מעבר ממבחן העין לנתונים: ניתוח דאטא של חורי ההגנה הגדולים ביותר בליגה / הגולש אור ו.

מעבר ממבחן העין לנתונים: ניתוח דאטא של חורי ההגנה הגדולים ביותר בליגה / הגולש אור ו.

הגנה, בואו נדבר על הגנה. הצד הפחות סקסי של המשחק. הצד שכל צופה נ.ב.א רנדומלי, או חובב יורוליג מתנשא, יצהיר עליו בפה מלא: "אין בנ.ב.א הגנה". אני, בתור סנגור מושבע של הליגה הטובה בעולם, נלחם בטענה הזאת כאילו אני רון ארטסט באולם בדטרויט.

ההתקפה היום נמצאת בשיא של כל הזמנים, ורואים את זה בכל הנתונים. המרחק הממוצע של הזריקה בליגה התרחק בלמעלה ממטר וחצי מהסל מאז תחילת שנות ה-2000. המשחק היום הרבה יותר מרווח ("ספייסינג"), מה שמקשה על ההגנות להחזיק מעמד מול הוורסטיליות האדירה. אפשר לראות את זה במספר הנקודות למשחק, או למשל, בנתון אחוזי השדה המשוקללים (True Shooting %) שמודד יעילות התקפית בצורה הוליסטית, ומשקלל גם את הערך המוסף של השלשות והדיוק מהקו.

הגרפים לא משקרים: העלייה במדד היעילות היא עקבית וחדה. אם פעם שחקנים כמו כריס מאלין (הרבה אחרי הדרים טים), או בריאן קרדינל, הובילו את הליגה ביעילות כשהם בקושי מגרדים מספר דו-ספרתי של נקודות, היום המובילים הם הסופרסטארים שקולעים הכי הרבה. היעילות הזו לא מעידה על הגנה פגומה, אלא על התקפה ואיכויות שלא מפסיקות להתחדד.

אבל באנו לדבר על הגנה, אז מכאן והלאה נתמקד בצד האפל, הסיזיפי והפחות מוערך. נהוג להגיד שהיום "התקפה מביאה אליפויות" – הרי הת'אנדר שולטים בליגה עם היכולת שלSGA, הווריורס של KD וקרי בנו שושלת על קליעה, ויש שיגידו שהשחקן הכי טוב בעולם כיום הוא בכלל נטל הגנתי (אציין שהוא סרבי כדי למנוע בלבול).

כדי לבדוק אם זה נכון, בחנתי את 25 האלופות האחרונות (מהמאה ה-21) דרך שני המדדים המרכזיים: Offensive Rating  (מספר הנקודות שהקבוצה קולעת לכל 100 החזקות כדור) ו-Defensive Rating (מספר הנקודות שהיא סופגת לכל 100 החזקות כדור). השימוש בנתונים האלה קריטי כי הוא מנטרל את "קצב המשחק", ומראה כמה הקבוצה באמת יעילה בכל פעם שהכדור אצלה, או אצל היריבה.

התוצאות הפתיעו אפילו אותי – הדירוג ההגנתי הממוצע של האלופות היה טוב בדרגה אחת שלמה מהדירוג ההתקפי שלהן. בהסתכלות על החציון, התמונה מתבהרת עוד יותר: בעוד שהחציון ההתקפי של האלופות עומד על מקום 5 בליגה, החציון ההגנתי עומד על מקום 3. המשמעות פשוטה: המתאם בין יכולת הגנתית גבוהה לבין זכייה באליפות הוא חזק יותר מהמתאם ההתקפי.

אז אחרי ההקדמה הזו, הגיע הזמן להלל ולקלל. בכתבה הזו נצלול לשחקני ההגנה הטובים ביותר והגרועים ביותר בליגה, וברשותכם – אחזק הכל עם "נתונים של חנונים". את השחקנים בחרתי על פי "מבחן העין", וחיזקתי באמצעות מכלול הנתונים הנמצאים ברשותנו.

נתחיל עם הבשורות הרעות – שני שחקני פנים ושני שחקנים שנמצאים בעיקר בפרימטר, והם:

לוקה דונצ'יץ': "חיסכון באנרגיה" כדרך חיים

על היכולת ההתקפית שלו אין חולק, והדבר האחרון שאני רוצה זה להצדיק את הטרייד ההוא של ניקו האריסון. אבל יש גבול: לוקה הוא הרבה מעבר לנטל הגנתי – נראה שזה פשוט לא מעניין אותו. הדאטה מראה שלוקה מדורג במקום לפני האחרון בליגה גם במרחק הגנתי (רק 100 מטר של ריצה הגנתית פר דקת משחק), וגם במהירות הממוצעת שלו בהגנה (5.5 קמ"ש בלבד). מי שהצליח לראות משחק שלם של הלייקרס השנה לא יופתע; כאשר כל השחקנים שסובבים אותו בדירוגים נולדו לפני שנות ה-90. גם כמות האיבודים שלו למשחק, שמובילה את הליגה, לא עוזרת למספרי ההגנה – לוקה מדורג במקום הראשון במספר הנקודות במתפרצות שהקבוצה שלו סופגת כשהוא על המגרש.

אבל הנה נתון מטורף באמת: שחקנים עליהם לוקה שומר עוברים אותו ב-41% מהמקרים (מה שנקרא בעגה המקצועית  
(Blow-By). Blow-By מוגדר בדרייב שהחודר עובר את המגן עם שתי הכתפיים לכיוון הסל (נתון מ-ALLNBA Podcast). גם כאן לוקה בטופ השלילי של הליגה. אפילו ג'יימס הארדן שומר קצת יותר טוב, ונותן "רק" ל-40% לעבור אותו. כשמסתכלים על הנזק, זה נהיה גרוע יותר: כל "בלואו ביי" כזה מול לוקה שווה ליריבה1.23  נקודות לפוזשן, לעומת 0.98 אצל הארדן. זה אולי אומר משהו על העדיפות של זובאץ' וקוואי כקו הגנה שני על פני אייטון והאצ'ימורה, אבל זה בעיקר מגדיל את הנזק במעברים הקלילים שלוקה מאפשר (נכון לדצמבר 25', עבור שחקנים שהגנו על לפחות 100 חדירות). וחשוב לזכור – השחקנים עליהם לוקה שומר בדר"כ הם לא העפרונות הכי מחודדים בקבוצה. תחת השחקנים שלוקה שמר עליהם הכי הרבה העונה נמצא שמות כמו ג'יילן וולס, הרב ג'ונס, קריס דאן וחברנו האוקראיני צבי מכאיילוק.

לוקה גם "זוכה" להיות במקום ה-42 מתוך 50 (שמשחקים מעל 32 דק') בכמות הנקודות שהקבוצה סופגת כשהוא על המגרש – 118.3 נקודות ל-100 פוזשנים כמעט כל מי שסביבו ברשימה נמצא בקבוצות הגרועות בליגה, חוץ מיוצא דופן אחד… השחקן הבא ברשימה.

ג'יילן ברונסון: המושיע של ניו יורק (רק בצד אחד)

יקיר העיר, שחקן התקפה יעיל שהחזיר את הרלוונטיות לניקס. אבל כנראה שברונסון חיכה שתום ת'יבודו ילך כדי שהוא יוכל להפסיק לעשות הגנה לחלוטין. כשברונסון על המגרש, הניקס סופגים מעל 120 נקודות ל-100 פוזשנים, הנתון הגרוע ביותר לשחקן בקבוצת פלייאוף. מה שיותר קריטי? הניקס סופגים 10 נקודות פחות בממוצע כשהוא נח.

ברונסון מדורג באחוזון ה-5 בליגה מלמטה בכל מדדי ההגנה הקלאסיים: חטיפות, חסימות ודיפלקשנס. והנה הנתון שמחזק את חוסר האקטיביות שלו: שחקנים שהוא שומר עליהם קולעים ב-5% יותר מהממוצע שלהם כשהם מולו. זה מציב את ברונסון במקום ה-70 מתוך 72 השחקנים שזורקים עליהם הכי הרבה בליגה (מעל 12 זריקות למשחק). מתחתיו תמצאו רק שחקני קבוצות תחתית כמו קיונטה ג'ורג' או נואה קלאוני. אגב, לוקה לא מאכזב ומגרד אותו מהמקום ה-63 בדירוג הזה. וגם, אצל ברונסון, או.ג'י אננובי ומיקל ברידג'ס מקבלים את המשימות הקשות, בעוד שברונסון לרוב שומר על האופציה השלישית-רביעית, כך שלמעשה שחקנים כמו אנתוני בלאק, ריאן רולינס וג'מאל שיד נראים כוכבים כשברונסון לידם.

ניקולה ווצ'ביץ': השטיח האדום של עיר הרוחות

אי אפשר לדבר על הגנת צבע רעועה בלי להזכיר את ווצ'ביץ'. אם יוקיץ' הוא "רוח רפאים", ווצ'ביץ' הוא פשוט השטיח האדום של הבולס. הוא אמנם מפלצת ריבאונד וסקורר מאוד מחונן, אבל בצד השני? הוא הסיבה המרכזית לכך ששיקגו היא אחת מהקבוצות הגרועות בליגה בהגנה (מדורגת 25 מתוך 30 ברייטינג הגנתי).

המספרים הישירים מראים עד כמה הוא "מזמין" את היריב לטבעת:  כשהוא על המגרש, ה-Defensive Rating של שיקגו צונח ל-120 נקודות ל-100 פוזשנים. מה קורה כשהוא יוצא? הבולס סופגים 6 נקודות פחות, זה אומר שגם עם הספסל הלא-מרשים של שיקגו, הם עדיין שומרים טוב יותר מאשר עם הסנטר הפותח שלהם. הנתון מחמיר כאשר מסתכלים על הדקות שלו בלי בוזליס או סמית, היחידים בבולס שיכולים להרתיע שחקנים מלהיכנס לסל בחופשיות – ב-300 דק' בהן ווצ' שיחק בלעדיהם, הקבוצה ממול חוגגת עם כ-125 נקודות ל-100 פוזשנים.

הנתון הכי מרשיע הוא ה-On/Off והיעילות של היריב – שחקנים שחודרים מולו משפרים את אחוזי הקליעה שלהם בכ-2% מעל הממוצע העונתי שלהם. ווצ'ביץ' פשוט לא מרתיע אף אחד. מתוך כל הגבוהים בליגה ווצ' מאפשר את האחוז קליעה הגבוה ביותר בצבע (לפחות 5 זריקות כשהוא מגן); הוא חוסם בממוצע פעם כל שני משחקים (מהנמוכים בליגה לסנטר במשרה מלאה); הוא לא יוצא לשלשות (מדורג באחוזון ה-20 במרחק הגנתי), ולא מצליח להגן על הטבעת. ולכן הקבוצות הנגדיות מנצלות את זה, והוא מוביל את הליגה במספר פוזשנים בהם הוא מגן על פיק אנד רול במשחק, ואין פלא, כי 57%  מהם מסתיימים בסל עבור ההתקפה.

ב-455 פוזשנים בהם שמר על גארדים ווצ' מאפשר להם לקלוע 59 נקודות ל-100 פוזשנים (משחק, להזכיר, כולל 99-108 פוזשנים בממוצע). בקיצור, ווצ' הוא "סנטר של פעם" בליגה שזזה מהר מדי בשבילו.

ניקולה יוקיץ': חולם על סוסים במקום להגן

אחרי כמה שנים שבהן "ויתרנו" ליוקיץ' על המחדלים ההגנתיים, בזכות היותו שחקן ההתקפה היעיל ביותר של המילניום הנוכחי (ואני פתוח לשיח של "אי-פעם"), נראה שהשנה המגמה ההגנתית חזרה אחורה – ובגדול. אם בעבר ראינו סימני עלייה במאמץ, העונה יוקיץ' נראה לעיתים קרובות כמו רוח רפאים כששחקני התקפה חודרים לצבע.

כשצוללים למספרים, התמונה הופכת למדאיגה: יוקיץ', יחד עם חברו למדינות הבלקן ניקולה ווצ'ביץ', מאיישים באופן קבוע את התחתית בליגה בכל הנוגע להגנה על הטבעת. המדד המרכזי שחושף את הבלוף הוא ה Total Rim Points Saved  – בעוד שסנטר אמור להיות ה"ביטוח" של הקבוצה, יוקיץ' נמצא בגרעון עמוק. לא רק שהוא לא חוסך נקודות, הוא למעשה "מעניק" ליריב נקודות בונוס בכל פעם שהוא השומר הקרוב ביותר בטבעת (מקום אחרון בליגה בכמות קליעות שנספגות עליו כשהוא השומר הראשי).

להלן גרף הנקודות שנחסכו ל-100 פוזשנים (Pts Saved/100): אומדן של כמות הנקודות ששחקן "חסך" בהגנה בכל 100 פוזשנים בהשוואה לשחקן ממוצע. המדד מחושב על בסיס אחוזי הקליעה של היריב מול אותו מגן ביחס לאחוזים הצפויים (Expected) , Min 700 Minutes for a player , 2025-26 Season

נסביר מה זה אחוז שדה צפוי – אחוזי הקליעה שהיינו "מצפים" שייכנסו בזריקה מסוימת, בהתבסס על הממוצע ההיסטורי של הליגה מזריקות דומות. איך המחשב קובע מה "צפוי"? הוא משקלל אלפי זריקות דומות לפי שלושה פרמטרים עיקריים:

מרחק מהסל: זריקה מהטבעת "צפויה" להיכנס באחוז גבוה בהרבה מזריקה מחצי מגרש.

מרחק המגן הקרוב: זריקה חופשית (Wide Open) צפויה להיכנס באחוז גבוה יותר מזריקה עם יד בפנים.

סוג הזריקה: האם זה לייאפ, Catch and Shoot, Pull up וכל שאר סוגי הקליעה

נחזור לג'וקר – בדומה לווצ'ביץ', גארדים בליגה לא חוששים מהמפגש איתו בלשון המעטה. הם צדים אותו בחילופים אקטיביים, וקולעים עליו כ-50 נקודות ל-100 פוזשנים (במדגם של מעל 200 פוזשנים). גם שחקני הכנף חוגגים עליו בחילופים עם 34 נקודות ב-54% מהשדה. כשמדובר בשחקן שמכסה הכי מעט שטח בליגה, וגם עושה זאת במהירות הנמוכה ביותר, (דומה מאוד ללוקה דונצ'יץ'), אפשר להבין למה מובילי הכדור של היריבה מרגישים שהם בלונה פארק.

המספרים הופכים למפחידים באמת כשמסתכלים על ה-ROI הקבוצתי, ללא "תעודת הביטוח" שלו, ארון גורדון. דנבר סופגת כ-120 נקודות למשחק כשיוקיץ' משחק בלי גורדון, והקבוצה הנגדית מגיעה ליעילות התקפית מפלצתית של 60% (TS).

בניגוד לצ'ט ווומבי שמשמשים כחומה אנושית ומורידים את היריבים מתחת ל-50% בטבעת, יוקיץ' מאפשר להם לסיים ב-67%. אם נערב קצת מונחים פיננסיים: הולמגרן הוא נכס שמייצר רווח נקי בהגנה, בעוד יוקיץ' הוא חוב תופח שחייב לייצר תפוקה התקפית היסטורית רק כדי לאזן את הספרים. ברגע שההתקפה קצת מגמגמת, או שגורדון לא שם כדי לכסות על החור בטבעת, המודל ההגנתי של דנבר פשוט פושט רגל. המזל של דנבר כרגע שיוקיץ' לא רק מכסה את הריבית והקרן אלא משאיר מספיק מזומנים כדי גם 'לחלק דיווידנדים'.

בפוסט הבא נדבר על הצד המואר של ההגנה – השחקנים שעושים את זה נכון. אשמח לשמוע מי לדעתכם חייב להיכלל ברשימת השומרים שאנתח. רמז עבה  – ברוני ג'יימס הוא לא אחד מהם.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
36 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
thetroll
thetroll
25/01/2026 21:58:51

פוסט מעולה ממש. היה כייף לקרוא . אחד הטובים שהתפרסמו כאן השנה… כולם כרגע עסוקים בטריידים הדמיוניים (לא זכור לי במשך השנים איזה שהוא טרייד דמיוני שעלה פה והפך למציאותי – אני רק מדגיש שהזכרון שלי לא משהו וש… טוב נו שכחתי מה עוד רציתי להגיד).
בכל מקרה אחלה ניתוח אבל לצערי לגבי לוקה דונצ'יץ' התוצאה לא זורמת לי במבחן העין – חשבתי עד עכשיו שהוא עילוי הגנתי כי הוא מתאבד על כל כדור בהגנה אבל מתברר שלא.
טוב זה בצחוק אבל אם שניה נהיה רציניים – מודה שקצת הופתעתי מווץ'.
מחכה לפוסט הבא.

נערך לאחרונה 2 חודשים לפני על ידי thetroll
עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  thetroll

שנה שעברה נראלי שהיה קייל קוזמה למילווקי.

thetroll
thetroll
25/01/2026 22:34:17

1. דרך אגב זה ממש לא מפתיע שהדירוג ההגנתי של האלופות היה גבוה קח את גולדן סטייט של שנות האליפות זו היתה קבוצת הגנה מעולה . כנל בוסטון . אוקיסי זה בגדול ההגנה הכי טובה בליגה. כמובן שצריך להיות גם קבוצת התקפה טובה ובקיצור כדי לזכות באליפות צריך פשוט להיות קבוצת כדורסל טובה מן הסתם בשני הצדדים של המגרש.
2. לא מפתיע ששחקני ההגנה החלשים ביותר הם שחקני התקפה הטובים ביותר – כנראה שבליגה של משחק כל 48 שעות בממוצע במשך חצי שנה פלוס טיסות וכ' קצת קשה לדרוש משחקנים שנושאים בעיקר הנטל ההתקפי לעשות גם הגנה ברמה גבוהה
3. ולכן השאלה שמעניינת אותי היא לא רק מי שחקני ההגנה הטובים ביותר (נושא הפוסט הבא שלך שהולך להיות מעניין) אלא מי הם שחקני הכדורסל הטובים ביותר – כלומר שהתפוקה ההתקפית שלהם פלוס התפוקה ההגנתית שלהם הם הכי גבוהות (נושא הפוסט השלישי שלך – בתקוה) . יש לי הרגשה שדני עלול להשתחל בדירוג הזה (אני פרובינציאל).
4. שוב תודה על הפוסט הזה קצת אקספיזם מהרעש של השכנים בפוסט ליד על הטריידים הדימיוניים (מודה שזה פחות מעניין אותי).

נערך לאחרונה 2 חודשים לפני על ידי thetroll
הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  thetroll

דני ירד בהגנה. שחקן ה2 וואי הכי טוב בליגה זה אדוארדס וויקטור ושגא. שגא הרבה פחות טוב מהם בהגנה אבל הוא לא נטל כמו כוכבים אחרים.

אבי טרכטמן
26/01/2026 7:59:13
הגב ל  thetroll

פוסט אדיר
אבל צריך לשקול גם את מספרי החטיפות והדפלקשן של יוקיץ' ושם הוא בצמרת. השאלה היא מה בנט ההגנתי שלו ואני לא בטוח שהוא כזה רע

orchok
orchok
26/01/2026 17:10:42

הנט הגנתי של יוקיץ מבחינת ON-OFF הוא באמת פחות גרוע מהברונסונים ווצביץ, אבל רואים איך ללא שחקן כמו גורדון ההבדל קופץ מאוד. בנוסף, צריך גם לזכור שההגנה באוטמט מתחזקת שיוקיץ לא על המגרש כי זה שחקני ספסל שמולו

orchok
orchok
26/01/2026 17:09:22
הגב ל  thetroll

אני אתקע קצת על נקודה 2 ואטען שלאורך ההסיטוריה, הרבה מהשחקני התקפה הגדולים ממש לא היו נטל בהגנה כמו שקורה בדוג' של בורנסון ווץ ודונציץ.
נטל התקפי זה בהחלט גורם ל'תשישות' אבל יש לנו שחקנים עם USAGE דומה ונתוני הגנה שקצת יותר מסברים את העין.

אבל תודה רבה על הביקורת החמה!

הבן הממזר של דנילו גלינארי

רק 41% מהמקרים? כי שומר על העונשין ואז יורד למקווקו איך יעברו אותו זה כמו בקטסל 🤣🤣
אם הוא נצמד לשחק זה 99 אחוז מהמקרים.
לקלוז אאוט הוא לא מוצא כמעט בכלל אולי פעם במשחק. אין לי ספק שהטראקרס משתמשים בתכנה של דריל מורי להקצבת צעדים.
לוקה והארדן זה תאומים.

יוקיץ לפחות לוקח ריב ומרביץ בפלייאוף שצריך. לוקה גם זה לא עושה רק צועק על השופטים ונהיה ורוד. אין ללוקה רגליים לעצור שום בראדר בליגה והוא רק בן 26 עכשיו שימו אותו בגיל 32 ותחשבו איך זה יראה.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

ברוני תותח על אבל איך יהיה אם לא נותנים לו לשחק.

השומר הטוב בליגה זה דורט.
יש שם גם את קייסון, מקדניאלדס, דילון, איימן, גבארי, דורן, ויקטור.
מהכוכבים הגדולים טופ 10 אדוארדס הטוב בכולם בפער.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

קח בחשבון בהתבססות על הדטא של הליגה שהדטא מראש לא נכונה ויש הרבה זיופים שם. אבל זו הדטא היחידה שזמינה לציבור.

שדות פופ לנצח
26/01/2026 19:18:01

אם הקשקוש שלך היה נכון אז היה מאוד קל להוכיח אותו ולבייש את כל הארגון העלוב הזה שמעיז לשקר אותנו בפומבי…אז מה קשקשימון, למה אף אחד לא בודק ומוכיח את זה?

הבן הממזר של דנילו גלינארי

אגב אין בליגה הגנות בכלל. לא בגלל התקדמות היכולות האישיות אלא בגלל השיפוט והתוויית המדיניות של הליגה בנושא הגנה, שמירה, צעדים, אוויר וכו.
לא משנה איזה נתונים יקריצו שיש הגנות.
כולם רואים שאין😉

hagay81
26/01/2026 6:53:34

גם קופר פלאג לא מככב בהגנה, בלשון המעטה

Bzzz
Bzzz
26/01/2026 8:17:31

פוסט מצוין אור! תודה

Bzzz
Bzzz
26/01/2026 8:18:51
הגב ל  Bzzz

הופתעתי לגבי ברונסון למרות שבמקרה שלו נראה לי שהוא פשוט "קטן" בליגה של גבוהים ולא בהכרח עצלן

orchok
orchok
26/01/2026 17:12:59
הגב ל  Bzzz

אני מסכים שהסייז שלו לא עוזר, אבל שחקנים דוגמת ריד שפרד, טיי גיי מוקנל וכו' שיותר 'קטנים' ממנו מצליחים כן ליצור אפקט הגנתי אם זה בדפלקשנס, חטיפות ולחץ. וברונסון לא מבצע זאת.
השוואות כמו מקסי גם רלוונטיות לאור הUSAGE ההתקפי והגודל הדומה, ועדיין רואים הבדלים עצומים!
ותודה על התגובה

עידו גילרי
26/01/2026 10:54:18

מעולה וכתוב בצורה לא מעמיסה שכיף לקרוא.
יחד עם זאת הייתי שמח לראות הפניות לנתונים המצוינים וכמו כן לתת להם יותר קונטקסט.
נקודה אחרונה שלא יכולתי להתעלות מעבר אליה אז אני מתנצל מראש…במשפט הבא:
"הדאטה מראה שלוקה מדורג במקום לפני האחרון בליגה גם במרחק הגנתי (רק 100 מטר של ריצה הגנתית פר דקת משחק), וגם במהירות הממוצעת שלו בהגנה (5.5 קמ"ש בלבד)."
זה אותו נתון בדיוק (רק מומר ליחידות אחרות).

עמנואל אוחנה הלקין

תודה אור, יופי של פוסט. אהבתי במיוחד את איך שחיברת את הלשון שלך יחד עם הנתונים כך שזה לא הרגיש כמו פוסט שמלא רק במספרים ללא הסבר.

בצד החיובי מן הסתם שמות כמו וומבי, צ'ט וגובר צפויים להופיע. ובפירימיטר אמן תומפסון, ג'יידן מקדניאלס ודורט הם חלק מהשמות שאני נצפה לראות.

עגל
26/01/2026 12:43:52

פוסט נהדר, גם אני חושב שהוא אחד הטובים שקראתי לאחרונה! אז תודה.
מעבר לאינפורמציה החשובה הוא גם כתוב טוב מאוד. לא הפסקתי לצחוק, בעיקר מהתיאורים של יוקיץ' ולוקה.
מעניין שבדיוק לפני יום-יומיים השתמשתי גם אני במושג של חיסכון בסוללה לתאר את לוקה (רץ *להתקפה*) כשהוא גורר רגליים 🙂
להגנתם של שני גאונים אלה אציין שכשהם רוצים הם שומרים מצוין. בזמן הכסף פתאום מסתבר שהם יכולים לזוז מהר, לכופף ברכיים ועוד. פשוט במצב רגיל זה קצת קשה להם 🙂

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  עגל

חחח לוקה בזמן אמת בגמר אןביאיי שימש כקונוס אפילו לא קונוס,מתנדנד. תראה אותו בסידרה ההיא חרפה בהתגלמותה.

עגל
26/01/2026 12:50:44

חבל שלא ניתחת את קרי למשל, כדי לראות עד כמה באמת הוא גרוע (הוא זכאי כמובן להנחת לגיל)

לגבי הצעות לשומרים טובים – אותי מעניין הניתוח של גובר ואמן תומפסון.

בין שחקני העבר הייתי רוצה לראות את שיין באטייה (היה שחקן נהדר), מוטומבו, גארנט והאקים אולג'וואן.

עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  עגל

אני לא חושב שהנתונים האלו היו קיימים בזמנם

orchok
orchok
26/01/2026 17:15:42

אני מסכים וחושב שיהיה יותר קשה למצוא דאטה איכותי על שחקנים בשנות ה-90 ו2000 המוקדמות, אולי שיין בטייאה לקראת הסוף.
באשר לטענה על קרי אני אציין שלא ויתרתי על שחקנים התקפה, הוא פשוט לא היה בתחתית של התחתית כמו הדוג' שרשמתי

עגל
26/01/2026 17:31:27
הגב ל  orchok

לגארנט ובאטייה (וסטף) בוודאי יש נתונים, יהיה מעניין לראות אותם.

Penny
Penny
26/01/2026 15:56:29

תודה! נושא סופר מעניין וכיף לקרוא

נושא שמרתק אותי לשמוע עליו: סנטרים ששומרים על גארדים.
כל פעם אני שאני רואה איך צ׳אט הולמגרן שומר על כל מיני גארדים צוציקים (לעומתו) אני מעריך אותו יותר ויותר. ברוב המקרים הם תקועים וחסרי אונים.
יכול להיות מעניין לשמוע על הטופ סנטרים של הליגה ואיך הם שומרים על גארדים, ומי הם הסנטרים השומרים הכי טובים בקטגוריה הזו.

השחקנים לפוסט הבא: הולמגרן, דורט, וומבי, התאומים תומפסון (מי מהם שומר יותר טוב?!), דני וולף, ציון וויליאמסון (סתם..)

orchok
orchok
26/01/2026 17:16:17
הגב ל  Penny

התאומים מהפנטים אותי כל פעם מחדש, ואני לא חושב שיופתעו כאשר צ'ט באמת יהיה שם. הבחירה שלי לDPOY כרגע.

Penny
Penny
26/01/2026 18:26:13
הגב ל  orchok

מסכים, הבחירה הראויה ביותר עד עכשיו

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Penny

צט אפילו לא שומר טופ 4 בקבוצה שלו. הבחיאה בו כשחקן ההגנה תהיה פי 20 מבדחת מהבחירה במובלי. שחקנים מכניסים אותו לסל בלי בעיה.

orchok
orchok
27/01/2026 11:52:42

אני אשמח להבין את הטענה על צ'ט.
קודם כל הוא העוגן של ההגנה הטובה בליגה, שנית כל הוא מראה את הנתונים הכי טובים בהגנה על הסל במסה.
וגם במבחן העין הוא מצליח, הוא מחליף על גארדים ועוזר.
אז על שחקנים ספציפיים כמו יוקיץ, ציון והכבדים יותר יהיה לו קצת יותר קשה. אבל זה בסדר.

Yinon Yavor
26/01/2026 17:23:42

פוסט נהדר.
תודה רבה.
אני רק מוסיף מחשבה דמיונית:
תארו לכם את לוקה וברונסון באותה קבוצה.
בעצם… אה…
שי בטוח לא היה נשאר לאהוד אותם

orchok
orchok
27/01/2026 11:53:33
הגב ל  Yinon Yavor

להגנתם של ברונסון ולוקה, הם ניסו אז לשחק בצד ההגנתי, הירידה ממש חלה עם השנים.
אבל כן הם והגוף המתפרק של פורזינגיס לא עצרו אףאחד

שדות פופ לנצח
26/01/2026 19:12:10

וואו, פוסט מפואר, תענוג היה לקרוא אותו…האמת, קצת כואב לשמוע שברונסון האליל הוא כזה בור הגנתי אבל לפחות במבחן העיין במשחקים הוא נותן את כולו בהגנה וקשה לבוא אליו בטענות …מעניין שגם כל השאר שנקטלו משחקים בקבוצות מנצחות ( אפילו שיקאגו היא מעל 50%) אז אולי המבט הספציפי על ההגנה שנותן שחקן קצת מעוותת את המציאות …מה שחשוב בסוף זה שהמכונה הזו שמורכבת מחמישה שחקנים שנעים ביחד תביא את הנצחון וברור שכל קבוצה נבנית כך שיהיה חיפוי הדדי…לי לפחות ברור שכל מי שציינת לא חלש בהגנה כי לא אכפת לו (כמו שהרבה מגיבים אוהבים להניח) אלא כי זה היכולות שלו וברור שגם לפעמים עושים החלטות מושכלות מתי להשקיע את כולך ומתי לשחרר קצת…העיקר שבסוף יש נצחונות ויש תארים

orchok
orchok
27/01/2026 11:55:33

אני חושב שמניחים שזה חוסר אכפתיות כי זה יותר קל לתרץ מאשר להאשים את האיכות הלקויה שלהם בהגנה.
אני כן חושב שיש מקום לבוא בטענות לשחקנים שלא עושים את המינימום ההגנתי, כי כן רואים את זה בהפסדים של הקבוצה.
אני חושב שניו יורק חייבת להיות מקום ראשון במזרח, והיא לא, ואני טוען שחלק מזה זה בגלל הצד ההגנתי של ברונסון
אני שמח לשמוע שנהנית!

ירון, החלום
ירון, החלום
26/01/2026 20:40:28

בס"ד
תודה. רבה, פוסט מעניין ןמקורי אהבתי.

קפיץ
26/01/2026 20:59:20

איזו כתבה לפנתיאון. נהניתי, השכלתי, צחקתי. תודה אור. כן ירבו

קפיץ
27/01/2026 8:39:24

ברוס לי בואן 😉