הנטס ודרון ויליאמס – אחת מההפתעות הגדולות ב-'מזרח'! / מנחם לס

 

האם הנטס עם דרון ויליאמס ומאמן חדש נולדו מחדש?

טוב. הנצחון אמש של מילווקי על אחת ממפלצות המערב – ממפיס – היה רק אחד משלושת נצחונות המזרח המתחיל לפרוח נגד המערב שם שוקעת השמש.

עוד נראה מי צודק.

אבל במזרח, בינתיים הנטס פורחת עם מאמן חדש ודרון ויליאמס שסוף סוף משחק כפי שהוא יודע.

ג'ייסון קיד היה לו עצם בגרון. שני פוינט גארדים שקנאו אחד בשני כשהיו שחקנים והמשיכו לקנא (ולשנוא) כשחקנים. דרון אף פעם לא קיבל את קיד כמאמן כי הוא חשב "אם כשחקן הייתי טוב ממנו, אז בטוח שאני גם יודע לאמן טוב ממנו". אלף, הוא לא היה שחקן טוב כקיד, ובית, מה הקשר בין 'משחק' ל-'אימון' כ]פי שראינו עם מג'יק והרבה אחרים?

אבל אני מתחיל לגלוש לשדות זרים. לא על זה אני רוצה לכתוב.

אני רוצה לכתוב על דרון ויליאמס, טיפוס לא קל ובנזונה מהסרטים, אבל כשהוא טוב, הוא טוב מאד. וכך הוא משחק בינתיים העונה תחת ליונל הולינס.

העתון ניו יורק פוסט דיווח שאחרי אימון הנטס בשבת, דרון נישאר על הפארקט עוד 15 דקות לזרוק שלשות. זה משחקן ששונא להזיז את התחת השמן שלו באימונים. זה היה פחות מ-12 שעות אחרי שהוא השחיז את הניקס עם 29 חיצים בנצחון קליל של 110-99.

זה נראה דבר של מה בכך. ריי אלן היה נשאר שעה אחרי האימון לשלשל שלשות. אבל דרון ויליאמס הוא עצלן שמנמן ואם הוא נשאר ל'אקסטרה אימון' הדבר אומר דרשני (מומי, אני יודע מה אני מנסה לומר אבל אני לא יודע להסביר. אולי גיא או עגל יכולים להסביר לך).

מה שנכון – בשנתיים האחרונות היו לו בעיות עם העקב. "אני מרגיש בריא לחלוטין היום, וזה הבדל של יום ולילה. אני נמצא במקום בו אני רוצה להימצא". לך תדע. אולי דרון הוא מהלא מתלוננים והוא סבל בשקט את מר גורלו (מומי! אתה יודע מה זה 'מר גורלו', נכון?*).

דרון ויליאמס תמיד היה בעילית של הפוינט גארדים – יחד עם כריס פול שני הפוינטים של נבחרת ארה"ב – אבל לא בשנתיים האחרונות בהן היה – בואו נאמר – ב-PERCENTILE ה-48 עד 52 בין הפוינט גארדים בליגה: לא מהטובים ולא מהגרועים. בשבת נגד הניקס הוא היה 33 דקות על הפארקט ועשה טרור אמיתי לכל מי שניסה לשמור עליו. הוא היה במיטבו, כמו בימיו הטובים ביוטה ג'אז. מה שהוא עשה משומפרט היה שוברט. ( מומי! תסביר להם: המוסיקאי ההוא שכתב, איך אומרים, פילהרמוניות או קונצרטים, או רפסודיות – משהו כזה לאינטיליגנטים). הוא היה מה שהנטס ציפו שיקבלו כשעשו עליו את הטרייד הגדול ב-2011.

כשהוא נשאל מה קרה, הוא סוף-סוף דיבר על פציעתו שהוא סוחב כבר מ-2012: "לפני הפתציעה תמיד היתה לי הרגשה שאף אחד לא יכול לעצור אותי ב-1 על 1. אני מתחיל להרגיש אותה הרגשה שוב. כבר מעל שנתיים לא הרגשתי כה חופשי לשחק על העקב שלי כי עם כל צעד בא כאב. זה לא היה קל אבל אני לא מהמתלוננים ומתרצים. איבדתי את היכולת לצעד ראשון בפריצה. לא היה לי כל EXPLOSIVENESS.  עתה יש לי את זה ואני מרגיש הרבה יותר מהיר. עכשיו שזה מאחורי אין לי בעייה לדבר על זה!".

הניתוח בעקב הקיץ עשה את זה. מאז שנקע את עקבו ממוצעו ירד ל-14.3 נק' ו-6.1 אס' – הנמוכים ביותר מאז שנת הרוקי שלו. "אני מצטער עתה שחיכיתי כל כך הרבה זמן עם הניתוח. פשוט הכאב לא היה מספיק מטריד ותמיד חשבתי שזה יעבור בעצמו". זה לא עבר 'בעצמו'.

"להיות HONEST, אני עכשיו לא יודע אפילו כיצד הצלחתי לסיים את העונה שעברה", הוא אמר אתמול.

"אני לא מחפש 'מסיבות רחמים', ולכן סתמתי את הפה ונתתי למדיה לכתוב מה שבא לה. קיויתי שיום אחד הפציעה תעבור ואז משחקי ידבר עבורי, ואני מרגיש שהעונה הזאת היא העונה שמשחקי ידבר עבורי. מה שזה עשה ממני זה להיות חזק יותר מנטלית ומחוסן נגד המדיה. אני ממש מרגיש נילהב מהעונה הזאת. ממש HIGH כמו צעיר שרק מתחיל. אני רוצה לתרום הרבה מאד לברוקלין, ולהחזיר חוב גדול של שתי שנים מבוזבזות".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אני לא אוהב אותו, אבל אהבתי את התגובה שלו לברייאנט בפלייאוף האחרון, אחרי שזה אמר שדרון היה צריך להמשיך לזרוק ולא להפסיק כשהיה 0 מ-9 מהשדה-
    I’m a point guard, If I’m 0-for-fucking-9, I’m not shooting 20 more shots. Not going to happen. I’m a point guard. I’m going to find somebody else. Kobe Bryant, that’s what he’s supposed to do. He’s got that mentality. That works for him, I got my mentality, it works for me.

  2. ממפיס אחת ממפלצות המערב?? פספסתי משהו?

    ידעתי שהכתבה על ברוקלין תגיע. קיוויתי שתתן להם עוד איזה חודש להראות שלא מדובר פה באיזה בלוף סטייל דטרויט של שנה שעברה.

    כרגע הכל נכנס להם. טלטוביץ' לא מחטיא, ג'ו ג'ונסון יכול לזרוק מהירח על יד אחת וזה יכנס ודרון וויליאמס חודר, מוסר, גם קצת הגנה, פיק אנד רול וכל זה כשברוק לופז עוד לא באמת נכנס לעניינים.

    אפילו קווין גארנט לא נראה כמו גופה סרוחה בדקות שהוא על המגרש.

    מה שאני בעצם אומר זה שאנשים חכמים צריכים להבין שזה טוב מדי כדי להיות אמיתי ולכן תפעילו שעון כי זה רק עניין של זמן עד שהבלוף יצוף למעלה.

  3. השחקן השנוא עלי בליגה. אנטיפת אגוצנטרי שלא רואה מילימטר מעבר לבועה של עצמו. הרבה יותר מתחבר לאופי המגעיל שלו שהוא נשאר על הפרקט אחרי האימון כדי להיות בחדר הלבשה לבד בלי לראות שחקנים מהקבוצה מחוץ למגרש.

  4. לבקשת מנחם – אומר דרשני: מעורר תהייה.
    מקור הביטוי בפרשנות המקרא של חז"ל,
    כאשר חז"ל התקשו לפרש פסוק מן המקרא על פי פשוטו, הפסוק אומר דרשני – מעורר שאלות הדורשות פרשנות מעמיקה.
    לרוב נהוגה ההגייה של הביטוי: "אוֹמֵר דָּרְשֵׁנִי",
    אך יש להגות: "אומר דוֹרשֵנִי".
    לדוגמא: נצחון הבאקס על ממפיס אומרת דורשני, צפייה במשחק מראה שהתרומה מהספסל של הפריק היווני נטרלה את היתרון הפיזי של ממפיס בעמדת הגארד ואפשרה לבאקס לנצח את ממפיס.

  5. אני זוכר את התקופה שהוא וכריס פול נחשבו לשני הרכזים הטובים בליגה ללא עוררין. מאז התרחשה אינפלציה של רכזים ואני בספק כמה מאיתנו הכניסו את דרון וויליאמס לטופ 10 שלהם בתחילת העונה… לדעתי מבחינת כישרון אין ספק שמקומו שם

  6. דרון וויליאמס, עם מאמן נכון, רכז על. ככה הוא היה אצל ג'רי סלואן;כך הוא, בינתיים, אצל ליונל הולינס. אני מאוד אוהב את מה שהוא עושה שם (הולינס), מבחינת בניית סגל שנותן גמישות טקטית חזקה, והגנה לא רעה בכלל-שבינתיים עושה במכנסיים מול אורלנדו, אבל בכל זאת.

  7. במשחק האחרון נגד אורלנדו הוא באמת הראה ניצוצות של מה שהיה פעם בחדירות וביכול אישית, אבל הוא עדיין רחוק ממה שהיה פעם.
    הנטס, גם בנצחונות, נראים די רע, קשים לצפייה.
    ודרון עצמו כל כך מכוער שכשהוא מוציא את מגן השיניים הוא נראה כמו קוף.
    יוטה נשארה בלי דרון ובלי סלואן אבל פתאום פרצה שם קבוצה. הפתעה נעימה בינתיים.

  8. חייב לומר שהיה אחד הפייבוריטים שלי בעבר, מאוד אהבתי את סגנון המשחק שלו שהוא ארופאי לכל דבר וממש עושה תנועות של קלעי עם חלק גוף עליון חזק ביותר, לא מובן לי מה עבר עליו, עדיין לא מה שהיה אבל ניצוצות יש..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט