מעורב אמריקאי: אובמה קלע 31 נק' בבוקר יום הבחירות/ מנחם לס

למה זה מפתיע כשהספארס מפתיעים?

למה אחד הדברים המפתיעים בכל הפתעות הספורט הוא שכשהספארס מפתיעים ומתחילים את העונה נפלא (0-4 לפני משחק אמש) – דבר שלא צריך להפתיע איש – זה עדיין נחשב להפתעה???

טוב. סליחה שבכותרת ובכותרת המשנה המילה 'מפתיע' בצורותיה השונות 7 פעמים. אבל מצטער, זה מה שהספארס עושה. בואו אגלה לכם סוד: הספארס היא הקבוצה המנצחת מכל הקבוצות המקצועניות כאן בכדורסל, פוטבול, בייסבול, והוקי קרח. אבל היא עדיין נחשבת לאיזו קבוצה קטנה מאיזו עיר שדה ליד מכסיקו שאין להתחשב בה. אז עוד שגיאה: סן אנטוניו היא אחת מעשר הערים הגדולות ביותר בארה"ב (נדמה לי ששית או שביעית). אבל זה נכון שכל הצלחה של הספארס נחשבת להפתעה. למה? ככה. לא יודע בדיוק את התשובה. אולי הם קבוצה שאין בה תככים, ולא קורה בה שום דבר שמעניין את המדיה. זאת פשוט הקבוצה השקטה, האינטיליגנטית, הנאורה, והאדיבה ביותר בליגה, ולכן לא שמים אליה לב.

אז אולי יתחילו לשים אליה לב כשהיא מוכיחה שוב שהיא הטובה ביותר במערב, כפי שהוכיחה כשניצחה ללא משוא פנים את ה-OKC הגאוותנית והרעשנית, אפילו שמלבד פרות ושוורים אין בסביבתה הרבה דברים לכתוב עליהם הביתה.. קשה להאמין שעם כל הסטטוס העליון של הספארס, אנשים (כמוני) לא מתחשבים בה כפקטור. זה תמיד הלייקרס ו-OKC. אפילו דנבר וסן פרנציסקו החלו להיות מדוברות יותר מעיר האלאמו. אגיד לכם משהו שאני שמרתי בסוד עד עכשיו: כל זמן שטים דנקן, טוני פרקר, ומאנו ג'ינובלי משחקים עבורה כשהם בריאים, לא משנה מה מגלות תעודות הלידה שלהם – הם יכולים לנצח כל אחת. כולל מיאמי? כן. כולל מיאמי. אולי במיוחד מיאמי כי להיט אין תשובה לדנקן. ולשלושת הכוכבים נוסף קאווי ליאונרד – סוד גדול זה לא – ויש להם את הצלף דני גרין. וג'קסון ימשיך לתקוע סכינים בלב כל יריב אפילו כשהוא יהיה בן 45.

הנשיא אובמה תקע 31 חיצים בבוקר יום הבחירות

תגידו על אובמה מה שתגידו, אבל אל תגידו עליו שהוא לא 'הופסקוהוליק'. לא שמעתי את הביטוי קודם לכן, אז לאלה שלא מבינים, אני מתכוון לבסקהוליק. חולה כדורסל עם קבלות. אין דבר שהנשיא אוהב יותר ממשחק הופס רציני בו אף אחד לא עושה לו הנחות, ומשחקים נגדו כאילו היה עוד "ג'ו-שנו" שפעם שיחק בול ברמה די טובה.

לפני ארבע שנים אובמה החליט שהדרך הטובה ביותר להשקיט את עצביו היא לשחק בול. התיכון 'סאות'סייד' שהיה תחנת בחירות הסכים לנדב את האולם. שלשום הוא החליט שזה הדבר לעשות – – כמובן שחלק היה השקטת העצבים במשחק שהוא אוהב, אבל גם אולי היה כאן מין אמונה טפלה. מה זה משנה? הוא החליט שהוא משחק, ולא מפסיד, במיוחד ביום הבחירות. איך לא להפסיד? הוא הרים טלפון לחברו סקוטי פיפין וביקש שיבוא לשחק כראש הקבוצה של הנשיא.

קבוצתו של הנשיא ניצחה את הפיק-אפ-גיים 84-102 השתתפות 20 שחקנים ביניהם ארני דנקן, שחקן הארווארד לשעבר ושר החינוך (שחקן מצויין!), רג'י לאב, עוזרו לשעבר של אובמה ושחקן דיוק לשעבר, קרייג רובינסון, מאמן אורגון סטייט ואחיה של מישל אובמה, שחקני NBA לשעבר סקוטי פיפן, רנדי בראון, וג'ף סאנדרס, ועוד כמה שחקנים מקומיים מלויולה יוניברסיטי, נורת'ווסטרן יוניברסיטי, וכמה מקבוצת AAA מקומית. איש לא נתן לנשיא סלים קלים, ו-31 הנקודות שלו נקלעו בגלל שהוא, בפשטות, שחקן טוב. מעט אגואיסט כשבכמה כניסות שלו הוא יכול היה TO KICK את הכדוןר החוצה, אבל הכניסה שלו היחא אותנטית לחלוטין, והעובדה שהוא שמאלי מקשה על ההגנה נגדו. סקוטי פיפן קלע 21. לנשיא יש קרוס-אובר די יעיל, ונשקו הגדול הוא כדרור לעבר שחקן, ואז סיבוב 360 מעלות תוך הקפצה נוספת.

שר החינוך, שקלע ליריבה של אובמה 35 נקודות, תאר את משחקו של אובמה: "הוא בכושר גופני טוב. הוא לא פוחד להתלכלך תחת הסל. היו לו כמה 'CROSSOVERS' טובים, והוא משחק 'REAL SMART'". רנדי בראון התפעל מהפקה-פקה של הנשיא: "הוא מאד LOOSE. הוא קלעי טבעי ומוכן לעשות גם את הדברים הקטנים שהם מאד חשובים, ויש לו פקה-פקה כאילו שיחק ב-NBA כל ימי חייו".

כשאמרו לאובמה שהוא קלע 31 הוא הגיב, "אני ספרתי 32!".

אנדרו לאק עומד גבוה מעל חבורת קוורטרבקים טובים

חצי עונה עברה, והקוורטרבק הרוקי אנדרו לאק – זוכרים את בוגר סטנפורד מהעונה שעברה? – ממשיך לשבור שיאים ולהוכיח שהבחירה הראשונה בדראפט של אינדיאנאפוליס קולטס היתה מוצדקת לחלוטין. ביום ראשון האחרון הוא קבע שיא -רוקיס של 433 יארדס בנצחון מצויין על מיאמי דולפינס, כשהוא סוף-סוף החל למסור את ה-DEEP BALL שעשה ממנו זוכה בפרס הייזמן כשהוא מפליא בפגזים ל-50 יארדס בסטנפורד בדיוק של מחט. בקולטס הוא חשש מפגזים לדאונטאון כי כנראה חחש שדפנסיב אנדס מקצוענים יחטפו את כדוריו באינטרספשיונס. הוא הגיע סוף-סוף למסקנה שכולם בשר ודם, וגם המקצוענים בהגנה היעו שחקני קולג' לפני שנתיים-שלוש.

אלה היו השיחות בחדרים הסגורים של הקולטס: המאמנים – במיוחד ברוס אריאנס – המחליף את מאמנה הראשי של הקבוצה העובר כימו טרפיה במלחמתו נגד סרטן הדם. הוא ציווה על אנדרו: "שחק בדיוק כמו בסטנפורד. האינטרספשיונס הם עלי!". אנדרו אמר כנראה לעצמו, "האינטרספשיונס עליו? אוקיי. אני אראה לו כמה זריקות!". אמר ועשה: 48 יארדס לדוני אברי ב-'פוסט פטרן', ואז מיד אח"כ עוד בומבה ל-39 יארדס שהיה כתוב עליה 'מסירת זהב לטאצ'דאון' שטי וויי הילטון השמיט באנד-זון. אבל מיד אח"כ בא פגז נוסף ל-36 יארדס לאותו הילטון שהפעם לא שמט, לטאצ'דאון. מה שלאק הראה לכולם הוא שהבנאדם החליט לשחק כפי שהוא יודע, ו-"כפי שהוא יודע" משמעותו עם גאטס, וזוג ביצים של שור.

הילטון אמר עליו אחרי המשחק, "הצעיר לא יודע פחד מהו". אנדרו לא מתלהב: "אני נותן לעצמי ציון 'C' בינתיים". ציון C? אריאנס הגיב: "הצעיר הוא המבקר החמור ביותר של עצמו. ה-C שהוא נתן לעצמו הוא ביקורת עצמית. הוא משווה את עצמו לעצמו ביום הטוב ביותר שהיה לו. נגד כל אחד אחר הוא A+!". אנדרו הישווה את שיא הרוקיס של פייטון מנינג – 300 יארדס – ב-4 משחקים שונים. אבל הוא לא היחיד: הקוורטרבקים הרוקיס בליגה עשו 300 יארדס 9 פעמים שונות. ז"א ש-5 פעמים שיאו של מנינג הושווה ע"י רוקיס שלא קוראים להם אנדרו לאק, כשהשם רוברט גריפין III חוזר שוב ושוב.

קוורטרבקים רוקיס אחרים והישגיהם העונה

1. ראסל וילסון – סיאטל סיהאוקס

אחת מגניבות הדראפט הגדולות. הקוורטרבק הצעיר הזה שניבחר רק בסיבוב השלישי של הדראפט (מס' 75 ס"ה!). הוא מחזיק במקום ראשון בין הרוקיס ברייטינג זריקה ברבע הרביעי (89.0),, והוא מס' 11 בין הקוורטרבקים ברייטינג של זריקה עם 87.2 ו-13 טאצ'דאונים, אבל גם 8 אינטרספשיונס.

2. ריאן טנהיל, מיאמי דולפינס

במשחק הרביעי של העונה הוא ריסק את שיאו של פטריק מנינג במסירות של רוקי שעמד על 300 יארדס כשהוא מוסר ל-431 יארדס. הוא מסר 98 מסירות ללא אינטרספשיון – שיא עונתי לכל הקוורטרבקים.

3.רוברט גריפין III, וושינגטון רדסקינס

הבעייה היחידה שלך גריפין היא הרקורד של קבוצתו (6-3). אבל הוא את שלו עושה: נשיאת כדורו לטאצ'דאון ל-76 יארדס היא הארוכה ביותר לקוורטרבק בתריסר השנים האחרונות. היה לו את אחוז המסירות הגבוה ב-NFL עם 70.4% אבל בשני המשחקים האחרונים הוא ירד למקום שמיני עם 65.7%.

עשרת שחקני התיכון הטובים במדינה

לקראת פתיחת עונת התיכונים, אלה הם עשרת התיכוניים הטובים במדינה

1. אהרון גורדון 8'6, PF מארכיבישופ היי בסן דייגו. האח של שחקן UCLA לשעבר דרו גורדון. 22.9 נק' ו-12.8 ריב' למשחק. קולג'? לא החליט.

2. אנדרו הריסון, 5'6, SG מטרוויס היי. 18.1 נק' 6 אס', 5.9 ריב' . קולג'? – קנטקי.

3. אהרון הריסון, 5'6, האח התאום-זהה של אנדרו. בחר בקנטקי.

4. קייסי היל, 0'6 ממונטברדה היי, פלורידה. 16.8 נק' ו-7.9 אס'. בחר בפלורידה.

5. טיירוס ג'ונס, 2'6 מאפל וואלי, מינסוטה. 28.1 נק', 8 אס', 4.8 ריב'ת 3.4 גניבות. ג'וניור.

6. ג'היל אוקפר, 10'7 (130 נק"ג), ווייטני יאנג היי משיקגו. MVP באליפות העולם תחת גיל 17. 24.8 נק' ו-12.6 ריב'. ג'וניור.

7. ג'בארי פרקר, 8'6 מסימיאון היי, שיקגו. 19.5, 8.9. מיסטר אילינוי בסקטבול. בנו של שחקן ה-NBA סוני פרקר. קולג' – מישיגן.

8. ג'וליוס רנדל, 8'6 מפרסטון כריסטיאן, טכסס. 26.9, 9.2 ריב', מיסטר טכסס בסקטבול. לא בחר קולג'.

9. נואה וונלה, 8'6, מניו המפשייר סקול, מסצ'וסטס. MVP של טורניר אדידאס לתיכונים. קולג'? עדיין לא בחר.

10. אנדרו וויגינס, 7'6 מהנטינגטון פרפ, ווסט וירג'יניה. 24.1 נק', 9.6 ריב', MVP שני של אדידאס. לא החליט בקשר לקולג'.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אם זה דירוג אז זה דירוג לא נכון.

    אני אומר לך בביטחון מוחלט שאנדרו וויגינס הוא השחקן הטוב ביותר בתיכונים בפער עצום מהשאר.

  2. בכל מקרה – מה קורה עם הסיקורים? שמעתי משהו על תוצאות אמש ברשת ב', על הפסד נוסף של הלייקרס, על נצחון אדיר של מיאמי על ברוקלין. לא מוצא סיקור של סורוקה עדיין, וגם לא כאן. מה יהיה?

  3. סבבה. בינתיים גם סורוקה דיווח וגם פדרו כבר נתן לנו משהו יפה להתחיל איתו. הכל בגלל שאנחנו קצת עכברים מורעלים, לא שח"ו יש לי טענות למישהו. אני יודע שזה הרבה עבודה והכל בהתנדבות ואני מאוד נהנה ממה שיש באתר הזה.

  4. מנחם, ממליץ לך לגשת שוב לקאסטות וויגינס הוא השחקן הכי טוב בתיכונים ובפער גדול מאוד מהשאר.

    גם בארה"ב מתייחסים אליו ככזה.

    באשר לאובמה….למה הוא לא יכול היה להשאר בתחום שהוא כל כך טוב…כדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט