בקרוב – העונה החדשה: ניו אורלינס פליקנס / איל ספיר

מאזן בעונה שעברה

34-48 (41.5%), שהוביל למקום ה-12 במערב.

מאמן

מונטי וויליאמס, שנה רביעית כמאמן ראשי, כולן בניו אורלינס.

עזבו (או הועזבו)

בחמישה עשר ביולי מלווין אלי הועבר בטרייד לוושינגטון וויזארדס, ומיד נחתך.
למחרת, אנטוני מורוו עזב כפרי אייג'נט לאוקלוהומה סיטי ת'אנדר. בשמונה עשר ובעשרים ותשעה באותו החודש עזבו את ניו אורלינס עוד שני פרי אייג'נטים – ג'ייסון סמית' לניו יורק ניקס ואל-פארוק אמינו לדאלאס מאבריקס.
ג'יימס סאות'רלנד היה האחרון עד כה לעזוב את ניו אורלינס בקיץ הזה, כשחתם עם פורטלנד טרייל-בלייזרס בעשרים וארבעה בספטמבר – אך נחתך.

הגיעו, בדרך כזו או אחרת

בחמישה עשר ביולי התווספה לניו אורלינס חתיכה חשובה, כשניצלו את "פאניקת לברון" של דריל מורי על מנת לקבל את עומר אשיק בטרייד, תוך כדי וויתור על בחירת סיבוב ראשון ב-2015 בלבד, כאשר היא מוגנת טופ עשרים (הרוקטס יקבלו את הבחירה רק אם היא תהיה הבחירה העשרים ומעלה).
בעשרים וארבעה ביולי, השחקן שכל אמריקה מחכה שיממש את הפונטציאל שהראה בארבע שנות מכללה – ג'ימר פרדייט, חתם עם המועדון על חוזה לשנה אחת.
בעשרים ושישה באוגוסט, ג'ון סלמונס עיבה את עמדת הפורוורד של הקבוצה, וחודש בדיוק אחריו הגיע לעיר הג'אז דיונטה קריסמס. די ג'י סטפנס היה האחרון לנחות בלואיזיאנה, באחד באוגוסט.
דרך הדראפט הגיעו פטריק יאנג וראס סמית'.

חמישייה משוערת

דרו הולדיי
אריק גורדון
טייריק אוונס
אנטוני דיוויס
עומר אשיק

מה היה

עונה מלאת פציעות הייתה בניו אורלינס. ג'רו הולידיי (34 משחקים), אריק גורדון (64 משחקים), אנטוני דיוויס (67 משחקים) וריאן אנדרסון (22 משחקים), יחד עם טייריק אוונס שאמנם לא היה מחריד (72 משחקים) אך גם לא זכה בתחרות הנוכחות, יצרו חמישיית בית חולים בקבוצה.
בקיץ לפני אותה עונה, עשו השקנאים מהלך שבדיעבד מסתבר כלא נכון, והוא העברת הבחירה השישית בדראפט 2013, נרלס נואל הפצוע, בתמורה לדרו הולידיי.
ספסל חלש, חמישייה פצועה וסגל צעיר הם מתכון נהדר לעונה האחרונה של הפליקנס, בה למעט רצף אחד של חמישה ניצחונות אי שם במאי, הצליחו לחבר שלושה ניצחונות רק שלוש פעמים במשך העונה.

למרות זאת, אם תשאל אוהד ניו אורלינס "האם אתה מרוצה מהעונה האחרונה?", תקבל "כן", עם שלושה סימני קריאה.
העונה האחרונה, הייתה עונת הפריצה של מי שאמור להיות אחד מחמשת השחקנים הטובים בליגה כבר בעונה הקרובה – הלוא הוא אנטוני דיוויס. הגבה המהלכת הראתה לכל הספקנים כי ההשתלטות שלה על הנבא היא רק עניין של זמן.
ה-2.10 הזה, עם מוטת כנפיים של כ-2.30 וניתור לשמיים, הראה בעונה האחרונה שהוא הרבה יותר מאתלט מדהים שנבחר גבוה מידי בדראפט. הוא הוביל את הליגה בחסימות, כשהוא מדיח את המלך הבלתי מעורער – סרג' איבקה; לקח 10.0 ריבאונדים למשחק; עשה שלושים ושישה דאבל-דאבלים וקלע 20.8 נקודות למשחק, על אף שה-USG% שלו, אחוז הפוזישנים של הקבוצה בהם השחקן נוגע בכדור, היה 25.2% בלבד (לקיירי אירווינג, לדוגמא, שקלע גם הוא 20.8 נק' למשחק, היה USG% 28%, לפאו גאסול, שקלע 17.4 נק' למשחק, היה USG% 26.4%).

השנה, נבנתה בניו אורלינס קבוצה שאם גיל שחקניה הממוצע היה גדול בחמש שנים, הייתי מגדיר כ-"הבינוניות בהתהוותה". אין שום נקודת חולשה בולטת, ושום נקודת חוזק (למעט כמובן, אנטוני דיוויס). מצד שני, נראה כי דווקא המסגרת הבינונית הזו, תיתן את הבמה לשחקנים הצעירים. אני מאמין שנראה השנה המון "פרי סטייל" בניו אורלינס – גם על חשבון הישגים.

בניגוד לתחזיות הקודמות, לא התחזית האופטימית ולא הפסימית קשורות להישגים.
השנה לא מכוונים לאליפות בניו אורלינס, ושנת הלילה של מונטי וויליאמס (המאמן) ודל דמפס (המנכ"ל) תהיה ערבה גם ללא הגעה לפלייאוף.

תחזית אופטימית

דרו הולידיי ישתחרר מהפציעה שתפסה אותו בשנה שעברה ויחזור להיות הרכז האול-סטאר מפילדלפיה (ואולי אף יותר מכך – הוא הרי רק בן 24); אוסטין ריברס, הבן של דוק, ינצל היטב את דקות המנוחה של הולידיי, יוכיח שהוא לא סתם רכז גבוה ואתלטי, ויועבר בטרייד בשביל חיזוק בעמדה אחרת.
טייריק אוונס ירכוש את הכלים הנכונים ויהפוך מ-"גארד מוכשר בגוף של פורוורד" ל-"פורוורד מוכשר עם נשמה של גארד"; אשיק ישחק את כל הדקות שלא היו לו ביוסטון וירגיש בגג העולם, ודיוויס, כמובן, יגרום למגיב יוסי להישמע כמו אדם נבון ושפוי (יוסי – הכל מאהבה), יזכה בתואר שחקן ההגנה של העונה, יאיים על ה-MVP ויגרום לדוראנט לחשוב שניו אורלינס זה מקום די אטרקטיבי.

תחזית פסימית

דרו הולידיי יראה בפעם המי יודע כמה שיכולת גבוהה בקבוצה כמו פילדלפיה היא לא מדד לכלום; אוסטין ריברס ימשיך לצלוע; אוונס ימשיך להיתקע במעליות לפני משחקים ולהסתובב לגארדים בין הרגליים; אשיק יסתבר כפולני שקיטר ביוסטון על מיעוט דקות, ובניו אורלינס יתלונן על ריבוי שלהן ודיוויס יממש את החשד של כולנו שהקרבה שלו לרשימת ה-"שחקנים שנהרסו בגלל פציעות" גדולה מקרבתו לרשימת "חברי היכל התהילה".

תחזית ריאלית

מונטי וויליאמס יתן לצעירים לרוץ, דיוויס יקלע ויחסום, מידי פעם גורדון, הולידיי או אוונס יתנו הופעה, ותהיה לנו קבוצה מעניינת מאוד בלואיזיאנה.
לרגעים זה יראה מפחיד, לעיתים מעורר רחמים, וכנראה שלפלייאוף זה לא יספיק.

ולסיום, כמנהג קודמיי, שיר

אתגרון: נסו להקשיב לשיר ולדמיין את קווין גארנט שר אותו לאנטוני דיוויס.

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
מנחם לס
15/10/2014 4:34:25

עוד פריוויו להתגאות בו.
אני מקווה שהעונה כולם יהיו בריאים. זוהי קבוצה שקל מאד לסמפט, ואנטוני דייויס הוא אחת הדמויות החיוביות בכל הליגה!

חומי
חומי
15/10/2014 7:20:32

קבוצת לוטרי,באנקר. יש שם כשרון אבל הוא לא התחבר ולא יגיעו לשום מקום. דיוויס יברח בהזדמנות הראשונה.

ירון
ירון
15/10/2014 8:17:12

מנחם התיחסותך לניסוי של משחק 44 דק?

אחד העם
אחד העם
15/10/2014 8:55:23
Reply to  ירון

שינוי מאד בעייתי. מלבד הירידה הסטטיסטית הצפויה ( חשוב מאד לשחקנים שמעוניינים להבחן בראי ההיסטוריה ) מדובר באבדן הכנסות משמעותי מאד. 4 דקות בפריים טיים זה המון. גם מספר פסקי הזמן ברבעים 2-3 הולך לרדת ל2.
לא מבין את ההתעקשות על 82 משחקים.

יפת
יפת
15/10/2014 9:41:22
Reply to  אחד העם

$$$

המשגיח
המשגיח
15/10/2014 8:48:28

קבוצה שמנוהלת לא טוב. צריכה כמה שינויים בסגל (אסיק תוספת טובה מאוד), חייבת להיפטר מאחד מהשלושה (גורדון,הולידיי,אוואנס), וזה יהיה לא פשוט

שחקן שבלט בליגת הקיץ היה ג'ימר פרדט, שאולי סוף סוף מצא בית בליגה הטובה בעולם.
.

Mbk
Mbk
15/10/2014 9:59:19

הקבוצה תלויה בדיווס
שלא ימצא את עצמו כמו קווין לאב מבזבז עונות בניסיון להכנס לפלייאוף ללא הצלחה
יש קבוצה שיכולה וצריכה להתאכזב שהיא לא במזרח זו ניו אורלינס
בכלל הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה .השם פלקינס הוא מהמעצבנים בתולדות הליגה . שיחזרו להיות ג׳אז ושיוטה ישנו את השם לסולט לייקרס ( ככה תהיה למנחם עוד לייקרס לתעב )
אחלה פריוויו

דור
דור
15/10/2014 10:42:23

דווקא אני רואה שם המון פוטנציאל.
דיוויס ואסיק קיו קידמי מפחיד. ראין אנדרסון מהספסל עם פטריק יאנג.
צריך לבוא שם טרייד, על גורדון או על אוונס בתמורה לקלעי שלשות.
הולדיי צריך להישאר וניו אורלינס צריכים לקוות שלא יפצע.

יונתן שגב (D-Rose)
יונתן שגב (D-Rose)
15/10/2014 10:48:56

הולידיי אגב, הוא שחקן בריא בדרך כלל. זה כמו לאמר על דוראנט שהוא נוטה לפציעות בגלל פציעה אחת. אני חותם לכם שהולידיי משחק 70+ משחקים בעונה.

שרון לוינסון
שרון לוינסון
15/10/2014 11:21:29

משום מה אני מאמין גדול מאוד בראס סמית'.
מעונת האליפות של לואיוויל ועד היום אני עוקב אחריו ואני מאמין שהוא יכול להיות שחקן גדול.

אפלטון
אפלטון
15/10/2014 11:33:39

קיץ מאוד מאוד מוצלח לניו-אורלינס. יש להם המון נכסים ושחקנים עם פוטנציאל. הם וסקרמנטו נמצאים במצב דומה ולא הייתי מתפלא אם יאבקו על מקום בפלייאוף ולא נופל מהכיסא אם ימצאו עצמם בלוטרי.
המערב השנה התחזק בעיקר בקבוצות שהיו יותר חלשות שנה שעברה והפך להיות צפוף ברמה שאני לא זוכר כמוה.

ולדי קוגן
ולדי קוגן
15/10/2014 13:23:08

קבוצה שיכולה בהחלט להגיע לפלייאוף. הכל תלוי בבריאות וכמובן בגבה.

יוסי
יוסי
15/10/2014 16:07:06

סיקור מצויין שנגע ברוב הבעיות של הקבוצה , רציתי לעשות אני סיקור לקבוצה אבל לא היה לי כל כך זמן אז אני הוסיף ככה בתגובה
קודם כל לגבי עונה שעברה שנראתה כמו פרק מER כמו שנכתב רוב הקבוצה הייתה פצועה רוב הזמן רק לשם השווה החמישייה הטובה שיחקה יחד שנה שעברה רק 90 דקןת ביחד לשם השווה החמישייה החזקה של פורטלנד שיחקה יחד 1370 דקות יחד , אז זה כבר מסביר הרבה לגבי עונה שעברה שאפשר להבין למה היה נגמרה כל כך מהר ,לגבי המהלך של הטרייד בקיץ שעבר שלפי דעתי היה גרוע ביותר ובכלל כל המהלכים של אותו קיץ היו גרועים , זה התחיל עם הטרייד של נואל + בחירות דרפט מוגנת טופ 5 תמורת הולדי ונמשך עם ההחתמה של הולדי שבמסגרתה שלחו את ואסקז לסקרנטו ולא החתימו את לופס, הולדי רכז מצויין אבללל לא שולחים רוקי עם פוטנציאל אדיר כמו נואל ועד בחירה תמורת רכז בליגה שיש מה אינפלציה של רכזים , נואל יהיה אולסטאר מדובר בבן ואלס במקרה הרע , והבחירה בקיץ הזה יכלה להביא עוד שחקן משלים כמו פייטון וכולה , המהלכים של קיץ שעבר היו ממש גרועים דאמפ ניסה לקפוץ 4 שלבים בשנה, יש לך כוכב צעיר אין לך מה למהר לבנות סביבו קבוצה תוך שנה , שברור לך שאתה מוותר על העתיד בשביל עכשיו , הדרך היחידה של ניו אורלנס להביא כוכבים זה דרפט ולכן קבוצה כזו צריכה להבנות דרך דרפט ולא טריידים שמוותרים על העתיד וסותמים את תקרת השכר , ניו אורלנס הייתה צריכה לבחור בנואל לחכות שנה לתת גם לדיוויס להתבשל השנה לבחור שחקן כמו סמרט ושנה הבאה עוד בחירה ואז להחתים צוות מסייע, דאמפ מיהר לעשות צוות מסייע(אנדרסון טייריק שבא על תקן גינובילי שיעלה מהספסל וייתן פוש ) לפני שבאמת הייתה קבוצה , לגבי העונה המהלכים שעשו בעקרון טובים , אסיק גיימר יאנג .. הקבוצה צריכה רק להיות בריאה וגם להתחבר , שוב פורטלנד להשוואה שיפרה את המאזן שלה בשנה שעברה ב 20 נצחונות רק בגלל שהם התחברו , כרגע לקבוצה יש סגל ששווה פליאוף , עוד בעיה בקבוצה האם מונטי מאמן טוב מספיק ולא בובה על חוט כמו ברוקס , הקבוצה רחוקה טרייד אחד מלהיות באמת מאוזנת , החור בסמול פורווד כרגע מי שמיודע לשחק זה טיירק למורת שהוא יותר שוטינג , הטרייד המתבקש הוא כמובן על גורדון שממש לא שווה תכסף שלו אבל קשה לראות את זה קורה במקס זה יצא אותו +בחירות דרפט לפילי תמורת שחקן כמו מקדאנילס (הלוואי) , כרגע זה נראה יותר בכיוון של טייריק כי הערך של הולדי דיי גבוה ובתכלס מדובר ברכז אולארונד שעושה הכל הגנה התקפה קולע מוסר שומר ..
בגדול הסגל של העונה מצויין רק עם סימן שאלה של בריאות הקו הקדמי של הקבוצה הוא הטוב בליגה דיוויס אסיק אנדרסון ויאנג שמאפשר הרבה גמישות גם ברכזים המצב מצויין עם הגיבוי של ראס סמית החורים בעיקר בשוטינג גורדון שלא נותן מה שמצפים ממנו ובסמול שחסר שם סטופר הגנתי , מילה לגבי השחקן הטוב בליגה החד גבה שהולך לתת עונת MVP , דיוויס צבר עוד נסיון בקיץ בנבחרת דבר שיוסיף לו לעונה לבטחון שלו כמו שזה עשה לדוראנט ,
סיכום כללי – הקיץ נוספו החלקים החסרים ועל כולם חלה חובת ההוכחה הולדי גורדון אוונס אסיק.. אם כולם יתנו מה שמצפים מהם ניו אורלנס יכולה להפתיע הרבה קבוצות

k_700
k_700
15/10/2014 16:14:38
Reply to  יוסי

נגעת בטרייד הגרוע שהביא את הולידיי והנקודה החשובה ביותר פה שבליגה הזאת לא צריך לוותר על בחירת הדראפט הכי טובה מאותה שנה עבור פויינט גארד שבמקרה הטוב הוא מהדרג השני של הפויינט גארדים בליגה(ובאותה נקודת זמן הוא היה אחרי עונת אולסטאר).

בליגה הזאת לא חסרים PG טובים יותר או טובים באותה מידה וזולים יותר.

טרייד לגמרי מטוטמם.

אין לי ספק שנואל ודייוויס גם היו יכולים להסתגל מצוין אחד לשני למרות שהם די דומים בתכונות שלהם. נואל היה בקלות נכנס להיות מגן הטבעת והסנטר תחת הסלים.

יוסי
יוסי
15/10/2014 16:21:10
Reply to  k_700

זאת בדיוק הנקודה שהתכוונתי שלא מוותרים על 2 בחירות דרפט ועוד בחירה 1 נואל שזה שחקן עם פוטנציאל ענק ועוד עם דיוויס יחד יכלו להיות הקו הקדמי ההגנתי הכי טוב שנראה בליגה מעולם ובחירה 2 בדרפט איכותי מאוד בשביל רכז ולא משנה אם הוא טוב או מצויין כי יש כאלה מלא , אם כל כך רצו רכז באותו דרפט היה את ברק וקרטר ויליאמס שהיו רכזים מצויינים והיה צפוי שהם ישתלבו מהר בליגה

יוסי
יוסי
15/10/2014 16:09:20

ההחתמה של אוואנס

דדי
דדי
15/10/2014 19:01:25

ה wild card במערב.

אני חושב שבסופו של דבר לא יגיעו לפלייאוף, אבל גם לא אפול מהכסא אם יסיימו במקום החמישי.

עד שיתקנו את עניין גורדון-אוואנס הם לא יממשו את הפוטנציאל.
אפילו לא בטוח שהולידיי הוא רכז אידיאלי בשבילם, אבל עם שחקנים מתאימים בעמדה 2/3 הוא יהיה בסדר.

יוסי
יוסי
15/10/2014 19:28:35

מי יקח את גורדון ?

דדי
דדי
15/10/2014 19:41:19

הכל תלוי מה אתה רוצה בחזרה.

ואם זה בקיץ הבא – אז הוא כבר ממש נהיה נכס סחיר.

יוסי
יוסי
15/10/2014 20:18:53

אני באמת מאמין שלניו אורלנס יש סגל בשביל פליאוף (כשהם בריאים) באמת שהקבוצה התחזקה עם אסיק יאנג גיימר וראס סמית , חסר רק סמול שיעשה הגנה , אני חושב שהם צריכים טרייד גורדון/אוואנס לא משנה שניהם לא מתאימים לקבוצה בתכלס תמורת מקדאנילס מפילי או דיימונד גריין מגולדן סטיט

k_700
k_700
15/10/2014 20:29:59

מי שניו אורלינס הייתה צריכה להביא באמת זה קנ'ט בייזמור שאטלנטה חטפה.

היה סוגר לכם באמת את מה שאתה טוען שצריך לחזק ולא בסכומים גדולים.

יוסי
יוסי
15/10/2014 20:35:30

גם פתרון טוב ובזול

יוסי
יוסי
16/10/2014 8:59:11

ראיתי פירוויו של המשחק שלנו נגד יוסטון והמסקנות הם שדיוויס נראה מפחיד , הוא ממש התחזק והולך יותר לסל וגם שיפר עוד קצת את הקליעה מחצי מרחק , דיוויס MVP העונה ואני חותם על זה.
בקשר לקבוצה שנראה שבאמת יש שיפור ופגעו בול עם אסיק וגיימר שנותנים מענה בדיוק איפה שהיה צריך בצבע ומחוץ לקשת , אנחנו כל כך הולכים להפתיע את כולם העונה , כמו שאמרתי חסר רק עוד סטופר הגנתי סטייל מקדאינלס ואנחנו קונדטנדרים