מעורב הופס ליום שלישי: בחירה דפוקה של NBA.COM – "עשרת שחקני המערב הטובים ביותר" / מנחם לס

מעורב הופס ליום שלישי: בחירה דפוקה של NBA.COM – "עשרת שחקני המערב הטובים ביותר" / מנחם לס

1. קשה לי להאמין: NBA.COM – האתר הרשמי של ה-NBA – בחר את עשרת השחקנים הטובים ביותר בקונפרנס המערבי

מעורב הופס ליום שלישי: בחירה דפוקה של NBA.COM – "עשרת שחקני המערב הטובים ביותר" / מנחם לס

בחירה דפוקה ביותר מהרבה בחינות

Complete NBA Top 10 West Player Rankings for 2025-26 Season

אתן לכם לדסקס בתגובות מה לדעתכם דפוק בבחירה הרשמית הזאת של NBA.COM. יותר מ-'דפוק'. 'דפוקים'

The top 10 players in the West, according to NBA.com, are:

  • Nikola Jokic, Denver Nuggets
  • Shai Gilgeous-Alexander, OKC Thunder
  • Anthony Edwards, Minnesota Timberwolves
  • Luka Doncic, Los Angeles Lakers
  • Stephen Curry, Golden State Warriors
  • Anthony Davis, Dallas Mavericks
  • Kevin Durant, Houston Rockets
  • Kawhi Leonard, Los Angeles Clippers
  • LeBron James, Los Angeles Lakers
  • Victor Wembanyama, San Antonio Spurs

2. שג"א מקבל את מפתחות העיר המילטון בקנדה, ושם רחוב על שמו

שי גילגאוס-אלכסנדר מקבל את מפתחות עירו המילטון מראש העיר אנדריאה הוראס, ורחוב ראשי בעיר נקרא על שמו. הכל נעשה באיצטדיון המילטון לעיני אלפי צופים.

הוא אמר עם קבלת מפתח העיר וקריאת רחוב ראשי על שמו:

"Growing up as I traveled across the world, to countless states, cities and countries, people always asked where I was from", Gilgeous-Alexander told a raucous gathering in the north end zone after hoisting the NBA championship trophy over his head. "I took pride in letting everyone know I was from Hamilton".

3. האם דנבר מתקרבת לשלמות העונה? הסיבה? לג'וקיץ' – סוף-סוף – ישנה העזרה שהוא צריך (ועוד. הרבה עוד)

שאלה זאת שואל Eddie Bitar מ-Fadeaway World , שנותן תשובה די חיובית לשאלתו-הוא

הנה מה שקרה: לג'וקיץ' ישנו סוף-סוף מחליף בגודלו (אפילו גדול יותר; הם באותו גובה – 11'6 – אבל ג'ונאס כבד ב-4 ק"ג), והוא לא יחשוש יותר לשחק ALL OUT למקרה של פאולים. לא היה לו אף פעם מחליף ברמה כזאת.

בפאואר פורוורד הדנבר מסודרת עם ארון גורדון (זאק נאז'י מחליפו). בסמול פורוורד היא מצאה שחקן טוב יותר ממייקל פורטר שהיא איבדה – קמרון ג'ונסון. (בכנפיים יש לה עתה גם את ג'וליין סטראות'ר ודרון הולמס, שהיו מצויינים הקיץ!). עכשיו בעמדה 3 היא יכולה להעלות גם את את ברוס בראון, וטים הרדאוויי שיכולים לשחק גם שוטינג גארדס, בעיקר טים הרדאוויי שללא ספק ייפתח כל הגנה וייתן לג'וקיץ' מקום שלא היה לו עד עתה לתמרן. ולא, האמינו לי, לא שכחתי את כריסטיאן בראון (ופייטון ווטסון). בפוינט יש את ג'מאל מורי שנולד מחדש בחצי השני של העונה האחרונה. (וראסל ווסטברוק הוא שחקן דנבר כפוינט גארד מחליף, עד שנשמע אחרת)

4. את מי אתה מעדיף היום בסידרה של 4 מ-7, דנבר או אוקלהומה סיטי?

5. תוצאות המשאל האחרון

אני אוהב את המשחק כפי שהוא, או אני מעדיף משחק יותר פיזי ואלים עם העונשים שהדוק הציע

אני מעדיף יותר פיזיות, ואפילו מכות לפעמים, עם העונשים שמל לס הציע

56.8% (142 votes)

אני אוהב את המשחק כפי שהוא משוחק היום

43.2% (108 votes)

Live results

Back to poll

250 votes

6.לפי according to Tim MacMahon of ESPN אם ראסל ווסטברוק לא נשאר בנאגטס, הוא יחתום עם סקרמנטו

7. ג'יאניס לאן?

צ'רניה מדווח שג'יאניס נוטה יותר ויותר לעזוב את מילווקי, ובחירתו הראשונה תהיה הניקס (may not remain with the Milwaukee Bucks).

8. רוי הצ'ימורה מהלייקרס מתאמן הקיץ עם מתאבקי סומו לפתח "כוח, סיבולת, אמונה, והתמדה"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zvika Bar-Lev
12/08/2025 4:17:01

מנחם, כרגיל אחלה מעורבב. מה כל כך דפוק בבחירה של הטופ 10 במערב? היא אמנם מאוד שבלונית וצפויה, אבל אי אפשר להגיד שאלו לא שחקנים ממש טובים, ואחרי יוקיץ ושגא, שהם באמת רמה מעל כולם, שאר ה8 לגיטימיים בסך הכל. נשאל ככה – את מי אתה מרגיש דפקו פה שלא נכנס לטופ 10?

שדות פופ לנצח
12/08/2025 7:41:24
Reply to  מנחם לס

חוסך לשימון את התגובה הקבועה שלו – "מנחם, רפי ההבנה בנבא קום שכחו להכליל את השחקן הכי טוב במערב, ברוני, שרק יתנו לו לשחק ויראה לכולם איזה שחקן על הוא חחחחחחחחחחחחחחחחחחח…חחחחחחחח….חחחחחחח"

PhillySpecial
12/08/2025 13:15:51

אל תאכיל את הטרול

שי אבן צור
12/08/2025 16:40:54

חחחח
עבר חודש מאז?

דן רוזנבלום
12/08/2025 4:50:47

אהלן דוק!
בתגובה למעורב של אתמול, אני בהחלט תהיתי על מצבך הפיזי לאחר כל התלאות ומאוד שמחתי לשמוע על סדר יומך המשלב פעילות פיזית ומנטאלית! זו הדרך וישר כח!

אני בהחלט מתגעגע לכדורסל הישן שכלל פחות זוהר מיידי, שחצנות ופוזה שלא מבייש דוגמנים ופרימדונות מהמיין-סטרים!

אני סבור שקהל הגולשים כאן קצת ממעיט באוקלהומה אשר לדעתי הולכת להיות אף טובה יותר מהעונה הקודמת! כל הדרך לניסיון של ריפיט!

יאניס לא הולך לשום מקום. הם יתנו לו כל כך הרבה בכל פעם שיתקרב לסיום חוזה שלא תהא לו ברירה אלא להשאר!

חבל שאוקלהומה לא מחתימה את ווסטברוק. באחת מן עונותיו האחרונות הם בחרו להגיד לו לא, כי הוא אושייה גדולה מדי לקבוצה הצעירה הזו שבונה זהות ואגדה משלה…אך אין לי ספק באם כן היו מחתימים אותו…זו לבטח תהא עונתו האחרונה. הם הולכים לתלות את הגופייה שלו בתקרה, אז למה לא עונת פרישה? יא קאקרים…אבל מבין אותם.

יאללה! שיהיה המשך שבוע טוב!

הקיפוד
הקיפוד
12/08/2025 6:48:56

הכדורסלנים מאז ומעולם היו שחצנים, ווילט מגיק גורדן הם הדוגמאות הקלאסיות, הם צריכים לייצר להם מעמד ורק ככה נוצר המעמד

עגל
12/08/2025 12:27:52
Reply to  הקיפוד

לא כולם שחצנים.
טימי, האקים, רובינסון, הרשימה עוד ארוכה
יש הבדל בין ביטחון עצמי לבין שחצנות.

דינגו
דינגו
13/08/2025 15:23:09
Reply to  עגל

לדעתי אלה היוצאים מהכלל שמעידים על כלל הכוכבים.
כל אדם צעיר שמעריצים אותו מיליונים, משלמים לו סכומים מופרעים ודואגים לו 24/7 רק כדי לשחק כדורסל, קשה לו מאוד להישאר עניו וצנוע.

MBK
MBK
12/08/2025 9:42:11

ווסטבורק לא מתאים למרקם החברתי לדעתי

ArielBendit876
ArielBendit876
12/08/2025 5:38:06

לגבי הפיזיות של הליגה: האם חוקי ההנד-צ'ק (hand-checking) שנכנסו לתוקף ב-2005 לא משפיעים על היכולת של השחקן המגן לשמור על השחקן המתקיף?

לדעתי, הם משפיעים וזו הסיבה גם שההגנות רכות יותר.

רן הנרגן
12/08/2025 7:30:26

באיזו מציאות קאם תומס חי?
Cam Thomas reportedly wants nearly $40M a year, believing he deserves as much or more than Jalen Green, Immanuel Quickley, and Tyler Herro, per @NetsDaily

“One league source told NetsDaily where Thomas sees his market, using comparable players around the league: Jalen Green, making $33.3 million per year until 2027-28, when he has a $36 million player option…Immanuel Quickley, making $32.5 million over the next four years…Tyler Herro averaging $32 million over the next two years…That’s where he sees his market, if not higher,” said the source…This suggests Thomas is searching for an annual salary starting at $30 million, likely closer to $40 million.”

(Via https://netsdaily.com/nets-news/97752/are-cam-thomas-and-the-brooklyn-nets-are-headed-for-the-iceberg)

Last edited 1 month ago by רן הנרגן
LiorD
12/08/2025 8:08:03

אני הייתי מכניס לרשימה את ג'יילן ויליאמס על חשבון לברון.
לא "משנאת לברון" או שטויות כאלה, פשוט בנקודת הזמן הזו, לא נראה לי שיש מישהו שיעדיף את לברון על פניו בקבוצה שלו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

דנבר בהחלט התחזקה. לא יודע אם התחזקה מספיק כדי לגבור על אוקלהומה, אבל לי נראה שכן, מה שאומר שהיא כנראה לא תצליח לעשות זאת. פרדוקס. נוטוף.
.
ברשימה חסר את יאניס. אנתוני דייויס, הפצוע התמידי, בוודאי אינו שחקן טוב מדוראנט, ולברון, (היום, וכדורסל נטו, לא מרצ'נדייז), שחקן טוב יותר מדונצ'יץ' (לידיעת מחבקי העצים – אני ממשיך לטפס על העץ ;-)))), נחיה ונראה מי צדק).
.
וחוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר, כן חוץ מזה אין שום חדש.
.
תודה רבה מנחם

yaniv
12/08/2025 8:55:20

נתעלם מהטרלה על לוקה ונשאל ככה יאניס הוטרד ולא ידעתי???? ומי ברת המזל שקיבלה אותו?
ודיוויס בהנחה שהוא בריא ולא פצוע הוא אכן יותר טוב מדוראנט בנקודת זמן הנוכחית

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  yaniv

בעניין יאניס הצדק איתך – לא שמתי לב שזו רשימה של המערב. סורי.
בעניין דייויס – ההנחה שלך מוטלת בספק. הצדק איתי. סורי.
בעניין לוקה – העץ הוא אמנם הטרלה, אבל זה באמת מה שאני חושב. סורי.
😉

yaniv
12/08/2025 9:27:26

לגבי דיוויס בניגוד ללוקה ששם אתה פשוט לא הגיוני ומונע הייתי אומר מתחושת שמעון או כמו המנהיג העליון שלנו(לפי שר הכלכלה ניר ברקת) דרעי לא אמר את זה מה פתאום אז מה אם יצא סרטון שהוא אומר את זה אז ככה אתה עם לוקה העובדות כבר לא מפריעות לנארטיב.אז פה יש אולי צדק בדברייך והתלבטתי אבל עדיין אנשים שוכחים אבל דיוויס בלייקרס עד הטרייד היה מצויין ברמה של מועמדות לMVP.אז אם אני משקלל את הגיל ואת ההגנה ומתעלם מהפציעות אז אני עדיין חושב שדיוויס עדיף

MBK
MBK
12/08/2025 9:41:06
Reply to  yaniv

אם דיוויס היה מממש 85 אחוז מהפוטנציאל שלו הוא היה כבר 3 פעמים MVP
הוא שחקן עצום גם בהגנה
הבעיה שהוא פציע, לא מספיק אגרסיבי, לא מספיק משחק בעמדה 5 והקליעה שלו מרחוק בינונית ומטה (והוא מעדיף את השלשות)
זה שחקן לבנות עליו קבוצה אבל….
כשהוא היה בניו אורלינס עם קבוצה לא רעה הוא לא עשה שם משהו יוצא דופן

yaniv
12/08/2025 9:53:21
Reply to  MBK

גם נכון אבל היכוח הוא על כרגע. אם מדברים בראי ההסטוריה דיוויס לא מדגדג את דוראנט אבל שוב זה אמנם מצחיק להגיד שנתעלם מפציעות על אדם שרוב הקריירה פצוע אבל אם אני מנקה את זה מהשולחן בנקודת זמן העכשיווית אני חושב שדיוויס אכן יותר טוב מדוראנט

Last edited 1 month ago by yaniv
ברוך רובין
12/08/2025 14:50:46
Reply to  MBK

דיוויס די מוגבל התקפית ביכולת שלו לייצר נקודות, כבר כמה שנים שיש לו אפס טווח קליעה (להוציא עונת קורונה), הסטטיסטיקה שם אבל המרחק בן זה לMVP גדול.

רן הנרגן
18/08/2025 10:06:42
Reply to  MBK

נותנים אגוזים לסנאי בלי שינים או לחליפין גוף של אריה עם לב של שפן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מאנו מוקדש לך סיפורי הגבורה של הלוקה

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7867&docID=515113

הסיפור הבא שלוקה עושה רמאדן ויום כיפור משולב, הישארו צמודים.

אתה מפחד מאנו א מאנו? הסיפורים על מה שהוא יעשה יותר מפחידים מבאבאיאגה והנוקמים.
ממש העתק של השקץ, התאגיד הסלובני התחיל להעסיק מלא אנשים בארמון המלך החדש.

ברוך רובין
12/08/2025 14:44:08

מאנו אפשר לחשוב מה שרוצים, הבעיה שעובדות לא מסתדרות איתך. דיוויס גם בשיאו לא היה ברמה של לוקה, זה למה לוקה סחב את דאלאס הרבה יותר רחוק ממה שדיוויס יכל לחלום בפליקאנס.

NBA בדם
12/08/2025 15:27:10

מבחינה השורה התחתונה והקבלות אתה צודק. לוקה עשה גמר מערב וגמר נבא. דיוויס עבר סיבוב פעם אחת בפלקינס.
אבל לדעתי הפריים של דיוויס הצעיר היה טוב ודומיננטי יותר. הוא היה מפלצת הגנתית ואקסלוסיבי בהתקפה עם זריקה אמינה מרחוק ובריא באופן יחסי (בטח ביחס לשנים בלייקרס).
הריצת פלייאוף שלו ב 2018 הייתה סופר מרשימה עם סוויפ מהדהד על הבלייזרס ולקח משחק אחד מגולדן עם קיידי, שכל זה היה בלי הכוכב השני קאזינס (שנפצע ומאז לא חזר לעצמו ), שהיה אמור להשלים איתו את צמד הגבוהים הכי מוכשר מאז טימי והאדמירל.

נכון שהאליפות בבועה הוא לא סחב לבד כמו בפלקינס אבל הוא היה שווה ללברון מבחינת דומיננטיות וחשיבות.

ברוך רובין
12/08/2025 16:07:19
Reply to  NBA בדם

דיוויס שחקן הגנה מטורף, אולי הטוב בליגה שהוא בריא אבל מבחינה התקפית גם בשיאו הוא מוגבל.

התקפה והגנה בNBA לא שווים, והשפעה של דונציץ על המגרש והקבוצה גדולה בכמה מונים ממה שדיוויס יכול לחלום.

דיוויס זה שחקן שהסטטיסטיקה המתקדמת עושה לו חסד אבל כל מי שמסתכל במבחן העין מבין שהוא לא שם, בטח לא ברמה של הטופ.

איזה צמד גבוהיים אתה מדבר קאזינס היה אוברייטד גם הוא, והמחשבה שמשחק איתי יכולה לעבוד ב2017 בכלל הייתה הזויה אבל אני לא מצפה למשהו מהפליקאנס

Last edited 1 month ago by ברוך רובין
NBA בדם
12/08/2025 16:19:50

דיוויס הצעיר לא היה מוליך כדור כמו לוקה, מייצר לאחרים ועושה סטבקים מהשלוש אבל היה אקסלוסיבי, משחק מעל הטבעות ובעל זריקה אמינה מרחוק. גם טימי רחוק מלהיות שחקן שלם התקפית אבל בשילוב הגנה אימתנית זה היה מספיק כדי להיות כוכב גדול שמוביל קונטנדרית.
אוברייטד או לא קאזינס היה בשיאו טופ 5 ביגמנים בליגה ועד שהשילוב וההתאמה ביניהם נהייתה טובה הוא נפצע וסיים את הקריירה ככוכב באופן טראגי.

ברוך רובין
12/08/2025 16:42:41
Reply to  NBA בדם

אתה צוחק כן? מה זה שחקן אקלוסיבי איפה לדיוויס היה זריקה מרחוק, הוא היה שחקן מוגבל זה למה התקשה לעבור סיבוב ראשון.

טימי ודיוויס לא מקום להשוואה בכלל, המשחק השתנה ומה שנכון לשנות ה2000 לא נכון לעידן השלושות.

קאזינס וטופ 5? גלי החום כנראה השפיעו עליית התחלת להזות ידידי.

NBA בדם
12/08/2025 16:50:00

היה לו חצי מרחק אמין ויעיל. לא דיברתי על שלשות. היום הקליעה שלו שבורה.
בנוסף היה לו פלואוטרים, ומובים שהיום הוא כמעט ולא משתמש בהם כי הוא לא אקספלוסיבי כמו פעם.
הוא היה איום לוב תמידי והירידה באתלטיות והפציעות הפכו אותו לפחות טוב בתחום.
הוא התקשה לעבור סיבוב כי לא היה לו מספיק עזרה. גם בשנה שעבר סיבוב עם הפלקינס הוא שיחק בלי השחקן מספר 2 בקבוצה (קאזינס).

מוזמן להגיד לי 5 ביגמנים טובים ממנו בשנים האלה. (דיאנדרה ג'ורדן לא נחשב).

ברוך רובין
12/08/2025 17:07:43
Reply to  NBA בדם

אתה יודע שהוא בן 32. הוא התקשה לעבור סיבוב ראשון כיוון שהוא לא מספיק טוב כשחקן ראשון, זה לא אליפות זה סיבוב ראשון.

דיוויס לא יוצר ברמה גבוהה, הקליעה שלו חלשה מאוד (בעונת הקורונה הכל נכנס לו בדומה למארי בעונת האליפות, וגם שם הוא היה צריך סופרסטאר לידו.

אני לא מתייחס לשטות שכתבת על קאזינס בכלל באותה תקופה עמדת הסנטר הייתה לא קיימת וסבלה מחולשה היסטורית.

NBA בדם
12/08/2025 17:31:32

איזה כוכב היה לצדו בשנים בפלקינס? הולידיי היה השחקן הכי טוב ששיחק איתו. אני לא מנקה אותו לגמרי מאחריות אבל לא הייתה לו מספיק עזרה. לא היה לו קיירי שיהיה קוסם התקפי לצדו.
מאחרי עונת הבועה דיוויס לא אותו שחקן, לא בקליעה ולא באתלטיות. לפני הוא היה שחקן אדיר וקליבר mvp, בשנים שאחרי האליפות הוא שחקן טופ 15 בליגה.

שאמרתי שקאזינס טופ 5 בביגמנים אמרת שגלי החום השפיעו עליי, אחרי שאמרתי לך למנות לי 5 ביגמנים טובים ממנו, פתאום נזכרת שעמדת הסנטר לא הייתה קיימת בתקופה זו.

ברוך רובין
12/08/2025 18:33:57
Reply to  NBA בדם

אתה לא איתנו , מה צריך עזרה לעבור סיבוב ראשון. ראית את מי לוקה לקח לגמר, לגמר מערב ?

דיוויס אוברייטד די גדול הרבה בגלל סטטיסטיקה מתקדמת, שמי שמביט במבחן העין יודע שזה קשקוש.

אני לא מדבר בכלל על לוקה; אפילו ברונסון הרבה יותר טוב מדיוויס בשיאו למרות שהסטטיסטיקה אומרת אחרת.

הבעיה הגדולה בדיוויס זה חוסר היכולת ליצור לעצמו או לאחרים.
טופ 5 בעמדת הסנטר שהיא לא קיימת זה קשקוש ודמגוגיה בגרוש.

NBA בדם
12/08/2025 18:55:30

בקמפיין הגמר של לוקה, קיירי היה לצדו. לא היה לצד דיוויס שחקן כזה.
בקמפיין הגמר מערב של לוקה, הוא שיחק חצי סדרה מול יוטה בסיבוב הראשון. 3 משחקים ראשונים בלעדיו המאבס היו ביתרון 2 -1 (בהובלת ברנסון), ושלוקה חזר ב 3 האחרונים הוא ניצח גם 2 מתוך ה 3. ככה שהייתה קבוצה שחיפתה עליו גם שהכוכב הגדול לא היה זמין.
אם אתה מדבר על דיוויס מעונת 21' ואילך אני מסכים, דיוויס הצעיר היה קליבר mvp גם בלי להיות שחקן שלם התקפית.
גם אם עמדת הסנטר הייתה בדיחה בשנים הללו, קאזינס היה גבוה סופר מוכשר ודומיננטי מתחת לסלים והשלים נהדר את דיוויס עד שנפצע בפתאומיות.

ברוך רובין
12/08/2025 19:43:19
Reply to  NBA בדם

קיירי שנזרק מכל קבוצה ולא היה לו שוק? הולידיי בטח הצעיר לא נופל ממנו (התעלל בלילארד).

אתה זוכר שהוא ניצח גם את אוקלהומה ? דיוויס הצעיר זה בלוף שנבחר לחמישייה ראשונה ובקושי מגיע לסיבוב ראשון. מתי לוקה דונציץ לא הגיע לפלייאוף?

NBA בדם
12/08/2025 19:55:36

אתה באמת משווה את קיירי להולידיי? זה שקבוצות לא רצו לקחת הימור עליו כי הוא מקרה ראש זה לא מוריד מהיכולת שלו לשנות משחקים כשהוא מפוקס (ובדאלאס הוא מאוד מפוקס ומחוייב, גם הגנתית)
לוקה ניצח את אוקייסי אשתקד שהיא משמעותית קבוצה פחות טובה, בוגרת ושלמה מהעונה. שגא שיחק טוב יותר ממנו אבל הקבוצה הייתה בוסרית וחסרת כח בצבע.
במבחן התוצאה היבשה לוקה עשה גמר מערב וגמר נבא, דיוויס לא הצליח בפלקינס אבל הביא טבעת ככוכב ראשון בלייקרס בגיל של לוקה כיום.
לדעתי הפיק של דיוויס הצעיר (בדגש על עונת 2018 כולל הפלייאוף), עולה על לוקה.

ברוך רובין
12/08/2025 20:04:47
Reply to  NBA בדם

פיק של דיוויס צעיר זה פעמיים פלייאוף חמש ופעם אחת עובר סיבוב ראשון ב7 עונות , הטבעת זה שלידו סופרסטאר וגם באותו פלייאוף היה לו חריגה סטטיסטית (בדומה למארי).

אי אפשר להתווכח עם מבחן העין ותוצאות.

אין בכלל מקום להשוואה בינו לבין לוקה

NBA בדם
12/08/2025 20:18:35

הקדנציה של לוקה בדאלאס הייתה מוצלחת יותר בבירור מהקדנציה של דיוויס בפלקינס. אין עוררין על כך ונתעלם מזה שאני חושב שלא היה לו מספיק כח אש התקפי לצדו או עניין של מזל בסיטואציה כזאת או אחרת.
לוקה הגיע בשל יותר לנבא מאשר דיוויס שבנה את עצמו שלב אחרי שלב.
הטענה שלי היא שהפיק של דיוויס (שהגיע לשיאו בעונת 2018 כולל הפלייאוף), עולה על כל עונה של לוקה עד כה.
זה כמו שקארים שחקן טוב יותר משאק, אבל מרבית האוהדים יסכימו שבפריים של הפריים שאק עולה על קארים. זו הטענה שלי.

ברוך רובין
12/08/2025 21:01:42
Reply to  NBA בדם

מי השווה בין מארי לדיוויס, ההשוואה היחידה זה שלשניהם היה חריגה סטטיסטית.

יש לא לעבור סיבוב ולא להגיע לפלייאוף. התרומה של דיוויס התקפית מוגבלת.

הפיק של דיוויס ב2018 לא מתקרב לזה של לוקה, דרך אגב השיא ביכולת שלו היה אי שם ב2015.

NBA בדם
12/08/2025 21:11:04

לא דיברתי בכלל על מארי. אולי התכוונת לעמנואל.
גם התרומה של דוויט הווארד הייתה מוגבלת והוא עשה גמר כי היה מעוז הגנתי. הביטול של שחקני פנים רק כי הם לא שלמים התקפית אל מול קוסמים התקפיים כמו לוקה אבל שהם קונוס בהגנה הוא תמוה בעיני.
דיוויס ב2018 ניצח 48 משחקים כשחצי עונה זה בלי קאזינס, הוא סיים 3 במירוץ לmvp ונתן פלייאוף לפנתיאון בלי הרבה עזרה התקפית מהחברים.

ברוך רובין
12/08/2025 21:49:38
Reply to  NBA בדם

התקפה והגנה לא שווים, אפילו לא קרוב.

זה למה דיוויס לרוב היה עם מאזן שלילי עם הפליקאנס, יפה שציינת את עונת 2018 ושכחת לציין את העונה לפני ואחרי .

NBA בדם
12/08/2025 22:04:27

לא אמרתי ששווים, אבל צריך לתת מספיק כבוד והערכה גם להגנה.
זה ממש לא הסיבה שדיוויס היה במאזן שלילי עם הפלקינס אלא מחסור בעזרה.

עמנואל אוחנה הלקין

איך אפשר להשוות בין דיוויס למארי? מארי מעולם לא היה אולסטאר, דיוויס נתן מספרים של MVP בניו אורלינס. הוא ניצח כי סוף סוף בנו סביבו קבוצה טובה שאיתה הוא גם הגיע לגמר המערב ב-2023 (ונתן כמה משחקים מטורפים באותה ריצת פלייאוף).

בדיוק כמו קווין גארנט והאקים אולג'און, דיוויס היה שחקן ברמה של MVP ללא עזרה רוב הקריירה שלו ושיחק בקונפרנס חזק מאוד.כשהוא עבר לקבוצה טובה/ קיבל עזרה סביבו הוא זכה באליפות. אם אתה לא טוען שגארנט והאקים אוברייטד אין סיבה שתטעון שדיוויס אוברייטד.

עמנואל אוחנה הלקין

אתה יודע מה? יכול להיות שבשיאו לוקה טוב מדיוויס וכנראה שבסיום הקריירה של שניהם לוקה יהיה גדול ממנו. אבל מכאן ועד לקרוא לדיוויס אוברייטד, לקרוא להופעות שלו בבועה חריגה סטטיסטית, להגיד שברונסון טוב ממנו ושהוא "תוצר" של סטטיסטיקה מתקדמת? נו באמת.

לטעמי דיוויס הוא מהשחקנים היותר אנדרייטד בהיסטוריה, ואוברייטד הוא בטח לא.

עמנואל אוחנה הלקין

דיוויס לא אוברייטד, הוא אנדרייטד גדול. הוא זכה באליפות כארגיובלי השחקן הטוב בקבוצה וזה דבר שלא הרבה שחקנים עשו. בשיאו הוא היה אחד מ-7 השחקנים הטובים בליגה. מפלצת בשני צידי המגרש, הוא יכל ליצור לעצמו ברמה מאוד גבוהה יחסית לגובה שלו (אולי לא האקים, אבל גם לא מישהו כמו שאק או דוויט הווארד שלא יכולים לייצר הרבה מחוץ לצבע). אפשר לציין עד מחר את אכזבות הפלייאוף בפליקנס, אבל האליפות בלייקרס גוברת על האכזבות האלו, וחשוב לציין שלא היה לו שום שחקן התקפי טוב לצידו שייכל לתרום לו בהתקפה. נכון שלעבור סיבוב ראשון זה לא אמור להיות קשה, אבל המערב היה חזק והעזרה שקיבל (בעיקר התקפית) הייתה פחות ממינימלית.

NBA בדם
12/08/2025 19:11:16

סיכמת נהדר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

בויכוח בין פריים דיוויס ללוקה אני עם פריים דיוויס.

ברוך רובין
12/08/2025 21:03:41

מי השווה בין מארי לדיוויס, ההשוואה היחידה זה שלשניהם היה חריגה סטטיסטית.

יש לא לעבור סיבוב ולא להגיע לפלייאוף. התרומה של דיוויס התקפית מוגבלת.

אתה גם מציין את זה, דיוויס לא מספיק טוב התקפית לסחוב קבוצה. לוקה בדיוק כמו כל כוכב התקפי יכול להגיע לפלייאוף גם עם נכים.

עמנואל אוחנה הלקין

תסביר לי איך זו חריגה סטטיסטית כשגם ב-2023 ו-2018 היו לו מספרים כאלה.

כמו שאמרתי, גארנט התקשה מאוד בפלייאוף (הוא הפסיד בסוויפ 5 מ-6 ההופעות הראשונות שלו בפלייאוף) אז גם הוא אוברייטד? אי אפשר להסתכל על הנתונים האלו בלי קונטקסט.

אני לא משווה ללוקה כי כמו שאמרתי הטענה שלוקה בשיאו טוב מדיוויס בשיאו היא סבירה לחלוטין לדעתי. מה שאני לא יכול להבין זה את הקביעות שלך שציינתי בתגובה הקודמת.

ברוך רובין
12/08/2025 21:33:01

בעונת הקורונה, ובמיוחד בגמר, הוא נתן מספרים פסיכיים ‎42% מהשלוש ו־‎57.1% מהשדה הרבה מזה בזכות קליעה מהמידריינג’ שנכנסה לו באחוזים של דוראנט. לא ב־2013 ולא ב־2018 הוא הציג משהו שמתקרב לזה.

בסוף ההשפעה של כוכבי התקפה ומנהלי משחק גדולה משמעותית מכוכבי הגנה.

עמנואל אוחנה הלקין

אתה מתייחס לדיוויס כאילו אין לו יכולת התקפית. כמו שאמרתי הוא לא האקים, אבל אתה מתייחס אליו כאל דוויט הווארד-דיקמבה מוטמבו כזה וזה ממש לא מי שהוא.

ברוך רובין
12/08/2025 21:45:17

לא התייחסתי לדיוויס בצורה כזאת, אבל בסופו של דבר הוא מוגבל התקפית ביכולת ליצור בעצמו, ובNBA של העשור האחרון שהיא מאוד גארד אוריינטד, ההשפעה שלו והיכולת הכוללת שלו נופלות משמעותית מזאת של דונציץ.

זה לא משנה בכלל הסטטיסטיקות המתקדמות שעושות חסד עם דיוויס

עמנואל אוחנה הלקין

מוגבל ביחס למי? ביחס לגארדים הגדולים של העשור כמו סטף, הארדן ולילארד הוא מוגבל. ביחס לביג-מנים היסטוריים היכולת ההתקפית שלו גבוהה מאוד.

LiorD
12/08/2025 9:22:51

יאניס משחק במזרח

האווי לאסוף
האווי לאסוף
12/08/2025 8:54:10

תודה רבה מנחם

MBK
MBK
12/08/2025 9:06:01

שחררו כבר את לברון, דוראנט וקארי מהטופ 10
הגיע הזמן לתת את הבמה לצעירים

Zvika Bar-Lev
12/08/2025 9:10:47
Reply to  MBK

זה טיעון לגיטימי, אבל בגדול זה מנסה להיות דירוג הטופ 10 כרגע במערב. נכון שיש פה כמה ותיקים שבדרך למטה ויש צעירים חדשים שעולים שבגללם "לא קבלו את המקום שלהם", אבל הותיקים האלו עדיין נותנים עבודה והקבוצות שלהם בונים עליהם למקום מרכזי בעונה הקרובה – ועל זה הדירוג

MBK
MBK
12/08/2025 9:36:57
Reply to  Zvika Bar-Lev

זה טו מאץ
הם פציעים יותר ודומיננטיים פחות
KD יחגוג 37 בספטמבר
קארי יחגוג 38 במרץ
לברון יחגוג 41 בדצמבר והוא עושה פוזה של נעלב בלייקרס
הם שחקנים מדהימים, סטטיסטיקות של טופ 15 אבל חלאס
SGA, יוקיץ, לוקה, אדוורדס, וומבי, מוראנט צריכים לקבל את הריספקט

רן הנרגן
12/08/2025 10:42:44
Reply to  MBK

בשביל כבוד צריך לעבוד

Guy d
Guy d
12/08/2025 13:51:49
Reply to  MBK

כל מי שציינת פרט למורנט נמצא בטופס 10

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אחרי סיפורי הגבורה של לוקה וומבי גם האצימורה רוצה והולך לקבל את הצי שלו מהסומו.
אין על הwwe כמות הצחוק שזה יוצר אצלי יותר טוב מכל קומדיה.

Berch
12/08/2025 10:34:09

תודה על המעורב
אם ווסטברוק נשאר בדנבר יש להם אליפות.
למרות שעונת פרישה באוקייסי גם תביא אליפות, ככל הנראה.
אכן…. לא פשוט
והתמונה בסוף פרייסלס
🤣

ירון, החלום
ירון, החלום
12/08/2025 10:47:05

בס"ד
תודה. רבה

NBA בדם
12/08/2025 11:04:45

תודה מנחם

Penny
Penny
12/08/2025 14:37:02

לשאלה הסופר מעניינת של מנחם, ובעיניי זו בעצם שאלה גם על מי לוקחת את האליפות:

הלב אומר: אוקלהומה סיטי/אורלנדו
המוח אומר: דנבר
הלב אומר: המוח צודק רק ב-85%
הלב גם אומר: אוקלהומה ואורלנדו כל כך צעירות וגם התבגרו מאוד מאז הפלייאוף והעונה שעברה.
כשהן בריאות, במיוחד אורלנדו, זה בהחלט אפשרי!
המוח אומר: שתוק צעיר, הסרבי בשיאו, עצבני ויש סביבו כוח אש אדיר. אולי שנה הבאה

NBA בדם
12/08/2025 15:11:05
Reply to  Penny

הלב והמוח שלי אהבו את התגובה שלך😉

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Penny

יפה מאד. Okc ריפייטטט

Yinon Yavor
12/08/2025 15:32:42

מה שמעניין כאן הוא שאחד המגיבים חשב שזו רשימת המצטיינים של הליגה כולה ולכן הזדעק והכניס את יאניס, אבל בגדול – לא מאשים אותו על הבלבול. זה לא מופרך לחשוב על הרשימה הזו בתור מצטייני הליגה כולה.
מי במזרח חוץ מיאניס יכול להיכנס לכאן?
ברונסון? אה….
באנקרו? עוד לא בדיוק…
מיצ'ל? יש קייס אבל לא מובהק…
.
בקיצור – הכישרון רובו ככולו במערב (מתעלם מטייטום שפצוע לעונה שלמה)

אהרון שדה
12/08/2025 18:52:21

החמשיייה הראשונה הגיונית
חמישייה שנייה העלו מן האוב כמה זקנים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
13/08/2025 1:20:55

משחק פיזי מאוד יגביר את הסכנה לבריאות השחקנים ואת מספר הפציעות עם יותר חשש לפציעות מסיימות קריירה.

דינגו
דינגו
13/08/2025 15:33:23

בלב בא לי דנוור כי יוקיץ' באמת היסטורי (ועוד יותר לנוכח ההגנה הלוקה בחסר שלו).
אבל אפעס אוקלהומה צעירה, בריאה, כבר עם ניסיון בלעשות את כל הדרך – הראש חושב שישברו את בצורת הריפיט בליגה.