רוחות של תקווה נושבות בג'ורג'יה-פריוויו: אטלנטה הוקס/דובי עופר

רוחות של תקווה נושבות בג'ורג'יה

אטלנטה הוקס – פריוויו 15-2014 / דובי עופר

אולם: פיליפס ארנה, עם 18,238 מושבים. ב2014, אחרי פציעתו של הורפורד, היו בממוצע 14,339 מהם תפוסים מדי משחק. רק בפילדלפיה ומילווקי נכחו פחות צופים במשחק, ואנחנו מדברים על קבוצת פלייאוף.

המשמעות? אתם לא היחידים שלא מתעניינים בהוקס.

מאמן: מייק בודנהולצר, אוטוטו בן 43, שנה שניה מאמן אטלנטה, ולפני כן עוזר בסן אנטוניו לא פחות מ17 שנה בצלו של הפופ.

בעונה הקודמת: 38 נצחונות, 44 הפסדים ל46%, שהביאו את ההוקס לפלייאוף מהמקום השמיני. באוף סיזן נתנו קרב מרשים לפייסרס המפורקים, אבל נכנעו אחרי שבעה משחקים מכובדים. כל זה, חשוב להזכיר, בלי הסנטר הקטן עם האוזניים הגדולות, אל הורפורד. ליטל אל נפצע אחרי 29 משחקים, והשאיר את הרחבה לפול מילסאפ. האנדרסייזד 4 לקח צעד מרשים קדימה כדי למלא את מקומו של המנהיג וסיים את העונה עם מספרים מצוינים ותקוות לעתיד. לצדו ניווט, קלע ומסר ג'ף טיג, שסיים את העונה על סף המקום ממנו נשקלת מועמדות לאולסטאר. מבחוץ צלף קייל קורבר באחוזים פסיכיים. שיא המשחקים הרצופים שלו עם שלשה מוצלחת לא יישבר בטווח הנראה לעין, מאחר ונעצר בחמישי למרץ על 127 (גוד-דאם!). דמארה קארול הסולידי תרם את הסנטים שלו, ופרו אנטיץ' ואלטון ברנד הקשיש והמקומט השלימו בתורות את החמישייה המתרוצצת של בודנהולצר. ברנד, אגב, היה אחד הבודדים שקיבלו אישור שלא לזרוק משלוש. כבוד לוותיקים. על הספסל צמח לו לאיטו שלווין מק, דוחק את האטרקציה הגרמנית דניס שרודר אל בית הבליעה של אקדח הטריידים.

הורופורד.
ההוקס הגיעו לפלייאוף אשתקד למרות הפציעה של האיש והאוזניים. אל הורופורד.

למען האמת, אלמלא הייתה זאת אטלנטה, איזה ילד היה יכול לשקול לקנות חולצת פאקמן, לו רק היה יודע מה המספר של הורפורד. ומי זה…

דברים שקרו בפגרה

עזבו: גוסטבו איון (לריאל מדריד), קרטייה מרטין (שחקן חופשי, לפיסטונס), לו וויליאמס (הועבר לטורונטו עם הזכות המפוקפקת על לוקאס נוגיירה תמורת ג'ון סלמונס, שנחתך).

הצטרפו:

קנט בייזמור (שחקן חופשי, מהלייקרס), אדריאן פיין (רוקי, נבחר במקום ה15), ת'אבו ספולושה (עבר מהת'אנדרז בעסקת סיין אנד טרייד כל אירופית – ספולושה השוויצרי והזכויות על ג'ורג'י פרינטזיס היווני תמורת הזכויות על סופו שחורציאניטיס היווני. לתומי חשבתי שעסקאות אמורות להימדד באיזונן הפיננסי והאיכותי, ולאו דווקא המשקלי). עוד הגיע – ג'ארל אדי (רוקי, לא נבחר בדראפט),

חמישיה:

טיג, קייל קורבר, דמארה קארול, מילסאפ, הורפורד

ספסל:

ספולושה, מק, אנטיץ', בייזמור, אדריאן פיין, ברנד, מייק ג'ימס, ג'ון ג'נקינס, שרודר (בינתיים), מייק מוסקאלה, דקסטר פיטמן, ג'ארל אדי

חובבי האריתמטיקה ישימו לב שהסגל מכיל 17 שחקנים. שניים יצטרכו ללכת. מיני מייני מיני מו… תנחשו לבד.

מילה על הקיץ:

שום רעש וצלצולים באגף השחקנים. איון, מרטין ו-וויליאמס הלכו, ובמקומם הגיעו סופר סוליד בייזמור ומומחה ההגנה וונאבי ספולושה (קראתי איפשהו שהוא אמור לעשות מנטורינג לדמארה קרול. תשלימו לבד, לי ישר התחילה לכאוב הבטן). בדראפט בחרו ההוקס את הפאוור פורוורד אדריאן פיין ממישיגן סטייט. פיין הוא סבבה. הוא גדולה, הוא חזקה, והוא אמנם פאוור פורוורד אבל אם יסתבר שהורפורד ממשיך להיפצע, בלית ברירה ישמור פיין גם על סנטר וון פיט וואן. פיין מגיע ממישיגן סטייט עם נדוניה של מספרים יפים בנקודות וריבאונד, היכולת ההכרחית לקלוע משלוש, ואפילו עדות אופי חיובית ביותר בדמות חברות אמיצה עם הילדה חולת הסרטן לייסי הולסוורת. החברות, למרבה הצער, נקטעה עם מותה של הולסוורת לפני כחצי שנה. פיין נשאר עם הערכתנו המלאה.

באגף ההנהלה, מצד שני, כנראה חילקו קטניות בישיבות. הנפיחות השתחררו משם בלי הכרה. ראשון היה דני פרי שהלין על האפריקאיות שעקבותיה ניכרים עדיין בלואל דנג. בנוסף, פורסם מייל שכתב ברוס לווינסון, מבעלי הקבוצה, שהתלונן על כך שהקהל השחור הבריח את הקהל הלבן ממשחקי ההוקס.

אולי אפשר היה להבליג, איכשהו, אלמלא היה לווינסון אחד המבקרים החריפים ביותר של דונלד סטרלינג הידוע לשמצה. אל תצפו לראות את ברוס לווינסון ביציע המכובדים בקרוב, מאחר והוא מוכר את חלקו בקבוצה. ביי נגיד לו, ואולי וולקאם כריס וובר וקבוצת הרכישה שלו. כמו כן, גם דני פרי לא צפוי לחזור ולנווט את ההוקס במים הרדודים, השקטים וחסרי ההפתעות בהם הפליג עד כה.

על העונה הקרובה:

בשקט בשקט, אבל ממש בשקט. שקט כמו, נגיד, ג'ו ג'ונסון ברבע הרביעי. בקיצור, בדממה דקה נוצרה לה באטלנטה קבוצה. בחמישייה יש לנו רכז מצוין, סנטר משובח ורעב, פאוור פורוורד מגוון ולוחמני עם איכויות כוכב מוכחות, צלף חסר מצפון שידאג לפתוח עבורם את המשחק, ואת דמארה קארול. לפעמים צריך לאכול גם קצת לחם אחיד. אז נכון, אין איום על חמישיית ההגנה של הליגה מצד אף אחד מהנ"ל, אבל הם גם לא צפויים להיות גרועים במיוחד בתחום. חוץ מזה, בודנהולצר אוהב התקפה, ריצה ושלשות, אז בטוח יהיה כיף לצפות. טיג, קורבר, מילסאפ, קארול והורפורד לא צריכים להתבייש מאף אחד במשך שלושים דקות במשחק לפחות, בטח לא במזרח.

על הספסל לא מצפים אוצרות חסרי דופן, אבל פיין, מק, אנטיץ', ספולושה, בייזמור וברנד הם סקנד יוניט מאוזנת וראויה לגמרי, לא פחות טובה מזו של חלק גדול מקבוצות הליגה.

במזרח הנוכחי, הסגל של ההוקס אמור להביא אותם עמוק לתוך הפלייאוף. גם אם על הנייר יש סגלים נוצצים יותר ושמות מבטיחים, באטלנטה התגבשה קבוצה טובה ומאוזנת, ולא פחות חשוב – מוכחת. ההרכב הנוכחי רץ יחד שנה שניה, בתוספת המשמעותית של הורפורד. אין סיבה שהעונה לא נראה את ההוקס גבוהים בשני מקומות בפלייאוף.

נקודה חשובה אחרונה להתייחסות – הסגל הנוכחי של אטלנטה כמעט וזועק לטרייד. ברגע שיתייצב המצב בהנהלה יש סיכוי לדילול המצבת הנוכחית לטובת כוכב דרג ב' שיביא את השדרוג ליתרון ביתיות בפלייאוף.

שיר? צ'פרו את עצמכם לכבוד הסתיו. לכו תעשו משהו שאתם אוהבים, וברקע תפעילו את ריי צ'ארלס שישיר על ג'ורג'יה המנומנמת והמתוקה, יקירתו.

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

      1. התנצלותי הכנה והמלאה לקורא הנאמן מייק סקוט ולמועדון המעריצים הישראלי שלו. בפעם הבאה שלא יישב ליד מייק ג'יימס, ואולי יהיה סיכוי שיקריאו את השם שלו בכיתה.

  1. טיג חותך הגנות, חודר מצוין, אבל מזעזע מ3.

    אם הוא עבד על הקליעה בקיץ וזה יבוא לידי ביטוי, זה שדרוג עצום לאטלנטה.

    אינדיאנה הימרה על הקליעה שלו מ3 והשתלם לה מאוד.

  2. מקום רביעי במזרח למרות כל ההייפ של טורונטו, שארלוט, ודומיהם.

    קבוצה שאני מאד אוהב.

    יפה ציינת שהסגל זןעק לטרייד.
    המון מספרי 4, ואפילו גמישות בתקרת השכר.

    ההפתעה יכולה לבוא מכיוון של טרייד של מילסאפ או הורפורד.
    יותר סביר שמילסאפ.
    אטלנטה מאד אוהבים אותו ואת השילוב שלו עם הורפורד, אבל אין להם שום ערובה שהוא ישאר בקיץ הבא, ואין להם אפשרות להחתים אותו על הארכת חוזה.

    עם כל כך הרבה מספרי 4 בסגל – אפילו כולל הורפורד עצמו שמעדיף לשחק 4, טרייד על מילסאפ יכול לקרות ולהפתיע את כולם.

    טרייד על הורפורד זה יותר מכיוון של מכירת הקבוצה הממשמשת ובאה – מה שהרבה פעמים מביא לשחרור של שחקנים יקרים תמורת בחירות דראפט, צעירים, ומקום בתקרת השכר – למרות שעקרונית החוזה של הורפורד הוא מציאה יחסית לרמה שלו.

    דמארה קרול אחד השחקנים הכי פחות מוערכים בליגה.
    איך שהוא עדיין טס מתחת לרדאר של כולם.

    לא ברור לי מה סימן השאלה ליד שרודר.
    שחקן צעיר ומוכשר שאין שום סיכוי שיחתך.
    מקסימום טרייד כמו כל שחקן אחר.

    פיטמן ואדי ישוחררו, ורשמת בטעות מייק ג'יימס – צריך להיות מייק סקוט.

    עוד שחקן צעיר שאני אוהב והעונה הוא סוף סוף בריא זה ג'ון ג'נקינס.
    אחד הצלפים הכי טובים בליגה.
    אני עדיין מאמין בו מאד.

    בכלל, אי אפשר לדבר על אטלנטה בלי להזכיר קליעה משלוש.
    אין אף קבוצה בליגה שמשתמשת בנשק הזה כאלמנט כל כך מרכזי בהתקפה שלהם.

    1. בדיוק מהסיבה הזאת, (חוסר יכולת) הקליענ של טיג מ-3 מעיבה מאוד על אטלנטה, ואם הוא יהווה איום מהטווח הזה, כל הצבע פתוח גם לחדירות שלו- וכאמור הוא חודר מצויין, או לפוסט אפ של הגבוהים.

    2. יהיה חבל מאוד לראות את הצמד מילסאפ הורפורד מתפרק בלי לרוץ יחד עונה. על פניו הם אחד הקווים הקדמיים הכי מגוונים ומעניינים בליגה, למרות החוסר בסנטימטרים.
      שרודר מועמד לטרייד כי קראתי ביותר ממקום אחד שהוא מועמד לטרייד, ומה שכותבים הוא בהכרח נכון.

    1. מספיק קליעה למה? לאליפות?
      אם הם רוצים ללכת בגדול, קליעה מ3 של טיג שהוא חודר מעולה, וזה שהוא יקלע שלשות פנויות לא אמור לבוא על חשבון החדירות, אלא להפך, זה יקל עליו את החדירה, יאפשר ריווח יותר טוב של הקלעים בחוץ והגבוהים בפנים, ויצמצם עזרה מהשחקן שלו.
      כמעט כל שחקן שמשתפר זה טוב לקבוצה (יכולת וערך לטריידים) ובמקרה שלו, זה יכול לעשות הבדל.

  3. הבעייה של ההוקס היא שהם לא מאמינים שהם יכולים לנצח.
    כמו שעו"ד של דדי פעם אמר:
    If you're committed enough, you can make any story work. I once told a woman I was Kevin Costner, and it worked because I believed it

  4. לדעתי הם יסיימו מקום 4, לפני טורונטו ושארלוט. שנה שעברה הם היו מקום 3 לפני הפציעה של הורפורד והקיץ הם השתפרו. קבוצה סימפטית למדי.

  5. אטלנטה תקועה בבנוניות , במקומם מפרק תחבילה ומשיג שחקנים צעירים ובחירות דרפט,אומנם הם כן יכולים לסיים 4 במזרח אבל הם יעופו סיבוב שני על בטוח..

    1. ממש לא! יש בסיס צעיר ומוכשר, עם מאמן שהטמיע שיטה וצוות שהולך יחד עונה שנייה. קצת סבלנות… מקסימום טרייד לשיפור. אבל לפרק?

  6. יש צוות טוב אבל חסר כוכב שיסחוב… אם אטלנטה לא תשיג אותו בדרפט הוא לא יבוא, כבר אמרתי אם למלו היה שכל הוא היה בא לאטלנטה ,כמו שהוא ויתר כל אחר יוותר

  7. פריוויו מעולה. עד פציעתו של הורפורד אשתקד הם היו הקבוצה השלישית בלבד במזרח עם מאזן חיובי מלבד ההיט ואינדי.

    לדעתי יש כמה קבוצות עדיפות עליהם במזרח השנה, ואני לא חושב שהם יסיימו מעל המקום ה 6.

  8. אחלה פריוויו
    יש משהו מתסכל בהוקס . הם תמיד בתמונה אבל משהו תמיד מתפקשש
    אני לא זוכר קבוצה בליגה שכבר 30 שנה נעה על הדחה בסיבוב ראשון והדחה בסיבוב שני
    זה ברור שבהם יהיו בפלייאוף וברור שיעופו משם כבר בהתחלה
    מאז דומיניק לא היה שם סטאר ברמות הגבוהות ביותר ולא נראה שזה הולך לקרות , משום מה העיר לא אטרקטיבית מספיק למרות שהבסיס של הקבוצה מצויין

    1. המועדון בגלגוליו השונים קיים מ1946.
      ההוקס באטלנטה מאז 1968. 46 שנים.

      תור הזהב שאני זוכר מהם היה כמובן בשנות השמונים, עם דומיניק, קווין וויליס, מוזס מלון והחברים.
      קשה לראות אותם חוזרים לשם בקרוב, אבל גם נוכחות רצופה בפלייאוף זה עניין שראוי להתכבד בו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט