A Kosher Hot Dog: רוחות של שינוי / ארז שץ ויוני לב ארי

A Kosher Hot Dog: רוחות של שינוי / ארז שץ ויוני לב ארי

A Kosher Hot Dog: רוחות של שינוי / ארז שץ ויוני לב ארי

כ-35 משחקים נותרו עד לסיום העונה הסדירה. משמע – אנחנו במה שמוגדר "היישורת האחרונה". אז את פרק מספר 251 של A Kosher Hot Dog, פודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל, פתחנו בתמונת מצב הבתים. מי כבר די בטוח בפנים, מי בחוץ, ומה מצב המתנדנדות, שבסוף יותר מעניינות מכל קבוצה אחרת.

מכאן עברנו לדיון סביב נושא שעלה על האג'נדה בזמן האחרון – שינוי מבנה הליגה. האם הקומישינר רוב מנפריד יצרף שתי קבוצות חדשות? מתי זה יקרה? מהיכן הן יגיעו? ומה זה אומר על כל מבנה הליגה לאחר השינוי? לא שאנחנו באמת יודעים, אבל מה אכפת לנו לקשקש? ומשם עברנו למשימה השבועית, כשהפעם ארז נשלח לראיין, בסיוע ה-AI, שחקן שכבר לא איתנו. תחזיקו חזק. מי ניתק לו בפרצוף, ואת מי הוא באמת ראיין?

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
25/08/2025 15:29:40

תודה. נהניתי כל זמן שהקשבתי עם קפה הבוקר. חבל שאטלנטה התעוררה מאוחר מדי

מנחם לס
25/08/2025 15:30:24

אתמול נצחון על המטס במשחק מעולה!

שחר דלאל
26/08/2025 17:38:27

כרגיל מנפרד עושה הכל כדי לאבד את "המהות" של המשחק.
קודם במהלך שקיצץ 50~ קבוצות מיינור, העקירה של האייס' ללאס וגאס, ועכשיו עם שינוי מבנה הליגות.
זה לא שהוא אמר שזה יקרה, אבל אם הדיווחים על ביטול הליגות והמעבר לחלוקה איזורית נכונים, זאת תהיה מכה אנושה לMLB ולצופים "הקזואלים" של הליגה, בטח לפני קבלת חוזה שידור חדש בעוד 3 שנים.
.
ולגבי האקספנשן – מסתמן שהליגה הולכת שוב על ערים שישימו הכי הרבה כסף, במקום לחשוב על מקומות שייתנו הרבה יותר ערך לליגה. אני מסכים שחייבת להיות עיר מערבית אחת (מבחינתי עדיף בפורטלנד מאשר בסולט לייק, אבל זה לא באמת משנה), אבל לשים קבוצה בשארלוט/ נאשוויל/ אורלנדו במקום באומהה או לואיוויל זאת טעות חמורה, ששוב לוקחת את הנשמה של המשחק ומוכרת אותה לכל המרבה במחיר…

ארז
26/08/2025 19:42:27

תשמע, אני מבין את מה שאתה אומר, אבל מצד שני, זה לא שיש ברירה. הקיצוץ של קבוצות המיינורס בא כי שחקנים שיחקו שם בהתנדבות או בשכר רעב, והליגה והאיגוד לא יכלו לתמוך בכל כך הרבה קבוצות, אז חתכו. זה לא פוגע במהות של בייסבול מקומי, זה רק מחייב את המועדונים האינדיפנדנט להביא קהל, אם אין קהל, אין בייסבול, וזה הרי המהות של המשחק, לא שבכוח תהיה קבוצת בייסבול בדביוק לעיני שישה צופים, ושוב להזכיר, הMLB לא סגר את המועדונים, רק הפסיק את התמיכה בהם.

עכשיו לארגון מחדש, אני לא מבין למה זו תהיה מכה אנושה לצופים הקז׳ואל? מה משנה לצופה שסתם בא לו לראות בייסבול מה הרכב הליגה והדיוויזיה? מה מפריע לו אם המועדון היה בNL WEst ועכשיו הוא בAL Central? איך זה אמור להפריע לו? אם כבר להפך, ארגון מחדש לפי מזרח מערב צריך להביא יותר צופים מאחר ויהיו יותר משחקים איזוריים מול קבוצות שחולקות שוק.

וגם מה אתה רוצה ממנפרד, שאני לא חסיד גדול שלו, אבל מה הוא קשור לפיאסקו באוקלנד? פעם ראשונה שמועדון עובר עיר? האת׳לטיקס עברו בשנות החמישים מפילדלפיה לקנזס סיטי ובשנות השישים לאוקלנד, זה לא המצאה של היום. מנפרד לא אשם בזה שאוקלנד שיחקו באצטדיון שגם 10,000 איש הלכו בו לאיבוד ושהבעלים קנה את הסיפור שבווגאס יהיו לו 30,000 איש על פני להקים אצטדיון נורמלי באוקלנד. זה לא אשמת מנפרד.

ואותו דבר האקספנשן. אני אהיה מאוד מאושר אם תהיה קבוצת בייסבול בלואיוויל. אבל צריך להיות ריאלים, היתה קבוצה במונטריאול, היתה קבוצה באוקלנד, דגש על ״היתה״. הסיבה שהשוק הולך לפלורידה, לטנסי, לאוקלהומה (וכמובן לחופים ולטקסס) היא שאם אתה מסתכל על הדמוגרפיה, אז לשמה היא הולכת, יש נהירה מאוד משמעותית מהרבה סיבות לאזור נאשוויל, לאוק סיטי, לטקסס וכמובן לפלורידה, והתוצאה היא גדילה משמעותית של השווקים שמה, מבחינת אנשים שיש להם רצון ויכולת להוציא כסף על בייסבול, אם זה הפנסיונרים של פלורידה שמה יש להם בחיים חוץ מלראות משחקים, או המשפחות הצעירות שממלאות את נאשוויל שרק שים להם אצטדיון שמה והם יביאו את הילדודס למגרשים.

וזה כמובן גם כסף משידורים, לא יודע אם שמת לב, אבל רשתות השידור המקומיות בעיקר קורסות ונסגרות בשנים האחרונות, לפתוח קבוצה באומהה זו התאבדות, אין שמה שוק טלוויזיוני שיכול לכסות את ההשקעה. אתה צריך את האנשים שיבואו, ואתה צריך את השוק הטלוויזיוני שיכול לממן את הקבוצות האלה, ואת זה לא תמצא לא בלואיוויל וכנראה גם לא בפורטלנד. והאמת שאולי עדיף לא ללכת לשם, בעיני מה שהורג את הבייסבול אלה מיאמי, הוויט סוקס, פיטסבורג והאת׳לטיקס, אני לא חושב שלהקים מועדון בעוד עיר קטנה יפתור את המצב.

שחר דלאל
27/08/2025 13:04:57
Reply to  ארז

לגבי המיינורס – זאת היתה דחיפה של בעלים סטייל ג'רי ריינסדורף שמבחינתם אין מקום למיינורס והם מסתכלים על הNFL בקנאה וחושבים שגם הם במקום הזה, מה שכבר לא נכון מאז שנות ה70.
המהלך שלא קיצוץ הקבוצות הגיע במקביל לבלעץ פוליטי שהעביר חוק שפוגע בשחקנים עצמם. הסכם השכר החדש במיינורס קרה למרות קיצוץ הקבוצות והחוק שעבר, לא בגללו (וזה דיון שלם שאשמח להיכנס אליו בנפרד).
.
לMLB יש ייחודיות שאין לאף ליגה אחרת, עם היסטוריה של שנים ויריבויות אורגניות. ללכת נגד ההיסטוריה ולייצר ליגה ויריבויות מלאכותיות רק בגלל קרבה גאוגרפית תרחיק צופים. אז נכון שאם אני אוהד שרוף של הפיירטס זה לא ישנה לי הרבה, אבל לרוב הצופים כנראה שכן.
יש לזה גם משמעות גדולה לגבי השידורים, אבל בתיאוריה החשיבות פחותה בגלל הסטרימינג.
.
למנפרד היתה השפעה מאוד מכרעת במעבר של הקבוצה עם הדד ליין הקשיח שהציג. הדוגמה ההפוכה היא בNFL שם הצליחו להשאיר את וושינגטון ובאפלו וגם להשיג איצטדיון חדש.
.
לגבי השווקים – בסוף הליגה רוצה צופים במשחקים. אז נכון שהרווחים לא מגיעים בעיקר ממכירת כרטיסים כמו בהוקי, אבל יש להם אחוז נכבד יותר מאשר בNFL או הNBA. בסוף לליגה עדיפה קבוצה באומהה, שתעשה סולד אאוט בכל משחקי סוף השבוע (וזה הוכח כבר בעבר, בכמעט כל הענפים) מעוד קבוצה מלאכותית בפלורידה שרוב התושבים בה עדיין אוהדים את הקאבס.
.
ורנט אחרון לגבי שארלוט – מדובר בעיר שלא תגשים את הפוטנציאל שלה ב20 השנה הקרבות לפחות. הגדילה האקספוננציאלית שלה ייצרה עיר שעדיין מנסה להבין מה היא וחוסר ההצלחה (הכל יחסי כמובן) של קבוצות הספורט שלה (פוטבול, כדורסל ומכללות) רק מדגישה שאין כרגע מקום לקבוצת מייג'ור נוספת.

ארז
28/08/2025 9:02:37

בעניין המיינורס, זה כפי שאמרת דיון אחר, אני לא חושב שההפרדה שאתה מציג בין הסכם השכר לקיצוץ נכונה, אבל אני לא פוסל את הטענה, לדעתי זה בעיני המסתכל, כמו הטיעון לגבי הNFL, מאחר ובNFL אולי הצליחו להשאיר את וושינגטון ובאפלו, אבל מנגד לא הצליחו להשאיר את קליבלנד וסן דייגו, וגם נתנו קבוצה לג'קסונוויל שבהשוואה אליה אפילו אורלנדו היא אופציה לגיטימית לעיר של ספורט, אז גם פה זה בעיני המסתכל.

הטענות לגבי ייחודיות ומסורת ואורגניות כבודן במקומן מונח, ואני חסיד גדול של מסורת בספורט, אבל מצד שני אני גם חושב שענף שלא מתקדם קדימה, במיוחד בתחרות שיש מצד שאר הענפים בארה"ב שמאוד מתקדמים כל הזמן, דינו להשאר מאחור. ולהתקדם קדימה זה להכיר בכך שיש שווקים חדשים ושהחלוקה לאמריקן ונאשיונל היא לגסי היסטורי שהיה מקום לפרק אותו לפני כמה עשורים כבר, שיש לך שווקים אדירים, כמויות צופים אדירות והכנסות עתק שהולכים כי הקבוצות בניו יורק, בשיקגו, בלוס אנג'לס ובערים אחרות לא באותה דיוויזיה. אני טוען שהקז'ואל פאנס מעניין את הסבתא שלהם (שגם היא בכלל אוהדת של קולג' פוטבול) הקרבות בין קליבלנד וקנזס סיטי, אבל אולי בדיוויזיה עם סנט לואיס וסינסינטי תוכל להעיר קצת את הצופים המנומנמים של המידווסט. ולגבי אומהה, לא יודע איפה זה הוכח ומתי, כי מעולם לא היתה שם קבוצת בייסבול, זה שכולם באים לראות את הקולג'ים או הליטל ליג שמה זה יופי, אבל זה אירוע. שים שם קבוצת מייג'ורס ובמקרה הטוב תשמע יבבות על עוד בעלים שמתעסק בעיקר בלא לשים כסף ובמקרה הרע הבעלים פשוט יעביר בעצמו את הקבוצה לאורלנדו.

ולסיום, שארלוט היא אכן בעיה, אבל שוב אני לא מסכים עם הניתוח, יש דוגמאות כמו אטלנטה ושוב, נאשוויל, לערים שכן השכילו לנצל את המקום שלהן באזור ואת הגדילה שלהן לפתח נוכחות בענפי הספורט, שארלוט היתה צריכה להיות (והיתה בתקופות מסויימות) כמו אטלנטה, אבל משומה הם מתנהלים כמו צ'רלסטון. ולקינוח, חוסר הצלחה של קבוצות בעיר לא מלמד כלום, ע"ע ניו יורק.

שחר דלאל
28/08/2025 18:00:29
Reply to  ארז

זה דיון ארוך שאולי מצריך ישיבה על בירה כדי להגיע לשורש שלו
🙂
.
לגבי שארלוט- פחות דיברתי על הצלחה מקצועית, יותר על ההצלחה המסחרית (וכן, השווי גדל, אבל פחות בגללם ויותר בגלל השווי הכולל של הליגות)

ארז
28/08/2025 20:44:19

אתה יותר ממוזמן לשטוח בפודקאסט, נשמח לשמוע את הדברים שלך!