סטיב קאר יוצר סן פרנציסקו ווריוס חדשה / מנחם לס

 

I. עולם חדש בווריורס עם המאמן סטיב קאר

 
 
 
 
בהתחלת המשחק הווריורס נראו SHAKY, כמו כל קבוצה במשחק פתיחת מחנה האימון הראשון שלה. אך ככל שהמשחק נימשך, הווריורס המאד מסוכנת העונה נראתה בצבעים וורודים יותר ויותר.
 
"היו רגעים שממש הייתי שבע רצון מהנעת הכדור וחלוקתו, ובמיוחד האנרגיה החיובית בקבוצה" – דברי המאמן החדש סטיב קאר שכבר נראה ומדבר כמאמן וותיק.
 
"אין כלל שאלה שהווריורס תהיה העונה קבוצה שונה לחלוטין בהתקפה", הוא אמר.
 
אני, שראיתי את המשחק נגד הקליפרס בשידור מוקלט (הווריורס ניצחה112-94 במשחק החוץ בסטייפל סנטר)

מה שונה?

ראשית, אין קבוצה בליגה עם כל כך הרבה שחקנים עם יכולות שונות ורבות ("MULTIPLE  SKILLS") שיכולים לשחק בתפידים שונים. אפילו דייויד לי ואנדרו בוגוט ששניהם יודעים לשחק כדורסל. כשהם הניעו כדור במהירות, כל המספרים 1 עד 5 התבלבלו לחלוטין, ולי שיחק די הרבה בראש הקשת כאילו היה פוינט גארד.

עם כל החמישייה המסוגלת לירות מרחוק, הווריורס יכריחו את הגנות היריב TO STRETCH נגדם יותר מאשר נגד כל אחד אחר, ואז דייויד לי ובוגוט יעשו נזקים גדולים תחת הסל כשהם למעשה 'אחד-נגד-אחד'.

מה קלטתי שהיה שונה מהעבר?

1. אנדרו בוגוט הפך לאופציית התקפה חשובה!

קאר אמר למפרע שהוא הורה לשחקניו להפעיל את בוגוט יותר משהוא הופעל עד כה. "הוא שחקן טוב יותר ממה שחושבים אך אף פעם לא השתמשו בו כ-'אופציית התקפה' אלא הוא קלע רק כדורים חוזרים וסלי גארבג'. העונה זה ישתנה!".

זה נראה בברור במשחק הווריורס. ב-17 דקות משחק היו לו יותר 'נגיעות' מאשר במשחקים שלמים בעונה שעברה. התוצאה? 10 חיצים ב-5 מ-5. ולא רק ג'אמפ-הוקס ו-FLOATERS כמו בעונה שעברה, אלא 2-3 ג'אמפ-שוטס מסביבות קו הפאול, דבר שמעולם לפני כן לא ניסה לעשות. ואתם יודעים מה? הג'אמפים ניכנסו!

אנחנו נראה אותו הרבה יותר העונה עם הכדור, ורק שומר אחד עליו, והוא מסוגל לקלוע בכמה דרכים, שאחת מהן היא כמובן ההוק השמאלי שלו שיד כה איש בליגה לא הצליח לחסום.

הוא נע בדקות ששיחק בקלות, בבטחון עצמי, ואפילו – הרשו לי לומר זאת מבלי לזרוק עלי אבנים – בחן. אלוהים ישמור! אנדרו בוגוט נע בקלילות של רקדנית בלט! כל ה-CLUMSINESS של העונה שעברה נעלם. רק שלא ייפצע, ולווריורס ישנו נשק חדש שאיש לא חלם עליו!

2. "סטף! כדי להגיע לגדולה עליך להגן!"

סטיב קאר אמר לסטפן קרי  חד וחלק: "אתה שחקן טוב יותר משאני הייתי אי-פעם. אבל כדי להפוך לשחקן גדול באמת, עליך להתחיל להגן!".

למעשה, ראינו זאת כבר בנבחרת ארה"ב כשסטף לחם והשתדל בהגנה יותר מאי-פעם. מה עשה קאר נגד הקליפרס? שם את סטפן קרי  לשמור על כריס פול!

מרק ג'קסון לא העז לעשות זאת בעונה שעברה ותמיד שם את קליי ת'ומפסון.

האם סטפן הצליח?

לא ביותר. הוא עשה 6 פאולים ב-18 דקות. אבל קאר הפיקח החליט לא להוציא את סטפן ולא להחליף את השמירה. הוא רצה שסטפן יקריב את עצמו עד הסוף – העיקר להגן!

 "ממילא לא התכוונתי לתת לו יותר מ-20 דקות", אמר קאר. "אילו זה היה משחק עונה, ברור שהייתי מוציא אותו לפני כן, אבל עתה חשוב לי יותר שהוא יילך 'ALL OUT' על הגנה בלי לדאוג שמא יעשה פאולים!".

אני כבר אוהב את הצורה, והתוכן של דברי המאמן. הוא יודע מה לומר, איך לומר, ומתי לומר. ראיתי גם את ההערצה שהשחקנים מגלים כלפיו.

ג'קסון חשש לאבד את סטפן לפאול טראבל. "הוא ילמד להגן חזק ללא פאולים, ויש לנו מחליפים טובים למקרה הצורך!", סיים קאר.

3. סרט נע בחילופים

הזוכרים אתם (אוקיי, אכתוב בשפתי, 'אתם זוכרים …') את פרוצורת ההחלפות של מרק ג'קסון. הוא חיכה עד הדקה ה-9 או ה-10 של הרבע הראשון, ואז החליף מאסה של שחקנים. כאילו היו לו "יחידה א'" ואז "יחידה ב'".

לפי המשחק נגד הקליפרס, סטיב קאר עומד לשנות את כל השיטה: הוא החליף בקצב-נע, במהירות, אחד יוצא ואחד ניכנס, כמו במכללות. אף אחד ב-NBA לא משחק ככה. סטיב קאר הוכיח לי שהוא לא בא להעתיק אחרים אלא להיות יוצר. הוא ישחק ויאמן את המשחק שלו.

הוא החליף אותם – את כל ה-14 – כבסרט נע. הנה קרי עם 4 מחליפים. כעבור דקה זה איגודלה עם 4 מחליפים. פתאום זאת החמישייה. אחד יוצא והשני ניכנס ומסכן המאמן היריב המנסה להתמודד עם ההתקפה המאסיבית הזאת של החילופים.

אני כמעט בטוח לפי משחק האימון שקאר לא יילך על הרוטציה הקבועה של ה-NBA כשכל המאמנים עושים אותו דבר, ומחליפים על השעון. לך תדע. אולי סטיב קאר מביא משהו חדש לחלוטין לליגה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מנחם לא נסחפת עם המחמאות לקר… בוגוט שחקן התקפה טוב פשוט היה פצוע חלקים גדולים מהקריירה. החמישיה של הווריירס היא אחת החכמות בליגה אם לא הכי חכמה ואת זה כולנו ידענו. סטף קרי נתן מאמץ גדול מאוד בהגנה בנבחרת וראינו את זה. זאת באמת נקודה חשובה מאוד במשחק שלהם. בכלל אם הקבוצה הזו נשארת בריאה החמישיה שלה טובה משל הקליפרס !!!
    קר ופול מתקזזים
    רדיק פחות טוב מתומפסון
    בוגוט וגורדן באותה רמה פשוט כל אחד טוב בדברים אחרים.
    גריפין טוב מלי אבל לא בפער עצום
    ואיגואדלה.

  2. מנחם אל הגזים, מאמן טוב צריך טביעת עין תוך כדי משחק לזהות מי חם ומי לא, הקדם עונה נותן לו את האפשרות לכל כך הרבה חילופים כי למי אכפת מניצחון, שהליגה תתחיל אתה תראה את הכל מתאזן

    1. כולם מחליפים בקדם עונה, אבל הם מחליפים 3-4-5 במכה אחת אחרי 8-9 דקות. סטיב קאר מחליף בסרט-נע, כמו במכללות, וזה שינוי משמעותי.
      מה שכן, אני מסכים אתך שעד שהעונה תתחיל לא נדע אם זוהי באמת השיטה החדשה שהוא מכניס לליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט