מעורב "הו-הא מה קרה? וותיקי שחקני 'שאר העולם'  אוכלים אותה" / מנחם לס

מעורב "הו-הא מה קרה? וותיקי שחקני 'שאר העולם' אוכלים אותה" / מנחם לס

מעורב "הו-הא מה קרה? וותיקי שחקני 'שאר העולם'  אוכלים אותה" / מנחם לס

1. למה ומדוע בעלי הקבוצות והבוסים של הנ.ב.א סרבו עד לפני 3-4 שנים למשחק "ארה"ב נגד שאר העולם"?

הנ.ב.א – בעלים, קומיסיונר, ואולי גם מנכ"לים – סרבו משך שנים למשחק: "ארה"ב נגד שאר העולם", כי כשבארה"ב משחקים לארי בירד, מג'יק ג'ונסון, קרים עבדול ג'אבר, וכאלה, ואת העולם מייצגים פטרוביץ', טוני קוקוץ', ו-וולאדה דיבאץ', השחיטה הייתה טוטאלית. גם יותר מאוחר כשב-NBA שיחקו אמריקאים כמייקל ג'ורדן, צ'ארלס בארקלי, סקוטי פיפן, שקיל אוניל, קרל מלון, או קובי בריאנט, ולשאר העולם היה את דירק נוביצקי, יאו מינג, פאו ומארק גאסול, או טוני פרקר, חששו ממשחק בו יקרעו האמריקאים לשאר העולם את הצורה. ייתכן ש'נבחרת החלומות' של 1992 ושליטתה המחלטת על שאר העולם, היוו הוכחה לבוסים של ה-NBA שאין טעם להעמיד את נבחרת שאר העולם נגד האמריקאים.

אבל היום אנחנו ב-2026.

הזרים ב-NBA הם ניקולה ג'וקיץ' מסרביה, לוקה דונצ'יק מסלובניה, דני אבדיה מישראל, ג'יאניס מיוון, שג"א מקנדה, ויקטור וומבי מצרפת, ג'מאל מוריי מקנדה, אלפרן שנגון מטורקיה, ג'ונאס וולנצ'ואניס מליטא, לאורי מרקנן מפינלנד, פסקל סיאקם מקמרון, או פרנץ ווגנר מאורלנדו, האופרה היא שונה לחלוטין.

האמנם? האמנם הקבוצה הזאת תנצח את נבחרת ארה"ב שאני הייתי בוחר מ-12 השחקנים הבאים?

ג'יילן ברונסון, קייד קנינגהאם, אנטוני אדווארדס, דונובן מיצ'ל, אנטוני דייויס, קווין דוראנט, ג'ייסון טאטום (עד שהיו מרימים את המשחק הוא היה כבר בדרך לפרישה), לברון ג'יימס, סטפן קרי, באם אדאביו, ג'יילן בראון, דווין בוקר, טייריס מקסי, צ'ט הולמגרן, קופר פלאג, פייטון פריצ'רד, קרל אנטוני טאונס, ג'יילן ג'ונסון, ג'יימס הארדן.

אם אני מאמן ארה"ב, אני חותך אוטומטית כל שחקן מעל גיל 30, מלבד סטפן קרי. אליו הייתי מצרף את הצעירים ג'יילן ברונסון, קייד קנינגהאם, אנטוני אדווארדס, דונובן מיצ'ל, אנטוני דייויס, ג'ייסון טאטום, ג'יילן בראון, טייריס מקסי, קופר פלאג, פייטון פריצ'רד, ודווין בוקר.

אני יודע שאין לנו גבוה ברמה של ניקולה ג'וקיץ', אבל אם ראיתם מה שהניקס עשו לו אתמול אולי אתם מבינים את כוונתי לצורת המשחק נגד הוונילים. הוא שם את ה-30 שלו אבל בעבודת פרך. הוא נשם ונשף כאילו הוא סוחב רכבת. אני אומר לנבחרת הזאת לשחק הכי מהר שהשחקנים שיחקו אי פעם. אני רוצה כדור בסל תוך 10-14 שניות. הזרים לא מבינים מה נפל עליהם כי לאמריקאים יש את קלעי השלשות הטובים ביותר בעולם – סטפן קרי, ג'יילן ברונסון, דונובן מיצ'ל, ג'ייסון טאטום, דווין בוקר, או פייטון פריצ'רד.

2. מי מנצחת, ארה"ב או הוונייל'יה?

3. לג'יאניס הייתה תשובה ראוייה כשנשאל כיצד הוא מרגיש שזמן הטריידים תם, והוא עדיין במילווקי.

הוא ענה: – – – "LEGENDS DON'T CHASE; THEY ATTRACT" – שחקני כדורסל עליונים כמוני לא רודפים אחרי אליפויות, הם מושכים שחקנים להשיג אליפויות!"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
49 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
מומינאבא
06/02/2026 0:23:15

תודה מנחם
הבעיה השנה של שאר העולם זה ערימה של פציעות

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/02/2026 0:28:20

אפשר לשחק עם הפורמט כמה שרוצים, אני חושש שהתוצאה תהיה דומה. זו רק דעה של רפה הבנה אחד, אבל נראה לי שמאז שכוכבי הליגה הבינו ששבוע האולסטאר יכול להיות מנוצל למנוחה ומינגלינג, ולא להזעה וקרוס דריבלינג, החיים שלהם נהיו מעט יותר נעימים. מבין אותם לגמרי.
תודה רבה מנחם וסופש נעים לכל

עמיחי קטן
06/02/2026 0:30:15

תודה מנחם.
חמישייה של לוקה, שיי, יאניס, וומבי ויוקיץ' לוקחת בהפרש גדול כל חמישייה אמריקאית נוכחית שתבחר, ולפחות לפי הדירוג העדכני של דה-רינגר מדובר ב-5 השחקנים הכי טובים בעולם היום. תוסיף לזה ספסל של מארי, אבדיה, ואגנר, מרקאנן, סיאקם, טאונס ושנגון, ואני לא חושב שהאמריקאים יכולים לייצר משהו שמתקרב לזה.

Florida man
06/02/2026 6:12:03

מסכים, ארה"ב לקחת זהב בפריז רק בגלל שקארי וכל הוותיקים נתנו את התחת. כל הברונסונים והמיצ'לים למיניהם יאכלו חצץ מול לוקה, יאניס ג'וקר וומבי.

עמיחי קטן
06/02/2026 8:29:11
הגב ל  Florida man

יותר פשוט – ארה"ב ניצחו כי בכל פעם הם התמודדו עם נבחרת אחת. מבין התריסר שאני ציינתי, הנבחרת היחידה עם יותר מנציג אחד זו קנדה, והם לא היו נגד ארה"ב באולימפיאדה. אפשר להוסיף לזה גם את שני המשחקים הכי גדולים בתולדות האולימפיאדה – החצי והגמר של סטף – שבלעדיהם זה היה נגמר בהפסד לסרביה/צרפת

NBA בדם
06/02/2026 9:21:49

שני המשחקים הגדולים בתולדות האולמפיאדה היו ארה"ב נגד ספרד ב2008 (הכי טוב) וב2012 (השני הכי טוב).
זה היה תור הזהב של שני הנבחרות הללו שסיפקו רמת כדורסל שלא הייתה כמותה ברמת נבחרות, והיה מתח ממש עד הסיום.

עמיחי קטן
06/02/2026 11:20:44
הגב ל  NBA בדם

אני מתכוון להופעות אישיות. מסכים לגבי 2008 ואת 2012 אני לא מספיק זוכר

NBA בדם
06/02/2026 11:36:10

הופעות אישיות מסכים וגם הדרמה והמהפך מול סרביה היו משהו מיוחד שלא היה ב2008 ו 2012.
אבל מבחינת איכות משחק אין שאלה בכלל. גם המפגש בגמר ב 2012 היה בהרבה יותר איכותי. ארה"ב ההיא הייתה טובה יותר בהפרש מהנוכחית וגם ספרד הייתה טובה מסרביה.
אם המשחקים הללו לא היו צמודים אז הייתי אומר שיש קייס לארה"ב סרביה להיות המשחק הכי גדול שהיה אבל שילוב של רמת על של שני הנבחרות ומתח כמעט עד הסיום שמים את שני המפגשים הללו בטופ.

Berch
06/02/2026 0:39:21

תודה מנחם
הקהל, השחקן השישי, יהיה עם האמריקאים. לכן הם ינצחו.
נראה אותם משחקים את זה באירופה (הלו… סילבר) ואז יהיה עניין רציני
🤣

Zvika Bar-Lev
06/02/2026 0:55:00

כיוון שאף פעם לא רצים כ"כ מהר במשחק הזה, אז לא נראה לי שהעצה שלך תעבוד. בכל מקרה נבחרת שאר העולם כרגע על הנייר חזקה משמעותית מהאמריקאים

NBA בדם
06/02/2026 1:09:10

תודה מנחם
יאניס פחדן. הוא מת לעוף ממילווקי מזמן והוא רוצה שההנהלה תעשה את המהלך כדי שהוא לא ייצא הרע בסיפור.
אני זוכר שאחרי שלקח אליפות ב 21' הוא התראיין והתגאה בזה שהוא זכה עם הקבוצה שבחרה בו בדראפט ולא מקים סופרטים כדי להביא אליפויות בניגוד לאחרים.
לא תמיד הקבוצה שבחרה בך בדראפט יכולה לספק לכוכב שלה אפשרות טובה להתמודד על אליפות, ובמצב כזה זה לא בושה לבקש לעבור למקום שכן יכול לספק את זה. כל עוד אתה לא עושה מעשה דוראנט (עובר לקבוצה אלופה והיסטורית שניצחה אותך עונה לפני), אז זה בגדר המקובל.
אולי הוא לא רוצה שיזכרו אותו כנוטש המועדון ויזכירו לו את דברי העבר אבל ההתנהלות שלו בנוגע למעבר אפשרי פחדנית וילדותית.

דוקטור רזי הופמן
06/02/2026 2:06:21
הגב ל  NBA בדם

יאניס אולי שור מועד במגרש אבל גם נשמה וסנטימנט.
חושב שהוא עדיין נאמן למילוואווקי.

-gogo
-gogo
06/02/2026 4:29:48
הגב ל  NBA בדם

לפעמים שחקנים מעדיפים להישאר בבית במקום לצאת להרפתקאות שלא בטוח שיביאו להם עוד אליפויות ( סטף למשל) יאניס כבר השיג את כל התארים ואולי פחות בוער לו, למרות שאם יהיה טרייד שנראה לו הוא ינטוש את החור הזה מילווקי.

אור
אור
06/02/2026 4:54:21
הגב ל  -gogo

זה לא זה. הוא יוצא בהצהרות שהוא רק רוצה לשחק בקבוצה עם סיכוי לאליפות ושהקבוצה לא טובה (לא זוכר את המילים המדויקות) אבל לא מוכן לבקש טרייד. בשנה שנתיים האחרונות של הבאקס זו סתירה ברורה

-gogo
-gogo
06/02/2026 4:59:01
הגב ל  אור

יאניס זה מבצע 1+1 הוא והאח

אור
אור
06/02/2026 5:37:21
הגב ל  -gogo

חחח לקחתי

thetroll
thetroll
06/02/2026 1:14:34

מנחם תודה .
כבר שנים שברור שהאולסטאר האמיתי זה לא המשחק מזרח נגד המערב אלא ארהב נגד שאר העולם. האמריקאים פחדו שיפסידו וישבר הנרטיב של אַהב מעל כולם בכדורסל – ולכן סירבו לעשות זאת אבל שנה שעברה הם עשו את זה עם הנבחרות של הרוקיס והשנה אולי סוף סוף כנראה שיקרה הדבר האמיתי או משהו קרוב אליו. זה יכול להוסיף עניין מחודש במשחק האולסטאר עצמו ויתכן שגם נופך תחרותי.

hagay81
06/02/2026 1:42:52

לגבי האול סטאר הקרוב, בשנה האחרונה היו כמה דיווחים סביב המכוניות החשמליות שדודג' הוציאה או עמדה להוציא לשוק. מסתבר שהציבור לא התחבר לעניין, ודודג' מבטלת את כל או רוב החשמליות שלה וחוזרת למקורות, לבנזין.
אי אפשר שלא לתהות למה אנשים לא מתחברים למשהו שנראה כמו המוצר המוכר והאהוב, ובנוסף מזהם פחות ומספק חוויית נהיגה יותר איכותית עם מנוע שעושה פחות רעש. וזה בדיוק העניין, הדודג' הקלאסית עם מנוע הבנזין, מסמלת בשבילם משהו מהותי בזהות שלהם, הם לא רוצים שהמנוע יעשה פחות רעש, בדיוק כמו שגברים קונים קטשופ היינץ בבקבוק זכוכית, למרות שזה יותר מסורבל, בקבוק הזכוכית זה חלק ממה שהם, אל באנדי בחיים לא היה נוסע בדודג' חשמלית.
ופה בדיוק הבעיה של פורמט האול סטאר בשנים האחרונות, מנסים לייצר פה משהו טיילור מייד בשביל הקהל, נעצב את זה בדיוק איך שרציתם בסקרים, זה יהיה מדהים.
אבל בסוף את החג השנתי רוצים לחגוג כל שנה אותו דבר, המסורת היא שם המשחק. והאול סטאר זה חג שנתי, ואסור לשנות את הפורמט ולחשוב שזה יהיה יותר מעניין, זה מיותר ופוגע בנשמה של המשחק.
פעם אחרי פעם מנסים בספורט האמריקאי לעשות חידוש מרענן וכל פעם מחדש הקהל דורש שיחזרו למקורות ולמסורת, גם באן בי איי וגם בבייסבול ניסו לעשות מדים עם עיצוב מודרני ומקורי, באן בי איי היתה חזרה חלקית לעיצובים הקלאסיים, בבייסבול היתה חזרה טוטאלית לעיצוב הקלאסי, אף אחד שם לא מעיז יותר לשנות את המדים הקלאסיים.

שדות פופ לנצח
06/02/2026 6:43:49
הגב ל  hagay81

נחמד איך אתה מתעלם מהעובדה שידועה לכולם שהמשחק הפך לבדיחה בתוך הפורמט הישן והאהוב והנסיונות לשנות את הפורמט נועדו להציל את המשחק ולא ההפך כמו שאתה רומז

hagay81
06/02/2026 8:00:49

לא צריך להציל את המשחק כמו שלא צריך להציל את פסח וראש השנה, שנחגגים כל שנה באותה צורה. האול סטאר זה חג שנתי וככה צריך להתייחס אליו, ישחקו ברצינות או לא, זה לא רלוונטי. אדם סילבר מתערב בתכנון האירוע, וזה מיותר לגמרי

שדות פופ לנצח
06/02/2026 11:40:03
הגב ל  hagay81

יש לי חדשות בשבילך , בעם ישראל קמו הרבה סילברים שהחליטו לשנות את הדרך המסורתית של חגיגת הפסח וחגיגת ראש השנה אולי הרב הראשי לא הכריז על זה בראש חוצות אבל מזמן השינוי הזה קיים בשטח…ושינויים זה טוב אל תפחד מהם

חתוליו
06/02/2026 2:26:40

תודה מנחם!
אמריקה נגד שאר העולם זה משחק עם פוטנציאל מדהים, אבל אף היום לא לוקח את האולסטאר ברצינות.

חוץ מזה, הסטטיסטיקה המדהימה של היום:
בעקבות הטרייד על JJJ כל שחקן שנבחר בחירת לוטרי מדראפט 2018 עבר בטרייד. מיילס ברידּג׳ס הוא היחיד שהוטרד רק בליל הדראפט.

פה איתמר
פה איתמר
06/02/2026 7:03:14

תודה מנחם
יאניס בבעיה
גם טרייד לא תמיד מבטיח שתנחת בקבוצה שהיא קונטנדרית.
ללברון במיאמי וקלינבלנד (בקדנציה השנייה) ולדוראנט בווריורס (סיין אנד טרייד או שחקן חופשי?) זה הצליח לאחרים הרבה פחות
דוראנט בכל הקבוצות, קיירי, הארדן ועוד

-gogo
-gogo
06/02/2026 7:16:03

תודה על המעורב
במשחק רציני ארהב נגד שאר העולם זה חתיכת משחק עם ניצחון לשאר העולם. במשחקונים של 12 דקות עם לוקה ויוקיץ בדאחקות הכל אפשרי

גיא רוזן
06/02/2026 7:56:52

4 מ-5 השחקנים הטובים ב-NBA הם מנבחרת שאר העולם.
יוקיץ', שג"א, יאניס, לוקה.
תוסיף את וומבי לחמישייה?
איך הרכב ארה"ב קולע על הקבוצה הזו?
עזוב קולע,
איך הם מצליחים לקחת ריבאונד?

אז אדוארדס שהוא אחלה שחקן,
ויסתדר נפלא למד קרי,
זו התחלה.
אבל זה פשוט רחוק מלהספיק.

The Pro
The Pro
06/02/2026 8:40:41
הגב ל  גיא רוזן

שטויות.
גם בגיל מבוגר הכשרון של לברון ודורנט בלתי נגמר.
תוסיף אל זה צעירים כמו אדוורדס,קנינגהאם ודורן שגם לא נופלים מאף אחד.

סרביה בראשות השחקן ה"טוב בעולם" לא הצליחה לעבור את השמינית
בטורניר של פיבא.
הקנדים עם כל הכישרון ושגא לא הגיעו לשום הישג משמעותי.

גיא רוזן
06/02/2026 10:37:45
הגב ל  The Pro

אמממ
נראה לי שפסח מעליך שזה "שאר העולם", לא רק סרביה/סלובניה/קנדה השלם את החסר.

לברון, בשביל הגיל שלו, אחלה.
אבל מה לעשות,
הוא לא בדיון.
לא טופ 5, לא טופ 10, גם לא טופ 20
אם נהיה כנים, לא היה צריך לשחק האולסטאר השנה.
ראית אותו הלילה?
כינור שני, לא ללוקה. לריבס.

אבל אם חוזרים לרגע לשורה התחתונה –
נבחרת ארה"ב הייתה צריכה נס בשביל לנצח את השחקן הטוב בעולם.
עכשיו הוא יגיע עם חיזוק של שג"א, יאניס, וומבי, לוקה…

או במילים אחרות –
אתה נותן לאהדה לסנוור אותך.
זה נחמד, קצת משעשע, אבל לא באמת מתחבר למציאות…

The Pro
The Pro
06/02/2026 13:46:37
הגב ל  גיא רוזן

לברון הוא מנהל משחק יותר טוב מכל המוזכרים.
לא צריך אותו קלעי מוביל וגם לא 50 נק'. רק שיהיה הרכז הראשי
וינצח משחקים.

בדיוק באותו הרול שהביא מקום ראשון לארה"ב בטורניר האחרון של פיבא.

The Pro
The Pro
06/02/2026 13:59:22
הגב ל  The Pro
The Pro
The Pro
06/02/2026 8:26:52

העליונות של העולם עדיין לא מוכחת בשום טורניר של פיבא,
חמישיה אמריקאית: קנינגהאם,אדוורדס,לברון,דורנט,דורן.
ספסל:הומגרן,אדבאיו,מיצ'ל,בארנס,ג'ונסון,בראון ובוקר.
גם היום תנצח כל קבוצה שתורכב משאר העולם.

ג'יאניס,ג'וקיץ והצרפתי שלישיה כבדה מדי ויכולה לעבוד
רק במשחק וידאו.

גיא רוזן
06/02/2026 10:39:48
הגב ל  The Pro

איך כתבת?
שטויות.
ארה"ב בנס צלחה את משוכת סרביה של יוקיץ' באולימפיאדה.
עם היה להם רק אחד מבין יאניס/לוקה/שג"א אז הנבחרת המהוללת מפסידה.

The Pro
The Pro
06/02/2026 13:55:32
הגב ל  גיא רוזן

אני לא מסכים.
יש חשיבות לניסיון,היררכיה ואיכות של שחקנים חוץ מנתונים סטטיסטיים יבשים.
.כדורסל זה לא משחק וידאו שאפשר להשים את ג'יאניס,ג'וקיץ וומבניאמה
ולקבוע שארה"ב לא יקחו ריבאונד.

באותה מידה יכולת לרשום
שנבחרת סרביה וג'וקיץ הגדול הודחו לאסטוניה בטורניר אליפות אירופה.

SWIv
SWIv
06/02/2026 8:59:08

אחלה מעורב,
כדורסל משחקים 40 או 48 דקות
אבל בסוף האמריקאים מנצחים

hagay81
06/02/2026 9:02:40

https://www.youtube.com/watch?v=-4sqlALF2WU הגניבה של דראפט 2025

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

בהרכבים מלאים שאר העולם ינצח בהפרש ג'נטלמני של פחות מ-10 נקודות.
.
יאניס ג'נטלמן, ולא עושה קוואי או אנתוני דייויס, זה לזכותו. בקיץ הסיפור הזה יגמר.
.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

המשגיח
06/02/2026 10:12:38

תודה דוק, במשחק כל הקופה היום כשכולם כשירים – אני עדיין הולך עם נבחרת כל העולם (גם אם אמביד בארה"ב).

צריך לזכור גם את דילון ברוקס המצוין שבסגל מלא ואמיתי היה שומר על הגארדים האמריקאים,

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שאר העולם? חחח נבחרת קנדה לבדה מנגבת עם נבחרת ארהב את הפרקט.
מול שאר העולם אם היו מתאמצים היה עדיף להם לא להופיע לפרקט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  מנחם לס

איתך יכול להיות אבל במציאות זה סטיב קר ודוק ריברסס😉

hagay81
06/02/2026 19:40:57

https://www.youtube.com/watch?v=AaJgJ88AULk מתאים גם לאן בי איי

איש הערפל
איש הערפל
06/02/2026 21:00:10

היכן הימים שזה היה הסופש שחיכיתי לו בציפיה? זוכר ששידור ישיר היה כזה בונוס בישראל, ולא יכול לשכוח את ה-משחק ב92 שמג׳יק הבליח לרגע ודפק שלשות מסוף העולם כדי לנצח למערב.
מאז שקובי פרש ואלמנט ה״רוע״ נעלם מהליגה כשכולם מתחבקים לפני ואחרי, זהו, המשחק הזה נפח את נשמתו והפך לבדיחה עצובה, גם השנה לא אבזבז את זמני. שיהיה בהצלחה.

ירון, החלום
ירון, החלום
07/02/2026 23:42:00

בס"ד
תודה מנחם.
שאר העולם יותר טובים.