המלך מת, יחי המלך החדש?-פריוויו 2014/15: מיאמי היט/רועי ויינברג

מיאמי היט עברה מתחילת העשור את 4 השנים הטובות ביותר של קבוצת כדורסל בעת המודרנית, להוציא את הלייקרס של שאקובי. 4 אליפויות מזרח, 2 אליפויות ליגה, שחקן שהוא פעמיים אמ.וי.פי וקבוצה שלפחות 4 משחקניה (ג'יימס, וויד, בוש ואלן), צפויים להכנס להיכל התהילה. במהלך הקיץ הקבוצה עברה טלטלה רצינית, ויהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי מיאמי היט החדשה. האם תצליח, ולו במעט, לשחזר חלק מהקסם של תקופת לברון? או שיהיה לה גורל דומה לקאבס 2011 ושיקגו אחרי פרישת ג'ורדן השנייה?

*

גילוי נאות: הכותב אוהד את מיאמי היט, אך פריוויו זה אובייקטיבי ככל האפשר.

*

מיאמי היט

מאזן בעונה האחרונה: 28-54, מקום שני במזרח בעונה הסדירה, תבוסת 4-1 בגמר לאחד מהקבוצות הגדולות שידע המשחק לאחר ניצחונות על שרלוט, ברוקלין ואינדיאנה בסיבובים המוקדמים. הסיפור הקודם של מיאמי, כקבוצה שהנחיתה 3 שחקנים חופשיים גדולים בקיץ אחד, ולמרות התחלה קשה הצליחו להפוך במהירות יחסית לקבוצה גדולה, סופר עשרות פעמים, ואין טעם לחזור עליו שוב.

מאמן: אריק ספולסטרה, פותח שנה שביעית ברציפות כמאמן ראשי, כולן במיאמי. 314 ניצחונות ו-189 הפסדים, 62.4%, ו-2 אליפויות כמאמן (אחת כעוזר), 2 אליפויות מזרח נפרדות, הן חלק מהרזומה של האיש.

אולם: אמריקאן איירלינס ארינה, 19,600 מקומות.

באו: הסמול פורוורד המעולה (שהוא רוצה) לואל דנג (בא מקליבלנד כשחקן חופשי, נחזור לשם בהמשך), דני "פעם הייתי אחד הטובים בליגה ואז בא פול ג'ורג'" גריינג'ר (בא מהקליפרס, פרי אייג'נסי), הפוינט גארד המבטיח שבאז נאפייר (בחירה 24 בדראפט על ידי שרלוט, הועבר בטרייד תמורת 2 הבחירות של מיאמי), השוטינג גארד הותיק שמנסה להציל לעצמו את הקריירה, שאנון בראון (בעונה האחרונה שיחק 29 משחקים במדי הניקס והספרס), הסווינגמן החביב רג'י וויליאמס, הסמול פורוורד ג'יימס אניס (מהליגה האוסטרלית), העזר כנגדו של אל ג'פרסון, ג'וש מקרוברטס (שחקן חופשי משרלוט, מעין בוריס דיאו לעניים, מינוס כמה קילו), והגבוה המחליף שון וויליאמס.

עזבו: הפורוורד שין באטייה (פרש), ראשרד לואיס (כרגע פצוע, כנראה יעבור לדאלאס), טוני דגלאס ומייקל ביזלי (עזבו לסין), ריי אלן (יפרוש או יעבור לקליבלנד), ג'יימס ג'ונס (עזב לקליבלנד), אה כן, וההוא, לברון ג'יימס.

חמישייה: מריו צ'למרס, דווין וויד, לואל דנג, ג'וש מקרוברטס, כריס בוש.

ספסל: נוריס קול, שאנון בראון, דני גריינג'ר, שון וויליאמס, כריס אנדרסן, שבאז נאפייר, רג'י ג'קסון, שון וויליאמס.

החדשות בהרחבה: מיאמי של קיץ 2014 התבססה ברובה על ההחלטה של לברון ג'יימס, מה שהוביל לבחירת שבאז נאפייר בדראפט, והחתמת ג'וש מקרוברטס, שחקן שבסגנון משחקו יתאים לצד מיסטר ג'יימס. ואז, כאשר למיאמי יש 4 שחקנים מתחת לגג השכר (ג'סטין המילטון, נוריס קול, נאפייר, מקרוברטס), ג'יימס הודיע כי הוא חתם בקליבלנד קאבלירס, ופרק חדש בהיסטוריה בת ה-26 שנה של ההיט נכתב.

הקבוצה הייתה אמורה להתפרק, וכריס בוש היה קרוב מאוד לעבור ליוסטון, כדי להצטרף לטריו גדול חדש, עם דוויט הווארד וג'יימס הארדן. במהלך מפתיע, ריילי החליט להשאירו במיאמי בכל מחיר, והציע לבוש חוזה מקסימום של 118 מיליון דולר ל-5 שנים, שמבטיח שהוא יקבל למעלה מ-26 מיליון דולר בגיל 35. דווין וויד חתם על חוזה גדול משלו, ובסכום שנותר מיאמי החתימה צמד סמול פורוורדים, רחוקים משיאם, כמחליפים של לברון-ג'ריינגר ודנג. לזה מיאמי הוסיפו כל מיני שחקנים שמחפשים אופציה להחיות מחדש את הקריירה שלהם (שון וויליאמס, שאנון בראון), וכל מיני מחליפים למיניהם, ויצרו קבוצה עם 8 שחקנים חדשים.

מיאמי של 2014/15 היא קבוצה שנראית כאילו היא מרחק חתיכה אחת מלעשות קפיצת מדרגה. בהשוואה לקבוצה של 2013/14 (ללא ג'יימס), היא טובה יותר, אבל 2013/14 הייתה השנה שבה 3.1 מכל 10 התקפות של מיאמי הסתיימו בידיו של הקינג. עקב כך, איש המפתח במיאמי הוא כריס בוש. בעונה האחרונה וויד קלע 19 נק' עם 4.5 ריב' ו-4.7 אס' למשחק, נתונים מעולים, אבל ב-53 משחקים בלבד. ברכיו הבעיתיות של השחקן הזדקנו בעוד שנה, ולא בטוח בכלל שהוא יוכל להחזיק יותר מחמישים משחקים העונה. אם בנס יצליח להחזיק 60-70 משחקים, ההיט במצב טוב בהרבה.

אבל כנראה זה לא יקרה, מה שמשאיר אותנו עם הבושאוזאור. בוש נחשב לחלש יותר מה"ביג 3" של מיאמי, ובעונה האחרונה קלע 16.2 נק' עם 6.6 ריב' למשחק, נמוך ביותר למוביל קבוצה. השחקן אמר שהוא מרגיש מוכן יותר כמנהיג על המגרש ובחדר ההלבשה, אבל לא בטוח שזה יספיק. הרכות היחסית של בוש, בנוסף לעובדה שאין סנטר רציני לידו או שחקן שיפנה את הצבע, יכולים לפגוע אנושות במיאמי.

העתיד של מיאמי לשנים הקרובות יכול להתפתח לשני כיוונים-הליכה לדראפט כדי להבנות מחדש, מה שנקרא טנקינג, או בנייה מחדש בסוף העונה הזאת, שיכולה להתפרש כסוג של עונת מעבר. בקיץ 2015, למיאמי יהיו 46 מיליון דולר מובטחים מתחת לגג השכר, כאשר לדווין וויד יש אופציה להאריך את חוזהו בעונה אחת, מה שיסגור את גג השכר של ההיט. אפשרות אחרת קיימת בכך שוויד יצא מהחוזה כדי לחתום על חוזה קטן יותר, ויפנה מקום להיט להחתמת עוד כוכבים, בדומה למה שנוביצקי עשה בדאלאס. בקיץ הבא לברון ג'יימס, קווין לאב, לה מרקוס אולדריג', קוואי לאונרד ואחרים צפויים להיות פרי אייג'נטס, וחתימה של אחד מהם במיאמי תקפיץ את הקבוצה קדימה.

כמו כן, מיאמי תהיה תלויה השנה בספולסטרה, לו זאת שנת מבחן מסויימת. מוזר לתת שנת מבחן למאמן עם 2 אליפויות ב-3 השנים האחרונות, אבל הוא יראה סוף סוף האם יש בו יותר מסתם לרכב על הגמר של לברון, למרות שעד לגמר האחרון הוא נחשב לאחד המאמנים הטובים בליגה. יש למיאמי גמישות טקטית רחבה, עם שחקנים כמו מקרוברטס, שיכול לנהל את המשחק כפאוור פורוורד, לואל דנג ודני גריינג'ר, שיכולים לשחק כשוטינג גארדס ופאוור פורוורדים, וקומבו גארדים כקול, נאפייר ו-וויד.

בראון, דנג וגריינג'ר זוכים להזדמנות להציל את הקריירה שלהם, שיכולה להתברר כהזדמנות האחרונה שלהם בטרם ילכו לליגה הסינית, המקום אליו קריירות באות כדי להסתיים עם מלא מלא כסף. אם יצליחו לנצל את בית המחסה של פט ריילי, השמיים הם הגבול. אם לא, ההיט תחלש משמעותית.

תסריט אופטימי: וויד חוזר ל-2006, דנג ל-2008, גריינג'ר ל-2010, בוש מראה שהוא יכול להוביל קבוצה וההיט מצליחה לחלוף על הבולס המאכזבים לרעה הודות לעונת רוקי נהדרת של נאפייר, שמסתיימת בחמישיית הרוקיז הראשונה, ולסיים במקום השלישי במזרח. לאחר סיבוב ראשון קליל נגד הראפטורס, הקבוצה פוגשת את הוויזארדס לסדרה בלתי אפשרית של 7 משחקים, שמסתיימת בניצחון של מיאמי כל הדרך להדחה מכובדת בגמר המזרח מול החברה החדשה של קינג ג'יימס, קליבלנד קאבלירס.

תסריט פסימי: וויד לא מצליח להחזיק יותר מ-50 משחקים, דנג וגריינג'ר מדרדרים עד כדי כך שג'יימס אניס הופך לסמול פורוורד הפותח, צ'למרס ממשיך בגרף הירידה מהגמר האחרון, נאפייר נותן עונת רוקי בינונית מינוס ובוש מתברר כאובר פייד הגדול ביותר בליגה (כולל החוזה האחרון של אמארה סטודמאייר), מיאמי מדרדרת למקום התשיעי במזרח, ומסיימת עם הבחירה ה-11 בדראפט, שהולכת לפילדלפיה.

תסריט ריאלי: כרגע, מיאמי אחת מחמשת הקבוצות הטובות במזרח על הנייר, יחד עם ההורנטס, הוויזארדס, הקאבלירס והבולס. הקבוצה תלוייה בחיבור הקבוצתי וביכולת של דנג וגריינג'ר לשחזר את ימי השיא שלהם, והם יגיעו לרמה סבירה מספיק בשביל המקום החמישי במזרח וסדרה קשה שמסתיימת בניצחון של מיאמי, הודות לוויד שמתעורר לתחיה בפוסט סיזון. למרות הכל, היא עפה ב-5 משחקים נגד הקאבס בסיבוב השני.

שיר לסיום: כבר פירטתי איך השיר הזה מתאים למיאמי בתקופת פוסט לברון, כפי שניתן לקרוא כאן, אז ללא הקדמות מיותרות, הנה ניל יאנג בשירו My My, Hey Hey:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

      1. בנוסף לכל בעיות האדיטיוד, הוא לא יכול להגן על קונוס.
        מה גם שGM-ים שעוד לא נפלו בפח שלו מתחילים להיגמר.

      2. Didn't get a chance?!!? he's been playing in this league for quite a while now. He showed time and time again that he is such a serious head-case, that even with all his talents nobody wants to touch him. Too bad for him, true, but he got no one to blame here but himself

  1. בוש ייקח על עצמו יותר, בזה אין ספק, וגם יצליח עם כל הכדורים שהוא יקבל. במזרח זה גם יכול בהחלט להספיק לסיבוב שני, אם כי לדעתי מיאמי לא תצלח את רבע הגמר מול קבוצות רעבות יותר. אגב, מה עם גרג אודן?

  2. אחלה פריוויו.

    אתה פסימי מדי בקשר לדנג. הוא לא בכזו ירידה, הוא שומר טוב מאוד, וייתן לכם לפחות את ה 16 נק' למשחק.
    עם בוש שיחזור לימי טורונטו, אני מאמין שההיט יהיו בפלייאוף גם השנה.

  3. אם כריס בוש יחזור למספרים שהציג בטורונטו מיאמי מסוגלת להגיע למקום ה 4 במזרח
    מצב שני זה כריס בוש . על מי אני עובד ?

  4. יופי של פריוויו, ויופי שלי שיר!
    רק דבר אחד, המעטת פעמיים בערכה של טורונטו לדעתי.
    גם בתסריט אופטימי טורונטו תהוו יריבה קשה למיאמי של 2015 🙂

  5. יש לי שאלה
    אם משחררים את בוש ו וויד
    מי יבוא לראות את המשחקים של מיאמי ?

    בוש הוא לא אובר פייד
    הוא אולסטאר שמביא קהל ושווה כל דולר
    גם אם הם יפסידו 70 משחקים

    זה כמו אלא באתר שלא תופסים מרוביו
    שכל מסירה שלו מאחורי הגב או משהו כזה
    מביאה לקבוצה האפורה שלו קהל

    מי שלא מעריך סופרסטארים והיילייטים שילך לראות יורו בסקט

  6. הכל נכון בפריוויו המצויין הזה, ומשפט שכתבת שלכאורה מתחבא לו אי שם בין הדברים החשובים, עלול להיות עובדצ מפתח בכל הסיפור:

    "בראון, דנג וגריינג'ר זוכים להזדמנות להציל את הקריירה שלהם".

    קרו דברים מעולם. אם השלושה עושין מין קאם-בק, מיאמי תהיה קבוצה חזקה מאד.

  7. אכן פריוויו נהדר כרגיל. קראתי עכשיו את ההקדמה לניקס בוואלה ופשוט התביישתי בשביל הכותב. מרגישים שהוא לא קורא מספיק הופס.
    אצל מיאמי מעניין רק לראות מה יהיה עם וויד. אם הוא יהפוך לקלעי שלשות אמין כמו שהוא וספולסטרה טוענים שהוא מנסה זאת תהיה מטמורפוזה שתתן לו עוד שנתיים לפחות לקריירה. אחרת הוא הולך לדעוך ולהיעלם יותר מהר מסמארק לבן במפלי הניאגרה.

  8. לא שאני אומר שבמזרח מיאמי לא שווה פלייאוף אבל… יש בקבוצה הזו יותר מדי סימני שאלה:
    דווין ווייד – כמו שהבנאדם נראה בפליאוף הוא גמור, חור בהגנה ונטל בהתקפה, אז עכשיו שיידרשו ממנו יותר דקות ויותר מנהיגות הוא יוכל לעשות את זה פתאום?
    כריס בוש – העתיד של הקבוצה הזו באשכרה מתבסס על זה שכריס בוש יוביל אותם. אני לא הייתי הולך עם זה לקזינו.
    לואל דנג – שחקן לא אמין. כשבא לו הוא משחק, כשבא לו לא. ובכלל, בשנים האחרונות שיקגו הייתה הרבה יותר טובה כשהוא היה פצוע או בקליבלנד.
    דני ג'רינייג'ר – הבנאדם נראה גמור אחרי הפציעה, מה הסיכוי שהוא יחזור שלוש שנים אחורה?
    מריו צ'למרס – בחיי, הייתם סומכים עליו? עוד בחור עם אפס אנד דאונס יותר גרועים משל מעלית.

    ושאלת השאלות – מי בקבוצה הזו יעשה הגנה?! (דנג ומי עוד?)

    לדעתי הם יפתחו את העונה גרוע מאוד ובסוף יעשו איזה מסע הירואי לכיוון הפליאוף שם מישהו כבר יבעט להם בתחת בסיבוב הראשון. (משהו דומה ללייקרס של לפני שנתיים)

    1. תחזית הגיונית וניתוח שנשמע נכון, אבל אנחנו מדברים על המזרח. מספיק שבוש ייתן מספרים יפים, וויד יפגע קצת מבחוץ וצ'אלמרס יתגלה כרכז סביר ופתאום האמירה של דדי על מקום שביעי נשמעת הגיונית.

    2. בוש, דנג, ומקרוברטס שחקני הגנה מעולים.
      גם צ'אלמרס ובירדמן שומרים טוב.

      ההגנה לא תהיה בעיה יוצאת דופן בקבוצה הזאת.

  9. אחלה פרוויו. הקבוצה הזו מסקרנת כי יש לה את כל הנעלמים האלה, שחצי מהשחקנים שלה הם כרגע די זבל אבל פעם היו מצוינים.
    בתחזית הפסימית – צ'אלמרס לא יכול להיות גרוע יותר מבשנה שעברה, הוא הסריח את הפארקט.

          1. מצטער הייתי מוכרח 🙂

            ועכשיו ברצינות – אני חושב שלבוסטון יש כמה שחקנים נחמדים מאוד, אבל בלי רונדו בשיאו הם לא יכולים לאיים על מקום בפלייאוף.
            הדבר הכי טוב בפציעה שלו הוא שמרקוס סמארט לא ייקבר בספסל כמו שבאז מוחמד במינסוטה.

      1. ברוקלין יכולים להיות גבוה יותר אם ברוק לופז סוף סוף נשאר בריא. בעיניי השילוב בינו ובין וויליאמס יכול להיות טוב מאוד.

    1. זו גם הרשימה שאני הייתי שם, יוסי. תכלס מכל אלה דטרויט אולי היחידה שיכולה למצוא דרך לדפוק את העניין. ברוקלין ואטלנטה יכולות למצוא עצמן גם 5-6 ולא 7-8 אבל בגדול אלו הקבוצות שהייתי מנחש שיכנסו לפלייאוף.

      1. דטרויט צריכה לעשות סדר בדיוק כמו בפליקנס , יש להם 2 שחקנים טובים על אותה עמדה ,שיחליטו מי עדיף ואת השני יעבירו בטרייד
        דרמנוד כשרון אדיר גניקס צריך לקחת תכדורים ויהיה בסדר ופופ צריך רק להתבשל ויש שם אחלה קבוצה ואחלה מאמן

  10. תודה רבה לכולם, בקשר למזרח:

    הבולס, הקאבס והוויזארדס הם באנקר במקומות 1-3. מקומות 4-8 פתוחים למדי, כאשר מיאמי, שרלוט, טורונטו, אטלנטה, ברוקלין ודטרויט יכולות לסיים במקום 4, ובאותה מידה במקום 10. עוד יכולות להפתיע-הניקס והפייסרס, אבל אני לא רואה את זה קורה.

    1. שארלוט צריכה עוד טרייד אחד והיא יכולה ממש להפתיע את כולם , יש לה המון נכסים כמו קיד גילברחט זלר נואה.. ויש לה חורים ב 3 עמדות גארד סמול ופאור , במקומם הייתי עושה מהלך כמו מרווין ויליאמס והנדרסון תמורת גוש סמית וקאמה ונואה תמורת רונדו ..
      יכולה להיות להם קבוצה אדירה עם חמישייה
      רונדו סטיבנסון קיד סמית וגפרסון
      ובספסל יש את זלר רוברטס הריסטון ביומבו

  11. היום יש משחק מעניין אוק ללא דוראנט נגד הפליקנס , מקווה לפחות שברוקס מתכנן לפתוח במהלך העונה עם אדמס כסנטר , את פרקינס הייתי משאיר רק למשימות מיוחדות חוץ מזה רק שיחמם תספסל זה מספיק , מגראי ישחק כמחליף לאיבקה ואדמס

    1. יוסי תפסיק להתייחס למשחקי קדם עונה האלה הם ממש לא אומרים כלום. הדבר היחיד שהם טובים לו זה להחליט מי האחרונים שיחתכו ברוסטר הסופי.
      חוץ מזה יהיה לך עוד הרבה משחקים להתלהב מדייויס

  12. קבוצה בינונית.
    בלי לברון ועם וויד מפורק (יכול להגיד שהוא בריא עד מחר, גם נאש אמר לפני שבועיים שהוא 100% כשיר), נשאר להם את בוש, שהוא שחקן טוב (אבל ממש לא שחקן היכל התהילה כמו שטענת בהתחלה, ואם כן אז זה בושה להיכל התהילה), ועוד כמה אולד טיימרס שהשיא מאחוריהם.

    למזלם הם במזרח, ולפלייאוף הם יכנסו, אבל לא רואה אותם משיגים ביתיות או עוברים סיבוב.

    ספואלסטרה גם מאמן בינוני שלמזלו הגיע לסיטואציה מעולה לפני 5 שנים, בגמר ראינו איך הוא קפא מול פופוביץ' ולא ניצל את היתרון האיכותי הברור של מיאמי.

    בקיצור מקום 5-7 וניצחון אחד (לשמור קצת על הכבוד) בסיבוב הראשון.

  13. בינתיים לפי משחקי ההכנה דווקא קול עולה בחמישיה וצ'למרס מהספסל
    כתבת שיש אופציה לבניה מחדש. לדעתי אחרי החוזים שנתנו לבוש ווויד בניה מחדש היא לא אופציה. הם רוצים להצליח כאן ועכשיו. אז השנה יגיו לפליאוף ובשנה הבאה ינסו לפתות עוד כוכב חדש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט