ציורי ספורט ליפי הנפש שבין הגולשים בלבד (ומומי והדוק בראשם!) / מנחם לס

 

אתם לא כל כך אוהבים את קווין גארנט?

גם אני לא.

אבל מה לעשות שהענק הזה (2.12 מ') הוא כבר 20 שנה שחקן NBA מהטובים? מה לעשות שהרזומה שלו נראה כאילו מעולם אחר?

היום, בעונתו ה-20, הוא עולה בחמישייה של הנטס (1-2), קולע 11.5 נק' ממוצע ב-49% (כי חצי מזריקותיו הן מחצי מרחק עד 'מרחק'), וקוטף 8.7 ריב', והכל בסך הכל 25.7 דקות משחק.

האם הוא אחד מהשחקנים המלוכלכים ביותר ב-NBA?

כן.

אז מה? שישרקו לו פאולים. אבל תמיד הוא תוקע מרפק ופרצופו מביע חפות של מאמא טרזה. הוא ניכנס לך לעצבים שאתה רוצה לפוצץ לו את הפרצוף, אבל הוא מחייך לעברך כי כדי לעשות זאת תצטרך לעמוד על ספסל.

רק הקיץ הוא לא היה בטוח שימשיך בעונתו ה-20. פול פירס החליט לעזוב את הנטס; ג'ייסון קיד ברח, וכל מה שנישאר לו היו צעירים שכצה מהם היו יכולים להיות בניו אילולא הגיע ל-NBA ישר מהתיכון. אבל הוא החליט להישאר, ו-SO FAR SO BGOOD.

הוא מתחיל את עונתו האחרונה בחוזה, והוא מתוודה שרק לפני שנה , לראשונה מאז כיתה ו' או ז' הוא החל לחשוב על חיים ללא כדורסל. "אף פעם לא חשבתי על כדורסל בלי שהיה ה-PRIORITY. ההעדפה הראשונה לכל דבר אחר".

זה לא היה עניין של "כן" או "לא" בשבילו. לא עסק של 50-50. הוא שקע בתוך ענן אפור, ויום אחד זה היה "80" ויום למחרת "20".. "הייתי אובד עצות וזה פגע במשחקי בעונה שעברה. עתה אני יודע שזהו זה, כל משחק הוא המשחק האחרון שלי באריזה הזאת בתאריך הזה, ואני מרגיש משוחרר ורגוע כפי שלא הייתי הרבה זמן!".

חוסר ההחלטה במה לעשות פגע מאד במשחקו, והוא סיים את העונה עם ממוצע של 6.5 נק' למשחק, הקטן ביותר בקריירה שלו שהתחילה כשהיה איטריה בגובה 2.12 מ' בן 18. הוא כמעט לא שיחק עם גבו לסל, והוא לא היה הרבה יותר משוטינג גארד הקולע מרחוק בממוצע של 44% – אף זה הנמוך בקריירה.

אפילו כשהוא התבקש לשחק סנטר במקום ברוק לופז הפצוע, ראית אותו 6-7 מטרים מהסל יותר מאשר בצבע. החוזה לשנתו האחרונה הזאת הוא על 12 מיליון, ואני לא רואה אותו חוזר לשנתו ה-21 כפי שעשו רק רוברט פריש וקווין וויליס, כי אף אחד לא ישלם לו יותר ממשכורת מינימום לווטרן. 

"אני אפילו לא חושב על עונת כדורסל נוספת. כל מה שאני חושב עליו זוהי העונה הזאת, וליהנות מכל רגע ממנה".

מעלתו הגדולה ביותר היא שהוא מנהיג בטבעו. דברן גדול נון סטופ, ולא מתבייש לומר מה שהוא חושב.

הנה מה שג'ו ג'ונסון אומר:

 

“He’s the life of the locker room,” Joe Johnson said, “a great leader, very vocal. We need him, not only in the locker room but on the floor as well. He helps in so many ways and I’m glad he’s back.”

ודרון ויליאמס מוסיף:

“He’s still smart,” Deron Williams added. “What he brings to this team leadership-wise can’t be forgotten about. So we’re excited to have him back, excited for him to be on our team, and just the knowledge he gives the young guys. I think he’s a big reason why Mason [Plumlee] has developed so fast, because he’s got one of the best players to ever play the game on the bench, one of the best big men to ever play this game, coaching him every day.”

מייסון פלמלי: "הוא הסיבה הראשית שתוך עונה עליתי מבחירה מס' 22 בדראפט למדליית זהב באליפות העולם כשחקן נבחרת ארה"ב".

אני זוכר שתום ת'יבולו אמר בספרד לעתונאים ש-"מספיק לראות את מייסון כמה דקות לראות את ההשפעה של קווין גארנט"

הוא לא יגיד זאת בקול רם כי ישנה מין 'אומרטה' בין שחקני ה-NBA הזקנים שהם באותו גיל בערך אפילו שהם מאמנים (הכוונה לג'ייסון קיד) אבל קווין אומר – מבלי להזכיר שמות – שהוא מרגיש מצויין עם המאמן החדש של הנטס ליונל הולינס. "אני מוכן לעשות כל מה שיגיד לי. אפילו לשחק פוינט גארד".

אם כל שחקני הנטס בריאים, ואם קווין גארנט ממשיך לשחק כפי שהוא משחק, אז הנטס שלא היתה בשיחות בכלל ככוח מאיים במזרח יכולה בקלות ליהפך לכזה.

אתה יכול לשנוא את גארנט, אבל אתה לא יכול לומר שהוא אינו אחד מקבוצת שחקני ה-NBA הטובים ביותר ב-20 השנים האחרונות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. חייב להוסיף:

    "מרוץ בלונגשאמפ" של אדוארד מאנה, מאבות האימפרסיוניזים:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longchamp_Racecourse#mediaviewer/File:RacesatLongchampManet1867.jpg

    סדרת ציורי "האחים ביגלין" של הריאליסט האמריקאי תומס איקינס:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Biglin_Brothers#mediaviewer/File:The_biglin_brothers_turning_the_stake-boat_thomas_eakins.jpeg

  2. חביב ביותר. הכי אהבתי את מירוץ האצבעות וקישקוש קבוצת רוכבי האופניים…

    דרך אגב, אם הייתי יודע בגיל יותר צעיר שלשכשך על מזרון ים מתנפח זה ספורט הקריירה שלי הייתה נראית אחרת….

  3. מה קרה לך דוקטור ?
    מי זו הקונפה הזו ? עדיף לשים את החציל באקונומיקה
    תרבות תרבות אבל אפשר היה לשים דוגמנית עירום קצת יותר לעניין שחא יפול לאשך האשך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט