
יורובאסקט 2025 / עמיחי קטן
היום יתקיימו משחקי המחזור הרביעי של בתים ג' ו-ד', ובין היתר המשחק של ישראל נגד בלגיה שיקבל פריוויו נפרד.
בית ג':
15:00 יוון (3- 0) – בוסניה (1- 2):
היוונים ממשיכים בחיים הקלים שלהם בבית ג', ושלשום הם קיבלו בחזרה את יאניס, שיחקו נגד גאורגיה בהרכב חסר ופירקו להם את הצורה עם ניצחון 94- 53 שהבטיח להם את המקום בשמינית. יאניס אדטוקומבו שיחק 25 דקות, בהן הוא קלע 27 נקודות ב-9/11 מהשדה ו-8/13 מהקו, ואת הדקות שלו היוונים ניצחו בהפרש של 45. זה המשחק השמיני ברציפות שלו עם 25 נקודות ומעלה ביורובאסקט, הרצף השני באורכו בכל הזמנים, אבל השיא לא יישבר לפני 2029, כי לניקוס גאליס היה רצף של 19 משחקים כאלה. בצד הבוסני, הם פתחו עם ניצחון קל על קפריסין, אבל הפסידו לספרד ואיטליה, והמשחק הזה משמעותי עבורם למאבקי המיקום אם הם ינצחו את גאורגיה, אבל המשחק הבא הוא המשמעותי ובו ניצחון משמעותו העפלה והפסד משמעותה הדחה.
18:15 גאורגיה (1- 2) – קפריסין (0- 3):
גאורגיה פתחו את האליפות עם ניצחון מרשים על ספרד, אבל הפסידו לאיטליה ונתנו מנוחה לביטדזה בתבוסה נגד יוון, כך שהם מגיעים למשחק הקל יותר מבחינתם במאזן שלילי, וגם אם הם ינצחו כאן הם יצטרכו לנצח את בוסניה כדי להעפיל, או לפחות לקוות לניצחון של איטליה על ספרד ולא להפסיד לבוסניה בהפרש של 18 ומעלה. קפריסין יקוו לסיים את האליפות עם יכולת טובה ותוצאות מכובדת, ונגד גאורגיה יש להם כנראה סיכוי טוב יותר לזה מאשר נגד איטליה במחזור האחרון. מבחינה מתמטית, השיטה בנויה באופן כזה שיש לכל נבחרת עדיין סיכוי מסוים אחרי 3 משחקים, ויש להם אפילו סיכוי מתמטי לסיים במקום השלישי בבית, אבל אפילו ניצחון אחד של קפריסין יהיה הפתעה עצומה.
21:30 איטליה (2- 1) – ספרד (2- 1):
איטליה זכו פעמיים ביורובאסקט, ב-1983 ו-1999, ובשני המקרים הם ניצחו את ספרד בגמר. הפעם מדובר ב-2 נבחרות שפתחו עם הפסד והמשיכו עם 2 ניצחונות רצופים, אבל במקרה של איטליה ההפסד הצמוד ליוון התקבל בהבנה ונענה בניצחונות על גאורגיה ובוסניה, כולל שיא איטלקי ביורובאסקט של 39 נקודות של פונטקיו נגד בוסניה. בשמינית הגמר הם יהיו כמעט בוודאות וניצחון כאן גם יבטיח להם את המקום השני לפחות, וזה עוד בלי להזכיר שהם יפגשו את קפריסין במחזור האחרון. מבחינת האלופה המכהנת מספרד, ההפסד לגאורגיה היה מדאיג והם יסיימו נגד יוון, ועדיין ספרד תהיה בשמינית הגמר בסבירות מאוד גבוהה, גם אם נניח שהם יפסידו את שני המשחקים האחרונים נגד איטליה ויוון, כי התרחיש היחיד בו הם יודחו כולל ניצחונות של בוסניה על יוון וגאורגיה, וגם ניצחון של גאורגיה על קפריסין שזה די מתבקש.
בית ד':
18:00 סלובניה (1- 2) – איסלנד (0- 3):
דף הסטטיסטיקה האישית של לוקה דונצ'יץ' ממשיך להיות אבסורדי למדי, והממוצע שלו באליפות עד כה הוא 33 נקודות, 7.3 ריבאונדים, 9.7 אסיסטים ו-3.3 חטיפות, אבל מבחינה קבוצתית הם ספגו 105 נקודות נגד פולין ו-103 נגד צרפת ומצאו את עצמם עם 2 הפסדים. דווקא במשחק נגד בלגיה, בו הקליעה של לוקה הייתה פחות טובה, הוא הצליח לעשות טריפל-דאבל ולהוביל את אלופת 2017 לניצחון נוח יחסית עם הגנה הרבה יותר טובה. בצד של איסלנד, זה התחיל בהופעה מכובדת נגד ישראל אבל בלי לאיים על הניצחון, המשיך ביתרון קטן על בלגיה בסוף הרבע השלישי לפני הבריחה הבלגית ושלשום הם כבר הובילו 73- 70 על פולין לפני שהגיעה ריצת 11- 0 של השופטים של ג'ורדן לויד בדקות הסיום. כלומר, יש מגמת שיפור, ויש עדיין סיכוי מתמטי אפילו לשמינית גמר, אבל עדיין לא סביר שזה יספיק לניצחון באליפות הזאת, לא נגד סלובניה ודונצ'יץ' ולא נגד צרפת ביום חמישי.
21:30 פולין (3- 0) – צרפת (2- 1):
קרב הצמרת הלוהט של בית ד' בין הקבוצה עם השחקנים הכי טובים לקבוצה שניצחה 3 משחקים צמודים בעזרת ג'ורדן לויד, ביתיות ושופטים, לא בהכרח בסדר הזה. ההתקפה של פולין נוטרלה לגמרי על ידי ישראל, ההגנה שלה נוטרלה לגמרי על ידי לוקה וסלובניה ונגד איסלנד הם שיחקו רע באופן כללי, אבל תמיד היה להם את המינימום הנדרש לניצחון, והם במאזן מושלם והבטיחו את מקומם בשמינית הגמר, שם לא יהיה להם ביתיות, כך שאולי גם השיפוט יהיה הוגן יותר (אני מדבר על זה הרבה, וזה לא במקרה, כי זה היה גורם משמעותי בכל אחד מהניצחונות שלהם). צרפת מגיעים אחרי ההפסד לישראל, שספק אם פגע בסיכוי שלהם להעפיל לשלב הבא כי ניצחון על איסלנד יספיק כדי להבטיח אותו, או ניצחון כאן, אבל כן הראה כל מיני בעיות שיש לצרפתים בסגל החסר הנוכחי, מעבר להישג המשמעותי של בחורינו הטובים. ניצחון פולני יבטיח להם את הפסגה, ואילו ניצחון צרפתי יקרב אותנו למחזור סיום מעניין מאוד ביום חמישי.
אופניים / דוד "פאקו" סעדה
הוואלטה א אספניה – קטע 10
קטע 9 מלפני יום המנוחה היה קטע עם סיום בטיפוס. בחזית קיבלנו קבוצה של חמישה בורחים, שהמוכר שבהם הוא מיכל קביאטקובסקי הוותיק, שנתפסו לפני הטיפוס המסיים. מכאן לא עבר יותר מדי זמן לפני שקיבלנו את האקשן האמיתי מקבוצת ה-GC, וזאת כאשר הפייבוריט לזכייה במירוץ, יונאס וינגגור, השתגר קדימה בעזרת חברו מתיאו יורגנסון. היחיד בתחילה שהצליח להיצמד לדני היה ג'וליו צ'יקונה, אך הוא נשבר לאחר זמן לא רב, ונתפס ע"י חבורת ה-GC. בהמשך ראינו את ז'ואאו אלמיידה, טום פידקוק ופליקס גאל מנסים לרדוף אחר וינגגור, כשגאל בהמשך לא מצליח להחזיק מעמד עם השניים שאיתו, אך על וינגו זה לא עשה כלל רושם, והוא המשיך קדימה עד שחצה את הקו ראשון בפער של 24 שניות מהצמד. לדני זהו הניצחון השני במירוץ. מאחוריו פידקוק הצליח להקדים את אלמיידה במאבק על המקום השני, ובשארית הדבוקה שהגיעה אחר גאל הצליח לשרוד גם המוביל במירוץ, טורסטן טריין. היות והנורבגי הצליח להגיע בהפרש קטן מהפער שהיה לו מוינגגור לפני הקטע, הוא נותר עוד יום בחלוצה האדומה, כשאחריו וינגגור (37+), אלמיידה (1:15+), פידקוק (1:35+), גאל (2:14+), צ'יקונה (2:42+), פורטונאטו (2:47+), יורגנסון (2:49+), הינדלי ופליצארי (2:53+).
קטע 10, שיסתיים בשמורת לארה בלגואה שבפירנאים, מזכיר במעט את קודמו מבחינת התוואי: גם כאן יש לנו טיפוס מסיים המגיע לאחר קטע שהוא ברובו גבעי. הפעם הטיפוס המסיים מעט יותר קשה מקודמו, כאשר רובו בשיפועים של 6-8 אחוזים. העובדה שהרוכבים מגיעים לכאן אחר יום מנוחה, בתוספת העובדה ששני הקטעים הבאים מיועדים לבריחות, מרמזות יחדיו שהסיכוי הסביר יותר הוא שגם הפעם נקבל קרב בסיום בין חברי ה-GC, עם אולי עוד תצוגת עליונות של יונאס וינגגור. ניתן לצפות ביורוספורט, בלינק הזה או בלינק הזה ב-14:10.


החדשות המעניינות מיום החופש אתמול הן שחואן איוסו וקבוצת האמירויות הסכימו על התרת החוזה של הספרדי בקבוצה (במקור עד 2028). לא חושב שזה מפתיע אף אחד.
Movistar here we come…
A match made in hell
There is a Mas of evidence for that…
בתכלס הם כמובן מועמדים בכירים לקחת אותו, אבל יש לא מעט קבוצות אחרות עם כיסים עמוקים שיכולות לקחת אותו – אינאוס, בחריין, אסטנה, לידל-טרק (למרות שבמקרה שלהם זאת תהיה טעות היסטרית בעיניי).
מהמר שהוא לא חותם שם. יש מספיק קבוצות שיתנו לו תמיכה יותר טובה עם ניהול פחות כושל.
הרגתם
אהם. אהם. אהם!!
https://hoops.co.il/?p=342429#comments
ר' תגובתי משעה 22:21:14
נראה אם תשימי את הלינק הנכון…
אין לי מושג למה זה לא עובד 🙁 אבל כשפותחים בחלון נפרד זה כן. בכל מקרה התאריך היה ה27.5 בימי עקיצות הדבורים העליזים של הג'ירו
ויסמה מכחישים קשר.
חחח, יפה…
כמו שאמרתי – לדעתי הוא לא אדיוט… וזה לא יקרה בסוף
הוא לא אידיוט, אבל השיקול מספר אחד שלו זה להגיע לקבוצה שבה יהיה ברור שהוא יהיה המלך. כמה זה יאפיל על שיקול הדעת שלו זאת השאלה.
זה יהיה נכון בכל הקבוצות שציינת.
תודה
חשוב לעדכן במקרה של איוסו גם העצות שלי לא היו מסייעות לו לרדת מפער של 4:10.
תודה רבה לדוד ועמיחי.
בתכלס זה אחד שבאמת צריך בעיקר מישהו שייתן לו עצות טובות.
בס"ד
תודה רבה
תודה רבה פאקו.
לצערי הרב נבצר ממני לעקוב כפי שהייתי רוצה ואני ניזונה בעיקר מההיילייטים שעולים ליוטיוב כמה שעות אחרי סיום השלב (עד כמה הפרידה מיורוספורט תטלטל את חיי אני אגלה באמת רק כשתתחיל עונת קפיצות הסקי :'( ).
בכל מקרה, אם הצלחתי לקלוט נכון, אז מעבר לכך שעד כה וינגו כצפוי מראה עליונות (וכדרכו עושה זאת בצורה מחושבת וזהירה), אז גם ברמה הקבוצתית – כצפוי – בוויסמה משרתים את המוביל שלהם בעוד ביו.איי.אי סייעניו של אלמיידה עסוקים בעיקר בלצאת לבריחות ולזכות בניצחונות אישיים (או להסתער בטירוף קדימה כדי לזכות ב.. מקום 4 נראה לי? כשמדובר בסולר). שיהיה לו בהצלחה.
ומעניין לראות שפידקוק בינתיים מחזיק מעמד בצמרת הגבוהה. האם זה יהיה גראנד טור ראשון שהוא ידבר בו חזק בג'י.סי? האמת שקשה לי להאמין, אבל זה יתגלה בקרוב.
צריך לקחת את כל מה שאמרת בהקשר של מה שהיה במירוץ מבחינת תוואי, ומה נותר. עד עכשיו לא היה מדובר בתוואי קשה מדי, והטירוף האמיתי עוד לפנינו (וזה באמת טירוף). בגלל זה אלמיידה כנראה היה צריך פחות עזרה, ומאמין שיקבל אותה יותר בהמשך (איוסו מבחינתי לא נכלל בשום חישוב). בגלל זה גם ההופעה של פידקוק בעיניי היא זמנית, ובעיניי אפילו טופ 10 תהיה הצלחה אדירה עבורו.
תודה רבה.
השלב הראשון באליפות אירופה אותי מאכזב ברמות קשות.אין משחקים מעניינים ,בלואו אוטים כמעט כל משחק שקבוצה טובה משחקת.צריכים לצמצם את הקבוצות ולעורר יותר עניין
מה הולך יניב?
מסכים איתך לגמרי. אין באירופה 24 נבחרות כדורסל ברמה סבירה לאליפות. בניגוד לכדורגל, שהוא ענף מרכזי בהרבה (למרות שגם שם הייתי מעדיף 16).
סתם עומס מיותר.
מעבר לזה, מה יעשה צביקה שרף בלי טורניר ההזדמנות האחרונה?!
הכל טוב.מה איתך? הרבה זמן…
צודק לגמרי לגבי צביקה שרף 🙂
גם אני מרגיש ככה, אבל אנחנו יודעים את זה כבר שנים…
צריך לחזור שני עשורים אחורה.
אני נגד. פתיחת השורות הזאת משדרגת נבחרות ומדינות בטווח הארוך, וגם ככה מהשמינית והלאה תקבל משחקים מעניינים
במה היא משדרגת אותם?
חצי מהמשחקים פשוט מיותרים, זה הורס את השלב המוקדם.
זה לא רק זה.
מעבר לעומס הברור של שחקני נבא, גם העומס במפעלים האירופאית הבכירים גבר משמעותית, הן מבחינת כמות המשחקים והן מבחינת האינטנסיביות.
יש פה תוספת של 50% בכמות המשחקים בדרך לתואר.
מבחינתי, תוריד בכיף חלק מהעומס במהלך העונה. ההבדל בין טורניר של 6 משחקים לטורניר של 9 משחקים לא מצדיק את זה לדעתי
אוהו כמה הייתי מפחית את העומס במהלך העונה אם זה היה תלוי בי. אגב, לכדורגל עוד יותר מאשר לכדורסל.
תחשוב עוד מה הם עשו לנו עם המונדיאל..בכלל המשחקים פה יראו לנו כמו גמרים
יש מעט מאוד נבחרות שהן לא ברמה, ובסוף נבחרות כמו גרמניה ויוון יכולות להביס גם נבחרות טופ 10 ביום נתון
יש אחת בכל בית והיה שווה להעיף עוד ארבע נבחרות שברמה נמוכה מספיק כדי לקבל תחרות שכל משחק כמעט מעניין. ככה זה היה פעם והטורנירים היו יותר טובים.
הטורנירים כללו פחות תבוסות, אבל גם פחות משחקים מעניינים. הייתי אמנם קצת צעיר, אבל אני זוכר היטב את הימים של 16 נבחרות וטורניר שפשוט נגמר מהר מדי
אפשר לבנות פורמט שגם יסתדר מבחינת מספר משחקים.
אני בכלל לא רואה צורך בשינוי, למרות שאני יודע ש-17 מתוך 42 המשחקים עד כה הסתיימו בהפרש של 20 ומעלה. זה שגרמניה ניצחו ב-19 הפרש את ליטא ו-20+ בכל היתר לא היה נמנע אם היו פחות נבחרות
לך לא מפריע כדורסל ירוד ולא מעניין – לי כן.
אני מעדיף את זה ככה ולא פורמט קצר יותר שיוביל לפחות משחקים כאלה אבל גם פחות עניין
שוב את הפורמט אפשר לסדר, אין שום סיבה להתפשר על רמה בשביל זה.
הסיבה היא לאפשר גם לאוהדים הבלגים והאסטונים להנות מהאליפות. אולי 24 זה יותר מדי, אבל אפשר שיהיו 20.
בלגיה בלי חיסורים היא נבחרת לגיטימית. כך גם קרואטיה שלא נמצאת כאן, וגם אסטוניה. אפשר לוותר על קפריסין ובריטניה בוודאות, ואחת/שתיים מתוך איסלנד/צכיה/פורטוגל. מעבר לכך זו אליפות לגיטימית.
צריך לזכור שבעידן השלשות קל יותר לבנות יתרון מהר מאוד (וגם קל יותר לסגור אותו) – ולדעתי (אין לי נתונים) – ההפרש של משחק ממוצע בליגות עצמן גדל עם השנים.
קפריסין ובריטניה היחידות שלא לגיטימיות מבחינה מקצועית, וצריך לתת גם למדינות כמו קפריסין לארח. זה משאיר אותנו עם נבחרת אחת בעייתית והפרשים גבוהים שהיו קורים בכל מקרה במשחקים אחרים
מתחבר למה שיניב כתב, כאילו לפי הזמנה:
שני המשחקים המשמעותיים היום (למי שלא ישראלי…) הם האחרונים.
לגבי היורובאסקט, הייתי מחפש דרך לצמצם מספר נבחרות ולהוסיף שני משחקים לכל קבוצה בשלב המוקדם ע"ח משחק אחד בשמינית הגמר
משהו כמו 16 קבוצות סה"כ, שני בתים של 8, השתיים הראשונות עולות ישר לרבע וארבע הבאות בכל בית משחקות בהצלבה מול הבית השני על 4 הכרטיסים הנותרים לרבע (או אם מתעקשים 3 הראשונות עולות מכל בית והשתיים הבאות בהצלבה על שני הכרטיסים הנותרים)
מי צריך שמינית?
2 בתים של שמונה 4 הראשונות עולות לרבע.
בתים של 8 יגרמו לכך שמשלב מסוים יהיו קבוצות ללא סיכוי ממשי להעפיל ואז יהיו להן 3-4 משחקים שלא מעניינים אותן. זה בעיה.
20 נבחרות מאפשר בתים של 5 קבוצות, וככה אפשר לתת מנוחה תוך כדי טורניר בלי לעצור את המשחקים בבית. כל פעם קבוצה אחרת לא תשחק ותנוח. שתי הראשונות ברבע הגמר (או 3 הראשונות בשמינית) וזהו
אחד הדברים הגרועים בטורניר זה משחק בין קבוצה שנחה לקבוצה שלאו. אני לא אוהב את זה. לפעמים ביורו (רגל) יוצא משחק בין נבחרת שנחה שבוע לאחת שנחה 3 ימים וזה לא הוגן. מזכיר את טורניר ההזדמנות האחרונה שכולם התפללו להיות הנבחרת שנחה באמצע.
הקבוצה שנחה ראשונה נפגעת (וגם זו שאחרונה, אא"כ היא מעפילה בקלות לשמינית, ואז זה יכול לסייע לה).
עדיף כבר שלושה בתים של 6
תשובה לשניכם ולמתן, עם הפורמט שלי אתה רוצה לעלות ישירות לרבע ובדירוג הכי גבוה ולא לנוח, והשאר ייאבקו על מיקום גבוה ב"וויילד קארד" כדי להצטלב עם יריבה פחות טובה מהבית השני, ואילו שתי האחרונות בכל בית מודחות
גם לא צריך יותר מ-16 נבחרות, בשביל זה יש את טורניר המוקדמות
לא לנוח הכוונה תוך כדי שלב הבתים
מחילה, אבל אני לא מבין למה לסבך את החיים (עונה לא רק אלא, אלא לכולם).
4 בתים של 4. 2 עולות לרבע, הצטלבות 1-2 בחצי המנוגד של הלוח (מפגש אפשרי אחרי בתים רק בגמר).
אני באמת לא חושב שצריך יותר מזה.
אפשר, לדעתי זה יוצר פחות עניין ו-4 בתים של 4 יהיו לדעתי לא שוויוניים
אין משהו מעניין באופניים?
יש…
ויין וקסטריו מקדימה. מאחורה אלמיידה מנסה לאתגר את וינגו ושאר הפלוטון.
ועכשיו ויין בדרך לניצחון
אלמיידה תוקף
וריקיטלו נצמד לחבורת וינגו את אלמיידה כשפליזארי לפחות רגעית נושר
הרגע חלף…
ויסמה אשכרה מנסים להאט את חבורת ה-GC כדי לאפשר לחולצה האדומה לצמצם…
עוד ניצחון לאמירויות. וופ טי דו.
אתה עושה לי איינר רוביו?
ושמישהו יוריד לו את השפם המטופש כשהוא ישן או משהו.
בטח איוסו ימרח אותם במשחת שיניים עכשיו.
ויין לוקח, קסטריו קצת יותר מחצי דקה מאחור. חבורת ה-GC קצת יותר מדקה מאחור. וינגו למרות ה"מאמצים" יחזור לאדום.
מי שתכנן את התוואי של הוולטה צריך להיות מפוטר
כי?
הסמי עליות האלה מעצבנות ברמות. שלב אחד בסדר. כבר כמה שלבים שזה לא פה ולא שם.
די נו אפשר לחשוב שזו הוואלטה הראשונה שלך.
חכה ליום שישי והלאה ואז תדבר.
זהו שהיה צריך לחכות עד אז. בסדר נחכה.
הקבוצה אגב עושה מירוץ לא רע בכלל. אמנם עוד אין ניצחון אבל גם זה יכול להגיע. יש סיכוי גם ללבנה וגם לירוקה
מתיו נכנס לטופ טן, ואיך שהוא נראה כרגע, אם לא יאבד את הפלוטון באיזה אשלון הוא צפוי להישאר שם
מחר יום מאתגר ונראה איפה הוא יהיה אחרי הר הכאב.
שלא יפגוש בדרך הר אנושי של מפגינים