השחקן שהרוב שונא / מנחם לס

ענק בתיכון

 

אתם לא כל כך אוהבים את קווין גארנט?

גם אני לא.

אבל מה לעשות שהענק הזה (2.12 מ') הוא כבר 20 שנה שחקן NBA מהטובים? מה לעשות שהרזומה שלו נראה כאילו מעולם אחר?

היום, בעונתו ה-20, הוא עולה בחמישייה של הנטס (1-2), קולע 11.5 נק' ממוצע ב-49% (כי חצי מזריקותיו הן מחצי מרחק עד 'מרחק'), וקוטף 8.7 ריב', והכל בסך הכל 25.7 דקות משחק.

האם הוא אחד מהשחקנים המלוכלכים ביותר ב-NBA?

כן.

אז מה? שישרקו לו פאולים. אבל תמיד הוא תוקע מרפק ופרצופו מביע חפות של מאמא טרזה. הוא ניכנס לך לעצבים שאתה רוצה לפוצץ לו את הפרצוף, אבל הוא מחייך לעברך כי כדי לעשות זאת תצטרך לעמוד על ספסל.

רק הקיץ הוא לא היה בטוח שימשיך בעונתו ה-20. פול פירס החליט לעזוב את הנטס; ג'ייסון קיד ברח, וכל מה שנישאר לו היו צעירים שכצה מהם היו יכולים להיות בניו אילולא הגיע ל-NBA ישר מהתיכון. אבל הוא החליט להישאר, ו-SO FAR SO BGOOD.

הוא מתחיל את עונתו האחרונה בחוזה, והוא מתוודה שרק לפני שנה , לראשונה מאז כיתה ו' או ז' הוא החל לחשוב על חיים ללא כדורסל. "אף פעם לא חשבתי על כדורסל בלי שהיה ה-PRIORITY. ההעדפה הראשונה לכל דבר אחר".

 

זה לא היה עניין של "כן" או "לא" בשבילו. לא עסק של 50-50. הוא שקע בתוך ענן אפור, ויום אחד זה היה "80" ויום למחרת "20".. "הייתי אובד עצות וזה פגע במשחקי בעונה שעברה. עתה אני יודע שזהו זה, כל משחק הוא המשחק האחרון שלי באריזה הזאת בתאריך הזה, ואני מרגיש משוחרר ורגוע כפי שלא הייתי הרבה זמן!".

חוסר ההחלטה במה לעשות פגע מאד במשחקו, והוא סיים את העונה עם ממוצע של 6.5 נק' למשחק, הקטן ביותר בקריירה שלו שהתחילה כשהיה איטריה בגובה 2.12 מ' בן 18. הוא כמעט לא שיחק עם גבו לסל, והוא לא היה הרבה יותר משוטינג גארד הקולע מרחוק בממוצע של 44% – אף זה הנמוך בקריירה.

אפילו כשהוא התבקש לשחק סנטר במקום ברוק לופז הפצוע, ראית אותו 6-7 מטרים מהסל יותר מאשר בצבע. החוזה לשנתו האחרונה הזאת הוא על 12 מיליון, ואני לא רואה אותו חוזר לשנתו ה-21 כפי שעשו רק רוברט פריש וקווין וויליס, כי אף אחד לא ישלם לו יותר ממשכורת מינימום לווטרן.

"אני אפילו לא חושב על עונת כדורסל נוספת. כל מה שאני חושב עליו זוהי העונה הזאת, וליהנות מכל רגע ממנה".

מעלתו הגדולה ביותר היא שהוא מנהיג בטבעו. דברן גדול נון סטופ, ולא מתבייש לומר מה שהוא חושב.

הנה מה שג'ו ג'ונסון אומר:

 

“He’s the life of the locker room,” Joe Johnson said, “a great leader, very vocal. We need him, not only in the locker room but on the floor as well. He helps in so many ways and I’m glad he’s back.”

ודרון ויליאמס מוסיף:

“He’s still smart,” Deron Williams added. “What he brings to this team leadership-wise can’t be forgotten about. So we’re excited to have him back, excited for him to be on our team, and just the knowledge he gives the young guys. I think he’s a big reason why Mason [Plumlee] has developed so fast, because he’s got one of the best players to ever play the game on the bench, one of the best big men to ever play this game, coaching him every day.”

מייסון פלמלי: "הוא הסיבה הראשית שתוך עונה עליתי מבחירה מס' 22 בדראפט למדליית זהב באליפות העולם כשחקן נבחרת ארה"ב".

אני זוכר שתום ת'יבולו אמר בספרד לעתונאים ש-"מספיק לראות את מייסון כמה דקות לראות את ההשפעה של קווין גארנט"

 

 

הוא לא יגיד זאת בקול רם כי ישנה מין 'אומרטה' בין שחקני ה-NBA הזקנים שהם באותו גיל בערך אפילו שהם מאמנים (הכוונה לג'ייסון קיד) אבל קווין אומר – מבלי להזכיר שמות – שהוא מרגיש מצויין עם המאמן החדש של הנטס ליונל הולינס. "אני מוכן לעשות כל מה שיגיד לי. אפילו לשחק פוינט גארד".

אם כל שחקני הנטס בריאים, ואם קווין גארנט ממשיך לשחק כפי שהוא משחק, אז הנטס שלא היתה בשיחות בכלל ככוח מאיים במזרח יכולה בקלות ליהפך לכזה.

אתה יכול לשנוא את גארנט, אבל אתה לא יכול לומר שהוא אינו אחד מקבוצת שחקני ה-NBA הטובים ביותר ב-20 השנים האחרונות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. גארנט נראה לא טוב כבר 3 שנים
    היו משחקים בפלייאוף האחרון שהוא עורר רחמים
    בשיאו היה אחד ה PF הטובים בתולדות המשחק .
    במבחן ההיסטוריה הוא אחד מ 5 ה PF הטובים בכל הזמנים יחד עם דאנקן, מלון , בארקלי והגרמני
    לקראת סוף הקריירה עשה הסבה מ 4 ל 5 שם הוא פחות יעיל
    הקבוצה במינסוטה יחד עם ספריוול וקאסל הייתה מגניבה בטירוף , סבל לאורך השנים מצוות מסייע מזעזע בדמות מארבורי ושצרביאק הבן
    ממליץ בחום על פרישה ופנסיה מוקדמת

  2. אשך לפעמים אני חושב שאתה אחי התאום שהפרידו בלידה 🙂 אני גם אוהב את גארנט אפילו שהוא הלך לשחק בבוסטון.

      1. לא יודע מה איתך אבל אני בטוח לא שוורצנגר יותר קרוב לשוונצר(הגזע של הכלבים הקטנים).
        מה שכן אני יכול להיות האשך השני שחסר לך 🙂

  3. שחקן ענק, פאוור פורוורד קטלני, כזה גדול עד שגרם לאנשים להתעורר בשביל משחקים של מינסוטה טימברוולבס. אבל עושה רושם שהוא לא הטיפוס הכי נחמד בעולם, וזה אנדרסטייטמנט.

  4. לא יודע איך אפשר לא לאהוב אותו – אין הרבה שחקנים עם כל כך הרבה נשמה וחוסר אנוכיות והגנה כזו. כשמינסוטה הגיעה לסדרה מול ס"א (נדמה לי גמר המערב) אי שם בשנת 2000 וקצת הוא נתן סדרה מדהימה, בזכרוני (המטושטש קמעה) הוא לא החטיא אף גאמפר מחצי מרחק ושיחק כדורסל מושלם ובלתי עציר. הוא החבילה המושלמת, יש לו הכל הכל הכל. בן זונה מיוחד ונדיר לגמרי, מצוין בכל אספקט של המשחק, בעיניי תמיד היה תאום דאנקן וכל מילה נוספת מיותרת. וכשלחבילה השלמה מחובר גם פה נוטף מרגליות (ולא רק חבילת הבסיס) זו בכלל מסיבה מטורפת. וכל זה בלי לעבור בקולג', מדהים. הוא לא פחות פונדמנטל מהביג פונדמנטל.

  5. גם אני תמיד חיבבתי אותו. מהתגובות פה הכותרת לא כל כך נכונה… 🙂

    אני חושב שאם היה לו חוש הומור הוא היה נחשב לגדול אף יותר.
    (דנקן לפחות שתק כל החיים, לא בשר ולא חלב)

  6. למרות ובגלל שאני אוהד סלטיקס כבר 30 שנה אני חייב להתוודות שאני כן מתחבר לכותרת. יש לי המון הערכה גם ליכולות האישיות שלו בשנות השיא במינסוטה ובעיקר להספקת החשמל שהפיח במועדון שהלב שלו נרדם פחות או יותר עם ליבו של רג'י לואיס. אבל אני פשוט לא אוהב אותו. כמו שאני לא אוהב את קובי. כמו שלא אהבתי את מייקל. כמו שאני לא אוהב אנשים שלא סופרים את הסביבה שלהם…

  7. לדעתי אם היו מחליפים את דאנקן בגארנט בסן אנטוניו התוצאות היו אותן תוצאות. שחקן אדיר כמו דאנקן עם יד יציבה מחצי מרחק, הגנה מעולה בשיאו וגם קצת אחרי והלוואי שיהיו לנו עוד כאלה.

    רק דבר אחד הפריע לי, היו מקרים שצעירים ניצחו אותו והוא הגיב באלימות פושעת כנגדם, וזה הוריד לי ממנו. היה איזה תיכוניסט שהוביל עליו או ניצח והוא הוריד לו חתיכת פצצה לפנים.

  8. אני מצטרף למיעוט שכן מחבב את גארנט. היה שחקן אדיר ומגוון מאד והיה זוכה(ככל הנראה) בעוד אליפות אחת לפחות אם לא היה נפצע בסלטיקס. נחמד או לא הוא אחד השחקנים הכי תחרותיים שראינו בוודאי ב20 השנים האחרונות ואת עונת האליפות המופלאה של הסלטיקס בראשותו קשה לשכוח

  9. שנת 2004 – השנה שבה התחלתי לצפות ולהתעניין בnba זאת העונה שהפיסטונס לקחו אליפות מטורפת בלי שאף אחד האמין בהם קבוצת ההגנה אולי הטובה בהיסטוריה.
    מי שהפסידה את האליפות בבושה היא קבוצתי לייקרס(ז"ל) שבנתה קבוצת אגדות בראשות שקיל קובי מלון ופיטון הם דיי איכזבו בכך שלא לקחו אליפות
    אבל שנת 2004 תזכר בעיקר בגלל קווין גרנט איזה מספרים הוא האמיד הוא היה מפלצת לא היה אפשר לעצור אותו בשום צורה אם הוא יוצא החוצה והוא חצי פנוי הוא זורק אם הוא בפנים הוא לוקח כדור חוזר לדעתי הוא היה פאוור המוכשר בהיסטוריה ולאחד מחברי שרשמו אם טימי היה מחליף את גרנט גרנט היה עכשיו לא רק הפאוור הטוב בהיסטוריה אלה גם עוד אליפות או שתיים

  10. גם אני מת עליו. יש בו משהוא אמיתי וכנה. למרות שהוא משחק מלוכלך איכשהוא אתה יודע שזה רק בשביל לעזור לקבוצה שלו לנצח ולא בגלל אופי מזופת.

  11. גם אני שייך לרוב הגדול שכן אוהב אותו. שחקן-שחקן שאין כמותו בליגה. חבל על השנים המבוזבזות במינסטוה ושנת הפציעה שהרסה אליפות נוספת בבוסטון

  12. איך אני אוהב את משחקי ההיפותזות של אנשים פה. אם ואם ואם.
    "אם היו מחליפים את טימי בגראנט אז". וואלה. אם היו מחליפים את בירד במג'יק? את מייקל במג'יק? את שאקיל בהאקים?

    די עם הקשקושים האלה. גארנט שחקן אדיר, בעלת יכולות נדירות ועם פה גדול. בתור אדם הוא כנראה אדם קטן למדי, לפי שחקנים אחרים בליגה. בהשוואה מול דאנקן הוא ממש לא עומד בכבוד: מדובר על 2 אגדות כדורסל, אחד עם 5 טבעות (ואולי 6) – ה-PF הכי טוב בהיסטוריה של המשחק, ואחד עם טבעת בודדת, שחקן עילית ואחד מה-10 הטובים ששיחקו בעמדה שלו אבל ממש לא generational player.

  13. בלי ספק השחקן הכי שנוא בליגה ממזרח למערב, צפון,דרום.

    לראות אותו בשנתיים וחצי האחרונות זה עינוי כי נשארה רק גופה שמתהלכת על הפארקט.

  14. הנקודה הייתה שהוא כל כך טוב שאם היה מסביבו את הסגל שהיה סביב דאנקן כולל מאמן אז אני חושב שלא היו הרבה הבדלים בתוצאות.

    אבל רוב שנותיו כשחקן שיחק עם אפסים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט