איך זה לשחק עם לברון? שחקני מיאמי מגלים / מנחם לס

ה-'גברים' האמיתיים של מיאמי היט

איזה כיף זה לשחק עם לברון?

 שחקני מיאמי היט תפסו גלים בחוף קופהקבנה, וכן כמה קרני שמש – שלא לדבר על פזילות עין כלפי הברזילאיות המהממות – והסכימו לקשקש פה ושם עם העתונאים המתלווים אליהם למשחק נגד הקאבס (שישוחק ללא קיירי אירוינג הסובל מפציעת עקב). לפי כריס הייז, כתב 'הפליין-דילר' של קליבלנד, למריו צ'אלמרס ישנן כמה מילות אזהרה לקיירי אירוינג, ולכריס בוש כמה מילות אזהרה לקווין לאב:

-"תצפה לבוכתא של קיטונות בוז וטענות ומענות נון-סטופ מהמלך לברון. הוא מאמין שהוא למעשה נולד להיות פוינט גארד ולכן הוא לא מפסיק לבלבל את המוח בקשר לזה או לזה. ארבע שנים תמימות הוא היה על האוזן שלי. ולרוב בפני המצלמות כך שכל העולם ייראה. הוא מין PERFECTIONIST   והוא לא מפסיק  לזמר באוזניך מה היית צריך לעשות. לפעמים נישבר לי ממנו  ועניתי לו בחזרה, אבל לעולם לא תנצח התנצחות נגד השחקן הטוב ביותר בעולם, במיוחד כשאתה יודע שהוא לא עושה זאת 'MALICIOUSLY' (בצורה מעליבה ופוגעת) אלא מנסה לעזור לך באמת ובתמים". 

-האם נעלבת? האם זה פגע בך? 

"בוא נגיד שאני  מחכה כבר לפתיחת העונה. עונה חדשה, קבוצה חדשה, מטרות חדשות, ואיש לא עומד לי על הראש לאן שאני זז, יומם ולילה. הוא התכוון רק לטוב אבל בסופו של דבר אתה מרגיש שקוף גדול ירד מכתפיך!"

 בקיצור ולעניין, מריו צ'אלמרס מבסוט שלברון התעופף ואיננו.

 אוקיי. עוברים לכריס בוש. כמו שדבריו של צ'אלמרס באו כאזהרה לקיירי אירוינג, עכשיו תורו של כריס בוש בתקווה שקווין לאב שומע.

 כריס: "עם לברון זה היה כאילו לשחק שחמט. אתה לא סתם עושה MOVE  אלא עליך לחשוב על חמישה מהלכים קדימה. קשה היה לי לשחק את משחקי הרגיל כשכל הזמן עלי לחשוב על לברון, ומה הוא עושה ומה הוא רוצה שאעשה". 

ועכשיו הגיעה הטענה הראשית, שלא שמעתי לפני כן:

 "עם לברון אתה מקבל את המנה העיקרית. את הבסיס. אבל אתה שואל את עצמך, 'רגע. מה עם המנה הראשונה? מה עם ה-APPETIZER?  מה עם המנה האחרונה?  זה כאילו שאתה הולך ל-BUFFET  (מסעדות בהן כל האוכל חופשי על המדפים ואתה בוחר מה שבא לך לאכול), אבל  אומרים לך מה אתה יכול לקחת ומה לא!".

 "לפעמים זה משאיר אותך רעב, כאילו חסר לך משהו. לא קבלת מה שאתה רוצה ומה שבאמת דורש לך. זה לא היה משחק אחד או שניים; זה היה ככה תמיד.  נכון, בסוף הכל ניגמר טוב (שתי אליפויות, מ.ל).  אבל זה אף פעם לא היה קל. אפילו בעונה הרביעית זה לא הפך לדבר קל לעיכול".

 אם ככה מדבר חברו הטוב של לברון  מה יאמרו שונאיו?

רגע. אולי חבר טוב 'כאילו'? העובדה ידועה: דוויין ווייד אומר שהוא ידע על החלטת לברון למפרע, עוד לפני ההפסד לספארס כי לברון לחש לו באוזן שהוא עוזב 'אלא אם כן ישנה אליפות', והוא איחל כבר ללברון "רק טוב"; לכריס בוש לברון כנראה לא לחש דבר, וכריס בוש אינו לקקן כמו דוויין ווייד המאחל ללברון 'הצלחה'.  כריס בוש הוא גבר. הוא מאחל ללברון שישבור רגל ושלוש צלעות, ואם גם שתי אצבעות – זה עוד יותר טוב!

אז זהו המסר העצוב לקווין לאב בן ה-25 המגיע לקאבס מעונה של 26.1 נק' ו-12.5 ריב':

 THE PARTY IS OVER!

 כשלברון ובוש התחברו, בוש היה בן 25, בגיל של לאב, עם ממוצעים דומים מטורונטו: 24.0 נק' ו-10.8 ריב'. תראו מה קרה לו במיאמי: 16.2 נק' ו-6.2 ריב'.

זה מה שמחכה ומצפה לך יא קווין לאב. מוטב שתתכונן לזאת נפשית.

 כמובן שבוש יצא נישכר: ארבעה גמרים מתוכם שתי אליפויות. אבל לאלפה-דוגים האלה סתם להיות חבר בצוות מנצח זה אולי לא הדבר שהם באמת רוצים. מה שהם רוצים זה להיות ראש לשועלים, ולאב יכול לנפנף ל-'מיוחדות' גוד-ביי. איט איז אובר. הוא הופך לכבשה בעדר כשרק ראש העדר, המלך לברון, זוכה בכל הכותרות והנקודות.

 בוש מסיים עם המלצה ללאב:

“It’s going to be very difficult for him,” Bosh said of Love’s new task. “Even if I was in his corner and I was able to tell him what to expect and what to do, it still doesn’t make any difference. You still have to go through things, you still have to figure out things on your own. It’s extremely difficult and extremely frustrating. He’s going to have to deal with that.”

 "אני לא מבין מה אנשים מתפלאים שלא הרמתי לו טלפון עד עתה. אין כאן כל עניין אישי. אבל אנחנו היום יריבים, ושנינו מבינים זאת. אין צורך לדבר. שלחתי לו ולאשתו אדריאן מתנה ל-BABY SHOWER. שוחחתי איתו כמה מילים בחתונה של דוויין ווייד. מה עוד אנשים רוצים שאעשה?"

 אני לא רוצה שום דבר. להיפך. מצידי שיקרא ללברון 'בוגד'. אבל הוא לא ענה – ולא התנהג – כמו אחד משני חבריו הטובים ביותר של לברון (מלבד חברי הילדות שלו מבית הספר) – השני כמובן הוא דוויין.

זה בדיוק מה שאני אוהב אצל כריס בוש. הוא לא מלקק לאף אחד. לברון היה חבר ובן קבוצה? אוקיי. סבבה. היום הוא יריב – ולך תדע – אולי כבר לא חבר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אני חולק עליך מנחם ועל בוש. כמובן שזה תלוי ביחסים ביניהם, אבל אם הם היו חברים כשהם היו באותה קבוצה זה לא צריך להשתנות. בקשר למה שבוש אמר על המשחק עם לברון אין לי ממש מה להגיד, אך זה נשמע הגיוני.

    1. לא אמרתי ולו דבר אחד בפוסט הזה מ'שלי', אז אין מה 'לחלוק' עלי. גם על בוש אין מה 'לחלוק'. חברות זה עניין אישי.
      אך ללא קשר, כל מה שעשיתי היה לצטט, אבל שמתי את שמי ככותב כי אני מצאתי, אירגנתי, והכנסתי.

      1. אם אין כאן מילה משלך אז אני לוקח את דברי (בקשר אליך). בקשר לבוש, כפי שכתבתי אני מסכים איתך שחברות זה עניין אישי, אבל אם הם היו חברים במיאמי על לזה להשתנות בגלל שלברון עבר קבוצה.
        בלי קשר תודה על כך שמצאת, אירגנת והכנסת (וכו׳).

  2. תמיד ידעתי שלברון הוא משקולת על רגלי חבריו לקבוצה ושזה ייצא כשהחבילה תתפרק.

    ההנפצה הכי גדולה בנבא זה שלברון עושה את חבריו טובים יותר.

    1. יש דוגמה אחת בלבד עד כה לקבוצה אחרי עזיבה של לברון והיא קליבלנד של 2011. בהחלט הם הפכו ליותר טובים. (עברו את ה20 נצחונות בכלל?)

  3. אני מצטער מה שאני קורא כאן רק גורם לי להעריך את לברון יותר.

    למה מי זה צ'אלמרס?
    שיגיד תודה שאומרים לאהבל הזה איך לשחק אחרת הוא גומר ב D LEAGUE.

    כריס בוש בחיים לא היה זוכה עם מישהו אחר ב 2 אליפויות ומקבל אחרי זה חוזה של 118 מיליון דולר!

    לכל השחקנים הגדולים באמת ישנן דרישות גבוהות אחרת סתם קוראים להם כרמלו אנטוני.

  4. כריס בוש עם שתי אליפויות וחוזה מקסימום עם ואחרי לברון, אין על מה להתלונן. יש כוכבים הרבה יותר גרועים.
    קווין לאב? הוא ידע לאן נכנס, נראה לי שנמאס לו מהפיק אנד רול עם ריקי רוביו ונמאס לו לשבת בחוץ כל קיץ. בקבוצות אלופות כוכבים מוותרים על הסטטיסטיקה האישית במעט, זה קרה לטובים ביותר.

  5. נו שתתחיל כבר העונה איזה שעמום!!
    לברון אמר ככה זה לא מדבר עם ההוא who cares??
    די בא לי כבר לשמוע על כדורסל ולא על שטויות

      1. מנחם אתה תמשיך לכתוב על מה שבחדשות עכשיו. כמו שצריך לעשות. אני רק אחכה שהחדשות יהיו מעניינות.
        וממש כבר מדגדג לי באצבעות שתתחיל העונה האמיתית.

  6. מילא בוש, שהוא באמת שחקן טוב ומוכח בליגה, אבל צ׳אלמרס שלפי היכולת שלו בפלייאוף לא ראוי ליותר מחוזה מינימום? שיישב בשקט ויפנה את מקומו לנוריס קול ואולי גם לשבאז נפאייר

  7. כריס בוש שחקן גדול, אני לא יודע כמה הוא צודק בקטע הזה אבל אני לגמרי מאחוריו.

    צ'למרס חייב להחזיר לעצמו חלק מהבטחון אחרי הגמר. לדעתי הוא רכז מחליף לנאפייר (אולי גם לקול), אבל זה מעניין לראות איך הוא יתפתח.

  8. לדעתי זה ממש מגעיל ככה לדבר, אמנם כפי שידוע אני מאחל ללברון רק רע אבל ללכלך עליו אחרי שהוא עוזב זה מזכיר לי כדורגלנים בארץ שברגע שהמאמן מפוטר הם פתאום נזכרים כמה המאמן היה גרוע, הרי אם לברון היהנשאר אז הדיבור היה אחר לגמרי

  9. אם הייתי לברון הייתי קורא את זה ופשוט צוחק
    כריס בוש אולי היה בטופ של הליגה בטורונטו אבל להוביל קבוצה רחוק, שלא נדבר על אליפות, הוא לא מסוגל. נראה מה הוא יעשה עכשיו במיאמי בלי ג'יימס, ומריו צ'אלמרס עדיף בכלל לא לדבר.
    ממה שאני מבין הם פשוט הסבירו שכדי לשחק עם לברון הם שינו לגמרי את צורת המשחק שלהם והיו צריכים לראות את המשחק באופן שונה לחלוטין, זה רק מראה כמה לברון שחקן ענק (ועובדה שהם אמרו שהוא צועק רק כדי לעזור). על הדרך הם גם הוציאו כמה עצבים על הנטישה שלו וזה טבעי לגמרי…

  10. כשלברון יתחיל להיות טוב אבל לא יותר מזה בקליבלנד, רק אז יבינו כיצד בוש, צ'למארס, ספואלסטרה וכל השאר במיאמי עשו ממנו גדול וכמה הוא יהפוך להיות שחקן טוב אבל ללא אליפות בלעדיהם.
    אבל כרגיל, לרבים לוקח זמן להבין דברים כאלה.

  11. אני גם לא אוהב את המנהג של להשמיץ שחקנים אחרי שהם עוזבים. אין שום ספק בזה שבלי לברון – צ'אלמרס ובוש לא היו מתקרבים לשתי אליפויות וארבעה גמרים.
    ביחד עם זה, בגמר האחרון מיאמי נראתה כמו קליבלנד במאני טיים כמה שנים קודם – לברון מנסה לעשות הכל והשאר זזים הצידה, וגם כשהם מקבלים את הכדור לא יוצא מזה שום דבר טוב. נראה שהוא באמת מנסה לערב את השאר במשחק ולשפר אותם, אבל בשורה התחתונה במיאמי שחקנים מוכשרים מאוד איבדו ביטחון והפכו לרול פליירס. הוא ובלאט צריכים לשאול את עצמם איך לא מגיעים לאותה תוצאה בקליבלנד, כי כמו שראינו קבוצה טובה (סן אנטוניו?) יכולה להתגבר על כוכב, גדול ככל שיהיה.

  12. הדברים של בוש וצ'אלמרס הם התבכיינות גמורה, "לא נתנו לי לעשות את מה שאני רוצה על המגרש, רק את מה שאני טוב בו".

    ממש מסכנים, עשו מה שאמרן להם ולכן הגיעו ל4 גמרים ולקחו 2 אליפויות.

    אפשר לומר שעשו להם אבל…

  13. הדברים שלהם רק מגדילים את הגדולה של לברון. הם לא יכולים לצאת טוב בסיפור הזה כי הם הפשפש שתפס טרמפ על הפיל. פיפן היה חכם יותר וידע לשתוק למרות שעם ג'ורדן הכל היה קשה פי 1000.

  14. בוש הבכיין. לא ראיתי אותו שום דבר כשלברון היה על הספסל שהוא הפסיק לעשות כשלברון היה על המגרש. ורועי, כל עוד אתה מאחוריו ולא לפניו זה בסדר.

  15. ואף מילה על הממוצעים של פיפן ללא ג'ורדן…
    תנו כבוד למלך די לשנאה וחוסר הערכה !!!
    שישבור צלעות??? אצבעות??? לברון מבצע את תפקידי 4-5 יותר טו מה״אולסטאר״ בוש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט