שמונה משחקים במוצאי שבת מס' 9 לעונת 2025-2026/ jefffoster10

שמונה משחקים במוצאי שבת מס' 9 לעונת 2025-2026/ jefffoster10

שמונה משחקים במוצאי שבת מס' 9 לעונת 2025-2026/ jefffoster10
מי רוצה לשים עלי 4 בחירות סיבוב ראשון לא מוגנות?

שמונה משחקים הערב, כאשר לקראת ינואר וההתחממות בגזרת הטריידים ניסיתי בהשראת עמיחי להציע טרייד לכל משחק.

00:00 מיאמי היט (15:19) – מינסוטה טימברוולבס (13:21)

פלורידה החמימה תארח משחק חם בין המארחת החמה גם היא לבין האורחת ממדינת 10,000 האגמים שהיא אחד המקומות הקרים מהם מגיעה קבוצת NBA ומגיעה גם בכושר צונן למדי.

ההיט מגיעים עם רצף של ארבעה ניצחונות רצופים, כולל הפגזת 147 נק' על דנבר (ניתן לדנבר הנחה עקב ההלם אליו נכנסה מפציעת יוקיץ' באותו המשחק) וניצחון מרשים אף יותר על מוליכת המזרח מדטרויט, שהיווה תמצית לכישרונה של הפלורידיאנית – צמד הגבוהים וור ובאם עם 27 ריב' משותפים, נורמן פאוול אמון על הקליעה עם 36 נק' ודביון מיטשל מנהל את המשחק היטב עם 11 אס', כשהאקז כוח אש עיקרי מהספסל עם 19 באחוזים נהדרים. כל אחד יודע את מקומו, הקבוצה שוטפת היטב והחמישייה הזו עם וור ובאם יחדיו ו-וויגינס כמאזן הכל מעלה תהיה מה יקרה עם חזרתו של טיילר הירו מ(עוד) פציעה.

הוולבס מגיעים עם ניצחון אחד בארבעת האחרונים, כולל הפסדים לברוקלין ואטלנטה הנחותות ממנה, ועדיין היא נותנת את התחושה שחסר לה הגרוש ללירה, עוד גרוש ללירה, כדי לנסות לנצל את החלון ההולך והמצטמצם של הקבוצה הזו בתצורתה הנוכחית לעשות לפחות עוד גמר מערב אחד, במערב שהתחזק מאוד בינתיים.

אם אני מחבר לזה את הפסקה הקודמת, הגרוש ללירה יכול להיות אותו טיילר הירו, שיעבור ביחד עם פונטקיו ודרו סמית' תמורת ריד, דיוינצ'נזו ומייק קונלי (אפשרי רק מ-15.1). אין ספק שהירו השחקן הטוב בטרייד ואולי סוף סוף יהיה רכז נורמלי שישחק ליד אנט וישחרר אותו מנטל הובלת הכדור, והצירוף של פונטקיו מפצה על האובדן של דיוי. מיאמי מקבלת עוד כוח אש מגוון שיעזור לנורמן פאוול בנטל הקליעה יחד עם מחליף נהדר לצמד הגבוהים הפותח.

טרנס שאנון ייעדר אצל הוולבס, בעוד אצל ההיט הירו ייעדר בוודאות ופלה לארסון בספק.

הימור: היט ב-7

הימור מוגזם: וור עם פוסטר בלוק על רודי, שיהיה הבלוק השביעי שלו לערב זה.

2:30 ניו יורק ניקס (11:23) – פילידלפיה סבנטי סיקסרס (14:18)

הבונבון של הערב מגיע אלינו מהמזרח, בין שתיים מוותיקות הליגה ושתי ערים עם יריבות קשה קשה ביניהן והרבה דם רע על אף שאני מתקשה לזכור תקופה בה שתיהן היו טובות במקביל בכדורסל יחדיו (אולי בשנות ה-50 וה-60, אבל אז היו בערך אותן ואת הסלטיקס אז זה לא חוכמה). קרב פלייאוף לכל דבר ועניין.

מחזיקת הגביע היא הפייבוריטית לקחת את המזרח העונה, הקבוצה העמיקה והבשילה ויש לה כמעט שני שחקנים טובים לכל עמדה, ועוד כמה מפתיעים שתורמים בדקות שמייק בראון נותן להם (הוקפורטי, דיווארה, קולק). מגיעה למשחק הערב אחרי שני הפסדים דווקא, אחד נקמונת של סן אנטוניו על ההפסד בגמר הגביע ושני להוקס (אין קבוצה שיותר אוהבת לנצח את הגדולות ולמעוד מול הקטנות כמו ההוקס), אבל סביר להניח שעוד הפסד פחות הפסד לא ישנו והניקס, בהינתן בריאות, יתפסו את מקומם בשלישייה הראשונה במזרח בדרך לריצת פלייאוף עמוקה ואולי עד יוני.

פילי בתחייה מחודשת, וחלוף הזמן נותן גם פרופורציות – אם לפני מספר שנים, בקבוצה ההיא של אמביד, סימונס, רדיק ומרקל פולץ (למה הפייסרס לא מגייסים אותו?) סיבוב שני היה הרצפה (שממנה הפרוסס לא הצליח להתרומם לגבהים המצופים ממנו), הגעה של פילי לסיבוב השני בגרסתה הנוכחית תהיה מעל ומעבר לכל הציפיות והחלומות של קברניטי הקבוצה, במיוחד בהינתן הבריאות של אמביד. אולי נגד הניקס?

ניו יורק לא באמת חסרה שום דבר והסגל מלא בכל טוב, אבל גרשון יבוסלה לא מוצא את עצמו שם וחבל ואפשר להנדס טרייד חביב שגם מחזיר אקסים למכורתם במסגרתו יבוסלה יעבור לפילי יחד עם דדייה ודיאוורה, בעוד קוונטין גריימס יעשה את הדרך חזרה לניו יורק שם התחיל את הקריירה ויוסיף עוד כוח אש מהספסל. האמת שזה טרייד שיש בו מן השכל לשני הצדדים.

קלי אוברה וטרנדון ווטפורד (שמצא בית בליגה) לא ישחקו עבור פילי הערב, בעוד נכון לכתיבת שורות אלה טרם עודכן מי לא יופיע בשורות הניקס.

הימור: ניקס ב-4 בתום משחק מהנה

הימור מוגזם: מיקאל ברידג'ס עם התפוצצות של 45 נק' מול הקבוצה שויתרה עליו בדראפט לטובת זאיר סמית'.

2:30 טורונטו ראפטורס (15:20) – אטלנטה הוקס (19:17)

הראפטורס עוד נישאים על אדי הדלק של רצפי הניצחונות שלהם מתחילת העונה ובדצמבר ניצחו 6 משחקים לעומת 8 הפסדים, חלקם מביכים (לקלוע 81 נק' מול ברוקלין; לחטוף 138 נק' מוושינגטון; לקלוע 86 נק' מול פאקינג שארלוט שמתאמצת לא לעשות הגנה). חולשת המזרח והעומק היחסי מאפשרים להם עדיין להתמקם בצמרת המזרח אבל כדאי להם לפזול מטה אל עבר פילי ומיאמי שאורבות להם ולעוד רצף הפסדים קטן שעלול לדרדר את נציגת קנדה אל הפלייאין. בארנס, אינגרם ובארט יכולים להיות מספרי 3 בקונטנדרית, אבל הצד השני של המטבע הזה הוא שאין להם מספרי 1 ו-2 מובהקים, אין להם כוכבים וזה ניכר כשהקבוצה מתקשה. קוויקלי ופולטל משלימים חמישייה חביבה מאוד עם תקרה ברורה. בואו נגיד ככה – בסדרת סיבוב ראשון מול פילי, לדוגמה, הכסף שלי על מקסי ואדג'קומב.

ומקבוצה בסכנת פלייאין לקבוצה שפלייאין זה מרחב המחייה הטבעי שלה. קבוצה אמפיבית אטלנטה – יכולים להיות גם בפלייאוף וגם מחוצה לו, אבל לא לשרוד הרבה זמן כאן או כאן, לכן הפלייאין הוא המקום המושלם לקבוצה הממוצעת שהיא. מישהו מהמר נגד מאזן חצוי, מקום 8 ופלייאין בסוף העונה הנוכחית?

הראפטורס, כדי להתקדם, צריכים כוכב. טריי יאנג, עד כמה שבדקתי, עדיין כוכב ויכול לעשות סדר בהיררכיה המעט מבולגנת של הראפטורס. איתו יעבור ריזאשה כדי שהראפטורס לא ירגישו חוסר בפורוורדים ארוכים, ובתמורה ההוקס יקבלו את אינגרם וקוויקלי. אינגרם יאפשר לג'ונסון להיות האול אראונד פלייר שהוא אמור להיות, וקוויקלי יכול להיות גם הרכז הפותח שפחות חור בהגנה ליד דניאלס או מחליף ראשון מהספסל לנא"ו.

פולטל ייעדר אצל הראפטורס; אצל ההוקס טרם דווח על היעדרויות.

הימור: ראפטורס ב-4

הימור מוגזם: ג'יילן ג'ונסון וסקוטי בארנס ינפקו שניהם 10-15-20.

3:00 שיקגו בולס (17:17) – שארלוט הורנטס (23:11)

כשאני כותב פריוויו, אני מסדר את המשחקים מהמוקדם למאוחר לפי הרשימה של espn. במקרה יצא ככה שפתחנו בשני משחקים בין קבוצות פלייאוף, ירדנו למשחק בין קבוצת פלייאוף שמסתכלת למטה על הפלייאין לקבוצת פלייאין שמסתכלת למעלה על הפלייאוף (או לפחות רוצה), ואנחנו ממשיכים להדרדר למשחק בין קבוצת פלייאין שמסתכלת למטה אל הלוטרי לבין קבוצת לוטרי שמסתכלת למעלה על הפלייאין (ברוקלין – וושינגטון היה ככה שאין עוד הרבה לאן לרדת).

הבולס בלי עתיד, בלי תקווה ובלי חלום, תקועים לצד ההוקס בלימבו של ה-NBA אבל יש להם הרבה פחות כלים לעלות למעלה (או להידרדר מטה, תלוי במה בוחרים). ועכשיו גם סובלים ממכת פציעות כשוויט וגידי, השניים שאמורים להוביל אותם העונה, נעדרו מהמשחק האחרון אחרי שנפצעו שניהם בהפסד לבאקס לפני שבוע. המצב עגום.

שארלוט משחקת בצד אחד של המגרש, ההתקפה שלה, כשכולם בריאים, נפיצה אבל ההגנה לא ממש קיימת. כרגע הוא עדיין מוגדר השחקן הטוב ביותר שלה, אבל לאמלו מתחיל לעשות רושם של שחקן רעיל למועדון (וזה הישג להיחשב ככזה במועדון שבו משחק גם מיילס ברידג'ס). עם 40% מהשדה, 36% לשלוש, 3.5 איב' למשחק, בריאות מפוקפקת וחוסר בהגנה או במחויבות למשהו שהוא לא הסטטיסטיקות האישיות שלו, כדאי לשארלוט למצוא לו קונים במהירות כשאפשר עוד להוציא עליו משהו.

תגלית נעימה בשארלוט הוא הרוקי בחירת הסיבוב השני ראיין קלאקברנר שכמובן נבחר על ידי קבוצה שמחזיקה כבר את מייסון פלאמלי ובחרה במקום הרביעי בדראפט את קודי זלר, אז חשבתי לצרף עוד סנטר לבן לקולקציה בשארלוט (שתתן פייט ליוטה בתחום) עם העברה של זאק קולינס הבינוני תמורת קולין סקסטון שמיותר בקבוצה של קנופל ואולי ייתן לבולס אופציה מהספסל כשוויט פצוע או לא מתפקד או שניהם גם יחד.

בשתי הקבוצות לא דווח בדו"ח הרשמי, נכון לכתיבת שורות אלה, על פציעות, אבל גידי, וויט וקולינס ייעדרו מצד אחד בעוד שפלאמלי החביב ייעדר משורות ההורנטס ולא עקב קיזוז במצבת הסנטרים הלבנים של שתי הקבוצות.

הימור: מישהי צריכה לנצח וזו תהיה שיקגו ב-10.

הימור מוגזם: שתי הקבוצות יוותרו לחלוטין על הגנה ויחברו יחדיו 300 נק'.

3:00 סן אנטוניו ספרס (9:25) – פורטלנד טריילבלייזרס (20:15)

רבותיי, האימפריה מכה שנית. אחרי כמה שנים קשות ואגירת בחירות דראפט ונכסים, הספרס חזרו ועוד איך הם חזרו. סגל עמוק שבנוי סביב יוניקורן יחיד מסוגו שאמנם צריך להכניס לפצפצים אחרי כל שימוש, אבל עם קייס רציני לשחקן ה-2-way הטוב בליגה ואולי הטוב ביותר מאז קוואי בשיאו (שגם אשכרה עושה הגנה). הסגל המסייע של הספרס מצוין והפייסרס שלי טעמו את נחת זרועם רק אתמול בלילה, כאשר הפטנט של צמד מובילי הכדור פוקס וקאסל עם דילן הארפר המחליף אכל את הקו האחורי של קבוצה שעם משהו דומה עלתה לגמר בעונה שעברה (נמבהארד-האלי עם מקונל המחליף).

מן העבר השני יקירת העם היושב בציון עם הבן יקר לנו והאולסטאר בפוטנציה. שלושה ניצחונות בארבעת האחרונים הקפיצו את פורטלנד ישר אל…המקום ה-10 במערב אבל עם חצי צעד בלבד מאחורי הגריזליס שבמקום התשיעי. אפשר להניח שעם חזרת הפצועים הבלייזרס ישתפרו ויוכלו להשתקע היטב במתחם הפלייאין, שזו גם התקדמות עבור הקבוצה הזו.

הספרס נראים מרחק צעד וחצי נכונים בחלון הקרוב כדי להסתכל בלבן של העיניים לת'אנדר גם בסדרה ואולי בדרך לגמר מערב מהסרטים (כתלות בחזרתו של יוקיץ'), הקבוצה מבשילה כאן ועכשיו וזה הזמן למהלך כדי להביא את החוזה הטוב ביותר בליגה תמורת קלדון ג'ונסון וערימה של בחירות. הנוכחות של קלדון תאפשר לפורטלנד להישאר בעניינים במערב, בעוד שדני בחמישייה במקום ואסל/בארנס לצד וומבי, קאסל ופוקס יוצר חמישייה מהממת.

נכון למועד כתיבת שורות אלה שתי הקבוצות טרם דיווחו על פצועים, אולם כבר ניתן לומר שוומבי בספק בעוד שבפורטלנד מסדר בית חולים – הנדרסון, הולידיי, ת'ייבול וגרנט בחוץ והטיים-לורד בספק.

הימור: סן אנטוניו ב-17.

הימור מוגזם: ההפסד לא ימנע מדני לספק עוד משחק ענק ואפילו בסגנון יוקיץ' של 16-16-26.

3:30 דאלאס מאבריקס (23:12) – יוסטון רוקטס (10:21)

דרבי טקסני תמיד משחק חם, גם כשהפערים בין הקבוצות גדולים כמו במקרה שלפנינו. המאבס עם ארבעה הפסדים רצופים (כולל אחד לסקרמנטו), הפציעות נותנות אותותיהם ולדעתי יש להם מקום לשים עין אחת על החלון הקרוב ולהעביר את דייויס למרבה במחיר ועין שנייה על הדראפט הקרוב ועל קמרון בוזר שמחכה שם, ואת העין השלישית לשים נגד עין הרע על קופר פלאג כי יש עתיד גדול לילד וצריך לתת לו לפתח את המשחק בוודאי בעונה הזו שהולכת לשום מקום.

הרוקטס עם דחיפות לניצחונות בהווה, כל כך דחיפות שיודוקה שוחק את דוראנט לחינם גם במשחקים שהוא יכול לוותר עליו במקום לתת לשחקן בן 37 עם עשרות אלפי דקות קצת מנוחות מפעם לפעם ואפילו במחיר של הפסדים. המערב רצחני אבל יוסטון לגמרי חלק מהרביעייה הראשונה במערב, ואם ג'בארי סמית' ג'וניור ימשיך את הפריצה שלו ואמן תומפסון ימצא את הקליעה שלו, חבורת הארוכים הזו עשויה לנפק לנו סדרה אפית בדרבי טקסני אחר.

למרות ההתקדמות של שפרד, הרוקטס משוועים לרכז וברנדון וויליאמס לדעתי תפור עליהם כרגע כל עוד FVV בחוץ, ויאפשר להם להיות קבוצה שלמה יותר ולו עוד פסע לחצוב חוזה נאה בליגה. בתמורה, דאלאס יקבלו את ארון הולידיי החביב שיכניס עוד קצת סדר והגנה לקו האחורי של המאבס אבל הוא לא ממש מעלה או מוריד ממה שתעשה הקבוצה הזו.

סטיבן אדאמס בספק אצל הרוקטס בעוד שאצל המאבס אין פציעות חדשות מדווחות.

הימור: יוסטון ב-15

הימור מוגזם: אמן תומפסון עם תצוגת אמן (ראיתם מה עשיתי כאן עם העברית??) של הגנה על פלאג ויסיים עם 5 חט', 5 חס' ו-50 תגובות על כמה שמוצר המעבדה לא מספק את הסחורה כששומרים עליו.

5:00 גולדן סטייט ווריורס (17:18) – יוטה ג'אז (21:12)

קבוצה בינונית שמופתעת שהיא כזו מול קבוצה בינונית שמופתעת שהיא כזו. אותה הגדרה אבל איזה הבדל.

הווריורס בינוניים, אי אפשר להתכחש לזה ולא בטוח שאפשר לשפר את זה. בית גיל הזהב במדינת הזהב פשוט לא מצליח להתרומם וסטיב קר זורק בלי בושה משחקים מול אריות הליגה כאילו הוא פופוביץ', ולראיה המשחק רק אתמול בלילה נגד הת'אנדר – החמישייה של הווריורס כללה את גאי סנטוס, קווינטן פוסט, מוזס מודי, ברנדין פודז'מסקי ו-וויל רייכארד. חמשתם ביחד מרוויחים 20.4 מיליון דולר לעונה (פחות אגב מקומינגה אחד). עם חוזקת המערב והעובדה שהמשחק נעשה מהיר יותר, לא משנה כמה סטף קרי נפלא – והוא נפלא – זה בקושי מספיק אפילו לפלייאין במערב והקריירה של השחקן הענק הזה תשקע לאיטה מסיבוב ראשון אחד למשנהו.

הג'אז בינוניים ואיינג' לא מרוצה. הם אמורים להיות גרועים ואמנם אין סכנה להיכנס לפלייאין רחמנא לצלן (שלושה משחקים מפורטלנד), אבל יש לא פחות משלוש מערביות מתחתם והבנייה מחדש של הקבוצה המורמונית מקבלת תפנית לא רצויה.

אז יש לנו מצב בין קבוצה של כאן ועכשיו לבין קבוצה שהיא הכל רק לא כאן ועכשיו, אז ננסה לקחת את לאורי מארקנן ליוטה ולהעביר תמורתו את קומינגה (אולי יצא ממנו משהו) ו… את דריימונד גרין, שיחשוב על מה שעשה לא בסדר עד השחרור ופריסת התשלומים המיוחלת וחזרה במינימום לווריורס לריצת אליפות אחרונה סופית סופית סופית הפעם עם הקובץ.

ניאנג וביילי מצטרפים לקסלר על אזרחי הערב, בעוד שקיונטה, מארקנן ונורקיץ' בספק. אצל הווריורס אין דיווחים על היעדרויות כעת.

5:30 לוס אנג'לס קליפרס (21:12) – בוסטון סלטיקס (12:21)

קבוצות הופכיות, ולא רק במאזנים אלא בעיקר באופי. הסלטיקס מרשימים עם מקום שלישי כרגע במזרח, כדורסל איכותי ודרק וויט אחד כוכב עליון וחזק במירוץ לפלייאוף ואפילו לביתיות למרות הפציעה של טייטום שיכול לקחת את הזמן עם השיקום. זה אופי של מועדון וגאווה של מועדון שמשחקים בשביל לנצח אלא אם כן דני איינג' בהנהלה ואז זו מדיניות. סיבוב שני בפלייאוף, סלטיקס-פילי, אחרי שטייטום חוזר מהפציעה לסוף העונה הסדירה – האם מישהו מהמר על פילי?

הסלטיקס מתארחים אצל הקליפרס ששם גם כל הכסף שבעולם לא יצליח להשתיל בקבוצה הזו אופי. אמנם הם מצויים ברצף של שישה ניצחונות, חלקם נאים מאוד (לייקרס, יוסטון, דטרויט), אבל הבור שכרו בתחילת העונה עושה רושם עמוק מדי וגם קוואי במודל וינטאג' 2017 עשוי שלא לכסות את אותו הבור ובוודאי לא לעשות רעש כלשהו בפלייאוף (אם כי ייאמר לזכותו שהוא מדהים ברצף הניצחונות הזה).

זובאץ חוזר בקליפרס והוא ראוי לקבוצה טובה יותר, והוא יביא שדרוג עצום סלטיקס בעמדה ביחד עם המחליף הנוכחי שלו בקליפרס, ברוק לופז, שיאפשר למאזולה לשחק דקות ארוכות כמו שהוא אוהב, עם חמישה שחקנים שמיידים שלשות. בתמורה, הקליפרס יקבלו את אנפרני סיימונס שמרגיש קצת מיותר בסלטיקס האלה והחוזה שלו נגמר ככה שהוא מאפשר גמישות לקליפרס כדי לתת חוזה גרוע בקיץ הקרוב, כי יש דברים שלא משתנים.

אין פציעות חדשות בשתי הקבוצות, בוגדנוביץ' ימשיך להיעדר.

הימור: סלטיקס ב-20

הימור מוגזם: קוואי ימשיך בכושרו הפסיכי ויקלע 60 והשמועות על טרייד (ללייקרס) כמובן יתחממו לדרגת רתיחה.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
114 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
trusttheprocess
trusttheprocess
03/01/2026 20:00:36

מה בדיוק פילי צריכים את יבוסלה, היו יכולים להחתים אותו בקיץ אם רצו.
במקום הם החתימו שחקנים צעירים כמו דומיניק בארלו שמשחקים יותר טוב מיבוסלה ומרוויחים הרבה פחות כסף

עמיחי קטן
03/01/2026 20:07:10

תודה פוסטר.
אני אהמר על מינסוטה, ניקס, טורונטו, שיקגו, ספרס, יוסטון, גולדן סטייט והקליפרס

puma1234
03/01/2026 20:34:26

אם וויקטור לא משחק בספרס השחקן החשוב והמנוסה הוא השועל .
אם מנטרלים אותו בהגנה חכמה לא קשה
לנצח את הספרס.
הבעיה אצלם היא עמדת הרכז אם סוגרים
אותה הקבוצה לא פוגעת.
פורטלנד יכולים להפתיע אם ימשיכו
לשחק באותה צורה.
אם ספרס ישחקו חכם עם שני רכזים
הסיפור שונה אך הם לא משחקים חכם
אלא מחליפים ביניהם מי משחק אחד
נגד חמש.
נגד קבוצות טיפשות הולך להם
האם פורטלנד קבוצה חכמה
בשלב הנוכחי בלי הולידיי לא ,כך שהכל
פתוח.

thetroll
thetroll
03/01/2026 22:01:24
הגב ל  puma1234

ממה שראיתי אני יותר אוהב את הספרס בלי ויקטור. הם פשוט קבוצת כדורסל טובה מאוד גם בלי הגימיק הזה. הם משחקים מצוין גם בלעדיו ממה שראיתי אני חושב שהוא פוגע להם בשטף. כל המשחק שלהם עובר התאמה כשהוא על המגרש זה לא שהוא גורע כמובן. זה פשוט משחק אחר. יחד עם זאת וואסל שחקן חשוב שלהם והוא לא ישחק. מאמין שלמרות זאת הם יכו בפורטלנד נטולת הכלים ובבק טו בק.

NFS
NFS
03/01/2026 20:44:29

תודה ג׳פפוסטר.

מסכים איתך שהמשחק של הלילה הוא ספרס-בלייזרס

עידו גילרי
03/01/2026 20:55:27

עדכוני מרפאה:
ניקס – הארט ושאמט עדיין בחוץ KAT תלוי התאוששות מהשפעת.
הוקס – הצמד המפורסם יאנג ופורזינגיס ישאירו את הבמה לדור העולה של אטלנטה.
ספרס – וומבי בחוץ וגם דווין ואסל יעדר לתקופה.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי עידו גילרי
אלון אמיר שפר
אלון אמיר שפר
03/01/2026 21:01:11

פריוויו נהדר לערב מרתק
תודה!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
03/01/2026 21:39:36

תודה רבה ג'ףפוסטר ויאללה סלטיקס

נועמיקו
נועמיקו
03/01/2026 22:10:04

תודה ג'ףפוסטר.
הבנייה מחדש של הספרס – יותר מזל משכל.
אני לא זוכר עוד קבוצה שהיה לה כזה מזל בדראפטים לבחור בטופ 4 במשך 3 שנים רצופות:
2023 בחירה 1 וומבי
2024 בחירה 4 קאסל
2025 בחירה 2 הארפר.
ייאמר לזכותם שבחרו מצוין.

כל הכלים של פורטלנד לשמור את הרכב הגארדים של הספרס – פצועים על הספסל. לכן מהמר על סן אנטוניו

עידו גילרי
03/01/2026 22:12:48
הגב ל  נועמיקו

דורנט-ווסטברוק-הארדן…

עידו גילרי
03/01/2026 22:53:08
הגב ל  jefffoster10

אם אנחנו הולכים על המקרים שלאו דווקא הבריקו אז הקאבס שוברים את השיא…
קיירי+טריסטן, ווייטרס, בנט, וויגינס. 3 בחירות 1 ו2 בחירות 4 בארבע שנים.

עידו גילרי
03/01/2026 22:57:12

וכמובן שהפרוסס עם אמביד, אוקפור, סימונס ופולץ.

עידו גילרי
03/01/2026 23:01:18
הגב ל  נועמיקו

מבחינת אורך רצף לגריזליס יש אחד של חמש שנים.

אלון אמיר שפר
אלון אמיר שפר
03/01/2026 22:41:27

ערב משובח
מקווה שבשעה מוקדמת ובבית ובתקופה טובה נצליח לגבור על הזאבים
מקווה לניצחונות של הניקס (לא מאמין לעצמי), הוקס והורנטס שלגמרי ריאליים כדי לשפר עמדות
בהצלחה לדני שימשיך לבנות קייס לאולסטאר, טריפל דאבל וניצחון על הספרס בהחלט יהיה צעד נכון בכיוון
לדאלאס ויוטה יש סיבות להפסיד ולגס ויוסטון סיבות לנצח אז זה די סוגר את הפינה פה
ולסיכום, יאללה קוואי, המשך בתקופת השיא ותחסל גם את הסלטיקס לפני שיזכרו שהם קונטנדרים

trusttheprocess
trusttheprocess
04/01/2026 3:01:32

שיפוט איום ונורא בניו יורק
השופטים דופקים את שתי הקבוצות.
מארק דייויס השופט הכי דווקא בליגה והשופטת הבלונדינית שהיא עיוורת מלידה

אור
אור
04/01/2026 3:16:19

זה הקלינגון או סטף קרי

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:29:46

הקלינגון פצח באיזה 3 שלשות תוך ש.ייםמוחצי דקות וטיבל עם עוד 6 נק דני עם 6 אסיסטים.

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:32:15

זה משחק לראות מחצית ראשונה וזהו זה בק טו בק. ועכשיו יש לי את הסיני הגרוע הזה על הראש.

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:35:01

ואת שארפ במוד הפרוע שלו. טוב המשחק נגמר. מפסידים זהו.

hagay81
04/01/2026 3:50:23

קופר פלאג מכשיל עם הרגל את אמן תומפסון, מיותר

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:54:35

אין דבר יותר מעצבן מקבוצה שמגייה ל 15 ואז צתחילה להשתולל ובמקום להגיע ל 20 פלוס ותכחס לסגור את המשחק מאבדת חזרה ל 9. זהו הספרס שוב במשחק. מהמר על הפסד של פורטלנד. מזכיר שזה בק טו בק.

hagay81
04/01/2026 3:55:58

https://x.com/GrantAfseth/status/2007631860030177730?s=20 פלאג עם עוד עבירה מלוכלכת

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:57:50

15 הפרש הפך ב 4 דקות ל 3. מדהים.

thetroll
thetroll
04/01/2026 3:58:59
הגב ל  thetroll

סליחה ל 1. מ 39 24 נהיה 46 45.

gogo
gogo
04/01/2026 4:12:48

שארפ החריב לפורטלנד את היתרון במחצית הראשונה עם 1 מ 10 מהשדה ובחירת זריקות אופיינית לו. אסור לתת לו להוביל כדור

trusttheprocess
trusttheprocess
04/01/2026 4:35:27

The VJ and Maxey show

לא להחמיץ אל תפספסו

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי trusttheprocess
gogo
gogo
04/01/2026 4:36:47

קלינגן ממש השתפר לאחרונה עם המשחק עם הגב אל הסל והסיבסוב הזה הופך למהלך שלו. כמובן הריבאונד התקפה שלו אולי הטוב כיום בליגה

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:42:12
הגב ל  gogo

נתן היום וואחאד משחק.. מודה . אולי בכל זאת לא נתגעגע לאיטון למרות שעדין נראה לי שהיה להם יותר קל איתו.

thetroll
thetroll
04/01/2026 4:54:22

שארפ 2 מ 14 זהו נגמרו השבועיים הטוב שלו בשנה. תואם ראס.

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:15:08

הקלינגון בחוץ בגלל 5 עבירות והוא לא מכניס את הסיני. משחקים בלי סנטר.

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:17:10

מדהים שהוא משחק דקות אחרונות בלי שארפ.

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:23:22

טריפל דאבל

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:29:30

דני עם שלשה ענקית לאב עם שני שלשולים מהקו. מבאס. פוקס מחטיא והנה לאב עם עוד שתי הזדמנויית לתקן

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:31:17

נצחון מדהים. דני לא אול אן בי איי. ברור.

thetroll
thetroll
04/01/2026 5:38:54

ו.. כל הכבוד לספליטר על זה שהושיב את שארפ בכל הדקות האחרונות.ו. דני ענק. אין פה דיבור בכלל כל מי שאומר אחרת… נו טוב.

גיא רוזן
04/01/2026 5:52:48
הגב ל  thetroll

כל הכבוד על הציונות!
שחקן ענק, והלוואי ויבחר ל- All NBA
(רק לפני כן שיבחר לאול סטאר).
אני, רק מנסה לעזור.
לפעמים מרוב אידיאולוגיה קשה להבחין בפרטים הקטנים –
רק מנסה לעזור לך עם האכזבה…

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 5:58:16
הגב ל  גיא רוזן

אתה עדין רפה הבנה וחושב שדני לא אולסטאר ראוי אחרי היום?

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 6:00:22
הגב ל  thejanitor

אין שום קשר לציונות, דני ענק. אובייקטיבית כאוהד כדורסל, דני אולסטאר בהכרח, ואולי אול אן בי אי בנוסף, רחוק מבטוח, אבל יש לו קייס. מי שאומר אחרת וטוען שזה פרובינציאלי לחשוב כך, הוא רפה הבנה הופס.

גיא רוזן
04/01/2026 6:06:47
הגב ל  thejanitor

אני תמיד רפה הבנה.
אני חושב ומקווה שהוא יהיה באול סטאר.
אני גם חושב ש-All NBA זה ווישפול ת'ינקינג לקצה.

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:07:40
הגב ל  גיא רוזן

זה העניין גיא. שהיום הבחנתי בפרטים הקטנים.

גיא רוזן
04/01/2026 6:10:59
הגב ל  thetroll

אתה בכנות כותב שאם היום עוצרים את הליגה, מקפיאים מאזנים וסטטיסטיקות, ועורכים הצבעה ל-All NBA דני אבדיה נבחר?

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:15:00
הגב ל  גיא רוזן

לגמרי. הוא בטוח בסביבה בכל אופן.

גיא רוזן
04/01/2026 6:28:08
הגב ל  thetroll

אם כך,
שאלת טריוויה לא מסובכת:
כמה מנבחרי ה-All NBA בשנה שעברה שיחקו בקבוצה עם מאזן שלילי?

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:35:28
הגב ל  גיא רוזן

זה לא מעניין אותי. אין קשר.

Yinon Yavor
04/01/2026 7:56:10
הגב ל  thetroll

כמו שכתבתי אתמול, מה שיכריע יהיה המאזן. אם הם יהיו סביב 50% ומקום 7-8, אז לחלוטין יש לו סיכוי. מבחינת יכולת ומספרים הוא לגמרי שם

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 13:28:57
הגב ל  גיא רוזן

טריוויה נוספת, כמה שחקנים עם ממוצע 26-7-7 לא נבחרו לאולסטאר ?

גיא רוזן
04/01/2026 13:48:03
הגב ל  thejanitor

29, 6, 7.5 זה קרוב מספיק?

עמיחי קטן
04/01/2026 7:45:14
הגב ל  גיא רוזן

אני חושב שהוא צריך להיבחר. בפועל בוחרים יתנו לאיזה הולמגרן או מישהו לא קשור אחר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יתנו למולך והדונאט

גיא רוזן
04/01/2026 8:03:19

זו הפואנטה.
השאלה היא לא האם דני מציג יכולת ששווה טופ 15 בליגה.
השאלה היא האם בהנתן הנתונים כיום הוא לבחר ל-ALL NBA כיום. מה לעשות, התשובה היא לא.
עכשיו, ייתנו פורטלנד ריצה שצכניס אותם לפלייאין עם מאזן חיובי ודני ימשיך ביכולתו הנוכחית?
אז זה סיפר אחר,
בטוח לאור כלל ה-65 שיש מצב שיפנה את יוקי' ויאניס מהרשימה.

thetroll
thetroll
04/01/2026 8:34:28
הגב ל  גיא רוזן

מה לעשות התשובה היא כן.

גיא רוזן
04/01/2026 9:12:17
הגב ל  thetroll

ח"ח על ההנמקה המשכנעת.

thetroll
thetroll
04/01/2026 9:17:23
הגב ל  גיא רוזן

נימקתי די והותר בעשרות תשובות פה – ואם יורשה לי – ביזבזתי על הדבר הממש לא חשוב הזה זמן ומאמץ הרבה יותר ממה שבא לי. מאחר ואנחנו תקועים באותו מקום ובאמת שאין לי לזה יותר מידי סבלנות או חשק לדיון בנקודה הלא מעניינת הזאת נמתין נחכה ונראה כמו שהצעתי כבר בהתחלה.
לא השתכנעתי ממך אני נשאר בשלי לא השתכנעת ממני תישאר בשלך.
מציע שנקסט.. ונחיה ונראה כאמור.

thetroll
thetroll
04/01/2026 9:23:52
הגב ל  גיא רוזן

טוב הנה הנמקה בשבילך:
שחקנים עם ממוצעים עונה של 25+ נק', 7+ ריב' ו-7+ אס"

לברון ג'יימס
מייקל ג'ורדן
לארי בירד
ניקולה יוקיץ'
ראסל ווסטברוק
אוסקר רוברטסון
לוקה דונצ'יץ'
ג'ון האבלצ'יק
דני אבדיה העונה אחרי 37 משחקים.
סע לשלום גיא המפתחות בפנים.

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 9:13:20
הגב ל  thetroll

לדעתי התשובה היא אולי, וראויה לדיון. להגיד לא בהכרח זה אנטישמיות 😜

Yinon Yavor
04/01/2026 11:41:18
הגב ל  thejanitor

עשיתי לעצמי רשימה בדרך לעבודה של מי שלפניו, לפי קטגוריות. מותר לא להסכים.
מי שבוודאות מעליו – וכאן הכוונה לא ביכולת אלא באיך שהשחקן נתפס בליגה ובעיני הבוחרים הפוטנציאליים:
ברונסון, מקסי, בראון, יאניס, קייד, מיצ'ל (מזרח); שג"א, צ'ט, יוקיץ', מארי, אדוארדס, לוקה, סטף, וומבי, דוראנט, שנגון (מערב).
סה"כ: 16.
.
מי שככל הנראה מעליו או באותה רמת סיכוי:
באנקרו (מעל דני), סקוטי בארנס, קא"ט, ריבס, לברון, בוקר, קאווי (אולי).
סה"כ: 7.
.
כלומר – לדני יש עבודה קשה כדי להיכנס לטופ 15. שוב – לא מבחינת יכולת כי לדעתי הוא כבר שם, אלא מבחינת תפיסתו כשחקן מוביל שמייצר ניצחונות והצלחות. אם בוחרים רואים את אורלנדו עם מאזן חיובי ועמוק בפלייאוף – אתם חושבים שבאנקרו לא יקבל יותר קולות משחקן שמוביל קבוצה ל(אולי) פלייאין ומאזן פחות מ-50%?
דני יהיה חייב שילוב של שמירה על הממוצעים, שיפור המאזן והמיקום, ו"נפילה" של חלק מהאחרים מתחת לרף ה-65.

אור
אור
04/01/2026 11:49:05
הגב ל  Yinon Yavor

אם עשית רשימה כלשהי תתכונן להתווכח.. באנקרו, ובארנס למשל ממש לא

thetroll
thetroll
04/01/2026 12:30:17
הגב ל  Yinon Yavor

שנגון? מה יש לכם משנגון? מניות בטורקיה? שחקן נחמד שנותן 22 נק למשחק ב 51 אחוז מהשדה 31% מהשלוש ו 73% מהקו 9 רב ו 6 אסיסטים? במה הוא יותר טוב מדני?

thetroll
thetroll
04/01/2026 12:36:41
הגב ל  Yinon Yavor

צ'ט? אני רק רוצה לוודא שאנחנו מדברים השחקן שנותן 18 נק למשחק 8 רב ו 1 אסיסט למשחק? זה אפילו לא אולסטאר.

thetroll
thetroll
04/01/2026 12:46:54
הגב ל  Yinon Yavor

ברשימה שלי אלה מעל דני:
ברונסון, מקסי, בראון, יאניס, קייד, מיצ'ל שג"א, יוקיץ', אדוארדס, לוקה, סטף, וומבי, דוראנט.
סהכ 13.

אור
אור
04/01/2026 13:06:36
הגב ל  thetroll

הטענה שלהם היא לגבי מי נתפס כעדיף עליו, גם אם זה לא בהכרח נכון

גיא רוזן
04/01/2026 13:45:49
הגב ל  thetroll

הנקודה היא שמה שקובע זו השורה של המצביעים.

2016
שחקן א הציג שורה של 29, 6, 7.5
שחקן ב הציגה שורה 21.2, 4.7, 6.2
2 השחקנים בעמדת הגארד.
שחקן א נבחר ל-All NBA, שחקן ב לא.

אותה שנה,
שחקן א הציג שורה של 18, 8.5, 1.5 עם חצי חטיפה ו-1.1 גגות
שחקן ב הציג שורה של 24.3, 10.3, 1.9, 1.3 חטיפות 2 גגות.
שחקן א שיחק באולסטאר, שחקן ב לא.

אתה יודע מה ההבדל בין הארדן של 2016 לבין קלייל לארוי של אותה שנה? הארדן סיים עם יוסטון במאזן של 41 – 41 ולאורי עם 53 – 29

זה לא האולסטאר, זה All NBA
למאזן הקבוצתי חלק מכריע.

הדוגמה השנייה אלו למרכוס אלדרידג' ואנטוני דייויס.
אני מזכיר, דריימונד גרין נבחר באותו אולסטאר עם 14 נקודות למשחק לחמישייה השנייה.
שחקנים 2 ו-3 בקבוצות גדולות (הת'אנדר, לדוגמה) נבחרים גם אם המאזן הסטטיסטי האישי פחות מרשים (ע"ע למרכוס אולדרידג' במדי הספרס)

thetroll
thetroll
05/01/2026 4:46:38
הגב ל  גיא רוזן

אין הכרח בהצלחה קבוצתית. שמעת על לוקה ? הוא נבחר לחמישיה *הראשונה* למרות שהקבוצה שלו הגיעה רק לפלי אין. שמעת על שגא? כנל. לתת לך עוד דוגמאות? אין קשר להצלחה הקבוצתית בדרך כלל שחקנים שמצליחים ברמת הקבוצה נבחרים כי זה מה שעושים שחקנים טובים אבל לא חסרות דוגמאות וזה לא הכרח. זה קשקןש.

גיא רוזן
05/01/2026 5:04:03
הגב ל  thetroll

אתה משעשע, ממש.
אם לשני הייתה סטטיסטיקה טופ 5 בליגה,
ברמה ברורה עם רקורד כמו של לוקה או יאניס,
אז כן. ברשימת השחקנים שלי יש את יאניס למרות המאזן של הבאקס,
לא בשונה מלברון בעבר.

אבל,
וזה אבל שדורש תשומת לב, לרגע להוריד את משקפי האוהד, ולהתבונן בנתונים ולא רק במשאלות הלב –
כאשר לשחקן סטטיסטיקה טובה עד טובה מאוד (נגיד אזור 10 – 15 בליגה, שזה המצב של דני) ומאזן קבוצתי שלילי או קרוב שלילי,
ברוב מכריע של המקרים,
הוא לא יהיה All NBA
הבוחרים, היסטורית, מעדיפים לתגמל שחקנים שהם ה-2 או אפילו ה-3 בקבוצה חזקה מאוד (ת'אנדר, נגיד) עם מקום החמישיה השלישית לשחקן "היסטורי" ש סטטיסטיקה/מאזן שלו לא אמורים להספיק (לברון, דנקן, רובינסון)

אישית,
הלוואי.
שפורטנלד ינצחו,
דני ישפר בעוד מעט את הסטטיסטיקה האישית (כך שיהיה בדיון לטופס 10 סטטיסטית),
ואז בהחלט הוא יהיה בדיון.
הנתונים כפי שהם היום?
לא צריך לעשות יותר מאשר להתבונן בהיסטוריית המצביעים, בנתונים היבשים, ובנרטיב (מה לעשות, חלק מכריע).
המסקנה ברורה.

אלא אם יש משקפי אוהד בציפוי נרטיב ורדרד, אז המסקנה אחרת, הנעליים ירוקות והבוחרים אנטישמיים…

thetroll
thetroll
05/01/2026 4:56:07
הגב ל  גיא רוזן

ועוד משהו – אני לא יודע אם דני יבחר חאול אן בי איי או לא לדעתי כן לדעתי יש לו קייס לדעתי הוא בהחלט יכול להיות בדיון. לבוא ולשלול את זה בצורה כזאת חד משמעית כשכל מה שאתה מתבסס עליו זה לא הסטטיסטיקה האישית שלו אלא טיעון קלוש שנבחרים שחקנים רק מקבוצןת מצליחות – טיעון שניתן להפריך אותו בקלות – זה סתם ווכחנות לשם הווכחנות. האם דני יבחר ? לא יודע אבל לדעתי יש לו סיכוי. אתה אומר שלא? תודה רבה. נחיה ונראה. בעייני הוא אול אן בי איי. נקודה ושום טיעון "קבוצתי" לא יזיז אותי מהעמדה שלי. ואני לא רואה אן בי איי מאתמול ולא בזכות דני. פשוט מגיע לו זה הכל. בלי קשר לישראלי לא ישראלי. זה לא מעניין.

גיא רוזן
05/01/2026 5:24:31
הגב ל  thetroll

קטע,
אתה פשוט מתעלם מכל מה שכתבתי…
… או שאתה לא זוכר מה אתה הגבת לתגובה שלי.
הבאתי מקבץ של הסטטיסטיקות. של דני, בדיוק אותן סטטיסטיקות עליהן מתבססים המצביעים –
ברובן הוא גבולי All NBA (ציון PER לא מרשים, VORP ו- BPM שמים אותו קרוב לחמישייה השנייה).
אחרי שכתבתי את זה האשמת אותי שכרגיל אצלי זה רק סטטיסטיקות…
(כרגיל, ללא התייחסות למהות התגובה. אלו הסטטיסטיקות בהן משתמשים המצביעים).

אז –
א. תחליט. כן מביא סטטיסטיקה לא מביא סטטיסטיקה…
ב. הדיון התחיל ב-"יבחר או לא יבחר". זהו. אני לא אורקל, הנתונים של היום לא מספיקים. לא ארשום שוב את ההיסטוריה, אתה גם ככה תתעלם…
ג. ראוי? זכותך לחשוב. עם בחירה סובייקטיבית אין לי איך, או בכלל רצון, להתווכח. ברשימה שלי הוא גבולי, אישית, אני חושב שהמאזן חשוב ואני שמח מאוד שלאורך השנים שחקנים כמו דיימונד גרין ובן וואלאס נכנסו.

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 13:27:53
הגב ל  Yinon Yavor

אני שמח שנפתח דיון. לחלוטין לדני יהיה מאוד קשה להיבחר לחמישיות העונה, אבל להגיד שהוא קונטנדר זה לגיטימי וממש לא פרובינציאלי. אוסיף ציטוט מספורט5 שהם בהכרח פרובינציאלים:
.
״ שחקנים שהעמידו ממוצעים של לפחות 25/7/7 בעונה🤯

דני אבדיה (עד כה העונה)
לברון ג'יימס
מייקל ג'ורדן
לארי בירד
ניקולה יוקיץ'
ראסל וסטברוק
אוסקר רוברטסון
ג'יימס הארדן
לוקה דונצ'יץ'
ג'ון האבליצ'ק״

הציטוט רק מדגיש לדעתי את גדולתו של דני, ולא בושה להאדיר אותו, ולא צריך לחשוש מפרובנציאליות. אני עוקב ורואה כל דקה ודקה של דני על המגרש מאז שהצטרף לליגה (תודה לליג פאס).

הילד שחקן על, מכל הבחינות. שחקן שלם בכל האספקטים של המשחק, מנהיג אימיתי וגם ווינר בנשמה. אני לא טוען שמגיע לו חמישיה שלישית אול אן בי אי, אבל אני כן טוען שמותר לדבר על זה שמגיע לו בהכרח אולסטאר, ואם הוא לא ייכנס בסוף זה יהיה אחד הסנאבים הכי גדולים שהיו, למזלו יש לי את דיים טיים לייעץ לו איך להתמודד עם זה אם וכאשר זה יקרה

Yinon Yavor
04/01/2026 13:43:08
הגב ל  thejanitor

תראו מה אור כתב – זה מי שנתפס כבחירה נכונה יותר מדני – לא מי ששחקן טוב יותר.
אם OKC יסיימו עם מאזן של 65+ בניצחונות – אין מצב שלא יהיה להם נציג שני בחמישיות (כלומר – צ'ט).
שנגון הוא לדעתי השחקן המוביל בקונטנדרית, אפילו אם הוא לא הקלע המוביל. מספיק שהם יהיו טופ 4 במערב ויש לו קייס חזק לאחת החמישיות.
בארנס/אינגרם, בוקר, קוואי ולברון – ממש לא שם אבל בהחלט יכולים לקבל פירגון כסוג של פרס מפעל חיים (קוואי או לברון) או בזכות מאזן טוב של הקבוצה (בוקר/טורונטו).
באנקרו הוא בדיוק מסוג השחקנים שהוא האלפא המובהק של קבוצה שתסיים 3-5 באזור שלה, ולכן יש לו יותר סיכוי מדני – אפילו אם כולם כאן חושבים שהוא שחקן פחות טוב.

Yinon Yavor
04/01/2026 13:44:50
הגב ל  Yinon Yavor

וזה עוד בלי להזכיר את קא"ט שאם הניקס יהיו מקום 1-2 במזרח (פלוס זיכרונות גביע האמירויות שזכו בו) יכולים לקחת אותו למעלה

thejanitor
thejanitor
04/01/2026 16:57:17
הגב ל  Yinon Yavor

מסכים עם הכל. עדיין לא בושה להציג את הקייס של דני כלגיטימי לדיון. יש פה כמה הייטרים אנטי פרובינציאליים, ואני מתפקידי באתי קצת לנקות את השיח, קצת פוליש הקדשתי הפעם

גיא רוזן
04/01/2026 6:04:51

מותר להציע לסלטיקס בראון לתואר השחקן המשתפר של העונה?
טייטום פצוע, ו-2 שחקני חמישייה משמעותיים מעונת האליפות עזבו.
הסלטיקס?
הם בינתיים מנצחים כאילו כלום לא השתנה.
בראון קולע 7 נק' יותר מהשנה שעברה באחוז אפקטיבי נהדר (29.5 נק' ב-55%) והוא עושה את זה תוך שהוא מציג אלמנטים שלא היו לו קודם. הוא הפך לסקורר יותר סופר יעיל, וזה למרות שהפך לאופציה מס'1 בקבוצה והוא זוכה למערב תשומת הלב מההכנסות היריבות. כרגע, הוא מוביל את אחת מההתקפות החזקות בליגה.

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:11:44
הגב ל  גיא רוזן

מזכיר לך שהלא אול אן בי איי ניצח אותו בשבוע שעבר.
ואני גם זוכר לו את המרפק לפרצוף שהוא הכניס בכונה תחילה ללא אול אן בי איי . הוריד לי ממנו טונות. שחקן שהערכתי בטירוף אחד הטןבים בליגה ללא כל ספק כבר שנים אבל עכשיו הוא מגעיל אותי.
אני רואה את בוסטון מכים בקליפרס עכשיו ושואל את עצמי מה היה קורה בפורטלנד אם במקום שארפ היה להם דרק וויט האוזר שחקנים אמיתיים. ככה בקטנה.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי thetroll
גיא רוזן
04/01/2026 6:20:26
הגב ל  thetroll

כל הכבוד על הדבקות באידיאולוגיה…
זה משעשע –
אני ממש נהנה לצפות בגני אבדיה,
הפריצה שלו באז אמצע העונה שעברה זה אחד הסיפורים הגדולים בליגה.
כאמור,
אני חושב שמגיע לו אולסטאר, והצבעתי בהתאם (לראשונה מזה שנים שאני עושה דבר כזה).
ועדיין, בדיון מול הלהט האידיאולוגי,
אני יוצא הייטר…
הנתונים היבשים נכון להיום לא משאירים הרבה מקום לספק –
אם אלו יהיו דומים בסיומה של העונה,
דני לא יהיה All NBA.
לא בגלל שהוא שחקן לא טוב,
בגלל שלהבדיל מהאולסטאר, זו בחירה ששמה משקל לא קטן על מאזן.

רק מזכיר –
חלק מהסיבה שיש לו סטטיסטיקה כל כך מרשימה זה שלצדו שחקנים בינוניים מה ששם את הכדור ביד שלו הרבה יותר.

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:30:07
הגב ל  גיא רוזן

אתה יותר מידי עסוק בסטטיסטיקה יבשה זו תמיד היתה הבעיה שלך. אני ראיתי היום שחקן שהקבוצה שלו מאבדת 15 נקודות יתרון ל 1 מול קבוצה מצויינת כמו הספרס והוא חוזר למשחק בבק טו בק ומחליט שהוא לא מפסיד אותו. איך אתה מודד מנהיגות בסטטיסטיקה? איך אתה מודד רזיליאנס? איך אתה מודד שחקן שהופך חבורה של עגלות שמשחקת סביבו כרגע לקבוצה תחרותית בליגה הזאת? איך אתה מודד בסטטיסטיקה קבוצתיות יכולת ניהול משחק איך אתה מודד בסטטיסטיקה את השלשה שגמרה את המשחק היום? תרים קצת את העיינים מהאפקטיבי. זה חשוב ודני בסהכ בכל הדברים האלה טוב. דיברת על מדד כמו PER. ציון 15 זה הממוצע כל מי שעושה מעל 20 נחשבת הופעה מעולה. דני שם נכון שהוא עדין רק 30 אבל אין מה לעשות עם מי הוא משחק? כמה עומס יש עליו. לא מסכים איתך בקיצור. הפרובינציאליןת בעייני היא להגיד משלנו? נו הוא לא יכול להיות באמת טוב… זו פרובינציאליות. אנחנו מדבריפ על שחקן שעשה היום טריפל דאבל של כמעט 30 נקודות 10 ו 11 כן? רק מזכיר לך. לא טריפל דאבל קלוש 10 10 10. כזה אמיתי. ובלי שלרגע אתה מרגיש שהוא עושה משהו מאולץ בלי שהוא כופה את עצמו על המשחק.
האמת? אין עוד שחקן כמוהו בליגה כולה. יוקיץ שי… שם הוא נמצא בעייני. אם יבנו סביבו קבוצה רצינית עם דרק שארפים כאלה הגג שלה זה אליפות.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי thetroll
גיא רוזן
04/01/2026 6:45:06
הגב ל  thetroll

שוב, אתה מתעלם מהמציאות.
אני מבין, אידאולוגיה האמונה הולכים טוב ביחד…
אותן סטטיסטיקות? מאזן? מה לעשות, על אלו מתבוננים המצביעים לפרסי העונה השונים.
עכשיו, כן. יש שחקנים שנכנסים לאחת החמישית עם מאזן שלילי. יאניס יכול להיות כזה.
מה לעשות, אבדיה הוא לא יאניס.
כל השאר?
לא מסובך –
קייד, ברונסון, בראון, מיצ'ל, דוראנט, מקסי, אדוארדס, קרי בוודאות בפנים ולו בגלל תסמונת השחקן הטוב בקבוצה עם מאזן חיובי.
שג"א, יאניס, לוקה, וומבי –
השחקנים עם הסטטיסטיקה מעל כל השאר.
נשארת עם 3 מקומות.
הת'אנדר יכניסו שחקן נוסף בגלל שהם האלופה ויהיו הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה (צ'ט).
עכשיו,
אם אתה חושב שיצביעו לשני לפני מורי לדוגמה, אז זו ההגדרה של לחיות באשליה. כנ"ל שאנגון מיוסטון וריבס מהלייקרס.
(בכוונה לא כתבתי בוקר, אבל תשווה מאזנים וראה את ההבדל)

trusttheprocess
trusttheprocess
04/01/2026 6:48:22
הגב ל  גיא רוזן

קוואי אם ימשיך עד סוף השנה איך שהוא משחק עכשיו גם יכנס לפניו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  trusttheprocess

קאווי יכנס למעבדה אם ימשיך עד סוף השבוע תגיד תודה

thetroll
thetroll
04/01/2026 6:53:14
הגב ל  גיא רוזן

חד משמעית לא מסכים לגבי צ'ט שאנגון וריבס. דני טוב ויציב מהם השנה. ההשפעה שלו על המשחק גדולה משלהם. לגבי מארי גבולי. כמו כן מזכיר לך שהוא יכול להיבחר ב 2 עמדות של פורוורד ואולי בעמדה של הפוינט גארד. לדעתי הוא שווה אול אן בי איי בחמישיה השלישית בעמדה 4.
דרך אגב אם אני מחפש היום פוינט פורוורד שחודר ומסדר מצבים למי שמסביבו אני בוחר אןתו לפני יאניס. יאניס יותר חזק אבל דני חודר לא פחות טוב יודע מצוין למצוא שחקן פנוי ויש לו פלוסים של קליעה אמינה מהשלוש והעונשין מה שיאניס פחות עקבי בהם. לא אומר כמובן שהוא יבחר לפניו. בחירה אישית שלי.
מזכיר לך שדווין וויד אמר דני זה שחקן לבנות סביבו קבוצה. לא אני. אין מחמאה יותר גדולה מזו שאפשר להגיד על שחקן בליגה הזאת. אף אחד לא אמר את זה על שנגון צט וריבס וגם לא על מארי. בכל מקרה הכל פה נתון לויכוח. זה לא שחור ולבן. אתה בטוח שלא אני בטוח שכן אבל דני בהחלט באיזור של כל הארבעה האלה. זה ממש לא מה שאתה אוצר שהוא חד משמעית לא אול אן בי איי. תשאל פה כל אחד דני מול הארבעה האלה? זה בטוח נתון לויכוח.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי thetroll
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  thetroll

דני טוב מהם ולוקח אותו על פני כא מהם

thetroll
thetroll
05/01/2026 8:45:01
הגב ל  גיא רוזן

אוקי . ראשית לגבי הסטטיסטיקה : שני טיעונים:
1. העובדות היבשות כמו שאמרתי לך הדברים שדני עושה השנה מבחינת סטטיסטיקה שמורים רק לשחקנים שכולם יהיו או היו לא רק אול אן בי איי אלא הול אוף פיימרס . לחזור על הרשימה? כתבתי אותה למעלה למה אתה מתעלם מזה? זה סטטיסטיקה. אם הוא ימשיך כמו שהוא עכשיו זה סטטיסטיקות שפחות מעשרה שחקנים נתנו לאורך כל ההסטוריה של האן בי וכולם הם הול אוף פיימרס או יהיו.
2. מה שאתה כותב גורם לי לחשוב שאתה בכלל לא מבין את הארוע. דני לא נמצא בשום מדד ב10 המקומות הראשונים בליגה זה נכון. הוא לא עושה שום דבר ספציפי ברמה של טריפל A זה נכון אבל הוא עושה את כל מה שהוא עושה ברמה של A או AA . לכן אומרים אולר שווצרי. לכן אומרים שחקן לבנות סביבו. הוא מסוגל חשחק בכל תפקיד במשחק היחיד שהוא שיחק בעמדת הסנטר השנה הוא לקח 19 ריבאונדים. שנגון אולי סנטר טוב ממנו אבל אין לו את הבול הנדלינג שיש לדני. לכן אומרים שדני זה שחקן לבנות סביבו קבוצה.. מישהו אמר את זה על שנגון? הטענה לגביו היא שהוא אוחר שווצרי יש בסט כלים שלו את כל היכולות ברמה גבוהנ או גבוהה מאוד וזה מה שהופך אותו לשחקן כל כל יחודימוכל כך מעניין ולאול אן בי איי.
לגבי הבחירות בעבר יש הרבה דוגמאות של שחקנים שנבחרו למרות שהקבוצה שלהם היתה רק בפליי אין או אפיחו לא בזה:
שגא דונציץ קזינס טריי יאנג קמבה ווקר קאט ויש עוד רבים לכן הטיעון כאילו הוא לא יבחר רק בגלל שהקבוצה לא עושה פליא אין או פליאוף הוא פשוט לא נכון.
והדבר האחרון הוא שאני במיגוד אליך לא טוען שהוא יבחר בודאות אבל הוא בהחלט באיזור של הבחירה ויכול להיבחר. אתה אוצר ממש לא. אני חולק עליך לחלוטין בעניין הזה אני שומע איך מדברים עליו יש באז ענק סביבו בליגה השנה זה בצירוף כל מה שכתבתי למעלה בהחלט יכול לגרום לו להיכנס לפני בוקר שנגון צט וכד.. לא ודאי נכון אבל הוא בהחלט באיזור.
ועוד משהו קטן. מספיק כבר עם משקפיים ורדרדות של אוהד וכד' אני רואה אן בי איי הרבה לפני שדני היה. נכון שזה כייף שהוא נמצא אבל זה זלזול להגיד לאחד כמוני שאני בוחן את הכל בעיינים של אוהד. זה בולשיט וזה מקטין אותי בלי הצדקה. ממש לא . כמו שאמרתי אני רואה את זה בצורה אובייקטיבית לחלוטין אני קודם כל אוהד אן בי איי ואחר כך של דני מה שאני כותב זה כרגיל מה שאני חושב וכמו שאתה מבין זה גם מנומק באמת ולא טיעון קלוש בסגנון של לא בוחרים מישהו מקבוצה חלשה – שכמו שכתבתי לך פה והראתי לך דוגמאות זה לא תמיד המקרה ולדני יש את כל הקייס השנה.
ודרך אגב אני נהנה לראות אותו כי הוא משחק כדורסל משגע. משהו שכייף לראות זה קודם כל. לא מגזרת האוהד בלבד.
לא בא לי להזכיר לך פעמים רבות שנתת כל מיני תחזיות על דברים שיקרו ולא רק שהם לא קרו אלא לא היה בינן לבין המציאות דבר וחצי דבר לא נרד לרמה הזאת. כולנו טועים פה ושם ובעסק הזה או שאתה צודק או שאני. אני גם טועה הרבה פעמים אני יודע לכן מה יקרה? לא יודע וזה כל הכייף. לכן אמרתי נחיה ונראה. אבל לשלול באופן מוחלט כמו שאתה עושה? לא נראה לי. אני לא מתלהב לא משנגון לא מצט לא מריבס כמו שאני מתלהב השנה מדני לדעתי הוא טוב מהם. זהו. בסוף לא אתה ולא אני מחליטים. פשוט נחיה ונראה.

נערך לאחרונה 2 ימים לפני על ידי thetroll
גיא רוזן
05/01/2026 9:18:23
הגב ל  thetroll

קביעת רף רנדומלי של 26, 7, 7 ולהחליט שהוא מדד זה הסיבה שאנשים מתלוננים על ססטיסטיקה וסטטיסטיקאים.
איך זה טוב יותר מ- 29, 6, 7.5 (הארדן 2016) ?

עכשיו, נראה לי שאתה מחמיץ את ההגדרה של מדד. מדד לא מתבונן על נתון סטטיסטי בודד, הוא משכלל מספר נתונים לכדי מספר בודד. לכאורה, שחקן שטוב בהרבה תחומים יציד ציון מדד גבוה יותר.

אם דני אבדיה היה משחק בעמדת הסנטר, בתקופה בה חייבים לבחור סנטר לכל חמישייה, אז ההשוואה לקאזינס הייתה נכונה.
קמבה ווקר הוא היחיד בדוגמאות שלך שהוא רלוונטי לדיון.
היוצא מן הכלל שמצביע על הכלל, ובמקרה שלו זה היה סוג של "פרס" על 8 שנים רצופות בשארלוט.
שג"א ולוקה במקום אחר –
כאשר יהיו לדני 30+ נק' למשחק והוא יהיה בדיון על MVP בזכות יכולת אישית יוצאת דופן אז לא צריך יהיה לספור לו ניצחונות.

אני אומר שהנתונים כיום לא יספיקו לו בשביל לזכות ב-ALL NBA. אולי ישתפר, אבל ככל שזה ניתן לכימות מספרי, ההיסטוריה + הנתונים האישיים + התחרות + המאזן מלמדים שרוב הסוכויים שלא.
אני לא יודע איך להציג את זה טוב יותר, מספיק מבט מפוכח בנתונים.

כתבתי בחיי המון שטויות, אין ספק. רפה הבנה זה תואר שהרווחתי ביושר, והלוואי ודני יוכיח לי שוב את אותו הדבר… בניגוד למה שאתה רומז מפעם לפעם, אני בהחלט אוהד את דני ואת הכדורסל שהוא מציג. כאשר יזכה בתואר אישי או קבוצתי כזה או אחר, אני אשמח רק מעט פחות מאשר אם זו הייתה הסאנס שמציגה את אותה זכייה…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

משחקים לא משהו אבל הפריוויו פירסט קלאס, תודה רבה פוסטרנו.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:09:38

אנפרוני

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:10:08

המשחק הזה כמעט כולו שלשות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיילן חמדואללה בראון מטאטא ושוטף את הפרקט עם הקליפרס והמדדה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיילן היום עושה 50 ויראה למדדה מאיפה הדג משתין הגופות במטווח שלשות של דרק גונס ורובין של באטמן הלוא הוא ברוק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אנפלוכי עם שלושער רזי מבסוט לוקה הגרזן שולט בריב ויש כביש מקורצף עם גופות הקליפס

אשך טמיר המקורי
04/01/2026 7:25:56

והתשובה היא כן, גם קלינגון טוב מאייטון.

thetroll
thetroll
04/01/2026 7:31:30

התחלתי לאהוב את הקלינגון הזה. לא בטוח שעם איטון לא היה יותר קל אני עדין צריך יציבות מהקלינגון זה עדין לא שם אבל הילד מראה סימנים שהוא לא פראייר. מודה.
מודה ועוזב.
הסיני. אני עדין מחפש תשובה נותן לו קרדיט רק בזכות העין החדה שלך.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי thetroll
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חמישיות העונה עד כה. הדונאט הנוכל לא יכנס אצלי כי אני מכניס כדורסלנים לשם. אז תחסכו.

חמישייה 1: שגא, ברונסון, קייד, דוראנט, יוקיץ.

חמישייה 2: מורי, פוקס, מיצל, אדוארדס, וומבי.

חמישייה 3: מקסי, סטף, בראון, דני, שנגון.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:29:38

בראון ב 5 הראשונה!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חח לא. אין מקום. אתה יכול להתווכח על השנייה.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:37:35

דוראנט יותר טוב ממנו? מורי יותר טוב ממנו?
נראה לי שאתה הייטר של בראון ולכן שמת אותו שם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בטח דוראנט טוב ממנו דוראנט במערב מוביל את יוסטון ליותר נצחונות וכנל מורי.
בוסטון במערב הייתה מקום 11. אין להשוות.
אני בלי קשר לא אוהב אותו אבל לא קשור לדירוג.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:42:23

יש קשר ועוד איך יש קשר שאתה לא מוכן להודות בו.

גיא רוזן
04/01/2026 7:52:27

נו באמת,
אפילו אתה לא מאמין שלא יכניסו את לוקה פנימה.
בלי מגבלת 65,
גם יאניס וגם לוקה יהיו בפנים ואתה יודע את זה.

זה לא משנה את מי אתה בוחר ומה אתה מעדיף.
השאלה היא האם דני נבחר?
ובהנתן יאניס ולוקה,
דני צריך ברשימה של להיות לפני 2 מ-מקסי, סטף, שנגון, בראון.

מה לעשות,
שחקנים שמשחקים בקבוצה עם מאזן שלילי בדרך כלל לא נבחרים.
אם כן, זה צריך להיות שחקן בפרופיל אחד הגדולים.
דני עדיין לא שם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

ברור שיכניסו את לוקה והשקץ. אני פשוט לא מכניס אותו אצלי יש לי אמות מוסר מסויים.
ליאניס ממש לא מגיע הקבוצה שלו בתחתית המזרח ובקושי משחק. זה בדיחה אם יבחר. ברור לי אבל שיבחר.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:27:38

מה שעושה השנה את השינוי בסלטיקס השנה זה 6 דברים. הסלטיקס נותנים לקלוע 3 לקבוצות ממול ומצופפים את הצבע לריבאונדים. בראון התקדם, ווייט התקדם, פריצארד הוסיף קליעה מחצי מרחק ומהשנים בלחץ, אנפרוני סימונס עם הסקילס שלו והרצון וההתקדמות של המחליפים. הסלטיקס שווים בלי טייטום חצי גמר מזרח, איתו גמר מזרח ואולי אפילו גמר אין BA.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:32:23

חבל לי על גונס שלא היה צריך לחזור לשחק ועכשיו זה עולה ביוקר לו ולקליפרס

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:33:32

ווייט תמיד שם יד שם, איזה שחקן חכם

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:33:57

ג'יילן בראוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:36:27

איזה כיף לראות שהקבוצה משחקת ככה?
לא מבין איך אין בכלל הגנה לקליפרס?

thetroll
thetroll
04/01/2026 7:37:41

וואי וואי הבוסטונאים מכים בקליפרס עם שוט. התחת של הארדן נהיה אדום ולא מהסיבות שהוא מחבב.

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:42:54
הגב ל  thetroll

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
כבר סגול!

thetroll
thetroll
04/01/2026 7:46:18

נסגור על בורדו.
ויקיפדיה:
מקור השם בורדו (bordeaux) הוא מעיר הנמל בורדו הממוקמת בדרום צרפת הידועה בעיקר בזכות היינות המיוצרים בסביבתה, ומוכרת ברחבי העולם כ"בירת היין". בדומה לצבע בורגונדי שמקורו גם כן בצבע היין המיוצר באזור בעל אותו השם בצרפת.
כמו כן יש טענות שמקור השם של הצבע הינו מהתחת של הארדן שהופך להיות בצבע אדום סגול ממכות אגרסיביות של שוט בוסטונאי אבל הנושא עדין נתון לויכוח מדעי.

נערך לאחרונה 3 ימים לפני על ידי thetroll
דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:53:44
הגב ל  thetroll

מה עשית?
עכשיו בא לי כוס יין.
אתאפק עד שתיים וחצי ואז בירות מנצסטר מול ברנלי

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:41:04

סוף סוף מוריד את ברון ו-ווייט.
מספיק! קוואי והארדן וזובק בחוץ. שחק עם המחליפים

דוקטור רזי הופמן
04/01/2026 7:50:28

שבוע דיי טוב צפוי לסלטיקס שישחקו 4 משחקים בבית מול שיקאגו, דנוור בלי 4 שחקני חמישייה וכאלה שלא שם, טורונטו (מוקש) וסן אנטוניו (אולי מינוס הגפרור הצרפתי). אם יקחו את כולם, יש מצב שיתפשו את המקום השני במזרח, מי היה מאמין?

גיא רוזן
04/01/2026 7:53:58

בראון החליט שהוא לוקח ב-2 ידיים את רעיון השחקן המשתפר…