קנטקי נגד סיקסרס? אר יו קידינג מי? / מנחם לס

זה עתה חזרנו הביתה משבוע מהמם בקי-ווסט. במפגש 'הופס' הבא, מגיע לזקנה שלי גייל שכמה מכם יתנו לה כמה צימוקים בדבש כי מתוך 14 שעות נסיעה היא נהגה 8 שעות בעת שאני מנסה להקיש במכונית נוסעת ומקפצת על מקשי הלפטופ בכתיבת 2 פוסטים ב-'וורד' – הראשון על קובי ונוביצקי, והשני הפוסט הזה. כמה בוודאי יתנו לה עמבה עם בצל במקום צימוקים עם דבש על שנהיגתה איפשרה לי בכלל לכתוב, אבל אני כבר רגיל לזה.

*************

הגענו הביתה וראיתי מיד שני פוסטים נהדרים: אחד של דור בלוך – רעיון מגן-העדן של עריכת סטטיסטיקה חשובה ומעניינת על משחקי הערב שעבר. כל הכבוד דור! פוסט משובח ביותר. הוא יתקבל תמיד בשמחה ע"י כולנו. סטטיסטיקה חשובה אחת שחשוב לציין היא שלא זכורה לי עונת NBA בה כל כך הרבה קבוצות חוזרות מפיגור של <20 לנצחון. בשבוע האחרון זה קרה לפחות 5 פעמים.

ואז הפוסט המצויין של רון טחן עם סיכום הנקודות המצויין של "10 הראשונים". מגיע לרון אות כבוד על ההשקעה, על ההגשה המצויינת והמשכנעת. תענוג ממש, וגאווה לאתר.

ועתה הפוסט שלי. למה אני כותב אותו? כי כל פעם שאני מעז לצאת לחופשה, K-700 מאכיל את כל הגולשים חצץ, ומקלקל את רמת הידע שלהם שאני (ואנשי הצוות האחרים) מנסה בכל כוחי לרומם. במשיכת עט אחת הוא מחזיר את כל גולשי האתר באיזה 38% אחורנית עם הצהרות הגיהנום שלו. הפעם אני מתכוון להצהרתו הרעועה, פגומה, ורפויה ש-"קנטקי היתה יכולה לנצח היום את פילדלפיה סיקסרס". זה נושא הפוסט שלי להיום, בדיוק ברגע שהול-סיטי מכניסה גול מצויין נגד טוטנהאם (אתה חוזה, מיסטר קיי?)

*******************************

Left: Kentucky freshman Karl-Anthony Towns. Right: 76ers rookie Nerlens Noel. (USA TODAY Sports photos) 

זה מה שכתבתי הבוקר בעת הנסיעה מג'קסונוויל הביתה :

הייתי חייב לחזור הביתה לפני ש-K-700 יעכיר, ישבש, ויטשטש מוחות של גולשים צעירים עם ההצהרה המעוותת ביותר ששמעתי מאז המורה קווינט משך לי באוזניים בכיתה ב' כשלא ידעתי את ההבדל בין אנרגיה קינטית ואנרגיה פוטנציאלית והוא מצהיר בשעת המשיכה באוזני ש-"אנרגיה קינטית היא פצצת אטום ואנרגיה פוטנציאלית היא פצצת אטום בבנייה".

 

אני מתכוון להצהרה המעופשת ש"קנטקי מסוגלת לגבור על הסיקסרס". מסוגלת? כן. אולי 3-5 פעמים מ-100 משחקים. לא רק קנטקי של היום לא מסוגלת:  אף קבוצת מכללה אי-פעם – כולל כל החיוורים מאירופה – לא מסוגלת לנצח אף קבוצת NBA של היום, של אתמול, או של שנות ה-60. למעשה, כשהויכוח החל כאן, לאס ווגאס מיד העמידה את הסיקסרס כפייבוריטית ב-16 נקודות.

 

במשחק אחד? הכל יכול לקרות במשחק אחד, במיוחד כשקבוצת ה-NBA לא לוקחת את העסק ברצינות. אני זוכר שמכבי ת"א גברה על וושינגטון בולטס בישראל לפני איזה 40 שנה.  אני מדבר על סידרת משחקים רצינית כשכל קבוצה באה לשחק על כבודה פלוס כסף גדול.

 

אלף, ברגע ששחקני מכללה עוברים לשחק ב-NBA קורית מין מטמורפוזה במוחם: מחובבנים צעירים – שחקני מכללה מושתנים שחייבים לעשות שעורים ולקחת בחינות מפרופסורים קרחים ושמנים – הם פתאום 'מקצוענים'. עולם אחר של כסף, פרסומת, כדורסל 24 שעות ביממה. מלחמה על מקומם בקבוצה ועתידם.

 

במקרה הקיים והמיוחד הזה, לסיקסרס ישנם פליימייקרים טובים יותר, קלעים טובים יותר, יותר כוח ופאור תחת הסל. זה לא אומר שאותם שחקנים שיש לקנטקי היום לא ינצחו את שחקני הסיקסרס של היום לו ניפגשו עוד 4-5 שנים. אני מדבר היום. לא על "LONG TERM TALENT".

 

מי הראשון שגיחך על רעיון הנצחון של קנטקי על הסיקסרס? לא פחות ולא יותר ממאמנה של קנטקי ג'ון קליפרי: "אין אף קבוצת קולג' ולא היתה אף קבוצת קולג' שיכולה היתה לנצח קבוצת NBA. מדברים על שני עולמות שונים ואני הייתי בשניהם. שחקן מכללה בינוני הופך למקצועני שהוא יריב קשה מדי עבור שחקן מכללה שלא יודע מה זה פרו-גיים". כפי שכבר ציינתי, לאס ווגאס חושבת בדיוק באותה צורה. לאס ווגאס סיכמה שהסיקסרס תנצח ב-16 לפי דעת מומחיה:

Pregame.com’s R.J. Bell told USA TODAY Sports that the Sixers would be favored by 16 points under NBA rules and 10 points under college rules, based on a consensus from bettors and bookmakers.

 

 

Kentucky twins Aaron, left, and Andrew Harrison. (Mark Zerof, USA TODAY Sports)

התאומים אהון ואנדרו הריסון

ישנם כל כך הרבה הבדלים.

למשל? לסיקסרס יש 98.3 פוזשיונס ב-48 דקות. לקנטקי רק 77.8 (מותאם ל-48 דקות). שני שחקני הסיקסרס הטובים ביותר הם שני גארדים גדולים – מייקל-קרטר ויליאמס (1.96) וטוני רוטן (1.96) שיאכלו את התאומים אהרון ואנדרו הריסון לארוחת צהריים – אם לא יאכלו אותם מוקדם יותר לארוחת בוקר. הם פשוט ירוצו מעליהם ויקלעו מעליהם.

לקנטקי ספסל עמוק (יש סכוי ש-8 משחקניהם ייבחרו בדראפט הקרוב), אך תסתכלו על הספסל של הסיקסרס וכולו מלא בשחקנים שעשו הרבה יותר מאנשי הספסל של קנטקי.

 

Kentucky center Willie Cauley-Stein. (Mark Zerof, USA TODAY Sports)

(הסנטר של קנטקי ווילי קאולי-סטיין)

רוב שחקני קנטקי המנוסים (3 או 4 עונות) כמעט ולא משחקים (מלבד סטיין). אלה שמשחקים הם ילדים בני 18 ו-19 ששחקני הסיקסרס יאכלו חיים.

 

 

Sixers guard Michael Carter-Williams. (Eric Hartline, USA TODAY Sports)

מייקל קרטר-ויליאמס

 

NBA: Philadelphia 76ers at Dallas Mavericks

גברים נגד ילדים

עונה אחת ב-NBA הופכת שחקן למקצוען. כל הגישה שלו למשחק היא אחרת. קחו שחקנים כמו ג'קאר סמפסון (שאפילו לא ניבחר בדראפט) ותראו כיצד הוא משחק היום. אתה מסתכל בו ואומר "שחקן NBA!". או הנרי סימס והוליס ת'ומפסון. הם לא היו כוכבים בג'ורג'טאון, אבל אילו שיחקו היום נגד קנטקי זה היה כאילו משחק של גברים נגד נערים.

הם כולם היום חזקים הרבה יותר בגלל האימונים המיוחדים, האווירה המקצוענית המיוחדת, האוכל המיוחד, וכל השאר (אני לא רוצה לומר סטרואידים). לסיקסרס יש המון טלנט שנגד קבוצות NBA אחרות הוא לא בא לידי ביטוי, אבל שים אותם במשחק רציני נגד קנטקי או ריאל מדריד, והם ישפכו עליהם נקודות, בדיוק כפי שנבחרת ארה"ב עשתה לאחרים בספרד.

ב-100 משחקים רציניים, הסיקסרס תנצח ב-95.

 

נרלנס נואל היה שחקן המכללות מס' 1 לפני שנתיים, ואילו שיחק היום בקנטקי, הוא היה הרים וגבעות מעל כל אחד אחר. היו מדברים עליו כ'דבר הבא' ב-NBA. מייקל קרטר-ויליאמס היה הרוקי של העונה ב-2013-14.  שניהם אוכלים וישנים כדורסל יומם ולילה נגד השחקנים הטובים ביותר בעולם. פתאום תביאו להם את התאומים הריסון? טריי ליילס? מדווין בוקר?

ARE YOU KIDDING ME?

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. פילידלפיה מוציאה שם רע לכדורסל
    3 שחקנים בלבד בסגל הם בחירת סיבוב ראשון ( הכי מעט בליגה )
    פילי תנצח ? כן ב 16 ? לא בטוח

  2. יש שם שורה שהכעיסה אותי. אף קבוצת מכללות או הבחורים הלבנים מאירופה לא מנצחים אף קבוצת נבא אי פעם. קבוצות שיקחו את פילדלפיה של העונה:

    יוגוספלטיקה של תחילת הניינטיז-טוני קוקוץ', דינו ראדג'ה, סאביץ' ואיבנוביץ'.

    הטאר הילס של וורת'י, ג'ורדן וסם פרקינס.

    הפאב פייב-כריס וובר, ג'ואן הווארד וג'יילן רוז, יחד עם עוד 2 שחקנים שלא עשו את זה בליגה, ג'ימי קינג וריי ג'קסון.

    לא בטוח, אבל מכבי של שאראס, פארקר, ו-וויצ'יץ' יכולה להפתיע מולם.

    אולימפיה מילאנו של מייק ד'אנטוני, דינו מנגין ובוב מקאדו.

    1. רועי, אני לא מדבר על מכללות עם השחקנים שהתפתחו מהן. מייקל ג'ורדן בצפון קרולינה היה השחקן טוב במושגי מכללות, אבל לא משהו מיוחד. וורת'י היה אף הוא טוב, אבל לא יותר מזה. הם היו חוטפים מהסיקסרס של אז 40 הפרש במשחק של 48 דקות.

      1. ברור לי. ג'ורדן של 82, וורת'י של 82 ושות'. ג'ורדן תמיד היה שומר טוב, טוני רוטן זה כלום בשבילו. ואין אף אחד בפילדלפיה, למרות הלג'סי של הוליס תומפסון, שיכול לעצור את וורת'י. מה דעתך בקשר לפאב פייב?

  3. כתבתי ש"קנטקי מסוגלת לגבור על הסיקסרס" ואני לא זוכר??

    אני באמת שואל מסקרנות כי אם כן אני שוקל דחוף להחליף את העשבים שאני מעשן.

    לא זכור לי שכתבתי את זה אבל- מישיגן של השנה יכולה לנצח את קבוצת היורוקאפ מחוזקת בקריבנטון(אתמול 4 שלשות!) מפילי.

    המפתח הוא ההגנה של מישיגן.

  4. אגב מה השטות הזאת מה כל קבוצה עושה ל-48 דקות??

    פילי עושה את זה ל48 דקות של חוקי NBA עם שעון 24, קנטאקי קולעת המון במכללות וב-48 דקות לפי שעון התקפה של 30 ו15 דקות רצופות של חצי.

    דווקא בספסלים אין לפילי שום דבר מיוחד.
    כמעט אף שחקן בספסל שלה לא נבחר בכלל בדראפט וגם אלה שכן נבחרו במעמקי הסיבוב השני.

    השם הבולט של זה הרוקי מקדניאלס ואחריו ברנדון דייוויס שהיה מנגב כדורים מהטבעת בBYU בימים של פרדט ולא היה קרוב ללהבחר בדראפט.

    הספספל של קנטאקי בלי ספק נוצץ יותר ומוכשר יותר.
    מנוסה יותר? לא, אבל אין הבדל גדול.

    ראיתי נתונים שאם מחברים כמעט את כל הרוסטר של פילי אין שם יותר מ-200 הופעות בNBA(אולי אפילו הלכתי רחוק מדי והמספר נמוך יותר, אין לי זמן לבדוק, מחר מילואים).

  5. מנחם תענה שנייה לשאלה שלי- מתי אמרתי שקנטאקי מנצחת את פילדלפיה??

    אולי המצאת את המשפט הזה כדי שיתאים לפוסט? אין לי בעיה אם כן.

  6. In the past, players used to stay in their college teams for much longer. Teams led by a 21 year old Larry Bird or Tim Duncan, or a 22 year old Kareem / Ewing, would have been much better than the current 76ers.

  7. קנטקי טובה ככל שתהיה לא יכולה לנצח את פילדלפיה. שכן פילדלפיה עצמה בנויה מטובי שחקני המכללות של ה3-4 עונות האחרונות(שמצברו נסיון מהתאם).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט