מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1. ה-NBA הפכה לליגה 'רכה' יותר ופחות גברית מבעבר. לא אשקר: המכות של פעם חסרות לי

אני כותב כמעט כל יום. ה-NBA הוא חלק מחיי. למזלי הרב אשתי גייל, שהיא מספר אחד בחיי בכל דבר, לא סתם מאפשרת לי לכתוב, היא אפילו מעודדת אותי למרות שהיא לא קוראת מילה כי היא לא יודעת עברית.

אז הבוקר התעוררתי מוקדם מהרגיל והתחלתי לחשוב NBA. מה שאני עושה לפני שאני מתחיל לחשוב הופס ב-7 בבוקר כשאני מתעורר וגייל עדיין ישנה, זה לפתוח את הטיווי בחדר המיטות או בחדר האורחים עם יכולת קשר לטיווי הישראלי דרך SCREEN IL בווליום נמוך לראות עם השתנה משהו מהמצב העגום בפוליטיקה הישראלית, ומה קורה עם צה"ל.

לפני כמה חודשים מצאתי ערוץ חדש, ערוץ 24 – שהם מכנים גם 'ערוץ 15' – הנראה לי האובייקטיבי מכולם בין 11, 12, 13, ו-14. והוא הפך לערוץ הישראלי המועדף עלי:

משך היום – כשאני לא מתבונן בספורט, למשל אתמול והיום אליפות ארה"ב בהתעמלות נשים וגברים – אני מתבונן בטיווי וכותב, כותב ומתבונן בטיווי. אבל מ-9 בבוקר עד 11 אני עושה הפסקה מטיווי והופס והולך להתאמן. קודם מתאמן בחדר כושר איזה שעה ורבע, ואז שוחה בערך 100 מטר בבריכה, בנוסף לעבודת רגליים עם קרש; אני מנסה לשמור על כושר גופני טוב אחרי כל הצרות שעברתי עם הקוביד19, וכל תופעות הלוואי שסבלתי מהן שנים אח"כ בכיס הלב ובריאות. היום אני מרגיש כ'איש חדש', אבל 'איש חדש' בן 88 בדיוק שבוע מאתמול.

אז מה צץ לי היום בראש? שמה שחסר לי היום ב-NBA זו גבריות. אני לא אסתיר זאת מכם אפילו אם הודאתי זו תקטין במשהו את האהדה שישנה לכמה מכם אלי: מה שחסר לי ב-NBA של היום הוא שהליגה הפכה לרכה מדי. למה אני אוהב כל כך לחזות בהוקי קרח? כי מדי פעם – לא כל משחק – לשחקנים עולה לראש שהיה פאול מלוכלך ופורץ קרב בין השחקנים. לא אשקר לכם: אני אוהב לחזות בזה כשזה קורה. כפי שאהבתי בשנות ה-80 וה-90 (בעיקר ה-90) כשזה קרה מדי פעם. אפילו כשזה לא קרה, הציפייה שזה עלול לקרות כל שנייה הוסיפה להתרגשות שלי מהציפייה בטיווי.

הליגה חייבת ללכת עם זה. בהוקי קרח השחקנים המכים חוטפים עונש של שתי דקות ישיבה בתא העונשים, או 5 דקות – תלוי בעוצמת המכות – והקבוצה משחקת עם 5 שחקנים (כולל השוער) במקום ששה, לאורך העונש. אז שיעשו אותו דבר ב-NBA: הלכת מכות ויזמת אותם – תקבל 2 עד 5 דקות עונש ישיבה והקבוצה חייבת לשחק עם 4 נגד 5 (או, נניח, 3 נגד 3, 4 נגד 4, או אפילו 3 נגד 4, או 3 נגד 5 למשך דקות העונש. כ-ל קומבינציה של 3, 4, 5, ו-6 הולכת).

עכשיו עלי לגלות לכם עוד סוד: כשאני עורך סקר ואני אוהב את תוצאותיו, אני שולח אותו עם הסבר ל-NBA. הם לא סתם אוהבים את HOOPS.CO.IL ומחשיבים אותנו כאחד האתרים הבלתי מסחריים מהגדולים, אלא גם הטובים בעולם.

רק שלא תבינו אותי לא נכון: אני לא בעד קרבות אגרופים כל משחק. אבל כשהמשחק מותח במיוחד, העצבים נמתחים כמו גומי, ושחקנים נותנים נשמתם עבור הנצחון, אם פעם במשחק, או פעם בכמה משחקים, הולכים מכות לנקות את העצבים, ואז מקבלים עונשים כפי שהסברתי – הקבוצה נאלצת לשחק דקותיים או חמש דקות 4 נגד 5, 3 נגד 5, או כל קומבינציה אחרת של 3,4 ו-5 לשתיים או חמש דקות – זה אחלה. מעניין מה היא דעתך בנידון.

2. אני מתגעגע לשנות ה-80 וה-90 עם הפיזיקליות והגבריות, וכן העונשים עבור כך כפי שהצעתי (ואציע ל-NBA אם תוצאות הסקר יצדיקו זאת), או המשחק טוב כפי שהוא

3. אם ההאוקס לא מציעים לטריי יאנג הארכת חוזה מקסימלית, הוא עלול לחכות שנה ואז להצטרף ללייקרס

לפי מרק ספירס מ-ESPN, אם ההאוקס מציעים לו חוזה מקסימלי בימים הקרובים, הוא יעמוד על כך שההאוקס מחתימים גם את Nickeil Alexander-Walker and Luke Kennard

ליאנג נותרה שנה אחת בחוזהו. אם ההאוקס מחליטים ללכת בדרך חדשה, כלומר ללא טריי יאנג, המחשבה הנשמעת יותר ויותר היא שאחרי תום העונה הבאה לברון עוזב את הלייקרס במטרה לחזור למכורתו – קליבלנד – לסיים בה את הקריירה, וטריי יאנג יהפוך לאיש מרכזי בלייקרס.

4. הידיעה מהלייקרס – לשמחתו ואושרו של שימון – היא שמתכננים תפקיד יותר משמעותי לברוני ג'יימס

בתכנית  “The Sports Shop with Reese and K-Mac,”, נייט מקמילן – העוזר הראשי של ג'יי ג'יי רדיק אמר שהשהות של ברוני ב-G-ליג, ובפעמים ששיחק בקבוצה הראשונה – "הפכו אותו לשחקן NBA מין המניין המבין את משחק הקבוצה ומה שנדרש ממנו". הוא הוסיף ש-"נשתמש בו בהתאם".

5. בוב קוזי בן ה-97 באחלה ראיון בטיווי מדבר על ג'יילן בראון ונושאים אחרים בבהירות מחלטת

הוא עדיין שותה שתי כוסיות 'ביפיטר' ליום ("הרופא לא מרשה לי ליותר משתיים"), והוא הגיע ב-2003-4 לגארדן לעזור בהרמת דגל האליפות. "אני חוזה עדיין בכמה משחקים בטיווי, וראיתי את המשחק בו ג'ייסון טאטום נפצע. לדעתי הסלטיקס חייבים היו להביא שחקן 'כבד' במקומו כי אני לא מאמין שג'יילן בראון לבדו יוכל לשלוט בעומס. אבל שמעתי על חוקים חדשים עם 'סינרים' שמגבילים יכולת קבוצה להביא שחקנים – אני לא מתמצא בחוקים החדשים – אז כמובן כשאני אומר שהסלטיקס חייבים להביא עזרה לבראון זה תיאורטי בלבד" (https://www.bostonglobe.com/2025/08/08/sports/bob-cousy-turns-97/?event=event12)

6. פיניקס סאנס שוכרת את שחקן הלייקרס לשעבר כעוזר מאמן – mike-muscala

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
57 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אור
אור
11/08/2025 0:17:40

תודה מנחם, ד"ש לקטי

ירון, החלום
ירון, החלום
11/08/2025 0:23:09

בס"ד
תודה רבה מנחם.. מעורב משובח..
אין לטריי יאנגנמה לעשות הלייקרס הסתם יפריע ללוקה

martin
martin
12/08/2025 12:30:46

לוקה יהפוך עם השנים להרבה יותר פציע, וטריי חובה כגיבוי.

שוקו
שוקו
11/08/2025 0:27:31

תודה רבה מנחם. מסכים שהמשחק צריך להיות יותר פיזי והליגה חייבת לאפשר יותר אגרסיביות. זה יכול גם לעזור להוריד את כמות הנקודות ולהעלות את העניין. אבל אני לא מסכים שצריך להושיב שחקן בחוץ ולשחק 4-5 אם שחקן עשה עבירה קשה יש לזה מענה כבלתי ספורטיבית ואם זה יותר חמור מרחיקים נקודתית את השחקן. יתרון שחקן בכדורסל בטח היום כשהמשחק נורא פתוח זה משמעותי

Smiley
11/08/2025 0:57:38

הליגה נותנת יותר דגש להתקפה כי זה מה שמביא רייטינג , ולכן החוקים מטיבים עם ההתקפה.
אם אני זוכר הרייטינג צנח שהיו קרבות הגנתיים עם סקור נמוך.
מה שכן, היום על כל שטות מקבלים טכנית. מספיק מבט לא במקום ויש שריקה.
הליגה צריכה לתת קצת יותר הבעת רגשות וטראש טוק ולא להעניש בטכנית.

עמנואל אוחנה הלקין
Reply to  Smiley

מסכים לחלוטין, לגמרי איבדו את זה עם הטכניות, כל דבר הכי קטן שיש זה טכנית.

עמנואל אוחנה הלקין

תודה רבה מנחם, מעורב מעולה.

אני מסכים שלא תזיק יותר פיזיות בליגה, אבל לא הייתי רוצה לחזור למכות של שנות ה-90, צריך למצוא איזון. עונש של הורדת שחקן זה יותר מדי משמעותי. קבוצה בקלות יכולה לאבד משחק צמוד או יתרון גדול אם היא משחקת 4-על-5 ל2-3 דקות, שלא לדבר על 5. ההבדל של שחקן פחות בכדורסל הרבה יותר משמעותי מאשר נגיד בכדורגל כששחקן מקבל כרטיס אדום.

אם יש כאן מישהו שמבין בהוקי, כמה משמעותי החיסרון של שחקן לכמה דקות לעומת כדורסל או כדורגל?

golan
golan
11/08/2025 2:31:13

תודה על המעורב,
מכות זה הקיצון, אבל הליגה עצרה כל הבעת רגש. וזה כבר מוגזם.
עונש של הרחקת שחקן ל2 דקות הוא בעייתי. הלכת מכות ? הורחקת למשחק הזה, ואם זה חמור אז גם זה שאחריו.
הלייקרס מתחילים להבין שהם תקועים עם לברון, אז רומזים לו מי יפגע אם הוא יעלב יותר מדי…
לטריי יאנג אין מה לעשות לצד לוקה. זה יהיה בדיחה בהגנה.
הוא צריך לצידו גארד הגנתי גבוה וחזק, שגם יעזור קצת בהובלת הכדור.
כדאי לו להפסיק לחשוב מחוץ לאטלנטה. להתרכז בעבודה על תנועה ללא כדור, הגנה ושיפור הכימיה בתוך הקבוצה.

Smiley
11/08/2025 5:59:55
Reply to  golan

הלייקרס לא תקועים עם לברון. נשאר להם עוד עונה איתו ואז הצדדים יכולים להחליט להמשיך או לא

Don
Don
11/08/2025 4:20:22

מכות זה מוגזם.
הטכניות בליגה יותר מידי קלות והשופטים מתנהגים כמו רובוטים ללא שיקול דעת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם לברוני אין מה לחפש בטראקרס, מהאדרת אביו הם המליכו מלך חדש ועסוקים בהאדרתו מעתה ועד עולם.
לוקה ולברון מפריעים לברוני להתפתח, הוא צריך ללכת לקבוצה שתשים אצלו את הכדור ביד כדי להיות מקבל ההחלטות הראשי והגו טו גאי כדי שעוד 2- 3 שנים ישלוט בליגה לחלוטין.
הייתי רוצה לראות אותו בווש מתפתח לשחקן של 20 נק כבר השנה וכך עולה אט אט מתבשל לאט ואז עובר לקבוצה נורמלית שהוא בשל לנגב.

לגבי המכות קרב אגרופים שיוויוני אין מה להרחיק אף אחד,אפשר קצת לקנוס וזהו.
אם יש עבירות מסוכנות אז להרחיק בוודאי.

LiorD
11/08/2025 10:07:56

"אט אט מתבשל לאט ואז עובר לקבוצה נורמלית שהוא בשל לנגב".. הפועל ת"א? אפילו עופר ינאי לא עד כדי כך פראייר…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אין שום סיכוי שטריי יגיע לטראקרס.
הייתי רוצה אותו ביוסטון

PhillySpecial
11/08/2025 7:33:31

תודה רבה מנחם, תענוג לקריאה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

עדיף בלי מכות. אנשים בגודל הזה יכולים לפצוע ואף להרוג אחד את השני בשוגג (ע"ע יוקיץ' ומרקיף מוריס). אם מישהו קצת צועק, דוחף, עושה פרצוף, זה בסדר – מסכים שלא צריך לתת טכנית על כל מיני שטויות ופרצופים.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

יאנג לא יקבל מקס לא באטלנטה ולא בשום קבוצה אחרת. הוא נמוך וחלש בהגנה ,זה בדיוק הכיוון ההפוך שאליו הולכת הליגה.
לא אתפלא אם לא יתחיל את העונה באטלנטה,אם נשאר לו רק שנה ינסו למכור אותו,אפשר למשל לברוקלין שחסרה מאוד רכז נורמלי. ובכלל שחקן נורמלי אחד בעל ההרכב שיצרה.יש לה גם יותר מידי רוקיס שתשלח חלק מהם בטרייד.
מכות?חסר קרבות רציניים מתחת לסל לריבאונד.כשהבריונים שלך זורקים לשלוש מפספסים והכדור במילא עובר אליך בשביל מה מכות.
חוץ מזה ראיתם מליונר++ שהולך מכות? לא עדיף לו לצאת בריא ולבלות עם חשפניות אחרי המשחק?

golan
golan
11/08/2025 11:47:44

וזה רק יוכיח מה שאתה אומר – שGM בליגה רפי הבנה.
מי שייתן לו חוזה שאפילו קרוב למקס – לא יגיע לכלום.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
11/08/2025 8:08:35

אני באופן אישי מעונין לראות כדורסל, בשביל מכות יש מספיק סוגי ספורט אחרים. אין לי בעיה עם משחק קשוח וחזק, אבל מי שגולש לאלימות פוגע בספורט ובספורטיביות.
תודה רבה מנחם

yaniv
11/08/2025 8:30:54

תודה מנחם.אז לגבי 2 הנקודות שהעלת על הלייקרס הראשונה לא יקרה בחיים-אין ליאנג מה לעשות בלייקרס ובטח לא לבזבז משכורת מקס או קרוב לכך על שחקן שפשוט לא מתאים ללייקרס(בלי קשר ליכולותיו) לגבי הנקודה השנייה אז שמה דווקא אני רואה שזה גם לא יקרה בחיים.ברוני גימס פשוט לא שחקן כדורסל שיכול לשחק בליגה ואני לא בטוח בכלל שיש לו מקום גם באירופה.יכול להיות שחקן גי ליג נחמד לא מעבר.אמרתי בעבר ואני יחזור ויאמר עתידו בליגה תלוי אך ורק באבא שלו ושנה הבאה רוב הסיכויים ששניהם לא יהיו בלייקרס(מעניין אם קבוצה אחרת שתיקח את לברון תסכים גם לקחת את ברוני)

asaf
11/08/2025 8:57:35

תודה מנחם על המעורב. מעדיף את המצב היום שיותר שומר על השחקנים. כן אשמח שלא על כל הבעת רגש או התגרויות קטנות ישרקו טכנית וקצת פחות שריקות אויר. אבל זה בטוח עדיף על העבר שבשביל עבירה בלתי ספורטיבית היית צריך לאבד ראש בערך באייטיז ובניינטיז.

gogo
gogo
11/08/2025 9:09:31

תודה על המעורב
אני בעד לתת להגנות יותר קרדיט ולא רק בפלייאוף. זה לא אומר לתת רישיון להרביץ, אלא לא לשרוק פאול על כל נגיעה וצעקה.

סטארברי
11/08/2025 9:23:12

מנחם אתה מלך וגדלתי עליך, אז קטונתי כשאני מציע ניסוי קטן:
תנסה לראות פחות חדשות מישראל, נגיד לאיזה שבוע, ונראה אם עדיין תרגיש צורך לראות אנשים מפרקים אחד את השני במכות 🤣

Alex Rabino
11/08/2025 11:00:24

מצטער אבל לצפות בשחקנים שמרוויחים מיליונים הולכים מכות לא עושה לי את זה.
הוקי קרח זה כבר דבר אחר. המשחק מתנהל במהירות מאוד גבוהה והסיכוי שתקבל מכה לא ספורטיבית מעל או מתחת לחגורה עולה לאין שיעור. זה גם משחק שאסור לצפות בו בטלוויזיה כי יש הרבה דברים שנעלמים מעין המצלמה. אני זוכר את משחק ההוקי קרח הראשון של האיילנדרס שצפיתי בו בנסאו קוליסאום עם ידידינו רובי יאנג. שנינו נדהמנו מהקצב והאגרסיביות בה התנהל המשחק. חשוב לציין גם שכאשר 2 שחקנים הולכים מכות בהוקי קרח, יתר השחקנים מנטרלים אחד את השני כדי שלא יצטרפו לקרב.

Ogigi
Ogigi
11/08/2025 11:16:19

אני לא אוהב את המכות שהיו בשנות ה90 בכדורסל. זה לא היה כדורסל. קראו לזה בזמנו משחק קשוח. לא היה בזה שום קשיחות, פשוט פוצצו שחקנים והלכו מכות. הדבר היחיד שהחזיק את הרייטינג היה מייקל. כשהוא הלך הרייטינג ישר צנח.
מי רוצה לראות משחק שכל סל זה כמו להבקיע גול בכדורגל ?!? היו שם חבורות של אומפלומפוט שכל קשר ביניהם לכדורסל היה מקרי לחלוטין.
שנות ה80 היו אנומלי שאנשים עדיין מרפקים עליו .זה לא יחזור.

עד לעונה האחרונה המשחקים היו באמת של כוסיות ואי אפשר היה לנשום ליד השחקן בלי לקבל פאול.
יש שיפור ניכר ביחס למשחק חזק יותר. אני חושב שהליגה הייתה בטרואמה משנות ה90- ובעיקר מהמכות שהיו בדטריוט לבין אינדיאנה שהיה טרלול מוחלט.

אני מסכים עם מנחם שאפשר לשחרר טיפה יותר לשחקנים ולא ישר להעיף אותם על טכניות מגוחכות, אבל אני ממש לא רוצה לקראות את שנות ה90 בחזרה

Yinon Yavor
11/08/2025 11:16:56

לא יודע אם זה בכתיבה שלך, או במקורות שאתה מצטט, אבל יש overflow של המילה "לייקרס" – לדעתי כדי לייצר טראפיק. הרי טריי יאנג יכול להגיע לכל קבוצה אחרת אם אטלנטה לא תאריך לו, למה להזכיר את המילה "לייקרס"? [ועוד כשלוקה על המשבצת שלו וזה ממש לא הגיוני…].
גם מייק מוסקלה היה שחקן באינסוף קבוצות אחרות ולאו דווקא בלייקרס (אני זוכר את אטלנטה, בטח היו עוד), אז למה להזכיר שהוא היה שחקן עבר בל"א?

עגל
11/08/2025 13:04:50
Reply to  Yinon Yavor

+111

Yinon Yavor
11/08/2025 11:22:05

כדאי להציע בסקר גם את האפשרות ההרבה מגיבים כתבו כאן עליה, עם הפחתת השריקות לעבירה טכנית על הבעת רגש

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
11/08/2025 12:13:43

צריך להוסיף אפשרות שלישית לסקר. אני בטח לא מתגעגע לימים שכל מיני בולי עץ שיחקו בליגה והרסו את המשחק, אבל גם מה שיש עכשיו זה קיצוני ברמת שמירת כוכבים. חושב שמה שהולך ביורוליג זה פחות או יותר הכיוון הנכון

עידו גילרי
11/08/2025 12:31:28

אז אתה רוצה יותר שריקות?

birdman
birdman
11/08/2025 12:27:52

הבעיה בהוקי שהמשחק מפריע למכות.

עגל
11/08/2025 12:37:23

תודה מנחם.
כמו שינון אמר, אתה חוגג עם הלייקרס . . .
טריי לא יגיע לשם כדי לשחק עם לוקה.

לגבי עבירות, לא הייתי מתנגד להעלאת רמת האגרסיביות בהגנה בלי שהשחקן יקבל שריקה על כל מגע קטן. ובטח על מבטים כועסים.
פעם שיחקתי כדורמים. בקבוצת הנוער הטובה בהיסטוריה של המדינה אבל זה סיפור אחר. בכדורמים, על עבירה גסה מרחיקים את השחקן לזמן קצוב. בזמן שהוא בחוץ היתרון של הקבוצה השניה גדול מאוד ויש להם סיכוי להבקיע גול. במשחק בו מובקעים 10 שערים וגם פחות זה מאוד משמעותי. אפשר לעשות משהו דומה בכדורסל על עבירות מינוריות כך שהקבוצה של השחקן המורחק תשחק עם 4 שחקנים למשך 2 התקפות נניח.
אבל עדיין לא לאפשר קטטות המוניות, זה מיותר לגמרי.

Guy d
Guy d
11/08/2025 13:25:22

מה פתאום אלימות? התשובה די ברורה מבחינתי.

John
11/08/2025 14:13:52

אני חושב שדיוויד סטרן בשקט חשב שתפקידו הגדול הוא בעצם לשווק ליגה של שחורים ללבנים. יש הבדל בין קהל שצופה בשחקנים לבנים מורידים אחד לשני את השיניים ואז יושבים יפה בעונש וממשיכים רגיל לבין שחורים שגם עלו לקהל או אמורים לשחקן השני שיחכו לו בחוץ אחרי המשחק. אני לא אומר שאני מסכים עם החשיבה הזו. בסוף רוב שחקני הליגה במיוחד היום כמעט ולא מגיעים משכונות קשות. הרבה מהם מגיעים ממעמד ביניים גבוה או אפילו כבנים של שחקנים. הגנטיקה החזקה + ההתמקצעות הפסיכית שדורשת אימון מגיל צעיר מכניסים ילדים למסגרות מסודרות כבר בגילאי 8-10. הכוכבים כמעט לא משחקים ברחוב. גם כשיש קצת אלימות, זה לא הליגה שעוצרת אותה. זה שחקנים אחרים ומאמנים. הביזנס היום הוא גדול באלף מונים. אף אחד לא רוצה לדמיין כוכב של 60 מיליון לעונה יושב עם שבר בערובת העין או צלע שבורה מאגרוף. אם יוקיץ' היה זה שחותף ממוריס ולא הפוך, הליגה הייתה בוערת. הקבוצות היום לבדם שוות 5-8 מליארד דולר. עוד עניין קטן. רמת המוטוריקה העדינה והגסה הנדרשת בכדורסל הפכה לפסיכית. כל אחוז משלוש נבדק בפינצטה ושבר או שינוי גופני הכי קטן משפיע הרבה יותר מספורט כמו הוקי. זאת דעתי האישית ולא מדעית, אבל אולי בהוקי אם כל אגרוף או דחיפה ונפילה של שחקן על הקרח הייתה מורידה מיידית בתפוקה של אותו שחקן לכמה משחקים אחר כך, אולי גם שם היו מפחיתים את הרמה הפיסית.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 14:24:00

ערוץ 15 (זה שמו היום כפי שערוץ 20 הוא היום ערוץ 14, מאז שהם משודרים באפיקים 14 ו-15) הוא ערוץ ימני כמו 14, שחלק מאנשיו עברו אליו מערוץ 14. ההבדל הוא שערוץ 14 יותר מסורתי ולא פועל בשבת וימים טובים. הסיבה לערוצים הימניים האלו היא כי הערוצים האחרים הם לא דמוקרטיים הדעה השולטת בהן היא של שנאת הדת והימין כפי שהאנטישמים שונאים את כולנו והתייחסות לממשלה ימנית כלא לגיטימית ללא קשר למה שהיא עושה.

קפיץ
11/08/2025 15:16:28

ללא קשר למה שהיא עושה??? אני רואה פה תהום כמעט בלתי ניתנת לגישור הולכת ונפערת בינינו (ניתנת לגישור בעזרת ספורט כנראה), ואני לא נוהג להתווכח על פוליטיקה, אבל אני מחזיק את ממשלת הזוועות הזו והעבריין העומד בראשה אחראים לכל אחת ואחת ממיליון הזוועות הנוראות שהם מבצעים.

LiorD
11/08/2025 15:32:14
Reply to  קפיץ

ואני אבחר מחל בראשות נתניהו מבלי להסס.
שאף על פי שהמערכת שהכנופיה העבריינת מהפרקליטות\תקשורת שמאל\בג"צ שלופתת את המדינה בלפיתת חנק שמאיימת לרצוח סופית את הדמוקרטיה הישראלית, הוא מצליח להביא אותנו להישגים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 17:01:33
Reply to  LiorD

תגובתי כאן באה בטעות נועדה לקיץ והערתיה למקומה הנכון.

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 23:24:28

*נועדה לקפיץ

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 16:36:05
Reply to  קפיץ

לפי שמאל-חילוני קיצוני אנטי דמוקרטי זו ממשלת זוועות והתהום היא בגלל שמאל-חילוני קיצוני כמוך שחושב שיש לו בעלות על המדינה והעם הודעה ומתייחסים לאמונה הדתית ולמאמינים בבורא עולם וגם לכאלו שלא אם הם ימניים כפי שהאנטישמים מתייחסים ליהדות וליהודים.
לעומת זאת לפי ימניים, חילוניים ושומרי מצוות שהם זו ממשלה שהולכת בדרך נכונה והממשלה הזו קיבלה החלטות שהובילו להישגים גדולים בלבנון באיראן וגם ברצועת עזה, אפשר שאפשר היה להשיג יותר. אך לפי כאלו כמוך היה צריך להפסיק את המלחמה לאחר כמה חודשים ולעשות עסקה בכל מחיר ולמעשה להיכנע ולהפסיד לחמאס, וזו הייתה הדעה השלטת בערוצי 13-12. בערוצים אלו המייצגים כאלו כמוך התנגדו לכניסה לרפיח ולמלחמה בלבנון כשגם למבצע הביפרים הייתה התנגדות אך הממשלה בראשות נתניהו התעקשה על כךולתקיפה באיראן. ותודה לאל שהממשלה היא ימנית ולכן עשו את הפעולות האלו שנחלו הצלחה גדולה.
וזה חוץ מההסתה של גורמי שמאל, בערוצים הנ"ל ומחוץ לתקשורת, שנתניהו טרפד עסקאות חטופים כשגם בממשל ביידן אמרו שהחמאס הוא שטרפד עסקאות חטופים.
וכן בהסתה המרושעת כלפי חיילי כוח 100 עם האשמה שקרית ופרשנות מסיתה לסרטון המודלף בטענה לתקיפה מינית, כשההאשמה השקרית הזו וההדלפה המרושעת הזו פגעה בחטופים לאחר שהחמאס ראו את הפרסום (ופתאום היועמ"שית לא חוקרת את ההדלפה ומי הדליף כמו לא את ההדלפה הביטחונית של קריב וההדלפה של ברגמן שיכולה הייתה לסכן את מבצע הביפרים), ולכן ההאשמה הזו אינה בכתב האישום שלמעשה אינו מוצדק כלל כי הם השתמשו בכוח הנדרש כדי להפסיק את ההתפרעות של האסיר המדובר.
וכל זאת חוץ מהמחאה האנטי דמוקרטית הבריונית והאלימה נגד החקיקה המשפטית בטענה שהיא הפיכה משטרית כשהיא באה לבטל את ההפיכה המשטרית של אהרון ברק עם המהפכה החוקתית והאקטיביזם השיפוטי האנטי דמוקרטיים תוך לקיחת סמכויות מהכנסת והממשלה ופגיעה בהפרדת הרשויות והתנהלות כאילו בג"ץ הוא הסמכות העליונה במדינה ולא השלטון הנבחר, הכנסת והממשלה. ובטקס סיום לימודי משפטים בזמנו (וייתכן שלא רק בטקס זה) אמר דברים כמו (לא ציטוט מדויק אך הרעיון): לכו לביתכם ואמרו למשפחותיכם שהכנסת אינה עוד הסמכות העליונה במדינה, וכן מאז ברק בג"ץ במקרים שונים פוסק נגד רוח החוק ולשון החוק.
וראה כאן בתגובותיי קישורים המוכיחים היטב שאהרון ברק הוא שביצע הפיכה משטרית והחקיקה המשפטית באה לבטל זאת ולהחזיר את מערכת המשפט למצב דמוקרטי:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=197596749946123&id=100090873969104

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 17:04:32
Reply to  קפיץ

תגובת המשך:
לא רק לגבי מערכת המשפט הימין צודק כפי שרואים בקישורים שבתגובותיי בקישור שבתגובתי הקודמת אלא גם ההשקפה הימנית והאמונה הדתית. בכל מקרה, לא משנה מהי ההשקפה נכונה, אין מקום לשנאה האנטי דתית והאנטי ימנית ולכל שנאה בין חלקי עמנו.
בכל מקרה, ההתנחלויות הן בשטחים יהודיים משוחררים ולא בשטחים כבושים כי מעולם לא הייתה פלסטין ובקוראן המוסלמי כתוב שהארץ שלנו כמו בתנ"ך ואין בו כל אזכור לחשיבות הארץ באיסלאם ולא אזכור לירושלים לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך, ולכן מנהיגים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים, כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה, תומכים בבעלות היהודים על הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית. וזה מוכיח שטענות מרבית הערבים הם שקרים ו"הלאומיות הפלסטינית" היא בדיה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל, ולכן אין כאן שטחים כבושים וההתנחלויות חוקיות לחלוטין לפי כל חוק.
ועוד להפך, הבעלות היהודית על הארץ כולל יו"ש ועבר הירדן מעוגנת בחוק הבינ"ל בהחלטת חבר הלאומים בוועידת סאן רמו לאשרר את הצהרת בלפור בנתינת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. ולכן אם הערבים היו שולטים כאן אז היה כיבוש לא מוצדק!!!

תהליך אוסלו היא בשורש התעצמות הטרור והעזתו כי ממשלת תהליך הטרור החייתה את אש"ף שהיה כבר מנודה בתוניס והרימה ראשם של שונאינו בכלל וארגוני הטרור בפרט לביצוע תהליך אוסלו הביא הרבה יותר טרור ממה שהיה קודם ועם מספר נפגעי טרור של יותר מפי 9.3 לשנה לעומת מספרם לשנה מקום המדינה ועד ביצוע תהליך אוסלו. ובפרט כאמור שכל הבסיס של השמאל שגוי ואין הצדקה לתהליך זה כי מדובר בשטחים יהודיים ואין לערבים הפלסטיניים זכות אמתית בהם כי מעולם לא הייתה פלסטין והם לא שלטו כאן כלל וכו', ראה לעיל.
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post.html
https://www.cfnepr.com/205640/%D7%98%D7%A1%D7%98

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 17:21:05
Reply to  קפיץ

תגובה שלישית ואחרונה:
לגבי האמונה הדתית, מדענים שגדלו על השקפה חילונית חזרו בתשובה לאחר שהכירו גם את ההשקפה הדתית, שביניהם: הפרופסורים ג'רלד שרודר, ירמיהו ברנובר, נתן אביעזר, ישראל אומן, זאב גרין, ועוד, וכל המדענים האתאיסטיים לא מכירים כלל את ההשקפה הדתית.
רופא ערבי שעבד בסביבה חילונית ולאחר מכן בסביבה חרדית אמר בתוכנית ראיונות עם מאזינים ברדיו שהחרדים יותר מחונכים ויותר עדינים מהחילונים וזה נכון גם לדתיים לאומיים וכפי שאמרו לנו שכנים בקריית ים (כשגרנו שם לפני שחזרנו לקריית שמואל) לגבי הנוער בקריית שמואל לעומת הנוער החילוני בקריית ים.
וראה עוד כאן:
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post_11.html?m=1

ולסיום תגובותיי: כפי שכבר כתבתי בתגובה קודמת, לא משנה מהי ההשקפה הנכונה, אין מקום לשנאה בינינו. מספיק יש שנאה נגדינו בעולם. השנאה הפנימית בין חלקי העם רק מחזקת את שונאינו.
ואלו ששונאים את המסורת של עמם ואת המאמינים בה כפי שהאנטישמים שונאים את היהדות ויהודים (הם מיעוט קטן מאוד וגם בין החילונים הם עדיין מיעוט קטן אך הם בעיקר אלו השולטים במוקדי הכוח במדינה), אין להם חלק בארץ הזו ובעם הזה.

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
Berch
11/08/2025 19:09:37

אח יקר
אתה משקיע כל כך בתגובות…. נראה שאתה מנסה קצת לשכנע את עצמך….
🤔

מעוז
מעוז
11/08/2025 19:46:26
Reply to  Berch

זאת דרך מעניינת להתמודד עם טיעונים נגדך
להגיד שלטעון טיעון אומר שאתה לא בטוח בטיעון שלך ומנסה לשכנע את עצמך.
האמת מקורי.

Yinon Yavor
11/08/2025 21:53:08
Reply to  מעוז

זקני האתר מכירים את הנפשות הפועלות, ומבינים שלהתווכח במקרה דנן יכול לגרום אפילו לעבודה של סיזיפוס להיראות מאוד יעילה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 23:19:37
Reply to  Berch

אני לא צריך לשכנע את עצמי בדברים שברור מתוכם שהם האמת. הבאתי דברים ברורים המראים שהעובדות והמציאות הן ימניות (כי אין כיבוש אלא שליטה בשטחי מולדתנו וכל העניין של פלסטין הוא שקר ולכן אישים מוסלמיים כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי תומכים בבעלותנו על הארץ ומתנגדים למדינה פלסטינית כי בקוראן כתוב שהארץ שלנו) ומאמינות באמונה הדתית (ולכן מדענים חילוניים חזרו בתשובה לאחר שהכירו גם את האמונה הדתית) ומוכיחות שאהרון ברק הוא שביצע הפיכה משטרית.

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
11/08/2025 23:22:11
Reply to  Berch

אני הגבתי לקפיץ מה שמתאים לדברים בתגובתו.

Last edited 1 month ago by הציפור הנדירה
תומר
11/08/2025 16:12:40

ב 1994, כשהיה בן 66, בוב קוזי נתן הופעת אורח ב Blue chips (סרט כדורסל מעולה אגב) כמנהל תכנית הספורט של קולג'
יש בסרט סצינה שבה הוא זורק מהעונשין לסל כשניק נולטי מחזיר לו את הכדורים. הוא קולע שם איזה עשר זריקות רצופות, כולל שתיים ביד שמאל, בלי לשפשף אפילו את הטבעת, רק רשת

Berch
11/08/2025 19:03:04

תודה על המעורב
נראה לי שמבין המצביעים בסקר צריך היה גם פילוח לפי גיל
זקנים שראו את האמוציות של שחקנים שנותנים 200% מבינים במה מדובר.
עם החוקים של היום אפילו סטוקטון והמרפקים היה יוצא עם עבירות במחצית, שלא לדבר על ביל למבייר שהיה לו מזל שכיכב בשנות ה 80-90 הפרועות
🤣

Last edited 1 month ago by Berch
תומר
11/08/2025 19:33:57
Reply to  Berch

אני מניח שאני מבין המבוגרים כאן
אני לא אוהב לראות אלימות בשום מקום, אז אין סיבה שדווקא בכדורסל זה פתאום יהפוך לרצוי. לא חסר לי שום רשיד וואלאס או רון ארטסט שילהיבו אותי, לא מתגעגע לריק מהורן שהעיד על עצמו שהוא בא להפחיד את היריבים שלו ובטח שאין לי טיפונת של געגוע לביל ליימביר שאם היה צדק בעולם, הוא היה יוצא בשתי טכניות ברבע הראשון של כל המשחקים שהוא השתתף בהם
את הלהט והסכין בין השיניים אני מעדיף לשמור להזדמנויות מתאימות יותר ממגרש הספורט ועם יחיאל אבן צור הסליחה

A Ljos: Resurrection
11/08/2025 19:56:07

נראה לי שיש UFC למי שחשוב לו לראות מכות. אפשר בטח לבקש מדיינה קארווי שיזרקו כדור לאמצע הזירה אם זה ממש חשוב למישהו.

האני חושב שגבריות זה הרבה יותר מלשחרר רגשות באגרסיה, או מכות. יותר מזה, הייתי רוצה להאמין שמכות הם בכלל לא חלק מהתפיסה של הגבריות.

Florida man
11/08/2025 21:05:51

טריי לליקרס זה גרוע. מאוד. הוא ולוקה הם קונוסים בהגנה והוא נחנק סדרתי בפליאוף. אטלנטה בשקט יכול להטריד אותו השנה ולמצוא דברים טובים יותר.

martin
martin
12/08/2025 12:41:59

בעיה נוספת שהילדים מחקים את המבוגרים, וכבר יש מספיק אלימות ברחובות

imholzot
imholzot
12/08/2025 22:01:20

תודה מנחם, סחתיין על השמירה על הכושר וגם על הנפש והיצירה.
מבחינת סקרים – הדרך שבה נשאלת השאלה מאוד חשובה. במקרה הזה לא הצבעתי, אני לא בידיוק אוהב את הדרך שבה משוחק המשחק היום אבל לא חושב שצריך לאפשר ללכת מכות. לא אוהב מכות ולא רוצה שזה יהיה חלק מהמשחק ויחזיקו שחקני איגרוף בספסל כדי להכניס וללכת מכות. כן רוצה שהליגה תשפוט בצורה **עקבית** משחק שלם בין שחקנים שונים ובצורה עקבית בין משחקים שונים, ובצורה שיותר דומה לפליאוף מאשר לליגה הרגילה.

עדכוני ברוני = לא מעניין (מבין למה אתה מעלה זאת באתר מדבר בשם עצמי). מסרב לתת לזה אפילו עט תשומת לב.

טריי יאנג בעיניי כרגע לא שחקן שמוביל לאליפות אלא אולסטאר חביב ללא הגנה..