קינג ג'יימס, קינג דיוויד-קליבלנד קאבלירס/דור בלוך

קינג ג'יימס, קינג דיוויד – קליבלנד קאבלירס / דור בלוך

תקציר הפרקים הקודמים: 49-33 ועדיין איכשהו שדדו את המקום הראשון בדראפט, לך תבין.
במקרה של קליבלנד צריך ללכת אחורה לפרקים הממש ממש קודמים. 1964, קליבלנד ברואנס זוכים בסופרבול. מאז אף קבוצה מקצוענית בקליבלנד לא זוכה בתואר.
ושתבינו, קליבלנד היא עיר ספורט במלוא מובן המילה, קבוצת כדורסל, קבוצת בייסבול, קבוצת פוטבול וקבוצת הוקי, ואף אחת מהן לא הצליחה לזכות באליפות זה 40 שנה, מה שהוליד את הדיבור על קללת היובש של קליבלנד.

חוץ מזה קליבלנד היא חור תחת באוהיו אבל זה פחות מעניין. הקאבלירס היו לאורך השנים קבוצה בינונית שהיוותה בעיקר שטיח לשחקנים הגדולים באמת, היא אומנם הגיעה 18 פעמים בהיסטוריה שלה לפלייאוף, אבל אפילו בשנים הטובות שלה עם מארק פרייס, לארי נאנס, ובראד דוהרטי הם נתקלו במייקל ג'ורדן במצב צבירה של השחקן הטוב בהיסטוריה ומעולם לא הצליחו לעבור.

ואז הגיע הדראפט של 2003 שהיה אמור לשנות את הכל. באחד הדראפטים העמוסים בהיסטוריה קליבלנד זכתה במקום הראשון, ובחרה את לברון ג'יימס. לברון זכה מיד ברוקי השנה, אבל לקח לו שלוש שנים להוביל את קבוצתו לפלייאוף לראשונה, כשהקבוצה מסיימת במקום ה-4 בעונת 2005-2006, אבל דטרויט הייתה גדולה עליהם בחצי גמר המזרח. עונה לאחר מכן מהמקום השני בליגה לברון מצליח לעבור את הפיסטונס ולעלות לגמר אבל שם מחכה לו סן אנטוניו ספרס שמטאטאת את קליבלנד בלי בעיה. לברון לא אמר נואש ונשאר בקבוצה, המשיך לעבוד קשה ולהפוך את חבריו הלא מאוד מוכשרים לטובים יותר אבל גם בעונה הבאה זה לא הלך עם הדחה מול בוסטון בחצי גמר המזרח.

השנתיים הבאות 2008/09 ו-2009/10 היו השנים שבהן לברון היה אמור להפוך לג'ורדן וקליבלנד לשיקאגו. 6 שנים בליגה היו אמורות ללמד את לברון לנצח, והקבוצה סיימה בשתי השנים במקום הראשון במזרח. אבל בעונה הראשונה מהשתיים היא נתקלה בהווארד ואורלנדו ובשנייה שוב באותה בוסטון. חדי העין יכלו לראות בעיניו של לברון באותו משחק 6 שבו בוסטון חיסלה את קליבלנד שההחלטה גמלה בליבו והכדורסל בקליבלנד נרצח, לפחות לשנים הקרובות.

אחרי זה באה ההחלטה, שריפת הגופיות וכל מה שהיה קשור בזה. בינתיים קליבלנד שיחקה כדורסל איום ונורא, למרות בחירות דראפט מוצלחות היא לא הצליחה להתחבר כקבוצה וסכסוכי חדר ההלבשה שלה הפכו למפורסמים. ואז באה שוב הגרלת הדראפט לעזרתם, המקום הראשון ואנדרו וויגינס עשו דרכם לאוהיו.

לברון ג'יימס
ינסה לבנות לעצמו מורשת ב"מאסטייק און דה לייק", בקדנציה השנייה בקאבס. לברון.

אבל המהלך החשוב באמת היה כמובן ההחתמה של דיוויד בלאט כמאמן… סתאם!… ההחלטה של לברון לחזור לאוהיו ולנסות לבנות לעצמו מורשת בחזרה במקום בו התחיל את הקריירה שלו באנ.בי.איי.

עוד כמה מילים על העונה הקודמת של קליבלנד. למרות שהעונה הייתה מחרידה היא כן השאירה כמה סימנים מעודדים לעונה הנוכחית. קיירי אירבינג הפך להיות רישמית לפוינט גארד כוכב בליגה אם כי לא ברור באיזה קנה מידה עדיין עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק. אתם יכולים להיות בטוחים שעם לאב ולברון היחס הזה בין אסיסטים לנקודות ישתנה. גם וייטרס ותומפסון עשו קפיצת מדרגה יפה קדימה וורז'או עם 10 ריבאונדים למשחק המשיך להראות שהוא סנטר אנ בי איי אמין.
ברוכים הבאים: לברון ג'יימס, טוב, כל היתר באמת לא חשוב.
מתעקשים?
בסדר.
ג'יימס ג'ונס, קווין לאב, שון מריון, מייק מילר ואומנם לא סגור רישמית אבל נראה שזה הכיוון – ריי אלן.

שלום ו(לא) להתראות: יותר פשוט להגיד מי נשאר… רק אירווינג, דלדובה, תומפסון, ורז'או ווייטרס ממשיכים.
דנג, ביינום, ג'ק, זלר, מילס, הואס, קלארק, בנט והאחרים מצאו קבוצות חדשות.

החמישייה הפותחת:
אריווינג, ווייטרס, לברון, לאב, ורז'או.

חמישייה שנייה:
דלדובה, מייק מילר, שון מריון, תומפסון, ברנדון היווד.

החדשות בהרחבה:

למי שלא שם לב בגלל פסטיבל לברון והפסטיבל המקומי לבלאט, קליבלנד היא קבוצת כדורסל ממש ממש ממש טובה. יש לה שני צעירים מצויינים בדמות ארבינג וווייטרס שאין שום סיכוי שיריבו כמו בשנה שעברה כשלצידם יושב, גם אם בשקט ועם חיוך לברון ג'יימס. יש להם את אחד הגבוהים הטובים בליגה שיכול לעשות נקודות בכל דרך אפשרית בדמות קווין לאב ואת וורז'או שממישך להוכיח שהוא ריבאונדר אמין וסנטר לגיטימי בליגה הזאת.

יש להם שילוב מושלם בין צעירים לוותיקים, יש להם עומק מעולה מהספסל למעט בעמדת הפוינט שמצויה בסימן שאלה מסויים, אבל מילר מריון ותומפסון אמורים להעביר את הדקות האלה ברבע השני של הספסלים בצורה יותר טובה ממרבית הקבוצות בליגה.

יש להם יכולת לרוץ אולי יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, יש להם קליעה משובחת מבחוץ בין אם אלן יגיע ובין אם לא, יש להם יכולת לעשות פיק אנד רול ולהגיע עד הטבעת (ותהיו בטוחים שתחת בלאט נראה את זה הרבה), הם יכולים להכאיב לך באין ספור דרכים, ואה כן, יש להם את השחקן הכי טוב בעולם.
מה בכל זאת יכול להשתבש? ניגע בזה בחלק הפאסימי.

תחזית אופטימית: לברון מוצא גאולה, בלאט מממש את הזכיה הבלתי נתפסת בלוטו שלו שמתבטאת בסיטואציה שנוצרה לו בקליבלנד, ארבינג ווייטרס זוג יונים, לאב הופך לאחד מ-3 הגבוהים הטובים בליגה קליבלנד עוברת את שיקאגו בגמר המזרח אחרי טיול בעונה הסדירה ובסדרות המוקדמות, ובגמר מתייצבת מול הנמסיס של ג'יימס ומנצחת את הפופוביצ'ים בדרך לאליפות שלישית בקריירה ללברון.

תחזית פסימית: בלאט מתקשה להשתלט על חדר ההלבשה, לברון שמעולם לא היה מנהיג שמשליט סדר בחדר ההלבשה (האוכף במיאמי היה אך ורק וייד ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת), וארבינג וויטרס לא מוסרים אחד לשני, ניסיון טרייד סביב פגרת האולסטאר מתפוצץ לקליבלנד בפנים והיא מגיע לפלייאוף מסוכסכת, בלי כימיה ובלי מוראל. לאב נפצע ולא משלים 10 משחקים רצופים לאורך העונה כולה וצולע את הפלייאוף. למרות ניסיונות הירואים בגמר המזרח מול שיקאגו רוז חוגג. בלאט חוזר לאירופה. לברון ממשיך לחפש מלוכה
נ.ב זה שהתרחיש הכי פאסימי של קליבלנד הוא גמר מזרח אומר לכם משהו על הסיטואציה שבה הקבוצה הזאת נמצאת..

תחזית ריאלית: אליפות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אחלה פריוויו.
    המזל הכי גדול שלהם שאין להם שום יריבה רצינית במזרח. ובסדרת גמר הכל אפשרי. מצד שני, הביג 3 שלהם מורכב גם מקיירי אירווינג, שחקן שבאופן אישי אני חושב שהולך לחרב להם את העונה וקווין לאב, מילה נרדפת ללוזר.
    אליפות המזרח לא נחשב אליפות?

  2. לא יודע משהו מרגיש כמו בלוף, כמו יוסטון שנה שעברה.
    במערב הם לא עוברים חצי גמר, איך הם ינצחו את הספרס?? את הקליפרס( ג'ורדן וגריפין ), לא יודע נראה מה יקרה, מי ישמור שם????

  3. אם אלן חותם אז הייתי מנסה לדחוף בכל הכוח לטרייד שהגיע מאינדיאנה: וויטרס ו-וורז׳או תמורת היברט. החמישייה תראה כך: אירווינג מילר/אלן לברון לאב והיברט ( אפשר גם ללכת על מריון בשתיים)

  4. קודם כל, בגלל דייויד גם שונאיו הגדולים ביותר של לברון לא ירצו שקליבלנד תיכשל.
    בפלייאוף יהיה להם קשה. אירווינג ולאב מעולם לא שיחקו בפלייאוף, והם לא מכירים את האינטנסיביות. חוץ מזה שזה ידוע שקבוצות סופרסטארים לא זוכות בתואר בעונה הראשונה ביחד(בוסטון 2008 הם היוצאים מהכלל).
    אם שיקגו לא יתחברו או יסבלו מפציעות, הדרך לגמר סלולה ופנויה כמו כביש 6 ביום כיפור.

    1. פילדלפיה 83. מוזס מלון זכה ב-MVP במדי הרוקטס ב-82 והועבר בטרייד לפילדלפיה כאשר הוא מצטרף לד"ר ג'יי ולמוריס צ'יקס ואנדרו טוני. את 83 פילדלפיה סיימה עם אליפות ומוזס מלון סיים עם עוד MVP.

  5. לדעתי הכל יפלו על קווין לאב, אחת הסיבות שמיאמי הצליחו הייתה ההבנה של ויעד שמי שיוביל את הקבוצה( לפחות במגרש עצמו) זה לברון וההבנה של בוש שהוא הולך להיות רול פלייר משופר. יקירי באופי שלו לא יתן לאב להיות מספר שתיים ולכן אם לאב יסכים לתפקד כבוש אז יש להם סיכוי ואם לא אז נקוה שלברון יעבור לוושינגטון אחרי העונה

  6. קבוצה לאליפות, לא בטוח שבשנה הראשונה, בניגוד למגיבים כאן לדעתי כל שחקני החמישיה מוכחים ללא סימני שאלה, וכדי להיות הכי טובים לא נדרש מהם להיות סופרסטארים. קיירי אירווינג על חוזה מקסימום, קיבל את ההכרה שלו, לאב כבר מזמן סופרסטאר. המפתח יהיה דיוויד בלאט והיכולת שלו לנווט את כל העסק, פלוס אלמנט אי וודאות- פציעות וכו', מסכים עם כל מה ש אמר בפריוויו. כשאתה בונה קבוצה לאליפות, לשחק בקונפרנס חזק יכול לעזור מאד, ולכן אין יתרון שהקבוצה במזרח. זה רק תירוץ ללוזרים.

  7. קליבלנד תקום ותיפול על היכולת של בלאט לשלוט בקבוצה. כבר הוכח ש5 שחקנים טובים לא מביאים לבד אליפות בלי כל קשר למאמן, ספולסטרה לקח 2 אליפויות כשהבין איך להשתמש במה שיש לו (סמול בול וכו'). אם בלאט ימצא מהר את הדרך הטובה ביותר לשחק (והוא כנראה יקח לא מעט רעיונות מספולסטרה) אז קליבלנד יכולה ללכת עד הסוף. בכל מקרה לצפות לאליפות וכל דבר אחר זה כישלון זה לא נכון.

  8. אני מסכים עם המגיבים מעלי. אליפות בשנה הראשונה תהיה סנסציה, אבל לא ניתן לפסול.
    גו קליבלנד, בהצלחה לבלאט

  9. אם אני ממשיך לקרוא כאן על "המזרח החלש", אני עובר לאתר אחר בו לא כולם 'רפי הבנה' (מלבד 2-3 גולשים שהם 'בינוני הבנה')

    1. יש קלישאה שאומרת הטבלה לא משקרת
      פיניקס סאנס מקום 9 !!! במערב שווה למקום 3 במזרח
      אם הליגה הייתה מעורבת 12 קבוצות מהמערב היו מעפילות לפלייאוף

  10. יש לבלאט את כל חתיכות הפאזל – נשאר רק לחבר ולהוסיף הגנה (ואלה בדיוק הדברים שבלאט יודע לעשות).
    מבין השחקנים – המפתחות להצלחה נמצאים בשלישיה.
    קיירי מועד לפציעות קלות וקשה להאמין שישחק מעל 65 משחקים. אבל הוא מדהים.
    כנ"ל ורזאו.
    לאב צריך להוריד ראש ולהיות ממושמע. הוא שחקן חכם ויכול לשחק בעמדות שונות ומאפשר לבלאט לחרבש את כל התוכניות של היריבות (תחשבו על חמישיה – קיירי – לאב- לברון – תומפסון – ורזאו כששלושת הגבוהים מתחלפים ברוטציה.. קשה לעצור דבר כזה).

    תומפסון יהיה ב5 לפחות חצי מהזמן. הוא גם יכול לפרוח, הייתי שם אותו באותו שורה עם וויטרס וורזאו מבחית

    וכמובן שאם רוז חוזר ליכולות המדהימות שלו – אז קליבלנד יצטרכו לחכות…

  11. עם יד על הלב
    הייתי מעדיף לראות את בלאט מריץ קבוצה של אירווינג , וויגנס , בנט ווטטרס על פני פרויקט הכוכבים
    חצי גמר מזרח היה להצלחה אדירה , כיום חצי גמר והחוזה נגמר
    עם כל הכבוד לבלאט לברון הוא קו אדום שקשה לחצות
    חצי גמר מזרח ומעבר של לברון ודוראנט ללייקרס על אפו וחמתו של הדוק 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט