הדבר שזכור לי ביותר מהמשחק היה איזה עתונאי ישראלי מכוער (כל עתונאי ישראל מכוערים, ובראשם הבהמה רון קופמן!) שמיהר לשאול את לברון את 'שאלת המיליון':
-מה דעתך על המאמן החדש שלך דייויד בלאט?
עכשיו, אני לא יודע בדיוק מי היה העתונאי כי אני לא מכיר אותם, אבל אם הוא יכתוב כל דבר אחר ממה שאני כותב עכשיו, אז הוא משקר. אם יכתוב שלברון הילל את דייויד בלאט או הילל את הצורה בה התחיל לאמן – זה בלוף. כל מה שלברון ענה, מילה במילה, היה:
 

"עדיין אין לי דיעה. אני מכיר אותו רק שבועיים!"

כל דבר אחר שייכתב (אם ייכתב) היום בעתוני ישראל יהיה שקר. כמובן שאיני יודע מה לברון אמר אח"כ בחדר ההלבשה – אם בכלל – אבל מה שהטיווי הראה היה לברון די רציני, לא מתלהב, עונה בשקט את התשובה ההגיונית היחידה.

הקאבס ניצחה את קבוצת בלאט לשעבר 80-107 סמשחק פתיחת מחנה האימונים טיפוסי ביותר: בלי הרבה מהומה ובלי הרבה הפתעות. החמישייה שעלתה היתה קיירי, ווייטרס, לברון, לאב, וטריסטן ת'ומפסון. גם כאן לא היתה הפתעה. מכבי עלתה עם סמית', פניני, מריק, היינס, ופרגו. בהמשך הוכנס לנסברגר שהפך לשחקן הטוב והמסוכן ביותר במכבי.

ההבדלים מורגשים בכל דבר. לאלופת אירופה אין את הטלנט של קבוצת NBA, והמשחק הסתיים בהפרש המצופה. האם הקאבס יכולה היתה לנצח גם ב-60? אני מאמין שכן, אילו שיחקו ברצינות מחלטת ועם הקבוצה החזקה ביותר.

אבל העיקר שמכבי לא השפילה את עצמה בשום שלב, והיו אפילו רגעים בהם התקפתה עשתה קצת בילבולים ובעיות להגנת הקאבס.

לברון שיחק 19 דקות, קלע 12 נק', 4 ריב', ו-4 אסיסטים. היה רגע בו לברון מסר לקווין לאב לשלשה, והיה ברור שהיה זה תרגיל חדש שלימד המאמן החדש. זה היה 'הדבר האירופאי' היחיד במשחק הקאבס. לברון ישב בחוץ כמעט כל המחצית השנייה.

היה ברטר שבלאט מנסה חמישיות שונות, מנסה את לברון עם קיירי אירוינג, מנסה את לברון ללא קיירי אירוינג, ומנסה את אירוינג ללא לברון. יהיה למאמן את הלוקסוס הזה כל העונה.

ההגנה של הקאבס צימצמה את מכבי ל-32% מהפארקט ו-25% מה-3. הקשת כמובן רחוקה כמעט במטר מהקשת ביד אליהו, אבל מספיק משחקני מכבי שיחקו על הקשת הזאת.

אנדרסון ורג'או, מייק מילר, ושון מריון קיבלו דקות רציניות מהספבל, ומת'יו דלוודובה קיבל דקות רציניות כבק-אפ לפוינט גארד. וורג'או (15 ריב'), ת'ומפסון (13) ולאב (11) לקחו לבדם 39 ריבאונדים. הריבאונדים הללו איפשרו טרנזישיון גיים, והקאבס קלעו די בקלות.

מחר (היום) הקאבס טסים לבראזיל שם ישחקו נגד מיאמי היט בשבת.

אחרי המשחק בלאט ביקש סליחה מהטיווי ואמר שעליו לשוחח עם העתונאים הישראליים בשפה שאנחנו לא מבינים כאן – עברית!