דיון. הגולש שרון לוינסון שואל: מדוע קהל ה-NBA 'מת' לעומת אירופה?

 

 

 

דיון הופס-האם האוהדים ב- NBA יכולים להתפתח לרמות של אוהדי הכדורסל  באירופה?

שרון לוינסון

באירופה , בעיקר בסרביה , קהל האוהדים בכדורסל הוא משמעותי ביותר ויודע לעשות תצוגות עידוד מפוארות כמו בסרטון הבא-

http://www.youtube.com/watch?v=zFb3J5w8IWs

או בסרטון הזה-http://www.youtube.com/watch?v=8iF-lbtwqZY

 לדעתי קהל אוהדים חם ותומך זה דבר שממש חסר ב-NBA ומוריד מהכיף של המשחק והציפייה בו.

האם לדעתכם יום אחד נראה את האוהדים ב-NBA  מתאחדים ומציגים תצוגות עידוד מרשימות?

יום אחד נראה המון אירים-אמריקאים משוגעים תומכים בבוסטון בהתלהבות אדירה ובתיאום רב?

קהל רב תומך בניקס או בהיט בתצוגות עידוד כמו בסרביה?

איך זה שרמת הכדורסל ב-NBA היא גבוהה הרבה יותר מאשר באירופה, אבל מעורבות הקהל היא 'שקטה' ופחות אמוציונלית?

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. שאלה מעניינת ביותר.
    עובדה שבקולג'ים – קחו לדוגמא את 'דיוק יוניברסיטי' הנאורה – הקהל מטורף כמו באירופה!

  2. אחת הסיבות היא שבארה"ב רמת הקהל במשחקי NBA היא גבוהה בהרבה מאשר באירופה (הרבה כרטיסים עונתיים של חברות-ענק שניתנים לCUSTOMERS וכן מחיר הכרטיסים)

  3. באמת שאלה מעניינת. לדעתי, האמריקאים מפונקים מידי, כמו בהרבה תחומים אחרים, גם בעידוד. יש להם כרוז שאומר להם מה לצעוק ומתי וכל מה שהם אומרים זה: ״DEFENSE" חלוש.

  4. הנהלת הפועל החליטה לאמץ את "שיר" האוהדים "יאללה הפועל". בתחילת רבעים או אחרי פסקי זמן, החצי המזרחי של הקהל צועק "יאללה הפועל", המערבי עונה לו וחוזר חלילה – כך זה שנים רבות.
    במשחק הבית נגד הפועל ת"א, עם תחילת הרבע האחרון, החל הכרוז לצעוק "5, 4, 3, 2, 1..!", הספירה המסורתית של מנהיגי האוהדים לפני ה"שיר". 8,000 אוהדי הפועל ענו לו בשתיקה רועמת. האוהדים האירופאים לא מסכימים להיכנס למסגרת.

  5. זה פשוט הגיל והחתך הסוציו אקונומי של הקהל.
    בדאלאס, רבים מהצופים במגרש כלל לא מכירים את החוקים והמאזנים. הם מגיעים למשחק אחד שניים בשנה.

  6. נושא מצוין לדיון. מלבד אצל גולדן סטייט, ההרגשה היא שהם מתעוררים בפלייאוף.
    הלוואי והיו עושים שם חצי מהרעש של אוהדי המכללות.

  7. גם בכדורסל קולג'ים וגם בכדורסל אירופאי יש קשר כלשהו בין הקבוצה לקהל המקומי, בין אם זה סטודנטים שמעודדים סטודנטים אחרים, או שחקנים שהם חלק מהקהילה של העיר,גדלו אצלה ועכשיו מובילים אותה.

    בליגה אין את הקשר הקהילתי החזק הזה, לדעתי זה משפיע משמעותית.

    1. נראה לי שעלית על העניין. אין ממש חיבור בין הקבוצות לעיר, התושבים לא מרגישים שהקבוצה והשחקנים מייצגים אותם אלא רק חלק מ- show.
      בערים שכן הצליחו להתחבר לתושבים, כמו סיאטל סיהוקס בפוטבול, האוהדים הם מהטובים בעולם והאווירה מחשמלת.

      דבר נוסף הוא הבדל תרבויות. תרבות הספורט באמריקה היא לבוא ולהינות. אין מקום לקללות ולאלימות, מה שנקרא pg-13. קצת "פרווה" למחוזותינו צמאי הדם אבל אין בזה רק רע.

  8. כשאומרים "אירופה" צריכים להפריד בין יוון, טורקיה, איטליה, ספרד, ו…ישראל. אתם יודעים, 'לבאנט'. הקהל ביד אליהו חצי צ'חצ'חים, וילדים בני 12-14 שעושים מהומות. לבנטינים – לא יעזור שום דבר. אנחנו תרבותיים וג'נטלמנים כמו חלקי אירופה שאינם לבנטינים, כמו נורווגיה, שבדיה, דנמרק, סקוטלנד – הקהל יתנהג כמו קהל אמריקאי.
    ולשעייה – שאין לו רבע מושג כי הוא בוודאי לא היה בכל ימי חייו במשחק כדורסל – הקהל האמריקאי מבין כדורסל (ואותו דבר בבייסבול, ופוטבול) הרבה, הרבה, הרבה יותר מכל קהל אחר בעולם. אני ישבתי באולמות כדורסל רבים מספור בארה"ב גם בלפחות 20 אולנות NBA, ובעשרות במכללות, וכן בישראל בלפחות 10 אולמות, ובאירופה עם מכבי ת"א כמה וכמה פעמים, ואני יודע על מה אני מדבר.

    1. הקהל של מכבי באירופה זה לא פקטור לשום דבר, אותו קהל של "אוהדי-יום-חמישי" זוכה להרבה בוז בארץ, כל מיני אוהדים מתלהבים שעוזבים משחק בפיגור 5 דקה לסיום כדי שלא יהיו להם פקקים בדרך החוצה משכונת התקווה

  9. הרבה מהאוהדים באירופה לא מבינים כדורסל כמו האמריקאים, עם השכל, אלא עם הלב.
    באירופה, בניגוד למה שהרבה חושבים, ישנה עדיין מנטאליות שבטית, אפילו בארצות המערביות. דבר זה מתבטא באהדה החזקה לקבוצות. הדוגמא הכי טובה היא קוצות הכדורגל והרוגבי באנגליה ובסקוטלנד. באמריקה יש את זה בעיקר בקולג'ים, כפי שנאמר, בגלל הגיל הצעיר, תמימות הנעורים והחוסר במסחריות. בקבוצות המקצועניות הכסף מדבר כל כך חזק שקבוצה יכולה לעזוב את העיר. כמו שאומרים "רק באמריקה". הרבה אנשים מתייחסים לספורט כמו אל בידור, וטוב שכך, לא יהרגו בשביל הקבוצה שלהם.

    1. דוגמה מהכדורגל,
      ריאל מדריד זה מועדון ממסוחר ברמה גבוהה ביותר , והוא בבעלות אוהדים.
      גם באיירן הצליחה להכניס מהכנסות מסחריות {לא כולל מענקים וזכויות שידור} יותר מ-300 מליון יורו והיא בבעלות של 76 אחוזים של האוהדים.

  10. מעדיף את הקהל ב nba על הקהל באירופה.

    קודם כל, הקהל במכללות גומה מבחינת העידוד לקהל באירופה- הארגון, השירים, הצבע. רק שבמכללות כמות הקהל שמגיעה היא משהו כמו פי 10 ממה שמגיע באירופה. ואם נשווה קהל של פוטבול מכללות לקהל של כדורגל אירופאי או דרום אמריקאי , גם שם לדעתי יש שיוויון

    הסיבה שאני מעדיף את קהל ה nba לקהל האירופאי היא הקיצוניות והפשיסטיות של האירופאים לעומת הקהל היותר נינוח ותרבותי של ארה״ב. אין שירי קללות, אין יריקות, אין גזענות, אין זריקת חפצים. בארה״ב אקח את המשפחה בכיף לארוע ספורט , באירופה (כדורגל וכדורסל) – לא. אני נגעל מקהל של צעירים מזיעים בלי חולצה שעומדים ומקללים ביציע.

    מעבר לכך, יד הבדל גדול בין העידוד במהלך העונה לעידוד בפלייאוף. כולם יודעים שהעונה הרגילה היא בעיקרון אמצעי להכנסת כסף והעברת הזמן עד לפליי אוף

    ולסיום- מצחיק להשוות קהלים בכדורסל כשאירופה כמות הקהל שמגיעה היא בסדר גודל של מדחק אמצע טבלה בליגת העל בכדורגל . בnba משחק עם 14000 צופים הוא משחק עם מעט קהל. אם מכבי תא ל בפיינל פור יהיו ביציעים אולי רבע מהכמות הזו.

    קיצר – מעדיף nba בכל פרמטר. יותר קהל, יותר תרבות, פחות אלימות

    מעבר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט