5 קבוצות תקועות (ואיך הן יוצאות משם) / עמנואל אוחנה הלקין

5 קבוצות תקועות (ואיך הן יוצאות משם) / עמנואל אוחנה הלקין

5 קבוצות תקועות (ואיך הן יוצאות משם) / עמנואל אוחנה הלקין

בלי ששמנו לב כבר חלפה לה חצי מהעונה הסדירה ואנחנו בפתח עונת הטריידים. זהו הרגע להסתכל על מספר קבוצות שלדעתי קצת "תקועות" – כלומר, לא ברור מה מצבן ולאן הן מכוונות – ולהסתכל על מהלכים אפשריים שהן יכולות לעשות כדי לצאת מהמצב הזה. 

קליבלנד קאבלירס:

הקאבס מאכזבים מאוד ונמצאים במקום השביעי בלבד, עם מאזן בינוני ביותר של 12-15. אם הם היו במערב הייתה לזה לגיטימציה מסוימת, אבל הם במזרח! לכולם ברור שמשהו בקליבלנד לא עובד ונראה שהגיע הזמן לעשות שם שינוי משמעותי. דונובן מיטשל הוא די קרוב לשחקן בלתי סחיר: כבר מספר שנים שהוא אחד מהשחקנים הטובים בליגה, וברור שאם קליבלנד רוצה להמשיך להיות תחרותית (וכרגע אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא רוצה), אין לה סיבה להעביר אותו. הסיפור עם אוון מובלי קצת שונה. במשך מספר שנים היה נראה שקפיצה התקפית של מובלי היא הדבר היחיד שמפריד בין קליבלנד להופעת גמר. בעונה שעברה מובלי באמת עשה את הקפיצה הזאת כשהעלה את ממוצע הנקודות שלו בכמעט שלוש נקודות למשחק תוך כדי שמירה על האחוזים שלו מעונת 23/24, אבל העונה הוא מאכזב מאוד. אומנם הוא קולע כחצי נקודה יותר למשחק, אבל עושה זאת באחוזים רעים בהרבה (מכל הטווחים) יחסית לאחוזים שהעמיד בשנתיים הקודמות. למרות כל זאת, לדעתי עדיין מוקדם מדי לוותר על שחקן כל כך מוכשר ויחסית צעיר. ג'ארט אלן שומר על מספרים די יציבים כבר מספר שנים. אני חושב שבהחלט אפשר להעביר אותו, במהלך שישפר את הקבוצה, אבל הוא לא הבעיה המרכזית. וכך אנחנו נשארים עם דריוס גארלנד, השחקן שלדעתי קליבלנד צריכה להעביר. גארלנד העונה שיחק רק 11 משחקים בגלל פציעות, ובמשחקים האלו הוא נראה רע מאוד, אבל אנחנו יודעים שהוא יכול לשחק יותר טוב. לדעתי השילוב שלו ושל מיטשל פשוט לא עובד הגנתית – עד כמה שהם מוכשרים התקפית, לשחק עם שני גארדים נמוכים וקטנים שלא עושים הגנה זה בעייתי. לכן, אם הייתי קליבלנד הייתי מחפש להעביר את גארלנד בתמורה לפוינט גארד יותר הגנתי, בנוסף לעוד כמה שחקני רוטציה נחמדים שיעבו את הסגל. לדוגמה, אם הקליפרס רוצים לנסות להציל את העונה שלהם הם יכולים להעביר לקליבלנד את כריס דאן ודריק ג'ונס ג'וניור, ואז אולי להעביר את ג'ון קולינס לקבוצה שלישית שתיתן לקליבלנד עוד שחקן. השורה התחתונה היא, שקליבלנד צריכה להבין שהצמד של גארלנד ומיטשל לא עובד והגיע הזמן לפרק אותו.

מינסוטה טימברוולבס:

הטימברוולבס הם קבוצה טובה, אפילו טובה מאוד, אבל הם משחקים במערב – מה שאומר שהרף לקבוצות טובות גבוה מאוד, ולכן לדעתי הסגל הנוכחי לא יכול להגיע רחוק בפלייאוף. הם עדיין סובלים מהטרייד הנוראי של רודי גובר, והעזיבה של ניקיל אלכסנדר-ווקר מורגשת גם היא. מה שבעיקר חסר למינסוטה זה פוינט גארד, לא איזה אולסטאר אלא רק שחקן שיכול לפתוח באופן קבוע ולהתאים לקבוצה – כי מייק קונלי כבר שחקן עבר, ורוב דילינגהאם בינתיים לא מצליח להתפתח. הבעיה של מינסוטה היא שאין לה כמעט נכסים בגלל אותו טרייד של רודי גובר, שגם לקח להם את כל הבחירות וגם תוקע להם את תקרת השכר. אבל אם הם יצליחו לקנות בזול מישהו כמו טיי.ג'יי.מקונל, טיי ג'רום, סקוטי פיפן ג'וניור או קריס דאן, זה ישפר משמעותית את הסיכוי שלהם לעשות איזו ריצת פלייאוף.

ממפיס גריזליס:

אחת הקבוצות במצב המעניין ביותר בליגה. ג'ה מוראנט נראה כמו שחקן גמור, ואם הייתי ממפיס הייתי מנסה למכור אותו בזול לקבוצה נואשת כמו מילווקי, ניו אורלינס או הקליפרס. השאלה היא מה לעשות אחרי זה – האם להשתמש בנכסים שיש לקבוצה כדי לנסות להשיג עוד כוכב לצד ג'ארן ג'קסון, או להעביר גם את ג'קסון וללכת לריבילד מוחלט? אם הם מחליטים להביא סטאר, השם הכי מעניין שיש על השולחן (אם יוצאים מנקודת הנחה שיאניס לא ירצה לשחק בממפיס) הוא אנתוני דיוויס, שיכול ליצור צמד הגנתי מעניין עם טריפל J. אבל גם אם יצליחו להביא את דיוויס בזול, זה לא מרגיש כמו מהלך שהופך את ממפיס ליותר מקבוצה שתפסיד בסיבוב הראשון, בטח לא במערב החזק. אותו דבר נכון לדעתי גם לגבי טריידים שיביאו שחקנים כמו טריי יאנג, לאמלו בול או זאיון וויליאמסון. לכן נראה שריבילד היא האופציה הנכונה, אבל גם אם ינסו להעביר את טריפל J, קשה למצוא קבוצות שירצו אותו, במיוחד לא אחרי ההארכה המטורפת שחתם עליה. בקיצור, ממפיס נראית בדרך הבטוחה לקחת מסקרמנטו את התואר "שיקגו של המערב", ולהיתקע בבינוניות בשנים הקרובות.

אטלנטה הוקס:

אחרי שנים רבות של בינוניות, נראה שלאטלנטה סוף-סוף יש חיים. ג'יילן ג'ונסון נראה כמו סופרטסאר, ניקיל אלכסנדר-ווקר נראה כמו כמו ההחתמה הטובה של הקיץ, ולצידם יש שלד צעיר ואיכותי שיכול להתפתח. השאלה עכשיו היא כמובן מה עושים עם טריי יאנג? האם שומרים עליו, האם מעבירים אותו כדי להשיג עוד עומק, או האם מעבירים אותו כדי להשיג סופרסטאר? האופציה הטובה ביותר לדעתי היא לנסות להשיג סופרסטאר. המזרח פתוח לחלוטין העונה, ואין שום סיבה שאטלנטה לא תנסה לפרוץ ולעשות ריצת פלייאוף. השם הראשון שעולה כשמנסים להביא סופרסטאר הוא כמובן יאניס. במידה שהוא ירצה להגיע לאטלנטה ואם מילווקי תהיה מעוניינת במה שיש לאטלנטה להציע, זה יהיה מהלך אדיר שלדעתי יהפוך את אטלנטה לפייבוריטית לצאת מהמזרח.  במידה שלא, אז שוב אנתוני דיוויס עולה כשם מעניין שכנראה לא יעלה הרבה, ויכול להפוך את אטלנטה לקונטנדרית במזרח. בכל מקרה לאטלנטה יש הזדמנות מצוינת לבצע מהלך כדי לפרוץ קדימה, ויהיה מעניין לראות מה הם יעשו עד הדדליין.

פורטלנד טרייל בלייזרס:

נסיים, איך לא, עם הקבוצה "שלנו". פורטלנד התחילה את העונה טוב, אבל בשבועות האחרונים היא קורסת לגמרי. לדעתי השאלה מבחינת פורטלנד היא האם רוצים לעשות טרייד גדול כדי לתת פוש לפלייאוף כבר העונה, או להחליט שהקבוצה הנוכחית לא מספיק מוכנה להגיע לפלייאוף ועדיף לשמור על הנכסים הקיימים. ההבדל בין פורטלנד לבין ממפיס ואטלנטה הוא שלפורטלנד כבר יש כוכב אמיתי, ולמרות שהיא יכולה להביא מישהו כמו אנתוני דיוויס היא יכולה גם להסתפק בשחקן קצת פחות טוב כמו דומנטאס סאבוניס, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, לאורי מארקנן או באם אדאביו, אם מיאמי תחליט ללכת לריבילד. הבעיה עם השחקנים האלו היא שהם מרוויחים המון כסף, יותר ממה שהם שווים – ולכן לדעתי פורטלנד צריכה לקחת צעד אחורה, לחכות לקיץ, ואז להחליט מתי הזמן לעשות את הטרייד הגדול. כרגע זה עדיין מוקדם מדי לדעתי.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
31 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
Berch
18/12/2025 9:32:40

תודה על הטור
בעייני פילי גם תקועה בתקופה של מעבר דורות… מעניין איך זה יתגלגל
🙏

שוקו
שוקו
18/12/2025 11:51:15

לפורטלנד יש את הבחירות של מילווקי אז יש סיכוי סביר שהיא תיקח חלק בטרייד עליו כקבוצה שלישית

golan
golan
18/12/2025 11:52:04

אחלה ניתוח.
קליבלנד – הם צריכים גארד הגנתי, כריס דאן רעיון לא רע, אבל אני לא יודע מה הקליפרס יעשו עם גארלנד, גם אצלם אין גארדים ששומרים.
מינסוטה – הטרייד של גובר זה מה שהביא אותם פעמיים לגמר מערב, בלי הטרייד הזה הם היו בלימבו של סף פלייאין שגורר בחירה גרועה בלוטרי (ב21' מקום 13, ב 22' מקום 7 – סיב' 1, 23' מקום 8 – סוויפ בסיבוב 1) ואחרי הטרייד פעמיים גמר, לדעתי טרייד שקידם את הקבוצה, יכול להיות שכמות הבחירות הייתה טיפה יקרה, אבל אם לא היו עושים טרייד היו תקועים יותר גרוע. חסר להם פויינט במקום קונלי שכבודו במקומו מונח אבל גילו ממשיך להתקדם…
אטלאנטה – לא יעזור להם דייויס או יאניס, כי התמורה שתועבר תשאיר אותם קצרים מדי, הם צריכים קליעה ורכז נורמלי – אם מישהו רוצה את יאנג – כדאי לתת לו.

thetroll
thetroll
19/12/2025 1:05:17
הגב ל  golan

לא מסכים שהטרייד של גובר הןא זה שהביא אותם לגמר מערב. מה שהביא אותם לגמר זה האנט מן שפשוט הפך להיות מפלצת. בלי הטרייד על גובר אם היו נשארים את הבחירות הם אולי היו כבר אלופים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/12/2025 14:13:46

מעניין מאוד, תודה רבה עמנואל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה עמנואל, פוסט מעניין מאד.
.
קליבלנד – מסכים שכנראה שהנכסים המרכזיים לטרייד הם גארלנד ואלן, הבעיה היא שהיות שגארלנד פצוע כל הזמן, אני לא בטוח שמישהו יהיה מוכן לשלם עליו יותר מדי. אולי מיניסוטה? לא יודע.
בכל מקרה, בעונה שעברה, עם סגל דומה, קליבלנד הייתה מצוינת, אז לא בטוח שגארלנד, או הציוות שלו עם מיטשל, הוא הבעיה העונה. קשה לדעת.
.
ממפיס – לדעתי עדיף להטריד את ג'קסון מה שיותר מהר, ולפני הטרייד על מוראנט, כי אחרי הטרייד על מוראנט יהיה ברור שזו מכירת חיסול. את החתיכה היקרה כדאי למכור ראשונה. למי? שאלה טובה. אולי לספרס? – יותר צעיר מיאניס, במחיר יותר זול, ועדיין שחקן מעולה וכזה שיחד עם וומבי סוגר את הצבע.
אטלנטה – ע"ע מוראנט, וגם קצת גארלנד – לדעתי המחיר של יאנג ברצפה. לא רואה מי תטריד עבורו, אפילו לא מיניסוטה. נראה.
.
ניו אורלינס – תמיד תקועים. בטח יטרידו ויקבלו מספר שחקנים, ולא בטוח שזה ישנה משהו במסלול שלהם.

אלון אמיר שפר
אלון אמיר שפר
18/12/2025 17:37:35

בתור אוהד מיאמי אני חש שגם אנחנו קצת תקועים. אמנם ספו בהחלט מפיק את המירב אבל למרות שתי אליפויות המזרח בשנים האחרונות, אנחנו לא באמת קונטנדרים כבר הרבה זמן
חסר לנו רכז, מיצל הוא אחלה אבל חוץ ממנו אין ושלא יחרטטו לי שהירו רכז
דבר שני, חסר לנו סנטר, כרגע יש את וויר שהוא נהדר ואת באם שהוא 4.5 וזהו. ביום טוב אפשר גם לספור את יוביץ ב4
מיאמי צריכה להיפטר מהחוזה של רוזייר ולגמרי יכולה לשחרר קצת עומס מבין סמית, לארסון, וויגינס, פונטקיו ויוביץ ולהביא מניה בירידה כמו מוראנט או דיוויס
ובחירות אפשר לחלק חופשי, גם ככה הן אף פעם לא לוטרי ואת המציאות אנחנו מביאים יופי גם בסיבוב שני ומחוץ לדראפט

אלון אמיר שפר
אלון אמיר שפר
18/12/2025 19:19:31

רשמתי
דבר ראשון להביא רכז שיכול להתאים לסגנון ריצה, חשבתי על מוראנט אבל גם גארלנד יכולת להיות שיחוק ובאיזשהו עולם, גם יאנג אם יתאים את עצמו למערכת ובטוח יש עוד כל מיני מציאות בשוק
דבר שני לעבות את הצבע כי וויר, באם וקצת יוביץ זה לא מספיק ושם אפשר לנסות להביא את יאניס או דיוויס שהמניה שלהם בירידה או לנסות לצוד כוכב דרג ב/ג כמו jjj אם ממפיס הולכת לריביליד או קלאקסטון כי הנטס מפגרים או איזה ביטדזה/אייזק מהמגיק כי גם ככה הצבע שלהם פקוק או האף ואנא עארף מי עוד יכול להועיל
וכדאי שאו הגבוה או הרכז שיגיעו יביאו קצת סטאר קווליטי כי הירו ובאם לא מספיק סופרסטארז ולמרות הפתיחה המרשימה, גם פאוול לא ובשביל להגיע עד הסוף, צריך גם קצת אבק כוכבים של שחקן שלפחות יהיה בדיוני חמישייה ראשונה בסוף העונה

Florida man
19/12/2025 15:29:15

מסכים. הייתי מטריד את הירו כי הוא בור הגנתי ויחד עם כמה שחקני ספסל מעניינים כמו האקז או יוביץ אפשר להביא שחקן מעניין שישלים טריו יחד עם פאואל ובאם. לדעתי הנפילה של מיאמי החלה כשהירו חזר.

ירון, החלום
ירון, החלום
18/12/2025 20:15:54

בס"ד
תודה רבה,
לא נראה לי שגארלנד שווה הרבה בשוק.
איזה נכסים יש לאטלנטה לתת תמורת יאניס?
לגבי לפורטלנד, אני מסכים

captain beefheart
captain beefheart
18/12/2025 22:55:48

סאבוניס לפורטלנד… המממממםםם… מעשה אבות סימן טוב לבנים

Smiley
18/12/2025 23:01:34

פורטלנד לא ממש קבוצה תקועה. הם יותר קבוצה בגדילה.
נכון שהם צריכים לעשות שינויים כמו טרייד על גרנט. אבל מלבד אבדיה, שגם הוא צעיר, כולם שם עדיין בשלב של צבירת ניסיון והשתפשפות.
הנדרסון בכלל עוד לא שיחק העונה

Smiley
18/12/2025 23:41:35

הוא לא בטיימליין, חוזה לא הגיוני למה שהוא מביא, והוא לוקח פוזשנים ודקות מהחברה הצעירים.

זה טוב שהוא בולט כדי לטרייד.

thetroll
thetroll
19/12/2025 0:59:49
הגב ל  Smiley

אם פורטלנד רוצה להיות תחרותית השנה היא צריכה להשאיר את גרנט. לטעמי מה שחסר לפורטלנד זה קלעים . דני מפרק את ההגנות בחדירות שלו ההגנה מצטופפת סביבו בנסיון למנוע סל והוא למד מצוין למצוא את האיש הפנוי הבעיה היא שאין קלעים אמינים מסביבו.

thetroll
thetroll
19/12/2025 1:09:22
הגב ל  Smiley

מה לא הגיוני בחוזה של 32 לעןנה לשחקן שנותן 20 נק ב 44% מהשדה 40% מהשלןש ו86% מהקו? הם יעשו טעות אדירה אם ישחררו אותו – אני משוחד כי הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהב בליגה אבל בלי קשר אין מקום לטרייד עליו. הטעות של פורטלנד השנה היה היתה השחרןר של איטון.

נערך לאחרונה 3 חודשים לפני על ידי thetroll
thetroll
thetroll
19/12/2025 0:55:24
הגב ל  Smiley

למה טרייד על גראנט?

thetroll
thetroll
19/12/2025 1:25:57
הגב ל  Smiley

נכון שזה חוזה גדול אבל אחרי דני הוא השחקן הכי טוב בקבוצה. במה היית מציע להחליף אותו באיזה שחקן?

thetroll
thetroll
19/12/2025 1:38:10
הגב ל  Smiley

פורטלנד צריכה ללכת לדעתי כאן ועכשיו. אני חושב שהם בנו קבוצה נחמדה עם טיים ליין של התפתחות איטית של כמה שנים. מה שטרף להם את הקלפים זה דני . לדעתי הם לא ציפו שיהיה כזה טוב. יש להם אולסטאר שהעלות שלו מבחינתם לשנה הבאה היא של רול פלייר.
יש סיפורי אליפות שהתחילו ככה.
אם יש שם מנהלים מוכשרים אני משוכנע שהם חושבים עכשיו לבנות לו קבוצה שתנסה ללכת עד הסוף. גרנט בהחלט יכול להיות חלק מזה יש שחקנים שם שהרבה פחות מזה.

Smiley
19/12/2025 4:45:47
הגב ל  thetroll

אין אף כוכב בטרייד שייתן להם ללכת "כאן ועכשיו"
אפילו יאניס (מינוס מה שיעבור למילווקי) לא בטוח מוציא אותם מהמערב שיש את OKC, דנבר ויוסטון

נערך לאחרונה 3 חודשים לפני על ידי Smiley
thetroll
thetroll
19/12/2025 8:30:09
הגב ל  Smiley

אני במקומם לא הולך על יאניס. יש להם פוינט גארד דני הכי גבוה ופיזי בליגה (משהו כמו מג'יק) שחודר ומהווה איום בחדירה ולכן מצופף את ההגנה ויודע למצוא שחקן פנוי. הם צריכים קלעים אמינים. לא חוזים גדולים – סט קרי כאלה.
לא יודע אם זה יוציא אותם מהמערב אבל זה עוד צעד. ככה נראה לי.

נערך לאחרונה 3 חודשים לפני על ידי thetroll
thetroll
thetroll
19/12/2025 1:03:25

אחלה פוסט.
לגבי קליבלנד שני מרכיבים מרכזיים בחמישיה שלה השנה לא שיחקו חצי מהמשחקים. היא התחילה טוב והירידה שלה החלה סמוך לפציעה של גרט אלן. הןא שחקן חשוב מאוד שלה. והוא חזר לפני שני משחקים עדין חלוד. מזכיר שזה אותו הרכב כולל שני הגארדים ששנה שעברה קרע את המזרח ולכן לא הייתי ממהר להסיק מסקנות. גארלנד לטעמי ראוי לקרדיט שיתנו לו להחלים ואחר כך נראה.

אשך טמיר המקורי
19/12/2025 12:46:27

הפרונט אופיס של מיני שלול לחלוטין.
אחרי הפארסה עם גובר עכשיו עומד נגדם הטרייד המטומטם על ניקיל ווקר.
שנה שעברה כתבתי כמה פעמים שהוא היה הברומטר שלהם, והשנה הוא עשה קפיצת מדרגה אדירה כשקיבל יותר דקות ואחריות.
זה ממש מתחיל להזכיר את הסיפור עם הטרייד על דני.
מיני קיבלה בחירת סיבוב שני ומזומן…

יאניס חייב להגיע לספרס.
זה הדבר ההגיוני ביותר לכל הצדדים.
בפברואר ניתן להטריד את פוקס, והטרייד שאני מציע זה פוקס + קלדון +בחירות.
על פוקס וקלדון יוכלו לקבל עוד בחירות עם יילכו לריבילד מלא, הם שחקנים טובים ובשיאם כרגע.
הקו האחורי של הספרס חייב להיות קאסל והארפר.
עם יאניס, הקבוצה הנוכחית קופצת להיות קונטנדרית.