דיון הופס (15): מה הן ההסתגלויות העומדות בפני בלאט? / מנחם לס

140620-blatt-760

ברור לכולנו שההסתגלות (ADJUSTMENT) החשובה (ואולי הקשה) ביותר היא לאמן את השחקנים הטובים ביותר בעולם  ארבעה חודשים אחרי שהוא אימן שחקנים כגיא פניני ויוגב אוחיון – עם כל הכבוד אליהם.

מה הן ההסתגלויות האחרות והשונות (כמה מהן כלליות מאד וכמה מיוחדות מאד כגון טיים-אאוטים ומה לא) שעליו להתמודד איתן, עתה כשעונת ה-NBA בפתח?

אם תחסירו משהו, אוסיף בסוף בתגובות או בפוסט ניפרד!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. בינתיים אני צופה במשחקם נגד מילווקי.
    בלי אירווינג והפלופ קליבלנד נראים פח. קווין לאב זורק רק משלוש.
    אין להם מה למכור

  2. 82 משחקים לעונה זה די ברור.
    עם מכבי היו יחסית הרבה משחקים בוודאי שבעונה ששיחקו באדריאטית אבל זה נמתח על תקופה ארוכה יותר. בנוסף מסע משחקי חוץ בארץ זה לא כמו בנבא. גם אם מכבי שיחקה באילת הוא חזר לישון במיטה שלו קרוב לוודאי, ומשחקים ביורוליג היו פעם בשבוע.
    82 משחקים בעונה קצרה כמו של הנבא (במיוחד לקבוצה שרוצה להגיע לשלבים מאוחרים בפלייאוף) דורש מינון נכון של דקות, וקל לראות מאמנים שלא ידעו להשכיל ועשו טעויות קריטיות לדוגמא דיאנטוני עם קובי בראיינט.
    לעומת זאת בלאט צריך קצת ללמוד איך הפלח למד עם השנים להביא את מינון הדקות של השחקנים שלו לכמעט שלמות, או לפחות מאריק ספולסטרה שלמד את זה גם בצורה יפה.
    רק שלא יסיים כמו סקוט ברוקס, להגיע לפלייאוף כשהכוכבים שלך מותשים…

  3. ההסתגלות המאתגרת ביותר תהייה לשחקנים מהסוג של גיימס גונס. השחקן הזה זר לחלוטין לכדורסל. חוץ ממסאגים ללברון הוא לא יכול לתרום כלום. אותו כנל לגבי מייק מילר.

  4. יש דברים בנאליים כמו אגו של שחקנים, חילופים, חלוקת עומסים, אבל האתגר הגדול שלו לדעתי זה להביא את הקבוצה בשלה לפלייאוף, ובשביל זה, הוא צריך לבחור בקפידה על אילו משחקים הוא מתאבד, ועל אילו הוא מגיע פחות מחוייב. כמובן שיש לו סקאוטרים ואנשי וידאו שאמורים לעזור לו להגיע מוכן לכל יריבה, אבל מסעות של משחקים בחוץ זה דבר לא פשוט, וצריך להחליט באילו משחקים הוא מנצח או נשאר במשחק בכל מחיר, ובאילו חשוב יותר התרגול.

  5. לדעתי אחד הדברים שיהיו קשים לו ביותר לעכל היא העובדה שב-NBA השחקנים חושובים יותר מהמאמן. בישראל ובאירופה מאמן הוא "כל יכול". על פיו יישק דבר.
    פתאום הוא במצב שלעתים הוא יצטרך להקשיב לדרישות של לברון, כש\מה שלברון אומר קובע יותר ממה שהוא אומר.

  6. גאברי פארקר מאכזב מאוד. כל הסלים שלו היו מול לאב שזה לא חוכמה גדולה. חשבתי שהוא לוקח את הקבוצה הזאת על הגב

  7. משחק מצויין של לאב ווטרס. מה שמצא חן בעייני זה הריווח המצויין בהתקפשה של בלאט. ומי שהכי נהנה מזה זה לאב שמקבל יותר זמן לצליפות שלו. שחקן שחקן.

  8. מה שאהבתי זה האמונה שבלאט נותן לספסל שלוו, דלבאדובה מנהל משחק לא רע ובלאט בונה לו רכז מחליף טוב, קירק בסך הכל נותן עוד אופציה לגבוהים ולדעתי הוא ישחק הסנטר שלישי לפני האייווד, האריס עם פוטנציאל טוב משחק עם בטחון וזה חשוב לרוקי, אני חושב שהם כן צריכים לנסות להחתים את ריי אלן, שחקן שיכול לתרום תמיד

  9. יש רשימה גדולה של נושאים טכניים להתרגל אליהם
    אורך המשחקים
    עומס המשחקים
    סגל גדול מאוד של מאמנים לנהל
    התמודדות מנטאלית – יש פער עצום בין ההכנה המנטלית לכל משחק בעונה הרגילה לבין הפלייאוף. רואים בבירור שבמהלך העונה לא מעט משחקים הם פשוט לפרוטוקול וגם השחקנין באים לשואו או להעביר עוד ערב.
    יש פער גדול אוד בין שיטת ניהול המשחקים באירופה לבין ארהב. שאלה גדולה אם בלאט יתאים את עצמו או ינסה לכפות את הסגנון שלו על כולם. האם הוא יתן הוראה ללברון לעשות פאול בסוף משחק או שיתן לקבוצה היריבה לזרוק משלוש.
    המון פרטים כאלו

  10. וכמובן שהדבר אולי הכי משמעותי לבלאט – אין זמן לאמן. כל הזמן אתה בנסיעות ואין מספיק אימונים לשנות את השיטה תוך כדי העונה. מאמנים שעושים זאת מצליחים ומאמנים שסומכים על הכוכב שלהם נכשלים. בגלל שהוא מאמן חדש בליגה יהיה לו קצת קשה להתעקש על אימונים כשכולם עייפים, ופה הוא צריך להיעזר בלברון, שיכול להשליט משמעת בקבוצה.

  11. הכי קשה יהיה לקבוע את המדרג ההירארכי.
    ב NBA המאמן פחות חשוב משחקניו (כנראה מלבד סאן אנטוניו, לא יודע מה היה קורה אם לפני 4-5 שנים טימי היה מתעקש להחליף את פופ)
    באירופה (מכורתו של בלאט) זה ההפך.
    האם הוא יצליח להעביר לכוכבים את חשיבותו ?
    או שסתם יעשה מסאז'ים….
    נראה שלמזלו הכוכב שלו זה לברון, שלמרות שהוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר הוא אוהב ללמוד וחסר אגו יחסית. ייתכן שהעובדה שאמו הייתה דומיננטית מביא אותו להצטרך דמות אב חזקה.
    עם כרמלו או בריאנט נראה לי שזה לא היה עובד

  12. בנוסף לכל מה שאמרו כאן, ההסתגלות הכי קשה לבלאט תהיה בתקופת המשבר שמגיעה לכל קבוצה במהלך העונה.
    איך תהיה ההתנהלות שלו מול השחקנים, מול התקשורת ובעיקר במהלך משחקים שלנו זה אולי רגיל הצעקות והשתוללויות על הקווים אבל ב-nba זה יתפרש כחוסר שליטה.
    התמודדות לא נכונה בתקופה כזו תוכל לגמור את הדרך שלו בקליבלנד

  13. איך לנהל צוות כזה גדול של מאמנים, כולל את לארי דרו, בייקרסטאף ולו, 3 אנשים שיכולים להיות מועמדים לא רעים להחליף אותו. גודס וניקולה וויצ'יץ' זה צוות סבבה, אבל לא ברמה הזאת.

    1. רועי, על סמך מה נראה לך ששלושת העוזרים שציינת הם מועמדים לא רעים להחליף אותו?
      אין להם את מה שקליבלנד חיפשו במאמן ראשי ומה שהם חיפשו זה מה שיש לבלאט:
      – היכולת ליישם שיטה שמייצרת הישגים גם עם חומר שחקנים שהוא לא הקרם דלה קרם
      – רקורד מוכח של הישגים לאורך זמן
      – אופי של ווינר בנשמה

      הם חיפשו את הפופ הבא ומצאו אותו. אולי לא מיד אבל זה יקרה.
      כל אחד משלושת העוזרים הוא, בסופו של דבר, עוד מאותו הדבר

  14. לתת עונה טובה ולהסתגל לשבוע האולסטאר
    הוא הולך לאמן את המזרח

    הנושא החשוב בעונה של 82 משחקים היא חלוקת הכוחות בצורה נכונה העונה היא כמו ריצת מרתון . תכלס דיוויד מספיק אינטליגנט בשביל למצוא פתרונות

  15. לדעתי מאוד מפריזים כאן במעמד המאמן באירופה, אפשר להבין מהתגובות שלכם שהמאמן האירופאי קדוש באירופה וזה שטיות למעט בודדים מעמד המאמן באירופה לא הרבה יותר טוב ואם בקליבלנד בלאט בלאט יצטרך לעבור דרך לברון, אז הרי במכבי הוא היה צריך לעבור דרך ההנהלה שחשבה שהיא יודעת יותר טוב ממנו וכמעט פיטרה אותו בכמה הזדמנויות שונות. אותי הכי מעניין זה הנקודה שיש המון משחקים מיותרים ובלאט גם בעקבות השנים שלו במכבי רוצה לנצח בכל משחק ובכמה שיותר. ההסתגלות שלו לקחת בחלק מהמשחקים צעד אחורה גם במחיר של הפסדים היא המעניינת מבחינתי

  16. זה לא ברור? בלאט יצטרך להסתגל להפסיד. הבנאדם מכביסט בלב ובנשמע ובnba מה לעשות מפסידים פה ושם.
    ושיפסיק להיות פרפקציוניסט זה יעזור לו.
    ובלי קשר הוא יצטרך להסתגל לא לצעוק על שחקנים

  17. בלאט יצטרך להסתגל ראשית להבין שמעמדו כמאמן הוא מעמד פחות חלק מאשר באירופה (למרות שניתן לומר שהוא הסתגל לכך היטב …במכבי בשנה האחרונה).
    בנוסף להסתגל לכך שהליגה הזו היא ליגה של כוכבים (רק ס.א יוצאת מן הכלל ) ולכן על פי לברון ולאב יישק דבר.

  18. ודבר אחרון שהוא חייב להסתגל אליו הוא שפתאום הוא הפך לכוכב מדיה. הוא לא יפסיק להיות מרואיין, אובמה כבר בוודאי מכיר את שמו. הוא יצטרך להופיע בחדשות ספורטסנטר, ב-PTI, ב-TODAY SHOW. עשרים, שלושים מיליוני אנשים יחזו בו מדבר. הוא צריך להיות 'נחמד', כריזמטי, לדעת להתלבש נכון, לחייך בזמן, ולהיות פוליטיקלי קורקט.

  19. בליגה שבה ג'ייסון קיד ודרק פישר מאמנים ישר אחרי שפרשו רמת ויכולת המאמן חשובים מספיק לבעלי הקבוצות. דיוויד בלאט התמודד עם סיטואציות שונות בקריירה. ההתמודדות העיקרית שלו לדעתי תהיה עם חוקי המשחק השונים ועם המעמד המיוחד של לברון לאב ואירווינג. הוא נראה מוכן ויש לו קבוצה מצויינת!

  20. יצטרך להתרגל גם לטיסה במחלקה ראשונה, וויסקי וסיגרים משובחים ומלונות 5 כוכבים. . .
    כמו כן להסתגל לנימוס ברחוב ובטלוויזיה, לנהגים שפויים, לאנשים שומרי חוק, למיעוט החיילים במרחב הציבורי ולכל שלא ידבקו אליו כשיעמוד בתור 🙂
    אה, כמעט שכחתי, למחירי המכוניות והבנזין הנמוכים, נעליים ושאר מוצרי צריכה . . .

  21. אני מצטט כאן תגובה של מישהו לאיזה כתבה ב"וואלה". נשמע לכם אמין או שטויות? הנה הציטוט:

    לברון כבר החליט לפטר את בלאט,השאלה מתי.

    אבא שלי חבר של הסוכן שלו,והוא סיפר לו שלברון בהלם מבלאט,שהוא טוען שבלאט משחק כדורסל הזוי שלא מתאים ל-NBA,ולא מתאים לחומר השחקנים שיש בקבוצה.

    לברון טוען שמעולם אף מאמן לא העז להגביל אותו במשחק ולתת לו משימות והוראות משונות שלברון היה המום,אבל בינתיים שותק.

    מעבר לזה לברון טוען שבלאט מתייחס אליו כעוד שחקן בקבוצה מבחינת היחס ואפילו צעקות ונזיפות באימונים.

    כמובן שבלאט יפתח את העונה,לברון ידאג לכמה הפסדים,ואז בלאט יחזור לארץ להיות עוזר של פיני גרשון שבינתיים יחליף את גודס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט