זוכרים את קווין גארנט? אתמול הוא החל את עונתו ה-20 / מנחם לס

 

אתמול בשנחאי, קווין גארנט עלה בחמישייה של הנטס נגד סקרמנטו, קלע רק 6 ב-3 מ-4 ב-10 דקות משחק וכל נפתחה העונה מספר 20 של הענק הכועס הלוחש הזה.

בסיום המשחק הוא רואיין ע"י TBS.

-"כן. אחרי ההפסד למיאמי בפלייאוף חשבתי לתלות את נעלי. 19 שנים. מספיק. כך חשבתי. ואז כשחברי הטוב פול פירס החליט לעזוב, התחושה שהגיע הזמן התגברה".

אבל הנה הוא, בשנתו ה-20, השנה הלפני האחרונה בחוזהו. הוא עלה עם דרון ויליאמס וברוגן בוגדנוביץ' הגארדים, ג'ו ג'ונסון הסמול פורוורד, וברוק לופז הסנטר. נצחון מצויין על סקרמנטו חדשה, חזקה, 95-97. משחק אימון – ברור – אבל נצחון הוא נצחון, הוא נצחון.

הוא הפך אתמול לשחקן הרביעי בתולדות הליגה לשחק עשרים עונות. זה הזמן מהלידה עד שנה מהשחרור מצה"ל.

איזה שחקן הוא גארנט, בעונתו העשרים?

הוא אינו שחקן כפי שהיה, וזה ברור. למעשה, בעונה שעברה הוא כמעט נעלם עם 6.5 נק' ממוצע למשחק ב-44% – שניהם CAREER-LOW. הוא כמעט ולא שיחק עם גבו לסל – וכשאתה 2.14 מ' השאלה היא 'למה' – עד שברוק לופז ניפצע וג'ייסון קיד ביקש ממנו לשחק סנטר.

יש לו 12$ מיליון סיבות לחזור בעונה הבאה לעוד עונה, ה-21 שלו, ואז הוא ייכנס לרשימה עם רק 2 ששיחקו 21 עונות (אתגר: מי הם השניים האחרים?), אבל הוא עשיר מדי מכדי לעשות מעצמו צחוק, הווה אומר שהעונה הזאת תקבע עבורו את העונה ה-21.

"רק אם אחזור למשחקי הרגיל אחשוב בכלל על עוד עונה".

מהו 'משחקו הרגיל'? הוא אחד השחקנים המוזרים ביותר בכל הליגה כשעם ה-2.14 מ' שלו הוא אחד מה-MID-RANGE JUMP SHOOTERS הטובים שהיו אי פעם. גם בגלל דיוק זריקתו, וגם בגלל גובהו שמונע חסימה. אילו רק שיחק יותר בצבע, הוא יכול היה להפוך לאחד הפאוור-פורוורדים הטובים בתולדות הליגה. בצורה שהוא משחק הוא הרבה יותר סמול פורוורד מפאוור פורוורד, ושם ישנם הלארי בירדים של העולם שהיו טובים ממנו.

הוא ABERRATION במשחקו. הוא שחקן מיוחד במינו שלא ניתן להשוואה לשום אחד אחר. הוא טען אמש בראיון ש-'משום מה אני מרגיש הרבה יותר MOTIVATED העונה מאשר בשנה שעברה: "אני בכושר גופני מצויין, ואני מוכן לתת עונה כפי שכבר מזמן לא נתתי, ואם אמנם כך, רק בסיום העונה אחליט בקשר לעונה 21. אבל אם תהיה לי שוב עונה בינונית או פחות מבינונית, I"M OUT OF HERE!".

הוא מוסיף: "אני מאמין שהעונה שעברה היתה 'FLUKE'. אני מאמין שנשאר לי עוד דלק במיכל. אני לא חוזר העונה להראות לאיש מה אני מסוגל. אני רוצה להראות זאת רק לעצמי. אני אף פעם לא 'שמתי' על מה אומרים עלי ומה חושבים עלי. I"M MY OWN MAN. אני לא שייך לאף אחד. אני השופט היחיד בעולם שהחלטתו היא בעלת משקל עבורי!".

ידוע שפרוקורוב אהב את גאנרט משום מה, אבל הסכויים רבים הם שבעלת הנטס תהיה הקבוצה הפיננסית שהיא בעלת הלוס אנג'לס דודג'רס, ומג'יק הוא חלק מינורי בה, אבל בוודאי שבענייני כדורסל יקשיבו לו. זאת אומרת שלגארנט יהיה עוד JUDGE ולא רק הוא עצמו, ושמו אירווין ג'ונסון. והוא כנראה שיהיה השופט, אם כי חוזה חתום הוא חוזה חתום. אני מאמין שגארנט לא ירצה עונה 21 אם עונת 20 תהיה על הפנים כמו עונת ה-19.

אולי גארנט איבד את גדולתו כתוקף, אבל בהגנה הוא עדיין כוח רציני. למעשה הוא הוביל את קבוצתו בעונה שעברה ב-"ריבאונדים לדקה", והוא אחד השחקנים 'הרעים' בליגה שלא עושה חשבון לאיש, ובכך הוא מנהיג רוחני של הקבוצה בה הוא משחק. ג'ו ג'ונסון אמר לא מזמן ל-NBA.COM ש-"גארנט הוא השחקן החשוב ביותר שלנו בחדר ההלבשה. הוא מנהיג גדול. הוא מאד קולני ולא חושש לומר מה הוא חושב, ללא גינונים וללא חשבון. אבל הוא מסוגל גם לקרוע את עצמו, ולכן כולם מכבדים אותו. הוא האבא שלנו בחדר ההלבשה".

מה אומר דרון ויליאמס?

“He’s still smart,” Deron Williams added. “What he brings to this team leadership-wise can’t be forgotten about. So we’re excited to have him back, excited for him to be on our team, and just the knowledge he gives the young guys. I think he’s a big reason why Mason [Plumlee] has developed so fast, because he’s got one of the best players to ever play the game on the bench, one of the best big men to ever play this game, coaching him every day.”

מייסון פלמלי מסכים: "קווין גארנט הוא הסיבה העיקרית שהפכתי מבחירת 23 בדראפט של 2013 לבעל מדליית זהב באליפות העולם. אפילו קוץ' ת'יבודו אמר לי שהוא רואה את ההשפעה של קווין גארנט על משחקי

אין מאושר מפלמלי שגארנט החליט לחזור:

“It’s a big benefit,” Plumlee said. “I was very happy he decided to come back. I expressed that to him at the end of the last season that I hoped he would decide to come back. And it’s going to be good for me. It’s going to be good for the whole team. And I think it’s going to be good for the coaches too. They’ll love having a leader like that in the locker room.”

גארנט: "המאמן ליונל הולינס הוא עכבר וותיק. הוא אמר לי שאני הפאור-פורוורד הפותח בחמישייה, ושהוא ייתן לי כמה דקות שאבקש. אני לא יכול לחשוב על מצב טוב מזה: אני משחק עבור מאמן וותיק שהמבין ויודע מה הולך". היתה כאן שלילה ברורה לעבר ג'ייסון קיד, שגארנט אף פעם לא התקשר אליו:

“Whatever the coach tells me to do,” Garnett said, “that’s what I plan on doing.

על ג'ייסון קיד הוא אף פעם לא דיבר ככה.

הוא סיכם את הראיון:

“Right now, without the bumps and bruises, I feel great. Give me about three days, I’ll tell you I’m feeling much different from right now. But I’ve been working out since June, since we stopped. Obviously, I take care of myself. I take care of my body. So we’ll see. Eighty-two-plus games beats you up a little bit, so we’ll see.”

עם דרון ויליאמס במיטבו – כפי שהדיווחים מאשרים – ג'ו ג'ונסון ממשיך במשחקו המצויין, ברוק לופז בריא, ופלמלי ממשיך לשחק כפי ששיחק בנבחרת ארה"ב – פלוס כל החדשים שהגיעו, אולי הנטס תהיה יותר טובה משאנחנו חושבים.

“I really don’t see myself as primary [option], and that’s just reality,” Garnett said. “But I still can give. I still have something to give to the game, to this team. And my mind set has always been to be better than I was last year or to be better than I was yesterday.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. נחלש מאוד בשנים האחרונות ואני בספק אם יוכל לתת עוד שנה-שנתיים איכותיות. אבל כל עוד הוא יכול להמשיך לשחק ולתת 100% בכל משחק אני בעדו. חוץ מזה, תמיד טוב שחקן כזה בחדר ההלבשה

    1. נכון , הקדמת אותי
      גארנט החמיץ לא מעט משחקים בשל פציעות
      פאריש , קארים , סטוקטון , מלון וויילס שיאני ההופעות במשחקים בסדר יורד

    1. משום מה גם לי היה את אותו הדימוי בדיוק בראש לפני כמה ימים. מצד שני אני לא יודע למה בדיוק, אבל זה מרגיש לי כל כך לא פייר להגיד את זה על שני החבר'ה האלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט