פאור רנקינג של קבוצות NFL / מאת ערן (דקסטר) שעשוע

אוקיי אז אני מקווה להתחיל פה מסורת של מדד עוצמה ( POWER RANKING ) לליגה הטובה בעולם ה NFL.   מאת ערן דקסטר שילו

אני בטוח שחלק מהבחירות שלי תהיינה קונטרוברסליות כי הן לא יהיו קונסרבטיות . כמובן שלמאזנים תהיה השפעה מאוד גדולה אבל לזאת אני אוסיף את התחושות האישיות שלי , המומנטום של הקבוצה והאם היא עשויה מחומר לסופרבול.

העונה הנוכחית מאוד צמודה ומרתקת וישנם 9-10 מועמדות לגיטימיות לזכייה.

אז ניגש ישר לעניין:

1. אטלנטה פלקונס (8-0 ) – מה אני אגיד לכם. אני לא הכי קונה אותם אבל מט ראיין ה ק"ב בעונת שיא, יש להם אולי את המגרש הכי ביתי בליגה והמקום בטופ לא זר להם. כשהם היו 4-0 לא הייתי מדרג אותם ראשונים למרות המאזן. כשהם התחילו לטפס ל 6-0 עדיין לא יכולתי לשים אותם שם. כעת כשהם 8-0 אין לי פשוט ברירה.

אני לא חושב שהם הקבוצה הכי חזקה אבל לנוכח המאזן לא יכולתי לשים אותם נמוך מזה.

אולי הפעם זה באמת יהיה שונה. הרי אין קבוצת על בליגה.

בינתיים אני נותן להם את הקרדיט. אבל מבטיח לחפש אותם בסיבוב!

2. סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (6-2)- עכשיו העסק מתחיל להסתבך כי ישנם קבוצות עם מאזן יותר טוב מהם שדירגתי בדירוג נמוך יותר. אני סומך מאוד על ההגנה הרצחנית שלהם. כי סטטיסטיקה זה דבר נחמד אבל אם ההגנה הזו מצליחה להחזיק מעמד עם ק"ב כל כך חלש כמו אלכס סמית הם חייבים להיות הכי טובים שיש.

לפעמים אני רואה אותם משחקים וזה נראה כאילו הם בשליחות משיחית.אני מהמר עליהם לגמר ה NFC .

3. יוסטון טקסאס (7-1 ) – אני בטוח שהרבה היו מדרגים אותם אולי לפני אטלנטה. אני מאוד אוהב אותם השנה.

ההתקפה שלהם בומבסטית, ההגנה שלהם מצויינת והם פשוט נראים כקבוצה שיכולה ללכת על הסוף.

ליוסטון ישנה הסטוריה בתור קבוצה שאוטוטו עושה את זה אבל משהו בסוף דופק אותה. הפעם ההרגשה היא שונה.

זה נראה כאילו דברים מתחברים.

4. ניו יורק ג'איינטס (6-3) – אומנם עם 3 הפסדים כבר אבל היה להם לו"ז מאוד קשה. איליי עדיין עושה טעויות קיצוניות וזה נראה כאילו הם נחלצים מהמצבים הכי לא הגיוניים. ההגנה שלהם לא הכי טובה אבל ברגעים המכריעים הם יודעים לעשות מהלכים מרהיבים , והרסיברים שלהם יודעים לרוץ עמוק ולפצוע חזק.

5. בולטימור רייבנס ( 6-2 ) – לא נראה לי שמישהו יסכים איתי פה אבל אני הולך עם תחושת הבטן שלי. לפני הפציעה של ריי לואיס המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה ואחד המנהיגים הגדולים בספורט בכלל הלכתי איתם עד הסוף.

עכשיו אני טיפה במיוחד שג'ו פאלקו לא מגבה את ההצהרות שלו היותו ק"ב עלית. הקבוצה הזו חיה ונושמת הגנה.

לדעתי היא ההגנה השנייה הכי אכזרית אחרי הניינרס.

הם יילכו עד שג'ו פאלקו יקח אותם. עכשיו הקבוצה היא שלו. אני מאמין שהם יתחברו יותר לקראת הפלייאוף ויגיעו רחוק מאוד.

6. ניו אינגלנד פטריוטס ( 5-3 ) – אומנם המאזן שלהם מעמיד אותם כמו זה של הקולטס למשל אבל הם נראים יותר חזקים מהמאזן שלהם. הם הפסידו 3 פעמים בפער של קצת יותר מנקודה בממוצע! כלומר בקלות זה יכל להיות 8-0 .

עדיין יש להם מאמן ממזרי (ביל בליצ'ק) ועדיין הק"ב הוא טום בריידי. ההתקפה שלהם כרגיל פנומלית והם הנהיגו את התקפת הנו האדל יותר מכל אחת אחרת בליגה. נראה אילו הפתעות יכינו לנו בפלייאוף.

7. שיקגו ברס (7-1 ) – כפי שאתם רואים המאזן שלהם הוא השני הכי טוב בליגה אבל אני דירגתי אותם 7 . אם אני איכשהו טיפה חשדן לגבי אטלנטה אני ממש לא קונה את הברס. הם קבוצה טובה מאוד , ולכן הם עדין במקום מאוד מכובד, אבל הלו"ז שלהם היה קל מדי לטעמי עד כה והם לא הראו יכולת מרשימה באספקט מסויים במשחק. אבל הם עדיין רק עם הפסד אחד עד כה.

8. דנבר ברונקוס ( 5-3 ) – מנינג חזר להיות מנינג והוא אחד המועמדים החזקים לסיים בתור MVP . לי אישית זה נדמה שהקבוצה ובעיקר ההגנה מבינה שלא יהיו להיות מדי הזדמנויות כמו העונה והם ישחקו מאוד חזק. אין יותר מדי שמות גדולים אבל גם אף אחד לא הכיר יותר מדי את הג'איינטס של 2007 . עכשיו שהם יודעים שמנינג ביכולת של טופ 5 בליגה הם ישחקו עם יותר אמונה.

הבית הקל שלהם בהחלט עוזר והם בוודאות יסיימו אותו במקום ה 1 . אני בהחלט רואה אותם באיזור גמר ה AFC.

9. גרין ביי פקרס ( 6-3 ) – הם חזרו ובגדול. ארון רוג'רס עם עונה גדולה. על כל ק"ב אחר היינו אומרים שזו עונת שיא. בשבילו זו עונה רגילה. הק"ב הטוב ביותר בליגה, יודע לעשות הכול. המוסר הכי טוב שיודע לרוץ. התנועה שלו על המגרש היא חלומית . אין ספק שההתקפה של הפקרס הרסנית איתו אך אני לא סומך על ההגנה.

פלייאוף זה משחק אחר ואומנם אף אחד לא ירצה לפגוש את הפקרס, אבל בהחלט ניתן לשרוט ולערער אותם.

10. פיטסבורג סטילרס ( 5-3 ) – קבוצה גדולה, מסורת אדירה , מאמן מצוין וק"ב קשוח. קבוצה שכל הזמן נמצאת באיזור האיום. השנה נראים לי פגיעים יותר. עשו ניצחון אדיר נגד הג'איינטס ולא צפוי להם לו"ז קשה במיוחד למעט 2 משחקי מלחמה מול בולטימור בהמשך.

11. סיאטל סיהוקס ( 5-4) – אני מאוד אוהב את הקבוצה הזו. המגרש הביתי שלהם הוא תופעה ייחודית בעולם הספורט האמריקאי, תמיד הומה ורועש וגועש. ההגנה שלהם היא הכוכב האמיתי של הקבוצה. משחק מסירה לא טוב. לכן הם יהיו אגוז קשה לפיצוח אבל יש גבול עד לאן ההגנה תוכל לקחת אותם. במיוחד אם לא יהיה להם יתרון ביתיות. על ההפסדים שלהם ביו בחוץ.

12 . טמפס ביי ( 4-4 ) אומנם רק עם מאזן חצוי אבל הקבוצה הזו הולכת לכיוון טוב. פתחו את העונה לא טוב אבל השתפרו בהמשך. הגנת הריצה שלהם מדורגת במקום הראשון וההתקפה שלהם בהחלט מגיעה לעבודה בכל משחק.

13. אינדיאנה קולטס ( 5-3 ) – איכשהו הקולטס מגיעים לאצמע העונה עם מאזן די טוב. לדעתי מעל הציפיות. אנדרו לאק באמת מוכיח שהם עשו את הבחירה הנכונה. וק"ב מהסוג שלו הם אלה ששולטים בליגה. עדיין נראים מאוד בוסריים אבל אני צופה להם גדולות בעונות הבאות.

14. מינסוטה ויקינגס ( 5-4 ) – פתחו מאוד חזק את העונה והם משחקים בבית קשה. הלו"ז שלהם בהמשך עומד להיות רצחני וכולל 2 מפגשים עם שיקגו , 2 מפגשים עם גרין ביי ויוסטון . אני מאמין שזה יהיה הדירוג הכי גבוה שלהם העונה.

15. אריזונה קרדינלס ( 4-5 ) – איזו פתיחה הייתה להם! ואיפה הם היום. 5 הפסדים רצופים. עוד עונה מתסכלת לארי פיצ'גרלד, אולי התופס הכי טוב בליגה. משחק אש במחזור הבא עם אטלנטה פלקונס (מהמר על ניצחון של אריזונה )

16. דאלאס קאובויס (3-5) – כמה לוזריות ישנה בקבוצה אחת. המגרש הכי יקר בעולם, הבעלים הכי שחצן, המאמן הכי אידיוט, ק"ב טוב שלא מתחבר לו שום דבר (טוני רומו ) קבוצה עם שחקנים טובים שבהחלט אמורים להיות במקום יותר גבוה הם פשוט קבוצה עם מנגנון הרס עצמי. הם יותר מדי מוכשרים מכדי לרדת מתחת למאזו של 8-8 ואולי ישתחלו לפלייאוף.

17. וושינגטון רדסקינס (3-6 ) – אומנם אחרונים בבית ה NFC EAST אבל קשה להתעלם מהמשחק של RG3, שנדמה שיכול לעשות הכול. הוא בהחלט מראה מנהיגות אך כנראה שהקבוצה לא מספיק טובה סביבו. משחק הריצה שלהם בין הטובים בליגה, בעיקר בזכות RG3. עם המהלכים הנכונים הם יהיו הסיוט של הבית הזה.

18 . ניו אורלינס סיינטס ( 3-5 ) – התקפה מרשימה בזכות דרו בריס אבל הגנה פשוט מזעזעת. הם לא ייכלו לשום מקום השנה ואין ספק שהמכות שקיבלו בפגרה לא תרמו. אני לא רואה איך המועדון הזה משתקם במיוחד לא אחרי ההודעה ששון פייטון המאמן יהיה רשאי לחתום בכל קבוצה בפתיחת השנה הבאה.

19. פילדלפיה איגלס ( 3-5 ) – איפה הם ואיפה היו הציפיות . קבוצה כאוטית, משוגעת, פסיכוטית, ק"ב מפוזר עם המון כישרון. ובכלל כמות הכשרון בקבוצה היו אמורים לשים אותם בטופ 10 לפחות.

מאמן שנדמה שאיבד שליטה על המועדון. אם יתאפסו על עצמם יוכלו לתפוס מקום בפלייאוף במיוחד כשיש עוד כמה מפגשים פנימיים אבל לא הייתי בונה על זה.

20. דטרויט ( 4-4 ) – טיפה מאכזבים. עם ק"ב כמו סטאפורד ואחד הרסיברים הכי טובים, קלווין ג'ונסון, הייתי מצפה ליותר.

21. מיאמי ( 4-4 ) – לדעתי הגיעו לכמות הנצחונות הכמעט מקסימלית שלהם העונה. הם צפויים עוד להדרדר בדירוג.

22. סן דייגו ( 4-4 )- לא נראה לי שמתאים להם קבוצת פוטבול בעיר הזו. אם אני רואה נכון תפוסת האיצטדיון שלהם היא הנמוכה ביותר בליגה.

23. טנסי טייטאנס ( 3-6 ) -אני ארשה לעצמי פחות להסביר מכאן ואילך ורק לתת משפט או שניים במידת הצורך.

24. סינסנטי בנגלס ( 3-5 ) .

25. סנט לואיס ראמס ( 3-5 ).

26. קרוליינה פנתרס ( 2-6 ) – לא הרבה היו שמים אותם כאן אלא נמוך יותר. הקבוצה הזו ספגה כ"כ הרבה ביקורות ובעיקר קאם ניוטון שעשה שנה שעברה עונה סנצסיונית אך השנה איכזב בענק. הם מפסידים כ"כ הרבה משחקים בפוזשנים האחרונים שהייתי מפזר שם מלח על המגרש ומחליף את המזוזות..

27. אוקלנד ריידרס ( 3-5 ) . כל שבוע אנחנו מקבלים את הקבוצה הזו בערוץ הספורט. לא התענוג הכי גדול ולא בדקתי את זה אבל נראה לי שהן אחת הקבוצות הכי פחות ממושמעות בליגה. כל משחק זו חגיגת יארדים.

28. קליבלנד בראונס ( 2-7 ).

29. ניו יורק ג'טס- ( 3-5 ) – היו אמורים להיות מדורגים גבוה יותר אבל נתתי להם עונש כי זו קבוצה מטומטמת. למה לעזאל להביא את טים טיבו ולא לתת לו לשחק ובמיוחד במצבים שהוא הכי מתאים! זו פשוט בושה. חבל שאין ירידות ליגה.

30. בופאלו בילס (3-5 ) .

31. קנזס סיטי צ'יפס ( 1-7 ) .

32. ג'קסוויל ג'גוארס ( 1-7 ). הקבוצה הגרועה ביותר בליגה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מצויין
    ניכר שאתה בהתלבטויות פנימיות…כי אתה לא הולך עד הסוף עם התחושות שלך…
    כלומר מעניין אותי לראות את הדירוג שלך שישקף את המצב בסוף הפלייאוף

  2. יוסטון הניא עיוד קבוצה שהתמזל מזלה עם תכנית משחקים חלשה. אגב, הפלקונס הם 0-7 ולא 7-0 (באטנגלית זה 7-0 כי הולכים משמאל לימין. בעברית זה צריך להיות ההיפך כמו שמסקרי הכדורסל עושים נכון)

    חוץ מזה – מעולה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט