טריידים שצריכים לקרות/רועי ויינברג

העונה הקרובה מגיעה עוד פחות משבוע, ותפגיש שחקנים רבים שהגיעו לצומת דרכים מסויימת בקריירה שלהם, וחלקם הולך להיות מוזכר לעתים תכופות כמועמדים לטרייד. בכתבה הבאה נראה 2 טריידים, של שחקנים שהוזכרו, ויוזכרו רבות, בהקשר זה, שיכולים לשפר 4 מועדונים בגדול.

*

רונדו תמורת מונרו

בוסטון מקבלת: גרג מונרו, שחקן של 15.8 נק' עם 9.3 אס' ב-33 דקות למשחק בעונה האחרונה. שיחק בכל 82 המשחקים, בן 24, ובחירת דראפט מוגנת (טופ 20).

דטרויט מקבלת את: ראז'ון רונדו, שחקן של 11.7 נק' עם 9.8 אס' ב-33 דקות למשחק בעונה האחרונה, שיחק 30 משחקים, בן 28.

אם משווים את כל מה שכל אחד מהם עשה בקריירה, בנוסף לכך שרונדו רק בן 28, הטרייד הזה נראה תמוה. רונדו, שחקן שהדיח את הקאבס של לברון ג'יימס, מו וויליאמס ושאקיל אוניל במו ידיו והוביל קבוצה בינונית לגמר, הגארד השומר הטוב בליגה, חבר חמישית ההגנה ב-2 העונות המלאות האחרונות שלו, תמורת בחירת דראפט ועוד גבוה של 15-10?

לבוסטון של 2014/15 יש עומס חסר תקדים בקו האחורי, ללא רונדו שיעדר חודשיים. מרקוס סמארט, איברי בראדלי, מרקוס ת'ורנטון, ואוון טרנר, כולם שחקנים של יותר מ-25 דקות למשחק, יצטרכו לחלוק את עמדות 1-2, כאשר גם לשחקנים כג'יימס יאנג, וויל ביינום ופיל פרסי מגיעות כמה דקות למשחק. לכל הפלונטר הזה נכנס רונדו, שחקן שהשווה רבות לפרוספקט המבטיח של עיר השעועית, סמארט. בעמדת הסנטר של הקבוצה יש את קלי אונלינק וטיילר זלר, צמד שחקנים מבטיחים, אבל לא כאלו שמספיקים כדי לאייש עמדת סנטר של קבוצת אנ.בי.איי, טוב, חוץ מפילדלפיה.

מנגד, בדטרויט יש פלונטר של גבוהים-ג'וש סמית', ג'ונאס ג'רבקו, מונרו ודרומונד משחקים בעמדות 4-5, והמהלך שמו צ'יקס ניסה לעשות אשתקד, ולתת לסמית' לשחק כסמול פורוורד, נחל כישלון חרוץ. מנגד, לקבוצה יש עמדת פוינט גארד דלילה, שכוללת את ברנדון ג'ניגס, שבאופן משחקו משחק כשוטינג גארד הרבה יותר מרכז, בדומה לדי.ג'יי אאגוסטין.

עקב כך, המהלך הנכון מבחינת 2 הקבוצות זה טרייד של גרג מונרו תמורת ראז'ון רונדו, מה שיתן לבוסטון מפלץ בגובה 2.11 מטר, שומר פנטסטי, שעליו הקבוצה תוכל לבסס את ההגנה שלה. לצד בראדלי, סמארט וסולינג'ר יש לבוסטון בסיס חזק מאוד, ומספיק מקום מתחת לגג השכר כדי לפתות שחקנים חופשיים טובים בסוף העונה. מנגד, לדטרויט יהיה סוף סוף מנהל משחק, שיאפשר לג'ניגס לשחק כשוטינג גארד בלי להפקיר את ההגנה, ויתן קו קדמי גמיש ויעיל הרבה יותר מסמית'-מונרו-דרומונד.

מבחינת דטרויט, זה נותן חמישייה שיכולה לרוץ לטופ 4 מיד לאחר הטרייד (רונדו, ג'ניגס, באטלר, סמית', דרומונד), עם הספסל החזק שיש לקבוצה. לבוסטון זה נותן פונטציאל לעתיד-מונרו, סמארט, בראדלי וסולינג'ר בני 25 ומטה. יחד עם טרייד על גרין,אונלינק וזלר, או החתמת סמול פורוורד בולט (לברון, לאונרד, גיי, ושחקנים כמו קליי ת'ומפסון וג'ימי באטלר, שיכולים לשחק כסמול פורוורדים, יהיו שחקנים חופשיים בקיץ).

*

פקוביץ' תמורת בלדסו תמורת מרטין

בדומה לטרייד הקודם, גם כאן יש החלפה של גארד בסנטר.

מינסוטה מקבלת: שחקן של 17.7 נק', 5.5 אס' ו-4.7 ריב' למשחק, שמוכן להוביל קבוצה כאן ועכשיו. בעונה האחרונה שיחק ב-43 משחקים, והוא רק בן 24, ואת כריס קופלנד, טווינר עם יד חזקה מהשלוש שיחזק את הספסל של הקבוצה.

פניקס מקבלת: בוסט גדול לצבע בדמות 17.5 נק' ו-8.7 ריב' למשחק, לא דבר של מה בכך לצידו של מכונת הריבאונד קווין לאב, שבאו לידי ביטוי ב-31 דקות ו-54 משחקים.

אינדיאנה מקבלת: את הסקורר קווין מרטין, שיעשה את מה שחסר לאינדיאנה כאשר סטפנסון וג'ורג' עזבו-נקודות, והרבה. אנחנו מדברים על שחקן של 19 נקודות ב-43% מהשדה, 38% מהשלוש ו-89% מהעונשין בעונה האחרונה.

בדומה לבוסטון, גם בפניקס יש 3 גארדים מובילים-אריק בלדסו, איזייאה תומאס וגוראן דראגיץ'. העובדה כי דראגיץ' זכה בתואר השחקן המשתפר ופניקס עושה מהלכים רבים כדי להשאירו (החתמת אחיו בקבוצה, למשל), ותומאס הגיע למועדון רק בקיץ האחרון, משאירה את בלדסו, שחתימתו מחדש עם הפרנצ'ייז נראתה כברירת מחדל של שתי הצדדים, כמועמד טבעי לטרייד. כאשר טיילר אניס, ארצ'י גודווין, ג'רלד גרין וזוראן דראגיץ' גם ילחמו על דקות, הגיוני שאחד מהשלושה יועבר.

בנוסף, לפניקס אין סנטר. מיילס פלאמלי מתפתח בקצב יפה, אבל לא סנטר פותח בקבוצת פלייאוף מערבית. אלכס לן מסתמן כבאסט דראפט, באחד בו 4 מ-5 הבחירות הראשונות מאכזבות (אוטו פורטר, בנט, לן, זלר), והם צריכים שחקן שיתאים לצד עמדת הגארד הסופר-מוכשרת שלהם, וההספק הסביר בעמדות הפורוורד (האחים מוריס, טאקר, טי ג'יי וורן ופלאמלי, שבמקור משחק כפאוור פורוורד). לכן מי שמתאים זה פקוביץ', שיחזק את פניקס בצבע.

בארץ 10,000 האגמים, מיניאפוליס, מתקבץ קאדר צעיר, ומבטיח, ביותר. ריקי רוביו כפוינט גארד, ולצידו אנדרו וויגינס כסמול פורוורד, אנטוני בנט ות'דאוס יאנג בתור פאוור פורוורדים, וגיורגי דיאנג, הסנגלי המצויין, כסנטר. החוליה החסרה, שתוכל להחזיר את הקבוצה לפלייאוף לאחר עשור, היא אריק בלדסו. זאק לווין בוסרי מדי נכון לעכשיו, וכאשר יתפתח (ויזכה ללא מעט הזדמנויות לכך, עקב בריאותו הרופפת של בלדסו), השילוב ביניהם יוכל להביא את מינסוטה לגבהים חדשים. כל החבורה הזאת מתחת לגיל 25 (מלבד יאנג, 27), מה שמאפשר להם, על הנייר, 7-8 שנים של משחק ביחד כאשר כולם בשיאם.

בצד השלישי של העסקה נמצאת אינדיאנה. אינדיאנה קלעה בעונה האחרונה 96.7 נקודות, הנתון ה-24 בגובהו בליגה, כאשר ג'ורג' אנד סטפנסון מספקים 35.5 נק' למשחק. מישהו באמת מצפה מרודני סטאקי וסי ג'יי מילס לספק כמות זהה? הסיכוי קלוש. לכן מרטין יתאים לקבוצה, ויתן לה סקורר מצויין, לצדם של היל, היברט ושות'.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. רועי העסקות שלך נשמעות מעניינות מאוד לקבוצות המעורבות, אבל האם זה מסתדר מבחינת משכורות/תקרת שכר ? זה המכשול האמיתי.
    דדי – לטיפולך מה אפשרי ומה לא.

  2. אני חושב שרונדו שווה הרבה יותר מהנכתב למעלה אבל אני מבין למה כרגע זה מה שנותנים עבורו.

    בנוגע לטרייד השני הוא לא כל כך ברור. אם אני זוכר נכון מרטין עזב את מינסוטה לא זוכר לאיזה קבוצה. לא ברור לי מה אינדיאנה נותנת. ובנימה אישית מינסוטה צריכה להיבנות מההתחלה ולא להתחיל לרוץ עכשיו. אם הם ייבנו טוב תוך 3 שנים הם אוקלהומה הבאה.

  3. פקוביץ' זה בערך השחקן האחרון שפיניקס(שתעדיף להמשיך לרוץ, לחדור ולהוציא החוצה כמה שיותר) צריכה.

    הוא גם הנסטר הפותח עם הגנת הטבעת החלשה ביותר ולקבוצה שזה היה בעיה עבורה בקיץ שעבר אתה לא רוצה להוסיף אחד שיבליט עוד יותר את הבעיה.

  4. מונרו שומר גרוע ,בקשר למקום מתחת לגג השכר אין שום קשר לטרייד (גם ככה מונרו ורונדו מסיימים חוזה בסוף העונה )ולמרות זאת אני גם חושב שהטרייד הזה מצוין ל2 הצדדים (למרות שבוסטון יכולה יותר)ואני מאוד רוצה לראות את מונרו משחק כסנטר
    ולדעתי לקליי אוליניק יש פוטנציאל גבוה מאוד להיות סקורר מצוין (גם בעמדת הפאוור פורוורד)

    ובטרייד השני אין שום סיכוי שאינדיאנה תיקח את קווין מרטין כי הוא שחקן הגנה גרוע !פרנק ווגל הוא מאמן הגנה שלא ממש אוהב שחקנים שלא מצליחים בצד הזה של המגרש
    ופיניקס בחיים לא תיקח את פקוביץ שגם הוא חור בהגנה וגם פלאמלי מתפתח למשהו יפה (וגם השכר הנמוך שלו מוסיף לו נקודות)והקבוצה היחידה שתסכים לטרייד היא מינסוטה שהטרייד ייתן דקות לצעירים שלה ויקצץ להם בשכר

  5. תודה רבה, נהניתי לקרוא!
    כתוב מושך ומעניין, ונותן הרבה חומר למחשבה. טריידים זה הנושא שבו אפשר להיות הכי יצירתיים ולהתפרע, ורק ככה באים הרעיונות הגדולים

  6. גם אני לא הבנתי מי זאת קליבלנד של מו וויליאמס ושאק שני הפרנצ'ייז פליירס, וגם, רונדו לא הוביל אף קבוצה לשום דבר לבדו או אפילו בראשותו, לכל היותר כחלק מהמנהיגים, ואני בספק אם חלק שווה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט