מזרח – מערב המספרים מאחורי הדיבורים/ MBK

אני סביב הליגה כבר 30 שנה ובשנים האחרנות אני תחת הרושם העז שהמזרח פשוט מגעיל לי את הנשמה

אז במקום להשתמש בארטילרייה מילולית כבדה כגון המזרח = פח , מתי השמש תזרח ? או המערב הוא לא יותר מאוסף של מקסיכנים בתא מטען

הטבלה הבאה מרכזת את המאזן הפנימי בין קבוצות המערב למזרח החל מ 1980 , מנצחת משחק האול סטאר והאלופה

year E_vs_W W_vs_E East west All-star game Champion
——– ——- ——- —— —— —— ——
2015 8 16 33.33% 66.66% ??? ?
2014 156 294 34.66% 65.33% East Spurs
2013 188 262 41.80% 58.20% West Miami
2012 114 156 42.20% 57.80% West Miami
2011 189 261 42.00% 58.00% West Dallas
2010 204 246 45.30% 54.70% East Lakers
2009 231 219 51.30% 48.70% West Lakers
2008 192 258 42.70% 57.30% East Boston
2007 193 257 42.90% 57.10% West Spurs
2006 198 252 44.00% 56.00% East Miami
2005 194 256 43.10% 56.90% East Spurs
2004 154 266 36.70% 63.30% West Pistons
2003 170 250 40.50% 59.50% West Spurs
2002 188 232 44.80% 55.20% West Lakers
2001 161 259 38.30% 61.70% East Lakers
2000 193 227 46.00% 54.00% West Lakers
1999 46 38 54.80% 45.20% Spurs
1998 243 177 57.90% 42.10% East Bulls
1997 242 178 57.60% 42.40% East Bulls
1996 214 206 51.00% 49.00% East Bulls
1995 158 206 43.40% 56.60% West Rockets
1994 170 194 46.70% 53.30% East Rockets
1993 191 173 52.50% 47.50% West Bulls
1992 181 183 49.70% 50.30% West Bulls
1991 170 194 46.70% 53.30% East Bulls
1990 166 198 45.60% 54.40% East Pistons
1989 186 126 59.60% 40.40% West Pistons
1988 145 119 54.90% 45.10% East Lakers
1987 146 118 55.30% 44.70% West Lakers
1986 141 123 53.40% 46.60% East Boston
1985 143 121 54.20% 45.80% West Lakers
1984 142 122 53.80% 46.20% East Boston
1983 139 125 52.70% 47.30% East Philadelphia
1982 142 122 53.80% 46.20% East Lakers
1981 147 117 55.70% 44.30% East Boston
1980 124 118 51.20% 48.80% East Lakers

האייטיז – המזרח שלט – האליפיויות התחלקו בצורה שווה

מבט בטבלה מצביע על כך שבשנות ה 80 המאבקים בין מזרח למערב הלכו לכיוון המזרח באופן בולט  למעשה לאורך כל העשור השליטה של המזרח במאבקים הישרים מול המערב הייתה אבסולטית

בשנת 1989 היתה השיא כשאר המזרח גבר ב 59.6% על המערב בעימותים הישרים בין הקונפרנסים

על גחלת המערב שמר מועדון אחד שהופיע ב 8 גמרים בעשור זה ( 2 נוספים של יוסטון 81 ו 86 ) עם 5 טבעות – מנחם התכוונתי ללייקרס שלא יהיה ספק

המזרח שלט ביד רמה במשחקי באול סטאר 7-3 כאשר ניצח את 5 המשחקים הראשונים של העשור

יש לזכור שבשנות ה 80 המזרח היה עשיר בקבוצות מפוארות כסלטיקס , פיסטיוס , פילי של הד"ר ואפילו ההוקס של דומיניק . מילווקי נראתה כמו קבוצה הקאבלירס והבולס של מייקל

והמערב כלל מועדונים חלשים ולהוציא את הלייקרס באמת שלא היה למערב מה להציע

הניינטיז – הפערים נסגרים – העשור של מייקל

המערב נכנס לעניינים דווקא כשהלייקרס ירדה מנכסיה . הספרס , יוטה , הסופרוניקס הסאנס והבלייזרס היו מועדנים יציבים לאורך העשור

המערב ניצח 5 מתוך 10 במאזן העונתי את המזרח . קבוצות המערב החלו במגמת התחזקות והקונפרנסים היו מאוזנים כשלא נשמרה מגמה או חד צדדיות .

7 אליפיות הלכו למזרח כאשר הבולס ומייקל מעל כולם עם 6  יוסטון והספרס שמרו על כבוד המערב , מייקל דאג שהמזרח ישלוט גם ברמת האולסטאר עם 6 -3 ( 99 עונה מקוצרת ללא משחק)

מילניום חדש – בשורה חדשה – שקיעתו של המזרח

ב 15 העונות האחרונות המערב ניצח 14 פעם את המזרח בעימותים הישרים בין הקבוצות !

להוציא 2009 אז קליבלנד , בוסטון וארולנדו שהיו עם 59 ניצחונות פלוס והמזרח ניצח בקושי את המערב ( 231- 219 )

העונה הקודמת הייתה הגרועה ביותר למזרח כשהמערב ניצח 65.33% מהעימותים הישירים !

קבוצות המערב זכו ב 10 אליפיות מתוך 15 ואילולא מיאמי היט המצב היה הרבה יותר גרוע . גם במשחק האול סטאר המערב גבר 6-9 על המזרח

אם לנתח בצורה קרה .המזרח נמצא בשפל המדרגה מול קבוצות המערב . העליונות המערבית בשיאה ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב

בעונה בעימותים הישרים המערב מוביל 16-8 . האם זה הולך להשתנות בקרוב ?

מה לדעתכם הסיבות לשקיעת המזרח ? מתי המגמה תתהפך ? ( שפילי תסיים את הטנקינג ?)

* הערה – לקח לי קצת זמן לעבד את הנתונים באופן ידני ואם יש טעות בכתוב עמכם הסליחה

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
Berch
10 בנובמבר 2014 16:35

יופי של סיקור

נראה עוד כמה עשרות שנים, בהסתכלות אחורה, את התפלגות הגלים…

ולדי קוגן
10 בנובמבר 2014 16:38

לדעתי נכון לעכשיו למערב יש שחקנים איכותיים. תראה את הטופ 10: לברון, דוראנט, דייויס, קרי, גריפין, פול, ווסטברוק, הארדן , אולדריג וקווין לאב. מתוך ה-10 שציינתי, 8 משחקים במערב. המערב פשוט מלא בשחקנים יותר איכותיים.

avri
avri
10 בנובמבר 2014 16:46

1.of course the west is much stronger than the east
2. The all-star games stats are completely meaningless
3. Interestingly, when you look at the championships – in the last 10 years (since 2004) we are speaking about 6-5 for the west – quite equal.
4. I know it is a fun discussion, but why does it really matter that the west is so much stronger? the best team usually wins the championship, regardless to conference, (see point 3), and the worst teams will get the draft pics.
5. In conclusion, it matters only for those mediocre teams that fights for the last playoffs spots. Not very important, in my view.

avri
avri
10 בנובמבר 2014 16:47
Reply to  avri

But an excellent post, nevertheless

יניב
יניב
10 בנובמבר 2014 17:27
Reply to  avri

זה משנה בעיקר בגלל החוסר צדק שלהגיע לפליאוף.אין שום סיבה שבעולם שה16 הכי טובות בליגה יעפילו לפליאוף וזה לא משנה בכלל אם הם מהמזרח או מהמערב.נוצר מצב מעוות שבשנים האחרונות קבוצות מהמזרח שהיה להם מאזן שלילי נכנסו לפילאוף לעומת קבוצות עם מאזן שהיה מקנה להם מקום שלישי במזרח לא העפילו בכלל לפליאוף.זה הבעיה העיקרית

שי אבן-צור
שי אבן-צור
10 בנובמבר 2014 17:17

אחלה פוסט.
האמת שקשה לשים את האצבע על גורם אחד, ישיר, שמוביל לקונסטלציות האלה.
לי זה נראה כמו שוק חופשי כאשר שיווי המשקל עובר מצד לצד לסירוגין ללא חוקיות מיוחדת.

בלי שום קשר, אין מצב שבשנים האחרונות נוצר חוסר איזון בולט בין הקונפרנסים ואשר מבחינה סטטיסטית זה ישתנה מתישהוא. אולי יותר מהר ממה שנדמה.

Yinon Yavor
Yinon Yavor
10 בנובמבר 2014 17:27

Toda raba – This makes our feelings confirmed.
Avri – you are very wrong – a team from the east plays much weaker teams, both in the regular season and the playoffs, and really only needs one great series to win a title (without even mentioning the home-court advantage they will probably have throughout the way). If the games were distributed more evenly, I'm sure that last year we would see Denver, Phoenix, and Minnesota among the 16 playoff teams, and I'm certain Miami would probably lose before the Finals.

עגל
עגל
10 בנובמבר 2014 17:32

מעניין מאוד. משהו ששמתי לב אליו – הנפילה הדרסטית של המזרח החלה בעונה המקוצרת של 1999-2000. מה קרה אז, חוץ מהשביתה?

Mbk
Mbk
10 בנובמבר 2014 17:37
Reply to  עגל

היסטריית באג 2000

מנחם לס
מנחם לס
10 בנובמבר 2014 17:53

כשהערפל יתפזר, הקבוצה החזקה ביותר בליגה תהיה הקאבס, ואחריה מיאמי, כשהקליפרס הת'אנדר, הווריורס, והספארס מיד אחריה.
אז היכן המערב חזק יותר? בממוצע 16 הקבוצות?
בתחרות מיס יוניברס ישנה רק מלכה אחת.

מנחם לס
מנחם לס
10 בנובמבר 2014 17:56

פוסט על הכיפאק עם חסר אחד: הקבוצות הבינוניות והחלשות בליגה שהתחזקו ביותר הן המזרחיות: וושינגטון, נטס, ובקרוב המג'יק, הסלטיקס, ומילווקי

אורן
אורן
10 בנובמבר 2014 18:58
Reply to  מנחם לס

ברור מנחם, רוב הקבוצות מהמזרח בוחרות הכי גבוה בדראפט שנה אחר שנה, חכם גדול.

מנחם לס
מנחם לס
10 בנובמבר 2014 17:59

ובעוד שנתיים פילדלפיה.
במערב מאומה לא משתנה ואף אחת לא התחזקה משמעותית. אז כמו עם גיאות ושפל, גם כאן העקומה משתנה כשהמזרח כולו בעלייה והמערב כולו בירידה.

עגל
עגל
10 בנובמבר 2014 18:23

אני מסכים עם אברי שלאולסטאר אין משמעות לעניין.
אני מסכים גם עם מנחם שהמגמה הכללית מראה רק את הממוצע אבל לא את הפרטים, כמו במקרה של השכר הממוצע במשק, שכגודל ממוצע הוא מסתיר את השכר של העניים. כך המזרח בממוצע נחות אבל במספר האלופות אין יתרון כל כך גדול. אני מדבר מאז הנפילה של 1999-2000.

איש הערפל
איש הערפל
10 בנובמבר 2014 20:03
Reply to  עגל

קודם כל באמת אין לי הסבר כי זה כבר עשור שני של שליטה מערבית, ולפי מגבלות השכר (בניגוד למשל לכדורגל) ועקרון הדראפט לא צריכה בכלל להיות שליטה של איזור זה או אחר. כנראה צירוף מקרים של בחירות דראפט שכן התממשו והנהלות טובות יותר (ניקס לעומת ס"א ויוסטון, שארלוט שוויתרה על קובי ובעצם סתמה את הגולל על העשור הראשון של האלפיים לטובת המערב).
אני מחזק את דברי יינון – העובדה שקבוצות מערביות משחקות בינן לבין עצמם יותר פעמים בשנה והעובדה שמיאמי טיילה בנוחות בפלייאוף לעבר הגמר רק מחזקת את האבסורד בשיטת האיזורים, קשה לי להאמין אם הם היו מגיעים לגמר 4 פעמים רצוף בשיטה של 16 הטובות ביותר פלוס מספר משחקים זהה בין כל קבוצות הליגה.

המשגיח
המשגיח
10 בנובמבר 2014 20:03

העונה שעברה אכן הייתה ביזיון מבחינת המזרח, ואם לא מיאמי המערב היה מגיע ל 70% ומעלה.

רועי ויינברג
Admin
10 בנובמבר 2014 20:06

אחלה מאמר. קשה למצוא לזה הסבר, אבל תמיד נראה שהקבוצות 1-2 במזרח הרבה יותר חזקות מאלו במערב, אבל 8 מול 8 זה ניצחון בטוח למערב, גם העונה. אולי משהו שקשור לניהול הקבוצות בכל קונפרנס.

שמואל
שמואל
10 בנובמבר 2014 22:04

אף פעם לא הבנתי את האובססיה להשוות בין מזרח למערב.
גם אם המערב טובה יותר – בסופו של דבר לגמר מגיעים 2 קבוצות חזקות מספיק כדי להצדיק את המעמד.
יכלו גם לחלק את הליגה לצפון ודרום מבחינתי..

מל לס הלא המקורי
מל לס הלא המקורי
10 בנובמבר 2014 22:20

סדר הקבוצות לפי איכותן בליגה:

1. מילווקי
2. אורלנדו
3. דטרויט
4. אוקלהומה
5. ניו יורק
6. דנבר
7. פילדלפיה
8. ס"א

אח"כ באים הקליפרס, ג"ס בוסטון ואז יוסטון/דאלאס.
אבל בין 8 הראשונות יש 6 מזרחיות שעל הגל לעומת 2 מערביות בלבד! (שמצילות את המערב מחרפה ממש!)

אז מי פה רפה ההבנה?

רומיאו
רומיאו
10 בנובמבר 2014 22:39

חחחחחח

מל לס הלא המקורי
מל לס הלא המקורי
10 בנובמבר 2014 22:40

סליחה! 3 מערביות בין 8 הראשונות!
אבל זה עדיין בטל בשישים! (מומי! זה כמו מובטל בן 60 רק בלי ה"מו". קאפיש? -מומי, קאפיש זה לא סוג של דג ששמים בחריימה! תסביר להם)

Mbk
Mbk
10 בנובמבר 2014 22:42

רבין זה אתה ?
הצליח לך

רבינוביץ
רבינוביץ
10 בנובמבר 2014 22:51

1+

נתן
נתן
11 בנובמבר 2014 19:54

קודם כל אחלה פוסט, טוב שמישהו ריכז את הנתונים בצורה מסודרת.
מלבד מזה שהפלייאוף יותר קשה בקונפרנס החזק, מה המשמעות של ההשוואה? גם אין הסבר כמו שווקים יותר חזקים או איכות של שחקנים מהמכללות, או אפילו פופולריות רבה יותר של המשחק באזור מסויים.
באמת הייתי שמח להבין מה החשיבות, מלבד הסמנטיקה?

מולי
מולי
11 בנובמבר 2014 23:57

אני סקרן: מה יחס המשחקים בין מזרח למערב השנה?