עמרי כספי: גאווה מקומית, גם על הספסל / גל שור מלוס אנג'לס

גאווה מקומית, גם על הספסל

 

גל שור, כתבנו בלוס אנג'לס 

==

עומרי כספי, שנה רביעית בליגה הטובה בעולם, השתתף ביום שני באירועי ה"לילה לכבוד ישראל" שאירגנו הקונסוליה הישראלית והלוס אנג'לס קליפרס * הוא חתם למעריצים, חייך בסבלנות ובילה את יתר הזמן על ספסל קבוצתו, קליבלנד קאבלירס, שעקצה במפתיע את הקליפרס הפייבוריטים * המראות והקולות

==

קשה שלא להתרשם מעומרי כספי – האדם קודם כל, הספורטאי אחר כך. הוא התחיל החודש את שנתו הרביעית כשחקן הישראלי הראשון – והיחיד בהיסטוריה – בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ודורג כאחד מ-250 הטובים שבהם ע"י ESPN בתחילת העונה. אחרי שתי עונות מצוייונות בסקרמנטו קינגס הועבר כספי בשנה שעברה בטרייד לקליבנד קאבלירס, שבעידן פוסט לברון הפכו לאחת מנמושות הליגה.

לכספי יש מאמן קשוח ובלתי מתחשב – ביירון סקוט, שכיכב בשורות הלייקרס בשנות ה-80 והאליפויות הגדולות של ה"שואו טיים" עם מג'יק, קארים ושות'. עכשיו סקוט מספסל את כספי בארבעת המשחקים הראשונים – רמז לזמנים הקשים הצפויים לו בעונת החוזה האחרונה שלו.

כספי שותף השנה רק ב-6:43 דקות של סיום המשחק השני של העונה. בפיגור 21 הפרש של הקאבלירס מול שיקאגו מצא ביירון סקוט לנכון להכניס את מספר 36 לשחק. שיספוג קצת אווירה, אולי יבקש חתימה מהשחקנים שבאמת נלקחים בחשבון כרגע בקליבלנד, וישאל אותם איך זה. "יש שני שחקנים לפניו ברוטציה", הסביר המאמן בקצרה בסיום. קליבלנד הובסה במשחק 115:86. "הרגשתי טוב מאוד הערב", סיכם כספי לאחר מכן, "לא שיחקתי כבר כמעט שבועיים, אבל בסך הכל היתה לי הכנה אופטימלית ואני בכושר מצוין".
כספי: "הסיטואציה הזאת מזכירה לי את שנת הרוקי שלי. כל דקה אני צריך להפוך לדקה וחצי, שתיים, ארבע ושמונה. יש לי ניסיון של שחקן ותיק, אבל אני צריך להילחם על המקום שלי, זה המצב, אי אפשר להסתתר ואני לא רוצה להסתתר מאחורי כלום. העונה עוד ארוכה, אז בסופו של דבר ההזדמנות שלי תגיע. "בין אם אלה שש דקות ובין אם זה שפתאום חס וחלילה מישהו ייפצע, בכל פעם שאני מקבל דקות זו הזדמנות מבחינתי להוכיח את עצמי. זה לא קורה הרבה, אבל זו הדרך, ואין מה לעשות".

סקוט הסביר בדיפלומטיות, שכספי "בסדר גמור" באימונים. אלא שלפניו בתור בעמדה 3 נמצאים סי.ג'יי מיילס ואלונזו ג'י. כספי מבהיר ש"אני בקשר טוב מאוד עם סקוט, וזה טוב שאני בסדר באימונים – זה אומר שאין שום סיבה שלא אקבל הזדמנות באיזשהו שלב של העונה. אנחנו רק בהתחלה, יש עוד 78 משחקים".

אפשר להאמין לכספי כשהוא מתעקש שגם אם זוהי השנה האחרונה בחוזה הרוקי שלו, "אין פה מבחן מבחינתי, אני ממש לא חושש למעמד ולעתיד שלי ב-NBA… אני מרוכז רק באיך להפוך את העונה הזו לעונה מוצלחת".

עמרי כספי עם בר מיכאלי

***

ועדיין, כספי הוא מושא חלומות לכל קהילה יהודית גדולה ביבשת. ללוס אנג'לס הוא הגיע מסופר קצר, זקנו גזוז היטב, וחיוך המיליון דולר שלו מוכן למפגש עם עשרות המעריצים הישראלים והיהודים שחבשו את השורות הראשונות של הסטייפלס סנטר שעה וחצי לפני תחילת המשחק מול הקליפרס. כספי התחבק והסתחבק, חתם ברצון ובסבלנות על דגלי ישראל שסיפקה מרינה, אשת התקשורת של הקונסוליה, וגילה אופטימיות באשר לסיכוייו לעלות על הפרקט הערב.

הקונסוליה הישראלית בראשות הקונכ"ל דיויד סגל חברה לבעלי הקליפרס היהודי, דונלנד סטרלינג ,וניצלה את ביקורו של כספי בעיר לעריכת "לילה לכבוד ישראל". זה התבטא בהנפקת מאות כרטיסים מוזלים למשחק לחברי הקהילה; הצבת דוכן מידע על ישראל במסדרונות הסטייפלס סנטר; נאום קצר של סגל לפני תחילת המשחק ושירה מרגשת של ההימנון האמריקאי, ערב בחירות 2012, מפיה של ליאל קולט, כוכבת ישראלית עולה בעיר המלאכים.

בהפסקה הוכיחו בנות להקת הריקוד של בית הספר התיכון מילקן שבנוסף להישגים האקדמיים אפשר בהחלט להשוות אותן ל"קליפרס גירלז", להקת המעודדות הקבועה של הקבוצה השניה והמבטיחה של העיר.

והיה גם משחק. כספי, למרבה הצער של כולנו, חימם במהלך כל השעתיים וחצי את הספסל, תוך שהוא שקוע בשיחות-נפש עם לוק וולטון, האקס לייקרס לשעבר החתום על כמה וכמה אליפויות אן.בי.איי. וקליבלנד של כספי, קבוצה צעירה וחצופה, היכתה את הקליפרס הפייבוריטים וקירקסה את כוכביהם, בראשות כריס פול ובלייק גריפין, בדרך לניצחון מפתיע 108-101.

את כספי ניראה בלוס אנג'לס, קרוב לוודאי, עוד פעם אחת, כשקבוצתו תגיע הנה למשחק מול הלוס אנג'לס לייקרס. בשנים עברו כספי נתן הצגות נהדרות במשחקים מולך הסגולים זהובים. עכשיו צריך להמשיך ולהחזיק לו אצבעות ולהתפלל להצלחת והמשך הקריירה האמריקאית שלו; אחרי הכל, במכבי תל אביב ובהיכל נוקיה נישמר לו כל הזמן מקום של כבוד…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מאמר מעולה, לדעתי כספי בהמשך הקריירה יהיה בנץ' וורמר באנ.בי.איי, או רול פלייר בקבוצה גרועה כמו הפיסטונס.

  2. בר מיכאלי?!?!? גל אם אתה קורא לה ככה כניראה הקשר שלך עם ישראל מתערער ואתה צריך לחזור לפה לקבל קצת ציונות חזרה!!

  3. אני לא זוכר 2 עונות טובות של כספי.

    עונת רוקי טובה שגרמה להייפ מוגזם מאוד סביבו.
    הוא בצדק לא משחק. סקוט לא מאמין בו ובצדק.
    הוא מאוד כבד, חסר ביטחון גם בהתקפה וגם בשמירה, לדעתי מסיים את החוזה וחוזר לאירופה.

  4. לצערי כספי לא הפך לשחקן טוב יותר בנ ב א. המסת שריר שהוא הוסיף- רק פוגעת בו- הוא איטי וכבד יותר, וקשה ככה לתפקד כ סמול בנ ב א. הייתי דווקא ממליץ לו לזנוח את הקשת ולעבור לשחק יותר תחת הסל- נכון שיהיה לו קשה עם ה PF החזקים ממנו, אבל אין לו מה להפסיד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט