אירועי דיומא – 26.05.2026 – אופניים

אירועי דיומא – 26.05.2026 – אופניים

אירועי דיומא – 26.05.2026 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 16

קטע 15 מלפני יום המנוחה, שהיה קטע שטוח לחלוטין והסתיים במילאנו, הביא לנו כמה מחזות מהסוג שאנו לא נוהגים לראות בקטעים מסוג זה או בכלל. בחזית קיבלנו ארבעה בורחים, האיטלקים מאטיה באיס, מירקו מאסטרי ומרטין מארצ'לוסי והנורבגי פרדריק דוורסנס. כפי שקורה תמיד בקטעים מסוג זה, הדבוקה בעיקר השתעשעה עם הבורחים מתוך כוונה לתפוס אותם לפני הסיום. אלא שעוד לפני כן קיבלנו תרחיש בלתי שגרתי. זאת כאשר רוכבי הדבוקה, בראשות המוביל יונאס וינגגור, מחו בפני המארגנים על תוואי הכביש המסוכן בהקפות שבעיר מילאנו, וביקשו לנטרל את המירוץ. בקשתם נענתה באופן חלקי, והמארגנים החליטו לנטרל את ההקפה האחרונה של הקטע מזמני ה-GC, מה שיעניק לרוכבים את הזמנים איתם יגיעו בכניסה להקפה. אלא שזו לא הייתה הדרמה היחידה שראינו כאן: ככל שהתקרבנו לסיום, חילחלה ההבנה שיהיה לדבוקה קשה יותר ויותר לתפוס את הרביעייה בחזית, ששיתפה פעולה באופן מופתי. כמה מקבוצות המאיצים נאלצו להקריב את אחרוני הפועלים שלהן, בעוד שאחרות החלו לשתף פעולה מאוחר מדי. בסיום, כשכבר היה ברור שהקטע יילך לבורחים, המהיר מכולם היה דוורסנס, שהקדים את מאסטרי ואת מארצ'לוסי. הנורבגי בן ה-29 ראה את ראש הפודיום מספר פעמים, כולל בקטע בטירנו-אדריאטיקו בשנה שעברה, והוא מעניק לקבוצת יונו-אקס שלו ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור הזה. עוד דרמה שאנו צופים בה כאן קשורה לחולצת הנקודות הסגולה, עליה נאבקים קשות פול מאנייה ויונתן נרוואייז, כאשר הצרפתי הצליח לקחת אותה בחזרה לעצמו, לאחר שהגיע בראש הדבוקה אחרי הבורחים. בכל הקשור ל-GC, כאמור לא קיבלנו כל שינוי, ויונאס וינגגור ממשיך להוביל במירוץ לפני אאולאליו (2:26), גאל (2:50), ארנסמן (3:03), הינדלי (3:43), פליצארי (4:22), סטורר (4:46), אוקונור (5:22), ג'י ווסט (5:41) ופיגאנצולי (6:13).
קטע 16, שיפתח את השבוע המסיים של המירוץ, יחזיר את הרוכבים אל הטיפוסים האלפים, אך הפעם לאלה הנמצאים מעברו השני של הגבול השוויצרי. מדובר בקטע קצר באורך 113 ק"מ סה"כ. בחלקו הראשון הוא כולל מספר טיפוסים מהדרג הבינוני, למעשה שניים החוזרים על עצמם בשתי הקפות. הסיום כבר יכלול את הטיפוס הקשה לקארי, 11.5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8 אחוזים. אם לשפוט ממה שקורה עד עכשיו במירוץ, הרי שאנו צריכים לצפות כאן שוב בעוד ניצחון דומיננטי של המוביל יונאס וינגגור, זאת בעיקר אם יאחז במצב הרוח הקניבלי הנדרש לכך. ניתן לצפות במירוץ החל מהשעה 15:00 ביורוספורט או בלינק הזה או בלינק הזה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
37 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
אור
אור
26/05/2026 9:10:17

תודה פאקו, מה הייתה הבעיה בהקפות הנ"ל

עידו גילרי
26/05/2026 9:24:30
הגב ל  פאקו

וזה עוד ריהוט איטלקי – עולה יותר…

אור
אור
26/05/2026 9:27:46
הגב ל  פאקו

מה זה אומר?

דובי G
דובי G
26/05/2026 10:22:30

תודה פאקו.
לא ראיתי מירוץ אופניים מאז ימי ארמסטרונג , אבל מאוד נהנה לקרוא את הסקירות שלך.

ירון, החלום
ירון, החלום
26/05/2026 10:31:21

בס"ד
תודה פאקו

Tom
Tom
26/05/2026 14:13:06

תודה פאקו.

עצתי למאנייה, ממקום מבטחי על הכורסה, שבמקום להילחם על ספרינט ביניים מועט ניקוד שיכניס את הקבוצה שלו לתלם ויעמידו רכבת נורמלית, כיאה לספרינטר בכושר הטוב ביותר במרוץ.
(אפשר בנוסף ולא במקום, אבל הבנתם את המסר).

איך טיפוס של 3 קמ ב-8% מקבל דירוג 2? כנראה ממש רוצים שהפוסטר של הסטייג' יצא מרשים.

בחדשות השטח, הייתי רוצה לפתוח דיון:

רקע –
בקרוס קאנטרי בצ'כיה ניצח ב-XCO באופן משכנע טום פידקוק, כשב-XCC הוא מזנק בשורה האחרונה ומפסיד בספרינט (=מסיים שני). היו עוד רוכבים מולטידיספלינריים, כמו סם גייז למשל.
גם בנשים פאק פיטרסה נתנה בראש, עם נצחון ב-XCC ומקום 8 ב-XCO. כמובן לא נשכח את פאולין פראן-פרבו (להלן PFP) שלא מתחרה יותר בשטח, אחרי שנים של דומיננטיות.

דיון –
איך ייתכן שרוכבים מקדישים הכל להצטיינות בשטח, ואז באים רוכבים שפחות-או-יותר מחלטרים שם, ומנצחים?
כמובן שיש להם רקע בשטח, חלקם בוודאי צמחו בדיספלינה הזו ורק כבוגרים עברו לכביש.
ועדיין, פידקוק לא מנצח שום מרוץ כביש בקלות. גם פיטרסה לא, למרות שמנצחת יותר.

אז מה אומרים?

עידו גילרי
26/05/2026 16:50:55
הגב ל  Tom

אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה מחלטרים שם. באותה מידה יכול. לשאול איך יתכן שmvdp שמחלטר במירוצי כביש מפרק לכולם את הצורה (ואז להיזכר – אהה כן פוג). בכל מקרה כמו שציינת הם גדלו שם אז יש להם את הטכניקה והידע.
כשאתה טוב אתה פשוט טוב.
(ופאק ממש לא מנצחת יותר מטום על הכביש. למען האמת ציפיתי שתצליח יותר).

Tom
Tom
26/05/2026 17:14:56

ברור שהכל יחסי, וברור שמי שטוב הוא טוב.
הטענה/שאלה היא שפידקוק (כדוגמה מייצגת) מנצח כל פעם שהוא מתחרה בשטח, ובכביש הוא מצוין, אבל לא עד כדי כך דומיננטי.
מולו מתחרים רוכבים מצוינים שמקדישים הכל לרכיבת שטח, ולא מצליחים להתמודד.

אולי מי שמספיק טוב עושה את המעבר לכסף של הכביש
אולי יש יתרון למי שמתחרה גם וגם
אולי משהו אחר
זו מטרת הדיון

עידו גילרי
26/05/2026 17:27:29
הגב ל  Tom

מה שאני מתכוןן שזה שהוא רוכב במירוצי כביש לא פוגע בו כי הכושר לא הולך לאיבוד.

aki
aki
26/05/2026 17:24:34

הכל מוכן לעוד ניצחון לוינגו

Tom
Tom
26/05/2026 17:32:17
הגב ל  פאקו

אם ישבור אותו אפשר להיות בטוחים פוג ילך על 10 נצחונות בגרנד טור נתון.
זוכרים את הראיון המשעשע אחרי הנצחון העשירי שלו בטור, במצטבר? אמר I'm coming for you Mark (Cavendish)

Tom
Tom
26/05/2026 17:41:45
הגב ל  פאקו

רמת אמינות – איני הנהג

עידו גילרי
26/05/2026 17:57:58
הגב ל  Tom

🤣

עידו גילרי
26/05/2026 17:34:49

רד בול בחיקוי מוביסטאר מרשים.

aki
aki
26/05/2026 17:45:44

יהיה טור נפלא

עידו גילרי
26/05/2026 17:58:44

דרעק עם רכיבה מרשימה.

עידו גילרי
26/05/2026 18:02:08

לא יודע למה אבל יש לי איזו תקווה סמויה שפעם אחת וינגו יתרסק כשהוא מנשק את התמונה של הילדים…קצת מוגזם.

עידו גילרי
26/05/2026 18:04:49
הגב ל  פאקו

🤣 הוא גם ככה עושה את לשאר הרוכבים.

עידו גילרי
26/05/2026 18:06:33

אולאליו ממשיך להגן יפה על הלבנה.

עידו גילרי
26/05/2026 18:09:26
הגב ל  פאקו

אמת אבל הוא רוכב חכם בקצב שלו.

עידו גילרי
26/05/2026 18:17:09

נפנפו לו בפוג מול העיניים…

עידו גילרי
26/05/2026 18:18:24
הגב ל  פאקו

מה שנקרא – נחכה ונראה.