מעורב הופס ליום ד' (והדודג'רס עפו!!!) / מנחם לס

 *****************************************

"קבוצת הביליונים" הלוס אנג'לס דודג'רס הפסידה זה עתה לסנט לואיס קרדינלס 2-3, ו-1-3 בסידרה, כשמאט אדאמס חבט THREE-RUN HOME RUN מזריקה של האס של הדודג'רס – ואולי הפיצ'ר הטוב ביותר בבייסבול – קלייטון קרשאו. הייתם צריכים לראות את פרצופו של מג'יק ג'ונסון, אחד הבעלים המינורים של הקבוצה עם ה-PAYROLL הגדול ביותר בכל הספורט.

זה לא כמו שהלייקרס הפסידה, אבל לא הרבה פחות מהנה!

סתם רציתי שתדעו!

הקרדינלס עלו לגמר על הפננט של ה-NATIONAL LEAGUE זו הפעם הרביעית ברציפות!

****************************************

 

 

1. האם "חוזה המקסימום" התחיל בגסיסה?

 

רק החוזה נחתם, ומיד נשמעו קולות שחקני ה-NBA החשובים ביותר – לברון, קובי, ודוראנט.

דוראנט:

כולנו המשחקים על "חוזי מקסימום" שווים יותר משהבעלים משלמים לנו. זה הכל תוצאה של הבכיות שלהם, "אנחנו מפסידים כסף". בינתיים מה שאנחנו רואים זה שקונים קבוצות ב-2 מיליארד, והליגה חתמה על מגה-חוזה עם הטלוויזיה.

קובי:

"אוכל אותי שהבעלים עושים מגה-מיליארדים, ועכשיו עוד חוזה חדש, בעוד ששחקנים רבים נאלצו לקבל פחות כסף משוויים בגלל סף המשכורת המצחיק. לצערי אני כבר כנראה לא אהנה מהחוזה החדש, אך חוזה המקסימום הוא בדיחה שה-PLAYERS ASSOCIATION חייב לבטל מיד בתחילת המשא ומתן על CBA חדש".

 

לברון:

אני לא רק שחקן כדורסל. אני איש עסקים.

דייב מקממין מ-ESPN שוחח עם לברון מיד אחרי שנודעו פרטי ההסכם החדש עם הטלוויזיה. ללברון אין בינתיים כל תפקיד רשמי ב-PLAYERS  ASSOCIATION, אבל כשאתה השחקן הטוב בליגה, אנשים מקשיבים טוב-טוב למה שיש לך לומר. אז הנה מה שהוא  אמר:

“I am kind of the guy that has the power, I guess, without even having to put a name on it,” James said Monday after the league announced a nine-year extension of its TV deal with ESPN and TNT that begins in 2016-17. “I’m very educated and I will use what I have to make sure our players are taken care of.”

("אני VERY EDUCATED"??? בקושי סיים תיכון. אך כשיש לך שתי טבעות ואתה הסופר-סטאר של הליגה זה כאילו סיימת את ה-PH.D באונ' הרווארד, מ.ל)

הוא אמר שעם הכסף החדש

J "the NBPA and the owners — with the influx of TV revenue now promised — should begin hammering out a new collective bargaining agreement before both sides can opt out following the 2016-17 season.

“At the end of the day, we will negotiate,” James said. “We know it’s going to happen at some point because our deal is ending soon. We would love to do it sooner than later. We don’t want to it to happen like it happened last time when we went into a lockout.One thing that must go immediately is the Max Contract/ It is a joke!”

במילים אחרות, הוא מציע שכבר יתחילו לדבר כי ה-DEAL הישן עומד להסתיים, וה-DEAL החדש הוא עולם חדש לא רק לבעלים, אלא גם לשחקנים, והדבר הראשון שצריך לזרוק הוא 'חוזה המקסימום'.

הוא ממשיך:

“The whole thing that went on with the last negotiation process was the owners was telling us that they were losing money. There’s no way they can sit in front of us and tell us that right now after we continue to see teams selling for billions of dollars, being purchased for $200 million, [selling] for 550 [million], 750 [million], $2 billion,” James said. “And now [Mikhail] Prokhorov is possibly selling his majority stake in the Nets for over a billion. So, that will not fly with us this time.”

הוא לא טיפש הלברון הזה, ואני משוכנע שהוא יהפוך למנהיג החדש של השחקנים בבוא היום כשיגיע הזמן לחוזה CBA חדש.

כמובן שלברון ידע שההסכם החדש מגיע כשחתם עם הקאבס על שנתיים בסך 42.1 מיליון, תחת לחתום על המקסימום שהיה 88 מיליון לארבע שנים. הוא יודע – ובעלי הקאבס יודעים – שב-2016 משכורתו תוכפל.

הוא סיים:

“It was me being a businessman,” James said. “I understand the business of this sport. It had a lot to do with it. We now know about business like the owners. They cannot play with us no more!"

(אילו הדקדוק שלו היה טיפונת יותר טוב, אז היינו חושבים שאיזה עילוי עסקים חדש מדבר, מ.ל)

2. פאו גאסול מסתגל ל'עיר הרוחות'

 

 

Pau Gasol
  • Height: 
    7-0
  • Weight: 
    275
  • Born: 
    July 6, 1980
  • Birth Place: 
    Barcelona, Spain
  • College: 
    None
  • Draft: 
    2001 1ˢᵗ round (3ʳᵈ pick) by the Atlanta Hawks
  • Pts
    17.4
  • Reb
    9.7
  • Ast
    3.4

"עלי להסתגל לחיים בעיר הזאת" אמר פאו גאסול ל-DAILY NEWS. "אני מנסה, אבל לוס אנג'לס ושיקגו הם שני עולמות שונים".

כן? לא ידעת? שיקגו היא  ע-י-ר.  לוס אנג'לס היא כמו כפר מקסיקני שגרים בו 8 מיליוני אנשים.

ההתחלה של גאסול בלייקרס התחילה ב-'באנג' גדול, כולל אליפויות בק-טו-בק, והסתיימה בקול ענות חלושה עם שתי עונות של דכאון פיזית ומנטלית. שתי עונות שהשפיפו אותו עד הריצפה. אני לא אוהד גדול של הלייקרס כפי שכמה מכם יודעים, ואיני חוזה בהם אלא אם כן אני חייב, אבל ראיתי אותו מספיק בשנתיים האחרונות לדעת שבכל השנתיים האחרונות הוא חייך שלוש פעמים.

לווטרן הזה היו אופציות שונות כשהפך לשחקן חופשי ששחקנים אחרים בגילו היו שמחים שיהיו להם. אחת האופציות כמובן היתה להישאר בקבוצה הפתטית ולהמשיך לסבול את חברו הטוב קובי בריאנט. הפלח, הניקס, OKC – כולן רצו אחריו.

הוא בחר בשיקגו כי הוא ראה משהו מיוחד בקבוצה הזאת, ובעיר הזאת. הוא בחר לשחק תחת תום ת'יבודו, ויחד עם דריק רוז ויואקים נואה, ולתת לקליבלנד הקרובה (גיאוגרפית) קרב על הכסף לא רק ב-CENTRAL DIVISION אלא באליפות המזרח.

-ומה בקשר לרוחות העזות בעיר בגלל אגם מישיגן?

-"קניתי מעיל", באה התשובה.

 

3. שאקיל על ראסל ווסטברוק

 

לשקיל היו כמה מסרים בראיון שלו עם NOVA.COM, האתר האינטרנטי של העתון 'ניו אורלינס טיימס פיקיון'.

שקיל אמר שמכל קבוצת אוקלהומה סיטי צריכה לבוא הקרבה יותר רבה, ובמיוחד מראסל ווסטברוק.

הוא דיבר כהסטוריון:

“In the history of the game, every one-two punch — the one or the two — has to sacrifice and step back. Russell Westbrook don’t step back enough for me,” O’Neal told the website. “At some point, for the betterment of the team, you’ve got to step back. Until Westbrook learns to step back, it may be hard for them. Kevin Durant is the man, but Westbrook is like, ‘I’m getting mine every time. You can’t do it.’”

במילים אחרות, ווסטברוק לא נותן מספיק לקווין דוראנט להיות האלפה-דוג העיקרי – אבל ממש העיקרי – של הקבוצה. זה כאילו שהוא אומר אחרי כל סל של דוראנט, "עכשיו זה תורי".

You be the judge.

4. למה ריי אלן מחכה? 

 

Ray Allen Remains Undecided On Playing This Season

Oct 07, 2014 6:27 PM EDT

Ray Allen remains undecided if he'll play this season amid reports that he'd agreed to a deal with the Cleveland Cavaliers.

"Amid continued rumors and having spoken with Ray today, let me be very clear," said Allen's agent Jim Tanner.

"Ray’s position has not changed. Ray has not decided if he will play this season nor has he signed with the Cavaliers."

Allen has received contact from the Cavaliers, Chicago Bulls and Washington Wizards, among other teams.

ריי לא חתום עם אף אחד. הוא עדיין לא החליט. END OF STORY!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. קשה לי להגיד מה לא עבד לדודג'רס, חוץ מלוזריות והפסדים בדברים הקטנים (וכמובן שלקארדס הגיע). קרשאו עכשיו צריך לתקן את הרושם בשנה הבאה. ני אהיה בע הקארדס בגמר ה-NL זה בטוח.

  2. שאקיל בדמגוגיה הקבועה שבאה להאשים את ווסטברוק בכל הרעה שלהם.

    זו השקפה כל כך בנאלית ועם חצי עקיצה(בקבוע) לקובי.
    מוזר איך לא הבנתם את זה בין המילים שלו.

    בפלייאוף האחרון כולנו נחשפנו לחולי של OKC.
    1. מאמן התקפה חלש מאוד.
    2. דוראנט שנחנק בהמון משחקים חשובים בפליאוף.
    3. שיחקו עם דוראנט ב-4 ו-3 בפלייאוף בהתאם ליריבה וגם זה השפיע לבסוף לרעה על היכולת שלו.

    הדבר היחיד הטוב שהם יכולים לקחת מהפלייאוף הזה זה ראסל ווסטברוק שרק בזכותו הם בכלל הגיעו לגמר מערב.
    כשהרוח הייתה בקאנטים הוא היה היחיד בקבוצה הזאת להראות למי הוובוס הכי גדולים.

    נ.ב.
    הפציעה של איבקה בתחילת הסדרה מול הספרס לא הוסיפה גם כן.

    1. קיי ידידי, יש לי גלאי שבחים לווסטברוק שמזעיק אותי לאזור בכל פעם שיש סכנה לאחד.
      לכבוד הוא לי הבלבול הפרוידיאני בתגובתך. כשאתה כותב קובי ומתכוון אליי פרויד מצית סיגר במיטה ליד אמא שלו ואני משמין מנחת

      1. לא התכוונתי אליך, התכוונתי לקובי.

        תשמע שוב את הדברים של שאק ותבין איך הוא מדבר על זה שווסטברוק צריך להבין את המעמד שלו שהוא קומה אחת מתחת לכוכב הגדול.

  3. חוץ מזה בקשר להיום- משחק ראשון מצוין לוויגינס.
    הכי טוב התקפה והגנה אצל הטימברוולבס.
    הקליעה מכדרור עדיין לא באמת קיימת אבל כל אימת שהוא לוקח שחקן לסל זה או עבירה לזריקות או סל קל.

    בהגנה הוא מדהים אין דרך אחרת לתאר את זה.
    יש להם עכשיו 2 שומרי פרימטר טובים בחמישייה(עם ברואר) ועוד את הזרועות של רוביו.

    הגנה על הטבעת ברמה גבוהה אין שם.

    אבל מה שצריך לעניין אותם זה לפתח את וויגינס, זו המטרה שלהם לעונה הזאת.

  4. אחלה ביזנס מן לברון…רוצה את כל העוגה לעצמו… הדבר היחיד שמעניין את הכוכבים הוא ביטול חוזה המינימום. אין להם שום בעיה להרוויח 30 מיליון לעונה כששאר הרוסטר ירוויח פחות ממיליון…
    מפגרים שאר השחקנים אם הם נותנים ללברון דוראנט ושאר האולסטארים להוביל את המומ עם הליגה.
    תקרת השכר לכל קבוצה תישאר פשוט תגדל. השחקן הטוב בכל קבוצה פשוט ייקח לטצמו את כל ההפרש …. כבר היום שחקני חמישייה חיים על חוזה של מיליון שלא לדבר על הספסלים. לא שהם גוועים ברעב אבל הפער בינם לבין השאר פשוט גדול מדי

  5. מה שמעצבן את השחקנים יותר מהכל זה הבכיינות של הבעלים המיליארדרים. בהסכם הcba הקודם 22 מבעלי הקבוצות בליגה דיווחו על הפסדים קשים יאמרו שהציגה עומדת בפני פשיטת רגל.
    הם בעצם ביקשו 'טובה' מהשחקנים להוריד את אחוז ההכנסות שמקבלים השחקנים מחוזי שידור מ-57 ל50 אחוז.
    שנתיים שלוש אח"כ רואים השחקנים שבעלים שקנו קבוצות ב-200 מיליון מוכרים אותם ב-700 מיליון, 2 מיליארד במקרה הקיצוני ואפילו פרוכורוב שרק נכנס הולך לעשות מאות מיליונים על מכירה אחרי שנה.
    ברור שזה מעצבן אבל רק עכשיו מתחילים לראות איזה משמעות חיובית יש לתקרת השכר מבחינת תחרותיות ושוויוניות בין השווקים. ביטול תקרת השכר פשוט תיטיב עם קבוצות משווקים גדולים ותהרוס לחלוטין את הקבוצות הקטנות. להגדיל כן אבל לבטל- ממש אסור שזה יקרה.

    1. אני רק רוצה לציין ששתי הדברים לא סותרים. אני לא בקיא במידע, אבל נראה לי שכעסק להיות בעלים של קבוצת NBA זה לא עסק רווחי. זה שפעם בכמה שנים מגיע מיליארדר שרוצה חיית מחמד יקרה במיוחד וקונה אותה בכמה מיליארדים לא אמור להשפיע על רווחי שאר הקבוצות. אגב רוב הסיכויים שהמיליארדר הזה לא יקנה את מילווקי או סאקרמנטו אלא סביר יותר שהוא יקנה קבוצות עם פוטנציאל שוק הרבה יותר גדול וזוהר כמו הקליפרס או ברוקלין. מה ששוב משאיר את הבעייה כלפי קבוצות השוק הקטן.

      אם מישהוא רוצה לעשות מקבוצת NBA עסק מרוויח ולא איזה גורמט יקר שהוא מתהדר בו בפני החברים שלו נמצא בבעייה לא פשוטה ממה שאני מבין. תקן אותי אם אני טועה כי רמת הידע שלי בעובדות לא גבוהה במיוחד.

      1. אני גם לא זוכר מהראש אבל לפי זכרוני מילווקי נקנתה ב-700 מיליון דולר לפני שנה למרות שהעריכו את השווי שלה ב250 מיליון.
        צריך להבין שאף אחד מהבעלים האלה לא פראייר וקבוצות בליגה מתנהלות כעסק לכל דבר.
        מעניין לראות את רווחי הקבוצות כולל ערך נכסי הנדלן שלהן ושווי השוק שלהם ולראות אם הן באמת כאלו מופסדות.
        בכל מקרה השחקנים מרגישים שעבדו עליהם ואפשר להבין את זה, רק צריך לקוות שערך התחרותיות ועניין הליגה יהיה מעל הכל ולא הכבוד של כמה סופרסטארים עם אגו מפלצתי

          1. אם אני משקיע ויש חצי מיליארד מיותרים אני רוכש אחת מנמושות הליגה ומוכר תוך שנתיים שלוש ומכפיל תרווח אטלנטה אורלנדו..

          2. תודה יוסי. הסתכלתי קצת על המספרים והם שונים לגמרי ממה שזכרתי.
            דובר על שווי של 400 מליון (הכי נמוך בליגה) ונקנתה ב550 מיליון.
            היום קשה להאמין שקבוצות ימכרו בפחות ממליארד, כך שגם הרוכש החדש (והבת היפיפייה שלו) לא יצאו פראיירים.
            עוד קטע זה שהבעלים הקודם קנה את הקבוצה ב-19 מיליון לפני 20 שנה. תשואה לא רעה הייתי אומר, גם בקבוצה עם שוק קטנצ'יק והפסדים תפעוליים אין לבעלים האלה מה לבכות.

          3. זה שקנו את החברה בסכום מסויים לא אומר שהיא שווה את הסכום הזה. לא מדובר פה ברכישה של חברת הייטק שם עיקר השיקולים שלך הם כלכליים נטו. פה מדובר בעיקר בעניין של אגו ותחביבים. באלמר ממה שאני מבין קנה את הקליפרס בעיקר בשביל הרצון להיות בעלים של קבוצה אלופה. אני לא חושב שאחרי כמה שנים בעולם המחשבים הוא החליט לעבור לענף מבטיח יותר שיעשה לו את המיליארדים הבאים שזה הכדורסל.

            השחקנים מסתכלים על המחיר ואומרים וואוו אם זה השווי אנחנו צריכים לקבל משכורת גדולה יותר. אבל השאלה היא לא כמה כסף אנשים מסויימים מוכנים לשרוף על התחביבים שלהם אלא מה המאזן הכספי השנתי של הקבוצה. האם הוא בפלוס? ואם כן, בכמה?

          4. נכון, אתה מדבר על הרווח התפעולי, שיכול להיות שהוא בהפסד. אבל מה שהשחקנים אומרים ורואים זה בעלים שרק לפני שנתיים אמרו שהם קרובים לפשיטת רגל ולא יכולים לשלם להם את המשכורות (או לא יכולים לחלוק איתם את הרווחים כמו בעבר) ושנתיים אחרי מוכרים את הקבוצה ברווחים של מאות מיליוני דולרים או עושים עסקאות תקשורת (טלוויזיה ו אינטרנט) בשווי מיליארדים.
            אז הם דורשים לראות דיווידנדים כי הם רואים עצמם לא רק העובדים/עבדים של אותו תאגיד כי אם כחלק אינטגרלי מבעלי האינטרס שצריכים לראות דיווידנדים מרווחים. בדיוק כמו בהייטק.
            לא אומר אם בצדק או שלא אבל חייבים להבין איך השחקנים רואים את זה.

      2. נתן עד כמה שאני מבין אתה מתבלבל בגדול. מה שאתה מתאר נכון בארופה, שהבעלים קונה צעצוע יקר בשביל לקחת אליפות. והוא מפסיד הון עתק כל שנה אבל לא אכפת לו. רק מכבי ת"א שונה ועל זה האוהדים מתרעמים, מה אתם מתקמצנים על שחקנים ?!. הנבא זו ליגה רווחית ועסקית. היה מרוויחה כסף. כן, לא תאמינו אבל היא רווחית.

  6. מל – יש לי שאלה על הבייסבול:
    החובטים בכלל יכולים לכוון את המכות שלהם? או שהם פשוט מניפים את המחבט ומתפללים שיפגע בכדור, ומתפללים קצת יותר חזק כדי שהוא יפגע בו "נכון" כך שיעוף רחוק?
    לי זה נראה שאין להם ממש סיכוי לכוון באמת את המכות, והם אומרים תודה על כל מכה שבכלל פוגעת במחבט ונשארת בתחומי המגרש.

    1. הם מנסים לכוון גם מנסים. במקרים מסויימים למנוע דאבל-פליי, במקרים מסויימים לנסות להשיג BASE HIT במקום לנסות HOME RUN, ולפעמים כשיש שחקן על בסיס שלישי להביאו 'הביתה' ב-SACRIFICE FLY, לרוב לצד הנגדי של המגרש.
      זה לא אומר שהם מצליחים, כי בכל מקרה בייסבול הוא משחק של 25% הצלחה.

  7. אם לדבר על קבוצה שמפנקת את אוהדיה, הענקים מסאן פרנציסקו שזכו בשתי אליפויות בארבע השנים האחרונות עלו לגמר NL לאחר ניצחון על וושינגטון. רק נחת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט