מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

1. הצהרה שלי: דניס שרודר הוא הפוינט גארד האנדרייטד מכולם

מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

שוב ושוב, שוב ושוב. השחקן הפחות מוערך מכולם בעמדת הפוינט גארד, גונב את ההצגה שוב. הוא פשוט לקח את משחק הגמר לידיו, לעצמו, והביא זהב לגרמניה.

אלה לא רק 6 הנקודות האחרונות שקלע בנצחון גרמניה על טורקיה 83-88, שהביא לה זהב שני מאז 2023 (הראשון היה ב-1993). זו הייתה שליטתו המחלטת על המשחק כמעט מראשיתו. הוא נראה לי כמנהיג האמיתי של גרמניה ששיחק בבטחון, ובטחונו שקף ועטף את כל שחקני גרמניה. איזאק בונגה קלע יותר ממנו (20 נגד 16) וגם פרנץ ווגנר קבר 18, אבל לא הייתה כל שאלה מי הוא מנהיג הקבוצה, כששרודר רושם גם 12 אסיסטים עבור הגרמנים.

הוא אמר בסוף, כשניגמר:

"We never shy away from the big moments. … Everybody is so confident," said Schroder. "Just big-time plays from big-time character people."

פרנץ ווגנר קבר ג'אמפ עם 18.7 טיקים לסיום, ואחרי שאלפרן סנגן החמיץ שלשה שהייתה משווה את התוצאה, שרודר חתם את הנצחון עם שניים מהקו.

עכשיו גרמניה היא אלופת ה-WORLD CUP והיורובסקט. אין אף אירופאית אחרת שיכולה לקית את התואר "הטובה באירופה" מהגרמנים הללו.

2. בחר את שלושת הפוינט גארדס 'הטהורים' הטובים בליגה

שכחתי את כריס פול אז בחרו בו – אם הוא בחירתכם – ב-'OTHER'

3. הצהרה משונה מג'יאניס המגדיר את המקום השלישי של היוונים כ-"הישגי הגדול ביותר ככדורסלן"

הוא קלע 30 נק' וקטף 17 ריב' בנצחון 89-92 על פינלנד. הוא שיחק מצויין, ואולי אם היה משחק ככה בקבוצתו מילווקי באקס, לא היו עוברות 4 שנים מאז הוא זכה עם קבוצתו באליפות ה-NBA ב-2021!

4. הג'נרל מנג'ר של אספיריישיון לשעבר מכחיש שקוואי לינרד חתם על 'no-show deal'

(הפוסט הופיע היום שוב, בשינויים מסויימים מאתמול, אולי כדי למנוע אי-הבנות)

משפט המחץ:

The former CEO of Aspiratition = ANDREI CHERNY – the company that LA Clippers owner Steve Ballmer is accused of using to circumvent the salary cap, said Friday that claims that Kawhi Leonard signed a no-show contract with his former company are false.

אנדרי צ'רני, מנכ"ל החברה מזכיר שהיו בחוזה של 2022 שלושה עמודים שהסבירו את ה-'מחוייבויות' של קוואי לינרד למלא, ואם לא, "אז אספיריישיון מבטלת את חוזהו של לינרד".

בשבוע שעבר בפודקסט "פאולו טורה מגלה", הופיעה הידיעה שאספיריישיון הסכימה ב-2022 לחוזה בן 4 שנים עבור 28 מיליון של ENDORSEMENT עם לינרד, וזה אחרי שסטיב בלמר השקיע בחברה 50 מיליון דרך החשבון הפרטי שלו LCC ב-2021, והקליפרס הודיעה על "שותפות של 300 מיליון דולארים עם אספיריישיון שבועיים אחרי. עובד בחברת אספיריישיון שביקש את עילום שמו טען (וטוען) שהתשלום לליאונרד היה – (כדי לעקוף את סף המשכורות:)

"to circumvent the salary cap."

ביום חמישי האחרון טורה מדגיש שוב שהבעל (המינורי – בעלות של 1% בלבד) השקיע 1.99 באספיריישיון ב-2022, 9 ימים לפני שהחברה שילמה 1.75 מיליון לליאונרד.  The Athletic reported דיווח ביום ששי האחרון שסטיב בלמר השקיע 10 מיליון נוספים באספיריישיון ב-2023 כחלק מ-'FUNDRAISING' עם כמה משקיעים אחרים באספיריישיון.

In a statement obtained by Torre, three former Aspiration executives who reported to Cherny said they didn't agree with the company's decision to sign the Leonard deal as it "did not reflect any strategy previously communicated to us." When contacted by ESPN, Mike Shuckerow, the company's former chief operating officer and chief legal officer and who was among those quoted in the statement, confirmed its contents.

החברה הביעה את מבוכתה בקשר למחיר הרב של ההסכם עם לינרד, ואת העובדה שההסכם עם לינרד מנוגד לצורה שאספיריישיון מנהלת את עסקיה ('lack of alignment with Aspiration's brand and business').

ה-NBA בודקת עתה אם סטיב בלמר עבר על חוקי ה-NBA. הקליפרס מכחישה את ההאשמות נגדה, ובלמר טוען ש-"he had no knowledge of the endorsement contract or that he directed the company to sign one." (שלא היה לו כל ידע בקשר לעניין ה-ENDORSEMENT ללינרד, ושהוא – כאילו – אישר לחברה לחתום על ה-ENDORSEMENT!).

In his statement on X, Cherny said he signed the contract with Leonard in 2022.

הוא סיכם:

"I signed the contract shortly before I submitted my resignation, but before I left there were numerous internal conversations about the various things Aspiration was planning to do with Leonard once the 2022-23 season began. … I can't speak to what was done or not done after I left — or why."

כש-ESPN פנה אליו (אל צ'רני) שלשום, הוא הגיב שהוא נתן את ה-STATEMENT ואין לו דבר להוסיף מעל ומעבר הצהרתו.

אספיריישיון פשטה את הרגל בתחילת 2025, ומייסדה (למעשה CO-FOUNDER) ג'ו סנברג הודה לפני חודש באשמה על שתי האשמות של WIRE FRAUD, והכחיש שהוא הוליך שולל משקיעים בערך של 248 מיליון לחברה.

5. גיאניס מגיב לאלפרן סנגן הטורקי שאמר עליו אחרי הקריעה בחצי הגמר ש-"ג'יאניס הוא שחקן גדול אבל מוסר עלוב"

"אולי אני 'מוסר עלוב' אבל אני ניצחתי וזכיתי בכל מה שיש לזכות ב-NBA. ובמה זכה אלפרן עד עתה?

ב-NOTHING!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
97 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
NBA בדם
16/09/2025 0:23:39

תודה מנחם
שרודר הוא השחקן בעל ההבדל הכי גדול בהיסטוריה בין יכולתו בnba ליכולתו בנבחרת. בראשון הוא רכז מחליף סבבה, בשני הוא סופרסטאר של אלופת עולם ואלופת אירופה.

gogo
gogo
16/09/2025 5:32:10
הגב ל  NBA בדם

היו עוד כמו פטי מיילס שנתן טורנירים גדולים עם אוסטרליה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

שרודר נתקל במאמנים רפי הבנה וחסרי בינה לא מחליף ולא כלום. גם היום הוא יותר טוב משליש מהרכזים הפותחים בליגה

דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 9:19:11

עבר גם בבוסטון בשביל לחזק את הטענה שלך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לבוסטון הוא לא מתאים כי הוא לא קולע מה3 טוב והכדור בבוסטון אצל הכוכבים.
פחות מתאים לשם.
הוא לא שחקן של קאץ אן שוט אלא מנהל משחק. בקבוצות שיש בולהוגרים והוא צריך לעמוד בפינה כדי לקלוע מה3 הוא לא מתאים.
קבוצה שצריכה פוינט שיארגן משחק עם יד מכוונת עושה הגנה יודע לחדור ולקלוע מיד ריינג ומנצח הוא מתאים. קבוצות כמו מיאמי הבאקס וכו

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Don
Don
17/09/2025 6:47:35

יפה אמרת

Zvika Bar-Lev
16/09/2025 0:56:31

איך אפשר בלי הMVP שג"א? מה הוא לא מספיק פיור PG בשבילך?

Smiley
16/09/2025 1:06:50

שרודר קיבל מספיק הזדמנויות ב-nba ובסופו של יום הוא רכז מחליף טוב מאוד כמו שהיה בתחילת הקריירה באטלנטה.

פוינט גארד טהור זה בעיקר מנהל משחק כמו פעם. הכדורסל של היום זה קודם כל נקודות ואחר כך מסירה, וגם עמדת ה-PG עברה את השינוי הזה.
כריס פול הוא הכי קרוב למנהל משחק של פעם. האליברטון גם כן.
כמעט שאין היום רכז פותח שחושב מסירה קודם כל.
שאר ה-PG הם בעיקר קודם קליעה/סקורינג כי זה מה שהמשחק דורש היום.

שג"א, דונצ'יץ' וכריס פול חסרים ברשימה שכוללת מספרי 2

אליפות אירופה בעיקר הראתה את הפער הגדול בין שחקני ה-nba לאירופאים.
צריך לזכור שאירופה החוקים אחרים וזה משפיע.

הקליפרס מסתבכים… בעיקר שעוד ועוד אנשים מתחילים לקשקש.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי Smiley
hagay81
hagay81
16/09/2025 1:16:39

יש בשנים האחרונות בתל אביב עניין של מסעדות ובתי קפה שנסגרים אחד אחרי השני. איך זה הגיוני כולם שואלים, רק לפני כמה שנים הכל היה מלא וכל הזמן רק נפתחו עוד.
ובכן, התשובה מאוד פשוטה , ורלוונטית גם לאן בי איי, היי טק וריבית אפס. בגלל ריבית אפס ההיי טק יכל להתפוצץ בעשור האחרון, ומשם נוצר מרחב שלם שצמח ופרח. אבל לא בגלל שהצליחו לייצר רווחים, אלא בגלל שכל הזמן נכנס עוד כסף, בעצם משהו או מישהו מימן את הדבר הזה.
לפי מה שמארק קיובן אומר, בעלי קבוצות כמעט ולא מצליחים להרויח מהפרנצ'ייז שלהם, בעשור האחרון המשכורות עלו למקומות לא הגיוניים, ואז מאיפה בדיוק אמור להיכנס כסף שיחזיר לבעלים משהו? יש חוזי שידור, יש מרצ'נדייס ויש צופים שאמורים למלא את האולמות.
כשיש ריבית אפס שמאפשרת כסף שלא נגמר, כשזה נגמר, מארק קיובן אומר לפני שבוע, צריך להתפלל שחוזי השידור יעבדו ויצליחו, קיובן לא אומר בריש גלי שהאן בי איי לקראת קריסה, אבל רומז בלחש.
אין לאן בי איי מקור של כסף, אין, נגמר, אחרי קריסת ההיי טק, מאיפה אמור להגיע משהו?
אפשר לטעון שההצלחה בשנות השמונים והתשעים גם כן היתה בגלל צמיחה כלכלית, וזה כנראה נכון, אבל באותן שנים היה גם כדורסל אמיתי, ובעיקר שחקנים שאפשר היה להתחבר ולהזדהות עם הכדורסל שלהם, שחקנים שייצגו משהו אמיתי ולא תאווה בלתי מרוסנת לכסף כמו אצל ג'יימס הארדן, שרק עיוור לא יראה שהוא עולה למשחקים על סמים, ולא בטוח שרק מריחואנה, הוא נראה כמו מישהו על קוקאין.
מייקל ג'ורדן, לארי בירד, מג'יק ג'ונסון, אייזייה תומאס, צ'ארלס בארקלי, האקים, וקארים עבדול ג'באר, היו שחקנים היסטוריים שאפשר גם היום לצפות שוב ושוב במהלכים שלהם. לעומת זאת השחקנים היום, את מי הם מעניינים בדיוק? יש את המהלכים של גולדן סטייט של האליפויות ופחות או יותר זהו, כלום ושום דבר, גבבה וקש.
כשיש שחקנים כמו אלה שהוזכרו בפסקה מעל, הליגה יכולה לשרוד גם בזמנים קשים, כשאין את השחקנים האלה הליגה יכולה לקרוס, ולדעתי זה הולך לכיוון הזה. עוד ועוד בעלים מוכרים את הקבוצות, פרשיות שחיתות והימורים מתגלות כל תקופה, בשלב מסויים יבוא הרגע שזה יתפוצץ.

ברוך רובין
16/09/2025 2:32:00
הגב ל  hagay81

כתבת כמה טענות לא נכונות. בניגוד להייטק, לNBA יש נכסים ברורים: חוזי שידור בארה״ב ובעולם (סין, אירופה), קהל אדיר, זכויות מדיה דיגיטלית, ופרסום. החוזים האלה שווים עשרות מיליארדי דולרים. זה לא תלוי רק בהשקעות חיצוניות, אלא במוצר ממשי בידור שמיליונים מוכנים לשלם עליו.

הליגה של היום מפוצצת בכוכבים, ובמהלכים שבעבר נראו בלתי אפשריים. מה שרואים החודש בליגה של היום לא הייתה רואה בשנה של היליטס בשנות ה90. לגבי כוכבים דור בא ודור הולך תמיד יבוא שחקן העל הבא שימשוך את הקהל.

דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 3:36:55

חוזי שידור יכולים גם להשתנות בעולמנו ההפכפך. אני גם חושב שיש איזהשהוא שיא ושאחריו תגיע ירידה, אולי אפילו נפילה. לא אתפלא אם זה יקרה ב 10 השנים הבאות.

גיא רוזן
16/09/2025 5:20:29
הגב ל  hagay81

יש בעיה אחת מהותית בטיעון שלך –
השחקנים לא מקבלים משכורות גבוהות יותר או פחות,
הם מקבלים אחוז קבוע מההכנסות.
האחוז הזה נקבע בהסכם הקיבוצי שארגון השחקנים חתמו מול בעלי הקבוצות/הליגה.
כך שאם יש עלייה בשכר,
זה לא על חשבון בעלי הקבוצות,
זה לא דורש מהם להכניס את היד עמוק יותר לכיס,
זה רק מלמד על הכנסות גבוהות יותר.

thetroll
thetroll
16/09/2025 5:57:53
הגב ל  hagay81

הליגה הזאת לא הולכת לשום מקום היא הליגה הטובה בעולם והיא תישארב כזאת והערך של המותג אן בי איי הוא מיליארדים על גבי מיליארדים. כן ריבית לא ריבית יש רק כיוון אחד לליגה הזאת והוא למעלה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  thetroll

אמת. המוצר ישאר כל עוד אנשים צורכים אותו

Don
Don
17/09/2025 6:57:14

לא רק זה בן אדם. יש דברים מטורפים אחרים וחדשים – שג"א, האליברטון, ברונסון, אלכס קרוסו, יש טריידים מעניינים, פציעות משנות עולם…לא חסר ולעולם לא יחסר. העונה האחרונה היתה מאד מאד מאד מיוחדת וריגשה אותי. אז אם זה ככה, ברור שהמוצר ישאר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  hagay81

הnba זה לא מסעדות בתא גיסנו.
יש שם אינטרס מובהק של אנשים מאד עשירים ומקושרים, זה יותר דומה לבנקים גדולים.
כל עוד הכל סולד אאוט ואנשים באים הכל טוב.
זכויות שידור תמיד יהיו, מה נראה לך שלא ישדרו פתאום nba? מה זה דוקים?

סלטיקס
סלטיקס
16/09/2025 7:26:01
הגב ל  hagay81

הכל שאלה של פרספקטיבה,ספר את זה במשחק 7 של סידרה כלשהי

עגל
16/09/2025 13:25:45
הגב ל  hagay81

הייטק זה לא עסקי אוויר אלא בעיקר מוצרים אמיתיים שכולנו משתמשים בהם.

Don
Don
17/09/2025 6:53:59
הגב ל  hagay81

לטעמי הלכת רחוק מידי. אפשר ועוד איך לצפות בשחקנים היום, והפלייאוף האחרון היה פשוט מופלא, ועניין אותי פי אלף יותר מתקופת השליטה של גולדן סטייט. נכון, ה-nba השתנה, אבל כל הדור הזה הוא אחר לגמרי, וככה זה תמיד יהיה.

golan
golan
16/09/2025 2:32:26

תודה על המעורב.

Penny
Penny
16/09/2025 2:43:25

תודה רבה מנחם!

רכז טהור בשבילי זה אחד שחושב ומעדיף את המסירה כדי לשפר ולהכניס את השחקנים שלידו למשחק, על פני זריקה וצבירת נקודות אישיות.
שחקן בלי הרבה אגו שנהנה מהצלחת החברים שלו לא פחות מההצלחה האישית שלו.

טייריס הליברטון ביי פאר מעל כולם, פוינט גארד אולד סקול אמיתי.
מתחתיו ברשימה היה לי קשה למצוא שחקנים שעונים על ההגדרה הזו.

בחרתי בכל זאת בפרד ואן וליט כי מהמעט שראיתי אותו נראה שהוא באמת מחפש קודם את המסירה ואת השטף הקבוצתי על הסטטיסטיקה האישית.
השלישי שבחרתי זה טייריס מקסי, פשוט כי נראה שהוא גם חושב קודם על הקבוצה ועל טובתה מאשר על הסטטיסטיקה האישית שלו.
הוא מאוד חסר אגו.

פיור פוינט גארד זה זן נכחד.
.
בגמר הליגה השנה ראינו את 2 נקודות הקיצון של הרכזים: מצד אחד הליברטון הרכז הכי טהור בליגה ומן הצד השני את הרכז הקולע (ומלך הסלים) הכי טוב בליגה.
אילולא הפציעה של הליברטון בגיים 7, יכולנו אולי לראות מה עדיף

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי Penny
שוקו
שוקו
16/09/2025 8:01:02
הגב ל  Penny

בעיקרון אתה צודק אבל זה לא נוגע רק לפוינט גארד. איזה פיור סנטר שמשחק הרבה יש בליגה, איזה פיור פאוור פורוורד יש חוץ מיאניס

Penny
Penny
16/09/2025 13:34:39
הגב ל  שוקו

נכון, עולם העמדות השתנה ונהיה מטושטש לגמרי.

הדיון הוא על פוינט גארד, ובהחלט מגיע לעמדה הזו דיון בנפרד – הרכז הוא זה שמוביל את הכדור וזה בידיים שלו. הוא זה שקובע את האג'נדה בהתקפה, גם במאקרו וגם במיקרו.
כשהאליברטון הוא הרכז, ההתקפה של אינדיאנה זו שירה בתנועה.
כששג"א הוא הרכז, אז הוא סוחב על עצמו הכל – אבל, כשהוא מחליט להכניס את החברים למשחק בכל מחיר אז ההתקפה של אוקלהומה הרבה הרבה יותר זורמת.

בכל שאר העמדות, "פיור" זה בעצם "אולד סקול" וזה כבר לא מספיק טוב בימינו.
אצל הרכזים "אולד סקול" עדיין מספיק, חוץ מהעובדה שרכזים נגרים בלי קליעה לא יכולים לשחק היום – וזה דבר טוב 🙂

שוקו
שוקו
16/09/2025 22:17:59
הגב ל  Penny

מסכים איתך

דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 3:16:23

בשבילי, זה האתלט הגדול בהיסטוריה
מי היה מאמין שהוא יעמיד את השיא של קפיצה במוט על 6.30 מטר?
זה פשוט בלתי נתפש. זה כמו שיהיה שיא חדש של ריצת 100 מטר ב 9.20 שניות.
נראה לגמרי בלתי אפשרי!
https://www.youtube.com/watch?v=fIhbOYGywrM

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי דוקטור רזי הופמן
אור
אור
16/09/2025 3:47:05

יש באתלטיקה משהו שנקרא scoring tables שמשווה בין תוצאות של ענפים שונים, שם דווקא השיאים הקיימים ב-100 ו-200 נחשבים יותר קשים מזה שהוא קבע במוט. כרגע הוא רביעי לפי החישוב הזה אחרי השיא בכידון והנ"ל

ראה כאן ב-1:08

https://youtu.be/AznujWGqTLE

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי אור
דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 4:31:24
הגב ל  אור

מצטער אבל קצת קשה לי לקבל את זה כי המתחרים שלו כל כך רחוק מאחוריו וזה הבדל של יותר מ 0.2 או 0.3 שניות. מבחינתי השאלה היא היכן סיים המקום השני. הצכי בהטלת כידון בהחלט נותן פייט למונדו עם הבדל של בערך 80 ס"מ.
איש באמונתו יחיה.

עידו גילרי
16/09/2025 6:58:32

אבל זה בדיוק העניין. איך אתה מחליט מה יותר קשה עשירית שניה ב100 מטר או 15 סנטימטר במוט? בתכלס כשמסתכלים על הטבלאות זה מאד מאד דומה.
בכל מקרה מונדו ענק.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי עידו גילרי
דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 9:28:32

ב 1994 חשבי שהשיא של בובקה בלתי שביר ובאמת לא נשבר עד שהגיע מונדו ורצח את השיא לא פחות מ XY פעמים!
כמה פעמים בולט שבר את השיא האחרון שהיה לפניו? 3 פעמים?
מאמין שהשיא של בולט יישבר. 6.30, לא נראה לי. אולי רק מונדו יכול
🙂

אור
אור
16/09/2025 10:16:32

בולט שבר בצורה משמעותית באחוזים יחסית לאחרים, מונדו עושה את זה ס"מ אחר ס"מ

Yinon Yavor
16/09/2025 10:34:18
הגב ל  אור

נכון. בולט לא יכול "להחליט" לשבור במאית שניה כל פעם

עידו גילרי
16/09/2025 11:48:14

נו… מונדו מחליט לשבור כל פעם בס"מ. אם הקפיצה הייתה עם מערכת שמנטרת את הגובה שעברת הוא היה עושה את זה הרבה פחות.
לגבי בובקה – גם כשבן ג'ונסון "שבר" את השיא הרבה חשבו שהתוצאה שלו בלתי שבירה.

עגל
16/09/2025 13:28:28

בוב בימון

עידו גילרי
16/09/2025 13:31:34
הגב ל  עגל

היו תנאים פיזיקלים

קפיץ
16/09/2025 13:51:01

לאבילני שבר אותו לפני כן. חוץ מזה, מונדו באמת תופעה ואתלט על – רץ 10.37 במאה מטר, והשיא שלו לא נראה שביר כיום. הוא גם נראה לפעמים כאילו יכול לקפוץ 6.5-6.4 מ' ביום טוב עם רוח גבית אחרי שאכל מספיק חומוס…

דוקטור רזי הופמן
16/09/2025 14:28:00
הגב ל  קפיץ

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
זהו, ניגמר החומוס!

ירון, החלום
ירון, החלום
16/09/2025 5:32:59

בס"ד
תודה רבה, מנחם. מעורב משובח

gogo
gogo
16/09/2025 5:35:44

תודה על המעורב
באמת פוינט גארד טהור זה עולם הולך ונעלם וסטף ממש לא פוינט טהור.
הייתי בוחר את הליברטון וטרה יאנג כהכי קרובים

thetroll
thetroll
16/09/2025 6:06:18

מנחם אחלה מעורבב שרודר אכן אחד ההכי אנדרייטד בליגה.
לגבי קוואי כל מה שעוטף את השחקן הזה כבר שנים הוא פשוט מגעיל. הפרשיה של הפציעה בסן אנטוניו המעבר לטורונטו וחוסר הנאמנות למועדון הזה המעבר ללוס אנג'לס והדוד שבוחש לו בקריירה ובכסף הלואוד – שזכ גועל שהוא בכבודו ובעצמן הביא לליגה והפך לאחת המחלות הנוראיות שלה.
קוואי מגעיל אותי כבר הרבה שנים עכשיו אני מבין גם למה. אני מאמין באמונה שלמה שהכל שם היה מכוון ומקווה שהוא וגם באלמר יתנו על כך את הדין.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי thetroll
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  thetroll

אמת.
רק שהוא ובאלמר לא יתנו שום דין.
באלמר קיבל את העונש בהחתמה של קאווי די והותר.
קאווי מה יתנו לו? עוד לואד?
הוא מתפלל ללואד שיתנו לו שנה השעייה בשבילו זה חלום, שנה בחוץ ובאלמר יממן אותו ממקור אחר.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
thetroll
thetroll
16/09/2025 16:00:58

צודק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני חייב לציין שאני לא סובל את שנגון ולדעתי הוא אוברייטד גדול.
יש לו משחק פוסט טוב וזהו קליעה חלשה, בnba הוא לא שומר ולא יכול לשמור, משחק סטטי מאד.
יאניס צודק מה שהוא עשה שנגון לא יעשה עוד 100 שנה לא אליפות ולא mvp.

יובל גינור
יובל גינור
16/09/2025 7:44:59

אוקי, מעולם לא הייתי יותר בטוח מעכשיו ששנגון הולך להיות יותר טוב מיאניס. תודה!

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יובל גינור
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אין בעיה נחכה שיקח mvp או יביא אליפות..רמז… לא יקרה

אשך טמיר המקורי
16/09/2025 8:05:38

מוסר מחונן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא מחונן מוסר סבבה

Shenanigans
Shenanigans
16/09/2025 8:17:06

אני גם לא מחבב אותו, אבל לדעתי הוא שחקן אדיר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם הפוינט הכי טהור זה בן סימונס האגדי.
מוסר ומוסר עובר חצי מוסר נכנס לסל מוסר, מדהים

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

שמעתי משימון שגם לברון הקטן צריך להיות ברשימה.בן סימונס היתה לו תקופה טובה ,היה באולסטאר כפוינט.חבל נתן המון צבע לליגה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
16/09/2025 7:37:16

תודה רבה מנחם

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

שרודר בן 32 ו 1.85 שזה נמוך יחסית לרכזים אחרים.בכלל יש כבר כמה שנים טרנד לתת את תפקיד הפוינט לשחקנים הרבה יותר גבוהים.סקרמנטו עשו עיסקה טובה בהחתמה שלו.
הנקודה עם יאניס וסנגון ששניהם צודקים …. בביקורת על השני. יאניס במסירות סנגון בהגנה.אילו בדיוק התכונות שיוצא מכללות כן בא איתם.כמובן אני מדבר על רוב ,מי שחסר באחת מהתכונות האילו נופל לסיבוב שני בדרך כלל.

רן הנרגן
16/09/2025 8:10:28

כשמרק קיובן מתלונן על המשכורות שחונקות את התקציב הוא בעצם רוצה להוריד את החלק של השחקנים בחלוקת ההכנסות. אבל האמת היא שבצד העובדה שחלק גדול מהקבוצות לא מרוויחות במאזן השוטף הבעלים נהנים מרווחי הון עצומים. כאן טמונה הבעיה של רוב הבעלים. משקיעים מעט מאד בפיתוח העסק שלהם.
רוב הקבוצות משחקות באולמות שאינם בבעלות הקבוצה ומשלמות שכירות. חלק לא קטן מהאולמות האלו נבנה בכספי הציבור לאחר שבעל הקבוצה כופף לעיר את היד.
אפשר להשוות את ההתנהלות של לייקרס לג"ס ב 15 שנים האחרונות. בתחילת התקופה השווי של ג"ס היה חמישית ופחות מזה של הלייקרס.
שתי הקבוצות משחקות בשוק גדול ועשיר. לליקרס יש חוזה טלוויזיה מקומי הרבה יותר גדול מלכל הקבוצות האחרות אבל הם משחקים בעולם שכור ולכן הם מוגבלים בהכנסות מקהל ולא פיתחו בצורה משמעותית את קבוצת הנשים שלהן. ג"ס לעומת זאת, למרות קרי והאליפויות, מקבלות רבע או פחות מחוזה הטלוויזיה המקומי אבל הקבוצה רכשה קרקע ובנתה בעצמה אולם, אותו מימנה בין היתר מפקדונות של בעלי המינויים השנתיים ומהלוואות שנלקחו בתקופה של ריבית נמוכה. הקומפלקס של האולם הזה מיצר זרם אדיר של הכנסות והקבוצה עקפה שווי שלה את הלייקרס. השנה היא רכזה זיכיון לקבוצת נשים וכבר השווי שלה הוא הגבוהה מכל קבוצות הנשים כשהיא ממלאת את האולם.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
הגב ל  רן הנרגן

אם האצטדיון של ג"ס בוודאי היא תעקוף בשווי את הלייקרס.או שהנדלן זה מכירה לחוד?

רן הנרגן
16/09/2025 10:51:23

זה קומפלקס שלם שכולל גם משרדים ומסחר והוא בבעלות של בקבוצה. לא יודע אם הנדלן מאוגד כחברת בת

עידו גילרי
16/09/2025 11:45:05
הגב ל  רן הנרגן

לא חושב שמאז סגר הקורונה הייתה קבוצה שלא סגרה את העונה בפלוס. אולי הקליפרס בעונה אחת.
בקיצור זה עסק מניב.

רן הנרגן
16/09/2025 13:39:53

ראיתי את זה בציוץ עכשוי. שים לב שעבור 2024 השחקנים קיבלו רק 91% מסכומי החוזה שלהם מה שאומר שגם הקבוצות הכניסו פחות כסף בעוד שההוצאות סביר להניח שעלו. הגידול בתקרת השכר בשנה הבאה יהיה רק 7 אחוזים ולא 10 כמו שצפו.

MacLeod 1
MacLeod 1
16/09/2025 9:01:48

דוק, הציטוט המלא של יאניס הוא שזכייה שלו ב mvp תשמח אותו ואת המשפחה שלו ואולי גם את הסוכן. אבל מדליה ביורו משמחת 13 מיליון יוונים וזו הרגשה שהוא לא מכיר ועל כך הוא מודה.
לב גדול יש לו וקריירה מלאה.

עגל
16/09/2025 13:45:09
הגב ל  MacLeod 1

תודה על התיקון!
שחקן אדיר ופטיריוט אמיתי.
ונשמע לי גם כבן אדם צנוע עם רגליים על הרצפה.

Alex Rabino
16/09/2025 9:55:29

הסיבה שטורקיה ניצחה בחצי הגמר היא שכל השחקנים מסביב לשנגון התעלו ואילו היוונים נעלמו לחלוטין. דניס שרודר הוא רכז בינוני ומטה ב NBA ולכן הוטרד בין הרבה קבוצות. משחק ההגנה שלו לא מספיק לעצור רכזים הרבה יותר גבוהים וטובים ממנו.

The Pro
The Pro
16/09/2025 10:36:33
הגב ל  Alex Rabino

הרמה בטורניר הזה נמוכה.
אני בספק אם אחד כמו ג'ורדן לויד יכול להיות מחליף בנבא.

בונגה שניגר בוושינגטון פתאום נראה כמו סטופר הגנתי רציני,

עגל
16/09/2025 13:46:52
הגב ל  Alex Rabino

שניכם צודקים.
שרודר, כשחקן, הוא לא חכם. באירופה הוא מתבסס על אתלטיות ומהירות, אבל בנב"א אין לו את היתרון הזה ולכן מעמדו בהתאם.
אפרופו שיין לארקין, עוד כוכב בארופה, התחרה על מקום בחמישייה של דאלאס מול גל מקל.

Berch
16/09/2025 10:11:56

תענוג של מעורב
גם אוהב את שרודר ובכללי מאז סטוקטון מאוד מעריך רכזים של קודם מסירה
🙏

The Pro
The Pro
16/09/2025 10:25:12

שנגן צודק לגבי יאניס שנראה כמו לברון מול ההגנה של נבחרת ישראל,
אבל גם שנגן עצמו נהנה מהשמירה החלשה של הגבוהים בטורניר.

מה שמשותף לתורכיה וגרמניה זה שיש להם את המתאזרחים הכי טובים,
תורכיה לא הייתה מגיעה למעמד בלי שיין לארקין.
סילבה,בונגה ושרדר הם אלה שעשו את ההבדל בגמר.

Yinon Yavor
16/09/2025 10:37:04
הגב ל  The Pro

למיטב ידיעתי הם לא מתאזרחים אלא גרמנים מלידה.
זה כמו שתגיד שאלי דסה הוא מתאזרח בנבחרת ישראל. או אולי טוני פארקר בצרפת. למה? בגלל שהם נראים אחרת?

Dor
Dor
16/09/2025 11:18:57
הגב ל  The Pro

גרמניה היחידה בלי מתאזרחים בכלל. שרודר ובונגה ילידי גרמניה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Dor

אנשים מתבלבלים כי אין להם עיניים כחולות ובלונד.
דה סילבה יליד גרמניה לאבא ברזילאי ואמא גרמנייה.
בונגה גם נולד בגרמניה שההורים מהגרים מקונגו.
שרודר גם נולד בגרמניה לאבא גרמני ואמא מגמביה

עגל
16/09/2025 13:49:01

אז איך שרודר יצא ככה, הוא היה אמור לצאת מוקה?!
תמחקו את זה לפני שיכעסו עלי כאן, יוציאו אותי מהאתר לחודש צינון

NBA בדם
16/09/2025 14:09:58
הגב ל  עגל

אם יבואו עליך תגיד שפיני גרשון השתלט לך על היוזר😁

עידו גילרי
16/09/2025 14:29:22
הגב ל  עגל

אני מבין שאלימות כלפי גולשים אחרים זה משהו שמצחיק אותך.

עגל
16/09/2025 15:25:59
הגב ל  עגל

האמת "שפיספסתי" את כל מה שהיה שם (עם יואל, כן?) אז אני לא ממש יודע. אז לוקח בחזרה את ההערה . . .

עידו גילרי
16/09/2025 15:45:53
הגב ל  עגל

תודה.

Yinon Yavor
16/09/2025 10:42:46

הדיון על שרודר גורם לי לחשוב על קבוצת NBA שתורכב מאירופאים בלבד. זו לא קבוצת אולסטאר אז לא הגיוני כמובן לרשום שם את כל הכוכבים (תקרת שכר וכו), אבל קבוצה עם יוקיץ, עוסמאן, שנגון, שרודר, משפחת ואגנר, פונטקיו, דני, יאבוסלה, ריזאשה ואולי כמה ששכחתי ועוברים תקרת שכר – יהיה מעניין לראות אותם מול קבוצות אחרות.
וזה בלי להזכיר את יאניס ולוקה שיכולים בקלות להיכנס במקום איזה סטאר.
אפשר תמיד גם לאסוף בונגות ודה-סילבות לעיבוי הסגל, כמו גם הרננגומזים שלא לוקחים הרבה שכר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Yinon Yavor

נבחרת אירופה היו מנגבים

דה שוט
16/09/2025 11:48:51

תודה מנחם,
לגבי שרודר – חייב להעמיד דברים על דיוקם.
אני יודע שכולם בבלוג החי עפו עליו ועל הווינריות שלו ועל כך ש-"השתלט על המשחק" – אז לצערי יש כאן מקרה חמור של רפות-הבנה.
שרודר היה נוראי בגמר – איבד המון כדורים, לא תקף את הסל, היה צל של עצמו במשך 38 דקות, לא מסר טוב ולא ניהל כלום. אני לא מבין איזה משחק כולם ראו. מי שהחזיק את גרמניה עם הראש מעל המים היו ואגנר במחצית ראשונה מעולה, ובונגה במשחק מעולה לכל אורכו. הוא קלע מעולה מהשלוש, חדר מצויין, שמר היטב והיה חזק על הקרשים. הוא גם כמעט שלא טעה כל המשחק.
בקלאץ' השלשות של בונגה ושל אובסט ותייס הצילו את גרמניה בנקודה שבה נראה שתורכיה גומרת את המשחק (6 הפרש ברגעים קריטיים בסוף). שרודר איבד בקלאץ' ומסר לא טוב לרגליים של בונגה שהציל אותו. ואז הוא קלע פוקס בשמאל על הקרש ועוד איזה ג'אמפר לא חינני – וכולם התחילו בזמירות על שחקן-על. שלא לדבר על זה שלארקין פירפר אותו כל המשחק.
אז לא, לדעתי הוא לא אנדרייטד. ב-נ.ב.א הוא אחד מיני רבים, עם המגבלות הידועות שכבר הצביעו עליהן כאן (לא מאוד חזק, קטן, קליעה חשודה). מה שכן – הוא נתן אליפות מצויינת ולמעט משחק הגמר – היה השחקן המוביל של גרמניה האלופה-בצדק. את זה אי אפשר לקחת ממנו.

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי דה שוט
NBA בדם
16/09/2025 12:38:42
הגב ל  דה שוט

מסכים שבגמר הוא היה רחוק מהיכולת והדומיננטיות של האליפות כולה (שעליה אני משבח אותו ולא על משחק הגמר הספציפי)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

זה מה שאמרנו, בגמר הוא בהחלט היה חלשבnba הוא טוב משליש מהרכזים הפותחים בליגה. זה מספיק טוב.
מעדיף אותו היום בכל רגע על "כוכבים" כמו למאלו דמיאן והארדן וכל אלה שסתם עומדים ומעיפים שלשות בפוזה של כוכבים…

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
עגל
16/09/2025 13:51:15

לאמלו טוב ממנו בהכל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  עגל

לא. למאלו לא שומר, לא מנצח, לא מנהיג, לא מדרבן, סתם עושה פוזות של "כוכב"…
לוקח את שרודר עליו בכל יום

דה שוט
16/09/2025 15:33:16

דמיאן והארדן עדיפים עליו בהרבה, בטח לפני כמה שנים. את לאמלו אני לא אוהב, הוא אנוכי ומרוכז בעצמו, משתולל והזריקה שלו לא יפה. אבל עדיין – כמו שעגל אמר כאן לטה – הוא עולה על שרודר כמעט בהכל. היתרון הגדול שלו הוא דווקא באתלטיות. מה שכן – הוא פצוע חצי מהזמן אז בחישוב הכללי אולי שרודר עדיף. לשרודר יש באנ בי איי בעייה פיזית. הוא קטן מדי.

עגל
16/09/2025 19:00:31
הגב ל  דה שוט

אחי פשוט תגיד שהזריקה שלו מכוערת וזהו 🙂

דה שוט
16/09/2025 19:19:54
הגב ל  עגל

חחחחחחח לא נעים להגיד… אבל גם זה 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

דמיאן והארדן של פעם כן בהחלט.
של היום? שרדר כמה רמות מעל.
היום הם קוריוז לניפוח סטט שיפוטי אם היית מביא אותם לטורניר באירופה (לא בפיבא nba קטאר) היו עם 5 נק ב30 אחוז מהשדה ומבטים לשופטים הם בקושי זזים במיוחד הארדן.

רן הנרגן
16/09/2025 12:11:14

מה שיש לי לומר על שרודר זה שלמרות חיבתי אליו הוא הנחיל לי השנה אכזבה גדולה. ג"ס העבירה אותו אליה תמורת מלטון שנפצע בתקווה שהוא יספק לה מחליף ראוי לשמו לקרי. הוא קיבל הרבה דקות משחק ובכל זאת לא הצליח לספק את הסחורה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  רן הנרגן

שוב הוא לא מתאים לרוץ סביב קרי ולהעיף שלשות. 0 התאמה לגס למרות שמאמן טוב היה מוציא ממנו המון

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
רן הנרגן
16/09/2025 13:51:55

זה לא שבדקות ללא קרי הוא שיחק טוב יותר. גם הקליעה שלו, דבר שאצל שחקנים טובים משתפר כשמשחקים עם קרי לא היתה בכיון.

אהרון שדה
16/09/2025 12:43:39

יש הבדל בין החוקים ובעיקר בסגנון .
מה שכן שרודר נכנס לרשימה מכובדת עם בלוב דליפאג'יץ
קוקוץ פטרוביץ ופאו גאסול
שכולם היו אם וי פי יורובסקט ומנדו באסקט.

אגב דני אבדיה נבחר לחמישייה השנייה בטורניר עם לויד אוסמן מרקאנן וניקולה יוקיץ הגדול

אהרון שדה
16/09/2025 12:47:18

שחקני הנבחרות הטובים ביותר בדורנו
ספרד פאו גאסול

ארה"ב דוראנט ואנתוני

רן הנרגן
16/09/2025 17:51:55

הקיץ של קמינגה – עידכון:
ברוקלין נטס סיכמה עם אטלנה שקובי בפקין על 4.5 המיליונים שיש לו בחוזה עוברים אליה. ככל הנראה המנגר שם חתם על תוכנית ריאליטי חדשה – מי יהיה הפוינט גארד שלי.
למה זה מענין אותי? כי ברוקלין כידוע לכולם היא היתה היחידה שיכולה לשים לקמינגה הצעת חוזה מעל לסכום שג"ס השאירה עבור קמינגה. קצת קשה לראות בבירור מה ס"כ ההתחיבויות שלה כי עם בפקין היא תחזיק ב 19 חוזים, אבל 4 מהם אינם מובטחים. שורה תחתונה, אחרי בפקין לנטס ישארו רק 20 מיליון מתחת לתקרת השכר אותם היא יכולה להציע לקמינגה. זה למעשה מאפשר לג"ס להחתים בימים הקרובים את הורפורד ומילטון ולהשאיר את GP2 וקרי ליתר בטחון בינתיים ללא חוזה.

אור
אור
16/09/2025 21:47:57
הגב ל  רן הנרגן

אטלנה שקובי בפקין

comment image

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

נשמע כמו שם של חטיף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עכשיו אני מבין מי היה הקטארי בטקס כנשיא פיבא חחח הוא האיש שמקים מאחורי הקלעים את ליגת nba פיבא קטאר עבור סילבר.
קבוצות לונדון ומנצסטר יהיו בליגה הזאת שסילבר רוצה מימון קטארי דרך סיטי כדורגל.
אולי הקטארי יקים חברה לנטיעות עצים וסביבה ירוקה שסילבר יהיה הפרזנטור שלה על מנת לקדם דאגה לאקלים תחת הסלוגן דואגים לעתיד ירוק (לא התכוונו לדולרים ירוקים חלילה)

נערך לאחרונה 1 חודש לפני על ידי יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Yinon Yavor
16/09/2025 23:58:47

יש סעיף no show?
😀