בקרוב – העונה החדשה: דאלאס מאבריקס / איל ספיר

מאזן בעונה שעברה  

49-33 (כמעט 59%), שהספיק למקום השמיני במערב.

מאמן

ריק קרלייל, שנה 14 כמאמן ראשי, 7 כמאמן המאבריקס.

באופן לא שגרתי, דאלאס סיימה את עונת 2013-14 עם 15 שחקנים, והתחילה את העונה הזו עם 19, שיגרמו לריק קרלייל המון כאבי ראש חיוביים.

עזבו (או הועזבו)

אחד הטריידים הראשונים בעונת ההעברות, היה הטרייד הגדול של המאבס עם הניו יורק ניקס, בו וויתרו על שיין לרקיןחוזה קלדרוןסמואל דלמברטווין אלינגטון ושתי בחירות סיבוב שני בדראפט 2014 (שהומרו לקלינטוני ארלי ות'אנסיס אנטטוקנמפו) בתמורה לשחקנים עליהם יפורט בסעיף הבא.
בשבעה עשר ביולי, המאבס חתמו ומיד העבירו בטרייד את דחואן בלייר לוושינגטון וויזארדס, ושני השחקנים היחידים שעזבו את טקסס מרצון היו וינס קארטר לממפיס גריזליס ושון מריון לקליבלנד קאבלירס.

הגיעו, בדרך כזו או אחרת

והיום, וזה לבטח איזשהו שיא, 10 שחקנים.
בטרייד המדובר עם הניקס, הגיעו לקבוצה טייסון צ'נדלר וריימונד פלטון.
בארבעה עשר ביולי, חתם עם הקבוצה ג'מיר נלסון כשחקן חופשי וגרג סמית' הגיע בטרייד משיקאגו תמורת הזכויות לטדיה דראגיצ'ביץ'. יום אח"כ הוחתם צ'נדלר פארסונס כשחקן חופשי מוגבל במהלך עליו דובר פה בפוסט ובתגובות.
שני הקירחים החביבים ביותר בליגה, ריצ'ארד ג'פרסון וצ'ארלי ווילאנובה, חתמו ב-21 וה-23 בהתאמה.
בעשרים ותשעה ביולי, חתמו אל-פארוק אמינו ואיוון ג'ונסון, ובעשרים ושניים בספטמבר דורון לאמב חתם וסגר קיץ עמוס לעייפה של חדי-הקרן.

חמישייה משוערת

ג'מיר נלסון
מונטה אליס
צ'נדלר פארסונס
דירק נוביצקי
טייסון צ'נדלר

מה היה

בעונת 2012-13, רק שנתיים לאחר עונת האליפות, המאבס סבלו מעונה חלשה כתוצאה מפציעה של נוביצקי ותקוות שווא להביא את דרון וויליאמס או הווארד.
מארק קיובן החליט שלא יתן לסיטואציה כזו לקרות שנית, ויצא למצוד. כריס פול. הווארד. מילסאפ. איגודאלה. אל ג'פרסון. כולם הוזכרו, אך קיובן נאלץ להסתפק במונטה אליס.

לאורך העונה, כמעט ולא ראינו עליות ומורדות מהמאבריקס שנותרו בתמונת הפלייאוף לאורך כל העונה. דירק נוביצקי הראה לספקנים שכוחו עדיין במותינו, אליס הוכיח שהוא יכול לככב גם בקבוצות גדולות וקלדרון, קארטר, מריון, ברנדון רייט, דאלמבר ודווין האריס היו שחקנים משלימים מוצלחים. ברגע האחרון, הכחולים נותנים פוש אחד, ונדחפו למקום השמיני בליגה, מה שהוביל למפגש אטרקטיבי עם הספרס.

בסדרת הסיבוב הראשון, בעזרת הרבה מזל, הגנה חזקה של שון מריון על הפיק & רול ודירק הבלתי-נגמר, המאבס הצליחו לגרור את האלופה הנכנסת – ס"א ספרס – לשבעה משחקים, כאשר למעט המשחק המכריע, הם מותחים את הפופוביצ'ים בכל השישה הראשונים.

החולשה הגדולה ביותר של המאבריקס בעונה שעברה הייתה ההגנה. חוזה קלדרון ומונטה אליס זה בק-קורט שלא מסוגל להתמודד עם גארדים גדולים דוגמת ג'ו ג'ונסון או קובי בריאנט, ודירק הוא שחקן התקפה נהדר, אבל שומר רע וריבאונדר גרוע.
יריבותיה של דאלאס קלעו נגדה 102.4 נק' למשחק, והדיפנסיב רייטינג של הקבוצה היה העשרים ושניים בטיבו בליגה, והגרוע ביותר בין קבוצות הפלייאוף הן במערב והן במזרח.
הטקסנים לקחו 40.9 ריבאונדים למשחק, הנתון ה-26 בטיבו בליגה, ושוב, הגרוע ביותר מבין קבוצות הפלייאוף.

בעונה הקרובה, במקום חוזה קלדרון יהיו בקבוצה ג'מיר נלסון וריימונד פלטון; כמו קלדרון, גם השניים הללו שומרים בסדר כשהכדור לא בידיים של השחקן שלהם, ומבינים את המערך ההגנתי – כי מן הסתם נראה השנה לא מעט אזורית בדאלאס – אך חסרי יכולת באחד על אחד. טייסון צ'נדלר מהווה שדרוג על דמלברט ובלייר, בכל זאת – שחקן ההגנה של העונה בדימוס ובחור ארוך ואלתטי.

הבעיה האמיתית בהגנת דאלאס, ובכן, היא הליכתו של השומר הטוב ביותר בקבוצה – שון מריון – והחלפתו בשומר בינוני ומטה – צ'נדלר פארסונס. ללא מריון, שהרס במו ידיו את הפיק & רול הספרסי, והחזיק את המעט הגנה שהייתה בדאלאס, מישהו יצטרך ללכת צעד קדימה בשביל שדאלאס לא תעמוד באותה שורה עם היוטות והמינסוטות של הליגה במבחינה הגנתית.

התקפית עוד מוקדם לדעת מה יהיה, אך אני סומך על קרלייל שידע לנצל את הכמות המכובדת של יכולת שנמצאת בדאלאס, וכך גם אתם צריכים לעשות.

תחזית אופטימית

האתלטיות עדיין נמצאת בטייסון צ'נדלר, אז אין סיבה שלא יחזור 3 שנים אחורה וינהיג ביד רמה את הגנת המאבריקס. בנוסף לצ'נדלר שיכריח את פארסונס ואליס להזיז רגליים בהגנה, נראה התקפה חכמה שמנצלת עד תום את כמות הכישרון הרבה שנמצאת בחמישייה ואף בספסל של הקיובנים. המאבס יגיעו למקום השלישי במערב, יטיילו בסיבוב הראשון ובסיבוב השני ינצחו בשבעה משחקים, איך לא, את הספרס. בסדרת גמר המערב נראה הצגה מכובדת, אך אחר כבוד (ואפילו כבוד רב), גל מקל יחזור הביתה ולא כי ינפו אותו.

תחזית פסימית

צ'נדלר פארסונס יחשוב שכעת, עם חוזה מכובד כמו שיש לו, הוא יכול להרשות לעצמו לזרוק משל היה לכל הפחות ג'יימס הארדן. נוביצקי כמובן יעשה את הוויתורים בשביל להתאים את עצמו לפרחח הצעיר, אך מונטה אליס יתעקש להוכיח שהוא האלפא-דוג.
בינתיים, צ'נדלר יבהיר לנוכחים ששחקן ההגנה של העונה לשנת 2012 כבר לא יחזור, והשלישייה בעמדת הפוינט גארד – נלסון-האריס-פלטון – תוכיח שגם צרות של עשירים הן צרות.

המאבס יצליחו להתאפס 15 משחקים לסיום העונה, אבל ריצה מרשימה תביא אותם רק למקום התשיעי.

תחזית ריאלית

בלי ששמנו לב, נבנתה לנו בדאלאס חתיכת קבוצה. לדעתי המקום החמישי במערב שייך להם.
לצערי, התקרה היא הסיבוב השני, כאשר גם את הסיבוב הראשון אינני רואה את הטקסנים צולחים, לפחות לא בביטחון.

ולסיום, כמנהג קודמיי, שיר

עם הקיץ הפעלתני האחרון, קיובן ניסה למעשה לקנות אליפות. קטונתי מלהכריע מה יהיה גורל הניסיון, אך לנביא של המאה העשרים יש תשובה בכיס.

Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ido moria
14/10/2014 5:31:14

אני לא מבין מה קרא הפעם בדאלאס, אבל, חשוב לציין שכל מי שבא הגיע כי קרלייל ביקש אותו. על הנייר נראה שהם נחלשו.

הם והניקס הם הסוסי השחורים של העונה לדעתי

דובי
דובי
14/10/2014 6:07:11
Reply to  ido moria

שוב עשית חביתה עם פטריות של בושמנים במקום שמפיניון?
תגיד לי מה יהיה?

גיא
גיא
14/10/2014 6:18:01
Reply to  ido moria

בנימין ד'יזראלי, אשר טבע את הביטוי "סוס שחור" ,נע באי נחת במקום משכבו. קבוצה בניהולו של ג'יימס דולאן יכולה במקרה הטוב לזכות בכינוי "פרה משוגעת".

ido moria
14/10/2014 6:32:49
Reply to  גיא

אל חשש חברים הזן מאסטר בשטח

גיא
גיא
14/10/2014 9:09:06
Reply to  ido moria

גם כאשר כופלים מספר בעל ערך גבוה מאוד באפס, התוצאה היא אפס.

דובי
דובי
14/10/2014 6:12:38

איל, מאבריקס הם סוסי פרא חסרי אדון, לא חדי קרן.
אם תצליח למצוא את הספר, בחיות הבר אשר ידעתי של ארנסט תומפסון סטון יש סיפור נפלא על אחד כזה. מומלץ בחום.

עידן
עידן
14/10/2014 8:23:24
Reply to  דובי

האמת שאם כבר תיקנת אז לפחות תדייק ;). מאבריקס הן כינוי לחיות פרא ולא בהכרח סוסי פרא, למעשה ברוב המקרים המושג דווקא מתייחס לבקר ולא לסוסים!

דובי
דובי
14/10/2014 9:14:17
Reply to  עידן

צודק, אבל תקרא את הסיפור המדובר ותראה שלא תצליח לכנות פרה מחורבנת וסוס פרא באותו שם

איתי
איתי
14/10/2014 6:16:46

קבוצה מסוכנת מאוד! באמת הרבה תלוי בהגנה שלהצנדלרים ובשפיות של פלטון. מקל יקבל דקות העונה !

אפלטון
אפלטון
14/10/2014 6:34:41

מאבריקס מדורגת גבוה מאוד בכל הפאוור רנקינג שנעשו לפני תחילת העונה, יש לי הרגשה שפה עדיין לא קפצו על העגלה הזו, ובצדק.
תלויה מדי בשחקן ענק אבל זקן, פרסונס מקבל כסף של סופרסטאר אבל הוא בסך הכל רול פלייר טוב וכשהוא מנסה לעשות יותר מזה רואים למה. צ'נדלר של השנתיים האחרונות היה פשוט זוועה אבל אולי זו קללת הניקס אז לך תדע ועמדת המרכז היא סופר בעייתית.
היתרון הגדול יהיה בעמדת המאמן ולכן היא תהיה כל כך מסוכנת אם יעלו לפלייאוף.
מקום 7-10 הרבה יותר ריאלי ממקומות 4-6 שזה מה שנותנים להם בדירוגים השונים

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/10/2014 6:56:14

את העונה הרגילה הם יסיימו במקום 5-6.
אבל בפלייאוף הם חזקים ככל קבוצה שתשים מולה – קליפרס, אוק', גולדן סטיין… אפילו את המכונה של ס"א בשיאה הם הפכו לאנושית.

המשגיח
המשגיח
14/10/2014 10:29:20

אני דווקא מאוד אופטימי לגביהם.
קשה לי לחשוב על קבוצה שהתחזקה יותר מהם הקיץ במערב. יש להם גודל, עומק, קלעים ושחקנים לא אנוכיים (מונטה אליס הוכיח אשתקד שהוא יכול להיות שחקן קבוצתי).
זה מאוד חשוב שהם יתחילו את העונה חזק כדי לתפוס מיקום טוב במערב.
אני מאמין שהמקום ה 4 ריאלי לחלוטין, וכל זה בתקווה שנוביצקי ישמור על כשירות.

שיהיה בהצלחה לשעייה וחבריו אוהדי דאלאס.

TheGreatWall
TheGreatWall
14/10/2014 12:26:17

תודה על הפריוויו!
דאלאס לטעמי היא אחת התעלומות המסקרנות ביותר של העונה. על הנייר, הם נראים קבוצת צמרת לכל דבר ועניין אפילו במערב האיכותי והצפוף. אבל הקבוצה ביצעה הרבה שינויים בקיץ וחלקם לדעתי היו שגויים- פארסונס אומנם שחקן טוב ואפילו מצויין, אבל לא שווה את הכסף שישלמו לו (טוב בתור צלע שלישית לנוביצקי ולאליס). הייתי חושב להביא סטופר הגנתי לקבוצה, או לחילופין לנסות להשאיר את מריון, כי כמו שזה נראה השנה ההגנה שלהם לא הולכת להשתפר אלא להדרדר.
שורה תחתונה, הכל תלוי בריק קרלייל ובמה שהוא יצליח להוציא מהקבוצה שלו העונה, והלוואי ונזכה לראות לראשונה ישראלי שאשכרה משחק בפלייאוף!

ולדי קוגן
14/10/2014 14:23:06

אחלה פריויו לאחלה קבוצה. אני מדרג את דאלאס במקום 6 במערב. הבעיה היחידה שיש להם זה ההגנה, כשהם איבדו את מריון שהיה המגן הכי טוב שלהם. לצאנדלר תהיה הרבה עבודה, כשמלבדו אין אף סטופר משמעותי.בהתקפה הם יהיו טובים, אני לא אופתע אם הם יהיו בטופ 5 ביעילות התקפית. סיבוב שני זו התקרה שלהם.

שעייה
שעייה
14/10/2014 15:48:42

במשחק קדם עונה נגד אוק, דירק לא שיחק אך קיבל מיקרופון ובמשך 10 דקות דיבר על "מפלצת תלת ראשית" בעמדת הפוינט. דיבר על האפשרויות והיכולות של כל אחד מהם. שום מילה על מקל.

בכל מקרה, דאלאס קבוצת פלייאוף. אני לא אתפלא אם יקחו אליפות. השאלה היחידה זה האם צנדלר יהפוך אותם לקבוצת טופ 10 בהגנה.
בלי זה, ההסתברות לאליפות שואפת לאפס.

אגב, ראיתי את קדם העונה. אמינו יותר טוב ממריון. שחקן אנדרייטד בעיני. פוטנציאל אדיר.

איל
14/10/2014 16:52:21
Reply to  שעייה

א. אולי בהתקפה.
ב. אתה קלטת איזה אהבל מי שריאיין אותו? נשמע כמו רון קופמן של ארה"ב.