מחשבות ,תובנות ובעיקר תהיות על מה קורה לאלופת אירופה/אהרון שדה

מחשבות ,תובנות ובעיקר תהיות  על מה קורה  לאלופת אירופה _(היורוליג ).

1. סטיסטיקות מהעבר

א.. מעולם מכבי לא הפסידה שני משחקים ברצף מעבר ל 31 הפרש במצטבר

למעשה, בכל ההיסטוריה של מכבי קרו לה רק 11 מקרים בהם הפסידה פעמיים ברצף בליגה המקומית, וזה כולל שלושה הפסדים טכניים בעונת 65 (0-20 ).
למכבי היו יותר עונות  עם פחות משני הפסדי ליגה  בכל העונה (סה"כ 28 עונות) מאשר עונות בהם הפסידה פעמיים ומעלה ברצף. מעבר לעונה זו הרי שבפעם היחידה בה מכבי הפסידה יותר מפעמיים ברצף הייתה בעונת 2008 אז מכבי ספגה 4 הפסדים ברציפות (בהפרש מצטבר של 17  נקודות).

עד כה ההפרש המצטבר הגבוה ביותר של שני הפסדי ליגה היה בעונת 2009   שזה 31 נקודות במצטבר, היה זה בהפסדי החוץ לבני השרון (68-87 ) ולחולון (71-83), עת אימן את מכבי פיני גרשון. אשתקד מכבי כמעט והשוותה זאת לאחר הפסד ב 28 הפרש בבית לירושלים ואז הפסד חוץ ברוממה ב-2 הפרש. בקיצור, מכבי מנפצת שיא שלילי זה העונה.

ב.  מכבי "קלעה "  58 נקודות במשחק ליגה.

נציין שלושה תאריכים כמעט פרה היסטוריים:

* 17/4/1970- מכבי תל אביב יוצאת למשחק חוץ מול אשדות יעקב ומנצחת 58-47 מאז ועד היום, (יותר מ-44 וחצי שנה), מכבי קלעה תמיד יותר מ-58 נקודות בליגה.

* 22/11/1968-  כמעט 47 שנה עברו מאז מכבי קלעה פחות מ-58 נקודות , כאשר מכבי הובסה בחולון 55-72.

* 07/12/1962  כמעט 52 שנה עברו מאז "תצוגה " ביתית  גרועה יותר…אז זה לפחות הסתיים בניצחון, 50-53 על הפועל חיפה.

2. איך יכול להיות שככה נראית אלופת אירופה ?

חשוב לציין שמכבי שמרה על חלק ניכר מהסגל שלה שרק לפני כחצי שנה היה על פסגת היבשת . סמית' ,טיוס וסופו היו פקטורים חשובים מאד כל הדרך לגביע כשגם לאוחיון  ולפניני חלק משמעותי (ובקטנה ללנדסברג).

מרקיז היינס
אוחיון, היינס ורנדל. הראשון המשיך מעונת הטריפל, האחרון התגלם מעולה, והאמצעי עדיין לא הפך לחלק מהקבוצה.
נכון, רייס  ,היקמן  ובלו לא כאן (שלא לדבר על בלאט), אבל עדיין חלק ניכר  נמצא  בקבוצה. כמו כן, הגיע חיזוק משמעותי כמו פארגו, כאשר גם רנדל משתלב היטב .
התהייה  מתחזקת כשנזכרים איך רק לפני פחות משבועיים הקבוצה הרשימה מאד בניצחון מרשים בברלין מול אלבה, שאמנם לא מאריות היבשת, אך בכל זאת מדובר על קבוצה לא רעה בכלל בטח בבית.

ובכן מה ההסבר  ?
אני מודה שלקח לי קצת זמן עד שנפל לי האסימון אבל כשהוא נפל הבנתי ויותר נכון נזכרתי שגם אשתקד מכבי לא הבריקה. מכבי זכתה ביורוליג, ובעיני לפחות לא במקרה (מה שהיה באתר לפני שנה יודע על מה אני מדבר). כי השילוב אשתקד בין האופי המיוחד של השחקנים ונסיבות נוספות כגון כברת הדרך  ,המאמן והדינמיקה המיוחדת שנוצרה (וכמובן הרבה מזל ….שכידוע הולך עם הטובים), הובילו לתוצאה.

אך גם הקבוצה "המושלמת "  אשתקד  הייתה קבוצה עמוסת בעיות , למעשה מבחינות רבות מאד  מכבי של אשתקד הייתה אחת מהקבוצות החלשות בהיסטוריה של מכבי, לפחות מבחינת מאזנים שונים (לא תארים כמובן ….). התייחסתי לכך באריכות אשתקד, וברשותכם, אחזור למספר נתונים מעונת 2013/14.

א.. זו הייתה העונה הגרועה של מכבי בכל הקשור להפרש סלים בליגה הישראלית …מכבי סיימה את הליגה בפלוס 6.6 גרוע מעונת הדובדבנים הזכורה וגרוע אף מעונת 2008 (עונת קטש-שרף, מכבי סיימה העונה ללא אליפות וגביע בארץ וסגנות ביורוליג), ובהפרש משמעותי.

ב.. מכבי הפסידה בליגה באותה יותר מכל עונה אחרת למעט …1993 ו-2008.

בקיצור ולעניין, מה שאני רוצה לומר זה-

א. מכבי חוותה משברים דומים לזה האחרון גם אשתקד (זוכרים את ה 28 הפרש בבית לירושלים ? ).

ב. למכבי יש חולשות כתוצאה מהסגל הקיים, שעם כל יתרונותיו מסתבר שהוא פגיע מאד.

3. האם  יש מקום לאופטימיות?

מהסעיף הקודם נראה שיש מקום לאופטימיות שהרי זה יכול להזכיר  למישהו " דז'ה וו " מהשנה שעברה, ובכן יכול להיות שלאנשים מסוימים נראה "שבסרט הזה כבר היינו"

אבל צריך לזכור שגם אשתקד זה היה רחוק מהוקוס פוקוס .

בשביל להתגבר על המשברים אשתקד מכבי שינתה אסטרטגיה שהתבטאה בראש ובראשונה, ביצירת ההררכייה שתתאים לשני המסגרות (יורוליג וליגה )

בשביל לעשות כן היה צורך בראש ובראשונה בשחקנים ישראלים טובים (ישראלים הכוונה לצורך החוק הרוסי ) וכן בקיצור הרוטציה .

אשתקד למכבי היה שני מתאזרחים יוצאים מן הכלל, הראשון הוא בלו שלטעמי לפחות בגלל הת.ז שלו היה השחקן החשוב במכבי אשתקד בטח בשלב ההתגבשות שלה

ומכאן שחסרונו לפחות בעיני חשוב מכל שחקן אחר כולל רייס והיקמן .

השני היה טיוס ….צריך לומר בהגינות שלמכבי היה הרבה מזל בהיכנסות שלו לרוטציה לאחר שהיה ע"פ השמועה בדרך למטוס ורק פציעת ג'יימס  הכניסה אותו לרוטציה, העונה, כרגע, טיוס עושה טובה שהוא מתלבש ולכן גם בסעיף הזה מכבי בבעיה חמורה.

4. מה על מכבי לעשות

א. בצוות המקצועי השאלה היא אחת גיא גודס נשאר או הולך .

אומר בהגינות שאני מסופק האם לגיא גודס יש את היכולת המקצועית לשחזר או אף להתקרב לשני הענקיים שהיו לפניו-פיני גרשון ובלאט .

ובכל זאת אם אני מקבל החלטה במכבי הרי שבשלב זה איני מחליף אותו וזאת ממספר סיבות שהראשונה שבהם שלאחר השנה שעברה כבר הוכח  שצריך לתת את הזמן לצוות המקצועי. צריך גם לזכור ששום אסון מקצועי עוד לא קרה …עדיין יש מספיק זמן לתקן, ובליגה ממילא הכל יוכרע בשני משחקים ביוני זה נצח במושגי כדורסל.

ביורליג למרות ההפסד המביך עדיין צריך לקרות משהו יוצא דופן בכדי שמכבי לא תגיע לטופ 16 כאשר למיקום כרגע אין כל משמעות.

לכן בשורה התחתונה אני הייתי נותן לגיא זמן לארגן את השורות לפחות עד לסיום השלב הנוכחי (אלא אם כן תתרחש קטסטרופה כזו שתסכן את עליית מכבי, אך זה תסריט שעדיין רחוק מאד), ובינתיים מתמקד בשינוי בסגל (כמנג'ר מכבי).

ב. הסגל

אשר לזרים ייתכן ויתבצע שינוי כזה או אחר במצבת השחקנים אך אם יורשה לי זה לא מה שיביא את השינוי

מדוע ?

מכיוון שהזרים שנותנים את הטון הם פארגו ,סמית' ,רנדל וסופו  כולם עושים פחות או יותר את העבודה. בשוליים ייתכן שיוחלף מאריץ' ….וייתכן שהיינס יתאקלם בהמשך (גם רייס לא נהיה אם וי פי ביום אחד).

בשורה התחתונה שינוי מהותי יכול לבוא רק בישראלים .

המשמעות של הישראלים היא כפולה שהרי בלי ישראלים טובים מפסידים בליגה ובנוסף אין הרכב יציב שיכול לשחק בשני המסגרות. כפי שמניתי מקודם, ככל שהעונה התקדמה טיוס נכנס לרוטציה, וכמובן פניני, הרי שלמכבי היו ישראלים מובילים בשני המסגרות.

מי שזוכר את טיוס ובלו בפיינל פור היורוליג יודע שהם היו פקטורים משמעותיים מאד בזכייה בתואר האירופאי.

מבחינה זו ייתכן מאד שהנזק הגדול ביותר בתקופה האחרונה במכבי יותר מכל ההפסדים היא פציעתו של פניני שלפי הערכות גמר את העונה. זה מעמיד את הסגל המקומי במצב לא פשוט בכלל בייחוד לאור העובדה שטיוס עושה טובה וככה נשארנו עם אוחיון ולנדסברג  (וטיפונת כהן ).

לכן ע"מ להתאזן ולהתייצב מקצועית יש צורך בדברים הבאים:

1. ליישר את ההדורים עם טיוס .

2. להכניס לעניינים את לנדסברג  …כאן ארצה להרחיב טיפה.

אם מכבי הנוכחית, וגודס בפרט, יוכלו לקבל אקס פקטור ביחס לאשתקד זהו בגזרת לנדסברג . לנדסברג זה שחקן לא יציב  אך אשתקד ידע לתת למכבי מספר תצוגות בייחוד בארץ (ובייחוד לאחר פציעת אוחיון ). לנדסברג פתח היטב את העונה כולל ביורוליג ….עד ההתפרקות בארנה, כאשר דווקא אז כתוצאה משמירה לקויה הוא הוקפא ואז כשהיה צריך אותו הוא איבד את כל הביטחון, ולכן המסקנה היא שצריך להעביר את השחקן סדרת חינוך הגנתית אך לא ע"י כך שישאירו אותו על הספסל.

לנדסברג הוא שחקן מוכשר מאד אבל זה בתנאי שהוא מקבל קרדיט למכבי הנוכחית אין את הלוקסוס לתת לו את המושכות.(למרות תצוגות הנפל האחרונות ).

3. החתמת שחקן נוסף אחד לפחות.

הבעיה הקשה שאין הרבה אפשרויות אם בכלל . כמובן שהאופציה העדיפה מבחינת מכבי הוא גל מקל שבהחלט יכול לשנות את הד.נ.א  של הקבוצה מהקצה לקצה אך זה לא תלוי בהם, במידה ומקל לא ישתכנע אין הרבה שחקנים שיכולים להיות פקטור משמעותי (בטח ביורוליג ).

רוט למשל יוכל לתרום בליגה אך ספק אם ביורוליג ,אני עצמי הייתי מקדם את עניין אפיק ניסים אך גם זה בספק רב.

לסיכום מסופקני אם ניתן לייצר מהלך שיוכל לשנות מהותית את הסגל המקומי ובלי שינוי שכזה מכבי לא תוכל להתקרב להישגי השנה שעברה.

5. האם מישהו יסכים להיות הקפטן של מכבי?

אחרי פציעת שארפ מונה לקפטן טל בורשטיין לא עבר הרבה זמן וטל בורשטיין נאלץ לפרוש מכדורסל.

אז מונה פניני בפעם הראשונה ו….הוא גמר את הסיפור עם קללת /גידופי שולבראנד  בדרבי ההוא .

לאחריו התמנה לתפקיד ליאור אליהו והוא איבד את האליפות ו…..נחתך מהקבוצה-הלאה שון ג'יימס מונה לתפקיד…נפצע, גמר את העונה ולמעשה את הקריירה במועדון .

הסרט חזר לפניני…לרגעים היה נדמה שהקללה הוסרה כאשר פניני התקאמבק חזר לרוטציה הניף שלושה צלחות וגביעים ….ואז נפצע וגמר את העונה.

כשנזכרים בעבר היותר רחוק מבינים שאף קפטן במאה הנוכחית לא גמר את הסיפור  בצורה טובה כשלבש את הסרט (הנפלד ,שלף ואפילו הפרישה הצורמת של שארפ ).

מי יהיה האמיץ שיעז ללבוש את הסרט הצהוב ?

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. הבעיה של מכבי זה שלא מורכב מדי לעצור אותם. יותר מדי מבוססים על רנדל הגנתית, ופארגו התקפית. עם החזרה של סופו לכושר הפקק ההתקפי ישתחרר, אבל הם צריכים עוד שחקן שיוכל ליצור נקודות, רצוי בעמדת הפאוור פורוורד.

    יש כרגע הרבה פאוור פורוורדים חופשיים טובים, וברור שמכבי לא תחתים שחקנים עם דרישות כמו קניון מרטין (שכרגע מתאמן עם הגריזליס), אבל שחקנים כמו דאנטה קניגנהאם, איוון ג'ונסון וג'ף אדריאן יתאימו למכבי.

    עוד אפשרות זה החתמת פורוורד ורסטילי, אפילו טווינר, כמו קווינסי מילר, ראיין גומז ודאנטיי ג'ונס. ג'וש הווארד גם יכול להתאים, אבל מכבי לא יכניסו את היד לכיס בשבילו.

  2. רועי ראשית תודה רבה על ההכנסה של המאמר
    קראתי את דעתך ולא רק אותה
    עד כה ראיתי שתי דעות עיקריות
    1. לזעזע את הצוות המקצועי קרי לפטר את גודס.
    2. להחתים עוד שחקן זר כזה או אחר.
    אני חלוק מכל וכל על דעות אלו לדעתי המשבר נובע (צריך לומר כמעט כרגיל) מסיבה הרבה יותר פשוטה שאין זהות לקבוצה
    הסיבה שאין זהות היא שאין שחקנים ישראלים טובים דבר שמאלץ לשנות הרכבים בין ימי שני לחמישי
    בקיצור רק שחקן ישראלים ברמה של בלו וטיוס (כמובן טיוס מחויב )
    תוכל לאפשר להביא את השינוי המתבקש.

    1. הבעיה היא שאין כאלה. אפשר להקפיץ מישהו מהנוער, אבל זה לא יעשה את האפקט. אין אף אחד במחלקת הנוער שיכול לעשות הבדל, חוץ מג'ונתן בנדר, אבל הוא רק בן 16. רוט כנראה יהיה הישראלי הפנוי הטוב ביותר, כי אין מתאזרחים ברמה גבוהה בשוק.

      1. מסכים להלן הדירוג של הישראלים כולל אלו שלמכבי אין סיכוי להשיגם
        1. בלו : (פרש לא נראה שיש סיכוי ממשי ישנה את מכבי מקצה לקצה ).
        2. פארמר : (סיכוי אפסי לא יפתחו את הכיס …חלום רטוב ).
        3 כספי ( אין לו כל סיבה להגיע ).
        4 מקל : (סיכוי קלוש בהחלט עשוי לעשות שינוי משמעותי ).
        5. אליהו : (חתום ביריבה הכי חזקה של מכבי יעשה שינוי מקומי ).
        6. הלפרין : (ע"ע אליהו ).
        7. פישר : (כרגע טוב לו בקאזן …אם היא תודח מהיורליג …אולי בהחלט יכול לעזור ).
        8. ניסים : (לא שחקן ל 30 דקות אך שחקן שיודע לקלוע כשצריך בהחלט יכול לעזור אפילו ביורוליג ).
        9. רוט : (היה בקבוצה ולא תרם מי יודע מה לא רק באשמתו …אך הוא הפנוי היחיד ).
        10. דאוסן : (בהחלט פרויקט לעתיד אך לא כרגע יקח לו זמן להתבשל הוא ולנדסברג זה נראה פרויקט אחד יותר מדי ).
        לא הוזכרו מי שעוד לא ישראלי כגון סטודמאייר
        וכן לא שחקנים ישראלים אחרים שהם פחות טובים כגון יבזורי ,כדיר ונעימי.

        1. פארמר כרגע בקליפרס. אין סיכוי שיעזוב. מקל לא יחזור לארץ, אסור לו מבחינת הקריירה. סטודמאייר נשאר בניקס, מכבי לא יחתימו אותו בחיים, למרות הרצון העז של דובי עופר ושות'

  3. אהרן, אתה צודק כשאתה אומר שרוב הגרעין משנה שעברה נשאר,ולכן התפקוד של הקבוצה תלוי באיזון עדין של כל המרכיבים. כשהוא לא קיים הקבוצה נוחלת תבוסות, אבל כשהוא קיים היא לוקחת את אליפות אירופה.
    תיקון קטן – אשדות יעקב, לא אשדוד. כמה מטרים משם נמצא אתר נהריים (לא ארם נהריים), עליו כתב מרדכי זעירא את שירו האלמותי אותו שרנו בגו זקוף:
    הַזָּקֵן, זָקֵן, הַזָּקֵן מִנַּהֲרַיִם –
    הוּא הֵקִים אֶת הַמִּפְעָל.
    לֹא הָיָה שָׁם כְּלוּם,
    לֹא הָיָה, הָיוּ רַק מַיִם
    וְעַכְשָׁו שָׁם יש חַשְׁמַל.

    עֲלֵי יָם וְעַל יַבֶּשֶׁת
    כֹּה בָּנֹה נִבְנֵית הָרֶשֶׁת –
    פְּתַח גֻּמָּה, הָקֵם עַמּוּד,
    הַרְבֵּץ מַבְדִּיל וּמְתַח הַחוּט!
    וגו'

  4. אני הייתי באתר פעם ראשונה לפני איזה 6-7 שנים ולא האמנתי לגאוניות של המהנדס היהודי (שכחתי את שמו) לפני כ-90 שנה!

      1. כן, רוטנברג. סבא שלי עבד בין השאר בהקמת מפעל החשמל בנהריים. כל בוקר היו מגיעים לעבודה על חמור או ברגל . . .

  5. אחלה מאמר.

    לא רואה חבר'ה כמו רוט או לימונד ואפילו כדיר חוזרים למכבי.

    אני מקווה שדאוסן לא יתפתה ולא יגיע למכבי. הוא כרגע השחקן הישראלי הצעיר המבטיח ביותר, והמטרה שלו צריכה להיות NBA, לא מכבי.
    שימשיך להצטיין במדי ראשון, יקבל קצת קרדיט גם בנבחרת, ויירשם לדראפט.

  6. אהרון, להתייחס לבעיה בתור בעיה מקצועית בלבד זו שגיאה. התפרקות ברבע האחרון מול הפועל ירושלים, הפסד לצדוויטה ופיגור גדול במשך כמעט כל המשחק מול הפועל ת"א בהיכל, מעידים על בעיה מנטלית קשה. אני מסכים שכדאי להשאיר את גודס, ומסכים שלמכבי יש הרבה מאוד בעיות קמצועיות, אבל אם לא פותרים את הבעיה המנטלית, שום דבר לא ישתנה (ופה בסופו של דבר עיקר הפער- דייויד בלאט ללא ספק יודע לרתום שחקנים ולהחדיר בהם אמונה).

  7. לדעתי גודס הוא האחראי העיקרי למצב של מכבי.
    הבעיה היא בזה שאין לה שום נוכחות בצבע בהתקפה – טיוס וסופו באו עם בעיות "גישה" חמורות לעונה וזאת האחריות של גודס ליישר אותם!
    בגלל חוסר הנוכחות בצבע מתחילה שרשרת של בעיות:
    בגלל שאין איום מתחת לסל, ההגנות יכולות לשים דגש על הקלעים ולהתכווץ על החדירות של פרגו. וכששום דבר לא הולך בהתקפה, אז אין לשחקנים שום מוטיבציה לשמור (חוץ מרנדל וסמית'). רואים על הפנים של שחקנים הבעה של "בשביל מה לשמור? גם ככה פרגו בהתקפה הבאה ילך עם הראש בקיר/היינס יעיף עוד שלשה אחרי מסירה אחת".
    וככה בסוף זה נגמר במינוס 30.

    לגבי לתת צ'נסים:
    למה לא מביאים צ'אנס אמיתי לבן אלטיט? הוא יכול מחליף לגיטימי בעמדה 4 ויכול לתת 10-15 דקות. לפחות תהיה לו מוטיבציה לשמור….
    לסילבן לנדסברג לא מגיעים יותר צ'אנסים כי הוא יודע לשמור בעזרת העיינים ו best intentions…

  8. תודה על התגובות
    ברצוני להבהיר .
    1. ברור שהבעיות הם לא רק מקצועיות …אך בעיות מנטליות היו גם אשתקד בכלל בעיה מנטלית בעיני היא חלק מהבעיה המקצועית (כמעט תמיד) .
    בכל אופן אותו הסגל (ברובו ) היה גם אשתקד ולכן לא מפליא שהבעיות אותם בעיות.
    בקיצור סביר להניח שגם הפתרון יהיה כמו אשתקד.

    2. ברור שגודס הוא לא בלאט …גם גרשון של היום הוא לא הגרשון של לפני עשור .כתבתי זאת ובכל אופן לפטר את גודס לא יפתור את הבעיה באופן מהותי .

  9. אני אנסה לגעת רק בבעיות המקצועיות שלדעתי פוגעות ממכבי.
    קודם כל כפי שכבר ציינתם משחק הפנים של מכבי שלא קיים,סופו עוד בהתקפה עושה דברים יפים אבל בהגנה הוא לא קיים וטיוס אין בכלל על מה לדבר.
    2.לא מאמין שאני כותב על זה אבל אחת האבידות הגדולות של שנה שעברה לדעתי אפילו יותר מבלו(כן כן אני שוחט פרה קדושה)זה ריקי היקמן שמעבר לכך שהיינס לא תורם כלום ,היקמן בסופו של דבר כמעט תמיד סיפק את הסחורה,אמנם זה לא היה מרהיב וכמעט אף פעם לא היה משחקים של 30 נקודות(אני זוכר אחד כזה בשנתיים במכבי)אבל 2 נקודות הן 2 נקודות.וכמעט תמיד הוא היה קולע מעל 10 נקודות.
    3.פארגו,כנראה שמסינה כן מבין משהו בכדורסל והספסול של פארגו לא היה מקרי.מכבי בנויה לחלוטין עליו ולא בטוח שהוא מסוגל לזה,כרגע הוא מוכיח שלא.

  10. הבעיות המקצועיות של מכבי שקופות לכולנו
    הגנה חדירה , ריבאונד הגנה חלש מאוד , הקבוצה נמוכה מאוד במיוחד באירופה , התקפה לא מסונכרנת ועוד רשימת מכולת ארוכה.
    לגבי הסגל, נכון לעכשיו:
    סופו – לא מתקרב ליכולת של שנה שעברה. ואם שנה שעברה הוא עוד נתן 10-15 דקות איכותיות השנה אין סיכוי שעם המשקל שלו והמשמעת של גודס זה יקרה.
    טיוס – מכבי לא לומדת – אסור להשאיר שחקנים בכח. אסור להשאיר שחקנים לא מרוצים. טיוס הוא זר. מעניין אותו רק הכסף. אם זה לא ישתנה ( כלומר פתיחת חוזה ושדרוג משמעותי ) אז הוא ימשיך להיראות ככה.
    פניני – ללא מחליף ! כמה שאני לא אוהב אותו ככה אין ליכולות שלו תחליף. בטח בליגה הישראלית.
    היינס = היקמן??? חובת הוכחה גדולה.
    פארגו=רייס ??? אין סיכוי – רייס ראה ככ הרבה ספסל שאחכ העריך כל דקה. פארגו רואה ככ הרבה מגרש שכל דקה על הספסל רק תערער את המצב החברתי בקבוצה…
    לנדסברג=לדנסברג של 20 דק' משחק ??? לא נראה לי
    מאריץ = חחח
    ג'ייק כהן = חחח ( אייל סייר ואיציק כהן שווים פי כמה ממנו ).
    רנדל = בלו ? נו באמת. הגנה קבוצתית טובה יותר של רנדל. הגנה באחד על אחד אותו דבר , התקפה אין קצה של דימיון ברור מי כאן שחקן יותר טוב כן ?
    ואיפה יוגי? מה קרה לו ? מי כבר יספר ממה הוא ככ סובל גופנית? לא יכול להיות שהוא הפסיק לשחק סתם ככה? הוא היה שווה לפחות 15-20 דק' ביורוליג ובטח 30 בליגה אז מה קרה ?

    הקבוצה הזו מזכירה מאוד את שנת 1993 רק שלזאת שלפני 20 שנה היה לפחות את ג'מצ'י. זוכרים מי החליף את גודס? אלון בן זקן…..

  11. תגובה מאוחרת שלי לטור.
    1.ראשית קל לשכוח כפי שאהרון ציין כמה בעיות היו למכבי בעונה שעברה, עד החודש החלומי שהחל בהצלבה. זה היה שילוב של סגל בריא, מאמן מצוין שהביא את הקבוצה לשיא בזמן והבשלה של תהליכים מקצועיים ומנטליים. אני מזכיר זאת כי גם אני קטלתי את היקמן ושות' לא פעם, אבל הגדולה של הקבוצה ההיא הייתה ביכולת להמשיך לעבוד קשה מקצועית ומנטלית, כדי ליצור את ההרכבים האופטימליים מבחינתה, ולדעתי זה מה שמכבי צריכה לעשות גם השנה. חילופי מאמנים לא יפתרו כלום, מה גם שאין מציאות גדולות פנויות. שינויים בסגל ליורוליג רלוונטיות רק לשלב הבא שאליו מכבי תעפיל כך או אחרת, ולכן מה שנותר כרגע הוא לעבוד קשה.ולנסות לייצר שקט תקשורתי.
    2. מקצועית נראה שנקודת התורפה היא היעדר אופציה התקפית אמינה מתחת לסלים דבר שמייצר עומס גדול מדי על הקו האחורי. אם סופו וטיוס יכנסו לכושר/ מטיבציה זה יכול לאזן את הקבוצה.
    3. ישראלים זו נקודה כאובה מבחינת מכבי במיוחד אחרי הפרישה של בלו והפציעה של פניני במיוחד בליגה, אבל גם מבחינת זהות. לבלו אין ולא יהיה תחליף, וצריך להסתדר עם מה שיש.
    4. את הכסף סופרים במדרגות, ומכבי היא כנראה המועדון שבנוי הכי טוב להתמודד מנטלית עם משברים מהסוג הזה

  12. אהרון
    היום זה המדרגות?
    איך בדיוק היא התמודדה עם המשבר?
    מכבי שיחקה רע
    מול קבוצה ששיחקה נורא
    שיפוט מחריד
    למכבי יש עוד הרבה זמן עד למאני טיים של העונה,ככה שבאמת אני לא אופטימי בימיוחד.
    אני לא חושב שהבעיה שם זה כשרון.אומנם צריך ואני מאמין שהם יחליפו את לינהארט ומאריץ[אם מחפשים 4.5 הייתישוקל ברצינות את מיטשל וואט] אבל יש שם שחקנים שיכולים להתחבר למשהו יפה.
    מרקיז היינס הוא שחקן המפתח בעיני,אם הוא יצליח להיות הגארד שפארגו צריך לידו,הם עוד יגיעו רחוק.
    הם חיבים עוד ישראלי.יבזורי ישב שם בול.כמובן שאם הוא יגיע זה שערוריה אבל אי אפשר לדעת..

    1. לא התכוונתי שהיום זה המדרגות.
      התכוונתי לחלק השני של המשפט שאומר שמכבי המועדון הכי טוב שיכול להתמודד עם משברים מסוג זה.
      מכבי באירופה חוותה לאורך ההיסטוריה משברים רבים שהיו מפרקים כל קבוצה רגילה …אך מכבי ידעה להתעלות מעל
      דוגמאות.
      1. 1987 מכבי החלה את העונה עם תבוסה ביתית למילאנו ואז הפסדים בלימוז ולקובנה ונקלעה ל 3-1 מכבי יצאה ל 0-6 והגיעה לגמר.

      1988 . מכבי חוטפת תבוסה של יותר מ 30 הפרש למילאנו ונראית מפורקת ..אך אוספת את השברים ומגיעה לגמר.
      כנ" ל ב 91 וב 2012
      זאת הייתה כוונתי.
      מבחינה מקצועית למכבי יש הרבה עבודה ואני מאד סקפטי אם היא תוכל לדגדג את ההצלחה של השנה שעברה פשוט מכיוון שע"מ להצליח צריך ישראלים טובים.
      מצבת הישראלים של מכבי כרגע היא קצרה מאד.
      בלו ופניני כבר לא ישחקו העונה במכבי.
      טיוס קצת הוכיח יותר מחויבות השבוע אך ספק האם הוא ישחזר את מה שעשה אשתקד.
      נותרנו עם אוחיון ,לנדסברג וכהן ייתכן שאחד מהשניים הראשונים יהפוך לפקטור יותר משמעותי אך ספק האם זה יספיק…ומכיוון שאין מישהו שיעמוד בתור וגם יבזורי לא נראה לי מספיק בשל כרגע למכבי (אולי בעתיד) הרי שמסופקני האם היא מסוגלת להצליח.
      הצלחה מבחינתי זה רבע גמר לפחות !

  13. חום זה עדיין לא המדרגות זה נכון, אבל קבוצה ששואפת לגדולה צריכה לדגעת לצאת ממשברים בכל דרך אפשרית. מכבי לא נתנה משחק גדול, אבל נלחמה ושרטה והכריחה את מלאגה – קבוצה בינונית ולא חכמה במיוחד להפציץ מבחוץ. אם זה היה מצליח מכבי הייתה בבעיה רציניתת, אבל בסיטואציה הנוכחית מכבי עשתצה מה שנדרש ממועדון במשבר וזה להשאיר הכל על המגרש. גם בשנה שעברה מכבי לא שיחקה כדורסל גדול אפילו רחוק מכך. היא הייתה קבוצה משעממת שנראתה חסרת זהות לאורך רוב העונה והמשחקים שלה היו קשים לצפיה עד – לסדרת ההצלבה. מועדון גדול יודע מתי המאני טיים ואת זה אי אפשר לקחת ממכבי. אני לא בטוח שהסגל הנוכחי תחת גודס מסוגל לעשות ניסים אבל לפעמים המושג החמקמק "רוח המועדון" מסוגלת להעלות שחקנים כמה רמות מעבר ליכולתם האמיתית. כרגע לפחות מכבי עצרה את המפולת. האם יהיה שיפור ברמה ? את זה נצטרך לראות. בכל אופן יש מספיק זמן לערוך שינויים ולהמשיך להכניס שחקנים עם פוטנציאל כהיינס שגם בעיני הוא דמות מפתח בנוגע לעונה הזו לעניינים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט