רוקי'ס פחות ידועים שיהפכו לידועים מאד (4) / מנחם לס

רוקיס פחות ידועים שיהפכו לידועים מאד

(אפילו ייתן תחרות לג'בארי פרקר על תואר 'רוקי העונה')

Why Elfrid Payton Could Emerge as the Biggest Surprise of the NBA Rookie Class

אלפריד פייטון? קופי שך ראז'ון רונדו. אפילו ג'אמפים וקליעות עונש הוא מחמיץ כמו הכוכב של בוסטון.
אבל יש לו גם את כל הדברים הטובים שיש לראז'ון: צעד ארוך, מהיר; מסירה מצויינת; COURT VISION, כניסה מצויינת.
מלבד האפרו שלו שכבר יצא מהאופנה, הוא נראה מוכן היום ל-NBA.
הוא הגיע מתיכון בלתי ידוע בלואיזיאנה (ג'ון אהרט היי) מעיירה קטנה (לואיזיאנה פריש) ואיש לא הציע לו דבר מלבד אוניברסיטת לואיזיאנה-לפייט. שם הוא פרח בצורה כה מדהימה ומהירה, שהוא ניבחר לייצג את נבחרת ארה"ב U-19, ושיחק בחמישייה שזכתה באליפות העולם יחד עם מרכוס סמארט, ארון גורדון, וג'היל אוקפור. לארי בראון אמר אחרי המשחקים ש-"אלפריד היה כוכב הנבחרת".
משחקן בלתי ידוע לחלוטין בתיכון הוא כה הרשים באוניברסיטה האלמונית 'לואיזיאנה – לפייט' בה שיחק מ-2011-2014 שהפילדלפיה סיקסרס בחרה בו עשירי בדראפט השנה, הווה אומר שפתאום האלמוני הפך ל-'בחירת לוטרי'!

הוא 1.94 מ' עם  גפיים ארוכות (כאילו) מדי עבור גובהו. המילה לתארו – כמו את רונדו – היא LANKY. הוא היחידי מעשר הבחירות הראשונות שאיש מלבד K-700 לא הזכיר בכלל. מין "NONDESCRIPT" שכזה שרק הסקאוטים האמיתיים ידעו עליו והכירו אותו. עדיין, כשאדם סילבר אמר שבבחירה העשירית הפילדלפיה סיקסרס בוחרת את ELFRID PAYTON, עבר רחש בקהל, "מי?…מי…?".

האנשים בקהל (ורוב החוזים בטיווי) הכירו שמות כאנדרו וויגינס, ג'בארי פרקר, דנטה אוקסום, ג'וליוס רנדל, דאג מקדרמוט, או מרכוס סמארט וכל שאר 'המפורסמים'. איש לא דיבר ולא ממש הכיר את פייטון. בקרוב מאד כולם ידברו על הפוינט גארד הזה מהאוניברסיטה הפצפונת שהיה 'הנעלם הגדול' עד הדראפט.

ברוס לבנטינו, אחד הסקאוטים הידועים אומר על אלפריד: "הרבה פעמים אתה רואה כוכבי קולג'ים ושואל את עצמך, 'האם הוא יצליח במקצוענים?'. כשאתה רואה את אלפריד אתה מיד אומר, 'אלהים! זהו שחקן שנולד ל-NBA'. אחרי עשר דקות של חזייה במשחקו ידעתי שממנו ייצא שחקן NBA מצויין!".

 

 

הדבר הראשון שאתה לא יכול להחמיץ אצלו היא ההגנה. הוא -לדעתי – המגן הטוב ביותר מכל הרוקי'ס, ללא תחרות בכלל. יש לו אינסטינקט מצויין לדעת מאיזה צעד המתקיף רוצה לחדור, ויש לו צעד ראשון מהיר ביותר להגיע לשם לפני המתקיף. עם ה-4'6 שלו, גפיו הארוכות, זריזותו, מהירותו, וזמן תגובתו, לא אתפלא אם הוא יהיה הפוינט גארד המגן מס' 1 בליגה מיד, רוקיס או לא רוקיס.

במכללות הוא כבר זכה בגביע 'לפטי דרייזדל ' הניתן לשחקן ההגנה של השנה.

 

 

לא אתפלא אם התואר 'מגן העונה' יהיה שלו, ואני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שפוינט גארד זכה בתואר. מי שזוכר, אחרי שדאג מקדרמוט קלע כמה סלים מהירים נגד 'לפייט', פייטון הועבר לשמור על דאג, ושיתק אותו עד סוף המשחק!

רק תחשבו איזה צמד מגינים יהיה למג'יק בגארד: אלפריד פייטור וויקטור אולדיפו. ללא ספק "הגארדים המגינים הטובים בליגה"!

לדעתי יש סכוי שהוא יעלה בחמישייה של המג'יק, ויישאר בחמישייה שם (או של קבוצה אחרת) עד…2025 לפחות!

אולי גניבת הדראפט מס' 1!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. בסאק טאון[סקרמנטו] התלבטו בינו לבין סטאוסקאס עד השניה האחרונה. מקווה שבחרנו נכון.

    רואים שהוא שחקן כבר עכשיו, לדעתי ההייפ עליו אחרי ליגת הקיץ קצת מוגזם. שחקן חמישיה טוב בליגה די בטוח יותר מזה אני ממש לא בטוח.

  2. מסכים, סליפר גדול בפנטזי (אחד שירד לסיבובים הנמוכים ולא בצדק), מי שלוקח אותו מרוויח.

    הגארד האחרון שלקח שחקן ההגנה של העונה-גארי פייטון, 1995/96. עד 1989 זכו בתואר רק גארדים (מונקריף, רוברטסון, קופר, ג'ורדן), ומאז עד היום נבחר רק גארד אחד. מוזר.

    1. זה לא מוזר. גארדים שומרים בעיקר אחד על אחד אבל התחילו להבין שמה שהסנטר תורם להגנה הקבוצתית המרחבית גדול לאין שיעור ממה שהגארד הכי טוב יכול לתת.

  3. צריך להבין משהו לגבי רונדו – מוטת הידיים העצומה שלו מאפשרת לו לעשות דברים מדהימים, בפרט בהגנה. מדובר על גארד בגובה 1'6 עם מוטת ידיים של 9'6. זו אחת ממוטות הידיים הארוכות ביותר ביחס לגובה (ape index) שאי פעם נדדו, ובסקאלה היא נחשבת לא גדולה אלא Freakish.
    http://www.youtube.com/watch?v=esBiDDM_x2I#t=106

    פייטון, לצורך ההשוואה, הוא 4'6 עם מוטת ידיים של 7'6.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט