מתחילים בנבואות מנצחי התוארים / מנחם לס

העונה בפתח. הגיע הזמן לנבואות וניחושים. שלושה ליום.

1. MVP – לברון ג'יימס

Most Valuable Player: LeBron James

לברון יעשה כל מה שביכולתו – אפילו יותר מאשר בעונה הראשונה במיאמי – לנצח את האליפות ולזכות בתואר 'השחקן המצטיין'.
הוא חייב להוכיח שכל הסערה של הקיץ האחרון היתה במקומה, ולא 'סערה ואחריה מאומה'. אמש הוא כבר קלע 26 במשחק קדם עונה וזאת רק ההתחלה.
מצד שני יריבו קווין דוראנט – שגזל ממנו את התואר בעונה שעברה – נראה לי כאילו שבע. לדעתי תהיה לו אפילו בעייה לזכות ב-MVP של קבוצתו. ללא ראסל ווסטברוק, קווין דוראנט היה נמר בפלייאוף עם 26.7 נק', 7.3 ריב', ו-8.1 אס', והמאמץ שבר אותו פיזית ומנטלית. הוא פרש מנבחרת ארה"ב בגלל זה.
אני עלול לטעות טעות מרה, אבל ההרגשה שלי היא שבעונה הזאת והבאה אחריה דוראנט WOULD GO THROUGH THE MOTIONS מבלי הבעירה שהיתה לו עד עתה ב-OKC. כאילו שהוא מרגיש שהוא עשה את הטוב ביותר שיכול היה, והטוב ביותר לא הספיק. אז אולי לתת לווסטברוק את הלפיד, ושינסה הוא להביא אליפות – ובתהליך גם לזכות ב-MVP. אם אלן אייברסון עשה זאת, אין סיבה שראסל לא יעשה זאת.
לברון לעומתו כבר רואה בדמיונו את הספר שיום אחד ייכתב על "המלך מת (במיאמי). יחי המלך (בקליבלנד!)". הוא יודע שזה יהיה אחד הסיפורים הגדולים ביותר בתולדות ה-NBA, סיפור שיעלה בעוצמתו וחשיבותו על המעבר של קרים עבדול ג'אבר ממילווקי ללייקרס, ובטוח שגדול יותר מבריחת האציל מפילדלפיה לפיניקס, או כרמלו אנטוני מדנבר לניקס. לברון כבר רואה את עצמו כגואל – אם לא המשיח – שבא להעצים ולהאדיר את העיר האפורה קליבלנד – סליחה, את כל מצון מזרח מדינת אוהיו – ולשימה על המפה כאחת הערים הפורחות בארה"ב.

לברון רואה את עצמו היום הרבה יותר בראי ההסטורי מתרומתו על הפארקט.

 

"I’m going to have to teach, lead and inspire those guys," James said  My No. 1 goal is to win the championship here. I think it would be the greatest achievement in my life as far as on the court, much greater than the championships in Miami. Hopefully it will happen. I’m looking forward to the challenge

כששחקן ברמתו של לברון מדבר ככה – ויש לו את הכדורסל לגבות את דבריו – זוהי המוטיבציה הגדולה ביותר שאני יכול לחשוב עליה.

ואז ה-MVP יהיה איזה צעצוע שנוסף לאוסף כמעט כבדרך אגב!

2. רוקי העונה – ג'בארי פרקר

Rookie of the Year: Jabari Parker

כמעט שכחנו ממנו. ג'בארי אוהב זאת ככה: שידברו על כל האחרים, והוא יבוא בשקט מאחור ויהיה הרוקי המשמעותי ביותר מכולם.

אני משוכנע שהעונה הזאת תהיה אחת התחרותיות אי-פעם לתואר 'רוקי העונה', אך כשהרוחות יירגעו יישאר הפרודוקציה הזאת של אוניברסיטת דוק, כשבליגת הקיץ בקלות, וללא מאמץ נראה לעין, קלע 16.6 נק' עם 8.2 הורדות למשחק, ונראה הרבה כמו גבר המשחק עםמ ילדים.

מילווקי באקס תיהנה מהנקודות של ארסן איליסובה, המשך ההתפתחות של ה-'גריק פריק' ג'יאניס אנטטוקונמו, והחזרה של אוג'יי מאיו. אבל אף שחקן במילווקי לא יתרום כפרקר, שיתגלה כ-'גבר של הקבוצה' כשהוא בן 19. הוא פריק של הטבע בבגרותו הפיזית והמנטלית, והוא הרוקי המוכן ביותר ל-WEAR AND TEAR של ה-NBA.

לי משום מה אין אמונה גדולה באנדרו ויגינס במינסוטה, או בכל מקום אחר. הוא יהפוך לשחקן NBA מין השורה, ולא הרבה יותר. יהיו לו יציאות פה ושם שבהן ייראה כשחקן גדול, אך אין לו את האופי והמשמעת והקילר אינסטינקט, להפוך לשחקן מוביל ב-NBA.  ג'וליוס רנדל יהיה מצויין ללייקרס, אך אין לו את הכשרון והיכולת של פרקר. אלפריד פייטון והאחרים יהיו טובים עד טובים מאד, אבל הכתר יהיה של פרקר.

שחקן ההגנה: סרגי' איבקה

Defensive Player of the Year: Serge Ibaka

סרג'י איבקה הוא לתואר 'שחקן ההגנה' מה שליאונרדו דיקפריו הוא לתואר 'שחקן השנה' באוסקאר. הוא תמיד בדיון אך אף פעם לא מנצח. הוא זכה במקום רביעי, שלישי, ושני בשלוש השנים האחרונות, וכל מה שנותר עתה הוא 'ראשון' בשנה הרביעית.

בשלוש השנים האחרונות הוא הוביל פעמיים את הליגה בחסימות, ובכל שנה הוא בין הראשונים בריבאונד. העובדה שאוקלהומה סיטי התמוטטה בלעדיו בגלל הפציעה בפלייאוף האחרון רק מוסיפה לו קרדיט.

יריביו הגדולים יהיו שוב יואקים נואה, רוי היברט, קאווי לינרד, ואני מאמין שגם לאנס סטפנסון יהיה בין המובילים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. יש לי בקשה מהדוקטור. מכיוון שהתענוג לקרוא אותך (כבר יותר מ 30 שנה!) בענייני ספורט, הוא עילאי, אפשר לךבקש מדי פעם מאמר על דברים אחרים שברור שמעניינים אותך, כמו קולנוע, פוליטיקה, הסטוריה וכו'? זה יהיה נחמד

    1. מה עם איזה דירוג ישבנים של כוכבות קולנוע?
      או ציצים של מפורסמות?
      אשמח לשמוע את דעתך המלומדת גם בנושאים אלו.

      1. מומי בתמונה
        מומי הוצא לפגרהב על כורחו אבל יחזור בזמן לעונה מומי יעשה סדר עם ההופס והבובס

          1. מומי נפל עליו קצת תקופה לחוצה
            סילבי עשתה קאם בק למומי ועוד
            מומי סגר עפ הדוקטור שהוא יהיה בחופש עד פתיחת העונה

  2. אני זוכר. על הסרט hoops, למשל. אבל בא לי לשמוע את העט המושחז שלך על קלינט איסטווד, או וודי אלן, או מרטין סקורסזה..

    1. תגיד עידו, באלסקה אסור לאכול שלג צהוב בגלל הפיפי של ההאסקים. אצלכם עוד לא הצליחו לזהות פיפי של קנגורו?

      ראית את המספרים של סמארט מהלילה?

    1. טוב אחרי שראיתי סירטונים בהמלצת הגולשים יש מצב חזק לסמארט… נראה שיהיה חלק משמעותי יותר בקבוצה שלו.

  3. מרכוס סמארט –

    28 דקות
    7 נקודות
    30 אחוז מהשדה
    23 אחוז מ 3
    4 איבודי כדור
    4.5 אסיסטים
    2.2 חטיפות

    עידו – למה רק רוקי העונה ? לך על mvp…

      1. משחק ?

        אה, אז אתה גם חושב שהיו לו 4.5 אסיסטים ו 2.2 חטיפות ב"משחק הלא נכון" הזה ?

        או שאולי אלה המספרים שלו בחמשת משחקי קדם העונה ???

        אבל היי, אם ראית אותו מול טורונטו אז מה כאן בכלל הוויכוח ?
        למה לא אמרת קודם ?

      2. מחזק את עידו … אחרי נואל ,סמרט רוקי העונה שלי, אני אמרתי כבר שהרוקי הכי טוב במחזור, אבל אני מאמין שיקח לו קצת זמן להראות את זה

    1. אם נואל יזכה זו תהיה הפעם הראשונה בליגה שקבוצה זוכה פעמיים ברציפות בתואר רוקי העונה (לפחות מאז האיחוד עם ה-aba) לא נראה לי שיתנו את התענוג לפילדלפיה המושמצת.

      גם לי נראה שהבחירות הצפויות הן אלו שיקחו:
      רוקי- פרקר
      Mvp- גריפין
      הגנה- איבקה

      מה שכן, אם ניו-אורלינס עולה איכשהו לפלייאוף דייויס יזכה בשני התארים- mvp ושחקן ההגנה, נראה לי שהאחרון שעשה את זה היה אולג'ואן.

  4. פלופרון MVP-חמישית העונה-פול, פארקר, ג'יימס, דוראנט, גריפין.
    רוקי סמארט, חמישיית הרוקיז-סמארט, פייטון, וויגינס, פארקר, נואל
    שחקן ההגנה דיוויס, חמישיית ההגנה-רונדו, אלן, לאונרד, דיוויס, ג'ורדן

    1. הסיבה לדעתי היא כי לברון כנראה ירד במספרים שלו, דוראנט לא ינסה כל כך אחרי שכבר זכה וגם ככה ווסטברוק כנראה יוכיח שהקבוצה יכולה להסתדר בלי דוראנט בפתיחת העונה וקליפרס כנראה תהיה הקבוצה הטובה במערב שגריפין השחקן המוביל בה. חוץ מזה הוא מכונת שיווק מספר אחת בליגה (אולי 2 אחרי דוראנט בכמות פרסומות) כך שהסיכויים לטובתו.
      דייוויס יוכל לזכות אם יוביל את ניו אורלינס לפלייאוף אבל אם לא אז אין צ'אנס וגם לא יקבל שחקן ההגנה בגלל אותה סיבה.
      לגבי גריפין, הוא הוכיח שהוא כבר הרבה יותר מהיילייטס ושיפר דרמטית את הפיזיות ואת קליעת חצי מרחק שלו. פול במודע פינה לו את הבמה והעונה הזרקורים יהיו עליו.

  5. מהתגובות אפשר לחשוב שגריפין הוא המועמד המוביל בנושא…
    MVP – קווין דוראנט
    רוקי העונה – אין לי מושג, נלך על רנדל
    שחקן ההגנה – פטריק בברלי, כי כמו שב-2006 אמרו "היי, למה שלא ניתן לנאש את הMVP שנה שנייה ברציפות," ככה יאמרו "היי, למה שלא ניתן את שחקן ההגנה לפוינט גארד."

  6. דין דמקיס ,אנליסט דראפט שבדרך כלל פוגע.[עוקב אחריו שנים],
    מאד גבוהה על מרקוס סמרט גם הוא מאד מתלהב ממשחק ההגנה שלו ואומר שהוא בשל.
    יכול להיות שיש פה משהו לא ראיתי אותו הרבה בליגת הקיץ.

  7. MVP – נלך נגד הזרם, כריס פול! צריך להיות עיוור כדי לא לראות שבלעדיו (שלא כמו גריפין) הקליפרס לא שווים כלום (גם אם יש לו בעיית קלאץ' בפלייאוף, MVP זה על העונה הרגילה).

    רוקי – לא מכיר אותם מספיק, אבל אם המועמדים העיקריים הם נואל פארקר ו-וויגינס, אז מבחינת סיטואציה, השניים הראשונים נמצאים בקבוצות תחת, והשלישי לפחות בקבוצה בינונית פלוס, אז היתרון שלו.

    הגנה – דיוויס, אני מתחיל ממש לאהוב את הבחור.

    1. יפת כנראה לא ראית את המשחקים בעונה שעברה, בלי כריס פול, כשהיה פצוע. גריפין סחב אותם יפה מאוד והייתה תקופה לא קצרה שפול היה חסר, אז כנראה שהם שווים גם בלעדיו היה להם מאזן של 60% + נצחונות גם בלעדיו

  8. אמ וי פי-לברון. כי הוא עדיין יהיה הסקורר המוביל, המוביל באסיסטים משהו באיזור ה8. וההגנה שלו תחזור לטופ.
    רוקי-אם גם ככה זה יהיה בין קבוצות חלשות, אני מהמר על נרלס נואל.
    שחקן ההגנה-דייויס. ההגנה הקבוצתית של התאנדר לא תהיה אותו דבר בלי ספולושה וזה יפגע לאיבקה בקרדיט.

  9. נבואה מסוג שונה מעט: קחו את המשחק האחרון של הלייקרס וזה יהיה משחק טיפוסי לעונה הזו. משחקי אגו, ברייאנט ובוזר סופרים את המיליונים.

  10. MVP- לברון ג'יימס. יחזור רעב אחרי העונה שעברה ואיבוד הכתר לדוראנט, בנוסף לחזרה לקליבלנד והרצון להוביל אותה לאליפות. מספיק שינהיג את הקבוצה בצורה מרשימה למאזן הטוב בליגה, ויש לו יתרון עצום על שאר התמודדים.
    רוקי- ג'אברי פארקר. התואר הזה הולך לא לרוקי הכי מוכשר של המחזור אלא לרוקי הכי מוכן, ויחד עם העובדה שהוא השחקן המוביל של אחת מנמושות הליגה (לפחות על הנייר), זה מתכון בטוח לזכייה בתואר.
    שחקן ההגנה- אנטוני דייויס. מסכים שסרג' איבקה יהווה יריב ראוי, במיוחד לאחר השיפור בהגנת האחד על אחד שלו בעונה שעברה, אבל זה פשוט מפחיד מה שדייויס יכול לעשות לקבוצה היריבה. גם חוסם, גם ידיים זריזות, גם עבודת רגליים משובחת… מפלצת הגנתית!

  11. נ.ב- אני עדיין מסתייג מהמשחק של גריפין. כישרון יש, זה ללא ספק, אבל אני רוצה לראות אותו שולט ברחבות בשני צידי המגרש. הבן אדם ניחן בנתונים פיזיים מרשימים לכל הדעות, ואני מצפה ממנו לשלוט בצבע בהתאם. הוא לא תורם לדעתי מספיק בהגנה כמו שהוא מסוגל, והוא גם יכול להוסיף עוד כמה ריבאונדים למכסה שלו.

  12. MVP – קובי בריאנט
    רוקי העונה – רוקי 4 שרוקי דפק מכות רצח בסובייטי
    רוקי העונה – ג'וליס רנדל
    שחקן ההגנה – האשים תאביט שיהיה גם קמבאק העונה

  13. ניו אורלנס הולכת להפתיע את הליגה כולה ואני מהמר שנסיים 3-4 במערב הקשה , דבר שיקנה לדיוויס את תואר הMVP ללא ספק כנ"ל לגבי תואר שחקן ההגנה של השנה .
    בעניין רוקי העונה אני מאמין שמי שהכי בשל זה נואל וגם פארקר , מבחינת מוצר סופי השחקן הטוב ביותר במחזור בדרפט זהה הולך להיות ללא ספק סמרט אלא אם אמביד יממש תפוטנציאל ויהיה האקים

    1. אני מאוד אוהב את האופטימיות שלך בן אדם, הפתעה של הפליקינס תהיה מקום 9 במערב, וזה סנסציה, אבל כל קבוצה מערבית שהיא לא הספרס/הת'אנדר/הקליפרס/הלייקרס/הג'אז/הקינגס יכולה לסיים במקום הזה

  14. אני אישית אתן את הMVP לכוכב של הזוכה באליפות. או לפחות פיינלסטית אזור שגמרה עונה במאזן מצויין והרשימה גם בפליי-אוף ואז אולי אם היא תפסיד בסדרה מפוארת יהיה לגיטימי לתת לכוכב שלה MVP, בתנאי שהקבוצה שגברה עליה היא הספרס ושם אף אחד לא נותן סטטיסטיקה אישית שמספיק טובה לMVP (אין להם בעיה עם זה, הם יסתפקו בטבעת).
    רוקי – אין לי מושג. דברו איתי אחרי 20 משחקים.
    הגנה – איבאקה או דייויס.

  15. שאלה למנחם:
    מנחם, אני מנסה להבין איך זה יכול להיות שהפרשנים האמירקאים מקבלים את דיוויד בלאט בזרועות פתוחות? אם היה מגיע מאמן זר לישראל ממדינה שלא קשורה לכדורסל, למשרת מאמן מכבי תל אביב לדוגמא, הפרשנים היו אוכלים אותו בלי מלח. הרי הפרימואים קוטלים מאמנים טובים מאד כמו גרסיה למרות שגרסיה מספרד.
    נראה כאילו שלפרשנים האמירקאים בכלל לא מפריע שבלאט מישראל, לא אימן דקה בNBA, לא שיחק בNBA ועוד הגיע לקבוצה הכי טובה.

    יש לך הסבר לתופעה????
    תן לנו איזה מאמר מפורט.

    דרך אגב, אני אישית חושב שבלאט מעולה ויצליח בטוח בNBA ויזכה באליפות.

    1. אני לא מנחם אבל זו באמת שאלה מעניינת.
      נראה שבלאט הגיע בדיוק בזמן הטרנד הנכון.
      אחרי הכדורסל המופתי של סן אנטוניו שהשפיל את הכוכבים האינדיווידואלים נכנס טרנד של כדורסל אחר. פחות בידודים, יותר הנעת כדור. בלאט הגיע כאיש המסתורין שמייצג את הכדורסל הקבוצתי, עם רזומה של פרינסטון ואופי חביב והומוריסטי. מאוד מזכיר להם את פופוביץ' בדמיון רק יותר נחמד לעיתונאים.
      מעניין איך יתייחסו אליו כשהמסתורין יתפוגג ובמיוחד בתקופות פחות טובות שיגיעו, והן יגיעו.
      השחקנים אגב, עושה רושם שקצת יותר חשדנים וקצת פחות פתוחים למישהו שבא מבחוץ…

    2. אתה שוכח (כמו כל העיתונות הישראלית) שבלאט נולד והתחנך בארה"ב כולל מכללה, כך שהוא לא ממש זר (תוסיף לעובדה שלאנגלית שלו אין מבטא). אם אתה רוצה דוגמה לזר שקיבל יחס חרא אז יש את מסינה שהיה עוזר מאמן בלייקרס לפאקינ מייק בראון…אני מוכן להתערב שאם בלאט היה נולד בארץ עם אנגלית סטייל פיני גרשון אף אחד לא היה סופר אותו.

      על אותו משקל בכיוון ההפוך רק מתחום אחר – שים לב איך נטלי פורטמן תמיד מוגדרת כישראלית למרות שלא התגוררה בארץ מגיל 4 בערך.

        1. בעיקרון אפשר לחשוב על הרבה סיבות:
          1. בלאט למד בפרינסטון כפי שאמרו פה.
          2. הכדורסל של הספרס בשנה שעברה היה מאד קבוצתי וכנראה שעוד קבוצות רוצות להעתיק אותו.
          3. בלאט אמירקאי בסופו של דבר.
          4. אני חושב שהNBA הוא משחק של כוכבים לכן למאמן יש פחות משקל.

          אני לא מחשיב את ההישגים של בלאט רק בגלל שאני בטוח שבNBA לא סופרים את זה שבלאט לקח את גביע ווינר שלוש שנים ברציפות.

  16. גריפין עוד רחוק מאוד מהMVP אלא אם כן זה לפי מספר מהלכי היילייטס. הוא השתפר מאוד שנה שעברה אם הוא יצליח לשמר את מימד ההשתפרות אז יש לו סיכוי.

  17. Mvp – לברון אין מה לעשות נכון להיום הוא ה most value player
    רוקי- אני אלך על סמארט הוא מזכיר לי את וויד
    הגנה- אני הולך על האוורד
    משתפר- קנט פאריד – זה השנה שלו
    6- טים הרדואי
    וגם לכספי תהיה שנת שיא

  18. לא יודע למה אבל יש לי תחושה שהשנה היא השנה של הווארד.
    התחושה שלי אומרת:
    MVP- הווארד
    שחקן ההגנה- דייויס
    משתפר- קשה לחזות את הקטגוריה הזאת. אני אלך על ג'ראד סאלינג'ר אבל גם פאריד וגם קליי תומפסון בסיכויים לא רעים.
    רוקי- אני מודה שאני לא כל כך מכיר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט