מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

1. אלן אייברסון מדבר 'בשפת פילדלפיה'

 

לאלן אייברסון אין שום חרטות. כפי שהוא אומר בוידיאו הזה "A DAY IN PHILLIE", אילו נולד מלדש הוא לא היה רוצה להיות שום אדם אחר מלבד 'AL': אני בריא, משפחתי בריאה, חברי בריאים, וכולם חיים ומאושרים. אין לי אף טענה. אני שלם עם עצמי!

 

2. השחקן הגידם הראשון ב-DIV I

 

Kim Klement/USA TODAY Sports

המאמן של אוניברסיטת פלורידה המדורגת היום מס' 7 במכללות בילי דונובן הוא – אני כמעט בטוח – בנאדם רגיש שהיה מוכן לאמן חינם אין כסף את נבחרת ארה"ב לנכים לאולימפיאדה הבאה. אבל הוא לא היה מביא שחקן כדורסל שנולד עם יד אחת לקבוצתו על מילגה מלאה אם הוא לא היה בטוח שהשחקן הזה יתרום לקבוצתו ויעזור לה להגיע שוב לפיינל פור, או אפילו אליפות, המקומות בהם הוא רגיל להיות בסיום טורניר ה-NCAA.

שם ה-4'6 הזה הוא זאק הודסקינס, אחד הפיור שוטרס הטובים שראיתי בזמן האחרון, אבל לא שחקן היודע רק לקלוע כשהוא פנוי: הוא חודר…הוא מנתר לריבאונד…הוא מכדרר…

כעבור 5 דקות אתה שוכח שהוא "ONE-ARM BASKETBALL PLAYER" כי כפי שהוידיאו יראה לכם למטה הוא שחקן כדורסל העושה הכל. אחרת הוא לא היה משחק עבור אוניברסיטת פלורידה היכולה לשחק עם סכוי לנצח כל קבוצה בעולם שאינה משחקת ב-NBA.

הוא שיחק באלפרטה היי ליד אטלנטה ג'ורג'יה והיה בחמישיית התיכוניים של ג'ורג'יה. במחנה "ALL AMERICAN CAMP" לשם באים טובי השחקנים בתיכון הוא ניבחר לחמישייה השנייה בתור שוטינג גארד. לארי בראון הציע לו מילגה ל-SMU אך הוא העדיף את פלורידה. לארי בראון אמר עליו:

Zach was by far the most impressive kid I saw this weekend and I just couldn't stop talking about his resilience and perseverance. I could tell you I was most impressed because of his ball-handling skills that blew me away as he crossed defenders over and blew past them. I could tell you it was because he was one of the most deadly three-point shooters at the Scouts Focus All American Camp. Or I could tell you it was because he pushed the ball quickly yet under control only to throw a pin point perfect pass or drove to the basket hard and aggressively. Or should I say it was because he was so athletic he came through the middle of the paint for a rim-rattling dunk that brought the crowd to its feet. All of those things are true and very valid reasons for him impressing us so much but what if I told you he did all of that with only one arm? Let’s just say this kid is an inspiration to us all and not just because of how well he played…

 

 

3. רודי גיי שנולד מחדש שווה כל גרוש

החוזה שחתמה הקינגס עם רודי גיי אתמול – 40 מיליון ל-3 שנים – הוא כמעט גניבה. הצורה שרודי משחק לאחרונה שמה אותו, לדעתי, בטופ של שחקני ה-NBA.

העלייה המטאורית השנייה שלו החלה בנבחרת ארה"ב הקיץ בספרד כשהוא היה אחד משלושת השחקנים הטובים ביותר בנבחרת. למה השנייה? כי אחרי שהשתתף באליפות העולם ב-2010 עם נבחרת ארה"ב (שני זהבים) באו שנים שחונות. פציעות, בעיות, קבוצות לא נכונות, ומאמנים לא מתאימים.

אני זוכר אותו ככוכב-על ביוקון בשנים 2004-06 כשהוא הפך לאחד השחקנים האהובים על המאמן קלהון יותר מכולם. אני מאושר בשבילו ובשביל הקינג שה-2.04 מ' הזה חזר להיות עצמו. הוא רק בן 28, ואחרי השלוש שנים האלה בהן הוא UNDERPAID הוא יהפוך לשחקן חופשי כשהוא בן 31 עם חוזה הטיווי החדש, והוא יפוצה יפה. אני לא דואג לו.

גם הגריזליז וגם טורונטו לא אהבו אותו ולא רצו אותו. אוקיי, זאת זכותם. אניתמיד האמנתי בו, ואני ממשיך להאמין בו.

הנה כמה מילים בקשר לחוזהו:

Still, that would give the Kings one season with Gay under contract at a bargain rate as the salary cap escalates. If the cap hits $80 million in 2016-17, as projected, Gay would take up just 17 percent of the cap, as compared to 31 percent this season under his current contract paying $19.3 million. The pay cut comes at the same time Gay is playing some of his best basketball. He's maintained the above-average true shooting percentage he posted after being traded to Sacramento last season by virtue of getting to the line a career-high 7.3 times per 36 minutes so far this season. Gay was never as bad as it seemed when the Grizzlies and Toronto Raptors improved after trading him. When he's scoring with above-average efficiency, his ability to create is a great plus. And being one of the best rebounders among the small forward is a huge plus

4. מינסוטה מחפשת קונה לקורי ברואר

עכשיו שיש לה את אנדרה וויגינס, מינסוטה לא צריכה יותר את קורי ברואר. הקאבס היא המועמדת הרצינית ביותר כי היא חייבת למצוא סטופר לשחקני WING יריבים, והם יכולים להתאימו אל תוך ה-TRADE EXCEPTION שיש להם בגלל קית' בוגנס. אבל הקאבס תצטרך לשלם עליו LUXURY TAX אם מינסוטה תסרב להתחלק באיזו שהיא צורה עם הקאבס לתשלום משכורתו.

אפשרות שנייה היא יוסטון, במיוחד אם קווין מקהייל יתחיל להשתמש בטרבור אריזה יותר ויותר כפאור פורוורד, כפי שעשה בחלקי משחק שונים במשחקים האחרונים.

5. סטטיסטיקה מוזרה

לפי  Per Basketball-Reference.com קבוצות קלעו 110 נקודות כבר בסיום הרבע השלישי בס"כ ארבע פעמים במשך עונת 2013-14, ואף פעם אחת בשתי העונות לפני.

ובכן, זה קרה  ש-ל-ו-ש     פעמים בשבוע האחרון בלבד: דנבר נגד פורטלנד (111 בסיום הרבע ה-3), ניו אורלינס נגד מינסוטה ביום ששי (118), וגולדן סטייט נגד הלייקרס ביום ראשון (115).

6. סטטיסטיקה חדשה: PLUS/MINUS

היכנסו ל-  BASTETBALL-REFERENCE.COM ותמצאו לינק לטבלת PLUS/MINUS ןהסבר מאת יותר הסטטיסטיקה החדשה דניאל מאיירס, עם הסבר להגיון ולשימוש שבה: Daniel Myer's aexplanation of the stal

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. ב cbs sports דווח שהספרס מעוניינים במארק גאסול ליום שאחרי דאנקן.
    יכול להיות ממש מעניין…(בהנחה שצוות האימון ישאר…)

  2. גאסול ודיוויס בדיבורים של הספרס כבר כמה שנים. מה מצב החוזה של גאסול? הוא יהיה שחקן חופשי? חופשי מוגבל? אני חושב שאם ממפיס יתנו עונה טובה אין לו מה לעבור. הספרס נמצאים על בלימה. פרישה של דאנקן וגינובילי תצריך הזרקה חדשה של כוכבים בייחוד פליימייקר לסקנד יוניט מה שמאנו עושה עכשיו. לעומת זאת ממפיס יכולים לתת עוד כמה שנים טובות עם הרוסטר הנוכחי. לצערי אני לא רואה את זה קורה. יותר סביר לי מעבר של לאב מהקאבס המפרקים לסא. כך שספליטר יהיה הרים פרוטקטור ולאב ייתן את הדואר קוואליטי בהתקפה. זה גם ישחרר את לאונרד וגרין ממרדף אחרי ריבאונד הגנה כך שלאב יוכל למסור להם את המסירות פוטבול שלו.

  3. אין לדעת מה פופוביץ' מתחנן… לך כנס לראש שלו על היום שאחרי דאנקן.
    לגבי ג'ינובילי, פחות בעייתי, אומנם מדובר בשחקן אדיר, אבל השוק רווי בשחקני חוץ ויותר קשה למצוא גבוה איכותי שבונים סביבו קבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט