מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1. השגיאות הגדולות של כל קבוצה מאז שנת 2020, וההזדמנות לעלות מדרגה ולקבל את התואר 'עכברוש של הופס'

מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

2. עכברוש של הופס

לפני כ-10 שנים עשיתי חידונים וסקרים כמו זה, וכמה אנשי הופס זכו לעלות מדרגה מ'עכבר הופס' ל'עכברוש הופס'. כבר שכחתי מי הם. אני יודע בבטחון שעידו גילרי, רועי ויינברג, מידן בורוכוב ('מומי'), רון טחן, דוד סעדה, ועוד איזה 5-7 הפכו לעכברושים.

אני מציע למחוק את הרשימה ולהתחיל הכל מחדש. משך הקיץ ארבה בשאלונים, ואחלק תארי 'עכברוש' חדשים. אם זה נראה לכם קטנוני ולא רציני מספיק, אני מזמין אתכם להציע משהו 'בוגר' ו-'רציני' יותר.

אז הנה האתגר הראשון: אני מכניס את 30 השגיאות הרציניות של 30 הקבוצות מאז 2020 לפי ESPN. מה שעליכם לעשות זה להכניס בתגובות את 5 השגיאות החמורות ביותר לדעתך עד חצות של הלילה. אנחנו עובדים על TRUST. אם לא בא לך להכניס את חמשת השגיאות החמורות ביותר לתגובות, רשום אותן לעצמך. יום אחרי אעשה סקר של 5 השגיאות / טעויות של כל 30 הקבוצות כפי שמופיעות היום. כל אלה שבתגובות קלעו בול ב-5 הטעויות הגדולות כפי שיקבע הסקר, (או שכתבו לעצמם את 5 המספרים עם השגיאות הגדולות ביותר מ-1 עד 30, ואני מאמין להם) יקבלו ממני את תואר 'עכברוש הופס' המהולל. אם יהיה מספר די גדול של עכברושים, נמשיך לתואר 'חולדת הופס'.

3. זאק קראם (Zach Kram) מ-ESPN בחר את השגיאות החמורות ביותר של כל קבוצה מאז שנת 2020:

All 30 NBA teams' biggest roster mistakes since 2020

כמה מהשגיאות גרמו להצלחה מטאורית לקבוצות שזכו מההפקר. מספיק להסתכל על שתי האלופות האחרונות, OKC ובוסטון סלטיקס. שתי הקבוצות הטרידו מאז 2020 שחקנים שעבורם רכשו את שג"א, אלכס קרוסו, דריק ווייט, ת'רו הולידיי, אל הורפורד, קריסטאפס פורז'ינגיס, ובחירות דראפט שהפכו להיות ג'יילן ויליאמס, ג'ייסון טאטום, וג'יילן בראון.

Other recent champions landed their MVPs with the No. 41 (Nikola Jokic) and No. 15 (Giannis Antetokounmpo) picks.

הבה נעבור קבוצה-קבוצה עם הטעות הגדולה שלה מאז 2020:

1) סקרמנטו קינגס:

Having Tyrese Haliburton and De'Aaron Fox, then losing them both within three years (2022 and 2025)

2)אינדיאנה פייסרס

: Hiring Nate Bjorkgren as head coach (2020)

3)קליבלנד קאבס

Declining Isaiah Hartenstein's qualifying offer (2021)

4)ניו יורק ניקס

Signing Evan Fournier for four years and $73 million (2021)

5) דאלאס מבריקס

Trading Luka Doncic (2025)

6) מיאמי היט

 Trading for Terry Rozier (2024)

7) ברוקלין נטס

Trading for James Harden (2021)

8) פורטלנד בלייזרס

Re-signing Jerami Grant for five years and $160 million (2023)

9) יוטה ג'אז

 Not trading Lauri Markkanen (2023-24)

10) פיניקס סאנס

Trading for Kevin Durant and Bradley Beal (2023)

11) שרלוט הורנטס

Biggest mistake: Signing Gordon Hayward for four years and $120 million (2020

12) קליפרס


 Never developing young perimeter talent (2020-25)

13) מילווקי באקס

Signing Damian Lilard

14). אוקלהומה סיטי ת'אנדר

Trading four future rotation players after the draft (2020 and 2021)

15). בוסטון סלטיקס

Trading Desmond Bane (2020)

16). יוסטון רוקטס

Drafting Jalen Green over Evan Mobley (2021)

17). אורלנדו מג'יק

 Drafting Jett Howard (2023)

18). פילדלפיה סיקסרס

 Committing $399 million in new money to Paul George and Joel Embiid (2024)

19).סן אנטוניו ספארס

 Drafting Joshua Primo (2021)

20) וושינגטון ויזרדס

 Drafting Johnny Davis (2022)

21) גולדן סטייט ווריורס

Drafting James Wiseman second (2020)

22). מינסוטה וולבס

 Trading for D'Angelo Russell (2020)

23) דנבר נאגטס

 Not trading for any new players for two years after winning the title (2023-25).

24) לייקרס

 Losing 3-and-D players from their championship team (2020 and 2021) (שרודר, קוזמה ו-KCP)

25) דטרויט

Hiring Monty Williams as head coach (2023)

26) טורונטו


 Repeatedly trading first-round picks for role players (2022-2025)

2022: Thaddeus Young (pick landed at No. 20, Malaki Branham)
2023: Jakob Poeltl (pick landed at No. 8, Rob Dillingham)
2024: Ochai Agbaji and Kelly Olynyk (pick landed at No. 29, Isaiah Collier)
2025: Brandon Ingram (pick belongs to Pacers in 2026)

27) שיקגו בולס

 Trading for Nikola Vucevic (2021)

28). Chicago Bull


 Trading for Nikola Vucevic (2021)

29). Memphis Grizzlies


Biggest mistake: Trading for Marcus Smart (2023)

30) אטלנטה האוקס

Biggest mistake: Trading for Dejounte Murray (2022)

4. ג'ונאס וולנצ'יונאס: "אתן את כל כולי לדנבר נאגטס"

למי שחשש שג'ונאס יעדיף את יוון על דנבר – "השל דאגותיך מלבך". ג'ונאס הוא רשמית בדנבר, והוא רוצה רק דבר אחד: אליפות. עם ניקולה ג'וקיץ', לא זכורים לי ענקים – חיות – כמוהם 1-2 בעמדת הסנטר!

5. דאג מקדרמוט חתם על 3.63 מיליון לעונה נוספת בקינגס

מחיר מציאה על צלף היורה שלשות ב-42% דיוק!

6. שרלוט ניצחה את הקינגס 78-83 וזכתה בליגת הקיץ עם רקורד של 0-6

Ryan Kalkbrenner = תמונה של

למעוניינים בפרטי המשחק:

Ryan Kalkbrenner added 15 points, and three other players each scored 11 for the Hornets, who ended their summer league run with a 6-0 record.

Isaac Jones registered 24 points and 11 rebounds for Sacramento (5-1), and Devin Carter put up 13 points. Nique Clifford, drafted 24th, finished with 10 points and eight rebounds. He entered the game averaging 16.2 points and 6.2 rebounds.

The Kings lost for the first time in three trips to the final.

Knueppel continued his hot play after scoring five points in his opener. He averaged 18.3 points over his final four games and was named the championship game MVP. His 3-pointer with 31.1 seconds left in the final gave the Hornets a four-point lead.

"Like I said before, if you're going to come here, you should win," Knueppel said. "So, that's what we did."

The Hornets dominated early, leading by 36-18 in the second quarter. The Kings came back, and Jones twice cut the deficit to a point late, on a follow with 1:17 left and a 3-pointer with 20.3 seconds remaining.

But the Hornets closed out the game at the free throw line, with three players making 5 of 6 foul shots.

"It's a championship game," said Chris Jent, Charlotte's summer league coach. "That's what everybody wants to see anyway, so it works out well. In order to win a championship, you've got to play through adversity."

Hornets center James Banks III was ejected with 3:47 left in the third quarter after picking up a flagrant foul 2 for an elbow to Sacramento center Dylan Cardwell's face. Cardwell went down hard and remained on the floor during most of the video review.

7. מה היא בדיוק הבעייה של שאקיל או'ניל?

 התמונה של Klay Thompson and Grammy-winning rapper Mega התפרסמה בכמה מגזינים מובילים בעולם האופנה והוליווד. היא אמרה על קליי שהוא הטיפוס הנחמד ביותר שפגשה. הוא הגיב שהוא מרגיש נעים כפי שלא הרגיש מזמן.

שקיל נשאל לדעתו על הרומן החדש. הוא הגיב בשתי מילים:

"SIX WEEKS"

זהו הזמן המקסימלי שהוא נותן לרומן להימשך. מדוע לא לאחל להם הצלחה ומזל טוב? מה הבעייה של שקיל?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
144 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
I fell a sleep
I fell a sleep
23/07/2025 0:22:09

5
7
10
18
23

The Oak
The Oak
23/07/2025 14:17:50
הגב ל  I fell a sleep

יש מצב שאתה צודק ש23 גדול משמונה ואחד

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
23/07/2025 0:54:44

1. מה הייתה הבעיה של הסלטיקס עם ביין?
2. לגבי שאק[יל], הוא טיפוס בעייתי אז מיותרת השאלה מה הבעיה שלו? קיצור שמו הפרטי הראשון והוא עצמו מתאימים ממש לביטוי "שק לי בתXת" (X=ח).

birdman
birdman
23/07/2025 12:36:46

בדראפט 2020 סלטיקס בחרו את אהרון ניסמית׳ בתור ׳הקלע הכי טוב בדראפט׳ עם 52.2% מהשלוש בעונתו האחרונה בקולג׳; לאחר מכן הם בחרו את פייטון פריצ׳ארד, שגם לו יש יד טובה, כאשר הם הגיעו לבחירה ה- 30, הם הרגישו מסודרים, ומסרו את ביין תמורת בחירה עתידית. מי היה מאמין שהוא עתיד להתפתח למפלצת.

The Oak
The Oak
23/07/2025 14:19:44
הגב ל  birdman

לא מרחם עליהם

Florida man
23/07/2025 1:25:02

הייתי אומר שוושינגטון חותמת חוזה מופרך עם הדביל ועוד עושה טרייד על גורדן פול זה יותר ממזעזע.

NBA בדם
23/07/2025 1:47:39

דאלאס- העבירה שחקן טוב וצעיר יותר (לוקה) על שחקן פציע, פחות טוב ומבוגר יותר(דיוויס).
בנוסף לוקה היה אהוב על האוהדים והפנים של המועדון עשור קדימה.

לייקרס – זה לא השחקנים שוויתרו כמו השחקן שצירפו (ראס), שישב על חוזה עצום, שלא התאים להם בשום צורה וכדי להיפטר ממנו קיבלו ראסל אחר שהוא גם נטל ונזק.

דנבר – שנתיים לא עשתה מהלכים ופספסה הזדמנות גדולה בשנות הפריים של יוקיץ'

פיניקס – קיבלה שחקן (ביל), על חוזה אסטרונומי שיושב על אותו משבצת של בוקר ודוראנט ויש לו ווטו על טריידים, שבנוסף הוא פרימדונה.

יוטה – עומדים במקום כבר שנים והמהלך הבולט והמסמל ביותר הוא ההשארה של מרקנן, שבמקום להטריד אותו בשיא, ממשיכים עם הקיפאון המטומטם והלא מובן הזה.

אור
אור
23/07/2025 3:42:33

תודה מנחם

בדיחת בן סימונס אחרונה (להיום) אם אפשר:

https://www.facebook.com/share/r/1EfPPuoKNW/

סוסמעץ
23/07/2025 7:17:33
הגב ל  אור
שי אבן צור
23/07/2025 8:07:11
הגב ל  אור

כמו שאמרת אתמול: בשבילנו הוא אטרקציה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

1. פיניקס – הייתה להם אחלה קבוצה והם פשוט פירקו אותה בשביל דוראנט (טעות, אבל כזו שמתקבלת על הדעת), וביל (טמטום טהור, בעיקר כי כבר היה להם את דוראנט). לא חושב שמישהו חשב שהסגל הזה יעבוד, והוא אכן לא עבד.
.
2. גולדן סטייט – לייף לסן מספר 2003 על שם דרקו מיליצ'יץ'. קונטנדרית שזוכה בבחירת צמרת צריכה להטריד אותה, בטח כשהיא מוצאת את עצמה בוחרת סנטר (מתפתחים לאט, נפצעים מהר), ועוד כזה שבעצם לא שיחק בקולג'. טעות קרדינלית ולא אופיינית לגולדן הנוכחית.
.
3. דטרויט – לייף לסן מספר לא יודע כמה על שם לא מעט מקרים בעבר – לעולם אל תגייס עובד שלא רוצה לעבוד אצלך. יש חריגים (קוואי בטורונטו), אבל סטטיסטית זה בעיקר פוגע.
.
4. פילי – מילא אמביד, אפשר לטעון שהם לא רצו למצוא את עצמם ברשימה על הטרדת כוכב משוק קטן, כמו הקבוצה שאחריהם ברשימה, אבל פול ג'ורג'? ועוד לשים כל כך הרבה כסף על שני חובבי אורתופדיה כאלה? הייתי מגדף את דריל מורי, אבל טראסט טוען שזה הכל אשמת הבעלים, ולנוכח ההיסטוריה הפרה-מורית טראסט כנראה צודק.
.
5. דאלאס – נכון לעכשיו אני לא מאמין בלוקה ככוכב מוביל של קבוצה, אבל אפשר לטעון שאלה היו שבע השנים הרעות, ועכשיו יגיעו הטובות, אבל גם בלי להכריע בסוגיה הזו, התהליך המוזר, והמחיר הנמוך, מכניסים את דאלאס לרשימה.
.
כמעט נכנסו:
.
טורונטו – דווקא אחרי ששיחקו אגרסיבי, עם ההימור על קוואי, וזכו, התחילו לעשות אינדיאנה, כלומר כל מיני דברים באמצע, וזה בזמן שאינדיאנה עצמה דווקא עשתה טורונטו, עם טרייד נועז על האליברטון, שאכן הקפיץ אותה למעלה.
.
הספרס – השנים בין 2019 ל-2023 התבזבזו על לעשות אינדיאנה. לא יצא מהן כמעט כלום (וואסל, ותו לא).

Don
Don
23/07/2025 6:59:26

חובבי אורתופדיה 🤣

captain beefheart
captain beefheart
23/07/2025 20:54:54
הגב ל  Don

לקחת לי את התגובה. מאנו ענק כרגיל

yaniv
23/07/2025 8:23:29

חייב להבין משהו כי לא כל כך מסתדר לי.אתה למעשה טוען ששחקן שנבחר חמש פעמיים לחמישיית העונה ,כמעט כל פליאוף שהגיע רק העלה את הרמה שלו,הגיע עם קבוצה לא הכי מוכשרת בעולם פעם אחת לגמר איזורי ופעם אחת לגמר הכללי.אז אותו שחקן מבחינתך הוא לא יכול להיות כוכב מוביל של קבוצה? ואם אילו הם 7 השנים הרעות של דאלאס איך אתה חושב שהולכות להיות 7 השנים הטובות? זכייה ב7 אליפויות רצופות ???

עידו גילרי
23/07/2025 8:26:25
הגב ל  yaniv

מאנו פריק של נרטיבים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ככזה, אשמח לשמוע נרטיב מתחרה לביקורת שלי עליו. כרגע אין הרבה נרטיבים שעושים איתו חסד, אולי רק דדי שטוען שהטרידו אותו בגלל שבינכה היה עובר ללייקרס. כל שאר הנרטיבים לא ממש מחמיאים לו.

עידו גילרי
23/07/2025 9:47:52

הנה לך נרטיב – לניקו האריסון אין מושג מה הוא עושה…
הנרטיב של לקחת את דאלאס ולהפוך אותה לקונטנדרית מספיק טוב.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

וגם לאדלסון? וגם לכל שאר הפרונט אופיס של דאלאס? כולם עיוורים גמורים? וזה רק במקרה נפל על לוקה? נחיה ונראה מה יקרה עם קופר פלאג, ואז נראה כמה עיוורים הם.
.
ודוק, שאני לא באמת מערער על הקביעה הזו, לכן דאלאס והטרייד על לוקה נכנסו לרשימה שלי, אבל להסיק מכך שזה רק הם, וללוקה אין שום קשר לזה, נשמע לי לא סביר

עידו גילרי
23/07/2025 10:00:32

ההנהלה משום מה נותנת להאריסון גיבוי אינסופי (קיובאן לא היה נותן לו לעשות את זה).
פלאג זה מזל אתה לא יכול לקחת את זה בחשבון של הטרייד.

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי עידו גילרי
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אז ה"משום מה" הזה חשוד בעיני.
.
בעניין פלאג – ברור, מה שהתכוונתי זה שנראה אם גם אותו יטרידו ביוזמתם, ואז יהיה בכך כדי לאשש את הטענה שהם עיוורים, או שלא, ואז יהיה בכך לאשש את הטענה שיש ללוקה אישיוז.

עידו גילרי
23/07/2025 10:14:52

אם ניקו האריסון ישרוד חמש שנים כדי שיוכל להגיע נניח לנקודה שבה יוכל להעביר אותו בטרייד (והוא לא) ואם הוא ינסה/יעשה טרייד כזה אז גם הם יעיפו אותו מכל המדרגות.
אני מזכיר לך שלהם בניגוד לקיובאן אין מושג בכדורסל. ה"משום מה" קשור ליכולת של האריסון למכור להם את זה.

yaniv
23/07/2025 10:10:43

בדיוק נפל להם משהו שקורה אולי פעם בעשור וגם זה לא היה קורה אם קיירי לא נפצע(היו נכנסים כנראה לפליאוף ולא משתתפים בכלל בלוטרי) ועל זה לבסס את ההצלחה של הטרייד ועד כמה המהלך הזה היה נכון ומוצלח

שי אבן צור
23/07/2025 8:46:11
הגב ל  yaniv

חכה שמאנו יתחיל לקרוא לו "השקץ השמן"

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

דוגמא טובה – אתה באמת חושב שאפשר להשוות את לוקה ללברון? במקצוענות? בשיפור לאורך השנים? לדעתי לא. אני גם היום לוקח את לברון לפני לוקה.

עידו גילרי
23/07/2025 9:47:02

🤦‍♂️

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נחיה ונראה

עידו גילרי
23/07/2025 10:02:24

מה יהיה המדד לנראה הזה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

זכיה ככוכב מוביל, למשל. קריירה ארוכה ומוצלחת, למשל. אני לא באמת מצפה ממנו להיות לברון, כן? אבל כרגע, לטעמי, הפער בין הקריירות שלהם גדול בהרבה מפער הכשרון ביניהם.

עידו גילרי
23/07/2025 10:17:38

חחח, הדבר היחיד שעמד לזכות לברון בשלב בו לוקה נמצא זה תואר ה-MVP. לוקה נתן מספר עונות ראויות אבל פה זה עניין של התחרות.
מה בדיוק הפער הגדול בין הקריירות שלהם בשלב הזה?

הבן הממזר של דנילו גלינארי

שוב לברון נשאר בכושר ובנה קבוצת כוכבים.
לוקה השמין לא שומר ויחפש גם להקים סופרטימס. די ברור שלא יגיע ל3 או 4 אליפויות.
התחזית האופטימית לגביו היא אליפות או שניים בסופרטים וגם לזה אני נותן סיכוי נמוך.
שגא אם כבר יכול לפרוש עם 3 4 טבעות

שי אבן צור
23/07/2025 11:57:08

אין ספק שלברון מוכיח מחויבות עילאית למשחק, הרבה יותר מכל אחד אחר ובוודאי גם מלוקה

אבל, וזה אבל גדול, לוקה הוא אלוף בנפש וגם בתכל'ס, לוקה הוא כישרון מלהיב שחבלז

אנסח זאת כך, אם אתה מתאכזב משחקן שלקח קבוצה לגמר הכללי ועוד אחד אזורי אז זה אומר הכל בעצם

חכה ותראה, הוא לא אמר את המילה האחרונה, ממש ממש לא!

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 12:05:21

לוקה *היה* אלוף ומנצח בנפש.
אני הסכמתי איתכם מהרגע הראשון שהגיע, והוא הוכיח את זה בכל הגילאים.
לוקה של השנים האחרונות זה לא לוקה שהיה בעבר.
האיש השתקץ לחלוטין.
הוא לא מסוגל לשמור, בהתקפה הסגנון שלו ריכוזי להחריד מה שלא מאפשר לשאר שחקני הקבוצה לבוא לידי ביטוי (אלא אם זה לוב או קאץ' אנד שוט בסוף שעון), הוא לא היה בכושר, הוא נהיה פלופר מחריד ממש שמשחק בשביל הפאול, והוא פיתח אובססיה מטורפת של התעסקות בשופטים במקום בלעשות מה שצריך בשביל לנצח.

זה הגשר שמחבר בין מה שאתם אומרים, למה שמאנו אומר.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

אין שום דבר מלהיב בלוקה. איי איי איי באמפ איי איי סטפבק שלשה, שעמום טוטאלי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני לא אומר שהוא אמר את המילה האחרונה, אבל כרגע, לטעמי, הוא לא מתנהג כאלוף בנפש, וזה משפיע גם על ההישגים שלו בליגה עד כה.

captain beefheart
captain beefheart
23/07/2025 20:56:49

גם אני (וזה עולה לי בדם טבורי לכתוב ואת זה)

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  yaniv

אין טעם להתחיל כל פעם דיונים מההתחלה. הסברת יפה על הישגיו. עכשיו אני יכול לפרט לך על ענייני משקל, שלשות לא מבוקרות, העדר הגנה ותלונות לשופטים, אבל אין לי כח וזמן לזה. תוסיף לזה את העובדה שהוא סופרסטאר שהוטרד משוק קטן ביוזמת הקבוצה (מתי זה קרה לאחרונה? אשמח לרשימה מפורטת), וקל להבין את ההסתייגויות שלי או לפחות לפתח את הדיון מכאן והלאה, אבל אין מה להיתמם ולהציג אותו כקארים או דאנקן. הוא לא.

yaniv
23/07/2025 10:06:03

סורי אבל אני עדיין לא מבין אותך.
כל הביקורות שנתת עליו מובנות וידועות אבל יחד עם כל החסרונות שהצגת הוא עדיין הביא את כל ההישגים שמניתי אז איך הוא לא כוכב עליון?
לגבי סופרסטאר שהוטרד משוק קטן מה זה קשור לאם לוקה יכול להוביל קבוצה או לא יכול להוביל קבוצה.
אני לא גם לא הצגתי אותו כקארים או דאנקן או מי שתרצה פשוט לקבוע על לוקה שהוא לא כוכב שמוביל קבוצה זה פשוט או הייטרות ברמה של אני שונא את השחקן ולכן לא מעניין אותי מה הוא עשה בקריירה שלו מבחינתי הוא לא שחקן. או חוסר הבנה עכשיו מכיוון שאני מחזיק ממך אחד שמבין עניין וגם לא הייטר מהסוג שמקטין כל הישג או שחקן שהוא לא סובל חוזר להתחלה ולא מבין איך אתה טוען שהוא לא כוכב מוביל של קבוצה?
נ.ב
אם למשל היית אומר לא מאמין שלוקה יוביל קבוצה לאליפות וההישגים שלו עד עכשיו זה הישגי השיא שלו והוא לעולם לא ישחזר אותם הייתי מקבל אמנם ממש לא מסכים אבל מקבל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  yaniv

אז זו הכוונה, שאני לא רואה אותו כשחקן שסביבו אפשר לבנות קבוצה לאליפות או יותר מזה – דאנקן כן, לברון כן, קרי כן. לוקה לא. יכול להיות שהוא כן יקח, ושהוא כן יפטר מכל השטויות שמניתי, ואז יתברר שטעיתי, אבל כרגע זו הערכתי.
.
אגב, נכון להיום, כבר טעיתי, אבל לטעמי בכיוון ההפוך – בקיץ 2018 שמעון הסביר שהלבנבן הזה לא יצליח בליגה, ואני הסברתי לו שזה בגלל שהוא, שמעון, לא ראה את יוגופלסטיקה ואת קוקוץ' הצעיר, ושהיכולות האלה יתרגמו לליגה. אפשר לומר שצדקתי באופן כללי, בנוגע ללבנבנים אירופאים, אבל לוקה ספציפית מאכזב אותי (להבדיל מיוקיץ', למשל)

yaniv
23/07/2025 11:44:31

שמעון להזכירך באותה תקופה הטביע את אחד המשפטים הגדולים ביותר בהופס וזה "לא בושה להיות גלניארי" האם לדעתך לוקה=גלינארי או שהוא עשה קצת יותר מזה?
ואפרופו אתה לא ממש לא טעית אתה פשוט לא מעריך מספיק את לוקה ואת האופי שלו וזה נראה לי שאתה זורם פשוט עם דאלאס לגבי למה הם העיפו את לוקה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  yaniv

עשה הרבה אבל לא הבנתי מה ההסתמכות על העבר עכשיו אנחנו בהווה לוקה היום פחות טוב מאשר לפני 3 שנים. שמן יותר ולא שומר בכלל וזה ילך ויחמיר אצלו ההגנה.
שגא לדעתי הרבה יותר טוב. כוכבים חדשים מגיעים.
לוקה אולי יזכה באליפות עם סופרטים או שינחיתו לו גם איזה סטאר אדיר וקבוצה טובה מסביב.
בלי זה לא יוביל לשום אליפות. הוא הגיע לשיא לדעתי בהגעה לגמר עם המאבס.
אין לי ספק שהטראקרס יבנו לו סופרטים, הליגה צריכה את זה בדחיפות יקרה אחרי שיפטרו מהשקץ וכו

yaniv
23/07/2025 13:32:31

תעשה הפרדה,אחרי שמאנו הסביר זה אחרת כי יש הבדל בין לא יוביל קבוצה לאליפות לבין לוקה לא כוכב עליון.העבר מוכיח שהוא וואחד כוכב עליון האם יזכה או לא אף אחד לא יודע
לגבי סופרטים הגבתי לך למטה והנה אתה מוכיח את טענתי..גם איך בדיוק איזה סטאר וקובצה טובה זה הופך להיות סופרטים.
אוקלהומה לפי ההגדרה שלך גם סופרטים.כוכב אחד עליון_כוכב שני סטאר +שחקנים מעולים בכל עמדה אז מה גם שגא לא יכול לקחת אליפות לבד?
גם מה זה לבד? מאז נוביצקי אף אחד לבד

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  yaniv

ברור שהוא לא גלינארי, אבל גם ברור, לדעתי, ובשלב זה, שהוא לא לברון/דאנקן/קרי, וזאת למרות שלדעתי כשרון נטו יש לו לא פחות מהם.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

מאנו אתה צודק אל חשש.
הוא כוכב ומוביל קבוצה אבל לא לאליפות.
אליפות תהיה רק בסופרטים.

yaniv
23/07/2025 12:01:45

מה יהיה שמעון,אתה בטוח שאתה לא פוליטקאי?
חאלס כבר עם הסייגים והכוכביות שתאה מדביק לכל דבר כדי שאם תטעה תבוא ותגיד מה אתם רוצים אמרתי שאם ככה וככה.
אתה חושב שהוא לא יוביל קבוצה לאליפות-אחלה מעולה תעמוד מאחורי זה ואל תסייג את זה בסופרטים שמסופרטים.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 12:14:38
הגב ל  yaniv

למה לא?
אתה מאלה שטוענים שמינסוטה הגיעה לגמר המערב בגלל גובר ולא למרות גובר, ששיחק מזעזע.
יש בהחלט סייגים וכוכביות, לא ניתן להגיד "X הגיע ל-Y" ולהתעלם מכל מה שקרה בדרך.

yaniv
23/07/2025 13:25:50

נכון אבל איך זה מתקשר למה ששמעון אמר?
אני אמרתי דבר פשוט ועדיין עומד מאחוריו.
מיניסוטה עשתה טרייד בומבסטי והגיעה ל2 גמרים אזוריים מבחינתי זאת הצלחה
במידה ולא היו מגיעים אפילו לגמר אזורי אחד זה היה כישלון.
לא התנייתי את זה.
אם אתה בטוח במשהו תהיה 100% בפנים ולא תתנה את זה.
למשל אני בטוח שלוקה יזכה באליפות ואני עומד מאחורי זה ולא משנה לי אם תקום עוד פעם גולדן סטייט או כל דבר אחר.
לא ייקח אליפות אני יודה שטעיתי והוא לא הצליח ולא אתרץ את זה כי ככה וככה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  yaniv

מה מסייג בסופרטים יש לו סיכוי לזכות בלי סופרטים לא יזכה

yaniv
23/07/2025 13:28:42

כי גם אם תקום סופרטים מה שגם יהיה מאוד מאוד קשה לעשות סופרטים עדיין הקבוצה הזאת תבנה סביב לוקה והוא יהיה השחקן המוביל בה.
עכשיו למה אתה מסייג כי מבחינתך תמיד תוכל להגיד סופרטים למשל נניח ושנה הבאה הלייקרס יביאו עוד כוכב ליד לוקה אז תבוא ותגיד בטח סופרטים ובגלל זה הוא זכה מה שלא נכון וגם מה זה סופרטים מבחינתך ואם סופרטים מבחינתך זה סופרטים מבחינתי?

Guy d
Guy d
23/07/2025 8:40:24

רק שהוא כבר הוביל קבוצה לאליפות היורוליג ואליפות ספרד וגם לקח MVP

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  Guy d

גם אמביד לקח MVP.
ואידך זיל גמור / מ.ש.ל / שקר כלשהו

עמיחי קטן
23/07/2025 10:31:27

לא הבנתי איך אפשר לא להאמין בלוקה ככוכב מוביל של קבוצה. זה בדיוק מה שהוא עשה חצי שנה לפני הטרייד ההוא.
דרך אגב, לוקה ב-7 העונות הראשונות שלו הגיע לגמר אחד ולעוד גמר אזורי אחד. זה בדיוק כמו לברון ויותר מיוקיץ', יאניס ורוב הכוכבים הבולטים בליגה.
שיי וסטף (וגם מייקל ג'ורדן) לקחו אליפות ראשונה ו-MVP בעונה השביעית שלהם (ג'ורדן לקח עוד אחד קודם), ובכל המקרים מדובר בשחקן שנכנס ל-NBA בגיל מבוגר יותר מדונצ'יץ'.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

מייקל סטף וכו נהיו טובים יותר. לוקה השמין והפסיק לשמור לחלוטין ככל שהשנים חלפו.

עגל
23/07/2025 12:44:54

ברור שהוא שחקן מוביל והכל, פשוט ההשוואה של מאנו היא לדאנקן או לברון. ולוקה עדיין לא שם.
ההשוואה קצת לא הוגנת.

איזה שחקן היית לוקח כדי לבנות עליו שושלת?
דאנקן/לברון
יוקיץ'קיידי/סטף
לוקה/יאניס
קוואי/שיי
טייטום
. . .
כריס פול/הארדן
. . .
אמביד+סימונס

עמיחי קטן
23/07/2025 13:21:24
הגב ל  עגל

לוקח את סטף לפני כל מי שכאן.
אחרי זה דאנקן
לוקה/לברון/יוקיץ'
יאניס/שיי/דוראנט
טייטום/קוואי
הארדן/פול
את אמביד הייתי לוקח בחינם
את סימונס גם לא בחינם

עגל
23/07/2025 14:37:50

אין מצב שסטף כל כך הרבה מעל קייטי, לדעתי אתה מוטה מזה שהיה לו מועדון עם ניהול מאוד מוצלח והרבה מזל.
אבל זכותך

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי עגל
עמיחי קטן
23/07/2025 18:41:33
הגב ל  עגל

כשסטף הגיע לווריורס זה היה המועדון הכי כושל בליגה בערך, ואילו לדוראנט היה את סם פרסטי. בדיעבד קל לומר שגולדן סטייט הפכו למועדון עם ניהול מוצלח, אבל הגורם המרכזי לזה הוא סטף

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לא חושב שאפשר להשוות בינו לבינם – רובם השתפרו הרבה יותר ממנו במהלך השנים האלה, שיחקו בשני צידי הפרקט, בנו את הגוף. הוא לא שם בכלל.
.
בעניין גיל הכניסה לליגה – זה נכון, אבל גם ההפך נכון – מייקל ג'ורדן "ביזבז" 4 שנים בלשחק מול שחקני קולג' בזמן שיכול היה להשתפשף נגד אימפריות כמו בוסטון, הלייקרס, פילי ועוד. אפשר לטעון שגרף השיפור שלו היה דווקא מרוויח מזה.

עמיחי קטן
23/07/2025 21:29:28

את הפסקה השנייה שלך אני יכול לקבל. את הראשונה לא. אני עדיין זוכר מה אמרו על הגוף של יוקיץ' ב-2020 למשל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לכן אמרתי רובם, ובנוסף יוקיץ', וגם סטף, לא שחקני הגנה טובים במיוחד, אבל תבדוק איך הם שינו, פיתחו ושיפרו אלמנטים במשחק שלהם – איפה הם ואיפה הוא. יוקיץ' היה פחות או יותר כלום כשהגיע לליגה, והפך, עקב בצד אגודל, לשחקן הטוב בעולם, באופן קונסיסטנטי, ולאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. סטף היה "סתם עוד צלף" ושינה לחלוטין את שיטת המשחק שלו, ועל הדרך גם את ההיסטוריה, ותוך כדי הפך משחקן פציע לשחקן שמשחק ברמה גבוהה מאד בגיל 38 או משהו. לוקה היום, לדעתי, לא שונה מאד מהשחקן שהיה כשהגיע לליגה. בשבע שנים הוא לא יכל לשפר את הכושר? את ההגנה? זה לא לעניין.

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
עמיחי קטן
24/07/2025 0:31:01

1. ברור שזה אפשרי. סטף ויוקיץ' דוגמאות מצוינות לשחקנים שהשתפרו משמעותית בהגנה.
2. לוקה מראש הגיע עם פחות אפשרויות לשיפור, בגלל שהוא היה בגיל 18 יותר טוב מכל אחד אחר בגיל הזה. עד לטרייד המטופש של דאלאס, הוא התקדם בקצב טוב, גם מבחינה אישית וגם מבחינת ההצלחה הקבוצתית.

סוסמעץ
23/07/2025 7:13:09

תודה רבה דוק
==
5 מגמר מערב לפלייאין
12 עגלקטיקוס
13 הכי לא מתאים ליד יאניס
18 הכי בכיין
24 משוקץ כל מה שעושים למען להפלופ

Jimmy Rigger
23/07/2025 7:29:05

דאלאס
פילדלפיה
פיניקס
ברוקלין
דטרויט

דנבר השחקן השישי

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

לא הבנתי את עניין גונאס.הבן אדם חתום על חוזה.חוזה זה בינלאומי הוא מחייב גם אם חתמת על חוזה בפולינזיה על אספקת קילו שעועית לדייג על המזח , אז החוזה מחייב אותך לעמוד בו.
כל הנושא של ביי אאוט מטריד אותי,הכל חוקי ,הכל בסדר. אז מה באמת מפריע לי? נחזור לענין החוזה,חתמת על חוזה תקיים אותו עד הסוף או מכור אותו בטרייד למישהו אחר.התהליך הזה גורם לתוצאות הזויות,פורטלנד משלמת עבור אייטון ומחזקת יריבה במערב בלייבל לא רחוק משלה (הלייקרס) פניקס משלמת הון תועפות לביל כדי לחזק יריבה שלה (קליפרס).
למה זה קורה כי שכר השחקנים דוהר כמו מרצדס ללא בלמים.בוקר הולך לקבל מעל 70 מיליון לעונה,הוא לא ברמה של עשרת הטובים בליגה.קל מאוד בשכר כזה להגיע מהר מאוד לאפרון השני.ואז כשהגוף חולה אז מוותרים ברצון על כליה,לפעמים על חלק מהרגל.מאוד לא נעים ,אבל ניתן להמנע מזה.ביי אאוט משול לכריתת רגל.
שגיאות של קבוצות. אם כולם טועים זה איך שהוא מאזן אחד את השני . חז"ל כבר אמרו טל"ח הטעות תמיד חוזרת.הבעיה שיש קבוצות שגם אם הם יעשו הכל נכון לא יגיעו לכלום ניו אורלינס,סקרמנטו,ממפיס,אינדי שהגיעה לבאר ובעטה בדלי.לעומת זאת הלייקרס ג.סטייט ,בוסטון יכולות לטעות והמון ,אבל השחקנים הבאמת טובים יגיעו אליהם.מה זה משנה אם טעית הנצחון מטהר חטאים.

עידו גילרי
23/07/2025 7:54:16

בפעם המיליון – השכר עולה כי התקרה עולה=הליגה מכניסה. לא נהיה יותר קל או יותר קשה להגיע לאפרון.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

העקרון עובד אם לוקחים את כל 30 הקבוצות כיחידה אחת.מי שמגיע לאפרון השני מפסיד כסף הקנסות יוצרים את ההפסד,ואז מתחיל תהליך ביי אאוט ועוד טריקים לצמצם או לבטל הפסדים.התאוריה שלך נכונה לרוב הקבוצות .מעל 90% מהקבוצות מרוויחות מאוד יפה כי העקרון עליו אתה מדבר עובד.
.אני מדבר על החריגים שרוצים אליפות בכל מחיר.בכלל ארגונים כלכליים שעומדים בתנאי תקציב מצליחים.
מי שלא מהמר.

עידו גילרי
23/07/2025 11:10:35

זה כל כך לא קשור מה שאמרת עכשיו.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 7:34:26

קון קניפל נבחר ל-MVP של ליגת הקיץ
https://www.youtube.com/watch?v=-f8hKCfWi9E

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 7:34:52

נבחר בדראפט ע"י נבחרת האשך

עידו גילרי
23/07/2025 7:50:31

הוא נבחר ל-MVP של הגמר.
ה-MVP של ליגת הקיץ הוא שחקן שנה שניה בנבחרת האשך.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:37:28

אמת, ראיתי – קייל פיליפובסקי האחד והיחיד

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 7:45:54

יש שחקן של דטרויט בליגת הקיץ ששמו "משיכה כנה"
comment image

עידו גילרי
23/07/2025 7:51:27

גדול.
היה יותר טוב אם הוא היה משחק בבול סטייט…

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:39:28

זאת הדרך של הליגה לומר שהם סופית שמים קצוץ על החוקים?
אם אתה עושה את זה בצורה כנה אז זה בסדר…

עידו גילרי
23/07/2025 9:43:54

אתה רואה שלא נותנים לו להיכנס…
השם אגב בגלל שההורים אהבו את הסרט בלי של NAS וDMX.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:54:47

מורכב מדי בשבילי

עידו גילרי
23/07/2025 9:59:06

?

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 10:13:37

אה זה לא בדיחה כלשהי?

עידו גילרי
23/07/2025 10:18:32

ממש לא. sincere facts…

עידו גילרי
23/07/2025 9:44:33

אגב אתה שוקל חזרה לספרס עם ההחתמה של DJG על חוזה טו-וויי?

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי עידו גילרי
אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:59:04

לא. הם היו בדיחה אם לא היו נותנים לו אחרי התצוגות שנתן.
נראה אם ישחק בכלל. (הוא לא)
אחרי שמאמו יצא לחופשי, וגם מלאכי ו-ווסלי שוחררו, נותר לחלץ משם את ריילי מיניקס ו-ואסל.

עידו גילרי
23/07/2025 10:01:42

ווסלי בפורטלנד אז אתה יכול לקפוץ על הרכבת של דני.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 10:24:30

💪
מאוד מחבב אותם, הקבוצה שהכי צפיתי בה עונה שעברה.
לילארד קצת הורס אבל.

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 10:25:06

הסיני שלהם נראה מדהים

עידו גילרי
23/07/2025 10:25:48

האמת שבאמת מפתיע – שווה מעקב.

עידו גילרי
23/07/2025 10:25:16

לא משחק השנה…

אור
אור
23/07/2025 15:46:20

ממנטר

עגל
23/07/2025 8:24:07

חח מצוין.
ישר לפינה

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:38:05
הגב ל  עגל

לגמרי

הבן הממזר של דנילו גלינארי

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

אשך טמיר המקורי
23/07/2025 9:40:39

אם זה כנה אז זה בסדר… הוא חובר לטרוולינג קווין בקבוצת האקספנשיין

Eithan
Eithan
23/07/2025 8:18:51

5, 8, 10, 18, 21.
עוד שני מספרים ואני זוכה בלוטו

Guy d
Guy d
23/07/2025 8:35:30

5
13
18
10
1

סטארברי
23/07/2025 8:39:05

5
7
10
18
23

(בונוס אישי – 29. אפשר היה ממש להרגיש מקילומטרים איך תחושת הדחיפות והאנרגיה של ממפיס מתכלה עם הטרייד הזה, ומקבוצה מלהיבה הפכה למשעממת/ מדשדשת. נקווה שהשנה תתחיל להתניע מחדש)

האווי לאסוף
האווי לאסוף
23/07/2025 8:53:55

תודה רבה מנחם

וניל טרופי
וניל טרופי
23/07/2025 9:11:15

חסרה המפשלת הגדולה מניו אורלינס על כל צוותה הרפואי והמטבח.
פיניקס שהיו קרובים לבאר בפנים.
הקינגס שארלוט וושינגטון סוגרות חמישיה כושלת בלי עבר בלי הווה ובלי חלום.
המספר הנוסף זה דאלאס שנצטרך לראות מה יצא מהרוקי.

עמיחי קטן
23/07/2025 9:26:47

תודה מנחם.
השגיאה של דאלאס בטופ 5 ההיסטורי, ואולי הדבר היחיד שקרה בליגה בתקופתי שחלק מהקונספירציות נשמעות לי יותר הגיוניות מהמציאות.

עידו גילרי
23/07/2025 9:58:50

טיפה מתחת לטעות של וושינגטון בטרייד על דני…

עמיחי קטן
23/07/2025 10:20:56

במבט לאחור של שנה – מישהו חושב שוושינגטון עשו מהלך חכם או שפורטלנד שילמו הרבה?
בהנחה שדני לא הופך להיות יאניס עם קליעה לשלוש, ברור שזה לא אותו סדר גודל.
אתה זוכר קבוצה שוויתרה מרצונה על הכוכב שהוביל אותה לגמר?

עידו גילרי
23/07/2025 10:23:40

נו, סתם יורד על הקראש שלך טיפה.

עמיחי קטן
23/07/2025 10:31:52

which one of them?

עידו גילרי
23/07/2025 10:39:44

??? יש כאן תחרות?
חשבתי שדני מעל כולם.

עמיחי קטן
23/07/2025 13:19:07

הוא מעל כולם, אבל יש עוד ישראלים בליגה, ויש גם לא ישראלים שאני אוהב

נועמיקו
נועמיקו
23/07/2025 9:27:25

5 לוותר על לוקה שחקן מהטובים בליגה ולפני שיאו, הזיה לא מובנת וחטא בל יכופר.
10 לפיניקס היתה קבוצה מעולה, חכמה מעניינת וצעירה שהגיעה נגיעה מאליפות. להביא את דוראנט היה אולי הימור סביר, להביא את בראדלי ביל – פשע.
7 לברוקלין הייתה קבוצה צעירה ומעניינת עם פוטנציאל, הביאו כוכבים מבוגרים שנכשלו, והשאירו אחריהם עיי חורבות שעוד רחוקים משיקום (בן שרף ודני וולף אולי ירוויחו בזכות זה הזדמנות טובה).
23 מרגיש שהנהלת דנבר זילזלה בכך שיש לה את השחקן הטוב בעולם, נדיר באיכויותיו ואפשרות לקחת עוד אליפויות, ופשוט זרקה את זה לפח ואפילו לא ניסתה. באסה ליוקיץ'
24 בכלל הלייקרס כבר שנים כל שנה חצי קבוצה, עושים המון שינויים ומרגיש שלקבוצה אין זהות, או יותר נכון שמאז שלברון הגיע הוא הזהות של הקבוצה. בגלל זה אפילו האליפות בבועה מרגישה כמו פוקס, הם לא נראים כמו קבוצה אמיתית

eliko3rd
eliko3rd
23/07/2025 9:39:34

4
10
13
18
21

תודה על המעורב!

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי eliko3rd
Berch
23/07/2025 9:47:31

תענוג של מעורב
קצת צורם לי שברשימה המכובדת לא נכנס מינוי דוק ריברס כמאמן מילווקי
😊

LiorD
23/07/2025 10:07:58
  1. עכברוש זה חולדה, אז תצטרך למצוא מכרסם אחר לרמה הבאה.
  2. לגבי הטעויות… Hind vision is always 20\20 🙂
  3. רשימתי המכובדת: 5, 23, 21, 18, 10
Guy d
Guy d
23/07/2025 10:39:33
הגב ל  LiorD

Hind sight

LiorD
23/07/2025 15:12:18
הגב ל  Guy d

Hindsight 🙂

מתן יעקובי
23/07/2025 10:35:59

וואו מנחם רעיון אדיר של ה5 טעויות הכי גדולות
אני חושב ש1, 10, 12, 21, 5, 6 הן הטעויות הכי גדולות

מתן יעקובי
23/07/2025 10:37:02

ומנחם לא הסברת איך מקבלים את התואר של עכברוש או עכבר בכללי
אני ממליץ שתעשה כזה רשימה שלך לשתי הקטגוריות

רן הנרגן
23/07/2025 11:02:21

כשמדברים על טעויות, אני רוצה לדבר על הטעויות שארגון השחקנים עשה במו"מ על ה CBA החדש:

  • נוצרה תקרת שכר קשיחה. מכנים אותה סינר שני אבל תסתכלו על פעולות שקבוצות כמו בוסטון ופניקס עשו כדי לצלול תחתיה כדי להבין כמה היא מפחידה את ההנהלות
  • בחישובי תקרת המס שכר מינימום של ותיקים נחשב כשכר המינימום של שחקן שנה שניה אבל בחישובי תקרת השכר הוא נחשב במלואו. לתקרת המס אין הרבה חשיבות, הנהלות רבות מוכנות לשלם מס אבל הסינר השני מפחיד.
  • RFA נדפקו בגלל שבמסגרת S&T השכר שלהם נחשב רק ב 50% דבר שמקשה מאד לעשות עסקאות. לא סתם שום דבר לא זז בחזית של גידי, גרימס, תומס וקמינגה.
  • טעות אחת נשעשתה בהסכם הקודם ומי שיזם אותה כריס פול (הוא לא חושב שזו טעות כמובן כי הרוויח מהמלך הרבה כסף). הגדרת המקס ל 30 – 35 אחוזים מאפשרת לשחקנים שעדין לא הוכיחו כלום לקבל חוזי מקס ולפגוע בשחקני הביניים. מטרת המקס היתה לכאורה לתת פיצוי להכוכבים הגדולים אבל בפועל שחקנים כמו לברון קרי ואפילו דוראנט לא מקבלים את השכר לו הם זכאים. הדרך הנכונה יותר היתה לתת לשחקנים חלק יותר משמעותי מהרווח של הליגה על המרצנדיז שקשורים אליהם. אם בכל אולם שקרי מבקר יש 5 – 10 אחוזים מצופים עם החולצה שלו שזה יגיע לכיס שלו. המקס היה צריך להיות מוגבל 30 – 25 אחוזים והדרגה הגבוהה צריכה להיות קשורה לזכיה באליפות ולא לבחירה של עיתונאים
עידו גילרי
23/07/2025 11:14:52
הגב ל  רן הנרגן

וואו רן לא מתאים לך…
תבדוק טוב טוב אם השחקנים מקבלים פחות כסף באחוזים ביחס לקאפ. התשובה יכולה להפתיע אותך.
תקרה קשיחה הייתה גם קודם – קראו לה האפרון הראשון אבל אף אחד לא דיבר על זה עד שיצרו אפרון שני. לא קל לעבור אותם במכוון.
הכללים לגבי השחקנים החופשיים המוגבלים היו אותו דבסר גם בהסכם הקודם. גם הגדרות המקס לא השתנו בתקופה של כריס פול זה ממש ממש לא נכון.

רן הנרגן
23/07/2025 11:40:42

כתבתי שהחלק של השחקנים לא נפגע בהסכם הזה או בקודם (אם כי בהסכמים עשור אחורה נדמה לי שהחלק שלהם היה 55 אחוז). הנקודה שלי היא שמי שנפגעו הם השחקנים 4 – 9 בקבוצות.
הסנקצות של האפרון הראשון המקורי היו תקרה קשיחה במקרה של S&T שזו סנקציה לשנה אחת שאפשר לחיות איתה (ג"ס הביאו את ראסל תמורת דוראנט ). הסנקציות של תקרת המס היתה כסף. זה עבד לא מעט שנים עד שג"ס הראתה לכולם שמוציאים כסף כדי להרוויח יותר כסף. הסנקציות של האפרון השני מחבלות ביכולת של ה GMים לבנות סגל ולכן הן אפקטיביות.

עידו גילרי
23/07/2025 11:42:53
הגב ל  רן הנרגן

רן – איך חוצים אפרונים?

רן הנרגן
23/07/2025 12:16:41

ענינים של ניסוח. לכל אפרון יש טריגרים אם הם מופעלים אסור לעבור את המגבלה. אבל אם לא מפעילים את הטריגרים אפשר לעבור את הסכום של האפרון.
למשל אם ג"ס רוצה לתת להרפורד את ה MLE של 5.7 מיליון ול מילטון את ה BAE של 5.1 כל אחד מהכלים האלו מפעיל את האפרון השני.
יש להם גם 8.8 מיליון מ TE של אנדרסון למיאמי אבל הוא מפעיל את האפרון הראשון ולכן בטוח שלא ישתמשו בו.
אבל אם הם לא משתמשים באף אחד מהכלים האלו הם יכולים לתת לקמינגה את המקס שהוא רוצה וזה מעביר אותם את האפרון השני (זה לא יקרה, כן?) ומפעיל את הסנקציות הכרוכות בכך.

עידו גילרי
23/07/2025 12:19:08
הגב ל  רן הנרגן

המשפט האחרון הוא המשמעותי מבחינת השאלה שלי. הדרך המרכזית לעבור אפרונים היא על ידי החתמה של שחקנים שלך. כלומר זה לא מונע בניית קבוצה אלא תחזוקת סגל.

רן הנרגן
23/07/2025 12:41:45

כן. אבל גם העובדה שמי שנמצא מתחת לסינר הראשון יכול לקבל בעסקה יותר כסף ממה שהוא מעביר מאפשרת לעבור את הסינרים (בטח את הראשון לא בטוח לגבי השני).
בהסכם האחרון הליגה השחילה כל מיני מחסומים קטנים כמו ההכללה של השכר המלא של מינ של ותיקים או הכללה של בונוסים בחישובי תקרת הסינרים. אני חושב שגם ההגבלה על שימוש ב TE הוכנסה רק בהסכם האחרון.

עידו גילרי
23/07/2025 13:01:12
הגב ל  רן הנרגן

זה לא נכון, החישוב לגבי כל עסקה הוא ביחס למצבך בסיומה לא לפניה. זה לא מעביר אותך את הסף.
השימוש ב-TE זו אכן הגבלה חדשה. שאר הדברים שציינת היו גם קודם.אבל אתה מדבר כאן בהכל על שינויים קטנים שבעיקר מונעים ממך להתחזק בשחקני קצה סגל.

רן הנרגן
23/07/2025 17:02:12

דברים קטנים שפודעים בשחקני הביניים

עידו גילרי
23/07/2025 17:05:30
הגב ל  רן הנרגן

לא. מה שפוגע בשחקני הביניים זה שיש למעשה סטורציה של המקום בתקרת השכר עד האפרון. הסיבה לזה היא ששילמו יותר מד בשנים האחרונות ל…שחקני הביניים (מזכיר שלשחקני הטופ אי אפשר לשלם יותר ממה שמותר).

אור
אור
23/07/2025 15:51:30
הגב ל  מנחם לס

קראתי כמה פעמים ועדיין לא הבנתי 🙂

Zvika Bar-Lev
23/07/2025 11:40:00

27 ו28 זה אותה שורה

ירון, החלום
ירון, החלום
23/07/2025 12:24:30

בס"ד
שלום עליכם
תודה מנחם.. מעורב נפלא.
ה חמישייה שלי לאו דווקא לפי גודל הטעות.
5
10
12
18
21

הבן הממזר של דנילו גלינארי

אני לארג לתחזית של שאק ונותן 6 מונטס.
שאק יודע נפשו של שחקן nba

נערך לאחרונה 8 חודשים לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
wadi
23/07/2025 13:32:22

לגבי הנטס 7 הטעות הרצינית היתה החתמת סימונס לא? הארדן נתן הרבה יותר

The Oak
The Oak
23/07/2025 14:16:54

5, 7, 10, 18, ובין 8 ו-1 אבחר ב-8

imholzot
imholzot
23/07/2025 16:08:13

תודה מנחם

אלדד
אלדד
23/07/2025 16:29:54

1. דאלאס
2. פיניקס מפרקת קונטנדרית בשביל דוראנט וביל (הרכב בלי הגנה, בלי מוטיבציה, בלי מקום לחיזוקים ועם הרבה אגו).
3. ברוקלין עם דוראנט קיירי והארדן (דומה ל 2 רק שהם לא פירקו הרכב טוב בשביל זה).
4. סקרמנטו מפספסת את הליברטון ופוקס זה חתיכת פספוס
5. דל"פ – קליפרס אם הם חושבים שקוואי והארדן יביאו אותם לאנשהו. אם הם מרוצים מהמצב הנוכחי אז סבבה כי זאת התקרה בערך.

Penny
Penny
23/07/2025 18:17:31

הסדר שלי, מתחיל מהרע ביותר:

5 (דאלאס) – טרייד זוועה, בעיקר בגלל התמורה הנמוכה עבור לוקה. יכלו לקבל כל כך הרבה יותר וזה מה שגורם למהלך הזה להיראות מלוכלך מאוד.

23 (דנבר) – פספסו שנתיים זהב של יוקיץ׳. פורטר ג׳וניור ממש לא שווה את הכסף שקיבל ותקע להם הכל, אפסייד נחמד אבל הוא ממש לא שם. בתקווה עם החבר׳ה שלנו בברוקלין יתחיל לממש אותו.

18 (פילדלפיה) – איך לעזאזל נותנים סכום כסף כזה לפול ג׳ורג׳?! הפעם האחרונה שהיה לו איכפת מכדורסל הייתה בשנת 2017 באינדיאנה. מאמביד צריך להיפטר לכל המרבה במחיר.

10 (פיניקס) – איך לעזאזל נותנים סכום כסף כזה לבראדלי ביל?! הפעם האחרונה שהיה לו איכפת מכדורסל הייתה בקט-סל בשנת 2004 (היה בכיתה ה׳).

25 (דטרויט) – הכל הלך כל כך רע מההתחלה, מונטי וויליאמס נורא אפאתי והחוזה היה גבוה מדי וארוך מדי.

nero
nero
23/07/2025 18:48:39

1 סקרמנטו
5 דאלאס
10 פיניקס
18 פילדלפיה
21 גולדן סטייט

רן הנרגן
23/07/2025 18:58:55
הגב ל  nero

לג"ס יש זכיה באליפות של 2022. היא לא יכולה להיות כלוללה ברשימה הזו. אני הייתי כולל שם את יוטה אבל לא על מרקונין אלא על השמדת הערך שאיינג עשה שם בנסיון להראות לכולם איזה עסקאות נהדרות הוא עושה.
מנחם היה עדים כי הטעות של ג"ס גדולה יותר. היא בחרה בויסמן, קמינגה ומודי שלוש בחירות הלוטרי היחידות שהיו לה בתקופה של קרי. לו היתה בוחרת אפילו אחד מתוך הליברטון, פרנץ וגנר או מרפי מצבה היה טוב יותר.

The Ljos of the Rings
23/07/2025 19:08:05

טעות חמורה של פילדלפיה עולה מהריאיון של ESPN עם אמביד (בהנחה ולוקחים כאמת את מה שעולה מהריאיון כפי שהוא נאמר).
אמביד בתחילת הקריירה, כשעוד היה לא רחוק מלהיות אותו ילד בודד מקמרון שנזרק למדינה זרה, נפצע ברגל. פילדלפיה, אז עוד עם הינקי, ניסתה להחזיר אותו למשחק. הוא טען שכואב לו, אבל הקבוצה לא האמינה. הקבוצה קנסה אותו על היעדרות מאימונים וקבעה את הנראטיב שמלווה אותו רוב הקריירה. אמביד לא רוצה להתאמן. אמביד עצלן.
קופצים שנה קדימה ומגלים שאמביד צדק לחלוטין. באמת הייתה לו בעיה שהקבוצה פספסה, וסוף סוף הוא קיבל את הטיפול שהגיע לו.
זו טעות של פילדלפיה, אבל זו לא הטעות החמורה. הטעות החמורה היא שזו הפעם האחרונה (לפי אמביד ושחקנים אחרים המרואיינים בכתבה) שאמביד עמד של שלו ושמר על הגוף שלו. אולי בגלל הנראטיב של העצלן, אולי בגלל דחף פנימי להצליח, בכל פציעה אחרת הוא חזר למגרש בדיוק מתי שאמרו לו לא משנה מה. גם כשלא היה כשיר, גם כשלא היה בריא, גם כשלא ישן כי לא הצליח לסגור את העין בגלל שיתוק בל. הקבוצה רצתה והוא קפץ. הוא דחף את עצמו. והפציעות החמירו.
מתישהו, מישהו בקבוצה היה צריך להיות המבוגר האחראי שאומר לצדדים לעצור. להפסיק לפני שזה מחמיר. לפני שנגיע למצב שבו אמביד ופילדלפיה נמצאים בו היום.

trusttheprocess
trusttheprocess
23/07/2025 20:46:03

הראיון התבצע מהצד של אמביד ואני מניח שחלק גדול מהדברים לא נכונים .
זאת לא פעם ראשונה או אחרונה שקבוצה לוחצת על שחקן לחזור מוקדם מפציעה.
כאן צריך להיכנס לתמונה הסוכן של השחקן ,בתחילת הקריירה של אמביד הסוכן שלו היה ליאון רוז שמנהל היום את הניקס, אין סיכוי שבעולם שליאון רוז נתן לזה לקרות, כל סוכן נורמלי ששומע מהשחקן שלו שהוא לא החלים אבל הקבוצה לוחצת עליו מייד משתלט על העניינים , לוקח את השחקן לרופא עצמאי, עושה אלף בדיקות ומוצא את הבעיה.
הייתי אומר שיותר הגיוני שהקבוצה והרופאים נתנו לאמביד לוח זמנים ודברים שצריך לעשות כדי להחלים ואמביד פשוט לא עשה אותם , אמביד אומר בכתבה שהוא לא הגיע לפגישות, לא ענה לטלפונים,לא עשה שיקום כמו שצריך, לא שמר על אורך חיים בריא מבחינה תזונתית.
אז זה דיי הגיוני שהוא לא החלים כמו שצריך

captain beefheart
captain beefheart
23/07/2025 19:42:01

אם הסקר היה על השגיאות בכל העשור האחרון – הויתור של הניקס על ג'רמי לין מקום ראשון מבחינתי. נכון שבדיעבד הוא לא פרח בקבוצות שעבר אליהן ובטח לא פרע את השטרות ביוסטון, שם קיבל חוזה גבוה בזכות ה(חצי)עונה הספקטקולרית בגארדן, אבל…
בהיסטוריה אלטרנטיבית סבירה למדי, אם היה נשאר בניקס המומנטום היה נמשך ואיתו האגדה, ומכאן כבר מה שניתן לשוטים מאז חרב ביהמ"ק

Yiftach Argaman
23/07/2025 20:01:36

תודה מנחם כיף לקרוא

יוליול
יוליול
24/07/2025 9:56:09

5
13
10
18
25

קפיץ
24/07/2025 13:40:30

4
10
11
18
23