוט חלשים.
    אפשר להאשים את דוק, אבל האמת אני חושב שהאשמה מתחלקת שווה בינו לבין פול, שמוכיח שהוא לא יכול לסחוב קבוצה.

  14. פשוט לא יאמן איך התחדד עוד יותר הפער בין המזרח למערב. בעוד שהמזרח נחלש משהו והוא ללא אף קבוצת על (בינתיים וכו') המערב נהיה עוד יותר תחרותי ועוד יותר איכותי. ככה מהשרוול- הספרס, רוקטס, ווריורס, ממפיס, קליפרס, פורטלנד, דאלאס, כשגם פיניקס התחזקה, הקינגס השתפרו, הפליקנס יכולים לנצח כל אחד, ורק לחשוב שהת'אנדר ללא דוראנט והפושטק הפצועים. אגב, גם יוטה ודנבר הן קבוצות פלייאוף אם היו במזרח. הקיצ-קץ, המערב פשוט מטורף השנה, המזל של המזרח הוא שיש ערוץ מוזר במזה"ת שישדר מדי פעם וושינגטון-אטלנטה בשביל לשמור על רלבנטיות..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט