פריוויו יום שני + בלוג חי

היום ייערכו שישה משחקים מהליגה הטובה בעולם, ולצידם דרבי אחד חם, מליגת הכדורגל המקומית.

הפועל תל אביב (מקום שישי, 10 נק') – מכבי תל אביב (מקום שני, 15 נק') 20:50 (שידור ישיר בערוץ 11, וכן באתר רשות השידור)

היום ייערך הדרבי התל האביבי, אולי המשחק הגדול ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע. יחסי הכוחות בין הצדדים השתנו לגמרי בשנים האחרונות, והיום, האלופה תגיע עם מטרה אחת ברורה והיא לנצח, בעוד לפי סוכניות ההימורים, תוצאת תיקו תיחשב כטובה עבור הפועל.

בהפועל תלויים בעיקר ביכולתו של גילי ורמוט, כאשר מכבי, על שלל כוכביה וסגלה הרחב, עדיין תלויה ביכולתו של ערן זהבי, השחקן הדומיננטי ביותר בליגה.

לפי רוב התחזיות, מכבי אמורה לנצל את הפרצות בהגנה הבעייתית של הפועל בדרך לרשת של דני עמוס הלא יציב, אך לפי הקלישאה העתיקה "לדרבי יש חוקים משלו". הפועל מארחת, הקהל מאחוריה, וכל עוד האדומים לא יספגו שער מהיר מעוד שטות בהגנה, אני מאמין ביכולתם לנצח בזכות הברקה של ישראל זגורי או שובל גוזלן, ולגרום ליום עגום נוסף עבור מועדון מכבי ת"א.

 

פילדלפיה (3-0) – יוסטון (0-3) 2:00

הרוקטס החלו את העונה בצורה מצוינת, כאשר גברו בקלות על שתיים מהקבוצות החלשות ביותר במערב, הלייקרס ויוטה, ולאחר מכן ניצחו בקלות את בוסטון. לאחר שלושה ניצחונות בהפרש ממוצע של 14.3 נק', יפגשו היום הרוקטס את הקבוצה החלשה בליגה, פילדלפיה.

בשלושת ההפסדים של פילדלפיה, הקבוצה דווקא החזיקה מעמד במשך שלושה רבעים, אך כשלה ברבע הרביעי והפסידה בהפרש דו ספרתי. טוני וורטן, שהראה ניצוצות של שחקן כדורסל כבר בשנה שעברה, מנצל את הפציעות כדי לרשום מספרים מעולים (19 נק' וקרוב ל 8 אס' למשחק), אך מלבדו אף שחקן לא בולט באופן מהותי מעל השאר.

הארדן בהגנה

יוסטון, שלאחר המשחק תעמוד במבחנים רציניים (מיאמי, סן אנטוניו וגולדן סטייט הנפלאה), חייבת לנצח, ותעשה זאת, בהפרש דו ספרתי.

ברוקלין (1-1) – אוקלהומה (2-1)  2:30

בלי דוראנט, ובלי ווסטברוק (שנפצע בתחילת המשחק מול הקליפרס), OKC  מוכת הפציעות השיגה במשחק הקודם מול דנבר את נצחונה הראשון. בהיעדרם של השניים, פרי ג'ונס החליט שהגיע זמנו, ועם 32 נק' מול הקליפרס ו 23 בניצחון הקודם, הקבוצה הרוויחה שחקן רוטציה גבוה עם קליעה מעולה מבחוץ, שיוכל להמשיך ולתרום גם כשאלו יחלימו.

ברוך הבא לליגה של הגדולים. פרי ג'ונס

ברוקלין מצידה מגיעה מעודדת לאחר ניצחון הבכורה שלה השנה על דטרויט, בו ג'ו ג'ונסון צלף 34 נק', ונעזר ב 18 נק' ו 14 ריב' של (עדיין?) הביג טיקט, קווין גארנט, שהתחיל את העונה טוב מאוד.

אני חושב שהיום זה יהיה תורו שלו דרון וויליאמס להיכנס לעניינים, אך מאמין שברוקלין המבוגרת תיכנע לאנרגיות של OKC.

אוקלהומה ב – 7.

ממפיס (0-3) – ניו אורלינס (1-1)  3:00 (שידור בספורט 5 לייב)

איזה כיף לראות שחקן שעונה על כל הציפיות ממנו? אנטוני דיוויס פתח בצורה מדהימה את העונה, ומול דאלאס היה האחראי הראשי לחזרה מפיגור 17 עד ליתרון 4, שלא הספיק כדי לנצח. בנוסף, עומר אשיק הטורקי נראה טוב מאוד לצידו, ועל פי מאמרו של איתי קדם (לכתבה לחצו כאןמדובר בצמד הגבוהים הטוב בליגה (לא מוקדם מדי?).

תותח

היום, לצמד שדורג שלישי ברשימתו, גאסול את ראנדולף, יש הזדמנות להוכיח אחרת. השניים (במיוחד גאסול) פתחו את העונה מצוין, ולראשונה בתולדות ממפיס, הם ב 0-3.

ממפיס הייתה קבוצת ההגנה הטובה ביותר בשנה שעברה (אולי המספרים של הבולס והפייסרס היו טובים יותר, אבל אל תשכחו שהן משחקות במזרח), וגם השנה הקבוצה מתכוונת להציג הגנת ברזל.

זה אמנם חובבני להסיק מסקנות לאחר כמה משחקים בודדים, אך ניצחון של ניו אורלינס יכול להעיד על כך שיש לנו מתחרה לגיטימית חדשה על מקום בפלייאוף המערבי, וניצחון של ממפיס יכול להעיד על כך שהשנה, מקומה של ממפיס בפלייאוף לא יוטל בספק.

במשחק המעניין ביותר הערב, אני מהמר על ניצחון דחוק בשניות הסיום של הגריזליס.

ממפיס ב – 2.

דאלאס (1-2) – בוסטון (1-1) 3:30

לבוסטון יש חמישייה נחמדה מאוד, אך לדאלאס יש 2 כאלו. העומק, האיכות, וכן הניסיון אמורים להכריע היום את ההתמודדות.

דאלאס ב 12 ומעלה.

דנבר (1-1) – סקרמנטו (1-2) 4:00

על הנייר, לסקרמנטו היו קבוצות לא פחות מוכשרות בשנים האחרונות, שלא הגיעו לכלום. בנוסף, הקבוצה ביצעה מהלכים תמוהים, איבדה את אייזיה תומאס, ונראה היה שגם השנה, למרות מי שמתיימר להפוך לסנטר הטוב בליגה עוד השנה, דימרקוס קאזינס, הקינגס כנראה בדרך לעוד עונה בדרך ללוטרי.

בנוסף, שימו לב לתחילת לוח המשחקים של הקבוצה: גולדן סטייט,פורטלנד, קליפרס, דנבר, דנבר (לא טעיתי), פיניקס, אוקלהומה (לפני שידענו על הפציעות), דאלאס וממפיס.

לאחר הפסד צפוי לג"ס, הגיעו שני נצחונות מרשימים ביותר, כאשר באחרון קאזינס ניצח את הנמסיס הפרטי (כריס פול) והשמיד את הקליפרס עם 34 נק' ו 17 ריב', כשמסייע לו רודי גיי, שממשיך לקלוע באחוזים גבוהים מאוד יחסית לימיו בממפיס וטורונטו.

האם בדומה לניו אורלינס, יש לנו עוד קבוצה מערבית שתתמודד חזק על הפלייאוף?

יחייך גם הערב?

מי שמקווה לתשובה שלילית היא דנבר, אשר חוותה עונה מאכזבת אשתקד, שהייתה עונת הבכורה של ברייאן שואו המוערך על הקווים. בדנבר ייחסו את אי ההצלחה למכת הפציעות שנפלה על המועדון, אך השנה כולם כשירים, ודנבר רוצה לחזור ולהיות הקבוצה המלהיבה (והמנצחת) שהייתה לפני שנתיים. לאחר הפסד מאכזב לאוקלהומה, יש לה הזדמנות להתחיל ולתקן כבר עכשיו.

סקרמנטו האורחת במומנטום חיובי, אני מהמר על הצגה נוספת של קאזינס, ומאזן 1-3 לקינגס לראשונה מזה שנים.

קליפרס (1-2)  – יוטה (2-1) 5:30

השנה הקליפרס רואים את עצמם כמועמדים בכירים לאליפות. לאחר שני ניצחונות לא מרשימים במיוחד מול חצי אוקלהומה ובדרבי הפרטי מול הלייקרס, הגיע הפסד ביתי מול הקינגס.

היום אין מקום לטעויות, עת יארחו את יוטה החלשה.

קליפרס ב 13.

 

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. תודה רבה! פריווי נהדר.
    מעניין לראות את ממפיס מול ניו אורלינס אחת קבוחה אנדרייטדית( ממפיס) קשוחה וחית פליאוף מול הכח העולה של סקרמנטו.
    מוזר מאוד שסקרמנטו הביאו לתומאס ללכת( תדמיין את תומאס גיי וקאנזיס) אבל עדיין אם הם רוצים להוכיח שצריך לספור אותם לפליאוף זה משחק מאסט מול דנבר בעלת היומרות.
    יוסטון מוקדם לדעת שיחקו נגד קבוצות חלשות עוד כמה משחקים ניהיה יותר חכמים…

  2. מעניין מאוד איך דייוויס יסתדר מול אחד מצמדי הגבוהים הבאמת טובים בליגה וכזה שגם פתח בצורה נהדרת את העונה.

    עם הפציעה של קורטני לי ממפיס תלך יותר לצבע. מעניין מאוד איך דייוויס יסתדר איתם בהגנה.

    אני והוא השנה בחתונה קתולית ביחד ALL THE WAY לעבר התואר החשוב באמת- מקום 1 בפנטאזי.

      1. לא בהכרח.
        עכשיו יש לו את אסיק שמסוגל לפחות לעזור בעזרה של רנדולף בהגנה על הסל.

        גאסול אוהב להשיג את הנקודות שלו בג'אמפרים מחצי מרחק ודווקא שם דייוויס צריך לעשות עבודה טובה.

        1. אני אומר לך… פיזית זה חתיכת מבחן לזוג של ניו אורלינס… אם הם מחזיקים מעמד נגד השמשון וגלית של ממפיס זה יהיה גדול

          1. דיוויס אסיק הגבוהים הטובים בליגה, דווקא נראה לי שלפליקנס יהיה יותר קל מול קבוצות שמשחקות רק בצבע ואין להם משחק כל כך טוב מחוץ לקשת, דיוויס מתקשה יותר מול שחקנים שקולעים מבחוץ או חצי מרחק כמו לאב או ווסט דווקא מול ראנדולף יהיה לו קל יותר, הציוות עם.אסיק מצויין ואני חושב שהוא ברמה של גאסול , היתרון של הפליקנס יהיה אנדרסון שזורק מחוץ לקשת ורנדולף לא יסתדר איתו, מקווה שנחזור לנצח אחרי ההפסד מול דאלס הקשים והמנוסים

  3. סחתיין על הכנסת הדרבי התל אביבי,שכמה שאני לא סובל את הפועל ת"א הייתי רוצה שינצחו כי מכבי נראים ומתנהגים כמו בלון נפוח(האמת שדי בצדק).אני דוקא הולך על ממפיס שיראו לדיוויס ואשיק שיש להם עוד קצת דרך לעשות לפני שהם הופכים להיות צמד הגבוהים הטוב בליגה

      1. בעיקר אחרי ההפסד בבאר שבע,וגם עכשיו הם לא הכי צנועים שבעולם אחרי הניצחונות האחרונים.תראה זה לא שאין להם קבלות לכסות את זה,אותי בתור אוהד ביתר מתוסכל זה פשוט מעצבן

        1. אחרי ב"ש בן חיים התעצבן ואמר מה שאמר, אני דוקא בעד שיהיה לפחות חמום מוח אחד בקבוצה (חוצמזה באמת שיש לקבוצה ולו אישית קבלות)

          ברמה אובייקטיבית, ההשוואה אפילו מגמדת את הפערים בין מכבי להפועל.
          בכל מקרה הוא יותר ניסה להזהיר את השחקנים בצהוב מאשר לעוף על עצמו.

          ואין לך מה להיות מתוסכל העונה, יש לכם אחלה קבוצה.

  4. דרבי… מי מתחיל דרבי בעשרה לתשע ??? יש למחרת בצפר….

    פעם היה מקובל להביא ילדים למשחקים, נראה שקהל המטרה הפך להיות מהמרי הווינר באופן מובהק.
    בא לי להקיא מהכדורגל הישראלי…. ובלי אף מילא על י"ור ההתאחדות.

    1. אתה מדבר על הדרבי,מה תגיד שכל משחקי נבחרת ישראל הם ב21:45,חשבתי לקחת את הבן שלי אבל תחשוב משחק ב21:45 באצטדיון סמי עופר,נגמר בערך ב23:40,עד שנצא מהאצטדיון יקח במינימום עוד שעה ואז עוד שעה נסיעה לפתח תקווהץזאת אומרת שאם אני רוצה לקחת את הילד שלי בן ה8 למשחק נגיע הביתה בלפחות 1:30 הביתה שלמחרת יש בה"ס.שלא נדבר שהם דורשים גם התחייבות למינימום 3 משחקים

      1. התחייבות ??? באמת ??? איזה חוצפנים….

        זה הולך ונהיה יותר ויותר גרוע ואני מסכים אתך לגמרי.
        מזל שהבן שלי נדבק ב NBA (למרות שהוא אוהד חולוניה ומשחק במכבי ילדים)…

        חוצמזה שאר הפרוויו היה מעניין ועל כך מגיעה תודה 🙂

      2. אבל בעצם אם אני חושב על זה…. עם רמת הכדורגל (פה הרי כוווולם כוכבים) הילדים ילכו לישון הרבה יותר מהר.

        "אבא, אבא…. כמה נגמר המשחק אתמול בלילה ??"
        "0-0 בן, כרגיל לא הפסדת כלום" (הלא הכי מעניין בכדורגל פה זה בעלי תפקידים בהמות ופה הג'ורה שלהם, אינטריגות בתוך הקבוצות ומופעי אלימות של הקהל…)

  5. אחלה פריוויו. מסכים עם התחזיות פרט לממפיס. אני דווקא חושב שניו אורלינס ינצחו את המשחק, 80-83. קרב הגבוהים בין הגבה ואשיק לבין גאסול ורנדולף יהיה אדיר. שווה לקום.

  6. מישהו יודע איך מבטלים את הליג פאס לפני שזה יהיה בתשלום עוד יומיים?
    באתר הרשמי זה לא ברור כיצד מבטלים מנוי בינלאומי.
    אשמח לעזרה.

  7. יוטה הולכת להיות הסוס השחור במערב פיניקס של שנה שעברה ,בנו שם אחלה קבוצה ולאלה שקוטלים את אקסום ,אז אני מאמין שהוא עוד יהיה כוכב פני הארדוואי משופר , יקח לו קצת זמן וגם נראה שהמאמן שלהם עושה עבודה טובה

  8. מקומה של ממפיס בפלייאוך לא היה בספק גם שנה שעברה אלמלא פציעות של גאסול וקונלי בחצי הראשון של העונה.
    ממפיס היא הקבוצה היחידה שיכולה להפתיע את דאלאס/ספרס בקרב על האליפות.
    שנה שעברה הם עפו מהפלייאוף בגלל חוסר ניסיון בהתמודדות עם "ששריקות לפי כוכבים" שקיבלו דוראנט וווסטברוק בלי סוף.
    השנה הם כבר יידעו להתמודד עם זה.

    1. לדעתי מגזימים לגביהם. הם לא מספיק עמוקים ולא עשו הרבה בשביל העומק.[וינס קרטר המזדקן מאד[נולדנו באותו היום:]] וקורטני לי זה לא מספיק]
      אז יש להם שלושה כוכבים אבל חסר להם רגליים בעונה של 82 משחקים

  9. לקינגס לוח קטלני לתחילת השנה.
    מתוך14 משחקים עשרה משחקי חוץ , עשרה ראשונים נגד מערביות למעט דנבר ופיניקס כולם קבוצות פלייאוף.

    התחילו תשנה טוב , לא מאד מפתיע לאור העובדה שקאזינס וגיי שחקו ככה גם שנה שעברה.
    דארן קוליסון הוא שחקן הגנה יותר טוב ממה שכאן באתר חושבים עליו והרבה יותר טוב מאיזאה תומאס הקטן[שחקן שאני מאד אוהב ועצוב שעזב]
    הוא שמר נהדר על שלושה מהגארדים היותר טובים השבוע- קארי, לילארד ופול.
    בהתקפה הוא סולידי חודר סביר וקלע בינוני אבל ממעט לעשות טעויות ומנהל תמשחק טוב.

  10. בקשר לדרבי- אני מתבייש שאני חיי באותה מדינה עם הקהלים הטמבלים של הכדורגל.
    תיראו את המשטרה והמאבטחים- כל משחק הם שודדים את הקבוצות עם דרישות אבטחה מוגזמות אבל כל בנאדם יודע שברגע
    שיצרטרכו אותם הם יאכלו בורקס ולא ישימו לב

  11. הדרבי הכי מגעיל ומעניין שראיתי אי פעם.
    תחושות של הלם ובחילה.

    אוהד אדיוט
    שופט אדיוט
    ברקו אדיוט (באופן כללי)

  12. שפל חדש לכדורגל הישראלי ולאוהדי הפועל. אוהדים פנאטיים ומופרעים שמונעים משנאת קבוצות אחרות ומתסכול של אי השגיות והצלחה

  13. צ'מעו קטע
    לקחתי מנה גדולה של LSD וישבתי לראות את הדרבי.
    אחרי חצי שעה ראיתי אוהד יורד למגרש ותוקף שחקן. השחקן החזיר לו באופן טבעי אבל אז השופט הרחיק אותו!!!
    כל זה נראה לי סופר הגיוני עד שההשפעה נגוזה ואז גיליתי שזה קרה באמת…

  14. כמה טוב לחזור לפוסט מהליגה הבאמת טובה בעולם
    באן בי איי מה שהתרחש הערב בבלומפילד לא יכול להתרחש לעולם
    ערב של משחקי פרווה באופן יחסי
    תודה על פריוויו מצויין

  15. זה עתה סיימתי פוסט תוך כדי ריפרוף במשחקים. לא יאומן מה ברוקלין עושה מל-OKC. כנראה שטעיתי 'מעט' במאמר האחרון!

  16. כייף לראות את סקרמנטו השנה!

    גם סשנס נראה טוב היום, היחיד שעדיין לא נכנס לקצב זה סטאוסאס.[מקלמור טוב היום[

    בקצב הזה הם יהיו יותר טובים ממה שאופטימיסט /ראליסט כמוני חשב שהם יהיו.[סביב ה38 ניצחונות]

  17. השנה יש לקינגס חמישיה שנייה.
    כמעט רבע שלם הם משחקים טוב , מול הסטאטרים של דנבר ועומדים במשימה.
    [הקינגס בבאק טו באק]

  18. סחטיין על סקרמנטו זיו. מבסוט על הקבוצה שלך.
    יוטה פשוט מפתיעים אותי ברמות, לא חשבתי ששחקנים כאלו צעירים יכולים להבין את המשחק ככה. הם משחקים יותר חכם מקליפרס וגם מול פיניקס נראו מעולה.
    המזל של הקליפרס זה שיש להם את ביג שוט קרופורד. מתי שחייבים הבן אדם נועץ סכין בלב. רוצח.

  19. טוב עכשיו במאני טיים במשחק צמוד רואים כמה הם צעירים, אבל אני ני אוהב מה שסניידר עושה שם. הרבה תנועה, קריאות יפות לפיק נ רול, חיתוכים… נחמד. הלוואי והיה טיפונת מזה ביוסטון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט